Men är dina subbar passiva Zartoc? Och oavsett viket, hur ser förstärkeri och övriga prylar ut för att få ihop så många burkar?typ. om vi räknar att jag skulle köpa dd15 så skuile jag behöva köpa åtminstone sex stycken, troligtvis åtta, osäker på vad det elementet flyttar. men vi tar sex. 270.000 kr. sen räknar vi bort mitt systems pris, då är vi på ca 250.000 kr.
då räknar vi timmarna, säg att jag jobbat 20 timmar per bas, det blir 160 timmar. timlönen på det är typ 1500 spänn. jag har aldrig tjänat så mycket när jag jobbat
lägger till att jag har tillgång till snickeriet hos min hyresvärd, där även tools existerade. men vi kan ändå dra bort 5000 för sånt, det är fortfarande fet timlön =)
XTZ Cinema M6 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(9)
|
7 495:- | |
XTZ Cinema S5 (st)
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S5
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 1X12
(Subwoofers)
|
5
|
(18)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema SUB 3X12
(Subwoofers)
|
1
|
(8)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M6
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema S2 Atmos
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(12)
|
4 990:- | |
XTZ Cinema M8
(Surroundhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
XTZ Cinema M8 Center
(Centerhögtalare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ? (25 inlägg)
|
2 år sedan |
PB-3000 eller XTZ (11 inlägg)
|
5 år sedan |
9.2 placering av högtalare (2 inlägg)
|
5 år sedan |
Fråga om subwoofer val. (20 inlägg)
|
7 år sedan |
Hjälp till början av ett nytt 5.1.2 (minst) system. (26 inlägg)
|
8 år sedan |
Rekommenderas XTZ 93 WMT som ATMOS höjdhögtalare? (0 inlägg)
|
9 år sedan |
Jamo D500 THX 5.0? Alternativ? (23 inlägg)
|
9 år sedan |
Xtz cinema Sub 1x12 (9 inlägg)
|
11 år sedan |
Förslag på LCR-högtalare som kan hängas på vägg (30 inlägg)
|
11 år sedan |
Postad 13 April 2015 - 11:35
Postad 13 April 2015 - 11:54
det är faktiskt (i min mening) lättare att få ihop förstärkeriet när man har två, fyra, åtta, tolv eller annat antal subbar som går att serieparalellkoppla med varandra. jag driver med en t-amp 2400. jag kör den i två kanaler, där halva systemet serieparalellkopplas in i vardera utgång. enkel lösning på det helt enkelt =)
med det ville jag då inte gå ot, utan bara demonstrera att det är lite hårt att säga att diy'are inte värderar sin tid. som jag kunnat påvisa ovan så har jag haft väldigt hög timlön om man jämför på det banala sätt som jag gjort. jag skulle inte säga att det är korrekt jämfört, men det påvisar att det man gjort själv inte är noll i lön så att säga.
och varför är det inte korrekt? ja, främst för att man kan välja att jämföra med svindyra produkter (jag valde dd15 istället för ex 3x12) och för att andrahandsvärdet på mitt system är rätt långt ifrån det av sex dd15 ![]()
jag kunde inte jämföra med 3x12 eftersom vi aldrig får veta hur mycket luft systemet sveper! ![]()
Postad 13 April 2015 - 12:31
jag kunde inte jämföra med 3x12 eftersom vi aldrig får veta hur mycket luft systemet sveper!
Du kommer aldrig få veta det heller för siffrorna är troligen väldigt usla för att publiceras offentligt
Postad 13 April 2015 - 12:33
Ok, då är jag med. Aktiva subbar blir ju en hel del mer jox att bygga.det är faktiskt (i min mening) lättare att få ihop förstärkeriet när man har två, fyra, åtta, tolv eller annat antal subbar som går att serieparalellkoppla med varandra. jag driver med en t-amp 2400. jag kör den i två kanaler, där halva systemet serieparalellkopplas in i vardera utgång. enkel lösning på det helt enkelt =)
med det ville jag då inte gå ot, utan bara demonstrera att det är lite hårt att säga att diy'are inte värderar sin tid. som jag kunnat påvisa ovan så har jag haft väldigt hög timlön om man jämför på det banala sätt som jag gjort. jag skulle inte säga att det är korrekt jämfört, men det påvisar att det man gjort själv inte är noll i lön så att säga.
och varför är det inte korrekt? ja, främst för att man kan välja att jämföra med svindyra produkter (jag valde dd15 istället för ex 3x12) och för att andrahandsvärdet på mitt system är rätt långt ifrån det av sex dd15
jag kunde inte jämföra med 3x12 eftersom vi aldrig får veta hur mycket luft systemet sveper!
Och ja, själv gör jag också det mesta här i livet själv. Kan man ju liksom inte riktigt omsätta i pengar.
Men dels finnish och sedan detta att få till det med en bra subförstärkare gjorde att jag gick på köpesub. Ja så ju att det var samma märke som resten av mina högtalare och 40% rabatt. Dock sjukt imponerad över prylarna ni DIY:are får ihopa. Skall absolut ge mig på något projekt nån gång när livet är en smula mindre hektiskt.
Postad 13 April 2015 - 14:25
Du kommer aldrig få veta det heller för siffrorna är troligen väldigt usla för att publiceras offentligt
Varför tror du siffrorna är dåliga? Det kanske inte är någon från XTZ/Fyndbörsen som kollat i tråden på länge, rätt som det är kanske någon ser en förfrågan och kan bidra med lite siffror.
Postad 13 April 2015 - 15:05
Postad 13 April 2015 - 15:47
Varför tror du siffrorna är dåliga? Det kanske inte är någon från XTZ/Fyndbörsen som kollat i tråden på länge, rätt som det är kanske någon ser en förfrågan och kan bidra med lite siffror.
Dom har kollat tråden när jag gjorde förfrågningar till dom men dom verkar inte vilja svara .
Postad 13 April 2015 - 16:03
Postad 13 April 2015 - 17:21
Vad vinner du på att någon annan bygger dina DIY subbar Do it yourself står DIY för.
Vad finns det för kompetenta köpe subbar som slår en diy
Vad man vinner på det?, haha jadu, i detta fallet enormt mycket, du vet skillnaden på ett par hemsnickrade lådor mot ett par lådor gjorda efter konstens alla regler med de maskiner och verktyg som krävs för att nå exemplariskt (köpesubbsresultat eller tom bättre) resultat.
Om du vill tro att jag eller någon annan för den delen skulle må bättre av ett par sämre och mer kosmetiskt fula lådor så tror du väldigt fel, givetvis vill man ha det så bra och snyggt gjort som möjligt, och då är det både CNC och övrig kunskap som krävs, åtminstone tillgången till den.
Mitt subsystem kommer att vara ett DIY system jämfört mot ett par köpesubbar vare sig du vill eller inte ![]()
Postad 13 April 2015 - 17:24
wb, det är inte så att det behövs en massa verktyg och kunskap för att smälla ihop en sluten låda. det enda som spelar roll är att den är en låda med utrymme inuti, plus att den är tät. om du använt en bordssåg eller en cnc-fräs för att såga delarna spelar ingen som helst roll.
Postad 13 April 2015 - 17:25
nope, jag skrev "50% extra ett år senare", vilket egentligen bara kan tolkas som att jag refererar till ursprungspriset kontra nuvarande. nuvarande skrämmade priset. xtz började sniffa på dyra saker när dom släppte en liten bomb iom deras divineserie, som var head over heels ett par gånger dyrare än deras näst dyraste saker. deras slutsteg har kostat 5-6000 för väldigt mycket effekt (bryggat) och dom har alltid haft prisvärda saker. att dom börjar spana på en helt annan, mycket smalare kundbas är märkligt. å andra sidan så kanske det finns en marknad för den typen av dyra subbar som iaf jag inte känner till. min erfarenhet är att en sub som kostar över 10.000 är extremt svår att sälja iväg. då ska den prestera något överjävulskt, och har ett mycket bra rykte att göra bra saker. det har inte xtz i sverige, och troligtvis inte någon annanstans heller. xtz har ett rykte att vara prisvärda.
då går det inte att säga så mycket, rummet är åtminstone 50% av basen.
ja, du skrev: "jo det är en av dom bäst presterande (Även uppmätt) köpesubbarna på hela marknaden för under 20 000kr." och började tala om mätningar. varför du gjorde det förstår jag som inte eftersom du inte tror på att mätningar kan säga hur en sub låter. om jag förstått dig rätt dvs. så det var ju inte påhittat. du får gärna svara
nej, jag har inte sagt att jag inte har hört dom. eller, jag har sagt att jag inte hört sw115, den rekommenderar jag att folk ska lyssna på baserat på mätningar. så det stämmer. jag har inte hört sw115. men den är jävligt bra för det priset, jag lovar =) jag tror nog att en sw115 spelar starkare i vissa frekvenser än en 3x12 faktiskt. tror klipschen kan peaka i drygt 120 db, 30 hz. minns inte exakt hur mätningen var gjord dock. sen så minns jag inte vad 3x12 gjorde, men dom ligger nog rätt lika där misstänker jag. klipsch har alltid varit väldigt duktiga på spl.
Kan bara säga att sättet du vrider och vänder på saker och ting har jag varken lust eller ork till att debattera i mot just nu! (Kanske senare dock)
Postad 13 April 2015 - 17:34
wb, det är inte så att det behövs en massa verktyg och kunskap för att smälla ihop en sluten låda. det enda som spelar roll är att den är en låda med utrymme inuti, plus att den är tät. om du använt en bordssåg eller en cnc-fräs för att såga delarna spelar ingen som helst roll.
Så du tror på fullaste allvar att du vet hur jag värdesätter ett bygge mot ett annat?, nej det vet du inte.
I mitt system kommer det inte vara ett par ihopsatta lådor, gjorda i garaget, som sedan har rollats med svart färg!
Utan vi pratar en annan lite högre nivå, du kommer säkerligen se och förstå mer efter sommaren kan jag tänka mig.
Sen att du, Kalle, och vissa andra ej nämnda nöjer sig med ett lite enklare DIY bygge får stå för er, och det är inget jag säger något i mot, men berättar dock att det inte är min personliga melodi.
Finnishen och hantverkarkvaliteten med rätt verktyg och maskiner blir och känns så mycket mer rätt helt enkelt.
Postad 13 April 2015 - 17:39
Kan tillägga att jag är hantverkare sen flertalet år, och inte alls har tummen mitt i handen, men när det finns personer som har valt att gå ett steg längre i just ämnet, så ser jag personligen enbart fördelar med att lejja bort jobbet, win win situation!
Jag skulle exempelvis över en helg kunna bygga ett par helt ok lådor (Antingen kapa hemma själv, eller tex låta bygghandeln kapa skivorna i exakta mått), totalt täta, och rätt stagade hemma i villan för kaffepengar, måla dessa noggrant och sedan vara nöjd.... men nej, det jag är ute efter denna gång ska hålla lite högre finnish och klass helt enkelt.
Redigerat av WB-Cinema, 13 April 2015 - 17:44.
Postad 13 April 2015 - 17:44
Sen att du, Kalle, och vissa andra ej nämnda nöjer sig med ett lite enklare DIY bygge får stå för er, och det är inget jag säger något i mot, men berättar dock att det inte är min personliga melodi.
Finnishen och hantverkarkvaliteten med rätt verktyg och maskiner blir och känns så mycket mer rätt helt enkelt.
Du har förfan inte ens sett mina lådor varför håller du på hela tiden eller förstår du inte ALLA HAR INTE TILLGÅNG TILL CNC maskiner men jag vill se dig i från scratch att räkna ut lådvolym mäta både frekvens mätning distmätningar impedansmätningar .
Hur vet du att mitt bygge är lite enklare vet du överhuvud taget något om mitt bygge Troligen inte utan du sitter hela tiden och gissar eller tror att du gissar men vet egentligen ingenting.
Postad 13 April 2015 - 17:46
Du menar kan inte svara på det du själv skrivitKan bara säga att sättet du vrider och vänder på saker och ting har jag varken lust eller ork till att debattera i mot just nu! (Kanske senare dock)
Värst vad du pratar statusprylar. Ska du ha status så kan du hitta ett par dd på en gång, lovar att det ger mer whaw än diy. fullt av angrepp överallt dessutom. Visst, du får se ner på våra system hur mycket du vill, men dom åker fortfarnade åttor runt det du ska köpa av andra
Dussin har förresten en väldigt unik lösning i sina lådor, lättade stag. Det är inte många som har minsann
Redigerat av Zartok, 13 April 2015 - 17:48.
Postad 13 April 2015 - 18:31
Du har förfan inte ens sett mina lådor varför håller du på hela tiden eller förstår du inte ALLA HAR INTE TILLGÅNG TILL CNC maskiner men jag vill se dig i från scratch att räkna ut lådvolym mäta både frekvens mätning distmätningar impedansmätningar .
Hur vet du att mitt bygge är lite enklare vet du överhuvud taget något om mitt bygge Troligen inte utan du sitter hela tiden och gissar eller tror att du gissar men vet egentligen ingenting.
Jag har fått förklarat för mig av forummedlemmar att du har 2st TC LMS 18 i hemsnickrade lådor av enkel finnish och att du även använde dig utav passiv radiator i dina byggen.
Du vill se mig räkna ut lådvolym, och mäta frekvens och dist, samt impedans? ja isf får du väl kika förbi när mitt bygge startar på stället dom ska byggas... förstår inte varför men?
![]()
Du menar kan inte svara på det du själv skrivit
Värst vad du pratar statusprylar. Ska du ha status så kan du hitta ett par dd på en gång, lovar att det ger mer whaw än diy. fullt av angrepp överallt dessutom. Visst, du får se ner på våra system hur mycket du vill, men dom åker fortfarnade åttor runt det du ska köpa av andra
Dussin har förresten en väldigt unik lösning i sina lådor, lättade stag. Det är inte många som har minsann
Om mitt tänkta bygge kommer vara så dåligt så har jag väldigt svårt att se varför man öht ska köra på DIY?
Själv tror jag att mitt system kommer bli ruggigt potent på alla sätt och vis, men du får gärna förklara vad som skulle vara så dåligt med det?
Enligt mätningar så kommer det flytta mer luft än 2st LMS 18, och det räcker väl för dom flesta, eller vad säger du Zartok?, du som precis hävdade att 2st SVS SB2000 skulle räcka och bli över för nästan alla... ![]()
Redigerat av WB-Cinema, 13 April 2015 - 18:36.
Postad 13 April 2015 - 18:35
Postad 13 April 2015 - 18:36
Jag har fått förklarat för mig av forummedlemmar att du har 2st TC LMS 18 i hemsnickrade lådor av enkel finnish och att du även använde dig utav passiv radiator i dina byggen.
Du vill se mig räkna ut lådvolym, och mäta frekvens och dist, samt impedans? ja isf får du väl kika förbi när mitt bygge startar på stället dom ska byggas... förstår inte varför men?
![]()
![]()
Och vad vill du säga med det enkel finnish vad har vi mera jo dubbla slavar i varje låda så vad är det med det men dom är uträknade på rätt sätt och uppmätade och impedans mätade ooch distmätade vad har din informator uppnått? din informator vet egentligen inte ett skit om min konstruktion för jag har inte visat den och det finns inga bilder på dom i något forum så allt är bara en massa fabler.
Postad 13 April 2015 - 18:40
Haha, nej, du missförstår. Tro mig, ditt bygge kommer bli skitbra om du väljer ett bra element. Men det är lite litet om vi börjar mäta penisar
Haha ![]()
Ja de 6st elementen som kommer husera i fronten kan ju senare få tillökning om så krävs, iom att jag både på sidorna och i bakre delen av rummet utan problem kan fylla på med fler ![]()
Och vad vill du säga med det enkel finnish vad har vi mera jo dubbla slavar i varje låda så vad är det med det men dom är uträknade på rätt sätt och uppmätade och impedans mätade ooch distmätade vad har din informator uppnått? din informator vet egentligen inte ett skit om min konstruktion för jag har inte visat den och det finns inga bilder på dom i något forum så allt är bara en massa fabler.
Herregud hur mår du pöjk? ![]()
Postad 13 April 2015 - 18:42
Haha
Ja de 6st elementen som kommer husera i fronten kan ju senare få tillökning om så krävs, iom att jag både på sidorna och i bakre delen av rummet utan problem kan fylla på med fler
Herregud hur mår du pöjk?
Du bra skriver en massa ogrundat skit hela tiden du kommer inte att klara ditt bygge själv utan hjälp i från din informatör.
Postad 13 April 2015 - 18:43
Ritningar och bilder finns givetvis inte innan bygget är påbörjat, du vet la för fasiken inte något om när vi ska börja, skissa, inköp etc.
Skärp dig, och tro inte att andra människors vardag och DIY byggen osv startar när DU anser
Eller tror du att jag och andra folk på forumet gör inköp/startar DIY byggnation efter dina premisser??? hallå eller....
Redigerat av WB-Cinema, 13 April 2015 - 18:44.
Postad 13 April 2015 - 18:47
Zartok: du såg att jag la till lite info om mitt tänkta systems luftförflyttningskapacitet högre upp?
Hursomhelst så tror jag inte att det systemet kommer vara dåligt som du först ansåg, tvärtom..
Postad 13 April 2015 - 19:15
Nej, det såg jag inte förrän du sa det nu. Vad flyttar ett av elementen linjärt och mekaniskt?Zartok: du såg att jag la till lite info om mitt tänkta systems luftförflyttningskapacitet högre upp?
Hursomhelst så tror jag inte att det systemet kommer vara dåligt som du först ansåg, tvärtom..
Jag står på mig, två sb2000 räcker nog till majoriteten av världen
Igen, du feltolkar mig. När jag skriver att mitt system kör åttor runt ditt så innebär det inte att ditt är dåligt. Låt mig förklara. Du minns mitt exempel om... Manliga grejer ovan?
Du kan ju ha en sån på 30 cm och ändå stöta på någon med en som är dubbelt så stor. Det krymper ju inte din. Vilka bra liknelser jag har
Men du förstår nog poängen ganska lätt nu?
Vi fortsätter i din tråd när vi talar om din mojäng. Ehm, ditt bassystem. Det är ändå dags att uppdatera där
Redigerat av Zartok, 13 April 2015 - 19:18.
Postad 13 April 2015 - 19:22
Nej, det såg jag inte förrän du sa det nu. Vad flyttar ett av elementen linjärt och mekaniskt?
Igen, du feltolkar mig. När jag skriver att mitt system kör åttor runt ditt så innebär det inte att ditt är dåligt. Låt mig förklara. Du minns mitt exempel om... Manliga grejer ovan?
Du kan ju ha en sån på 30 cm och ändå stöta på någon med en som är dubbelt så stor. Det krymper ju inte din. Vilka bra liknelser jag har
Vi fortsätter i din tråd när vi talar om din mojäng. Ehm, ditt bassystem. Det är ändå dags att uppdatera där
![]()
Japp... bättre att fortsätta där, men nu ska jag dricka ett glas vin med frugan.... (ledig veckan ut!)
Postad 13 April 2015 - 19:42
Nej, det såg jag inte förrän du sa det nu. Vad flyttar ett av elementen linjärt och mekaniskt?
Har han xtz 3x12 så är den nog snarare runt 10 cm. Om några månader så kommer han fråga här på forumet efter en penisförlängning.
Därför är mitt tips att köpa riktig bas direkt.
Postad 13 April 2015 - 19:47
diy är ju j*vla roliga grejor att uppnå när man lyckas, jag försåt verkligen känsla som uppstår när man lyckas med nått riktigt bra, är lite intresserad av kalles system verkar vara bra grejor? inte för det hör hit men på det sättet jag vet hur det känns att lyckas är med min gamla bil jag håller på med hela vintrarna och får belöning när dom nattliga aktiviteterna dra igång, och jag åker ifrån betydligt dyrare bilar än min, och ja min bil kosta betydligt mindre än dom bilarna som blir ifrån dragna, oavsett om jag gör åttor om vissa eller vinner marginelt mot andra, men ändå så förstår jag dom som köper nya bilar bara för dom har råd eller kan:) men nu till min fråga vad tror ni det kostar att bygga ett system som skall spela bättre än 3*12, med allt inkluderat, steg, element, material, mm
Postad 13 April 2015 - 20:04
Zartok: du såg att jag la till lite info om mitt tänkta systems luftförflyttningskapacitet högre upp?
1 sdx 12:a flyttar 2.74 liter luft p-p vid 500 watt rms in.
Postad 13 April 2015 - 20:16
var det dom han skulle använda? fick för mig att det talades om något mindre tc-element.
Postad 13 April 2015 - 21:01
var det dom han skulle använda? fick för mig att det talades om något mindre tc-element.
Personligen så tror jag att han aldrig kommer till skott om han nu är snickare eller vad han är så borde det vara en ganska lätt uppgift att bygga några lådor.
har man bara tvingar så bygger man lätt 4 lådor om dagen.
Postad 13 April 2015 - 21:16
mjo, det är inga problem att sätta ihop lite väggar om man har ett par limknecktar (har för mig att det stavas så istället för den vanliga stavningen limknäckt) till övers så går det rätt snabbt. jag som alltid använt skruvar fick ihop lådor tom utan tvingarna som är optimala för lådbygge. ja, och då är jag ju ingen hantverkare. IG i träslöjd i högstadiet ![]()
Postad 14 April 2015 - 04:50
Min pappa är starkare än din.
Har spårat helt ur den här tråden.
Postad 14 April 2015 - 08:40
Har inte rensat bort inlägg, men fortsätt eran diskussion i t.ex WB's egna tråd.
/Marcus
Postad 14 April 2015 - 16:58
Är det så att det är ett filter strax under 20 HZ på 1x12 och 3x12? Förresten verkar alla köpebasar som är med i månadens hemmabiotidningstest ha det om inte tidning gör något med mätningen/skalan. Om ni går igenom databass tester så verkar basen falla lugnare efter 20 hz på många av de basarna.
Eller ser jag fel i tidningen?
Postad 16 April 2015 - 09:17
Att subbasar klingar av ju lägre frekvensen är beror på att de behövs mer effekt för att få ut något vid allt lägre frekvenser och att vi inte kan höra hur lågt som helst. De finns många som undrar om vi verkligen ha höra något under 20 Hz och att under det är de mer vibrationer än ljud vi hör.
Postad 17 April 2015 - 13:51
Det finns studier på att ett friskt öra kan höra ner till 16Hz.Att subbasar klingar av ju lägre frekvensen är beror på att de behövs mer effekt för att få ut något vid allt lägre frekvenser och att vi inte kan höra hur lågt som helst. De finns många som undrar om vi verkligen ha höra något under 20 Hz och att under det är de mer vibrationer än ljud vi hör.
Postad 17 April 2015 - 14:46
Det finns studier på att ett friskt öra kan höra ner till 16Hz.
Då kan det vara bra med en källa ;-)
Postad 17 April 2015 - 14:52
Det finns studier på att ett friskt öra kan höra ner till 16Hz.
Har kollat det och 20Hz gäller i normalfallet. Det är i labbmiljö under ideala förhållande som man kan höra ned till 12 Hz. I våra hem borde då 20 Hz vara det som gäller. Vad man kan höra i labb under ideala förhållanden är helt ointressant vad mig anbelangar då jag inte har ideala förhållanden i mitt hem.
Då jag själva har gjort en video med Dolby Digital har jag måste dels lära mig hur dels det fungerar och dels kolla om andra mixat på samma sätt.
Subbasspåret är egentligen inget eget spår utan tas från minst tre spår i den vanliga ljudet, normalt väster, höger och centerspåret, där man anger hur många dB de ska komma till subbaskanalen från de spåren. Man kan sedan med filter brassa på i subbaskanalen men jag har märk att få verkligen gör det.
Redigerat av hmarkstrom, 17 April 2015 - 14:52.
Postad 17 April 2015 - 15:33
Eh, det var ju inte mycket till källa. Borde finnas vetenskapliga undersökningar gjorda om detta.
Har kollat det och 20Hz gäller i normalfallet. Det är i labbmiljö under ideala förhållande som man kan höra ned till 12 Hz. I våra hem borde då 20 Hz vara det som gäller. Vad man kan höra i labb under ideala förhållanden är helt ointressant vad mig anbelangar då jag inte har ideala förhållanden i mitt hem.
Varför skulle man inte höra frekvenser i hemmet som man hör i ett labb?
Redigerat av megagurka, 17 April 2015 - 15:32.
Postad 17 April 2015 - 16:34
Verkligen inte. En random webbsida, liksom. Är det så Kalle Dussin får sina "kunskaper", som han ideligen försöker briljera med, men hela tiden misslyckas med?Eh, det var ju inte mycket till källa. Borde finnas vetenskapliga undersökningar gjorda om detta.
Postad 17 April 2015 - 17:37
Verkligen inte. En random webbsida, liksom. Är det så Kalle Dussin får sina "kunskaper", som han ideligen försöker briljera med, men hela tiden misslyckas med?
Och päronet gjorde entré.Vad har du åstadkommit mera än att gnälla om jag hänvisar till ingvar öhman har gjort studier på örats uppfattning om ljud . om du vill så kan du få hans tel nr om du vill fördjupa dig eller om du vill leva i ovisshet.
Postad 17 April 2015 - 22:59
Eh, det var ju inte mycket till källa. Borde finnas vetenskapliga undersökningar gjorda om detta.
Varför skulle man inte höra frekvenser i hemmet som man hör i ett labb?
För att det inte går att få lika tyst hemma som i ett ljudlabb.
Postad 17 April 2015 - 23:22
Postad 17 April 2015 - 23:22
För att det inte går att få lika tyst hemma som i ett ljudlabb.
Visst, men jag ser inte varför det skulle påverka lägsta hörbara frekvens. Bara man ligger tillräckligt högt över bakgrundsljudsnivån.
Postad 18 April 2015 - 08:36
Fick mail om att de (fyndbörsen) byter in gamla xtz subbar om man uppgraderar till cinema och kartonger finns kvar ![]()
Postad 18 April 2015 - 09:42
Fick mail om att de (fyndbörsen) byter in gamla xtz subbar om man uppgraderar till cinema och kartonger finns kvar
Jag med.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
XTZ S2 Atmos 45⁰ - How to ?
3 bilder
4 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?