Faring kosttillskott och gym
Nya Amino rush Melon finns i lager.På Måndag 11 April finns även Complete protein Päron/Vanilj i lager.2011 godaste protein
Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 06 April 2011 - 20:56
Postad 06 April 2011 - 21:42
Ok skall man köpa pulver eller kapslar ?Du blir stor och stark
Du orkar mer.
Postad 07 April 2011 - 00:00
Ok det var intressant skall testa i alla fall blir i pulver form.Här är lite info från kollo:
http://traningslara....-som-ger-nagot/
Postad 07 April 2011 - 06:07
Här är lite info från kollo:
http://traningslara....-som-ger-nagot/
Intressant läsning.
Kul att läsa om olika preparat och vad dom gör med kroppen innan man stoppar i sig det.
Detta var inget för mig av flera orsaker.
Postad 07 April 2011 - 07:24
Postad 07 April 2011 - 07:40
Du skulle kunna testa denna, kan funka på non-responders.Kreatin är för min del helt värdelöst, jag är en non-responder så jag får ingen effekt alls av det. Lite trist men sånt är livet
Har dock bara testat de vanliga preparaten, kanske är det så att det finns varianter för oss andra också.
http://www.gymvaruhu...tegoryId=131573

Jag tycker inte heller att Kreatin funkar särskilt bra, tror man bör träna på riktigt hög nivå för att få nytta av det men det är vad jag tror, finns ju även en placebo-effekt.
Postad 07 April 2011 - 09:00
Jag började på 114 kg 1:a feb, är nere på 106 nu vilket känns helt ok. 98 tänkte jag mig för att vara i fin form, så jag har mycket kvar! Ska dock på semester över påsk, två veckor all inclusive - då lär det ju hoppa upp en del igen
Hur går det för er andra med sommarformen? Deffandet är i full gång antar jag?
Postad 07 April 2011 - 09:07
Kreatin är för min del helt värdelöst, jag är en non-responder så jag får ingen effekt alls av det. Lite trist men sånt är livet
Har dock bara testat de vanliga preparaten, kanske är det så att det finns varianter för oss andra också.
Jag har testat dom flesta, får ingen effekt av något. Pwo funkar bra, men inte enbart kreatin.
Gjorde en egen Pwo en gång som jag tyckte var grym, men 50 kr portionen blev lite dyrt i längden.
Postad 07 April 2011 - 10:03
Har inte orkat "deffa" utan jag kör på som vanligtHur går det för er andra med sommarformen? Deffandet är i full gång antar jag?
Postad 07 April 2011 - 10:14
Hur gör ni när ni deffar? Ligger ni på kcal underskott eller motionerar ni mer?
Tränar ni som valigt?
Postad 07 April 2011 - 10:23
Deffar ni nu så att ni kan dricka mer öl och äta mer glass till sommaren eller?
Tränar ni som valigt?
Kcal-underskott genom bland annat motion, men främst genom att äta mindre.
Det är skönt att väga mindre på sommaren, av kosmetiska skäl. Jag kör i princip som vanligt under deff, men jag kroknar lite snabbare bara. Maxstyrka är ungefär samma.
Postad 07 April 2011 - 11:01
Kaloriunderskott måste du ligga på om du ska deffa oavsett om du motionerar eller ejHur gör ni när ni deffar? Ligger ni på kcal underskott eller motionerar ni mer?
Tränar ni som valigt?
Min träning går grymt bra för tillfället så jag har ingen lust att deffa men jag har lite att deffa bort på rygg och lovehandles annars ser jag hyfsad ut. Vägde mig idag, vågen stod på 87kg, ska göra om det imorgon ordentligt utan att ha druckit och efter toa besök.
Postad 07 April 2011 - 11:06
Jo det är jag medveten om, tänkte mer om ni bara åt mindre eller om ni motionerade.Kaloriunderskott måste du ligga på om du ska deffa oavsett om du motionerar eller ej
Min träning går grymt bra för tillfället så jag har ingen lust att deffa men jag har lite att deffa bort på rygg och lovehandles annars ser jag hyfsad ut. Vägde mig idag, vågen stod på 87kg, ska göra om det imorgon ordentligt utan att ha druckit och efter toa besök.
Har du inga problem med att bli sv. Med dina lovehandles eller?
Postad 07 April 2011 - 11:12
Vad menar du?Har du inga problem med att bli sv. Med dina lovehandles eller?
Postad 07 April 2011 - 11:15
Deffar ni nu så att ni kan dricka mer öl och äta mer glass till sommaren eller?
Tränar ni som valigt?
Jag äter lite och motionerar knappt alls.
Bara gym.
Äter heller mindre och rör mig mindre än tvärtom.
Postad 07 April 2011 - 11:31
Vad menar du?
Blir lätt felstavning på ipoden
Jag bara undrade om du inte har problem med att förbränna fläsket runt midjan
Jag har svårt för det, har fortfarande kvar fett där, och lite längre upp ingenting så att revbenen syns
Jag gillar att jogga, ska börja med det snart igen.Jag äter lite och motionerar knappt alls.
Bara gym.
Äter heller mindre och rör mig mindre än tvärtom.
men det är ju en smaksak. Gillar inte att gå hungrig
Postad 07 April 2011 - 11:45
Förbränna fett runt midjan är inte "svårt", det förbränns exakt lika dant som fettet på resten av kroppen.Blir lätt felstavning på ipoden
Jag bara undrade om du inte har problem med att förbränna fläsket runt midjan
Jag har svårt för det, har fortfarande kvar fett där, och lite längre upp ingenting så att revbenen syns
Det som är ett problem är att kroppen lagrar mycket fett där så därför syns inte fettförlusten lika bra som övriga kroppen.
Kroppen tar fett jämnt fördelat på hela kroppen, även det fettet som inte syns.
Postad 07 April 2011 - 11:57
Ok men eftersom jag har mest fett där så kommer jag inte bli av med det då, om jag inte förbränner så jag har 0% fett på resten an kroppen,Förbränna fett runt midjan är inte "svårt", det förbränns exakt lika dant som fettet på resten av kroppen.
Det som är ett problem är att kroppen lagrar mycket fett där så därför syns inte fettförlusten lika bra som övriga kroppen.
Kroppen tar fett jämnt fördelat på hela kroppen, även det fettet som inte syns.
Postad 07 April 2011 - 12:06
Nä det är ingen fara, du kommer inte ha 0% men du kommer ligga lågt på flera ställen innan lovehandles är borta, den tar där det finns.Ok men eftersom jag har mest fett där så kommer jag inte bli av med det då, om jag inte förbränner så jag har 0% fett på resten an kroppen,
Men ju mindre på övriga kroppen detso mer där det finns.
Postad 07 April 2011 - 12:08
Sjukdom, allmän trötthet m.m. har varit orsaken... det va sjukt tungt igår, va så slut efter passet att jag nästan inte orkade ta mig till busen.
men det va sköt !
Jag körde många reps på lägre vikt än vanligt och gjorde det ganska intensivt, så jag svettades och flåsade som ett djur.
Det blev ett blandpass med pryo på bröst och triceps, men med lite underkropp och mage också.
Och ja har en lätt träningsverk idag, första gången på ett halvår (sedan jag va borta från tränignen sist) som jag får träningsverk.
När jag hade värmt upp så va det dags för hantelpress, men när jag hade kört en runda med 28,5kg hantlarna så kände jag att högre kan jag nog inte gå idag...
Det va hopplöst tungt med 28,5 kg... körde 12,10,8 och när jag skulle köra sista så blev det bara 7 !!! (det skulle ha varit 4x12 egentligen...)
Då blev jag grinig och tänkte att "nä du ska fan inte få komma här och bråka, eat this !"
och jag körde då 2x8 till på 28,5 kg och gick sedan ner ett steg hela tiden och körde 2x8 på varje vikt tills jag kom till 18,5kg och kände att nu får det duga...
Kändes skönt att visa vem som bestämmer, sedan att jag såg ut som en brandbil i ansiktet va bara för at jag ville, inte för at dtet va jobbigt eller så...
Sedan så körde jag det övriga som bestod av bröst, triceps och benövningar och slutligen mage.
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 07 April 2011 - 12:11.
Postad 07 April 2011 - 12:10
Men folk lägger på sig på olika ställen väl? Vissa kan ju ha gigantisk mage men inget på sidorna,
Jag har börjat mäta runt midjan och det har blivit bättre nu på sista tiden.
Men det tar tid, snart sommar ju
Postad 07 April 2011 - 12:21
Det är vaskulärt fett som ger en stor mage, det är inte hälsosamt. Kraftig överätning ger det, kan även vara genetiskt. Jag tror KH är en stor bov i dramat.Ok, dom är inte jätte extrema men dom stör mig .
Men folk lägger på sig på olika ställen väl? Vissa kan ju ha gigantisk mage men inget på sidorna,
Det bästa är att börja deffa innan dom är förstora oavsett om det är sommar eller inte. Av egen erfarenhet är jag säker på att det är fruktsockret som skapar lovehandles, iaf på kort tid.Jag har börjat mäta runt midjan och det har blivit bättre nu på sista tiden.
Men det tar tid, snart sommar ju
Postad 07 April 2011 - 12:24
Det är vaskulärt fett som ger en stor mage, det är inte hälsosamt. Kraftig överätning ger det, kan även vara genetiskt. Jag tror KH är en stor bov i dramat.
Det bästa är att börja deffa innan dom är förstora oavsett om det är sommar eller inte. Av egen erfarenhet är jag säker på att det är fruktsockret som skapar lovehandles, iaf på kort tid.
Jo kolhydrater har nog varit boven för mig.
Vart hittar man fruktsocker mer än i frukt?
Postad 07 April 2011 - 12:28
Vanligt socker/sackaros innehåller 50% fruktsocker och det finns nästan överallt.Jo kolhydrater har nog varit boven för mig.
Ibland sötar dom med 100% fruktos för att lura konsumenten att tro det är nyttigare.
Brukar oftast finnas i "nyttiga" hälsoprodukter som måltidsersättare, vitamindrinkar mm
Postad 07 April 2011 - 12:51
Synd att jag gillar godis, choklad kakor och bullar så mycket då
Dock undviker jag allt sånt på vardagarna
För många som tränar är det säkert en självklarhet att aldrig äta sånt, men för mig blir det lite för seriöst, vill äta gott till lördagsfilmen eller liknande
Postad 07 April 2011 - 12:51
Postad 07 April 2011 - 12:58
Jo kolhydrater har nog varit boven för mig.
Mer i halvfabrikat än i frukt. Lite frukt ibland är ingen fara, men dietpulver innehåller ofta fruktos för att det är låg GI på det. En polare som skulle bata satte i sig 200 g dietpulver med 43 g protein och 42 g kolhydrat per 100 g.
Fruktos var enda kolhydratkällan i det pulvret.
Postad 07 April 2011 - 14:21
Det här är några exempel:vad är dietpulver?
verkar ohälsosamt faktiskt med så mycket fruktos.
http://www.gymgrossi...are/pharma-diet
Med texten som är ren lögn:
Pharma Diet™ har fruktos som huvudsaklig kolhydratkälla, vilket ger en minimal fettinlagring.
http://mmsports.se/p...1...=348&page=1
Ingredienser: Kalciumkaseinat isolat, spraytorkat `lowheat` skummjölkspulver, vassleprotein, fruktos, naturliga smak- och färgämnen och sötningsmedel (E954)
Postad 07 April 2011 - 14:32
Sen tog jag den Whey FX efter träningen, valde jordgubbssmak fyf*n vad god den var. Skulle kunna dricka 1liter
Postad 07 April 2011 - 14:51
http://www.apoteket.se
chocolate GI BAR: Mjölkprotein, mjölkchoklad (20 %)
[socker, kakaosmör, skummjölkspulver, kakaomassa,
laktos, mjölkprotein, mjölkfett, emulgeringsmedel sojalecitin,
arom vaniljpulver],fruktossirap, mjölkprotein,
fruktsocker, frukto-oligosackarider, stabiliseringsmedel
sorbitol (vete), fettreducerat kakaopulver (med emulgeringsmedel
sojalecitin), chokladbitar (4 %) [kakaomassa,
socker, emulgeringsmedel sojalecitin, kakaosmör], tistelolja,
mineraler [kalium, natrium, kalcium, magnesium,
zink, järn, mangan, koppar, jod, selen], arom choklad,
emulgeringsmedel rapslecitin, glukossirap (vete), vitaminer
[A, B1, B2, pantotensyra, B6, folsyra, B12, C, D, E,
H-biotin, niacin], antioxidationsmedel (askorbylpalmitat,
DL-a-tokoferol).
Tar då hellre:

Ingredienser: socker, jordnötter, glukossirap, skummjölkspulver,
kakaosmör, kakaomassa, vegetabiliskt fett, vasslepulver, smörfett,
laktos, salt, emulgeringsmedel (sojalecitin), äggvita, naturligt vaniljekstrakt,
hydrolyserat mjölkprotein
Postad 07 April 2011 - 14:57
Ingen av dom är "bra" men snickers är betydligt godareHaha, så Snickers är bättre än det som Apoteket säljer?
Postad 07 April 2011 - 15:07
Jo det är ju klart, men Snickers är BÄTTRE än den på Apoteket? Fast båda är dåligaIngen av dom är "bra" men snickers är betydligt godare
Älskar Snickers, men har slutat att äta sånt(Godis,chips etc)
Postad 07 April 2011 - 15:07
Ingen av dom är "bra" men snickers är betydligt godare
Men skulle ta kål på vissa personer, som nästan hände med min käre bror en gång
Tränade idag. Körde två set på 42.5 i bänken för 40kg kändes "lätt". Annars ingen ökning.
Körde lite biceps också. Var svagare än jag brukar men hade en pump som jag aldrig haft förut. Körde preacher curls och kunde inte curla långt alls för det kändes som om musklerna skulle spricka
Postad 07 April 2011 - 15:59
Ett annat sjukt exempel:
http://www.apoteket.se
chocolate GI BAR: Mjölkprotein, mjölkchoklad (20 %)
[socker, kakaosmör, skummjölkspulver, kakaomassa,
laktos, mjölkprotein, mjölkfett, emulgeringsmedel sojalecitin,
arom vaniljpulver],fruktossirap, mjölkprotein,
fruktsocker, frukto-oligosackarider, stabiliseringsmedel
sorbitol (vete), fettreducerat kakaopulver (med emulgeringsmedel
sojalecitin), chokladbitar (4 %) [kakaomassa,
socker, emulgeringsmedel sojalecitin, kakaosmör], tistelolja,
mineraler [kalium, natrium, kalcium, magnesium,
zink, järn, mangan, koppar, jod, selen], arom choklad,
emulgeringsmedel rapslecitin, glukossirap (vete), vitaminer
[A, B1, B2, pantotensyra, B6, folsyra, B12, C, D, E,
H-biotin, niacin], antioxidationsmedel (askorbylpalmitat,
DL-a-tokoferol).
Tar då hellre:
Ingredienser: socker, jordnötter, glukossirap, skummjölkspulver,
kakaosmör, kakaomassa, vegetabiliskt fett, vasslepulver, smörfett,
laktos, salt, emulgeringsmedel (sojalecitin), äggvita, naturligt vaniljekstrakt,
hydrolyserat mjölkprotein
ja snickersen verkar ju bättre, och garanterat godare.
tycker det är den bästa chokladbiten som finns.
dagens middag för min del
300g rostasfilé
kokta grönsaker
keso blandat med stark tacosås och en skvätt tabasco
Bifogad fil(er)
Postad 07 April 2011 - 16:02
ja snickersen verkar ju bättre, och garanterat godare.
tycker det är den bästa chokladbiten som finns.
dagens middag för min del
300g rostasfilé
kokta grönsaker
keso blandat med stark tacosås och en skvätt tabasco
Ser ju inte helt fel ut, allt utom keso-blandningen som jag tycker ser ut som något helt annat
Brukar ta lite Keso på skolan dom dagar det finns.
Postad 07 April 2011 - 16:10
rostasen var god även om jag föredrar griskött.
dom här kokta grönsakerna börjar jag tröttna rejält på nu, som tur är tog alla 3 påsar slut nu så jag kan byta sort
ANNARS va maten god
Postad 07 April 2011 - 16:18
Den här studien genomfördes vid the Applied Biochemistry and Molecular Physiology Laboratory, Department of Health and Exercise Science at the University of Oklahoma. Funktionsdrycken Celsius® har nyligen visat, både efter direkt och efter längre (28 dagar) konsumtion, att den ökar ämnesomsättningen liksom lipidernas (fettcellernas) blodmarkörer på friska män och kvinnor i collegeåldern. Meningen med studien var att undersöka kombinationseffekten av ett 10-veckors träningsprogram medan man drack Celsius®, avseende kroppssammansättning och andnings- och hjärtstärkande förändringar hos stillasittande män och kvinnor. Resultatet visade att Celsiusgruppen:
Förbrände 93 % mer fett,
Ökade 50 % mer i muskelmassan,
62 % förbättrad kondition
32 % ökad uthållighet
att inte fler dricker det här
källa: http://www.celsiussverige.se/vetenskap
Postad 07 April 2011 - 16:42
jag tror inte på ett enda av dom.
Postad 07 April 2011 - 16:45
Postad 07 April 2011 - 16:52
Ja undrar varför inte en del folk går den hårda sköna vägen: Ät bättre och motionera, en timme löpning eller så och på så sätt tappa cm runt ekvatorn
Om man inte är skadat vill säga
för att folk är för lata och vill fortsätta ligga i soffan och äta chips samtidigt som dom vill förbränna fett med någon revulotionerande bantningskur som dom har snappat upp
Postad 07 April 2011 - 17:13
Hade ju varit ganska najs om det gickför att folk är för lata och vill fortsätta ligga i soffan och äta chips samtidigt som dom vill förbränna fett med någon revulotionerande bantningskur som dom har snappat upp
Aja, förstår inte allt detta med bantning och dieter och sånt. De skall äta något speciellt och undvika vissa saker så att de kan gå ner i vikt, så säger man till de, rör på er istället och ät nyttigt så skall du se att du kan går ner i vikt. Så får man ett svar att det inte fungerar och det är mycket bättre med allt annat skit de håller på med!
Redigerat av Hampuz, 07 April 2011 - 17:16.
Postad 08 April 2011 - 12:13
Eller måste det just va varm tillagad mat?
Postad 08 April 2011 - 12:15
Ska träna idag men hinner inte stå och laga middag efteråt, funkar det med profet drinken efteråt och sen en burk kesella kanske?
Eller måste det just va varm tillagad mat?
Jag väntar ett par timmar till middagen efter varje pass och jag kör på en proteindrink bara.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
23 bilder
649 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?