Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 juni 2010 - 21:17

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Kan man lägga till fler fotoalbum?

Postad 05 juni 2010 - 21:37

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0

Om du trycker rensa data, funkar det då? Annars får du söka rätt på mitt inlagg. Finns båda här å på swedroid. se

Nu har jag gjort som ditt inlägg sa och det fungerade. Dock försvann ju mina playlists som jag slitit med så ###### länge. Så det var ju grymt surt.

Det ger mig en följdfråga: Kan man på nått vis skapa playlists på datorn och sen lägga in i telefonen? Det fungerade ju med OVI till min gamla N95a, finns det något liknande till Desiren?

Postad 06 juni 2010 - 05:38

rillo_4
  • rillo_4
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
bugg eller trasig telefon?

startar skärm.. drar bort knapplås.. men sedan händer det inte mycket.. jag kan gå åt sidorna mellan dom olika på startsidan vill säga.. men direktknappen till alla program där händer inget när ja trycker.. sen kan den börja hoppa mellan startsida med klockan och den bilden där man ser alla olika "startsidor" fast små små fönster.. är det nå bugg eller är det fel på touch'en.. typ som att den tror att man trycker nånstans "eller över hela ***** skärmen så den blir tokig"

för när jag spelar jewels så kan den efter ett tag börja "trycka fel" ja trycker på ett ställe i spelet men mobilen tror att ja trycker mycket längre ner.. samma när man ska skriva nå sms ibland så trycker man på a men det blir nå helt annat.. mycket skumt eftersom allt detta är bara ibland.. annars kanon mobil..

Postad 06 juni 2010 - 08:09

MiWa
  • MiWa
  • Lärjunge

• 399 inlägg
  • 0

Nu har jag gjort som ditt inlägg sa och det fungerade. Dock försvann ju mina playlists som jag slitit med så ###### länge. Så det var ju grymt surt.

Det ger mig en följdfråga: Kan man på nått vis skapa playlists på datorn och sen lägga in i telefonen? Det fungerade ju med OVI till min gamla N95a, finns det något liknande till Desiren?

Bra ätt det funkade :-) Ber om ursäkt för att jag missade nämna att playlists oxå forsvann :-( Vad gäller att skapa listor på datorn och föra över till telefonen så vet jag inte om det går. Har du provat å skapa en m3u-fil på datorn och sett om den dyker upp i telefonen?

Postad 06 juni 2010 - 11:11

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

bugg eller trasig telefon?

startar skärm.. drar bort knapplås.. men sedan händer det inte mycket.. jag kan gå åt sidorna mellan dom olika på startsidan vill säga.. men direktknappen till alla program där händer inget när ja trycker.. sen kan den börja hoppa mellan startsida med klockan och den bilden där man ser alla olika "startsidor" fast små små fönster.. är det nå bugg eller är det fel på touch'en.. typ som att den tror att man trycker nånstans "eller över hela ***** skärmen så den blir tokig"

för när jag spelar jewels så kan den efter ett tag börja "trycka fel" ja trycker på ett ställe i spelet men mobilen tror att ja trycker mycket längre ner.. samma när man ska skriva nå sms ibland så trycker man på a men det blir nå helt annat.. mycket skumt eftersom allt detta är bara ibland.. annars kanon mobil..

Kan bara rekommendera att återställa hela luren till fabriksinställningarna. Blir det samma problem igen då är det bara att lämna in den på service. Tråkigt men det blir så ibland att prylar går sönder.

Postad 06 juni 2010 - 12:50

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hej alla,
Jag har flitigt följt denna tråd och den ursprungliga som ballade ur med frågor om abb osv...
Dock fick jag min telefon först i fredags efter lång tids väntan. Hittils verkar det vara en super mobil. Dock så är det några saker jag inte förstår mig på. Jag har sökt i tråden och provat enligt de svar som givits men utan resultat...

• För det första... Jag får inte bort Sverige som primär stad. I väder-appen har jag två städer, Sverige (aktuell) och Luleå. Jag vill att Luleå blir den aktuella. Dessutom verkar inte appen hitta andra mindre städer såsom Lidköping. Vad göra?
  • Två, Telefonen hämtar inte alla meddelanden på mina e-mail kontons inkorgar. Den hämtar bara olästa nya? Jag vill ju komma åt gamla mail oxå...
  • Tre, Vilken app skall man satsa på för en bra navigator? Vad kostar dem?

Det kommer säkert dyka upp mer frågor vad det lider då detta är min första smartphone.

Mvh Marcus

Postad 06 juni 2010 - 13:43

Ume-Anders
  • Ume-Anders
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

[*]Två, Telefonen hämtar inte alla meddelanden på mina e-mail kontons inkorgar. Den hämtar bara olästa nya? Jag vill ju komma åt gamla mail oxå...
Mvh Marcus

Har du gått in i inställningarna för mailkontot?
Där kan du välja att telefonen ska hämta senaste 3 dagars mail eller alla.
Finns under mailkonto inställningar-Skicka och ta emot-Nedladdningsalternativ

Postad 06 juni 2010 - 17:45

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Är det bara jag som upplever att tangentbordet på HTC Desire (och säkert fler androidtelefoner) inte riktigt hänger med när man skriver fort? Upplever att det ofta blir fel bokstäver/ord trots att jag är rätt säker på att jag skrivit rätt, märker även också att det blir väsentligt mkt fler fel när jag skriver på denna telefon än på min iPhone, även med tangentbordet i liggande läge, och jag har lite svårt att se att min förmåga att träffa knapparna skulle vara så olika i de båda fallen. Har installerat "Scandinavian Keyboard" för att få knappar även för å, ä och ö och även de bättre svenska ordlistorna, men de senare hjälper ju föga om det blir fel tangent av naturliga skäl....

Postad 06 juni 2010 - 18:09

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2 842 inlägg
  • 0

För det första... Jag får inte bort Sverige som primär stad. I väder-appen har jag två städer, Sverige (aktuell) och Luleå. Jag vill att Luleå blir den aktuella. Dessutom verkar inte appen hitta andra mindre städer såsom Lidköping. Vad göra?

Finns skrivet om detta tidigare men prova att plocka bort widgeten och lägg in den igen med din stad (Luleå) som förval så skall det fungera. Kör du Sverige så skall (rätta mig gärna om jag har fel...) du få en lokal prognos baserat på var du befinner dig. För mer lokala och "bättre" prognoser så finns det andra widgets att välja på i market, tex. yr som många verkar tycka är bra.

Redigerat av lobo, 06 juni 2010 - 18:11.

Postad 06 juni 2010 - 19:04

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

[*]För det första... Jag får inte bort Sverige som primär stad. I väder-appen har jag två städer, Sverige (aktuell) och Luleå. Jag vill att Luleå blir den aktuella. Dessutom verkar inte appen hitta andra mindre städer såsom Lidköping. Vad göra?

Senaste uppdateringen som kom i veckan löste det här för mig. Nu hittar den till och med lilla Kalix :P

Postad 06 juni 2010 - 19:11

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0

Är det bara jag som upplever att tangentbordet på HTC Desire (och säkert fler androidtelefoner) inte riktigt hänger med när man skriver fort? Upplever att det ofta blir fel bokstäver/ord trots att jag är rätt säker på att jag skrivit rätt, märker även också att det blir väsentligt mkt fler fel när jag skriver på denna telefon än på min iPhone, även med tangentbordet i liggande läge, och jag har lite svårt att se att min förmåga att träffa knapparna skulle vara så olika i de båda fallen. Har installerat "Scandinavian Keyboard" för att få knappar även för å, ä och ö och även de bättre svenska ordlistorna, men de senare hjälper ju föga om det blir fel tangent av naturliga skäl....

Har precis samma problem, svär över tangentbordet varje dag trots att jag haft den sen 14:e april. Njuter varje gång jag byter till min iPhone 3GS då man skriver så enormt mycket bättre på den.

Postad 06 juni 2010 - 19:23

master_of_rock
  • master_of_rock
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0

Senaste uppdateringen som kom i veckan löste det här för mig. Nu hittar den till och med lilla Kalix :P

Hjälpte inte mig. Uppdatera, ta bort, lägga till, starta om, blablabla.... Står bara aktuellt :blink:

Postad 06 juni 2010 - 20:08

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Ni som har problem med visningen av vädret, testa widgeten Snowstorm. Hämtar vädret från http://yr.no och fungerar riktigt bra.

Postad 06 juni 2010 - 22:21

Unregisteredf4b632a1
  • Unregisteredf4b632a1
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Finns skrivet om detta tidigare men prova att plocka bort widgeten och lägg in den igen med din stad (Luleå) som förval så skall det fungera. Kör du Sverige så skall (rätta mig gärna om jag har fel...) du få en lokal prognos baserat på var du befinner dig. För mer lokala och "bättre" prognoser så finns det andra widgets att välja på i market, tex. yr som många verkar tycka är bra.

Ni som har problem med visningen av vädret, testa widgeten Snowstorm. Hämtar vädret från http://yr.no och fungerar riktigt bra.

Tackar, nu funkar det :-)

Har du gått in i inställningarna för mailkontot?
Där kan du välja att telefonen ska hämta senaste 3 dagars mail eller alla.
Finns under mailkonto inställningar-Skicka och ta emot-Nedladdningsalternativ

Hade missat detta, tackar för svaret!
mvh

Postad 07 juni 2010 - 06:42

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen fungerar inte min friendstream. Den tvingas till stängning varje gång jag försöker.

Postad 07 juni 2010 - 07:25

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Testa att köra en kalibrering av skärmen om det är problem med tangentbordet;
Meny->Inställningar->Språk och tangentbord->Touch Input->Textinmatning->Kalibreringsverktyg

Sen tycker jag att den är ganska förlåtande med vilka tangenter man trycker på, blir bara fel ord om jag skriver riktigt fel...

Postad 07 juni 2010 - 08:42

DaManne
  • DaManne
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hej alla! Har haft min ca 1 vecka nu älskar den på alla sätt, föruton ljudet om man sätter den på högtalar funktion (den bakre högtalarn) skulle prata med frugan när jag satt i bilen, och det låter väldigt dåligt, har man volymen på ca 40-50% så skär sig ljudet, har lästa på massa forum och det verkar ju som alla upplever samma problem! eller?

har gått från iPhone till Desire, iPhonens funktion fungerar ju klockrent varför slarvar HTC med en sådan sak??

vad tycker ni?

Hej igen. Undrar om det inte ska visa när man får ett inlägg på via Facebook eller Friendsteram, alltså som det gör på Meddelande och e-post iconerna (en siffra på dem)?

Redigerat av DaManne, 07 juni 2010 - 22:12.

Postad 07 juni 2010 - 10:05

Unregistered0d2548cb
  • Unregistered0d2548cb
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ingen som vet om man kan lägga till fler olika fotoalbum, direkt i telefonen eller via datorn?

Postad 07 juni 2010 - 10:13

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Hej alla! Har haft min ca 1 vecka nu älskar den på alla sätt, föruton ljudet om man sätter den på högtalar funktion (den bakre högtalarn) skulle prata med frugan när jag satt i bilen, och det låter väldigt dåligt, har man volymen på ca 40-50% så skär sig ljudet, har lästa på massa forum och det verkar ju som alla upplever samma problem! eller?

har gått från iPhone till Desire, iPhonens funktion fungerar ju klockrent varför slarvar HTC med en sådan sak??

vad tycker ni?

Jag håller helt med dig. Desire har inte så många brister men det där är en stor och onödig sådan. Ljudet är både svagt och dåligt i den högtalaren. Vet inte om det är en praktmiss eller ren snåldumhet från HTC, skiljer säkert inte många ören för dem att sätta i en bättre högtalare.

Redigerat av nipe, 07 juni 2010 - 10:14.

Postad 07 juni 2010 - 11:30

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0

Jag håller helt med dig. Desire har inte så många brister men det där är en stor och onödig sådan. Ljudet är både svagt och dåligt i den högtalaren. Vet inte om det är en praktmiss eller ren snåldumhet från HTC, skiljer säkert inte många ören för dem att sätta i en bättre högtalare.

Jag upplever att högtalaren låter bättre efter den nya firmwareuppdateringen, nu har jag inte hunnit testa att "prata" med någon på högtalartelefon, men musik låter klart mycket bättre, mina ringsignaler som är låtar låter numera tillfredsställande, inte så skränigt som tidigare

Postad 07 juni 2010 - 21:40

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag laddade ner en massa apps till min lur men måste min mobil vara rootad för att jag ska kunna lägga till tex Co-Pilot Live USA 2009 Android?

Postad 08 juni 2010 - 00:40

pizzapappa
  • pizzapappa
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Jag laddade ner en massa apps till min lur men måste min mobil vara rootad för att jag ska kunna lägga till tex Co-Pilot Live USA 2009 Android?

Nej det är bara att lägga in på SD-kortet och installera.

Postad 08 juni 2010 - 00:57

Unregistered44735aad
  • Unregistered44735aad
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Min Desire fick sin uppdatering idag.

Har inte testat så mycket ännu, men innan uppdateringen hade jag problem ibland med att touchen "hängde sig".
Då var det bara att ta bort batteriet och starta om telefonen, inget kul...
Hoppas jag slipper det efter uppdateringen.

Sen har jag några åsikter/frågor:
- Varför finns det 2st Stavningskorrigering ?
- Newsfeed, den medföljande läsaren funkar inte fullt ut, kan läsa rubriken och förhandsgranskning,
men när jag vill läsa hela artikeln kommer ett felmeddelande " Processen com.htc.newsreader för programmet Nyheter stoppades oväntat" Sen blir det en tvingande stängning! Finns det nån lösning på det, eller en annan fungerande bra RSS läsare ?
- Kameran, varför fungerar inte lampan med video ? Varför kan man inte zooma med video ?
- En bra filhanterare att rekommendera ?
- Apps för att läsa Word/Excel finns det ?
- Uppdatering av Friendstream och News, var ställer man in det ? (Sync)
- Volymknappen kommer man åt alldeles för lätt och ställer om ringvolym, kan man inte låsa den ?
- När det ringer och man har telefonen djupt nere i fickan är det lätt att koppla ner samtalet av misstag, lösning på det ?
- Tillbehör, billaddare, docka eller vad som nu finns, var köper man det ?

Postad 08 juni 2010 - 10:41

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Astro

Postad 08 juni 2010 - 11:09

Unregistered0b884712
  • Unregistered0b884712
  • Veteran

• 1 690 inlägg
  • 0
Skaffade mig denna igår och är än så länge väldigt nöjd, gps'en fungerar perfekt, helt underbar skärm, att fungerar smidigt och inga problem upptäckta.
Enda att klaga på, som så många andra, är den inbyggda högtalaren. Inte ens min 7 år gammla mobiltelefon låter så här illa :S

Fick för övrigt ett mycket bra pris på expert. 500kr kontant och sen 150kr i månaden i 24 månader, Totalt 4100 kr. De andra försäljningsställena skulle ha 200kr i månaden med ett totalpris på 5100kr

Postad 08 juni 2010 - 12:24

DrInside
  • DrInside
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

- Kameran, varför fungerar inte lampan med video ? Varför kan man inte zooma med video ?
- Apps för att läsa Word/Excel finns det ?

Zoom för video funkar utmärkt på min desire iaf.
ES file manager tycker jag spöar astro direkt, snyggare gränssnitt och fler funktioner.
Word/excel appar finns det mängder av på market. Bara ut och söka. :)

Lycka till.

Redigerat av DrInside, 08 juni 2010 - 12:25.

Postad 08 juni 2010 - 14:38

RedMarathon
  • RedMarathon
  • Veteran

• 1 883 inlägg
  • 0
Frågan är hur stabil är den nya uppdateringen som kommit till Desiren 1.21.405.2 ser man på swedriod forumet är det många som fått problem med sin Desire efter uppdateringen, så länge min Desire inte uppvisar några problem så kommer jag att avvakta med det nya uppdateringen, väntar hellre på Android 2.2!

Redigerat av RedMarathon, 08 juni 2010 - 14:42.

Postad 08 juni 2010 - 14:51

sm6rrp
  • sm6rrp
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Frågan är hur stabil är den nya uppdateringen som kommit till Desiren 1.21.405.2 ser man på swedriod forumet är det många som fått problem med sin Desire efter uppdateringen, så länge min Desire inte uppvisar några problem så kommer jag att avvakta med det nya uppdateringen, väntar hellre på Android 2.2!

Hej
jag har uppdaterat min och har inte haft några som helst problem med min efter det
Mvh Crister

Postad 08 juni 2010 - 19:16

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hade tänkt försöka mig på att bilsemestra i sommar med en HTC Desire som enda GPS. Vad är oddsen för att jag lycksa hålla telefonräkningen på en rimlig nivå om jag är utanför sverige och kör? Finns det några gratisvarianter med nedladdningsbara kartor så man slipper den datatrafiken som annars måste till?

Postad 08 juni 2010 - 19:33

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Jag blir smått tokig.
Min friendSTREAM har inte fungerat sedan uppdateringar. Den bara hänger sig och man får tvinga fram en stängning... Jag hittar inte heller nått ställe att installera om den på :/

Postad 08 juni 2010 - 19:42

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Hade tänkt försöka mig på att bilsemestra i sommar med en HTC Desire som enda GPS. Vad är oddsen för att jag lycksa hålla telefonräkningen på en rimlig nivå om jag är utanför sverige och kör? Finns det några gratisvarianter med nedladdningsbara kartor så man slipper den datatrafiken som annars måste till?

Om du kör t.ex. CoPilot el. likn. med nedladdade kartor med bara GPS, tar det ingen datatrafik alls.
Kostar alltså inte en krona. Kostar sa. 300:- att köpa scandinavien, ca. 600:- för hela europa.
Gratisvarianter har jag inte sett några som är bra. Men finns kanske, har inte provat alla.

Postad 08 juni 2010 - 20:21

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Kolla in denna tråd på Swedroid: froyo på¨desire
http://www.swedroid....ead.php?t=13392

Postad 08 juni 2010 - 22:09

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Har precis samma problem, svär över tangentbordet varje dag trots att jag haft den sen 14:e april. Njuter varje gång jag byter till min iPhone 3GS då man skriver så enormt mycket bättre på den.

Både glädjande och irriterande att höra, glädjande för att det då inte är fel på mig, men irriterande för att det då också faktiskt innebär att flera upplever samma problem. Blir inte riktigt klok vad det beror på, men har fått för mig att det beror på att man efter att ha tryckt snuddar andra tangenter när man "lyfter" fingret, någon ide om du har samma problem?

Postad 08 juni 2010 - 22:49

Garrett
  • Garrett
  • Guru

• 6 980 inlägg
  • 0
Hej... hittade Snes emulator på market... hur får man spel till att funka på det... måste man ladda ner det till PC först, eller går det ladda ner till luren direkt..? Hur gör man? :)

Postad 09 juni 2010 - 03:17

KingD
  • KingD
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jag blir smått tokig.
Min friendSTREAM har inte fungerat sedan uppdateringar. Den bara hänger sig och man får tvinga fram en stängning... Jag hittar inte heller nått ställe att installera om den på :/

Hade samma problem. Testa att ta bort Facebook/Twitter-kontot och lägg till det igen så FriendSTREAM får chansen att läsa in det på nytt.

Funkade för mig.

/KingD

Postad 09 juni 2010 - 07:35

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Dagens I-landsproblem, appar som krashar mobilen.
:)

Postad 09 juni 2010 - 09:33

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1 930 inlägg
  • 0
Får ta och testa det nån gång när jag har tid då. Drygt att synka om hela telefonboken dock...

Postad 09 juni 2010 - 10:57

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Hade samma problem. Testa att ta bort Facebook/Twitter-kontot och lägg till det igen så FriendSTREAM får chansen att läsa in det på nytt.

Funkade för mig.

/KingD

/KingD.

Ville bara säga att jag gillar din avatar...King Diamond..Får en att minnas tillbaka..:)

Postad 09 juni 2010 - 11:05

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2 644 inlägg
  • 0

Både glädjande och irriterande att höra, glädjande för att det då inte är fel på mig, men irriterande för att det då också faktiskt innebär att flera upplever samma problem. Blir inte riktigt klok vad det beror på, men har fått för mig att det beror på att man efter att ha tryckt snuddar andra tangenter när man "lyfter" fingret, någon ide om du har samma problem?

Ni som har problem med tangentbordet, har ni kalbrerar det?
Själv har jag inte några som helst problem med tangentbordet, flyter helt enkelt helt super, blir nästan aldrig feltryck, utom enstaka slarvfel.
Nu har jag iofs. haft android tidigare, men kan ändå inte förstå hur ni kan ha problem.
Min son har IPhone, när han använder min Desire stormtrivs han och tycker det flyter på minnst lika bra.
Han skall också byta till Desire.
Förövrigt har jag läst om flera som haft IPhone i ett par år och bytat till Desire som hyllar den högt.

Postad 09 juni 2010 - 15:00

Killen99
  • Killen99
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Någon som har en copilot och fått den att fungera. min ville inte fungera. PM:a mig gärna.

Postad 09 juni 2010 - 20:15

Nirre99
  • Nirre99
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Om man har ett "gammalt" 16GB micro sd class 2 liggandes hemma, kommer det funka till desire för att lyssna på musik och titta på film/tv-serier, eller är kortet för långsamt?

En till fråga, någon som har tips på bra lurar som även har mic? Gärna med möjlighet att byta låt. Kan man det med t.ex. Nuforce Ne-7m som man får till om man köper telefonen via Dustin?

Postad 09 juni 2010 - 23:14

Puckelsnook
  • Puckelsnook
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

"Det gick inte att spara filen på sd-kortet pga otillräckliga filrättigheter."

Det där meddeladet får jag när jag ska ta ett kort med kameran! Någon mer som har fått detta?

Många... Starta om telefonen. Det funkade för mig och för många andra, annars finns fler tips om du kollar av tråden eller googlar på problemet.

Postad 10 juni 2010 - 10:19

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Om man har ett "gammalt" 16GB micro sd class 2 liggandes hemma, kommer det funka till desire för att lyssna på musik och titta på film/tv-serier, eller är kortet för långsamt?

En till fråga, någon som har tips på bra lurar som även har mic? Gärna med möjlighet att byta låt. Kan man det med t.ex. Nuforce Ne-7m som man får till om man köper telefonen via Dustin?

Det borde inte vara något problem alls. Det enda är att det kanske tar lite längre tid när du ska kopiera ner filerna till kortet. Tror inte att det gör någon skillnad när man ska lyssna/titta.

Postad 10 juni 2010 - 10:38

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Var har du sett den informationen?
Jag har kollat igenom (inte allt men en hel del sidor) i den här tråden men inte sett att det skulle finnas några speciella problem?

Postad 10 juni 2010 - 13:30

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Var har du sett den informationen?
Jag har kollat igenom (inte allt men en hel del sidor) i den här tråden men inte sett att det skulle finnas några speciella problem?

Det huvudsakliga problemet som väldigt många drabbats av är att telefonen efter att den laddats fullt (fortfarande med laddkabeln i) tappar laddning. Ibland går laddningen ner till så lågt som 90% för att sedan laddas upp till 100% igen. Det går i cykler upp och ner. Efter uppdateringen har jag oftast 96-100% laddning trots att telefonen varit på laddning över natten.

Inte ett jätteproblem med ganska irriterande-

Postad 10 juni 2010 - 14:05

prefectoz
  • prefectoz
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Hej

Har nu samma problem som förra gången att Google inte kan synka kontakter/kalender/gmail.. Dessutom kan man ej längre ladda ned ifrån Market utan nedladdningarna påbörjas ej.

Förra gången tog det en vecka + nya uppdateringen för att lösa det hela (samt upprepade omstarter och avinstallationer av diverse program). Får hoppas på samma stordåd (Froyo) denna gång antar jag.

Fördelen är att Google nu visar att det är problem med synkningen ("Sync is currently experiencing problems. It will be back shortly") så nya uppdateringen medför fördelar, alla gånger..

Någon som har samma besvär?

MVH

Eric

Postad 11 juni 2010 - 07:14

bono82
  • bono82
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Fick tag i en desire igår och måste säga att jag är ganska besviken på skärmen, för att inte säga väldigt. Troligen eftersom förra telefonen var en milestone (som tydligen ska ha "korrekt" upplösning) så upplever jag skärmen som rastrerad, och bilder osv ser ut att ha pissig skärpa, färger osv är bra, men den är ljusår ifrån milestones skärpa.. :)

ska ju dock tilläggas på den positiva sidan att telefonen känns bra mycket rappare än milestone, så det är ett väldigt +, sen gillar jag sense skarpt me..

Redigerat av bono82, 11 juni 2010 - 07:15.

Postad 11 juni 2010 - 07:59

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Fick tag i en desire igår och måste säga att jag är ganska besviken på skärmen, för att inte säga väldigt. Troligen eftersom förra telefonen var en milestone (som tydligen ska ha "korrekt" upplösning) så upplever jag skärmen som rastrerad, och bilder osv ser ut att ha pissig skärpa, färger osv är bra, men den är ljusår ifrån milestones skärpa.. :)

ska ju dock tilläggas på den positiva sidan att telefonen känns bra mycket rappare än milestone, så det är ett väldigt +, sen gillar jag sense skarpt me..

Tänk på att inbyggda bildvisaren pajar bilderna, finns diskuterad ett antal ggr redan. Testa nån annan bildvisare från market.

Postad 11 juni 2010 - 08:38

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Det huvudsakliga problemet som väldigt många drabbats av är att telefonen efter att den laddats fullt (fortfarande med laddkabeln i) tappar laddning. Ibland går laddningen ner till så lågt som 90% för att sedan laddas upp till 100% igen. Det går i cykler upp och ner. Efter uppdateringen har jag oftast 96-100% laddning trots att telefonen varit på laddning över natten.

Inte ett jätteproblem med ganska irriterande-

Detta är troligen en feature som hjälper till att hålla batterierna friska längre (endast i den mening att du inte behöver köpa nya batterier så fort). Den gör så att den laddar fullt, sedan låter den bli att ladda om inte strömmen går under en viss procent, exvis 95-96%. På det här viset funkar det på mina olika Macbook:er jag har kört.
Innan så stog den å tryckte in ström så fort batteriet visade 99% vilket inte är så bra för batteriets totala livslängd vad jag förstått.

Men jag håller med dig om att det är irriterande att det inte är fullt när man skall ta sin mobil på morgonen! Hade vart bra om det fanns ett ersättningsbatteri med lite mer kapacitet.

Redigerat av _green_, 11 juni 2010 - 08:41.

Postad 11 juni 2010 - 16:18

Unregistered44735aad
  • Unregistered44735aad
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Har problem med att huvudknappen upptill inte längre funkar att släcka skärmen med ... :wub:
Vet inte om det har med uppdateringen att göra.

Sen verkar den hänga sig o starta om gränssnittet ibland.
Och då försvinner alla appar i verktygsfältet ovanför.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.