Ska det verkligen vara så att det tar 2-3 sekunder från det att man tryckt på menyknappen till skärmen blir ljus och man kan låsa upp den
Jag har samma problem och jag är oxå riktigt förbannad på detta.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *
Startad av
Unregisteredf9d507d8
, Feb 15 2010 09:18
2353 svar till detta ämne
2 relaterade trådar
Postad 08 October 2010 - 11:01
Jag har samma problem och jag är oxå riktigt förbannad på detta. Postad 08 October 2010 - 12:39
Nä, tycker responsen är bra. Däremot äter den batteri hur jag än gör och man lyckats alltid göra nån minsta touch på skärmen så den ringer upp alla i telefonboken, typ
Postad 09 October 2010 - 12:39
Har fått meddelande igen om att en uppdatering finns tillgänglig men ser inget på SE's hemsida. Om ni söker efter uppdatering på er telefon, får ni då fram ett meddelande att en uppdatering finns tillgänglig från hemsidan?
Jag tycker också att telefonen segar mer och mer. Den var riktigt rapp i början men nu känns den väldigt seg när jag ska få upp sms, ringa osv. Jag har ändå 30mb ledigt så minnet ska nog inte spela roll iaf. Postad 09 October 2010 - 12:48
"Din telefon har redan senaste programvaran"
Kan det ha att göra med vilken operatör man har? Postad 09 October 2010 - 13:23
Hej.
Då jag får nytt medelande i facebook och telefonen blinkar blått öppnar jag facebook. Då jag sedan klicker på "medelanden" får jag upp alla personer som jag har konversationer med. Innan jag väljer vilken jag ska öppna kan man ju se den första delen i meddelandet längst ner på den konservationen. Så långt längt är allt ok. Men då jag öppnar konversationen ser jag inte det nya inlägget, bara dom 30 senast skrivna. Om problemet är att att är förmånga inlägg , över 30st så plockar jag gärna bort dom älsta,men hur gör man det ??? Via datorn är det inga problem att se samtliga... Postad 09 October 2010 - 16:49
Nä, låter inte normalt. Min har då i alla fall inte betett sig på det viset än så länge.
Nix. Redigerat av twintin, 09 October 2010 - 16:53. Postad 11 October 2010 - 04:29
Hej alla.
Jag har köpt SE Xperia x10 mini pro o JAG ÅNGRAR SOM BARA DEN.. men men.. det är som det är. Iaf, jag har några frågor angående mobilen. Jag kan inte överföra bilder via bluetooth o jag vet att det är många som inte kan. Testade med att installera Bluetooth File Transfer som det stod nånstans i tråden. Men när jag laddar ner till min dator så har filen .apk ändelse. Hur installerar man den då på mobilen? Om jag väljer att min dator ska skicka den via BT så går det inte. Om jag flyttar den från datorn till mobilen så hittar mobilen inte det. Fattar noll :S. Eller MÅSTE man skicka filen direkt till mobilen? Eller ladda ner filen direkt från mobilen?? Vidare, kan man zooma med kameran?? Jag hittar ingenstans den funktion. Vad är det för skitgrej liksom att man inte kan zooma medans man filmar eller tar bilder. Kan man ta bort apps man fick med mobilen?? Läste nånstans att man måste hacka mobilen om man vill ta bort de apps som finns med. Tackar så mycket. Postad 11 October 2010 - 05:08
Hej Här kommer lite svar på dina funderingar. Jag har själv inte provat skicka bilder med BT men jag har bluetooth file transfer. Det programmet finns om du går in på Maket och hämtar ner det, för att installera det (.apk-ändelse) så rekomenderas att du installlerar ett annat program som heter Astro file manager. Ovanstående gör du såklart ifrån mobilen och går in direkt på market och söker efter de program du vill ha. Zooma har jag ingen koll på då jag aldrig använder kameran och den ligger lite dumt till för att kolla upp just nu, men en sökning på google säger just det du skriver, får se om det kommer ett annat svar. Ta bort apps som var installerade från tillverkaren går inte om man inte rootar den, det är jättetrist då deet tar en massa onödig plats, men du kan ju om du stör dig mycket på de, lägga de på sista sidan eller installera ett program som heter adw launcher och göra om utseendet med ikoner och widgets lite mer som man vill. Kanske någon annan har mer. Mvh ! J Postad 11 October 2010 - 16:58
Hej J. Tack för dit svar. Just nu har jag ingen BT File Transfer och jag kan inte gå in på nätet för att jag befinner mig utomlands. Det var därför jag ville testa och ladda ner filen till datorn och sedan skicka den till mobilen och sedan installera den. MEN.. det gick inte. Jag försökte överföra filen via BT (från datorn till mobilen) men det står att det inte går eftersm ingen av de två känner igen filen. :S Hur laddar man ner Astro File Manager om man inte har tillgång till internet i mobilen?? Kan man göra det överhuvudtaget? Nu är jag hundra på att man INTE kan zooma varken när man filmar eller när man tar bild som jag ser som en väldigt dum sak. Min mamma som har en hundra år gammal Nokia kan zooma o skicka filer via BT. Ibland skäms jag bara :S. Om man hackar mobilen minskar värden på den? Jag skulle vilja ta bort all de apps i mobilen som jag inte behöver. MVH. Postad 11 October 2010 - 21:20
Sprillans ny telefon, skärmen hänger sig.
Fick hem min mini pro idag och har redan stött på problem. Skärmen hänger sig i stort sett hela tiden. Jag har uppdaterat till nyaste programvaran men problemet kvarstår. Nån med erfarenhet av detta? Postad 12 October 2010 - 10:41
Hur kan en skärm "hänga sig" som du skriver?
För att du ska kunna få någon hjälp måste du nog beskriva lite mer vad som sker och förklara så vi kan förstå. :-) Postad 12 October 2010 - 11:04
Helt plötsligt så slutar pekskärmen att fungera, dvs man kan inte göra nånting via skärmen. Inte ens stänga av telefonen. Har uppdaterat och installerat om programvaran men samma problem kvarstår. Knapparna fungerar som de ska. Lite surt att rekamera den och vara utan telefon de veckor som anovo ska ha på sig att konstatera att den är trasig. ( om de nu gör det, de lär behöva kolla den mer än 30 sekunder innan de ser felet). Mvh Erik Postad 12 October 2010 - 18:04
SE har 7 dagars DOA, gå tillbaka till butiken du köpt den och informera om problemet och säg att du vill DOA telefoen. Du bör då få en ny direkt. Postad 12 October 2010 - 20:42
Är tyvärr köpt via telias hemsida, så den ska tydligen in till Anovo för att de ska kunna konstatera felet, sen skickar de en ny till mig. Men det lär ju ta sin lilla tid. Postad 12 October 2010 - 21:28
När jag tänker efter, tror nog han i kundtjäsnt yrade i nattmössan. Vad ska anovo göra med en DOA telefon? Postad 13 October 2010 - 02:07
Hej!
Detta svar fick jag från SE support tjänst. Jag frågade om bluetooth filöverföring och om man kan zooma. Tack för att du kontaktade Sony Ericsson Contact Center. Sony Ericsson Xperia X10 mini pro har tyvärr inte inbyggt stöd för filöverföring via bluetooth. För att skicka filer kan du prova 3:e parts programmet "Bluetooth File Transfer" från Android Market men observera att denna mjukvara inte är supporterad av Sony Ericsson. Vi planerar att lägga till stöd för filöverföring via bluetooth i nästa uppdatering. Kameran har dessvärre inte zoom. Med vänliga hälsningar, /Rickard Sony Ericsson Contact Center E-post: [email protected] Web: www.sonyericsson.se Telefon: 013-244500 Postad 13 October 2010 - 08:39
Någon mer som märkt att android market inte fungerar så bra längre sedan de gjort om den. Går ju inte att ladda ned något längre???
Postad 13 October 2010 - 10:37 Jag har inga problem. fungerar hur bra som helst. Ang. zoom, och då pratar jag digital zoom, så har jag för mig att det är Android 1.6 som inte stödjer det. Så förhoppningsvis får vi även se det i 2.1 uppdateringen. Postad 13 October 2010 - 13:50 Kan bara instämma, fruktansvärt irriterande är precis vad det är. Samma sak om man hamnar i en automatiskt kundtjänst och måste knappa in siffror. Postad 14 October 2010 - 06:29 Jo hade samma problem. Löste det genom att gå in i inställningar/program/hantera program och välja Market. Där av installerade jag uppdateringar. Därefter fungerade det igen. Postad 14 October 2010 - 07:17
Tack för tipset, ska kolla upp det......... Postad 14 October 2010 - 19:20 Ja, det funkar, men hade ju varit trevligt med senaste version av Android Market... Nu går det ju t.ex. inte att makera automatiskt uppdatering... Postad 15 October 2010 - 19:35
Nu har telia skickat mig en ny telefon och en returfraktsedel till den gamla, utan att ens konstatera felet. Superbra.
Jag börjar fundera om det grafiska skärmlåset kan ha varit på redan när jag fick den? Men då skulle väll det ha varit igång redan när jag startade den, dvs jag skulle inte kunna gjort nånting? Eller kan man välja om det ska fungera bara efter att telefonen gått i vänteläge? Nu funkade ju de fysiska knaparna, men inte skärmen, gick inte ens att stänga av telefonen. Nåja, nu blir den utbytt och om felet var så enkelt att det grafiska skärmlåset var igång när jag fick hem den så var det i alla fall inte som det ska. Postad 18 October 2010 - 18:30 Fick meddelande om uppdatering idag. Kopplar upp mot Update Service nu.... Uppdatering på ca 100 mb finns...... Uppdaterar..... Ingen 2.1. Vet inte vad uppdateringen gjorde? Har nu Kernel 2.6.29 & revision 1.2.A.1.174, vad har ni andra? Redigerat av masola, 18 October 2010 - 18:54. Postad 18 October 2010 - 18:48
älskar och hatar den här telefonen... Visst jag köpte den inte för att surfa på utan som en kul telefon.. Kul är den men den är totalt dj**la superkass på täckningen... Jag har flera luckor efter både E6 mellan Uddevalla och Göteborg samt mega luckor på E45 i Dalsland... Satt med frugans gamla Nokia med täckning under hela tiden min X10 vägrade funka...
Så nu får jag väll leta upp någon 5-6år gammal telefon för att kunna ha en fungerande när jag inte är 100m från en mast... Så ni som tänkt köpa skiten för att ringa med, köp en annan som funkar..... Var bara tvungen att karva ur mig massa skit för idag behövde jag verkligen ha en telefon sim funkade men jag fick låna frugans hela tiden.... Kan tillägga att vi har Halebop kontant på båda... Postad 18 October 2010 - 19:22
Jag har bra täckning och jag kör tele2. Postad 18 October 2010 - 20:31 Jag har kört många gånger mellan U-valla och Gbg och jag har inte problem med täckningen någonstans. Har telia. Postad 18 October 2010 - 22:04
Gött, stannar du vid Burger King i stenungsund någon gång kan du väll kolla om du har täckning där... Halebop ska ju använda sig av telia... Nokia telefonen hade nästan fullt och X10 hade x under signal.... Får väll skicka in den annars... Postad 19 October 2010 - 06:37
Var där i sommras någon gång och jag upplevde då aldrig några problem. Har för mig att jag tom. satt där inne och surfade via 3G nätet och upplevde aldrig då någon dålig mottagning.
Postad 19 October 2010 - 20:04
har heller inga problem med täckning uddevalla - GBG
inte heller vid BK stennungsund har med telia Postad 19 October 2010 - 21:50
Ska åka förbi igen om några dagar, får kolla upp det igen, så det inte vara var just då... Annars blir det raka spåret tillbaka för garantiärende...
Postad 20 October 2010 - 08:44
Tja, det är samma kernel och rev som jag har. Jag fick med den versionen när jag köpte telefonen för 1 veka sen. Alltså det är inte 2.1, vet inte hur mobilen var innan den uppdateringen. Kan tänka mig optimeringar och kompabilitetuppdateringar Postad 20 October 2010 - 19:34
Tack för tipset, började undra vad som hänt. Men så kom jag på att kolla här Och fick då svaret naturligtvis. /Thomas Postad 22 October 2010 - 18:58
Hej!
Jag undrar lite över det skärmskydd som man fått med i kartongen. Är det lätt att ta bort det om man sätter på det men ångrar sig sedan. Eller ska man köpa sånt här? Postad 23 October 2010 - 14:36
I diskussionen på Sonyericssons supportblogg verkar det nu som att 2.1 är senarelagt till slutet av året eller början av 2011. Föga smickrande. Postad 23 October 2010 - 18:28
"2.1 är senarelagt"
Suck, börjar kännas dags att byta till ett annat märke som levereras med 2.2 nu. Postad 23 October 2010 - 20:47
Källa? Jag hittar då inget om det... Postad 23 October 2010 - 21:14
http://www.xperiax10...eria-x10-delay/ Kanske inte var så illa, är visst 2.1X som är försenad. 2.1 kommer väl kanske ut snart då... Postad 24 October 2010 - 08:47 Det du hänvisar till är ju gamla uppgifter. Publicerade 24sep. och det var ju då SE avslöjade att uppdateringen inte skulle komma i slutet av sep. utan slutet av okt. istället. Så detta är gamla "nyheter"! Postad 24 October 2010 - 09:31 Nu får ni sluta skrämmas, var nära att dra telefonen i backen nu... det skulle bara vara droppen. De KAN inte senarelägga det ytterligare nu. Postad 24 October 2010 - 09:42 Det har dom inte gjort heller. Läs ordentligt. Det inlägget det hänvisat till är ifrån slutet av sep. där dom säger att den blivit försenad en månad. Allså till slutet av okt. där vi är nu. Detta är inga nyheter. Tycker iochförsig inte att man kan sägat att den blivit försenad alls då det från början sa att det var okt. som gällde. Redigerat av TomasL, 24 October 2010 - 09:43. Postad 24 October 2010 - 20:28
någon som hittat något sätt så att wifi:n inte kopplar ner när skärmen släks?
Redigerat av theclone, 24 October 2010 - 20:31. Postad 25 October 2010 - 06:06 Jodå jag läste ordentligt :-) ville ändå visa min frustration.... visst 17 är det försenat, först sa de q3 = juli - sept, sedan "slutet av q3" och nu slutet av okt... Postad 25 October 2010 - 10:26 Egentligen är det inte försenat. Beror lite på hur man ser det. Dom första uppgifterna som kom ifrån SE sa att uppdateringen skulle komma i okt. Sedan sa dom att dom troligen skulle få ut den snabbare och då skulle släppa den i sep. När väl slutet av sepbember kom så sa dom att det var slutet oktober igen som gällde. Alltså tillbaka där det var ifrån börja. Så jag tycker att det är lite dumt att ta upp en "nyhet" som är en månad gammal och skriva att det blivit förseningar. Kan ju lätt uppfattas som releasen flyttats fram och så är ju inte fallet. Gå in på avancerat under WiFi inställningar och välj aldrig under WiFi policy Postad 27 October 2010 - 15:23
Hade min X10mini pro i byxfickan och la byxorna på klinkergolvet då pajade skärmen :-(
Visst jag har den alltid i byxfickan så jag kanske har tryckt ihop den vid ett tidigare tillfälle och detta var dödsstöten. Beställde ny skärm på ebay. Bytte igår och efter lite pill ,nu är den som ny ! :-) Totalkostnad 32$ Postad 28 October 2010 - 00:05
Jag har precis samma problem, kör mot min egen server med ett egengenererat certifikat, men thunderbird klagar inte det minsta på certet. Stänger jag av pop och imap över SSL och kör vanlig pop och imap istället så säger mail-klienten bara att den inte hittar servern... Mycket märkligt. Nån som har nån input? Postad 28 October 2010 - 14:13
Precis som befarat;
Vad vi kan bekräfta inte finns i 2.1/Eclair för X10 * Flash-stöd Källa Swedroid 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |