Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 February 2010 - 11:04

Unregistered490b750e
  • Unregistered490b750e
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Såg att det är nån som säljer X10 på tradera, låter ju troligt NOT....

http://www.tradera.c...ktion_107500612

Postad 17 February 2010 - 11:10

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Såg att det är nån som säljer X10 på tradera, låter ju troligt NOT....

http://www.tradera.c...ktion_107500612

Nä verkar väl lite fake.
Var en på Blocket förra veckan eller så också.

Postad 17 February 2010 - 11:15

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Nu hade tydligen mobil.se fått en Vivaz att testa. Den ska släppas ungefär v. 9... Kan man då ana att de första x10 kommer ut till tidningar ungefär v.11?

Postad 17 February 2010 - 11:43

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

X10an ligger nu även på SEUS!

Länk?

Postad 17 February 2010 - 12:01

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Länk?

X10 tråden på Esato:)
http://www.esato.com...t...&start=2580

Postad 17 February 2010 - 12:17

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Samtidigit känns det som det visats en hel del videor där det inte hackar.
Frågan är väl om hacken i film3 beror på:
För mycket pillande av mässbesökare (mao en omstart skulle vara på sin plats)
För mycket kontakter

hoppas inte det , android är inte som windows som man måste starta om varannan dag. (får vi hoppas) bättre minneshantering, annars blir användarna sura.:rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 13:57

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=7R1rnf14Ec4

Taskig filmkvalitet men no lagg... :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 14:21

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=7R1rnf14Ec4

Taskig filmkvalitet men no lagg... :rolleyes:

Han verkar ha lite problem i Mediascape, men annars så ser den blixtrande snabb ut!:lol: Återförsäljarna borde få in något exakt datum snart tycker man... Och inte bara v.13

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 17 February 2010 - 14:22.

Postad 17 February 2010 - 14:47

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

På bild, nexusen är 10 gånger snyggare live. Alla som ser den blir förvånad över hur läcker den är och hur bra kvalité den håller.

Alla?

Alla?

Verkligen, alla?
Jo tjena... Jag gillar ditt kvantitativa uttryck om att den just är 10 gånger snyggare live också.
Det är inget som talar om att X10an inte skulle vara 50 gånger snyggare live. Jag tycker den är sjukt fin på bild och säker att den är mycket finare live, nexusen kan ju faktiskt vara det men störtfult är fortfarande störtfult. Ingen svår ekvation egentligen.

Postad 17 February 2010 - 15:09

Unregisteredaa85384d
  • Unregisteredaa85384d
  • Lärjunge

• 251 inlägg
  • 0
Fick precis nytt lev.datum av Dustin på den vita x10... 7 maj.

Postad 17 February 2010 - 16:40

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
7 Maj ? va faan håller dom på med, orkar snart inte vänta längre........

Postad 17 February 2010 - 16:45

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Du ska ju inte direkt utgå från vad Dustin sätter för datum. Spec inte när SE själva sa i söndags att det är Mars som gäller!:rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 16:51

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
De har du rätt i, man blir bara ännu mer håglös när man ser ett datum som är ännu längre bort, vill ju som alla andra ha den helst igår

Postad 17 February 2010 - 17:05

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

har för mig att det har gått rykten om att den vita kommer lite senare, dvs den svarta släpps först.
så jag kan tänka mig att 7e Maj kan vara rätt vad gäller just den vita.
(är vad jag tror, jag sitter inte på någon information om släppdatumet alls :rolleyes:)

Postad 17 February 2010 - 17:11

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

man kan ju strunta i timescape och köra denna istället....
http://www.youtube.c...h?v=bOGmnnGpoqg

Bara jag som blev lite småkär i den där grejen? :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 17:16

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
jag är kär... :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 17:19

uppviglare
  • uppviglare
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0

Fan den här fick mig att hata Android avsevärt mycket mindre! :rolleyes: Riktigt najs! Lite smålagg men det kanske är under utveckling fortfarande?

Postad 17 February 2010 - 17:37

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

jag är kär... :rolleyes:

Ja den hade grymt många läckra finesser måste jag säga :lol:

Postad 17 February 2010 - 17:57

matz78
  • matz78
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag var inne i en Expert affär idag och de hade 27 mars som leveranstid, dvs vecka 13 som alla andra säger.

Postad 17 February 2010 - 18:26

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Alla?

Alla?

Verkligen, alla?
Jo tjena... Jag gillar ditt kvantitativa uttryck om att den just är 10 gånger snyggare live också.
Det är inget som talar om att X10an inte skulle vara 50 gånger snyggare live. Jag tycker den är sjukt fin på bild och säker att den är mycket finare live, nexusen kan ju faktiskt vara det men störtfult är fortfarande störtfult. Ingen svår ekvation egentligen.

Ja, alla som har sett den säger exakt samma sak "va, är detdär Nexusen/googlemobilen?! Den är ju sjukt ful på bild men dendär är ju riktigt läcker.

Men du får tycka som du vill. Jag försökte bara säga att det är skillnad på bilder och att se saker med egna ögon.

Postad 17 February 2010 - 18:35

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Ännu en film, den här gången från cnet.com http://www.youtube.c...h?v=D6fZSgmcqdA

Postad 17 February 2010 - 20:11

voyager
  • voyager
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Jag var inne i en Expert affär idag och de hade 27 mars som leveranstid, dvs vecka 13 som alla andra säger.

27 mars är på en lördag, o då är det V.12.. kanske 26 mars vore lämpligt, som är en fredag :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 20:15

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Men du får tycka som du vill. Jag försökte bara säga att det är skillnad på bilder och att se saker med egna ögon.

Precis, bra att ha i åtanke när X10ans utseende diskuteras :rolleyes:

Postad 17 February 2010 - 20:42

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Precis, bra att ha i åtanke när X10ans utseende diskuteras :)

+1

Bra att bara inte jag tänkte samma sak :)

Postad 17 February 2010 - 23:37

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Den där appen borde SE köpa o lägga med X10 på en gång... :) Tyckte den såg riktigt härlig ut faktiskt.

EDIT: Verkar ju vara svenska utvecklare också, det står ju på svenska bland sms o kontakter bland annat :)

Redigerat av zippiz, 17 February 2010 - 23:40.

Postad 17 February 2010 - 23:42

deezel
  • deezel
  • Användare

• 237 inlägg
  • 0

EDIT: Verkar ju vara svenska utvecklare också, det står ju på svenska bland sms o kontakter bland annat :)

Ja, det är ju företaget som gjort alla ikoner osv i android åt google.

Postad 18 February 2010 - 00:28

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Den där appen borde SE köpa o lägga med X10 på en gång... :) Tyckte den såg riktigt härlig ut faktiskt.

Ser ju inte bra ut det där, för bökigt och flashigt och omständigt. Kommer aldrig att släppas i dendär formen.

Postad 18 February 2010 - 00:39

zippiz
  • zippiz
  • Beroende

• 1289 inlägg
  • 0

Ser ju inte bra ut det där, för bökigt och flashigt och omständigt. Kommer aldrig att släppas i dendär formen.

Känns som de flesta struntar i om det är bökigt så länge det är flashigt... sen är jag väl rätt tveksam till att det kommer släppas i den formen men jag tror absolut att folk hade gillat det, även om det är lite "bökigt". Känns som en app som man gärna visar folk för att "imponera".
Onödigt flash finns det gott om, men som sagt jag tror de flesta faktiskt trots allt gillar det.

Redigerat av zippiz, 18 February 2010 - 00:42.

Postad 18 February 2010 - 02:17

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
En snubbe på Esatoforumet fick tillgång till "sin" idag, han e väl recensent eller något:
"Hi Everyone just got my x10 and this thing is bloody fast iphone kiss my *** i love it and believe me it is well worth the wait "
"Build quality is very good "
"Hi Guys

This is a quick update

This phone is fast

Timescape is a very intelligent way of keeping everything organised the screen is gorgeous

weight is perfect and it feels like a extension of your hand

My only snags so far no intergrated flickr uploader "

Låter kanon!

Postad 18 February 2010 - 07:44

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Låter kanon!

Vore väl iofs konstigt om de inte kunde få det att flyta på, jag menar 1.6 har ju varit klockrent på Hero i typ ett år? Den är ju stenålder jämfört med X10´an. :)

Men det är kul att ni verkar vara nöjda.

Postad 18 February 2010 - 08:08

mikrokiwi
  • mikrokiwi
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Vore väl iofs konstigt om de inte kunde få det att flyta på, jag menar 1.6 har ju varit klockrent på Hero i typ ett år? Den är ju stenålder jämfört med X10´an. :)

Heron kör 1.5 :)

Postad 18 February 2010 - 08:26

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nu har det väl aldrig varit någon tvekan om att själva android inte skulle funka vad jag vet av..
Snacka om att stirra sig blind på siffror. Speciellt när SE uppgraderat android så att det duger..

Postad 18 February 2010 - 08:28

sefors
  • sefors
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Din förmåga att med stort självförtroende posta felaktig information är rätt lustig.

Postad 18 February 2010 - 08:47

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Vad i inlägget får dig att tro att han pratar om 1.6?
Låter mer som telefonen i helhet, inklusive byggkvalitet.

Postad 18 February 2010 - 09:40

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Såg en nexus live idag.. Fy fan vad ful den är.. Inte sett x10 live än, men den kan inte vara fulare...

Inget nytt kanske men en jämförelse storleksmässigt mot mini...
http://prylkoll.se/2...a-x10-mini-pro/

Postad 18 February 2010 - 09:43

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Vad i inlägget får dig att tro att han pratar om 1.6?
Låter mer som telefonen i helhet, inklusive byggkvalitet.

Precis... Kom bara ett konstaterande att en telefon med avsevärt sämre specefikationer kört i stort sett samma mjukvara helt perfekt riktigt länge. Därför ser jag inte det som något konstigt att det skulle flyta på helt ok den delen. Det som dock fortfaranade laggar är SE´s numera kända/ökanda Timescape.

Sen så har Heron snart 2.1. :)

Detta är inget trollande eller klagande eller något, ser bara inte varför ni är så glada över att det flyter på när han byter hemskärmar osv. Vore väldigt konstigt om det inte gjorde det och anledningarna har jag nämnt ovan.

Såg en nexus live idag.. Fy fan vad ful den är.. Inte sett x10 live än, men den kan inte vara fulare...

SE-talibaner får ju Mactalibaner att framstå som nyanserade och opartiska. :)

Postad 18 February 2010 - 09:55

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Du verkar inte förstå...om du bortser från timescape som är en app...så är X10 fast as hell...nu har de dessutom fått till timescape så kan vi försöka hålla kunskapen och diskussionen på en sådan nivå?

Edit: Hur roligt har 1.6 på Heron sett ut? med SE's egna ovanpå är 1.6 på X10 flerfaldigat roligare än 1.6 på en trist Hero...sorry offtopic men blanda inte och ge.

Redigerat av Unregistered1193, 18 February 2010 - 09:55.

Postad 18 February 2010 - 10:07

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Du verkar inte förstå...om du bortser från timescape som är en app...så är X10 fast as hell...nu har de dessutom fått till timescape så kan vi försöka hålla kunskapen och diskussionen på en sådan nivå?

Edit: Hur roligt har 1.6 på Heron sett ut? med SE's egna ovanpå är 1.6 på X10 flerfaldigat roligare än 1.6 på en trist Hero...sorry offtopic men blanda inte och ge.

Verkar inte jag förstå? Säger killen som inte kan läsa. Har jag sagt att X10´an inte är snabb utanför timescape?
Nej de har inte fått till Timescape. Det laggar fortfarande. Men det kanske inte är något problem för de flesta.

Hur rolig Heron har sett ut?

"Igår delades GSMA (GSM Association) ut Globla Mobile Awards på Mobile World Congress-mässan i Barcelona och det blev HTC Hero som blev utsedd till årets (2009) bästa mobil."

Tydligen ganska rolig. Sense är riktigt bra, problemet är bara samma som för X10´an. Att man kommer att få vänta 4-6 månader på uppdateringarna efter google släppt dom.

Postad 18 February 2010 - 10:37

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
haha SE taliban det var ju roligt...

Postad 18 February 2010 - 10:43

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Nej de har inte fått till Timescape. Det laggar fortfarande.

Problemet är bara samma som för X10´an. Att man kommer att få vänta 4-6 månader på uppdateringarna efter google släppt dom.

För det första så betvivlar jag att du hållit och testat en telefon med den senaste programvaran så att du kan komma med ett sånt påstående.

För det andra tror jag nog nästan att du är den enda som lägger någon vikt överhuvudtaget på att x10 och även heron kommer vara så "efter"

Man kan tom säga som så att jag ser din n1 som buggtestare åt min x10.
För det myntet har ju två sidor.
Din n1 kommer ju få stå ut med alla fel och buggar som kan tänkas finnas kvar när det släpps.

Postad 18 February 2010 - 10:48

Barilla
  • Barilla
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0

Man kan tom säga som så att jag ser din n1 som buggtestare åt min x10.
För det myntet har ju två sidor.
Din n1 kommer ju få stå ut med alla fel och buggar som kan tänkas finnas kvar när det släpps.

Google är riktigt bra på att "dogfooda" sina produkter. Jag har inte märkt av någon bugg. Men visst, det kanske kommer någon här och där men tror du på fullaste allvar att SE inte kommer att ha det? Det var ju inte många månder sedan några av SE´s lurar togs bort från hyllorna i flera länder för att dom inte fungerade.

Sen sätter jag min vänstra kula på att Google är snabbare på att patcha buggar än vad SE´är.

Sen är HTC snart klara med Sense för 2.1 som släpps i april. Hur ligger SE till med sin implementering av 2.1?

även heron kommer vara så "efter"

Nope, den får 2.1 i april.

Redigerat av Barilla, 18 February 2010 - 10:49.

Postad 18 February 2010 - 11:06

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Google är riktigt bra på att "dogfooda" sina produkter. Jag har inte märkt av någon bugg. Men visst, det kanske kommer någon här och där men tror du på fullaste allvar att SE inte kommer att ha det? Det var ju inte många månder sedan några av SE´s lurar togs bort från hyllorna i flera länder för att dom inte fungerade.

Sen sätter jag min vänstra kula på att Google är snabbare på att patcha buggar än vad SE´är.

Sen är HTC snart klara med Sense för 2.1 som släpps i april. Hur ligger SE till med sin implementering av 2.1?

Jag säger inte att det finns nån bugg utan att vi som just får uppdateringen en stund senare kanske kommer slippa dom.
Min poäng var att det inte alltid är bäst att vara först med allt :)

Och det där med heron och april. Det var ju du själv som sa att man skulle få vänta om man hade en sån, hur ska du ha det?

Postad 18 February 2010 - 12:24

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Verkar inte jag förstå? Säger killen som inte kan läsa. Har jag sagt att X10´an inte är snabb utanför timescape?
Nej de har inte fått till Timescape. Det laggar fortfarande. Men det kanske inte är något problem för de flesta.

Hur rolig Heron har sett ut?

"Igår delades GSMA (GSM Association) ut Globla Mobile Awards på Mobile World Congress-mässan i Barcelona och det blev HTC Hero som blev utsedd till årets (2009) bästa mobil."

Tydligen ganska rolig. Sense är riktigt bra, problemet är bara samma som för X10´an. Att man kommer att få vänta 4-6 månader på uppdateringarna efter google släppt dom.

Jag ber dig bara 1 gång att inte idiotförklara personer i forumet! Det är ovärdigt och barnsligt.

Nej den laggar inte längre i Timescape! Sista mjukvaruuppdateringen har löst det ev. lagg som var tidigare! Om herrn vill kan jag ge dig telefonnumret till Lund så får du fråga själv. Eller så får du helt enkelt tro på vad jag säger eftersom jag dagligen talar med personer som är inblandade.

Japp sense är bra, men uttryck dig inte över något som du uppenbarligen bara sitter och spekulerar kring, det är ovärdigt dig själv och andra i denna tråd samt ger en ytterst negativ stämning i tråden.

Släpp X10an och nöj dig med din trevliga Nexus!

Postad 18 February 2010 - 12:52

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Och jag sätter min högra kula på att SE väntar med att uppgradera till en ny android version, eftersom dom redan bakat in många av funktionerna från 2.1 i 1.6. Därför tror jag dom sa "before the end of the year" eftersom dom förmodligen väntar på en ny version som har fler funktioner!

Postad 18 February 2010 - 13:08

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Barilla: Vilken tragisk människa du är. Tycker uppriktigt synd om dig.

Har aldrig stött på en mer förpestad tråd från en och samma person innan. Sanslöst att han får vara kvar.

Postad 18 February 2010 - 13:09

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Någon som vet eller har en bra aning om vilka operatörer som kommer erbjuda de mest förmånliga abonnemangen tillsammans med X10? Har aldrig tidigare surfat på mobil och tycks inte hitta några abonnemang ö.h.t som bakar in surf i månadspotten, finns det eller är surfpaket alltid separata?

Har Glocalnet just nu och är oerhört nöjd, byter enbart för möjligheten att även kunna surfa mobilt.

Postad 18 February 2010 - 13:09

thorstenn
  • thorstenn
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Seriöst Barilla känner du dig så pass osäker över ditt köp av nexusen att du måste sitta och nedvärdera oss som funderar på x10an?

Svd hade en sida idag om nexusen, sa att den laggade...

Postad 18 February 2010 - 13:13

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Och jag sätter min högra kula på att SE väntar med att uppgradera till en ny android version, eftersom dom redan bakat in många av funktionerna från 2.1 i 1.6. Därför tror jag dom sa "before the end of the year" eftersom dom förmodligen väntar på en ny version som har fler funktioner!

Exakt, det enda man skulle tjäna på att byta upp sig är ju "M-T" och det har man ju knappar så man kan ta sig förbi i de flesta fall.

Postad 18 February 2010 - 13:16

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
finns det någon app på market som motsvarar timescape?

Har tittat på HTC och motorolas, de har någon typ av samlingsplats för socialamedelanden (som jag ser motsvara timescapes funktion) - de heter : Friend Stream widget och motblur. Frågan är ideen är ju på intet sätt unik, därför borde det finns andra utvecklare som utformat liknande program, frågan är då finns det det?

(ideen är bra men om det finns gratis applikationer som gör samma sak på ett snygg sätt så behöver man inte begränsa sig till timescape) Tala gärna om vad ni hittar ! (tycker det är svårt att söka på android market, annars skulle jag gjort det själv :) )

Postad 18 February 2010 - 13:17

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Nej den laggar inte längre i Timescape! Sista mjukvaruuppdateringen har löst det ev. lagg som var tidigare! Om herrn vill kan jag ge dig telefonnumret till Lund så får du fråga själv. Eller så får du helt enkelt tro på vad jag säger eftersom jag dagligen talar med personer som är inblandade.

Det där låter ju jäkligt bra! Nu blir jag faktiskt sugen på en X10 (eller en X10 mini, har inte bestämt mig riktigt än...). Timescape (utan laggning) borde ju bli en grymt läcker funktion tycker jag!

Redigerat av ajzman, 18 February 2010 - 13:17.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.