* Officiell Tråd - HTC Hero *
2430 svar till detta ämne
Postad 18 October 2009 - 11:49
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Du gör något fel. Ja ghar tankat de flesta apps i "Butiken". Prisjakt, SPotify etc är hur lätta som helst att hitta.
Antar att du menar in-ear-lurar? Creative EP-630i. Jag kör EP-630 (utan i på slutet). Bästa jag haft. Underbart rent ljud och bra bas. Men nu finns då 630i som har svarsknapp.
Känner igen det där. min ena hero lur kunde inte hitta tex spotify men min andra lur kunde :/ Dock fick det att funka igen efter en mjukvaru-uppdatering.. Ja precis in-ear-lurar. mindes inte vad dom kallades  Ska kolla in dom lurarna åxå! Man tackar för tippset
Postad 18 October 2009 - 13:08
pilsnär
-
pilsnär
-
Rookie
-
4 inlägg
Nu har jag plöjt igenom den här tråden...
Situation: Behöver en ny telefon. Sitter bunden till Telia ett bra tag framöver, så jag vill ha en obunden lur.
Sitter även på mobiltbredband från samma leverantör, även detta bundet ett par månader till.
Önskemål: Telefon med möjlighet att komma åt internet när jag vill. Har inga stora krav på kamera, musikspelare och sånt utan jag vill ringa, smsa och surfa! Lite facebook, resultatservice osv. Webradio kan också vara trevligt!
Går den att använda som bilnavigator gör det absolut ingenting!
Det jag undrar mest över är: Kan jag stoppa i simkortet från mitt mobila bredband och surfa med det när jag ändå betalar för det? Tror mig veta att det inte går att ringa med det men det kan jag leva med. Får väl ha en av dom gamla lurarna med mig, ni vet från den tiden telefonerna var så små så man knappt visste vilken ficka dom låg i...
När mitt mobila bredband går ut kan jag bygga på mitt vanliga abonnemang med datatrafik och köra allt i samma telefon. Undrar också vad som händer när man inte har 3g täckning? Obrukbar?
Ja som ni ser har jag inga enorma krav och behov, även om jag vet att med möjligheter ökar också behoven...
Just nu känns det inte som jag skulle behöva köra en massa applikationer som väderprognoser och dylikt men det är klart att finns dom där lär man väl inte kunna låta bli..
Vore fint om ni som haft Heron ett tag kunde hjälpa mig i mitt beslut... Är jag inne på rätt telefon? Tycker i alla fall att priset är bra mycket trevligare än iPhone...
Postad 18 October 2009 - 13:14
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Pilsnär: Telia har ju GSM-nät så den kommer ju funka utmärkt även utan 3G-täckning. Surfhastigheten sjunker ju radikalt såklart, men det har inte mer Hero att göra. Ditt mobila bredband vet jag inget om, men mobil surf är ett måste sen för dig iaf. Tycker det låter som du vet ganska exakt vad du vill ha, och förmodligen har du hittat din nya nalle här! Har ingen själv än, men köper nog rätt snart. Kan inte hålla mig mycket längre. Om du har som krav att surfa finns bara några få modeller att välja mellan som klarar detta bra. Tror du blir en sån som köper den utan att bry dig om vädertjänsterna. Plötsligt sitter du och leker med alla möjliga appar  Du låter ju ändå rätt sugen  EDIT: en viktig detalj kan vara att den saknar FM-radio. Har du kikat på Tattoo också? Den har radion, är billigare men skärm är mindre och "sämre". Lite mer "normal" lur ur HTC-perspektiv kika här http://www.youtube.c...h?v=O6Ffa5y5Iio
Redigerat av WmB, 18 October 2009 - 13:20.
Postad 18 October 2009 - 14:11
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
pilsnär
Vad tror du om Nokia N900 ?
Klarar istort sett alla websidor..
Inte mycket dyrare än Hero..
Vassare prestanda...
Postad 18 October 2009 - 15:54
pilsnär
-
pilsnär
-
Rookie
-
4 inlägg
Kul med snabba svar!
Nokian finns i tankarna men jag är inte helt hundra på om jag vill ha en lur med slide... Har en 6110 navigator nu och även en annan Nokia slide finns i hushållet. Tycker dom blir liiite sladdriga efter ett tag. Nåja jag väntar med spänning på fler svar.
Tack tack!
Postad 18 October 2009 - 15:55
Fredrik HL
-
Fredrik HL
-
Forumräv
-
-
980 inlägg
Känner igen det där. min ena hero lur kunde inte hitta tex spotify men min andra lur kunde :/ Dock fick det att funka igen efter en mjukvaru-uppdatering..
Kan meddela att jag dock inte har en Hero utan en Tattoo ( var så tomt i Tattoo tråden så jag skrev här av den anledningen). Har googlat runt lite och problemet verkar ligga i att inga apps är designade för den lilla skärmen som Tattoo har, därför finns det knappt några apps. Får hoppas att det ändrar sig i framtiden.
Postad 18 October 2009 - 17:31
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Jahopp, en vit Hero i min hand
Tjejen köpte Aino. Nu blir det lek ikväll!
Postad 18 October 2009 - 18:50
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
hur fasen får jag Facebook att bli en hel sida som widget/gadget vad det nu heter?
Postad 18 October 2009 - 19:10
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Jahopp, en vit Hero i min hand 
Tjejen köpte Aino. Nu blir det lek ikväll!
FY fan vad avundsjuk hon kommer bli på dig! Speciellt om hon tänkt surfa mycket osv.
Postad 18 October 2009 - 19:30
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Tjip.
Köpte mig ett par Creative EP-630i idag till min Hero. Hade ju EP630 innan så vet att ljudet är kanon i dem.
Micen funkar bra och det är kanonljud enligt folk jag pratat med. Funkar även bra att pausa musik både med interna spelare för MP3:or och Spotify, likaså byta till nästa låt (dubbel-tryck). Dock går det inte byta till föregående låt i något av programmen. Men ingen större fara.
Dock är det lite störande att man inte kan svara på ett samtal med knappen om man lyssnar på musik med Spotify. Spotify pausas automatiskt vid inkommande samtal, men trycker man på knappen på lurarna för att svara så startar musiken igen. Detsamma gäller dock även de medföljande lurarna så det verkar ju vara Spotify som har en bugg (eller om de helt enkelt inte valt att ha med denna funktion). Kanske kommer i kommande uppdateringar av Spotify för Android.
Ett alternativ skulle kunna vara att köpa ett gammalt HTC-headset (minns inte namnet) och köra med dess adapter till EP-630i-lurarna. Denna adapter har svara, lägg på, play/paus, frammåt och bakåt som olika knappar. Dock ser den lite klumpig ut och totallängden på "sladderiet" blir väldigt långt. Sedan kanske microfonen sitter i denna adapter också och då får man två micar plus att den kommer omöjligt långt ner på sladden. Så inget direkt alternativ när jag tänker efter...
Redigerat av DIFference, 18 October 2009 - 19:33.
Postad 18 October 2009 - 19:33
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
FY fan vad avundsjuk hon kommer bli på dig! Speciellt om hon tänkt surfa mycket osv.
Nä då, vi har helt olika intressen
Postad 18 October 2009 - 19:34
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Nä då, vi har helt olika intressen
Hon köper alltså en smartphone trots att hon knappt surfar på mobilen?
Postad 18 October 2009 - 19:54
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Hon köper alltså en smartphone trots att hon knappt surfar på mobilen? 
Läs en gång till. Aino köptes. Ingen smartphone
Postad 18 October 2009 - 19:59
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
hur fasen får jag Facebook att bli en hel sida som widget/gadget vad det nu heter?
Ingen som har en aning?
Postad 18 October 2009 - 21:35
Unregistered72073bd1
-
Unregistered72073bd1
-
Användare
-
-
173 inlägg
Ingen som har en aning?
ladda ner facebook från market. sen lägger du till den som widget,
Postad 18 October 2009 - 21:36
kinjon
-
kinjon
-
Beroende
-
-
1015 inlägg
Köpte denna underbara telefon i förra veckan och sitter nu och velar om jag ska uppdatera till 1,6? Är det någon som har gjort det? Finns det några fantastiska fördelar med uppdateringen eller kan jag vara nöjd med 1,5 som sitter i telefonen?
Är i övrigt hur nöjd som helst och har väl inte stött på något som jag ogillar. Skulle möjligen vilja haft någon form av stödbelysning till kameran, men man kan ju inte få allt
Postad 18 October 2009 - 22:02
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
Ingen som har en aning?
i webläsaren matar du in: m.facebook.com om det är den du menar.
Postad 18 October 2009 - 22:16
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Läs en gång till. Aino köptes. Ingen smartphone 
Symbian-lurar räknas väl till Smartphones? N97 tex nämns som en sådan och den kör Symbian. Köpte denna underbara telefon i förra veckan och sitter nu och velar om jag ska uppdatera till 1,6? Är det någon som har gjort det? Finns det några fantastiska fördelar med uppdateringen eller kan jag vara nöjd med 1,5 som sitter i telefonen?
Är i övrigt hur nöjd som helst och har väl inte stött på något som jag ogillar. Skulle möjligen vilja haft någon form av stödbelysning till kameran, men man kan ju inte få allt 
Jag tänker då inte flasha min bara för det. Väntar till HTC släpper en officiell uppdatering med detta. i webläsaren matar du in: m.facebook.com om det är den du menar.
x.facebook.com är faktiskt mycket bättre. Upptäckte denna tack vare webbläsarens funktion "visa mobilsidor" som då gjrode att facebook.com omdirigerades till x.facebook.com
Postad 18 October 2009 - 22:27
Unregistered40467
-
Unregistered40467
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Hallå alla nöjda Heroägare. Jag är också en av dessa
Jag har en liten fråga. Kan man byta namn på ikonerna på de olika startskärmarna då inte alla texken syns när man har svenska som språk. Eller går det att ställa in hur många tecken som ska visas?
Tack på förhand
Postad 18 October 2009 - 22:29
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
i webläsaren matar du in: m.facebook.com om det är den du menar.
jag skulle vilja haft en kllient som visar helskärm. Men får lägga websidan som genväg istället. Den funkar väl antar jag
Postad 18 October 2009 - 22:42
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
jag skulle vilja haft en kllient som visar helskärm. Men får lägga websidan som genväg istället. Den funkar väl antar jag
Det finns en officiell Facebook-applikation på Android Market. Men den suger rätt hårt. Går att lägga till en widget på en av dina skärmar också som visar alla statusuppdateringar. Men själv surfar jag till x.facebook.com (bättre än m.facebook.com) eller facebook.com/lite (denna är rätt skön också, anpassad för dator så går att göra lite mer, men är ju inga problem i en så bra webbläsare som Heron har. För att kunna köra Lite krävs att du ställer in engelska som språk för facebook.com.)
Postad 18 October 2009 - 23:16
bente
-
bente
-
Användare
-
-
184 inlägg
Köpte denna underbara telefon i förra veckan och sitter nu och velar om jag ska uppdatera till 1,6? Är det någon som har gjort det? Finns det några fantastiska fördelar med uppdateringen eller kan jag vara nöjd med 1,5 som sitter i telefonen?
än så länge har inte 1.6 släppts till heron vad jag vet, är bara till magic så vi får snällt vänta lite extra (TYVÄRR) jag har inte rootat eller gjort något med min lur och läser ni någon sida tillbak har jag gjort en LÅNG lista med apps som jag testat och använder!  kör hårt med era hjältar och tro inte att dom blir långsammare av att ha massa apps instalerade!  lägger in min gamla fråga igen, för jag fick ingen respons, men hoppas på bättre resultat denna gång: "är det nån mer än jag som upplevt "robot-trasslet" som blir i telefonen när man pratar med folk? är den trasig? uppkommer detta när den byter nät? snälla hjälp mig ang. detta, vill ju inte lämna in en hjälte liksom!"
Postad 18 October 2009 - 23:30
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
än så länge har inte 1.6 släppts till heron vad jag vet, är bara till magic så vi får snällt vänta lite extra (TYVÄRR) jag har inte rootat eller gjort något med min lur och läser ni någon sida tillbak har jag gjort en LÅNG lista med apps som jag testat och använder! 
kör hårt med era hjältar och tro inte att dom blir långsammare av att ha massa apps instalerade! 
lägger in min gamla fråga igen, för jag fick ingen respons, men hoppas på bättre resultat denna gång:
"är det nån mer än jag som upplevt "robot-trasslet" som blir i telefonen när man pratar med folk?
är den trasig?
uppkommer detta när den byter nät?
snälla hjälp mig ang. detta, vill ju inte lämna in en hjälte liksom!"
Men visst är det så att den blir långsam om man öppnar många apps i alla fall. Det är därför jag har Task Manager installerat så jag kan gå in o döda de apps som är öppna. För de verkar inte stängas ner även om de är inaktiva länge. Obs, jag dödar inge processer o sånt, bara de apps som är igång. Task Manager visar bara dessa i default-läget. Ang dina robot-ljud. Om det sker ofta så är den kanske trasig... Jag har aldrig varit med om det.
Postad 18 October 2009 - 23:35
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
än så länge har inte 1.6 släppts till heron vad jag vet, är bara till magic så vi får snällt vänta lite extra (TYVÄRR) jag har inte rootat eller gjort något med min lur och läser ni någon sida tillbak har jag gjort en LÅNG lista med apps som jag testat och använder! 
kör hårt med era hjältar och tro inte att dom blir långsammare av att ha massa apps instalerade! 
lägger in min gamla fråga igen, för jag fick ingen respons, men hoppas på bättre resultat denna gång:
"är det nån mer än jag som upplevt "robot-trasslet" som blir i telefonen när man pratar med folk?
är den trasig?
uppkommer detta när den byter nät?
snälla hjälp mig ang. detta, vill ju inte lämna in en hjälte liksom!"
Det kan uppkomma,när du byter nät.
Postad 18 October 2009 - 23:37
DIFference
-
DIFference
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Det kan uppkomma,när du byter nät.
Fast då ska det ju komma oavsett mobil. Och byter nät gör man inte ofta, alla operatörer har ju täckning så det räcker. Om man inte kör Tre och går över på Telenors 2G-nät ute på "landet". Men du kanske menar när man byter t.ex. cell eller basstation? Det ska ändå inte bli något speciellt av detta. Och han verkar ju inte haft problemet innan.
Postad 18 October 2009 - 23:47
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Det finns en officiell Facebook-applikation på Android Market. Men den suger rätt hårt. Går att lägga till en widget på en av dina skärmar också som visar alla statusuppdateringar. Men själv surfar jag till x.facebook.com (bättre än m.facebook.com) eller facebook.com/lite (denna är rätt skön också, anpassad för dator så går att göra lite mer, men är ju inga problem i en så bra webbläsare som Heron har. För att kunna köra Lite krävs att du ställer in engelska som språk för facebook.com.)
men den appen suger ju stenhårt som sagt. går ju inte ens att bläddra mellan personer med pilarna. samma sak gäller förresten msn-program. Finns där inget som hamnar som widget istället för program? För övrigt är Hero´n skitcool, och jag lär bli nöjd när huvudvärken släpper, jag lyckas få in mina telefonkontakter osv  vansinnigt kul med alla apps!
Postad 19 October 2009 - 00:33
Unregistered1428
-
Unregistered1428
-
Användare
-
-
107 inlägg
Möjligt att få svenska menyer etc på en engelsk importerad hero ?
Postad 19 October 2009 - 01:17
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1073 inlägg
x.facebook.com är faktiskt mycket bättre. Upptäckte denna tack vare webbläsarens funktion "visa mobilsidor" som då gjrode att facebook.com omdirigerades till x.facebook.com
Babbler lite tycker jag är överlägset, testa det. Dock ingen widget...
Postad 19 October 2009 - 07:16
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Symbian-lurar räknas väl till Smartphones? N97 tex nämns som en sådan och den kör Symbian.
OT. Aino kör inte symbian. Satio kör symbian.
Postad 19 October 2009 - 11:30
tpalsson
-
tpalsson
-
Användare
-
-
117 inlägg
Möjligt att få svenska menyer etc på en engelsk importerad hero ? http://forum.xda-dev...ad.php?t=555168
Postad 19 October 2009 - 11:37
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
jag lyckas inte få min att kopplas med HTC sync. Kör Vista
Har aktiverat "usb-felsökning" som man skulle, och datorn bläddrade upp en godkänd installation
Postad 19 October 2009 - 11:44
Ekka
-
Ekka
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Tjip.
Köpte mig ett par Creative EP-630i idag till min Hero. Hade ju EP630 innan så vet att ljudet är kanon i dem.
Micen funkar bra och det är kanonljud enligt folk jag pratat med. Funkar även bra att pausa musik både med interna spelare för MP3:or och Spotify, likaså byta till nästa låt (dubbel-tryck). Dock går det inte byta till föregående låt i något av programmen. Men ingen större fara.
Dock är det lite störande att man inte kan svara på ett samtal med knappen om man lyssnar på musik med Spotify. Spotify pausas automatiskt vid inkommande samtal, men trycker man på knappen på lurarna för att svara så startar musiken igen. Detsamma gäller dock även de medföljande lurarna så det verkar ju vara Spotify som har en bugg (eller om de helt enkelt inte valt att ha med denna funktion). Kanske kommer i kommande uppdateringar av Spotify för Android.
Ett alternativ skulle kunna vara att köpa ett gammalt HTC-headset (minns inte namnet) och köra med dess adapter till EP-630i-lurarna. Denna adapter har svara, lägg på, play/paus, frammåt och bakåt som olika knappar. Dock ser den lite klumpig ut och totallängden på "sladderiet" blir väldigt långt. Sedan kanske microfonen sitter i denna adapter också och då får man två micar plus att den kommer omöjligt långt ner på sladden. Så inget direkt alternativ när jag tänker efter...
Någon som har fler alternativ att rekommendera? hörlurar med mic och knapp för att svara.
Postad 19 October 2009 - 13:34
Unregistered5a63d35d
-
Unregistered5a63d35d
-
Amatör
-
-
92 inlägg
WmB: Finns en tråd på swedroids forum som förhoppningsvis kan vara till hjälp. http://www.swedroid....read.php?t=2138
Postad 19 October 2009 - 13:50
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
WmB: Finns en tråd på swedroids forum som förhoppningsvis kan vara till hjälp. http://www.swedroid....read.php?t=2138
tack, hann att googla fram den före  För övrigt som jag sa, så köpte vi både en Aino och en Hero igår på Teknikmagasinet. Vi fick 1900:- i värdecheckar då! Gjorde ju inget
Postad 19 October 2009 - 15:24
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
Fast då ska det ju komma oavsett mobil. Och byter nät gör man inte ofta, alla operatörer har ju täckning så det räcker. Om man inte kör Tre och går över på Telenors 2G-nät ute på "landet". Men du kanske menar när man byter t.ex. cell eller basstation? Det ska ändå inte bli något speciellt av detta. Och han verkar ju inte haft problemet innan.
Tycker Heron vandrar mye upp och ned i signal kvaliten. Från tre pinnar på 3g ena stunden en sekund senare en pinne på 2g. Det tycker inte jag är stabbilt i alla fall. Iphone hade samma problem. På min iphone har jag fullt på 3g Heron ligger på 2g. Jag har Telia som opratör.
Postad 19 October 2009 - 15:30
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Tycker Heron vandrar mye upp och ned i signal kvaliten. Från tre pinnar på 3g ena stunden en sekund senare en pinne på 2g. Det tycker inte jag är stabbilt i alla fall. Iphone hade samma problem. På min iphone har jag fullt på 3g Heron ligger på 2g. Jag har Telia som opratör.
många som pratar om detta. Även wifi-uppkopplingar. jag har visserligen bara varit hemma mest, men båda har fungerat utmärkt för mig med 3. Hade jättedålig mottagning med min SE G900 innan, och var väldigt orolig när jag läst om Hero. Blev positivt överaskad.
Postad 19 October 2009 - 15:45
Ramboline
-
Ramboline
-
Lärjunge
-
-
263 inlägg
många som pratar om detta. Även wifi-uppkopplingar.
jag har visserligen bara varit hemma mest, men båda har fungerat utmärkt för mig med 3. Hade jättedålig mottagning med min SE G900 innan, och var väldigt orolig när jag läst om Hero. Blev positivt överaskad.
Vi får hoppas att det blir bättre vid nästa uppdatering.Vet att det är flera som har varit i kontakt med Htc angående di her problemene.
Redigerat av Ramboline, 19 October 2009 - 15:47.
Postad 19 October 2009 - 18:42
aMpari
-
aMpari
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Hej, funderar på ny mobil nu, och Hero verkar som ett vettigt alternativ. Hur snabb upplevs den vid användning? Vill inte ha något som går segt när man bläddrar i menyer och dylikt. Har en SE w880i för tillfället så det är en välbehövlig uppgradering.
Postad 19 October 2009 - 18:56
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
Hej, funderar på ny mobil nu, och Hero verkar som ett vettigt alternativ. Hur snabb upplevs den vid användning? Vill inte ha något som går segt när man bläddrar i menyer och dylikt. Har en SE w880i för tillfället så det är en välbehövlig uppgradering.
ptja, många har ju gnällt över snabbheten. Jag är häpen över hur fort det går. Man har sett videor när man jämför iphone och hero i surfning, och Hero har legat efter enormt. Tycket det går jättefort! Kör både wlan och turbo3G. Men, vem vet. jag kanske har fått ett jättebra exemplar. är skitnöjd på ren svenska!
Postad 19 October 2009 - 19:19
marto_
-
marto_
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Samma här. Är väldigt nöjd med hur smidigt/snabbt allt går. Glad att jag valde en Hero
Postad 19 October 2009 - 20:00
Unregistered4dd3aa60
-
Unregistered4dd3aa60
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Samma här med! Vart glatt överraskad hur jäkla snabb den är i menyerna osv.
Och efter ett antal SE och Nokia telefoner så har man ju insett att man aldrig vill gå tillbaka 
Speciellt inte till en WM lur
Postad 19 October 2009 - 20:07
Unregistered1428
-
Unregistered1428
-
Användare
-
-
107 inlägg
Användt den mindre än 1 dygn, men kan inte klaga på hastigheten...
F.ö. har för mig att jag sett en app nånstans i denna tråden som håller koll på hur mycket trafik man skickat via sin operatör, eller har jag kanske sett i syne?
Mvh
Postad 19 October 2009 - 21:38
marto_
-
marto_
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Användt den mindre än 1 dygn, men kan inte klaga på hastigheten...
F.ö. har för mig att jag sett en app nånstans i denna tråden som håller koll på hur mycket trafik man skickat via sin operatör, eller har jag kanske sett i syne?
Mvh
NetCounter?
Postad 19 October 2009 - 22:39
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2455 inlägg
jag skulle vilja sänka volymen för det lägsta steget. När man ska somna in till en talbok är det på tok för högt!
får man en annan volym med en annan musik-app?
tv-guiden och prisjakt var ruggigt bra apps. mååånga år sen jag var såhär impad av en teknikpryl!
Redigerat av WmB, 19 October 2009 - 23:24.
Postad 20 October 2009 - 09:24
Chavezzito
-
Chavezzito
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Någon som vet vart man kan hitta info om när Market startar i Sverige med betal apps? Oktober börjar lida mot sitt slut
Postad 20 October 2009 - 09:49
Unregistered40467
-
Unregistered40467
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Ställer min fråga igen Hallå alla nöjda Heroägare. Jag är också en av dessa 
Jag har en liten fråga. Kan man byta namn på ikonerna på de olika startskärmarna då inte alla texken syns när man har svenska som språk. Eller går det att ställa in hur många tecken som ska visas?
Tack på förhand
Sen undrar jag om hur man fixar problemet med att använda webläsaren? Ibland när man startar den så fungerar den inte. Vad är problemet?
Postad 20 October 2009 - 13:34
skepnaden
-
skepnaden
-
Användare
-
-
178 inlägg
Ställer min fråga igen
Sen undrar jag om hur man fixar problemet med att använda webläsaren? Ibland när man startar den så fungerar den inte. Vad är problemet?
Tror tyvärr att det är omöjligt att ändra ikonbetäckningarna. Har för mig att det är kodat mot samma variabel som app namnet, vilket isf gör det svårt att gå runt. Men fortf möjligt att det dyker upp någon workaround på market. Detta var den största anledningen till att jag kör på engelska. Hellre snyggt än svenskt. ;P Jag har varken hört talas om eller märkt av några problem med min webbläsare. Borde dock finnas andra att prova på market, en ny opera mini ska väl t.ex. komma strax.
Postad 20 October 2009 - 14:16
Unregistered40467
-
Unregistered40467
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Tror tyvärr att det är omöjligt att ändra ikonbetäckningarna. Har för mig att det är kodat mot samma variabel som app namnet, vilket isf gör det svårt att gå runt. Men fortf möjligt att det dyker upp någon workaround på market. Detta var den största anledningen till att jag kör på engelska. Hellre snyggt än svenskt. ;P
Jag har varken hört talas om eller märkt av några problem med min webbläsare. Borde dock finnas andra att prova på market, en ny opera mini ska väl t.ex. komma strax.
Tack för svaret. Får ta och köra på engelska då. Man blir tokig. Jo webläsarn krånglar för mig ibland. Sägs att man ska starta om mobilen men det känns också drygt. Kanske fixar sig om man byter webläsare? Vilka webläsare är bäst?
Postad 20 October 2009 - 15:07
oubee1
-
oubee1
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jo webläsarn krånglar för mig ibland. Sägs att man ska starta om mobilen men det känns också drygt. Kanske fixar sig om man byter webläsare?
Det är vi två om (tyvärr). Men jag har bara problemen på WiFi och inte på 3G och lösningen är, koppla ner WiFi, döda webbläsaren processen (Task Manager eller Taskkiller), på med WiFi och dra igång webbläsaren igen. Fungerar i majoriteten av fallen men ibland är det enda som hjälper en omstart. Opera Mini som finns på Market var nog den sämsta webbläsaren jag någonsin använt (IE3 slår den t o m). Problemet är att den är helt byggd för telefoner med knappsatser och inte touch. Men som ngn nämnde så är en ny version på gång som ska fungera bättre med just Touchtelefoner så då kanske ett byte blir aktuellt.
Postad 20 October 2009 - 17:32
Unregistered1428
-
Unregistered1428
-
Användare
-
-
107 inlägg
NetCounter?
Tack. Söker 2 andra apps, inte säker på om de finns till hero:n. 1. CallerID program, som kopplar upp sig mot nån databas och visar namn på den som ringer, om det är ett nummer man ej har i telefonen, finns till Iphone har jag för mig. 2. Program som gör så att man kan skicka och ta emot filer via Bluetooth. Hade varit toppen om ni vet om dessa finns. Mvh
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|