Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation TV 2013 1GB
(Spelkonsoler)
|
8
|
(10)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB (inkl. Killzone Shadow Fall) 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(5)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Pro 2016 1TB
(Spelkonsoler)
|
9
|
(101)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) Slim 500GB 2016
(Spelkonsoler)
|
9
|
(48)
|
3 945:- |
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker. (4854 inlägg)
|
3 år sedan |
Playstation Pro (2679 inlägg)
|
5 år sedan |
Hårddiskbyte PS4. (284 inlägg)
|
5 år sedan |
Demonstrationer av Hemmabio Projektorer & Filmdukar mm. (27 inlägg)
|
7 år sedan |
Playstation 4 kameran (119 inlägg)
|
9 år sedan |
Star Wars: Battlefront (DICE) [PC|X1|PS4] (696 inlägg)
|
9 år sedan |
PS4 + SingStar + Wireless mic? (1 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation 4, Problem och lösningar (490 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4 - ljudproblem via Optical (6 inlägg)
|
10 år sedan |
PS4: Priser, förbokningar, bundles mm (4173 inlägg)
|
10 år sedan |
Spelkonsollstips (6 inlägg)
|
10 år sedan |
Playstation Vita TV (72 inlägg)
|
10 år sedan |
Handkontrollens (fick)lampa [PS4] (261 inlägg)
|
10 år sedan |
Titan one adapter för ps4 mm. (13 inlägg)
|
11 år sedan |
Netflix + PS4 + Marantz/Denon-förstärkare och DD+ (2 inlägg)
|
12 år sedan |
Postad 26 February 2013 - 19:34
Postad 26 February 2013 - 19:41
Det är alltså en röstchat med inbjudna medlemmar som är aktiv oavsett om du spelar ett spel eller inte, du kan fortsätta snacka med folk fast ni spelar olika spel eller kollar film/gör whatever.
Försvinner inte meningen med röstchat i spelen då? Jag har i princip enbart använt röstchat i spel för att prata med folk i spelet för att bestämma taktik eller leda/ledas i teambaserade spel, jag fattar inte varför det är viktigare att konsolen fungerar som ngn grupptelefon för dina vänner...
Signas du in i röstchatten automatiskt när du kopplar upp mot Live eller måste du bli återinbjuden igen om du signat av?
Postad 26 February 2013 - 20:00
Alltså, jag försöker hela tiden få huvudet runt cross game talk, jag förstår hur det funkar tekniskt och användarmässigt, men jag förstår inte varför alla heilar om det.
Det är alltså en röstchat med inbjudna medlemmar som är aktiv oavsett om du spelar ett spel eller inte, du kan fortsätta snacka med folk fast ni spelar olika spel eller kollar film/gör whatever.
Försvinner inte meningen med röstchat i spelen då? Jag har i princip enbart använt röstchat i spel för att prata med folk i spelet för att bestämma taktik eller leda/ledas i teambaserade spel, jag fattar inte varför det är viktigare att konsolen fungerar som ngn grupptelefon för dina vänner...
Signas du in i röstchatten automatiskt när du kopplar upp mot Live eller måste du bli återinbjuden igen om du signat av?
Ta t ex BF3, det dröjde väldigt länge innan det ens fungerade att prata med varandra i spelet. Det ledde till att alla började använda Skype istället.
Nu vet jag inte hur det är på xbox, men det är väl grupper, så kallade Party´s som man joinar in på ?
Det kommer vara skönt att ha ett fungerande VOIP istället för att förlita sig på spelets egna. En annan bonus är att man slipper alla skrikande ungar och folk som sitter och spelar musik i bakgrunden. Bara drygt att gå igenom scoreboard och muta en efter en.
Postad 26 February 2013 - 20:02
Försvinner inte meningen med röstchat i spelen då?
Jo, kommer inte ihåg när jag körde gamechatt senast (xbox)
Suveränt smidigt och bra.
Postad 26 February 2013 - 20:15
Postad 26 February 2013 - 20:28
Postad 26 February 2013 - 20:35
Redigerat av Johan_i_burken, 26 February 2013 - 20:36.
Postad 26 February 2013 - 21:29
Annars är det väl mest skitsnack som gäller, oavsett vad de övriga spelar. Så är det för mig iaf.
Postad 26 February 2013 - 21:46
http://ps4daily.com/...at-2-ghz-rumor/
Postad 26 February 2013 - 22:05
Lite nytt om CPU. Ryktet säger att den har en klockfrekvens på 2 Ghz istället för 1,6 Ghz
http://ps4daily.com/...at-2-ghz-rumor/
Kan tänka mig där finns någon form av Boost mode med 1,6Ghz som default med 2Ghz under boost. AMD kallar väl detta Turbo Core?
Postad 26 February 2013 - 23:12
Speaking to The Guardian following PlayStation 4's reveal last week, Yoshida suggested that Sony could take a leaf out of Microsoft's book for its upcoming console and adopt a "gold, silver or platinum" membership similar to Xbox LIVE.
"As more and more services and contents become available digitally, we'll have more of an option to create attractive packages," said Yoshida. "So hypothetically we can look at different models – like a cable TV company.
"We could have gold, silver or platinum levels of membership, something like that. We can do subscription services when we have more content – especially now that we have the Gaikai technology available. With one subscription you have access to thousands of games – that's our dream."
http://www.videogame...e_services.html
Postad 27 February 2013 - 07:07
Dagens DLC-system är på snudd vad jag tycker är acceptabelt, att man måste köpa DLC:erna för att alla i multiplayer slutar spela de vanliga spellägena och enbart spelar DLC och liknande.
Postad 27 February 2013 - 07:34
Dem får göra som de vill, så länge de inte gör att man "Måste" köpa det värsta för att få använda sitt spel man har köpt som det är tänkt. Typ att ladda ner patchar och DLC så måste man vara gold member eller liknande. Visst, det är inte så nu, och det hoppas jag att det får förbli. Om man köper ett spel så förväntar man sig att man kan spela det utan att behöva köpa en massa extra jox...
Dagens DLC-system är på snudd vad jag tycker är acceptabelt, att man måste köpa DLC:erna för att alla i multiplayer slutar spela de vanliga spellägena och enbart spelar DLC och liknande.
Men DLC-systemet finns ju till eftersom folk (vi som spelar) accepterar det och stöttar det. Hade vi struntat i att köpa så hade det knappast varit så utbrett. Det är väl lite som bankerna, om man bytte bank så fort de gjorde något man inte accepterar så hade en hel del av vissa bankers metoder inte existerat. Tyvärr är man (jag iaf) för lat för att byta bank regelbundet så då sitter man där och betalar för internetbanken m m.
Postad 27 February 2013 - 08:33
Det där går emot pc.watch som brukar veta vad de pratar om:Lite nytt om CPU.
http://pc.watch.impr...222_588869.html
Alltså att GF skulle stå för tillverkningen, verkar bli TSMC (vilket skulle bidragit till att Sony valde Jaguar, istället för Steamroller som var på tapeten tidigare). 2GHz kan fortfarande vara rätt, eller inte.
Skulle iaf ta dem med en nypa salt, de verkar knappt förstå att PS4 har en APU...
Redigerat av pacman, 27 February 2013 - 08:34.
Postad 27 February 2013 - 11:31

Billigare än vad de svenska butikerna har listat än så länge om jag inte missat något i tråden (?)
Postad 27 February 2013 - 12:25
Postad 27 February 2013 - 12:32
"PLEASE NOTE: All information on this product page, including our price, is subject to change. Normal pre-order price promise does not apply to this product at this time. Price may change pending full details from Sony."
Postad 27 February 2013 - 12:39
Postad 27 February 2013 - 12:42
Var har du hittat det där?
Det var i ett mailutskick från The Hut..
Redigerat av (SiC), 27 February 2013 - 12:43.
Postad 27 February 2013 - 13:04
Postad 27 February 2013 - 14:13
Postad 27 February 2013 - 14:17
Du måste ha skön mjukvara i din valutaavrundare Palm.....
Hehe körde vanlig valutakurs
Pundet ligger 1.16 mot Euron. Krona brukar vara dåligt nära Euro men mer rätt kanske är 3990/4290 SEK.
Postad 27 February 2013 - 14:35
http://lmgtfy.com/?q=399+GBP+to+SEK
Redigerat av what17ever, 27 February 2013 - 14:35.
Postad 27 February 2013 - 15:21
Postad 27 February 2013 - 15:24
Ni vet väl att google har en helt ok valuta räknare, skriv bara "399 GBP to SEK" i sökrutan....Nytt för mig iallafall...
http://lmgtfy.com/?q=399+GBP+to+SEK
Exakt den jag använder
Postad 27 February 2013 - 17:38
Det vore kul om PS4-spelare och Xbox-spelare kunde mötas online...
Ja visst skulle det.
I framtiden kanske, men inte under den kommande generationen.
Vet dock inte hur dom skulle lösa det rent servermässigt.
Det är stora problem redan som det är nu. Iallafall om vi snackar COD. Både på PS3 o 360 upplevs stora problem med bla. den inbyggda laggkompensationen.
Där ligger iallafall Dice/EA före där man iallafall kan välja vilka servers man vill lira genom när man lirar BF. På COD är man jävligt låst.
Något som är trist som fan. Nu kan man hamnar varsomhelst när man joinar lobbys, trots att man ska kunna joina bästa lediga server.
Postad 27 February 2013 - 17:45
Det vore kul om PS4-spelare och Xbox-spelare kunde mötas online...
Gjorde inte Valve något i den stilen med Portal 2? Men det var nog, om jag tänker efter, bara mellan PC och konsol, inte mellan PS3 och 360...
Postad 27 February 2013 - 19:31
undrar om dom har en annan spänning i elnätet då dom har knasiga kontakter där borta..
eller är det bara trolla fram en ny sladd o tuta o köra?
Postad 27 February 2013 - 19:34
Postad 27 February 2013 - 19:51
Bl.a.
""The guys who made it are no longer in an ivory tower in Tokyo, [the development has been] shared with us and not just with us, but with Evolution, Santa Monica, Naughty Dog, everybody and together we've built the machine."
http://www.computera...ll-preview-ps4/
EDIT: fixade länken
Redigerat av ROCA, 27 February 2013 - 19:56.
Postad 27 February 2013 - 23:40
om man nu skulle köpa en konsol från england, kan det inte bli problem med elen?
undrar om dom har en annan spänning i elnätet då dom har knasiga kontakter där borta..
köpte min PS3 från england för x antal år sedan och det har inte varit några problem för mig
kan nog bli så att jag köper min PS4 från england också. För samma pris som jag skulle betalat för PS3 i Sverige kunde jag köpa en PS3, 1 extra kontroll och 2 spel, med frakt och allt.
Postad 27 February 2013 - 23:48
Fan, Zoiler är värsta dammsugaren. Fångar upp allt på alla forum
Ja, typ så ja. Men får väl se om dom kan lösa det rent tekniskt med servers.
Sen en annan sak.
Tror ju knappast/tveksamt att MS el Sony vill att thirdparties ska in o rota i chattfunktionen i Live el PSN+. Inte mer än vad som är tillåtet idag.
Möjligtvis om EA skapar ett chattprotokoll som "merge" ihop chattfunktionerna i Live och PSN+. Plus lira på samma servers oavsett platform.
Men frågan är om MS och Sony är så sugna att låta deras köpare ska kunna "umgås" med den bittra fiendens köpare??
Tanken är ju vacker. Iallafall
Postad 27 February 2013 - 23:50
http://tinyurl.com/aznpobc
Postad 27 February 2013 - 23:58
Nja, det är Neogaf som dammsugar allt, jag bara kollar de trådarna som verkar intressantaFan, Zoiler är värsta dammsugaren. Fångar upp allt på alla forum
Postad 28 February 2013 - 10:15

Redigerat av PalmiNio, 28 February 2013 - 10:16.
Postad 28 February 2013 - 10:26
Bilder på menyerna, sista känns väldigt Windows Metro - är själv väldigt positiv mot hur PS3 ser ut:
Ja, det där kändes riktigt fräscht.
Tror dock dashboards kommer vara relativt snarlika, stora bilder och ytor. I och med att det ska vara lätt navigerat med touchplattan på ps4 och ett förmodat liknande system (kinect2??? / touchplatta på kontroll???) hos Durango. Om nu MS spinner vidare på Win8 även i Durangon. Det lär dom väl göra.
Postad 28 February 2013 - 12:20
jag själv är ju ganska trött på att behöva vänta samt att det alltid är en sämre kopia på PS3. men XBOX720 och PS4 kanske blir så pass lika att det inte blir nån skillnad mellan spelen och då är det bara tidsexklusiviteten som är fördelen med xobx.
Postad 28 February 2013 - 12:25
Dem får göra som de vill, så länge de inte gör att man "Måste" köpa det värsta för att få använda sitt spel man har köpt som det är tänkt. Typ att ladda ner patchar och DLC så måste man vara gold member eller liknande. Visst, det är inte så nu, och det hoppas jag att det får förbli. Om man köper ett spel så förväntar man sig att man kan spela det utan att behöva köpa en massa extra jox...
Gissar på att allt utom att spela/chatta online kommer kosta pengar.
om man nu skulle köpa en konsol från england, kan det inte bli problem med elen?
En konverter sen kommer det funka fint.
Redigerat av Unregistereddc471864, 28 February 2013 - 12:24.
Postad 28 February 2013 - 12:35
En konverter sen kommer det funka fint.
Samma spänning i UK så en konverter ska inte behövas, räcker med adapter.
Postad 28 February 2013 - 12:42
Det var ett antal är sedan då det ändrades. Britterna hade 240 och vi 220, det förenklades så i stort hela Europa fick 230 V
PS4 för förbokning på Zavvi 500€ eller 400£, dock säljer Zavvi inte hit
Redigerat av Benkke, 28 February 2013 - 12:50.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
69 filmer
10 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?