* Officiell Tråd - Nokia N8 *
9135 svar till detta ämne
Postad 31 October 2010 - 20:44
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag har också detta problem, dock med vivaz som kör symbian s60 v5 vilket opera kör du? jag har 10.1 beta 2 nu, hade 10.0 innan och minns inte om jag hade detta fel då också
opera mobile 10.0 var det. hur som helst, har nu gått över till opera mini 5.1 beta, den är snabbare och fungerar bättre även om den ibland beter sig lite underligt med just aftonbladet. om jag går till aftonbladets mobilsida via bokmärken så visar den oftast inga bilder på den sidan, men ibland om jag trycker uppdatera så kommer bilderna helt plötsligt bra. jättekonstigt?! nåja, den är snabb och funkar hyffsat. den täcker iaf mitt behov av mobilsurfande!
Postad 31 October 2010 - 20:48
ballepalle
-
ballepalle
-
Användare
-
-
117 inlägg
gillade INTE socially, riktigt fult och störigt. men det är bara min åsikt.
gillade inte hellr socially.. jag tycker medföljande social networks och facebook däri funkar rätt bra förutom att det är så ###### långsam på vissa saker och inte visar notifications såsom vanliga websidan gör. typ om du ska gå in och titta på nåns bilder tar ju dessa 100 år att få fram även fast du är uppkopplad mot WLAN, värdelöst. sen finns de en del smågrejjer som borde fixas oxå. men på det stora hela är den ok iaf.
Redigerat av ballepalle, 31 October 2010 - 20:49.
Postad 31 October 2010 - 21:31
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Vad är skillnaden? Är som sagt helt nollad på det här.. 
Från Wiki: Firmware är detsamma som mjukvara som är inprogrammerad i hårdvara, ofta i ROM eller flashminne. En vanlig användning av firmware är i BIOS (eller liknande som t ex Open Firmware) i persondatorer, digitalkameror, och för avkodningsrutiner i dvd- och Mp3-spelare. Firmware går ibland att uppdatera, en uppdateringsfil laddas ner i apparaten. Exempel på elektroniska apparater är iPod, PSP, dvd-brännare m fl.
Tycker förklaringen är lite dålig men firmware är en "fast" mjukvara som ligger i telefonen, bland annat operativsystemet. Mjukvara är tex Social networks, Ovi Store, Quickoffice, Adobe PDF mm mm.
Postad 31 October 2010 - 22:13
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
finns det verkligen fartkameravarnare i ovi-maps? den varnar ju för när man kör för snabbt men inte för att det kommer en fartkamera? eller är det något jag missat?
Helt säker  Har använt mig av dem i drygt två år men du kanske måste aktivera funktionen i inställningarna. Var så länge sen nu att jag minns inte om de var aktiverade från start eller inte. EDIT: Du hittar den under Inställningar>Navigering>Säkerhetsplatsvarnare
Redigerat av Kemi, 31 October 2010 - 22:15.
Postad 31 October 2010 - 22:43
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Du hittar den under Inställningar>Navigering>Säkerhetsplatsvarnare
Jösses; "Säkerhetsplatsvarnare"?! Den var nästan lika risig som "Uppringare"..
Postad 31 October 2010 - 22:53
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Jösses; "Säkerhetsplatsvarnare"?! Den var nästan lika risig som "Uppringare"..
Ja, den översättningen tillhör en av de sämre. Man undrar vad det är för nisse som Nokia gett uppdraget att översätta texter
Postad 31 October 2010 - 23:08
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Ja, den översättningen tillhör en av de sämre. Man undrar vad det är för nisse som Nokia gett uppdraget att översätta texter 
En av anledningarna varför jag väljer att ha engelska som telefonspråk, dock har jag märkt att det då inte går att få svenskt uttal på "Say caller's name", inte heller fungerar svenskt externt tangentbord med å ä ö då.
Postad 31 October 2010 - 23:50
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag har beställt sillikonskyddet cc-1005. har också tänkt beställa bilhållaren cr-122 och som jag har förstått så är det dc-4 som gäller om jag ska köpa billaddare? sen funderar jag på det här med styluspenna, är det su-37 som gäller eller vilken funkar med N8:ans kapacitiva skärm? mest trevlig att ha i bilen när man ska använda mobilen i hållaren.
Postad 01 November 2010 - 00:29
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
en fråga till, hur väljer man signal till alarmet?
Postad 01 November 2010 - 01:41
vicster
-
vicster
-
Användare
-
-
108 inlägg
Ha nu ingen N8:a (än) men på mina gamla 5800 gjorde man det under ringsignaler / alarmsignal.
Postad 01 November 2010 - 07:18
jullan27
-
jullan27
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Från Wiki:
Tycker förklaringen är lite dålig men firmware är en "fast" mjukvara som ligger i telefonen, bland annat operativsystemet. Mjukvara är tex Social networks, Ovi Store, Quickoffice, Adobe PDF mm mm.
Tack! Blev lite klokare nu!
Postad 01 November 2010 - 10:44
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Har skickat ett mail till Klas Ström ang. när N8an kommer släppas till öviga butiker och utan krav på telia-abb. Postar om jag får något svar. Blivit väldigt tråkigt att vänta nu
Postad 01 November 2010 - 11:34
covejoli
-
covejoli
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Har skickat ett mail till Klas Ström ang. när N8an kommer släppas till öviga butiker och utan krav på telia-abb. Postar om jag får något svar. Blivit väldigt tråkigt att vänta nu 
hade kontakt med tre och dom står fast vid vad som står påp deras hemsida V45 så förhoppningsvis nästa vecka då
Postad 01 November 2010 - 11:41
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Telias telefoner tycks vara olåsta. Dock kostar de ju en hacka.
Postad 01 November 2010 - 15:05
KarlssonSWE
-
KarlssonSWE
-
Amatör
-
-
99 inlägg
ganska praktiskt tycker jag ändå, för om den ligger på laddning så är det ju vanligt att den ligger på ett bord och då kan den ju vibrera av bordet och ramla i golvet.
sen typ 2 år, vibbar inte mobilen när den laddas...
Postad 01 November 2010 - 15:11
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
sen typ 2 år, vibbar inte mobilen när den laddas...
okej. som sagt 11 år sen jag hade nokia sist.
Postad 01 November 2010 - 16:53
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
jag hittade det sen... det var ju under tid och datum.
Postad 01 November 2010 - 17:52
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Telias telefoner tycks vara olåsta. Dock kostar de ju en hacka.
Jag vet, vill inte pröjsa 700kr mer som sagt och samtidigt få deras brandade mjukvara. Inget svar från Nokia än så länge... EDIT: Hoppas på nästa vecka då om Tre säger v.45
Redigerat av Kemi, 01 November 2010 - 17:53.
Postad 01 November 2010 - 17:56
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Naturligtvis inte. Jag påpekar bara att Telias telefoner inte tycks vara låsta, så olåsta telefoner finns. Dock kostar de ju som sagt en hacka mer.
Postad 01 November 2010 - 18:01
Kemi
-
Kemi
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Naturligtvis inte. Jag påpekar bara att Telias telefoner inte tycks vara låsta, så olåsta telefoner finns. Dock kostar de ju som sagt en hacka mer.
Var inte min mening att låta negativ för att du påpekade det...
Postad 01 November 2010 - 18:06
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Ville bara peka ut att det finns två val för de som vill ha olåsta telefoner:
- Köp från telia och betala en hacka mer,
- eller vänta tills någon annan butik får in den.
Postad 01 November 2010 - 18:14
Unregistered37648ae6
-
Unregistered37648ae6
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Eller köp en från Nokia shopen, dem är också olåsta.
Postad 01 November 2010 - 20:32
nipatriak
-
nipatriak
-
Användare
-
-
128 inlägg
-"kan man prioritera om telefonen skall använda internet igenom wlan framför telenät?"
Jag tycker tyvärr att hur jag än ställer in det så gör telefonen ändå lite som den vill. Hoppas på att framtida uppdateringar fixar det.
1. Kontrollera prioritet under inställningar / anslutbarhet / inställningar / nätverksdestinationer / internet (WLAN överst) 2. Internet - Val / Inställningar / Allmänna / Kopplingspunkt (Fråga vid behov) Steg 2 gjorde susen för mig ialla fall...
Redigerat av nipatriak, 01 November 2010 - 20:35.
Postad 01 November 2010 - 20:53
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
1. Kontrollera prioritet under inställningar / anslutbarhet / inställningar / nätverksdestinationer / internet (WLAN överst)
2. Internet - Val / Inställningar / Allmänna / Kopplingspunkt (Fråga vid behov)
Steg 2 gjorde susen för mig ialla fall...
hittar inte alternativet som du skriver om i nummer 2. du menar alltså: Meny -> Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> Nätverksdest. -> Internet -> Val -> Inställningar -> allmänna -> Kopplingspunkt (Fråga vid behov) jag kommer inte längre än: Meny -> Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> Nätverksdest. -> Internet -> Val -> sen finns inte Inställningar som alternativ
Postad 01 November 2010 - 21:06
bag
-
bag
-
Forumräv
-
-
775 inlägg
har märkt att när telefonen är inkopplad till ovisuite och väljer anslut till internet så hädner det det att telefonen kopplar ner internet när man får ett inkommande samtal eller sms...är det bara min som gör så ?
min N8 kopplade ner internetdelningen via Joikuspot ibland när jag pratade i telefonen. tror också att det förekom att samtal inte kom fram då jag använde Joikuspot.
Postad 01 November 2010 - 21:09
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Har kommit över Nokia_N8-00_RM-596_Service_Manual_L1L2_v4.0 ifall nån vill ha pm din mailadress...
Postad 01 November 2010 - 21:29
hemtman
-
hemtman
-
Användare
-
-
105 inlägg
hittar inte alternativet som du skriver om i nummer 2. du menar alltså: Meny -> Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> Nätverksdest. -> Internet -> Val -> Inställningar -> allmänna -> Kopplingspunkt (Fråga vid behov)
jag kommer inte längre än: Meny -> Inställningar -> Anslutbarhet -> Inställningar -> Nätverksdest. -> Internet -> Val -> sen finns inte Inställningar som alternativ
Välj internet ikonen när du ska ut på internet, ändra där. Internet - Val / Inställningar / Allmänna / Kopplingspunkt (Fråga vid behov)
Postad 02 November 2010 - 09:05
Dunbar
-
Dunbar
-
Lärjunge
-
-
474 inlägg
Förövrigt, är det någon som vet om Nokias suveräna podcastprogram finns kvar på N8? Är en av de saker som jag verkligen älskat med min N97a.
För oss utan tidigare erfarenheter, hur funkar det och vad är det som gör det så bra? Jag hittade något som heter "Podcatcher" (som fortfarande verkar vara under utveckling). Kan det vara nåt?
Postad 02 November 2010 - 09:06
Tek
-
Tek
-
Rookie
-
7 inlägg
Har N8 Lampa ? eller är det program som gäller för att få lampa ?
Postad 02 November 2010 - 09:50
Frasse_Z
-
Frasse_Z
-
Användare
-
-
148 inlägg
Har kommit över Nokia_N8-00_RM-596_Service_Manual_L1L2_v4.0 ifall nån vill ha pm din mailadress...
Är det den här? [edit: såg nu att det står v1 på den i länken och din verkar vara v4? Vad silkjer?]
Redigerat av Frasse_Z, 02 November 2010 - 09:54.
Postad 02 November 2010 - 10:11
Ukko
-
Ukko
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har ett lite störigt problem med min N8. För några veckor sen så slutade skärmsläckaren fungera, det enda som händer när man låser skärmen nu är att det poppar upp en nyckelikon uppe i högra hörnet.
Vid två tillfällen har jag lyckats få den och funka igen, första gången efter att jag bytt tema och andra gången gjorde jag en ominstallation via Ovi Suite. Men så fort jag gör en 'hard reset' eller vad det heter (alltså när man håller in startknappen tills den vibrerar tre gånger) så slutar den funka igen.
Någon som har några tips eller förslag på vad det kan bero på?
Postad 02 November 2010 - 10:33
Das Zie
-
Das Zie
-
Användare
-
-
159 inlägg
Lyckas också få täckningsstaplarna att gå från fullt till endast en när jag tar upp telefonen från bordet. Fast bara på ställen där det är lite svagare täckning. Där täckningen är stark händer inget. Fler som har så? Bör man kräva att få byta lur?
Postad 02 November 2010 - 10:54
Serenity
-
Serenity
-
Lärjunge
-
-
441 inlägg
Lyckas också få täckningsstaplarna att gå från fullt till endast en när jag tar upp telefonen från bordet. Fast bara på ställen där det är lite svagare täckning. Där täckningen är stark händer inget. Fler som har så? Bör man kräva att få byta lur?
Reklamera den. Har N8 Lampa ? eller är det program som gäller för att få lampa ?
Du kan använda skärmen som ficklampa om du vill. Prova t ex QTorch. Har ett lite störigt problem med min N8. För några veckor sen så slutade skärmsläckaren fungera, det enda som händer när man låser skärmen nu är att det poppar upp en nyckelikon uppe i högra hörnet. Vid två tillfällen har jag lyckats få den och funka igen, första gången efter att jag bytt tema och andra gången gjorde jag en ominstallation via Ovi Suite. Men så fort jag gör en 'hard reset' eller vad det heter (alltså när man håller in startknappen tills den vibrerar tre gånger) så slutar den funka igen. Någon som har några tips eller förslag på vad det kan bero på?
Ibland händer samma sak för mig. Oftast när telefonen är upptagen (startar). Det brukar dock gå över efter ett tag. Annars startar jag om den, och då försvinner problemet.
Postad 02 November 2010 - 10:55
konsum
-
konsum
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
har hittat ett intressant program. Skall vara möjligt att ta en bild av exempelvis en vägskylt på ett annat språk, och sedan få det översatt. här är en länk till programmet http://forum.dailymo...p?topic=31607.0kan någon som har en N8 testa och säga hur det funkar? är själv sugen att skaffa det när jag får min N8, men det dröjer nog nån vecka till.
Postad 02 November 2010 - 11:27
SvenSven
-
SvenSven
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Är det nån som lyckats få ordning på uppspelning till tv? Jag lyckas inte spela upp .mkv-filer, däremot funkar .avi bra. Finns det något tredjepartsprogram som löser detta? I övrigt är jag väldigt nöjd med min N8
Postad 02 November 2010 - 11:47
acher71
-
acher71
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag har för mig ett störigt problem på min N8 , jag skickade ett mms och det hamnade i utkorgen fast att det är skickat och ligger kvar där ännu går ej att ta bort heller , på start skärmen syns forfarande symbolen att jag har brevet kvar , mms et står inte heller ibland skickade saker. Jag vet att det kommit fram men skulle man bara lita på tfn så har jag inte skickat det ju . Någon som vet hur man ska få bort det utan att göra en total om instalation.
Postad 02 November 2010 - 13:23
tolfan
-
tolfan
-
Rookie
-
4 inlägg
Ville bara peka ut att det finns två val för de som vill ha olåsta telefoner: - Köp från telia och betala en hacka mer, - eller vänta tills någon annan butik får in den.
Du har så rätt ! Avbeställde min n8 från netonnet efter att ha väntat över en månad med framflyttade leveransbesked. Idag fick jag svaret att i slutet av november, men ej bekräftat. Det fick kosta lite mer. Jag beställde från nokia sverige med expresspaket, hoppas nu de går snabbt  Tolf
Postad 02 November 2010 - 15:35
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
Jag har för mig ett störigt problem på min N8 , jag skickade ett mms och det hamnade i utkorgen fast att det är skickat och ligger kvar där ännu går ej att ta bort heller , på start skärmen syns forfarande symbolen att jag har brevet kvar , mms et står inte heller ibland skickade saker. Jag vet att det kommit fram men skulle man bara lita på tfn så har jag inte skickat det ju . Någon som vet hur man ska få bort det utan att göra en total om instalation.
Jag hade samma problem! Skulle skicka en massa sms och några gick inte iväg utan hamnade i utkorge. Jag tog bort alla utom ett som "fastnade" och ständigt låg på och försökte skicka. Detta meddelande gick inte att radera från utkorgen. Jag startade om telefonen men det gick inte att ta bort meddlenadet. Det anda jag kom på som lösning var att man gör en backa upp det det man vill ha fast INTE meddelanden, kör en återställning som raderar allt(tror inte att det funkar med den "mildare" återställningen) och återställer det man har backup på. Då försvann problemet. Så jag tror inte att det är fel bara på din telefon utan snarare att det är en liten bugg i operativsystemet som behöver fixas!
Postad 02 November 2010 - 16:15
TeTaK
-
TeTaK
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Är det den här?
[edit: såg nu att det står v1 på den i länken och din verkar vara v4? Vad silkjer?]
Bra fråga, har ingen aning faktiskt.
Postad 02 November 2010 - 16:40
HaloGuilty
-
HaloGuilty
-
Användare
-
-
121 inlägg
Hade också samma probelm som dig. Spelade ingen roll vad jag gjorde 2G/3G eller dual mode, inomhus eller utomhus, svag eller stark täckning. Hade tyvärr gått mer än 7 dagar så ingen DOA för mig så iväg på rep genom Telia. Återkommer med besked när jag vet mer.
Postad 02 November 2010 - 17:42
Unregistered4a93fc07
-
Unregistered4a93fc07
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Finns en Firmware update att ladda ner O.T.A!! Har ingen aning om vad som är nytt. Ngn annan som vet?
Postad 02 November 2010 - 18:31
star trek
-
star trek
-
Användare
-
-
143 inlägg
jag lämnade in min på DOA nu. Den var alldeles för inkonsekvent vad gäller samtalskvalité och visning av mottagning- visade noll i mottagning trots att det gick fin fint att prata just då. Var lite si och så med samtalskvalitén ibland.
Detta är kanske mjukvarufel, men men.
Postad 02 November 2010 - 18:57
Sanion
-
Sanion
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Finns en Firmware update att ladda ner O.T.A!! Har ingen aning om vad som är nytt. Ngn annan som vet?
uppdaterar strax
Postad 02 November 2010 - 19:23
Cajsa
-
Cajsa
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
det stod inte att vad det var exakt förutom något om prestandan och liknande. den var viktig. kör igång. spelar det någon roll vad det handlar om egentligen?
Postad 02 November 2010 - 19:29
Unregistered4a93fc07
-
Unregistered4a93fc07
-
Amatör
-
-
56 inlägg
det stod inte att vad det var exakt förutom något om prestandan och liknande. den var viktig. kör igång. spelar det någon roll vad det handlar om egentligen?
Nej. Mest nyfiken bara...
Postad 02 November 2010 - 19:37
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Var hittar du det? Du menar nog "Phone apps update" som kom för ett par dagar sedan? Firmware är inte uppdaterad sedan release av N8.
Postad 02 November 2010 - 19:42
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Var hittar du det? Du menar nog "Phone apps update" som kom för ett par dagar sedan? Firmware är inte uppdaterad sedan release av N8.
Min telia fick, polarns nokia-köpta fick inte. Innan: Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1 ----------------- Nu: Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.03Custom version date: 2010-10-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: 19.36Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1 Polarns nokiaköpta har som jag hade innan, dock anpassad version: 011.012.00.01 :S
Redigerat av Jonrad89, 02 November 2010 - 19:46.
Postad 02 November 2010 - 19:52
trixeo
-
trixeo
-
Forumräv
-
-
938 inlägg
Min telia fick, polarns nokia-köpta fick inte.
Innan:
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1
-----------------
Nu:
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.03 Custom version date: 2010-10-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: 19.36 Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1
Ahh hahaha, har oxå Telia. Att jag inte såg nån kan ju bero på att jag redan hade uppdaterat till det i går med Phoenix när jag resettade telefonen för typ hundratusende gången (filen RM-596_011.012_251_Telia_SE.03_79.92_prd.uda.fpsx som uppdaterats). Jag experimenterar en hel del  Jo det är ju rätt att det visserligen _är_ firmware, dock är det bara custom version filen, vilket innebär att det bara är nåt telia tjosan som är uppdaterat, som tex deras navigator. Software version är ju fortfarande 011.012. Hittade denna info på ett annat forum: Nokia can now deliver software updates in a number of ways. The three mains one you are likely to see: - a SIS file (e.g. via Ovi Store, the Nokia site or Beta Labs) - a good example of this is Ovi Maps - SW update (which might be delivering a SIS file or multiple files / patches) - the advantage is that it is more push and can (I think) reach deeper into system than SIS alone. - Firmware updates (OTA or via PC) - can vary in size and complexity - can do things a SIS file on its can not.
These go in roughly ascending order of complexity and speed (i.e. takes long for Nokia to go through firmware update process).
So it sort of depends on what the update is. But yes we'll see more stuff come through SW Update.
Note that it is also possible to alert a user to the availability a firmware update through SW Update.
Postad 02 November 2010 - 19:52
Unregistered4a93fc07
-
Unregistered4a93fc07
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Min telia fick, polarns nokia-köpta fick inte.
Innan:
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.02 Custom version date: 2010-09-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: Not updated Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1
-----------------
Nu:
Release: PR1.0 Software version: 011.012 Software version date: 2010-09-18 Custom version: 011.012.251.03 Custom version date: 2010-10-22 Language set: 011.012.06.01 Product code: 059D1N0 Model: N8-00 Type: RM-596 Latest update: 19.36 Browser version: 7.2 Flash version: 4.0 Java version: 2.1
Polarns nokiaköpta har som jag hade innan, dock anpassad version: 011.012.00.01 :S
Hittade den via *#0000# Fick Anspassad version 011.012.251.03 Har en Telia brandad lur...
Postad 02 November 2010 - 19:58
Jonrad89
-
Jonrad89
-
Användare
-
-
114 inlägg
Ahh hahaha, har oxå Telia. Att jag inte såg nån kan ju bero på att jag redan hade uppdaterat till det i går med Phoenix när jag resettade telefonen för typ hundratusende gången (filen RM-596_011.012_251_Telia_SE.03_79.92_prd.uda.fpsx som uppdaterats). Jag experimenterar en hel del Jo det är ju rätt att det visserligen _är_ firmware, dock är det bara custom version filen, vilket innebär att det bara är nåt telia tjosan som är uppdaterat, som tex deras navigator. Software version är ju fortfarande 011.012.
Hittade denna info på ett annat forum:
Haha, tyckte mig inte se någon skillnad, tills jag kollade igenom helt. Skumt bara att polarns nokia-köpta får köra 011.012.00.01. Hoppas bara att dom fixar det jobbiga dubbel-mellanslaget som blir på vissa internet-sidor (t.ex. facebook, minhembio osv) när man bara trycker mellanslag en gång i qwerty. Blir till att skriva typ. Hej [mellanslag] [sudda senaste] på [mellanslag] [sudda senaste] dig.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|