hehe och så finns de dem som klagar på batteritiden
Det inses lätt att den batteriindikatorn är ur funktion
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Startad av
sefors
, Mar 23 2010 21:52
1995 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 28 February 2011 - 19:58
Det inses lätt att den batteriindikatorn är ur funktion Postad 28 February 2011 - 21:31 och där var telefonen utslagen... räknar ung 1.5 %/h. (uptime ca 60h) märk att detta är det längsta som jag någonsin har haft telefonen utan laddning. (behöver ej påminna om vilken passningstid samsung angett) bara av intresse; vad är det längsta ni har haft telefonen igång utan att ladda den? Postad 28 February 2011 - 23:07
Jag har nog glömt att ladda någon natt ibland, telefonen klarar sig helt klart, men man kan inte surfa lika många timmar andra dagen. Postad 01 March 2011 - 11:10
Med väderuppdatering varje timme, autosync påslagen, viss telefoni och sms samt ständig kalenderbokningar och påminnelser så ligger jag på 2-2.5 dgr. Nu laddar jag varje natt iaf men hoppade faktiskt över det inatt för då hade jag 80% kvar vid 23 och 78% när jag vaknade vid 6.30 och har nu vid 11.06 75% kvar. Hade o andra sidan väldigt lite samtal, sms under gårdagen. Annars brukar jag ligga på ca 65-70% efter 1 dags användande. Har alltid haft ca 2 dgr användande på telefonen men märkte en stor skillnad när jag installerade JS5 med speedmod k13c 500hz Redigerat av kewe, 01 March 2011 - 11:10. Postad 01 March 2011 - 21:43
Jag rekommenderar SetCPU för ytterligare finlir med batteriet. Det ger bra resultat att t.ex ställa in 245 Mhz-384 Mhz vid screen off samt diverse olika batterier med bl.a progressiv nedklockning vid 30% och 20% för att öka driftstiden vid låga nivåer.
En annan batteribesparning är GreenPower som håller datauppkopplingarna i schack såsom 1 minut/30 minuter dagtid för synk samt 1 minut/60 minuter nattetid för samma sak. På så vis fungerar normal synkronisering av olika widgets men man sparar ström. Nallen uppträder helt normalt när man väl använder den men sparar ström då den vilar. Ytterligare en sak som jag rekommenderar är Where´s My Droid Power. Ett mycket bra program som ger tydlig indikation på var strömmen tog vägen. Jag skippade live wallpaper efter att ha kört det, den knyckte tydligen 15% och det är lite mycket. En vanlig traditionell stillastående bakgrund är således rejält strömbesparande. Behöver man god kontroll över strömmen kan man använda CurrentWidget och låta den logga förbrukningen. Det är också en god idé att t.ex ställa om uppdateringsfrekvensen för vissa widgets. Jag noterade en rejäl förbättring enligt Where´s My Droid Power när jag ändrade från 10 sekunder till 30 sekunders uppdateringsintervall för System Info Widget. Uppdateringar på 30-60 sekunder kan alltså innebära en avsevärd batteribesparing. Postad 02 March 2011 - 08:53
Tack för ett bra inlägg. Känns dock som att android har ett bra tag kvar innan det blir riktigt användarvänligt. Allt detta skall ju göras på ett och samma ställa och då skall det redan finnas färdiga profiler. en profil såsom maximum energi mode. Dessutom verkar det ju askorkat att cpu:n går på 100% när skärmen inte används Postad 02 March 2011 - 09:37
CPun går inte på 100% bara för att skärmen är igång. Postad 02 March 2011 - 12:13
Om CPUn är belastad med 100% är det något program som ställer till det. Eller en trasslig widget.
Nallen skall kunna sova ganska djupt när skärmen är avstängd. Standbyförbrukning på 1-10 mAh är fullt möjlig - normalt skall man kunna ligga mellan 1-5 mAh. Själv ligger jag i regionen 1-5 mAh (ofta mellan 2-5) med min nalle enligt CurrentWidget. Dock bör man köra med CurrentWidget i loggat läge och se vad som händer under sömnen. När det gäller behovet av dessa program: jag tror att det är bra att man får sköta detta manuellt. Det finns ingen inställning som är bra för alla. Om man t.ex ställer ner klockfrekvensen till ett minimum KAN det i vissa fall faktiskt öka förbrukningen. Detta om man har processer igång som därmed ökar processorlasten samtidigt som de tar längre tid att få gjort = högre strömförbrukning jämfört med att köra med högre klockfrekvens - processen blir klar snabbare och nallen vilar mer. Ytterligare en väg för att spara ström är att underklocka nallen i normal drift. Har man 1 Ghz kan man utan direkta problem gå ner till 768 Mhz med SetCPU. Det märks inte så mycket om man har en bra ROM men sparar ganska bra med ström. Ett bra alternativ om man vet att man inte kan ladda på ett tag men vill använda nallen en längre tid. Postad 06 March 2011 - 18:48
jag installerade Darky's ROM för ett tag sen och märkt att MMS inte fungerar, hur kan man lägga till så det funkar? Antar att nyaste versionen av Darkys inte heller har MMS funktion
Postad 13 March 2011 - 16:41
det har kommit ny version på kies wsj7 (med basband JPY)
En massa saker som jag saknat är inkluderad, med möjligt att synkronisera på olika tider(email) . den verkar snabbare också. nu väntar vi bara på gingerbread. Postad 14 March 2011 - 19:21
Har precis skaffat mig en Galaxy S och undrar över ett par saker;
Finns det någon widget som man kan stänga av/sätta på datatrafik med (om inte, hur gör jag detta?). Det ska gå och få Andriod 2.2 (?) på telefonen, vilket är det enklaste sättet att få in detta på? Bör jag roota telefonen? Finns det några apps eller widgets ni verkligen känner att "Det kan du inte klara dig utan!"? I princip min första smarta telefon, så hjälp på traven uppskattas ödmjukast. Postad 14 March 2011 - 19:41
Nu äger jag inte ens en mobil med android men min tjej har ett program som visar vem som ringer..
Söker automatiskt i Eniro eller liknande och fort går det. Heter vem ringer eller liknande.. Sen är http://www.swedroid.se/ en bra sida att lära sig mer.. Postad 14 March 2011 - 19:54 Stänga av datatrafik: Inställningar/Trådlöst och nätverk/Mobila nätverk, där bokar du av "Använd paketdata". Tips på apps och widgets (de två översta klarar jag mig verkligen inte utan): WidgetLocker - ny låsskärm med snygga sliders, plus att du kan ha widgets på din låsskärm ADW Launcher (eller LauncherPro) - helt nytt utseende på dina hemskärmar och applista, massor av inställningsmöjligheter SwitchPro - widget för att sätta på/stänga av olika funktioner så som WiFi, datatrafik, bluetooth, ljusstyrka etc Kies Air (Samsung Apps) - snabbt och enkelt sätt att föra över saker till/från dator via WiFi (och datorns internet browser) Barcode Scanner + Prisjakt-app - skanna av streckkoder på en elektronikpryl och hitta bästa pris via prisjakt Exempel på hur din hemskärm kan se ut med ADW Launcher EX, som jag använder:
Redigerat av p1er, 14 March 2011 - 20:01. Postad 14 March 2011 - 22:41
SwitchPro var en helt underbar widget. Snygg och smidig. Sitter och pillar lite med ADW Launcher, men måste erkänna att jag inte förstår så mycket, allra minst hur man får så j*vla snyggt som du har det Hur som helst stor tack för din input! Smart Phone, dumb user. Redigerat av Unregistered1552, 15 March 2011 - 15:13. Postad 15 March 2011 - 18:15 Klockan är sjukt populär, många som använder den på Swedroid bl a. Den heter "SIMI Clock", det finns även "SIMI Folder" som jag också använder. Om du behöver mer hjälp så kan du PM mig eller kolla in Swedroids SGS-forum, där finns mycket kunnigt folk. Redigerat av p1er, 15 March 2011 - 18:19. Postad 16 March 2011 - 20:00
Ny uppdatering (2.2.1 JS8) finns nu tillgänglig via Kies, för er som missat det.
Så, spring och uppdatera! Tro det eller ej men telefonen känns ännu snabbare nu (uppdaterade från 2.2.1 JS3). Postad 17 March 2011 - 23:02 har XEEE versionen så den är kvar på js7. Postad 18 March 2011 - 10:55
Är det någon som har lyckats lämna in sin telefon på garantin för att få gpsen fixad? Läste någonstans att gpserna blev bättre i telefoner tillverkade efter oktober/november eller något sånt.
Postad 18 March 2011 - 15:25
Har ljud på vid knappval. Tycker dock att det är en viss fördröjning från att man tyckt och ljudet kommer fram till att aktivitet faktiskt startar.
Någon som har liknade, eller rent av har modat så att lagget försvunnit? Redigerat av Megaman2, 18 March 2011 - 15:36. Postad 18 March 2011 - 15:34
är också intresserad av detta (har min köpt på halebop) så det känns osäkert att bara skicka in den då man får betala frakt (och "straffavgift"). Problemet är inte att den inte fungerar (för det gör den ibland tom mycket bra) utan att den är opålitlig. men största beef med telefonen är att passnigstiderna ej motsvarar tillverkarrens utsago. och där bör man få köpet hävt (fast nu har jag haft en i 6mån+, så det känns lite väl sent för det) Men jag vill ha en fungerarnde telefon. Det är allt jag kräver och heldt inte vara i osäkerhet om jag kommer få en. (helst vill man ha en ny innan man skickar tillbaka den gamla) + en fred på jorden när man ändå önskar. Postad 18 March 2011 - 18:50
En kille på Swedroid skickade in sin SGS på garantiärende pga dålig GPS, tror det var 4-5 gånger, och fick till slut häva sitt köp. För sent? Du har 2 års garanti, plus 1 års reklamationsrätt efter det. Så det är bara att prata med support för antingen Halebop eller Samsung angående garantiärende. Redigerat av p1er, 18 March 2011 - 18:52. Postad 19 March 2011 - 09:45 Tja, den är inte trasig, den fungerar och det kan nog komma synpunkter att tiden för ett återköp lite väl mycket sammanfaller med att en ny modell snart kommer ut. Jag är missnöjd att den inte fungerar optimalt, för ibland så fungerar det nästan perfekt och ibland har den inte velat starta. Batteritiden har jag vetat om sedan dag ett och har tom kontaktat samsung som bett mig prova utan simkort (vilket jag gjort) och inte lyckats få upp i deras siffror. (det tror jag ingen kan klara av, ens om de försöker) Säger inte att du har fel bara att det blir svårt att argumentera för sin sak när det inte fungerar som jag tänkt det. Postad 20 March 2011 - 20:57
Jag hade så på 2.1-tiden och då gick jag över till att köra custom-ROMs och har aldrig bytt tillbaka, så jag vet inte hur laggfri 2.2.1 är nu jämfört med custom-ROMs, men många tycker att den är "snabb nog". Jag rekommenderar dock att flasha om den. http://www.swedroid....e=Elofs_lathund Postad 21 March 2011 - 09:43
Tjena!
Försöker uppdatera min firmware i min Galaxy, men den säger hela tiden att det avbrutits eftersom enheten kopplats bort. Vad kan detta bero på? Postad 22 March 2011 - 08:58
Hade stora problem med detta. Testade med att se till att telen inte hade ett alternativt Home-program, skärmlåsningsprogram. Startade om den, då sade den Nedkopplad, men nån sekund därefter startade uppgraderingen trots detta. Vet inte om det var min ihärdighet som hjälpte eller strippandet av extra systemprogram. Iaf är det ett känt problem för många, så det är inget spec fel på din. Postad 22 March 2011 - 12:37
Jag uppgraderade till 2.2.1 igår. Upptäcker med glädje att det nu går att ha valfria hörlurar inkopplade och att man kan höra samtalet i lurarna (gick även tidigare) OCH prata in i telefonens mick.
Kul att Samsung ordnat med detta. Nu väntar jag på 2.3 Postad 22 March 2011 - 18:46
Aha, så de har fixat det. Det var mer än jag trodde att de skulle göra. Personligen har jag kört med SpeedMod-kernel som fixat problemet åt mig. Postad 25 March 2011 - 10:49
Uppgraderade igår.
Trodde telefonen havererat eftersom den krävde tre omstarter innan den började svara riktigt.... nu verkar den reagera snabbare än tidigare. Återstår att se om annat ändrats... förhoppningen är att energianvändningen är mer optimerad nu. Postad 26 March 2011 - 15:38
Uppgraderade till 2.2.1 via Kies från en pirat 2.2.1. Verkar fungera minst lika bra om inte bättre. Världar bättre en 2.2 på alla viss.
Postad 28 March 2011 - 07:16
My bad. Det är samma problem som tidigare. De kanske fixar det med 2.3 Postad 28 March 2011 - 08:51
Helt plötsligt fungerar det! Vet inte vad jag gjorde annorlunda denna gången dock... Postad 29 March 2011 - 14:40 Kan du inte berätta mer om hur du byggt hemskärmen? Jag har också ADW Launcher men kan inte få ordning på det alls.... Postad 29 March 2011 - 21:58 Till att börja med så har jag gått in på ADW Settingss/UI Settings/Screen preferences. Där har jag valt: Columns: 7 och Rows: 5 - för att få en känsla av högre upplösning på skärmen Hide StatusBar - för att ta bort listen (rullgardinen) högst upp på skärmen Overlap widgets - för att kunna ha widgets som överlappar varandra Hide icon labels (Advanced settings) - för att bli av med texten under ikonerna I ADW Settingss/UI Settings/Main Dock har jag valt: 5 Icons, ingen bakgrund, storlek 7 Sedan kanske du vill ha nya ikoner till dina apps på hemskärmarna, då söker du bara efter "ADW themes" på Market. För att byta ikon så långtrycker du på en app och klickar på ikonen uppe till vänster, sen väljer du bara en av ikonerna som dyker upp om du laddat ner teman. Återkommer med nya bilder.. Redigerat av p1er, 29 March 2011 - 22:01. Postad 30 March 2011 - 15:33
Använder idag min telefon som 3G modem och har ett 6Mbit/s surf abonnemang vilket fungerar helt ok men har funderat på att uppgradera detta till ett 10Mbit/s abonnemang. Dock är jag osäker på om telefonen faktiskt stödjer dessa hastigheter och undrar därför om det finns någon smart snäll person där ute som har ett svar på denna enkla fråga?
Ännu bättre om någon själv har denna hastighet och kan ge någon insikt hur det fungerar för er M.v.h /N Postad 30 March 2011 - 17:43
I mitten av april så får vi Gingerbread. (senare i maj får de som har operatörsbundna telefoner sin uppdatering)
Så, vi får se hur länge klockan tickar ned till uppdateringen Postad 03 April 2011 - 11:11
galaxy s skall få en uppföljare galaxy s plus.
https://www.prisjakt...ras_ytterligare ny processor et.c. visst telefonen kanske står sig bra ännu, men när det kommer plus produkter känns det som om den gamla hamnar ännu mer i kölvattnet. (ung som en snyggare och bättre kusin kommer till stan) ok, varför gör de inte samma med uppföljaren Galaxy S2 direkt? (skulle gärna se aluminium skal på S2) Postad 11 April 2011 - 12:39
Jag har uppgraderat till 2.2.1 och efter det så försvann lite instäälningar. Det är nu en sak som jag vill återställa men jag hittar helt enkelt inte vart man gör detta.
Tidigare så hade jag ställt in att så fort man ansluter en laddare så går aldrig skärmsläckaren igång utan skärmen lyser hela tiden. Vart ändrar man detta? Postad 16 April 2011 - 19:55
2.3.3 är släppt i Samsung Kies.
Basbandsversion: I9000XXJVK Kompileringsnummer: Gingerbread.xwjvb Det första jag märkte var tjusigare pluppar för att låsa upp telefonen Får se vad mer man hittar. Dock verkar inte någon av deras widgets som följa med som syns i bilder på tvåan. Men bara upp och tanka! Postad 16 April 2011 - 21:45
Jag menar alltså Touchwiz 4.0. Läste nått om det på swedroids forum, men jag förstår inte riktigt vad folk menar där. Är det meningen att vi med Samsung Galaxy S ska få Touchwiz 4 tillsammas med uppdatering till 2.3.3? Men att den först syns efter en factory reset?
Orkar inte göra en sån nu eftersom det blir sånt jobb efteråt. Men nån här kanske kan berätta lite mer? Postad 16 April 2011 - 21:50
Behöver inte vara så mycket jobb, ta en backup på alla data och appar, gör en faktory reset och lägg tillbaka backuperna på sd-kortet, installera programmet som du gjort backupen med och importera dem så är telefonen i princip som innan vad gäller appar och data. Postad 18 April 2011 - 16:30
nej, det gamla vanliga tw 3 som syns. (för att få 4:an får du npog punga upp för S2) är dock rätt så nöjd hittils med gingerbread. Den verkar ha en bättre batterisparfunktion. har en förbrukning på 1.8 % i timmen (tidigare 2.5 -3%). Men det är jättefarligt att ropa hej när det gäller batteriförbrukning. man kan tycka att de borde stoppat med tw4 men något skall man vall få för att man hoppar på Galaxy S2. Postad 18 April 2011 - 16:36
Kan ju gå att få TW4 från XDA med tiden om man inte är rädd för att flasha sin lur med custom rom. Postad 19 April 2011 - 21:17
och så blev uppdateringen tillbakadragen.
som förra gången och gången innan dess. (nått med framkameran) bra att de håller på traditionerna. (den nya skall komma v17) Postad 25 April 2011 - 10:43
Till er som har problem med gps:en i galaxy s.
Det är en på xda som har kommit på en enkel lösning. gps antennen är på baksidan alldeles bredvid högtalaren (höger sida det syns som en mjukplast bit ca 3 cm lång. Lägge man lite tryck på toppen (närmast högtalaren så förbättras mottagningen markant. har haft ca 8 sat synliga nu får jag plötsligt 11! En lösning kan vara att ta en liten tejpbit och sätta fast som trycker ned antennen. (överlag så tycker jag det inte blir så jättestor förändring, men det är kul när det dyker upp enkla lösningar) annars går det bra att manuellt sätta tryck också. Postad 02 May 2011 - 13:29
när kommer uppdateringen tillbaka? skulle prova och uppdatera men fick 2.2.1..
Postad 03 May 2011 - 12:55
Jag lyckades få hem förra uppdateringen innan den drogs tillbaks. Telefonen har i mångt och mycket blivit sämre... batteritiden har ökat med någon eller några procent men luren arbetar säkert 30% långsammare när man mäter.
Hoppas på ny uppdatering snart. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |