* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
3005 svar till detta ämne
Postad 30 June 2009 - 07:15
kulmagen
-
kulmagen
-
Amatör
-
-
66 inlägg
kopplade in min WDTV igår , och testkörde lite... Uppdaterade till senaste firmware bl.a.
märkte dock samma irriterande problem på denna spelare , som på PCH A-110.
den verkar inte klara av en HDD full med MP3:mappar , speciellt bra...
jag hängde på en disk med ca. 3000 mappar musik , och den "scannar" länge och väl -
för att sedan tala om för mig att det finns "noll mappar" på disken... grymt irriterande !!!
några tips på hur man kan få detta att fungera bättre ?
Postad 30 June 2009 - 09:57
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
Testade med ett grenuttag o det fungerar lyx.Slog av strömmen 24.00 o testade vid 10.00 o den hittar all media mm..
Nu till ett annat problem...
Jag gick till net on net o tjcakade en 1,5 metars hdmi sladd
Högkvalitets HDMI-Kabel 19p 1,5 m
hq silver series
när jag kopplar in denna sladd som underlättar ******** för mig med sin perfekta längd för min mediahylla så får jag ingen bild...wtf man?
jag har en Guldpläterad HDMI-kabel 1,5 m vinklad som funkar men den e vinklad o jag föredrar att ha den ovinklad
Vad e problemet med min sladd???
Postad 30 June 2009 - 16:47
Loumark
-
Loumark
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
För er som inte fått en Passport-hållare så har jag en till övers!
Finns i Malmö.
Gratis såklart...
Postad 30 June 2009 - 16:51
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
jag skulle gärna villja ha en
Postad 01 July 2009 - 11:13
d96ez
-
d96ez
-
Användare
-
-
245 inlägg
Testade med ett grenuttag o det fungerar lyx.Slog av strömmen 24.00 o testade vid 10.00 o den hittar all media mm..
Kul för dig. Dock brukar jag ha min avständ betydligt längre än 10 timmar, normalt uppemot 20 timmar. Jag har testat med kortare perioder (~2 timmar) och då funkar min också bra, hittar media och allt...Så jag misstänker att det har att göra med hur länge man har den avstängd.
Postad 01 July 2009 - 18:37
radford
-
radford
-
Rookie
-
1 inlägg
Har försökt leta efter info, men blir bara galen så tankte fråga här.
Har haft min WD TV HD box nu i ett halvår, fungerat hur bra som helst, inga problem.
Men nu när jag flyttade, så har jag en box i vardagsrummet med hemmabio anläggningen (ljudet kommer optiskt) och så har jag en box i sovrummet där jag bara har min 32" lcd-tv.. (har två boxar för att jag bor med en polare så andra är hans..)
Får ingen ljud från min tv när jag ska se på film, varken dvdrip eller blu-ray rippat.
Får däremot ljud när jag ska se på serier, typ vanliga .avi filer. (dvdrippen jag testade igår var såklart .avi)
Är det nåt som gör att man måste ha optiskt ljud tillkopplad för att kunna se på filmer?
Vad tycker ni att jag ska testa/köpa?
/Markus
Postad 02 July 2009 - 23:21
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Tjena!
Har just köpt en beggad WD TV HD på nätet för 600 kr. Kändes prisvärt.
Jag har ingen aning om vilken version på firmware som det är men den har startat de mvk och iso filer som jag matat den med.
Jag har en Panasonic PX80 (1024x768) och min korta fråga är vilken upplösning som man bör köra med från sin WD-spelare. Är AUTO bäst eller ska man trixa runt lite tills det ser "bäst" ut. Lönar det sig att köpa med 1080p om en film är i den upplösningen?
Tacksam för kommentarer.
Hade´
Postad 03 July 2009 - 10:18
Unregistered3fe1e3ce
-
Unregistered3fe1e3ce
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej,
Har haft min WD HD TV i snart ett halvt år och är kanon nöjd fram tills nu. Har precis skaffat en Infocus X9 projektor och det är nu som problemen kommer. WD´n har haft mottagar upplösningen på auto vilket fungerat på min 42" LCD men vägrar nu att skicka bild till projektorn (kopplat via HDMI), kopplar jag ut HDMI kabeln och stoppar in LCD´ns kabel igen måste jag stänga av WD´n 2-3 ggr genom att ta ut kontakten innan bild kommer (det är som att den låser sig). Ändrar jag nu inställningar (när WD´n är kopplad till LCD´n) från auto till 720p 60hz och skiftar kabel (medans WD´n är på) till projektorn fungerar det hur bra som helst (fantastisk bild) men så fort det är färdigtittat måste man göra om samma procedur varenda gång  . Varför sparar inte WD´n skärmupplösningsinställningen? Har Ni något tips?
Postad 03 July 2009 - 10:54
wilhelmrama
-
wilhelmrama
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har en Panasonic PX80 (1024x768) och min korta fråga är vilken upplösning som man bör köra med från sin WD-spelare. Är AUTO bäst eller ska man trixa runt lite tills det ser "bäst" ut. Lönar det sig att köpa med 1080p om en film är i den upplösningen?
Tacksam för kommentarer.
Hade´
Jag har en panna px8 50" och tycker att auto är riktigt dålig så jag kör men 1080p 24 och den flyter på bra men inte perfekt men den är iaf bäst utav alla andra allternativ.
Postad 03 July 2009 - 12:48
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Jag har en panna px8 50" och tycker att auto är riktigt dålig så jag kör men 1080p 24 och den flyter på bra men inte perfekt men den är iaf bäst utav alla andra allternativ.
Hej! Åh, fan. Ok, jag ska pröva detsamma och se om jag upptäcker någon skillnad... Tack för infon!
Postad 03 July 2009 - 14:24
Zeeliuz
-
Zeeliuz
-
Rookie
-
4 inlägg
Tjena
Har en NAS (D-link dns323) och undrar om nån prövat o kopplat den till en WD via USB. Är det i huvudtaget möjligt att streama innheåller på NASen via USB till WDn?
Tacksam för svar!
/Z
Redigerat av Zeeliuz, 03 July 2009 - 14:35.
Postad 03 July 2009 - 19:22
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Jag blir lite fundersam på vilken upplösning man ska köra på alltså. Är det så att det varierar med filen man har?
Jag kollar på The Contract (720p .mkv) och när jag kör AUTO så är det lite ryckigt så jag bytte till 1080p 24, det hackar som fan! Så då testade jag lite olika 720p-varianter och de ser rätt bra ut men sedan testade jag 1080p 60Hz och det ser väldigt bra ut! Lite lite lite hack men klart godkänt.
Hur kan det vara så egenligen? Tycker det är skumt, det borde ju vara bäst att köra 720p om ursprungsmaterialet är det?!?
Hade´
Postad 04 July 2009 - 00:47
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Jag blir lite fundersam på vilken upplösning man ska köra på alltså. Är det så att det varierar med filen man har? Jag kollar på The Contract (720p .mkv) och när jag kör AUTO så är det lite ryckigt så jag bytte till 1080p 24, det hackar som fan! Så då testade jag lite olika 720p-varianter och de ser rätt bra ut men sedan testade jag 1080p 60Hz och det ser väldigt bra ut! Lite lite lite hack men klart godkänt. Hur kan det vara så egenligen? Tycker det är skumt, det borde ju vara bäst att köra 720p om ursprungsmaterialet är det?!?
Hade´
Det enda rätta sättet att komma fram till var felen ligger och hur du ska ställa inställningar är att ladda ner programmet MediaInfo och analysera filerna med. Står det 23,976Hz där så ska du köra 1080p/24 i normala fall (eftersom 720p inte har stöd för 24Hz). Nu har väl inte 24Hz-buggen blivit helt fixad än??? Det finns väl två olika 24Hz-lägen fortfarande? Men måste du köra 60Hz så borde även 720p/60 fungera bra.
Postad 04 July 2009 - 18:01
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Det enda rätta sättet att komma fram till var felen ligger och hur du ska ställa inställningar är att ladda ner programmet MediaInfo och analysera filerna med. Står det 23,976Hz där så ska du köra 1080p/24 i normala fall (eftersom 720p inte har stöd för 24Hz). Nu har väl inte 24Hz-buggen blivit helt fixad än??? Det finns väl två olika 24Hz-lägen fortfarande? Men måste du köra 60Hz så borde även 720p/60 fungera bra.
Tack för infon. Jo, det borde ju vara så måste jag säga. Det är väl bara att testa sig fram annars... Annars så kan jag också bekräfta det som redan sagts angående ISO-filer. Jag testade att skapa några med DVD Shrink och de funkar klockrent att spela upp. Däremot ISO-filerna från WinISO vägrar att funka med WD:n. Hade´
Postad 06 July 2009 - 11:37
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Tjoho nu har jag köpt mig en sådan här - hittade ett demo-ex på Webhallen för 695kr så det kändes ju prisvärt, hoppas jag  Ska bli himla spännande att se vad den går för, den lilla lådan. Ser sjukt mycket anime och hälften av alla serier kommer i .mkv - vilket min Xbox 1 många gånger har stora problem att spela upp utan att det hackar, och HD-filmer ska vi inte tala om, Narnia 720p visades i kanske 3 bildrutor/sek... Hoppas att jag inte köpte en gris i säcken ^^ Ruskigt mycket impuls detta, aldrig hört talas om produkten tidigare och hade verkligen inte planerat ett köp, men det var ju som så billigt och verkar vara en bra pryl
Postad 06 July 2009 - 12:28
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
har en fråga ang mkv filer...
hur vet jag vilka som e med dts o inte?
jag har en drös varav några inte har ljud som jag kan höra..
kan nämna att jag inte har nån surround eller stärkare ännu...
hur kan jag göra om jag prompt vill spela dessa filer?
Kan man skaffa en billig stärkare o koppla till tvn o få ut dts den vägen eller måste jag ha ett komplett surroundsystem?
ska köpa ett komplett senare eller en soundbar men jar inte råd för tillfället..
tacksam för all hjälp jag kan få
Postad 06 July 2009 - 13:34
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
har en fråga ang mkv filer... hur vet jag vilka som e med dts o inte?
Inlägg 1913 kanske? jag har en drös varav några inte har ljud som jag kan höra.. kan nämna att jag inte har nån surround eller stärkare ännu... hur kan jag göra om jag prompt vill spela dessa filer? Kan man skaffa en billig stärkare o koppla till tvn o få ut dts den vägen eller måste jag ha ett komplett surroundsystem? ska köpa ett komplett senare eller en soundbar men jar inte råd för tillfället.. tacksam för all hjälp jag kan få
Konvertera dem med t.ex. Popcorn Hours program (Popcorn Audioconverter tror jag det heter). Bör finnas att hitta gratis med hjälp av Google.
Postad 06 July 2009 - 15:02
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Även det finns länkat i tråden.
Audio converter är riktigt smidigt.
Postad 06 July 2009 - 15:08
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
tack gubbz..hittade o körde men blev fel så jag googlade fram samma fast via annan länk o nu convertar jag ******** så snart får jag se 
hur kollar jag vilken firmware jag har i min spelare?
tänkte så man hänger med i uppdateringarna
Postad 06 July 2009 - 15:44
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
naturligtvis glömde man att downmixa i o med att jag inte har surround..funkar det ändå eller ska jag fownmixa när allt e klart eller ladda ner på nytt o göra om o göra rätt
Postad 06 July 2009 - 15:53
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
naturligtvis glömde man att downmixa i o med att jag inte har surround..funkar det ändå eller ska jag fownmixa när allt e klart eller ladda ner på nytt o göra om o göra rätt 
Har aldrig testat ett sånt program (har hembio), men det brukar väl fixa sig själv eftersom mediaspelaren gör downmix från DD till stereo.
Postad 06 July 2009 - 16:42
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
aaahhh fan att jag hann starta om 
men får provva o testa lite
Postad 06 July 2009 - 19:46
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
hur funkar srt i spelarn?
är det bara o ha filen i samma mapp som filmen o allt e funkis eller måste man göra nå särskilt? gäller för alla format min fråga
Postad 06 July 2009 - 20:38
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
finns sökfunktion.
srt filen skall heta likadant som filen du har i mappen. Sedan bör ju srt filen vara gjord mot din fil för att undvika timing problem.
Postad 06 July 2009 - 23:23
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
jag tänkte såhär...jag drar ner en bluray film srt text till den..kör dts til ac3 om så behövs o då får filmen ett annat namn..
Postad 07 July 2009 - 05:00
candyraver
-
candyraver
-
Användare
-
-
224 inlägg
För er som inte fått en Passport-hållare så har jag en till övers!
Finns i Malmö. Gratis såklart...
Det ingår ingen plasthållare till HDD i en WD HD TV-Låda Läs själv i början av manualen vad som ska ingå.... För mig verkar det mest logiskt den har hängt med era passports...
Postad 07 July 2009 - 08:10
Dennis_86
-
Dennis_86
-
Användare
-
-
106 inlägg
Det ingår ingen plasthållare till HDD i en WD HD TV-Låda Läs själv i början av manualen vad som ska ingå....
För mig verkar det mest logiskt den har hängt med era passports...
Jag fick en Passport hållare med min WDTV när jag köpte den i Jan. Har köpt 2 Passports och har inte fått nån hållare med nån.
Postad 07 July 2009 - 08:21
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
märkte det men vissa verkar få med en på olika sätt..
Jag är i alla fall officiellt kär i min spelare..Nu ska jag ner o se på Hajjime no ippo new challenger
Postad 07 July 2009 - 11:05
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Det ingår ingen plasthållare till HDD i en WD HD TV-Låda Läs själv i början av manualen vad som ska ingå....
För mig verkar det mest logiskt den har hängt med era passports...
Verkar som det bara var de första exemplaren som innehöll passporthållare. Jag fick en i min också.
Postad 07 July 2009 - 20:35
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Postad 08 July 2009 - 14:09
mediaman
-
mediaman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej.
Har en fråga som rör talet i mina 720p/1080 .mkv-filmer. I över hälften av dom filmer jag har på disken så är bilden perfekt, ljud finns i övrigt men talet kommer inte med.
Jag är helt övertygad om att talet finns på filerna då det är stora välkända releaser, då återstår alltså min WD-TV som felkälla.
Vad beror detta på, och vad kan man göra åt saken?
Finns det någon inställning man kan göra? Jag har näst senaste firmware
Någon som har haft samma problem med att talet inte kommer med på en i övrigt felfri mkv?
Summering: jag får ljud, men talet kommer inte med, jag har givetvis dts-reciever. Vad göra?
Tacksam för svar.
Redigerat av mediaman, 08 July 2009 - 14:44.
Postad 08 July 2009 - 15:59
Unregistered2b81a10f
-
Unregistered2b81a10f
-
Veteran
-
-
2047 inlägg
Hej. Har en fråga som rör talet i mina 720p/1080 .mkv-filmer. I över hälften av dom filmer jag har på disken så är bilden perfekt, ljud finns i övrigt men talet kommer inte med. Jag är helt övertygad om att talet finns på filerna då det är stora välkända releaser, då återstår alltså min WD-TV som felkälla.
Vad beror detta på, och vad kan man göra åt saken? Finns det någon inställning man kan göra? Jag har näst senaste firmware Någon som har haft samma problem med att talet inte kommer med på en i övrigt felfri mkv?
Summering: jag får ljud, men talet kommer inte med, jag har givetvis dts-reciever. Vad göra?
Tacksam för svar.
Första gången jag har hört något liknande... Är det bara när filmerna är ljudkodade i DTS? (Inte för att jag vet om det har betydelse) Talet brukar oftast ligga i centern och jag tvivlar på att WD'n kan trolla bort delar av ljud när man skickar vidare ljudet orört i digital form. Känns som att du har någon felaktig inställning för den ingången på förstärkaren.
Postad 08 July 2009 - 16:23
lazpete
-
lazpete
-
Användare
-
-
246 inlägg
Hej. Har en fråga som rör talet i mina 720p/1080 .mkv-filmer. I över hälften av dom filmer jag har på disken så är bilden perfekt, ljud finns i övrigt men talet kommer inte med. Jag är helt övertygad om att talet finns på filerna då det är stora välkända releaser, då återstår alltså min WD-TV som felkälla.
Vad beror detta på, och vad kan man göra åt saken? Finns det någon inställning man kan göra? Jag har näst senaste firmware Någon som har haft samma problem med att talet inte kommer med på en i övrigt felfri mkv?
Tacksam för svar.
Kanske har du ställt in recivern på att du har en center, men att du inte har en center inkopplad?
Postad 08 July 2009 - 21:06
Erna113
-
Erna113
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Det är lite irriterande att man inte kommer in på DVD-menyn när man kör Iso-filer.
Finns det något sätt man kan fixa det på?
Kram
Postad 08 July 2009 - 21:18
Unregistered6fcf67a8
-
Unregistered6fcf67a8
-
Rookie
-
4 inlägg
Har precis fått hem min WD tv och ska koppla in den via HDMI men den vägrar få någon bild överhuvudtaget, funkar fint med kabeln som följde med men hur kul är det att köra med den? 
Har lagt in senaste firmware men ingen skillnad alls, den vägrar hoppa över till HDMI via menyn. Någon som har en idé vad som kan vara felet? Tv:n är en Samsung 40A676. HDMI kabeln funkar förövrigt fint med min DVD så den borde inte vara trasig iaf..
Postad 08 July 2009 - 21:34
Palle
-
Palle
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Det är lite irriterande att man inte kommer in på DVD-menyn när man kör Iso-filer. Finns det något sätt man kan fixa det på? Kram
Nej. Inte idag då det officiellt inte finns ISO-stöd i spelaren.Men du kan ändra språk och text via "option" på fjärren.
Postad 08 July 2009 - 22:00
Erna113
-
Erna113
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jo det vet jag, problemet var bara att det var en serie så jag kan bara se första avsnittet 
Tack för snabbt svar
Postad 08 July 2009 - 23:06
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Har precis fått hem min WD tv och ska koppla in den via HDMI men den vägrar få någon bild överhuvudtaget, funkar fint med kabeln som följde med men hur kul är det att köra med den?  Har lagt in senaste firmware men ingen skillnad alls, den vägrar hoppa över till HDMI via menyn. Någon som har en idé vad som kan vara felet? Tv:n är en Samsung 40A676. HDMI kabeln funkar förövrigt fint med min DVD så den borde inte vara trasig iaf..
Tja! Om den håller på att dumma sig sådär mycket så månste det vara fel på den helt klart. Den SKA ju ge ut en bild om du ändrar till HDMI i menyn. För du får väl bild via komposit eller? Och därifrån så kan du ställa in typ "Upplösing: AUTO" osv? Du får nog helt enkelt gå tillbaka med den... Eller testa i nån annan TV kanske... Hoppas det löser sig.
Postad 09 July 2009 - 05:58
mediaman
-
mediaman
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kanske har du ställt in recivern på att du har en center, men att du inte har en center inkopplad?
Hej. Nu har jag kollat upp detta. Jag ändrade på Sony recievern till 2ch (alltså endast 2 kanaligt stereoljud), då fick jag tillbaka talet med blev av med subwoofern...någon som har koll på Sonys surroundstärkare (hdmi) och kan ge mig något tips hur jag får tillbaks subban?
Redigerat av mediaman, 09 July 2009 - 16:19.
Postad 09 July 2009 - 10:57
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1919 inlägg
Har precis fått hem min WD tv och ska koppla in den via HDMI men den vägrar få någon bild överhuvudtaget, funkar fint med kabeln som följde med men hur kul är det att köra med den?  Har lagt in senaste firmware men ingen skillnad alls, den vägrar hoppa över till HDMI via menyn. Någon som har en idé vad som kan vara felet? Tv:n är en Samsung 40A676. HDMI kabeln funkar förövrigt fint med min DVD så den borde inte vara trasig iaf..
Du måste ändra inställningen till HDMI själv då detta inte sker automatisk i WD.
Postad 09 July 2009 - 11:29
Unregisteredd8f31aef
-
Unregisteredd8f31aef
-
Användare
-
-
149 inlägg
Är det ngn som hängt med ifrån början som orkar summera tråden? - Vilka filer läser WDn och vilka filer får man ändra på, vilka program lämpar sig bäst till det?
- Vilken är den senaste FW och kunde man ändra på utseendet?
Produkten är så pass bra och kommer sälja så pass många av att dessa frågorna kommer dyka upp i var o varannan sida i tråden annars. Ha det gott!
Postad 10 July 2009 - 08:17
Toby
-
Toby
-
Beroende
-
-
1091 inlägg
Är det ngn som hängt med ifrån början som orkar summera tråden?
- Vilka filer läser WDn och vilka filer får man ändra på, vilka program lämpar sig bäst till det?
- Vilken är den senaste FW och kunde man ändra på utseendet?
Produkten är så pass bra och kommer sälja så pass många av att dessa frågorna kommer dyka upp i var o varannan sida i tråden annars.
Ha det gott!
Jag kan inte svara på frågorna fullt ut men vad det gäller ISO-filer så läser den alla som är skapade med DVD Shrink 3.2. De .mkv filer som jag har testat med hittills har funkat, jag har aldrig behövt döpa om något. Jag har "Riltons vänner" i .wav och de har INTE funkat i WD:n av nån anledning, vet inte vilket skumt format som de är gjorda i...
Postad 10 July 2009 - 17:22
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
FÅTT MIN NU!  Sablar så liten den är! Jag hade ju förväntat mig någonting i stil med min WD MyBook  Himla stilren, liten och bara ursnygg  Synd bara att jag inte får någon nytta av min 80GB 3,5" HD som jag hade planerat att stoppa in i den, eftersom produkten hade med "Ej Hårddisk" i rubriken så antog jag att den hade plats för det om man så ville, men inte ens en 2,5" ryms väl i den här lilla saken? Anywho, jag har just uppdaterat mjukvaran och ska dra några tester nu  700kr för den här känns som ett kap, särskilt som den inte alls såg ut som en demoprodukt - allt låg ju helt orört i förpackningen, med all plast fortfarande kvar på såväl enheten som plaststället. Kanske bara en visningsprodukt, inte demonstrerad. Men på tal om det här med plaststället så undrar jag vad tusan man ska ha det till? o_O Jag fick alltså ett sådant i förpackningen och begriper inte riktigt vad det är tänkt att hålla... fjärrkontrollen eller? -_-' Edit: Spelade upp fem filer och fyra av dessa klarade den av galant - och två av dem hade min Xbox 1 grava problem med! Den sista var en helt vanlig .avi som jag inte alls begriper vad den hade för problem med, men förmodligen handlar det bara om en dålig version av det avsnittet (anime).
Redigerat av ConraDargo, 10 July 2009 - 18:01.
Postad 10 July 2009 - 18:38
cardiel
-
cardiel
-
Användare
-
-
118 inlägg
FÅTT MIN NU! 
Sablar så liten den är! Jag hade ju förväntat mig någonting i stil med min WD MyBook Himla stilren, liten och bara ursnygg Synd bara att jag inte får någon nytta av min 80GB 3,5" HD som jag hade planerat att stoppa in i den, eftersom produkten hade med "Ej Hårddisk" i rubriken så antog jag att den hade plats för det om man så ville, men inte ens en 2,5" ryms väl i den här lilla saken?
Anywho, jag har just uppdaterat mjukvaran och ska dra några tester nu 700kr för den här känns som ett kap, särskilt som den inte alls såg ut som en demoprodukt - allt låg ju helt orört i förpackningen, med all plast fortfarande kvar på såväl enheten som plaststället. Kanske bara en visningsprodukt, inte demonstrerad.
Men på tal om det här med plaststället så undrar jag vad tusan man ska ha det till? o_O Jag fick alltså ett sådant i förpackningen och begriper inte riktigt vad det är tänkt att hålla... fjärrkontrollen eller? -_-'
Edit: Spelade upp fem filer och fyra av dessa klarade den av galant - och två av dem hade min Xbox 1 grava problem med! Den sista var en helt vanlig .avi som jag inte alls begriper vad den hade för problem med, men förmodligen handlar det bara om en dålig version av det avsnittet (anime).
Vart hitta du den för 700kr?
Postad 10 July 2009 - 19:00
Humbucker
-
Humbucker
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Efter mycket om och men om jag ska skaffa en Popcorn Hour eller Tvix, så kom jag att läsa om denna lilla och urbilliga pryl. Jag har fram tills nu använt min laptop som HTPC, men det är så bökigt att behöva koppla datorn nära tv'n varje gång jag ska se film, alternativt dra en lång tjock ful HDMI-sladd över hela vardagsrummet.
Dessutom får jag ju nu en ursäkt att skaffa en MyPassport
Jag har dock en fundering:
Hittills har jag kört ett program som heter ReClock i min dator, som speedar upp 23.978-fps filmer till 25fps, så att den matchar min 50hz-inställning i min TV-ut från datorn till TV'n perfekt. Då blir det flytande och härligt. Annars stöder min tv 60hz, men som sagt så drar jag ner den till 50hz via grafikkortets inställningar i datorn och sedan speedar upp filmer en aning med ReClock.
Hur fungerar det då med WD TV HD? Kan den spela upp 23.978-fps filmer i 25, eller hur fungerar dess "Auto"-funktion egentligen?
Som sagt så stöder min TV (en Samsung PS 42Q97) 50hz och 60hz, dock vet jag inte hur det är med FPS-kompatibilitet.
Tack för hjälpen!
Postad 10 July 2009 - 19:34
ConraDargo
-
ConraDargo
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Vart hitta du den för 700kr?
Webhallens hemsida i helgen - de hade dock bara 3st och de är alla slutsålda nu.
Postad 11 July 2009 - 08:51
DragonZilla
-
DragonZilla
-
Användare
-
-
247 inlägg
Kan man radera filmer man sett via fjärren??
Postad 11 July 2009 - 16:53
Erna113
-
Erna113
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Kan man radera filmer man sett via fjärren??
Nej, men det vore toppen om man kunde.... Jag har nu skaffat en Usb-swirch, men den hittar inte hårddisken. När man switchar över till datorn så hittar den hårddisken direkt (WD1TB). Någon som kör med usb-switch oxå? Den verkade inte gilla en 3 m lång Usb-kabel mellan mediaspelaren och switchen. Tog den långa kabeln till datorn så funkade det bra.
Redigerat av Erna113, 11 July 2009 - 17:12.
Postad 11 July 2009 - 18:35
Unregisteredd835cead
-
Unregisteredd835cead
-
Användare
-
-
232 inlägg
Antar att du har rätt F/W i?
Postad 11 July 2009 - 20:45
isopaistiainen
-
isopaistiainen
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Nej, men det vore toppen om man kunde....
Jag har nu skaffat en Usb-swirch, men den hittar inte hårddisken. När man switchar över till datorn så hittar den hårddisken direkt (WD1TB). Någon som kör med usb-switch oxå?
Den verkade inte gilla en 3 m lång Usb-kabel mellan mediaspelaren och switchen. Tog den långa kabeln till datorn så funkade det bra.
för mig fungerar det hur bra som helst med usb-hub, kör med 2 st såna https://www.prisjakt...kt.php?p=304333. det som skulle kunna strula är om du har den senaste prereleasen av FW´n 1.02.10 som verkar strula till det rejält med usb-hubbar. WD har inget stöd för usbhubbar utan det är lite som bonus att det fungerat med de tidigare firmware´sen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|