Ja, där fanns det en hel del, hittar dock ingen där man tänder själva fotolampan, dessa använder skärmen som lampa.Välj och vraka här för övrigt en spegling av Android market, Alla apps ligger där.... Lycka till!
HTC Desire - Prata beställningar, abbonemang och annat
HTC Desire 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(352)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
* Officiell tråd - HTC Desire * (3018 inlägg)
|
13 år sedan |
Samsung I9000 Galaxy S eller HTC Desire? (24 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Tillbehör HTC Desire ? (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 09 April 2010 - 09:02
Postad 09 April 2010 - 09:07
läste i nån tråd.. tror det var på facebook att HTC supportens råd var att ladda telefonen i 8 timmar för bästa batterilivslängd.....men det finns säkert andra som tycker annorlunda....
Nu vet jag inte om detta gäller specifikt för Desire, men detta är vad som gällt i allmänhet de senaste åren för så vitt jag vet alla telefoner eller rättare sagt alla batterier - Telefonerna levereras med till viss del laddade batterier så man kan börja använda telefonen direkt. Man ska då se till att helt tömma batterierna för att sen ladda upp dem fullt och jag kan tänka mig att detta är 8h, men det står i manualerna. Detta ska man helst göra de första gångerna (2-3) man laddar telefonen för bäst batterilivslängd. Och man ska se till att tömma batterierna fullt ut/ladda fullt med jämna mellanrum för att batterierna ska må bäst. Konstant småladdande hela tiden försämrar batteriernas kapacitet så småningom.
Det KAN vara detta som frisbee menade för detta har varit en generell regel för alla telefoner på sistone.
Så här står det i användarhandboken till HTC Desire som finns att läsa på htc's hemsida:
Sid 19
"Batteriet är delvis laddat vid leverans. Du bör ladda batteriet innan du slår på och använder telefonen. Vissa batterier fungerar bäst när de har laddats fullständigt och sedan laddats ur flera gånger."
Postad 09 April 2010 - 10:33
Jag har alltid också tänkte att man ska ladda ur mobilen innan man laddar den för bästa hållbarhet på batteriet men innan när jag tänkte köpa x10 så läste jag manualen och reagerade över att det stod under rubriken "Maximising battery performance":läste i nån tråd.. tror det var på facebook att HTC supportens råd var att ladda telefonen i 8 timmar för bästa batterilivslängd.....men det finns säkert andra som tycker annorlunda....
Nu vet jag inte om detta gäller specifikt för Desire, men detta är vad som gällt i allmänhet de senaste åren för så vitt jag vet alla telefoner eller rättare sagt alla batterier - Telefonerna levereras med till viss del laddade batterier så man kan börja använda telefonen direkt. Man ska då se till att helt tömma batterierna för att sen ladda upp dem fullt och jag kan tänka mig att detta är 8h, men det står i manualerna. Detta ska man helst göra de första gångerna (2-3) man laddar telefonen för bäst batterilivslängd. Och man ska se till att tömma batterierna fullt ut/ladda fullt med jämna mellanrum för att batterierna ska må bäst. Konstant småladdande hela tiden försämrar batteriernas kapacitet så småningom.
Det KAN vara detta som frisbee menade för detta har varit en generell regel för alla telefoner på sistone.
Charge your phone often. The battery lasts longer if you charge it frequently.
Undrar om de bara menar att man ska ladda den så tar inte batteriet slut, eller om de menar att batteriet håller längre och håller sin kapacitet om man laddar oftare? Bedöm själva här är länken till manualen för x10
Postad 09 April 2010 - 10:35
Postad 09 April 2010 - 10:41
Men ganska entydigt, verkar vara att det inte är bra att tömma batteriet för mycket, alltså bättre att ladda ett halvfullt och ofta. Men ett 100% svar har jag inte hittat.
Postad 09 April 2010 - 10:41
Källa?Lithiumbatterier är fullständigt meningslöst att ladda ur och kan t.o.m. skada batteriet. Ladda ur batterier helt har man inte behövt göra sen gamla Cadmium-batterierna.
Postad 09 April 2010 - 10:47
http://www.kjell.com...jell/batterier/
"Litium-jonbatterier får dock inte laddas ur helt"
http://www.mrgreen.n...batterier_1.php
Postad 09 April 2010 - 10:48
Har hört mig för med Inwarehouse mejlledes men inte fått svar än. För min del spelar det ingen större roll om luren har svenska menyer så det lutar åt att jag väntar till på måndag för att se hur det går med luren i butiken men annars beställa från Expansys.
Postad 09 April 2010 - 11:13
Senaste datumet nu för release i denna butik var den 12:e alltså onsdag och de skulle få in 50st.
Jag kommer vara där på onsdag iaf, sen få man se om det låg någon sanning i det de sa.
Postad 09 April 2010 - 11:15
FYI, Var på mediamarkt (kungens kurva) nyss på lunchen och frågade om Desire.
Senaste datumet nu för release i denna butik var den 12:e alltså onsdag och de skulle få in 50st.
Jag kommer vara där på onsdag iaf, sen få man se om det låg någon sanning i det de sa.
12 är på måndag, så gå inte in på onsdag då är de slut
Postad 09 April 2010 - 11:17
Till någon lite mer ON topic. Kan bara bekräfta att om man beställer Sim från UK (orange) så tar det låååång tid att få dem. Beställde 2st för ca 2veckor sedan och har sedan dess inte hört ett jota...
Postad 09 April 2010 - 11:18
Är ganska kass på Facebook, men har gjort olika sökningar (tre.se, 3, tre osv.) för att hitta tre´s facebook grupp men får inte fram den? Ganska värdsligt problem, men lite irriterande. Skulle vara tacksam för hjälp. Då det nyss kom upp ett meddelande om att mitt sök beteende kunde fattas som stötande (!?) av andra medlemmar och att jag riskerade att bli blockad om jag fortsätter att söka.. !? HAHA sånt löjl!
Till någon lite mer ON topic. Kan bara bekräfta att om man beställer Sim från UK (orange) så tar det låååång tid att få dem. Beställde 2st för ca 2veckor sedan och har sedan dess inte hört ett jota...
3 Sverige heter sidan på fb.
Postad 09 April 2010 - 11:21
E de nån som vet om fotolampan kan användas som ficklampa eller om det finns någon app för det?
Hittar inte denna info någonstans.
Tack på förhand!
Såg på htc klippet på mobil.se, där nämner de att man inte kan filma med lampan på, wtf???!!
Hoppas htc fixar det, det skulle t.o.m gå att lösa genom (som du säger) att använda ngn lamp-app som körs i bakgrunden och sedan starta filminspelning
Redigerat av Seriouz, 09 April 2010 - 11:22.
Postad 09 April 2010 - 11:23
12 är på måndag, så gå inte in på onsdag då är de slut
Haha, menade såklart den 14:e.
Första datumet de hade satt ut var den 7:e, sen 12:e, och nu senast onsdag den 14:e.
Postad 09 April 2010 - 11:37
Så här står det i användarhandboken till HTC Desire som finns att läsa på htc's hemsida:
Sid 19
"Batteriet är delvis laddat vid leverans. Du bör ladda batteriet innan du slår på och använder telefonen. Vissa batterier fungerar bäst när de har laddats fullständigt och sedan laddats ur flera gånger."
"Litiumjonbatteriet får inte laddas ur helt."
Tycker det är lite konstigt hur HTC själva i sin användarhandbok uttrycker sig om sina egna batterier "vissa batterier fungerar bäst när de har laddats fullständigt och sedan laddats ur flera gånger", vissa batterier? Vet dom inte själva vilken typ av batterier de själva skickar med eller vad som gäller just för dessa?!
Jag lever på att det kanske inte spelar så stor roll hur man laddar, för det är klart att man både kommer ladda ur batteriet ibland likväl som att man kommer vilja ladda det fullt innan det är tomt för att veta att batteriet håller dagen ut.
Postad 09 April 2010 - 11:42
vore ju galet annars =)
Postad 09 April 2010 - 11:47
min kom idag =) ibland bra att inte bo i sverige
Grattis!
Kunde vara intressant att höra lite första intryck av Desiren?
Postad 09 April 2010 - 11:57
Tidigare har det varit en bild på 8gb minneskort på HTCs produktsida, nu står det 4gb.
Postad 09 April 2010 - 11:57
det finns nån sorts spärr i batteriet som inte låter batteriet laddas ur till 100%
vore ju galet annars =)
*pust* då slipper jag oroa mig.
Postad 09 April 2010 - 11:58
Men det innebär väl bara att telefonen stänger av sig innan batteriet är helt urladdat? Alltså, när det står 0% batteri i telefonen så är det ändå inte helt urladdat."Litiumjonbatteriet får inte laddas ur helt."
Det säger inget om hur länge man borde vänta med att ladda.
Postad 09 April 2010 - 11:58
"Hej!
Vi kommer skicka den strax efter den 17:E vilket borde innebära leverans måndagen eller tisdagen därefter.
Ha en fortsatt bra dag!
Med vänliga hälsningar
David, säljstöd
inWarehouse.se"
Lite irriterande. Med andra ord så får jag nu inte min förrän den 20 april tidigast om jag behåller beställningen där.
Hhhrrrmmm, vill jag garanterat få min telefon nästa vecka så är det tydligen Expansys som gäller. Om man beställer nu så kommer den senast tisdag/onsdag. Om man beställer någon annanstans ifrån är det ändå en risk att det inte kommer fram innan 19-20/4 ändå. Om man satsar på MM och väntar till onsdag kan det gå vägen men om inte innebär en beställning på Expansys då ändå en leverans som kommer 19-20/4.
Hhhrrrmmm...
Postad 09 April 2010 - 12:02
Grattis!
Kunde vara intressant att höra lite första intryck av Desiren?
+1
Redigerat av Unregisteredf6418a4f, 09 April 2010 - 12:03.
Postad 09 April 2010 - 12:07
Brukar inte MM vara rätt dyra?Fick nu mitt svar från Inwarehouse:
"Hej!
Vi kommer skicka den strax efter den 17:E vilket borde innebära leverans måndagen eller tisdagen därefter.
Ha en fortsatt bra dag!
Med vänliga hälsningar
David, säljstöd
inWarehouse.se"
Lite irriterande. Med andra ord så får jag nu inte min förrän den 20 april tidigast om jag behåller beställningen där.
Hhhrrrmmm, vill jag garanterat få min telefon nästa vecka så är det tydligen Expansys som gäller. Om man beställer nu så kommer den senast tisdag/onsdag. Om man beställer någon annanstans ifrån är det ändå en risk att det inte kommer fram innan 19-20/4 ändå. Om man satsar på MM och väntar till onsdag kan det gå vägen men om inte innebär en beställning på Expansys då ändå en leverans som kommer 19-20/4.
Hhhrrrmmm...
Någon som vet vad den kommer kosta där?
Postad 09 April 2010 - 12:14
Kan jag då inte tro. Säkerligen Lithium batterier i Desire som det varit på de flesta telefoner de senaste 3-4 åren.börja använda telefonen direkt. Man ska då se till att helt tömma batterierna för att sen ladda upp dem fullt
Dessa ska du inte ladda ur till mer än 30% för bästa resultat och blir bättre efter flertalet laddningar.
Länk.
Såg nu att TomasL hade varit snabbare än jag ..
Redigerat av Unregistered0354d681, 09 April 2010 - 12:15.
Postad 09 April 2010 - 12:34
Postad 09 April 2010 - 12:41
Jag snackade med Telenor just nu och dom sa att dersas htc desire kommer släppas den 16 april så vi som beställt får vänta till Fredag nästa vecka, blir Julafton nästa helg he he
Kommer dom skicka ut den till de som förbeställt så man har den på fredag menar du?
Postad 09 April 2010 - 12:51
Ja, och i de flesta andra mobiler, förmodligen alla som säljs idag.Lithium-ion batteri är det till Desire
Postad 09 April 2010 - 12:53
Jag skulle gissa på att det inte har någon jättestor skillnad i hur man gör. Vad jag är säker på är att det iaf inte är förödande om man skulle ladda på det ena eller andra viset. Våga lev lite, hysteriska människor
Postad 09 April 2010 - 12:53
Har kollat lagerstatus på Expansys hela fm och skulle precis ringa för att prata med någon där när deras lagerstatus studsade från 76 inne till 100+ inne.
Då kändes det säkert att beställa. Lägger in en beställning och samtidigt tar bort beställningen hos Inwarehouse. Sedan när jag får upp länken för att följa min orderstatus står det plötsligt Beräknad 5 dagar (lägg till 3 för leverans). Va?! Kollar webben igen flera gånger och fortfarande får upp 100+ i lager men sedan när jag klickar på länken på min egen beställningsstatus så ändras även det till Beräknad 5 dagar. Wtf?!
Postad 09 April 2010 - 13:00
Freakin A! Hur mycket otur kan man ha med en beställning?
Har kollat lagerstatus på Expansys hela fm och skulle precis ringa för att prata med någon där när deras lagerstatus studsade från 76 inne till 100+ inne.
Då kändes det säkert att beställa. Lägger in en beställning och samtidigt tar bort beställningen hos Inwarehouse. Sedan när jag får upp länken för att följa min orderstatus står det plötsligt Beräknad 5 dagar (lägg till 3 för leverans). Va?! Kollar webben igen flera gånger och fortfarande får upp 100+ i lager men sedan när jag klickar på länken på min egen beställningsstatus så ändras även det till Beräknad 5 dagar. Wtf?!
And the plot thickens...
Fick just svar från Åsa per mejl:
"Hej!
Jodå, den är redan ready to ship och åker ut ikväll! Att det står 5 dagar beror på att alla som var uppe idag har redan gått åt så nu är informationen för kommande kunder men din Desire får du på måndag!
Trevlig helg!
Med Vänliga Hälsningar,
Åsa,
eXpansys Sverige Kund Service
HTC & Parrot Partner"
Antar att jag får hålla tummarna för att se om den kommer på måndag.
Postad 09 April 2010 - 13:00
Alla dessa teorier om hur batterier borde eller inte borde behandlas. Någon säger att de ska laddas ur helt, andra säger att de inte ska och vissa säger att de helt enkelt inte kan laddas ur helt.
Jag skulle gissa på att det inte har någon jättestor skillnad i hur man gör. Vad jag är säker på är att det iaf inte är förödande om man skulle ladda på det ena eller andra viset. Våga lev lite, hysteriska människor
Li-jon är känsliga för djupurladdningar. Så man ska inte ladda ur dom helt då det förkortar livslängd. Ingen mystik i det utan alla som jobbar med batterier vet det.Nickel-metallhydridceller har däremot minneseffekter så dessa mår bra av att dras ut helt då o då.
Postad 09 April 2010 - 13:01
Freakin A! Hur mycket otur kan man ha med en beställning?
Verkar va tomt lite överallt... http://www.expansys....tional_versions
Postad 09 April 2010 - 13:11
"Nu har några HTC Desire kommit in, så jag skickade en direkt till dig, mvh Linn"
Postad 09 April 2010 - 13:14
Telefonbatterierna lär ju ha nån form av cellskydd inbyggt antar jag, trist om batteriet skulle paja om telefonen råkade ladda ur över nattenLi-jon är känsliga för djupurladdningar. Så man ska inte ladda ur dom helt då det förkortar livslängd. Ingen mystik i det utan alla som jobbar med batterier vet det.Nickel-metallhydridceller har däremot minneseffekter så dessa mår bra av att dras ut helt då o då.
Förövrigt så antar jag många av oss har bytt telefon både en och 2ggr innan batterierna är slutkörda - så använd den och var glad.
Att telefonen visar tomt och slår av betyder i min värld inte att batteriet är tömt helt och kommer skadas.
Postad 09 April 2010 - 13:24
www.facebook.com/3sverigeÄr ganska kass på Facebook, men har gjort olika sökningar (tre.se, 3, tre osv.) för att hitta tre´s facebook grupp men får inte fram den? Ganska värdsligt problem, men lite irriterande. Skulle vara tacksam för hjälp. Då det nyss kom upp ett meddelande om att mitt sök beteende kunde fattas som stötande (!?) av andra medlemmar och att jag riskerade att bli blockad om jag fortsätter att söka.. !? HAHA sånt löjl!
Postad 09 April 2010 - 13:29
Va skulle man ta sig till utan bra forum som detta!?
Postad 09 April 2010 - 14:27
känns helt annorlunda mot min förra tytn2 i handen, saknar tangentbordet lite
Postad 09 April 2010 - 14:39
Man blir kanske inte mycket klokare. Hoppas så klart det blir innan nästa helg.
Tack för att du kontaktade oss.
Vi har precis fått besked från vår leverantör att produkten beräknas ankomma till vårt lager på måndag eller tisdag i nästa vecka. Ordrarna kommer därefter att packas och skickas ut till våra kunder.
Postad 09 April 2010 - 14:51
har endast fingrat lite på telefonen, den håller på laddas upp ordentligt före jag börjar leka med den.
känns helt annorlunda mot min förra tytn2 i handen, saknar tangentbordet lite
Själv kan jag förstås inte låta bli att, titta, testa och köra dom lite innan jag börjar ladda.
Postad 09 April 2010 - 14:54
hur kontaktar man CDON?Fick presis mail från CDON där jag frågade, När exakt de skickar ut min Desire.
Man blir kanske inte mycket klokare. Hoppas så klart det blir innan nästa helg.
Tack för att du kontaktade oss.
Vi har precis fått besked från vår leverantör att produkten beräknas ankomma till vårt lager på måndag eller tisdag i nästa vecka. Ordrarna kommer därefter att packas och skickas ut till våra kunder.
Postad 09 April 2010 - 14:58
hur kontaktar man CDON?
Är du inloggad där, är det bara att trycka på mina ärenden och ställa frågan där.
De brukar vara väldigt snabba med att svara. Nu börjar det dock blli sen fredagskväll.
Postad 09 April 2010 - 15:03
"Hej!
HTC har tyvärr varit tvungna att flytta fram releasedatumet för HTC Desire till den 14:e april på grund av leveransproblem.
Vi skickar din order från oss den 13:e april så att du har den samma dag som man kan köpa den i butik.
Ring oss gärna på 031-734 32 00 ifall du skulle ha några frågor, det går även bra att maila oss på [email protected]
Vi har öppet mellan Måndag - Fredag 08:00-17:00
Med vänlig hälsning
Webbutiken"
Jag bokade min telefon via tele2comviq så jag gissar på att shop4all är comviqs distributör. Så nästa onsdag bör de som bokade via tele2 ha mobilen.
Postad 09 April 2010 - 15:15
tack så mycketÄr du inloggad där, är det bara att trycka på mina ärenden och ställa frågan där.
De brukar vara väldigt snabba med att svara. Nu börjar det dock blli sen fredagskväll.
Postad 09 April 2010 - 15:24
Relevans? Om det är något som är känt bland iPhone-ägare i USA så är det att AT&T suger häst... Det är alltså AT&T som är boven, inte iPhone.21 100 000 träffar på "dropped calls iphone" på Google...
Postad 09 April 2010 - 15:33
Iphones telefondel suger rejält, dålig mottagning och dåligt ljud, så att det klagas är ju normalt.Relevans? Om det är något som är känt bland iPhone-ägare i USA så är det att AT&T suger häst... Det är alltså AT&T som är boven, inte iPhone.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
2 bilder
1163 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?