Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 07 juni 2012 - 17:54

Latmann
  • Latmann
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Monshi 31 maj 2012 - 08:46 skrev:
jokim
jag tror nog dels inte WD är specifikt drabbade, inte enda företaget som tillverkar diskar där, samt att thailändarna har bra kvalitetssystem även de.
I min box sitter en disk från WD och snurrar tyst och snällt.

------------------------------------------------------------

Bytte i min PVR (Humax) för kabelnätet till en WD på 1 TB, tror att beteckningen är EARS 1000 ?, och efter detta uppstod pixeleringar på inspelningar kortare än, tror det var ...10 min.
Original tror jag var Seagate?

Har ADB-boxen sedan en vecka, inga pixeleringar har konstaterats hittills på inspelningar.

Rättelse
För ordningens skull....Tittade i hyllan där en tidigare monterad WD-HDD var placerad....
och det var just den tidigare nämnda disken WD 10EARS...64MB det. Vilken fungerade klanderfritt.

Så den i Humax-boxen pixelerande WD-disken har en annan beteckning

Redigerat av Latmann, 07 juni 2012 - 20:20.

Postad 08 juni 2012 - 11:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ett test ni gärna får göra

1: Sätt boxen på SVT1 HD
2: Sätt en manuell inspelning på TV3 HD en eller ett par minuter i framtiden. Låt den spela in en kort stund, två minuter eller liknande.
3: Låt boxen vara kvar på SVT1 HD, iakta bilden.

Fler fler. Testa testa. behöver ammunition mot CD :)
Även ni som inte ser någon pixelering, testa och rapportera.
testa.

Postad 08 juni 2012 - 13:15

jannebox
  • jannebox
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

testa.

Testplats Lund:
Start av inspelning: Ryckig bild ingen pixelering,
Avslut inspel: ryckig bild 2-3 sek + Röd varning ingen signal antenn 2.
Inspelat Extreme Home Make Over 3 min :ok

Mvh Janne

Postad 09 juni 2012 - 10:12

Unregistered59e42bf8
  • Unregistered59e42bf8
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ett test ni gärna får göra

1: Sätt boxen på SVT1 HD
2: Sätt en manuell inspelning på TV3 HD en eller ett par minuter i framtiden. Låt den spela in en kort stund, två minuter eller liknande.
3: Låt boxen vara kvar på SVT1 HD, iakta bilden.

För mig sker följande
a ) vid start av inspelning, ofta en störning i bilden. Denna störning finns även kvar om jag spolar tillbaka och granskar igen.
b ) vid slut av inspelning alltid en störning, ofta två. Störningarna, precis som ovan, kvar i timeshift.

Koll av signalen direkt efter gav inget att klaga på. 100/100 i kvalité/signal, 0 BER och cirka 15 dB C/N

Har testat enligt detta några gånger och resultatet blir detsamma varje gång:

Inspelning startar:
Röd ruta i som visas i en halv sekund som meddelar "Mottagning saknas", därefter pixelering ungefär lika länge.

Inspelning avslutas:
Först en halv sekund pixelering och efter 3-4 sekunder rycker och fryser bilden i ett par sekunder.

Signal:
100/100 i kvalititet/signal, 0 BER och 15,6 dB C/N

Redigerat av Unregistered59e42bf8, 09 juni 2012 - 10:37.

Postad 09 juni 2012 - 10:38

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Har testat enligt detta några gånger och resultatet blir detsamma varje gång:

Inspelning startar:
Röd ruta i som visas i en halv sekund som meddelar "Mottagning saknas", därefter pixelering ungefär lika länge.

Inspelning avslutas:
Först en halv sekund pixelering och efter 3-4 sekund efter det rycker och fryser bilden i ett par sekunder.

Signal:
100/100 i kvalititet/signal, 0 BER och 15,6 dB C/N

Bra! Här känns det som det är serverat till CD/ADB. Förmodligen är det CPU relaterat då det verka börja efter dualinspelningen kom. Här bör leverantören enkelt kunna återskapa problemet gång på gång! Har själv ej testat men skall göra det inom kort.

Postad 09 juni 2012 - 12:06

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Bra! Här känns det som det är serverat till CD/ADB. Förmodligen är det CPU relaterat då det verka börja efter dualinspelningen kom.

Testa på, jag samlar ihop och sänder till kontakt på CD när helgen är slut. De läser visserligen denna tråd men skadar inte att uppmärksamma dem.

Men som sagt tidigare, när parallella inspelningar initialt kom såg jag inga problem, det var först vid uppdateringen efter detta.
Men kanske tiden var för kort mellan uppdateringarna för att felet skulle upptäckas.

Men testa, jag tror nog att det borde gå att lösa nu när de får en klar repeterbar metod att visa när problemet uppstår.

testa testa, ju fler desto bättre

Postad 09 juni 2012 - 18:28

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Monshi. Tyvärr kan jag inte just nu då jag bygger till och blev tvungen att ta väck ema kabeln. Om en vecka c:a ska jag testa. (Jag har bara tagit väck den från boxen inte parabolen.)

Postad 09 juni 2012 - 21:07

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Bra! Här känns det som det är serverat till CD/ADB. Förmodligen är det CPU relaterat då det verka börja efter dualinspelningen kom. Här bör leverantören enkelt kunna återskapa problemet gång på gång! Har själv ej testat men skall göra det inom kort.

Har nu testat men ser ingen störning. Iofs har jag inte upplevt störning efter boxbyte (hd slutade fungera). Å andra sidan har jag inte tittat så mycket på TV heller. :rolleyes:

Postad 10 juni 2012 - 00:01

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Testat
Inga störningar. Boxen fungerar bra nu.

Postad 10 juni 2012 - 08:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Sex, sju med mig, som testat.
Fem som ser störning, två som inte ser.

Nu blev det plötsligt lite molnigare, om inte alla boxar beter sig lika kan man undra vilken gemensam nämnare det är mellan de som ger störningar.
Testa på!

Postad 10 juni 2012 - 08:50

perzet
  • perzet
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Nu blev det plötsligt lite molnigare, om inte alla boxar beter sig lika kan man undra vilken gemensam nämnare det är mellan de som ger störningar.
Testa på!

Får korta pixeleringar när inspelningen startar och stoppar, kanske en halv sekund var. Ingen röd ruta/motagning saknas dock.

Postad 10 juni 2012 - 09:24

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Om jag spelar in ett program (i detta fall SVT HD) och jag samtidigt zappar mellan andra kanaler får jag ovan nämnda störningar: "Vissa delar.." vid start av programmet samt pixeleringar och ljudbortfall vid varje zappning. Även rutan "Vissa delar .." kommer då och då upp.

Postad 10 juni 2012 - 10:33

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Testa på!

Har testat, både på TV3HD o TV4 Guld! När den spelade in på TV3HD så fick man en liten störning i bilden både när den startade o slutade.. När den spelade in på TV4 Guld så blev det bara störning när den startade, samt att den röda rutan kom fram om "ingen signal!" Samt är jag inne i "signalmätare menyn" o sen går ur till tvn igen så blir det oxå en liten störning då.
Detta fenomen kommer efter den senaste uppdatering som kom i februari!

Postad 10 juni 2012 - 10:53

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0
Jag har samma störningar som ni andra rapporterar. Kom efter uppdateringen.

Postad 10 juni 2012 - 11:09

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
När man byter kanal skall ju en ny timeshiftinspelning startas (och den gamla avslutas och tas bort) och tvärtom när en inspelning startas på en ny kanal.
Skedde det något med avseende på timeshift i den förra uppdateringen som gör att skrivningar till hårddisken störs?

Postad 10 juni 2012 - 12:38

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
För enkelhetens skull, gör det lilla standardiserade testat jag utformat, dvs se hur många som kan provocera fram exakt samma problem.

Om vi tar generellt tycker jag problem främst visar sig vid inspelning på HD-kanaler.

nu har vi, om jag räknat rätt, 11 med störningar, 2 utan, i detta test.

Postad 10 juni 2012 - 19:06

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
har gjort testet igen. U.A Pixelering är ju ett symptom på dålig signal. Kan det vara så att en bugg i mjukvaran gör att signalstyrkan försämras vid inspelning. Att några, bl a jag, inte får det kan ju bero på att vi har en sån oförskämt bra signal att buggen inte påverkar. Alltså bara en fundering.

Postad 10 juni 2012 - 19:47

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

har gjort testet igen. U.A Pixelering är ju ett symptom på dålig signal. Kan det vara så att en bugg i mjukvaran gör att signalstyrkan försämras vid inspelning. Att några, bl a jag, inte får det kan ju bero på att vi har en sån oförskämt bra signal att buggen inte påverkar. Alltså bara en fundering.

kanske det, men samtidigt har jag, vid test, kollat signal och den har varit 100/100, 0 BER och kring 15 dB C/N
är inte det en bra signal vette tusan vad som är.
Eller så är boxen mätare usel men har haft en installatör här som kollat signalen.

Postad 10 juni 2012 - 21:57

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Gjorde Monshis test och fick pixeleringar och ljudbortfall då inspelningen startade och stoppade. Inga röda rutor.
Nu var det kanske inte HD-bitrate just då på varken SVT3 HD eller TV 3 HD, så det kan ju ha bidragit till de ringa störningarna.

Men, som sagt, får mycket mera störningar "åt andra hållet" enligt mitt tidigare inlägg.

Postad 10 juni 2012 - 22:09

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Gjorde Monshis test och fick pixeleringar och ljudbortfall då inspelningen startade och stoppade. Inga röda rutor.
Nu var det kanske inte HD-bitrate just då på varken SVT3 HD eller TV 3 HD, så det kan ju ha bidragit till de ringa störningarna.

Men, som sagt, får mycket mera störningar "åt andra hållet" enligt mitt tidigare inlägg.

Ja det är ju faktiskt sant - det bör ju kunna påverka om det verkligen är en riktig HD sändning eller ej... Kanske måste prova igen...

Postad 11 juni 2012 - 08:40

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Ja det är ju faktiskt sant - det bör ju kunna påverka om det verkligen är en riktig HD sändning eller ej... Kanske måste prova igen...

Borde inte påverka då jag antar att signalen alltid är uppskalad till HD innan den komprimeras/sänds ut. Datatakten ungefär densamma med andra ord.

Sådär, nu tar jag och sammanställer det som kommit in 12 med störningar, 2 utan, och skickar till CD.

Postad 11 juni 2012 - 09:08

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Om man har bra signal kan det vara som på den andra boxen, nämligen att man har för bra signal så att de båda tuners stör varandra.

Att ha för bra signal är tyvärr ett lika stort fel verkar det som, som att ha dålig. Inte bara via satellit. (Såg själv dessa fenomen när jag jobbade med detta)

Hade varit intressant att se om en dämpad siganl hade gett samma störning.

Redigerat av Melmac, 11 juni 2012 - 09:09.

Postad 11 juni 2012 - 09:29

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Då borde CD på sitt kontor kunna se det/testa det. För de har så bra signal som det kan vara vad jag vet.

Postad 11 juni 2012 - 10:03

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0

Borde inte påverka då jag antar att signalen alltid är uppskalad till HD innan den komprimeras/sänds ut. Datatakten ungefär densamma med andra ord.

Ja så är det ju. Men störningen, dvs antal procent av bitarna som blir fel, borde synas mer i en HD-signal.

Postad 11 juni 2012 - 16:12

Krille 56
  • Krille 56
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

testa.

Jag har nu testat och har c:a 1 sek bildstörning vid start och stop. Signalstyrka 100/100. Hade inte denna bildstörning i november när boxen var ny. För Er info så har jag också testat detta flera gånger på min nya lilla vita CD ADB box med 500GB extern hårddisk som jag har i köket. Eftersom jag på den endast har singel kabel så testade jag spela in på SVT1HD medans jag tittade på SVT2HD. Ingen bildstörning någon gång.

Redigerat av Krille 56, 11 juni 2012 - 16:28.

Postad 12 juni 2012 - 15:29

Peter33
  • Peter33
  • Lärjunge

• 313 inlägg
  • 0
Fungerar det nu att spela in två olika kanaler samtidigt?

Postad 12 juni 2012 - 16:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Fungerar det nu att spela in två olika kanaler samtidigt?

ja, sedan början av februari går det. Det går även att samtidigt se på den tredje kanal givet att denna finns i en av de muxar som boxen spelar in på.

Postad 12 juni 2012 - 18:38

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

ja, sedan början av februari går det. Det går även att samtidigt se på den tredje kanal givet att denna finns i en av de muxar som boxen spelar in på.

Eller marknätet...

Postad 12 juni 2012 - 21:06

Unregistered76030ce5
  • Unregistered76030ce5
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

I januari kom den uppdateringen med dual recording, sen i februari kom en uppdatering som börjat orsaka störningar i bilden som vi diskuterat den senaste tiden här..

Postad 19 juni 2012 - 08:32

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
Jag har varit väldigt nöjd med denna box (och är det fortfarande) men nu de senaste 2 veckorna har jag råkat ut för ett konstigt problem: väldigt ryckig bild i många program.

Först och främst - jag har ännu inte haft några problem med pixlighet i inspelningar, röd varningstriangen för ANT2 eller liknande. Jag spelar in mkt för min son från Disney junior och sen har vi haft automatisk inspelning av Big Bang theory.

Strax innan vi stack på en kort semester den 5 juni så märkte jag att bilden på många program var "ryckig", d v s vid snabba rörelser så hackade det ordentligt. Nu när vi kom tillbaka i söndags så insåg jag att felet var kvar och ännu värre. Fotbollen i söndags var nästan osebar då bilden ryckte ordentligt, både på TV4 HD och vanliga TV4 (och andra kanaler så det är inget HD-fel).

Jag kollade på min hårddisk och såg att den var ca 60% fylld med mkt BBT-avsnitt och funderade på om hårddisken inte gillade detta då den ju hela tiden timeshiftar c a 2 timmar. Jag tog bort alla BBT-avsnitt så att jag nu har ca 75% ledig plats men felet fortsätter.

Det som är udda är att t ex reklamen mellan halvlekarna flyter på bra men pratet från studion var ryckig. Igår såg jag Criminal Minds på 5:an och bilden var lika ryckig. Även program på Disney junior har ryckt.

Någon som har sett liknande? Kan det vara hårddisken som börjar bli defragmenterad(??) och därför inte gillar att timeshifta och därigenom ger oss ryckigheten ...? Helst vill jag slippa att rensa allt och formatera om hDD' då sonens alla Dr McStuffin/Jake och Piraterna/etc.-avsnitt finns där och det verkar vara svårt att få av dem från spelaren ....

/B

Postad 19 juni 2012 - 08:37

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Jag har varit väldigt nöjd med denna box (och är det fortfarande) men nu de senaste 2 veckorna har jag råkat ut för ett konstigt problem: väldigt ryckig bild i många program.

Först och främst - jag har ännu inte haft några problem med pixlighet i inspelningar, röd varningstriangen för ANT2 eller liknande. Jag spelar in mkt för min son från Disney junior och sen har vi haft automatisk inspelning av Big Bang theory.

Strax innan vi stack på en kort semester den 5 juni så märkte jag att bilden på många program var "ryckig", d v s vid snabba rörelser så hackade det ordentligt. Nu när vi kom tillbaka i söndags så insåg jag att felet var kvar och ännu värre. Fotbollen i söndags var nästan osebar då bilden ryckte ordentligt, både på TV4 HD och vanliga TV4 (och andra kanaler så det är inget HD-fel).

Jag kollade på min hårddisk och såg att den var ca 60% fylld med mkt BBT-avsnitt och funderade på om hårddisken inte gillade detta då den ju hela tiden timeshiftar c a 2 timmar. Jag tog bort alla BBT-avsnitt så att jag nu har ca 75% ledig plats men felet fortsätter.

Det som är udda är att t ex reklamen mellan halvlekarna flyter på bra men pratet från studion var ryckig. Igår såg jag Criminal Minds på 5:an och bilden var lika ryckig. Även program på Disney junior har ryckt.

Någon som har sett liknande? Kan det vara hårddisken som börjar bli defragmenterad(??) och därför inte gillar att timeshifta och därigenom ger oss ryckigheten ...? Helst vill jag slippa att rensa allt och formatera om hDD' då sonens alla Dr McStuffin/Jake och Piraterna/etc.-avsnitt finns där och det verkar vara svårt att få av dem från spelaren ....

/B

Har också upplevt ryckighet sista tiden... Måste vara nåt i sändningen?

Postad 19 juni 2012 - 09:20

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Har också upplevt ryckighet sista tiden... Måste vara nåt i sändningen?

...har inte sett något men å andra sidan inte spelat in från någon av de kanaler ni nämner. En inspelning från Tv3 HD häromdagen fungerade bra ivartfall.
Hårddisken ligger kring 50% i fyllnadsgrad om nu det kan spela in.

Postad 19 juni 2012 - 11:34

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

...har inte sett något men å andra sidan inte spelat in från någon av de kanaler ni nämner. En inspelning från Tv3 HD häromdagen fungerade bra ivartfall.

såg det inte specifikt i inspelningen utan vid "vanligt tittande"

Postad 19 juni 2012 - 12:00

dextrozol
  • dextrozol
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Kan vara upplösningen som står på 1080P, på en del apparater blir det ryckig bild på då.

Redigerat av dextrozol, 19 juni 2012 - 12:00.

Postad 19 juni 2012 - 12:17

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
dextrozol: hmm, min kära 1-åriga dotter har en tendens att trycka på alla knappar hon kan på fjärrarna så om det går att ställa om där så skulle det kunna vara problemet. Jag såg inget sätt att byta upplösning på fjärren dock eller i menyn. Var har de nu gömt den inställningen?

Postad 19 juni 2012 - 12:21

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

• 1 255 inlägg
  • 0

dextrozol: hmm, min kära 1-åriga dotter har en tendens att trycka på alla knappar hon kan på fjärrarna så om det går att ställa om där så skulle det kunna vara problemet. Jag såg inget sätt att byta upplösning på fjärren dock eller i menyn. Var har de nu gömt den inställningen?

Du ändrar med RES-knappen på boxens front.
Man kan (bör?) stänga av 1080p i inställningarna så man inte kan välja den upplösningen alls. Kommer inte ihåg i vilken meny dock, men det är bara att leta runt lite...

Postad 19 juni 2012 - 12:43

SwedBear
  • SwedBear
  • Lärjunge

• 253 inlägg
  • 0
:ph34r: Boxens front, det enda stället jag INTE tittade på. Letade på fjärren samt inne i alla menyer och hittade faktiskt inget om upplösning, inte ens i de menyer man fick "låsa" upp.. Ja, dottern älskar just nu att trycka på ALLA knappar på fronten av boxen så självklart är det hon som är skuld :). Skänt om det endast är det som är felet. Trodde jag höll på bli galen.

Postad 19 juni 2012 - 18:12

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Man kan ju hoppas att boxen får en uppdatering i september så man kan nyttja C-more fullt. Det utlovade stödet för Canal plus play som skulle komma till årsskiftet (ja, för ett halvår sedan) lyser ju med sin frånvaro... Viasat tog just täten med sin viaplay-box och CD kommer förlora den här kunden om de inte rycker upp sig och kommer ifatt. Jag är så trött på allt lovande om uppdateringar hit och tjänster dit som aldrig verkar bli av...

Postad 19 juni 2012 - 18:29

Mazak
  • Mazak
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0

Man kan ju hoppas att boxen får en uppdatering i september så man kan nyttja C-more fullt. Det utlovade stödet för Canal plus play som skulle komma till årsskiftet (ja, för ett halvår sedan) lyser ju med sin frånvaro... Viasat tog just täten med sin viaplay-box och CD kommer förlora den här kunden om de inte rycker upp sig och kommer ifatt. Jag är så trött på allt lovande om uppdateringar hit och tjänster dit som aldrig verkar bli av...

Har du kollat i menyn On demand? Där finns ju Canal + Play.

Postad 19 juni 2012 - 19:22

Eucharist
  • Eucharist
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Kan ni prova att göra en serieinspelning på svt barnkanalen? Jag har fortfarande samma problem, att den vill spela in tre kopior av samma program vilket (givetvis) skapar en konflikt, något som boxen måste påpeka varje gång man startar den.

Snackade m CD om detta en gång och han fick samma problem hos sig, har inte hört nåt sedan....ska vara just den kanalen, ni kanske hittar nå Saltkråkan eller annat spännande att spela in :)

Postad 19 juni 2012 - 23:16

Unregistered8a335878
  • Unregistered8a335878
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Ikväll har det varit flera signalfel och pixlingar. Dessutom så visade sig att Kunskapskanalen finns på fler kanalnummer. Det innebär att jag fick tre samtidiga inspelningar och konflikt. Så man kanske måste kolla att det inte ligger "dubletter" ute.

Postad 20 juni 2012 - 09:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Eucharist: Problemet beror troligen på att SVTB/SVT24 finns på tre kanalplatser. Fast notera, bara på tre kanalplatser i boxen, det är bara en utsändning på satelliten vad jag kan se.
dvs när du sätter en serieinspelning hittar boxen samma program, med samma ID på tre ställen utav någon anledning.

Postad 20 juni 2012 - 14:01

handbrake
  • handbrake
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Har du kollat i menyn On demand? Där finns ju Canal + Play.

Det var ju lite pinsamt... Har liksom inte brytt mig i att titta ens då det har sagts att det skulle komma i en uppdatering och att det inte fungerat tidigare, undrar när Canal+play dök upp?... Jaja. Hoppet lever för ett fullgott stöd av C-more. Haha.

Postad 20 juni 2012 - 14:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Det var ju lite pinsamt... Har liksom inte brytt mig i att titta ens då det har sagts att det skulle komma i en uppdatering och att det inte fungerat tidigare, undrar när Canal+play dök upp?... Jaja. Hoppet lever för ett fullgott stöd av C-more. Haha.

Jag citerar mig själv:

Fick ett tips:
"Kolla in Vod-tjänsten på boxen"

men notera, det är inte officiellt än, bara en smyglansering. Dvs inget om det på deras hemsida.
Kanske vi har att vänta oss en lite stabilare plattform innan de basunerar ut för fullt för de har uppenbarliga problem med att hålla tjänsten uppdaterad. Nya avsnitt av serier hittar inte alltid till tjänsten och så har det varit ett antal gånger sedan den först lanserade på webben. För det meste fungerar den bra men...

Postad 20 juni 2012 - 16:09

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

• 2 303 inlägg
  • 0

Kan ni prova att göra en serieinspelning på svt barnkanalen? Jag har fortfarande samma problem, att den vill spela in tre kopior av samma program vilket (givetvis) skapar en konflikt, något som boxen måste påpeka varje gång man startar den.

Snackade m CD om detta en gång och han fick samma problem hos sig, har inte hört nåt sedan....ska vara just den kanalen, ni kanske hittar nå Saltkråkan eller annat spännande att spela in :)

Ikväll har det varit flera signalfel och pixlingar. Dessutom så visade sig att Kunskapskanalen finns på fler kanalnummer. Det innebär att jag fick tre samtidiga inspelningar och konflikt. Så man kanske måste kolla att det inte ligger "dubletter" ute.

Eucharist: Problemet beror troligen på att SVTB/SVT24 finns på tre kanalplatser. Fast notera, bara på tre kanalplatser i boxen, det är bara en utsändning på satelliten vad jag kan se.
dvs när du sätter en serieinspelning hittar boxen samma program, med samma ID på tre ställen utav någon anledning.

Hej!

Det stämmer som ni pratar om, kanalen finns ute på tre kanalplatser.
Sätter man boxen på serieinspelning så ”scannar” boxen av alla tre kanaler och du uppstår en konflikt. Problemet är felanmält.
Vi rekommenderar er att göra singelinspelningar till vi har löst problemet.

Med vänliga hälsningar
Jenny

Postad 23 juni 2012 - 09:09

solhaga
  • solhaga
  • Forumräv

• 662 inlägg
  • 0
Såg på Tyskland-Grekland igår. Spelar samtidigt in Eighties på ettan.
I halvtidspausen zappar jag mellan kanalerna till andra halvlek startar.
Gissa om det blev mycket störningar på det inspelade programmet1, som för övrigt startade tre minuter för sent2.

Har haft Högklackat på serieinspelning och sedan lagt till Macken. De går/har gått på samma tid.
Nu fick jag två Macken-inspelningar3, en med titeln Macken och en med titeln Högklackat, dock med samma innehållsförklaring som Macken.

Så just nu är denna box som ett Kinder Egg, tre överraskningar i en. Obehagliga överraskningar.

Redigerat av solhaga, 23 juni 2012 - 09:51.

Postad 26 juni 2012 - 10:25

BenganJ
  • BenganJ
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Tycker boxen funkar riktigt bra och har inga problem, förutom att inspelningarna börjar lite sent. Jämfört med den gamla HD boxen så är den helt underbar!

Testade Canal+ Play igår och det funkade också bra, bildkvalitén går ju inte att jämföra men praktiskt att t.ex. kunna se avsnitt som man missat. Provvisade Game of Thrones del 7 i någon minut och avslutade sedan. Gick tillbaka till inspelningslistan och började titta på inspelade avsnitt 8 av samma serie. Då blir bilden riktigt konstig, samtidigt som del 8 visas så fortsätter delar av bilden från Canal+ Play att visas också. Efter att ha gått ur och in, slagit av/på strömmen så blev det bättre. När vi hade sett färdigt på avsnitt och gick till "Live TV" så började återigen delar av Play sändingen att visas (t.ex. stapeln hur lång in i avsnitt och lite färgade rektanglar). Bröt strömmen helt och hållet (drog ur kabeln) och när den startade igen så funkade allt som vanligt.

Någon mer som sett detta?

Postad 26 juni 2012 - 12:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2 744 inlägg
  • 0
Tror inte det är nåt fel på boxen,utan det är CD usla firmware som bucklar. Se bara på den andra boxen. Vilka nu som står för arkitekturen och eller programmerar borde bytas ut. :wub:

Postad 26 juni 2012 - 20:52

DieselChrist
  • DieselChrist
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Funkar 5720SX med någon kortdelare?

Verkar inte funka så bra ihop med min CLONE+ iaf.

Postad 28 juni 2012 - 22:51

kilkenny
  • kilkenny
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Skall det inte vara så att när jag startar boxen så skall TVn automatiskt byta rätt AV-kanal?
Boxen är kopplad med HDMI.
Varje gång man startat boxen så måste jag sourcea på TV fjärren. Väldigt irriterande. TVn är en Sony KDL-46X2000
Hittar inget i menyerna på TVn som rör denna funktionalitet.

Fungerar det för er andra ?
Tips?

Redigerat av kilkenny, 28 juni 2012 - 22:58.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.