Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1901

Postad 11 October 2012 - 05:34

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Teknikerna kan väl jämföra Series HD med First och Hits HD så kan de ju vara vänliga att förklara varför det är sådan enorm skillnad mellan dessa.

Tycker ljudvolymen ligger alldeles för högt, måste sänka volymen massor för att få samma som First och Hits HD.

Förstår vad MalcomX menar när han skriver stereo ljud 5.1.

/Fredrik

#1902

Postad 11 October 2012 - 11:56

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Teknikerna kan väl jämföra Series HD med First och Hits HD så kan de ju vara vänliga att förklara varför det är sådan enorm skillnad mellan dessa.

Tycker ljudvolymen ligger alldeles för högt, måste sänka volymen massor för att få samma som First och Hits HD.

Förstår vad MalcomX menar när han skriver stereo ljud 5.1.

/Fredrik


Tycker att sedan några veckor att någon kommit åt ljudvolymen på TV4 HD också, den är lite längre än på andra kanaler vilket gör att man måste skruva på ljudet när man byter mellan TV4 och andra kanaler.

#1903

Postad 11 October 2012 - 16:27

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

Vad har hänt med SVT's SD sändningar? De är i urusel kvalitet, framför allt på lokalsändningar!


Det är inte så konstigt att kvalitén blir sämre vid lokala sändningarna då sänds 14 kanaler ut mot 2 övrigtid

#1904

Postad 11 October 2012 - 18:59

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Tycker att sedan några veckor att någon kommit åt ljudvolymen på TV4 HD också, den är lite längre än på andra kanaler vilket gör att man måste skruva på ljudet när man byter mellan TV4 och andra kanaler.


Fixat! Av någon anledning hade 250gb boxen ändrat till stereoljud istället för Dolby, nu när jag ändrat till Dolby så är ljudet ok. Nya programvaran verkar ok också hittills. Helt 100 blir den nog inte men just nu verkar den bättre än den gamla.

#1905

Postad 11 October 2012 - 19:59

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0
Min receiver säger 4.0 med Strike Back.

Och just Strike Back är lite lurigt. Köpte säsong 1 och 2 på DVD från Amazon och det var tur. Står säsong 2 i tablån men det är säsong 3 som visas. Eftersom jag nu inte litar på C-Mores tablåmakare så undrar jag om någon kan lura ut när denna säsong av Person of interest börjar.

Redigerat av ruva, 11 October 2012 - 20:03.


#1906

Postad 11 October 2012 - 21:15

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Ah Ruva, 4.0.
Kolla igen på Series HD och se om inte det stämmer hela tiden. Min enkla hemmabio ger mig inte den infon men 4.0 kan stämma med hur jag upplever ljuder på Series HD.

Redigerat av Monshi, 11 October 2012 - 21:16.


#1907

Postad 12 October 2012 - 11:01

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 1

Eftersom jag nu inte litar på C-Mores tablåmakare så undrar jag om någon kan lura ut när denna säsong av Person of interest börjar.


Säsong 2 börjar den 18 november.

#1908

Postad 12 October 2012 - 12:30

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Hur länge har man CMore gratis efter nytecknande?

#1909

Postad 12 October 2012 - 14:04

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0
Brukar vara 2 veckor från då man stoppar in kortet i boxen första gången.

#1910

Postad 12 October 2012 - 19:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4194 inlägg
  • 0
Ok. ;)

#1911

Postad 15 October 2012 - 11:04

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0
TIll Canal Digital

Ni kan hälsa era chefer att de skall kolla på Svensk Netflix http://movies.netflix.com som går att spela i allt från dator, apple tv, tv apparater eller BD spelare direkt + Iphone, Ipad mm

Sedan kan de fundera på vad ni sysslar med hos er när det gäller filmtjänster

#1912

Postad 15 October 2012 - 12:21

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0
Netflix funkar väl inte om man kör Linux så att säga att det funkar i allt är fel.
Iaf inte utan nå specialfulhack genom wine och liknande.

Redigerat av Leatherface, 15 October 2012 - 12:22.


#1913

Postad 15 October 2012 - 12:30

Zappp
  • Zappp
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Finns det någon som har lyckats stoppa in en större hårddisk i sin box?

Jag har en HD PVR 102-CT box med en futtig 250G disk. Denna räcker till ett par filmer. Att spela in serier kan man glömma.

Prövade att stoppa in en 1T disk, trodde lite naivt att boxen skulle formatera disken och peta in ny mjukvara på den... Den blinkar bara omväxlande err07 och err01.

Någon som kan ge mig något tips? Räcker det att formatera disken? Fat32 eller? Eller ska man ge sig på att kopiera den gamla disken tille den större och utöka någon partition?

Eftersom CD inte supportar HDD byte (fullt begripligt) så vill dom heller inte tipsa mig om hur man kan göra. Dom svarar bara att det kan gå. Någon här som kan hjälpa mig lite?

#1914

Postad 15 October 2012 - 13:11

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Samsung-boxen bryr sig inte om storleken på disk, om den lyckas hantera disken kommer den bara formatera cirka 250 GB av den.
Jag har tipsat åtskilliga gånger i tråden för boxen att man ska söka efter en energisnål disk, 5400 varvare eller kanske en 2,5". Sedan gärna nolla den helt i ett wipe-program.
Då har man störst chans att lyckas. Men enda anledningen till byte är om originaldisken har kraschat, man vinner inget på bytet.

#1915

Postad 15 October 2012 - 13:28

Zappp
  • Zappp
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Samsung-boxen bryr sig inte om storleken på disk, om den lyckas hantera disken kommer den bara formatera cirka 250 GB av den.
Jag har tipsat åtskilliga gånger i tråden för boxen att man ska söka efter en energisnål disk, 5400 varvare eller kanske en 2,5". Sedan gärna nolla den helt i ett wipe-program.
Då har man störst chans att lyckas. Men enda anledningen till byte är om originaldisken har kraschat, man vinner inget på bytet.


Tack för svar. Tror du inte att man kan utöka partitionen med lämpligt diskprogram... Vad är det för filsystem? Någon som prövat?

#1916

Postad 15 October 2012 - 14:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Tack för svar. Tror du inte att man kan utöka partitionen med lämpligt diskprogram... Vad är det för filsystem? Någon som prövat?

Okänt filsystem, vare sig Windows eller Linux känner igen det. Det vill säga finns ingen möjlighet att utvidga det av vad jag vet, känns inte filsystemet igen går det nog inte.
har dock inte testat.

#1917

Postad 15 October 2012 - 14:27

Zappp
  • Zappp
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Okänt filsystem, vare sig Windows eller Linux känner igen det. Det vill säga finns ingen möjlighet att utvidga det av vad jag vet, känns inte filsystemet igen går det nog inte.
har dock inte testat.


Då kan vi ju passa vidare detta till CD: Kan ni kanske göra det möjligt att koppla in en USB disk till boxen (så att diskutrymmet på detta sättet kan utökas)? Det är väl inte orimligt. Kommenar från CD?

#1918

Postad 16 October 2012 - 07:44

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Då kan vi ju passa vidare detta till CD: Kan ni kanske göra det möjligt att koppla in en USB disk till boxen (så att diskutrymmet på detta sättet kan utökas)? Det är väl inte orimligt. Kommenar från CD?

Det är nog inte CD som stoppar detta utan rättighetsinnehavarna. Om man bara försvårar enkel lagring av legalt inspelade program minskar piratkopieringen enligt deras logik. Ur ett kundperspektiv så borde ju detta vara självklart samt möjligheten att spara undan materiel på t.ex. ett NAS, men rättighetsinnehavarna bestämmer och har inget egenintresse för att betalande slutkunder skall ha ett bra upplevelse, de tror "ickepirater" är problemet :rolleyes: Vansinne...

Redigerat av Unregisteredb71577f7, 16 October 2012 - 07:45.


#1919

Postad 16 October 2012 - 08:07

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Då kan vi ju passa vidare detta till CD: Kan ni kanske göra det möjligt att koppla in en USB disk till boxen (så att diskutrymmet på detta sättet kan utökas)? Det är väl inte orimligt. Kommenar från CD?


Hej
Precis som Eldebrink skriver så har vi krav på oss ifrån programbolagen att inte möjliggöra piratkopiering.
Hd ondemand har ju dock en unik möjlighet där du kan använda flera externa hårddiskar till en och samma box.
I det fallet är materialet krypterat till att bara fungera till en box.

Med vänliga hälsningar
Therese

#1920

Postad 16 October 2012 - 08:31

Zappp
  • Zappp
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Hej
Precis som Eldebrink skriver så har vi krav på oss ifrån programbolagen att inte möjliggöra piratkopiering.
Hd ondemand har ju dock en unik möjlighet där du kan använda flera externa hårddiskar till en och samma box.
I det fallet är materialet krypterat till att bara fungera till en box.

Med vänliga hälsningar
Therese


Men, tänk till lite... Innehållet kan fortfarande vara superkrypterat och bara läsbart på en och samma box. Det är ju bara ett sätt att kunna spela in rimligt många timmar HD TV. Det har inget med piratkopiering att göra. Som boxen är nu går det ju tex inte att använda den fina EPG funktionen att spela in alla avsnitt av en serie. Diskutrymmet tar slut...

Ett annat alternativ är ju att göra mjukvaran i boxen lite snällare så att den formaterar upp och kan använda en större disk. (för dom som väljer att pilla själva och bryta garantin)

#1921

Postad 16 October 2012 - 08:51

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Men, tänk till lite...

Du har då inga små krav, tänka har de inte betalt för.

#1922

Postad 16 October 2012 - 09:03

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Zapp
Önskemålet om att koppla extra disk till digitalboxen är ungefär lika gammalt som boxen, inget lär hända.
Dock har de en enkel ADB-box, utan intern disk, till vilken man kan koppla en extern disk som man kan spela in på. Då kan man enkelt skifta disk om nu den ena skulle bli full.

Med tanke på att den funktionen finns där, borde det även gå att ordna på den större ADB-boxen ivartfall, att man helt enkelt ges en backup-funktion, att man exempelvis kan flytta ut en serie man vill spara.

#1923

Postad 16 October 2012 - 09:55

Zappp
  • Zappp
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hmmmm, för att summera dom senaste diskussionerna...

Lite trist att det alltid "nästan" är bra. Det skulle inte behövs så mycket mera för att man skulle vara nöjd. Jag har ju kabel tv, så tex HD on-demand är ju inte aktuellt för mig. Boxen utan HDD verkar ju bättre om den funkar för kabel och har HD stöd... Men som sagt, dessa lösningar saknar säkert något annat...

Och som sagt, mjukvaran verkar ju finnas i OnDemand boxen och hårdvaran (USB porten) finns ju i min box. Så problemet borde ju gå att lösa. Det känns lite som om all man glömde bort att HD TV tar mera diskutrymme.

Och att lyckas byta till en större hårddisk verkar lika bra att glömma efter att ha läst lite på dom olika trådarna. Så nu har man en 3.5" 1T disk för 800:-liggandes oanvänd - ughhhhhh

#1924

Postad 16 October 2012 - 11:08

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0
Det du alltid kan är att stoppa in båda diskarna i en dator, klona videopartitionen på disken från digitalboxen till 1TB-disken. Sedan den dag du vill titta på det på det du klonat, bara att klona tillbaka....

Men du sitter alltså på kabel? Inte satellit? Då har du tyvärr inte möjlighet att använda ADB-boxarna, de är bara för sat-kunderna.

#1925

Postad 16 October 2012 - 11:30

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 1

Men, tänk till lite... Innehållet kan fortfarande vara superkrypterat och bara läsbart på en och samma box. Det är ju bara ett sätt att kunna spela in rimligt många timmar HD TV. Det har inget med piratkopiering att göra. Som boxen är nu går det ju tex inte att använda den fina EPG funktionen att spela in alla avsnitt av en serie. Diskutrymmet tar slut... Ett annat alternativ är ju att göra mjukvaran i boxen lite snällare så att den formaterar upp och kan använda en större disk. (för dom som väljer att pilla själva och bryta garantin)

Eller så gör du det rättighetsinnehavara vill förhindra, det är ju tyvärr mycket lättare än den lagliga vägen. Tråkigt men sant och som man bäddar får man ligga borde rättighetsinnehavarna förstå. Det är ju inte så att strypningarna av legala alternativ förhindrat någon illegal tillgång till materielet, det drabbar BARA legal användning.
(Off topic, jag vet, men jag avskyr att jag som betalande kund får sämre produkter p g a illegala beteenden hos andra)

#1926

Postad 16 October 2012 - 11:31

Zappp
  • Zappp
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Men du sitter alltså på kabel? Inte satellit? Då har du tyvärr inte möjlighet att använda ADB-boxarna, de är bara för sat-kunderna.


Du ser, det funkar alltid bara nästan. Kabelkunderna ligger säkert längst bort vad gäller nyheter och uppdateringar.

Ser fram mot en liten sammanfattande kommetar från CD. Finns det någon lösning att se fram mot?

#1927

Postad 16 October 2012 - 11:46

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Men, tänk till lite... Innehållet kan fortfarande vara superkrypterat och bara läsbart på en och samma box. Det är ju bara ett sätt att kunna spela in rimligt många timmar HD TV. Det har inget med piratkopiering att göra. Som boxen är nu går det ju tex inte att använda den fina EPG funktionen att spela in alla avsnitt av en serie. Diskutrymmet tar slut...

Ett annat alternativ är ju att göra mjukvaran i boxen lite snällare så att den formaterar upp och kan använda en större disk. (för dom som väljer att pilla själva och bryta garantin)

Borde självklart gå att se på alla sina boxar i hemmet. Allt annat är orimligt.
Man ska inte behöva flytta hela boxen till sovrummet för att man vill se det man spelat in där.

Redigerat av Leatherface, 16 October 2012 - 11:46.


#1928

Postad 21 October 2012 - 11:13

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Men OMG, vad har hänt efter senaste uppdateringen. Båda mina hd boxar med hd har fått tokspel. Startar om sig varannan minut, pixlar bilden och de är helt obrukbara... Vad är det som hänt nån som vet?

#1929

Postad 21 October 2012 - 13:03

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Hej Canal Digital.

Vad har nu för framtidsplaner för er IPTV tjänst?

- Ny snabb bättre box än den befintliga?

- Möjlighet att själv skräddarsy kanal-listan , utefter de kanaler man faktiskt själv har och tittar på istället för a ha 1 miljon kanaler som man måste bläddra igenom?

- In med Viasat utbudet såsom Viasat sport och deras HD?

#1930

Postad 22 October 2012 - 09:06

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Men OMG, vad har hänt efter senaste uppdateringen. Båda mina hd boxar med hd har fått tokspel. Startar om sig varannan minut, pixlar bilden och de är helt obrukbara... Vad är det som hänt nån som vet?

Lite skeptisk till om det egentligen kan ha någon koppling till ny mjukvara, men med den felbeskrivningen skulle jag misstänka att dina nätdelar håller på att tappa orken. Hör med supporten om de kan tänka sig skicka nya, det har hjälpt många med likartade problem.

#1931

Postad 22 October 2012 - 09:23

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Hej
Precis som Eldebrink skriver så har vi krav på oss ifrån programbolagen att inte möjliggöra piratkopiering.
Hd ondemand har ju dock en unik möjlighet där du kan använda flera externa hårddiskar till en och samma box.
I det fallet är materialet krypterat till att bara fungera till en box.

Med vänliga hälsningar
Therese


Allt detta är ju bara trams
Med de nya tjänster som redan har kommit, Magine, Netflix, Viasatplay, HBO osv
är alla dessa tramsiga begränsningar överspelade

Sluta göra det svårt för kunden !

Redigerat av MalcomX, 22 October 2012 - 09:23.


#1932

Postad 22 October 2012 - 10:46

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej Canal Digital.

Vad har nu för framtidsplaner för er IPTV tjänst?

- Ny snabb bättre box än den befintliga?

- Möjlighet att själv skräddarsy kanal-listan , utefter de kanaler man faktiskt själv har och tittar på istället för a ha 1 miljon kanaler som man måste bläddra igenom?

- In med Viasat utbudet såsom Viasat sport och deras HD?



Hej DmD

Canal Digital Kabel strävar efter att ge kunderna så bra service och utbud som möjligt. En av de främsta prioriteringarna just nu är därför framtagandet av en PVR-tjänst för IPTV. VI har inga svar på exakt när men arbetet pågår.

Möjligheten att skräddarsy paket är en god ide som jag vidarebefodrar.

Samtidigt jobbas det hårt på att få fler kanaler till alla kabel och iptv kunder.
Sedan i maj har vi lanserat TV4 Sport Xtra, TV4 Fakta Xl, och C More Series HD.

Vi kommer uppdatera er så fort vi får information själva.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#1933

Postad 22 October 2012 - 17:52

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0
Fel format på Sky News

#1934

Postad 23 October 2012 - 07:41

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 1

Möjligheten att skräddarsy paket är en god ide som jag vidarebefodrar.


Kom verkligen det förslaget som en nyhet för er? Har inte det varit kundernas önskemål sedan betalTV slog igenom?
Men visst, kör en sväng till, lyckas ni så går ni som första leverantör kunderna till mötes och får en kokurrensfördel ingen annan har. Något säger mig dock att ni kommer köra vidare med paket och krav på paket för att köpa andra paket, helt enkelt efterssom ni förmodligen räknat på det och konstaterat att ni tjänar mer på paketeländet...

#1935

Postad 23 October 2012 - 09:22

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0

Kom verkligen det förslaget som en nyhet för er? Har inte det varit kundernas önskemål sedan betalTV slog igenom?
Men visst, kör en sväng till, lyckas ni så går ni som första leverantör kunderna till mötes och får en kokurrensfördel ingen annan har. Något säger mig dock att ni kommer köra vidare med paket och krav på paket för att köpa andra paket, helt enkelt efterssom ni förmodligen räknat på det och konstaterat att ni tjänar mer på paketeländet...

Är tämligen övertygad att man inte menar ordagrant det man skriver utan snarare åsyftar möjligheten att skräddarsy kanallistan i sig.
Inte paketets beståndsdelar.

Detta med tanke på "Möjlighet att själv skräddarsy kanal-listan , utefter de kanaler man faktiskt själv har och tittar på istället för att ha 1 miljon kanaler som man måste bläddra igenom?"

(Detta tog jag för givet att man redan kunde iofs)

#1936

Postad 23 October 2012 - 14:25

Unregisteredb71577f7
  • Unregisteredb71577f7
  • Användare

  • 164 inlägg
  • 0

Är tÄmligen övertygad att man inte menar ordagrant det man skriver utan snarare åsyftar möjligheten att skrÄddarsy kanallistan i sig. Inte paketets beståndsdelar. Detta med tanke på "Möjlighet att sjÄlv skrÄddarsy kanal-listan , utefter de kanaler man faktiskt sjÄlv har och tittar på istÄllet för att ha 1 miljon kanaler som man måste blÄddra igenom?" (Detta tog jag för givet att man redan kunde iofs)

I stand corrected.
Tog för givet att man kan använda "Favoritlistor" även i IPTV systemet, men det kanske man inte kan. Sorry.

#1937

Postad 23 October 2012 - 17:20

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
En fråga till Canaldigital, när kan man logga in på www.cmore.se Play?
Ni finns med som operatör där att välja men det funkar inte.
Skulle vilja kunna titta på hockeyn på jobbet på kvällarna, har CmoreMax paketet och där ska cmore play ingå väl?

#1938

Postad 24 October 2012 - 08:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

En fråga till Canaldigital, när kan man logga in på www.cmore.se Play? Ni finns med som operatör där att välja men det funkar inte. Skulle vilja kunna titta på hockeyn på jobbet på kvällarna, har CmoreMax paketet och där ska cmore play ingå väl?

Hej Micke7tyu. Vi jobbar på att detta men har inget exakt datum när detta kommer vara aktivt. Så fort vi vet mer så kommer vi lägga ut informationen. Med vänliga hälsningar Therese

#1939

Postad 24 October 2012 - 10:09

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Hej Micke7tyu. Vi jobbar på att detta men har inget exakt datum när detta kommer vara aktivt. Så fort vi vet mer så kommer vi lägga ut informationen. Med vänliga hälsningar Therese

Men om det ingår i paketet Cmore MAX så betalar vi för något som vi inte har?

#1940

Postad 24 October 2012 - 11:13

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4002 inlägg
  • 0

Men om det ingår i paketet Cmore MAX så betalar vi för något som vi inte har?

Du har tillgång till Cmore Play, filmer och serier, via Go-butiken.
http://go.canaldigital.se/se/
om du har en av boxarna som stöder Ondemand.

har man tillgång till Live sport på CMores hemsida? Utan extra kostnad om man kan logga in?

#1941

Postad 24 October 2012 - 12:44

Unregisteredd622b994
  • Unregisteredd622b994
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Du har tillgång till Cmore Play, filmer och serier, via Go-butiken.
http://go.canaldigital.se/se/
om du har en av boxarna som stöder Ondemand.

har man tillgång till Live sport på CMores hemsida? Utan extra kostnad om man kan logga in?


Japp om du har Cmore MAX dvs. go.. är inte riktigt samma grej som www.cmore.se med Play.
Vi har det inte men dom jobbar tydligen på det, hoppas att det kommer snart, vi har betalat för det.

#1942

Postad 24 October 2012 - 19:07

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0
Hur länge ska ni sända Sky News 16:9 i 4:3 format?

#1943

Postad 25 October 2012 - 09:08

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hur länge ska ni sända Sky News 16:9 i 4:3 format?


Hej lindo

Jag har tagit din fråga vidare och ger dig svar så fort vi kan.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#1944

Postad 27 October 2012 - 11:14

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Är så förbannad på canal digital så det bara kokar i mig.
Har varit i kontakt med kundservice 3ggr nu och blir behandlad som en 3åring.

Jag förklarar att boxen Sagem HD DST-78 inte fungerar som den ska bla så ställer den om sig till 576p trots att jag ställt in 1080i och favorit listan tappar kanaler och boxen svarar inte på fjärren och då måste jag dra ut strömmen sen funkar fjärren.

Allt detta har jag förklarat vid 3 tillfällen men då svamlar hon på kundtjänst om scart kablar och en massa annan skit.

Jag förklarar som till en Imbecill att jag har kopplat med en HDMI kabel och teven klarar 1080p i upplösning och jag har gjort fabriks återställning jag har den senaste mjukvaran och jag har hållt på med hemelktronik i trettio år men hon mässar på som en idiot och vägrar lyssna och säger att dom aldrig har haft några klagomål på den boxen.

Hur i **** ska jag få dom och fatta att det är fel på boxen!!

Hjälp mig innan jag blir sinnes sjuk.

Redigerat av jimmy ax1, 27 October 2012 - 11:15.


#1945

Postad 27 October 2012 - 11:58

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Är så förbannad på canal digital så det bara kokar i mig.
Har varit i kontakt med kundservice 3ggr nu och blir behandlad som en 3åring.

Jag förklarar att boxen Sagem HD DST-78 inte fungerar som den ska bla så ställer den om sig till 576p trots att jag ställt in 1080i och favorit listan tappar kanaler och boxen svarar inte på fjärren och då måste jag dra ut strömmen sen funkar fjärren.

Allt detta har jag förklarat vid 3 tillfällen men då svamlar hon på kundtjänst om scart kablar och en massa annan skit.

Jag förklarar som till en Imbecill att jag har kopplat med en HDMI kabel och teven klarar 1080p i upplösning och jag har gjort fabriks återställning jag har den senaste mjukvaran och jag har hållt på med hemelktronik i trettio år men hon mässar på som en idiot och vägrar lyssna och säger att dom aldrig har haft några klagomål på den boxen.

Hur i **** ska jag få dom och fatta att det är fel på boxen!!

Hjälp mig innan jag blir sinnes sjuk.


Hej, Jimmy ax1.

Det är tråkigt att läsa att du upplever bemötandet på detta sätt. Vi skulle gärna vilja att du skickar dina kunduppgifter till oss via PM så att vi kan se över ditt ärende.

Med vänliga hälsningar,
Adam.

#1946

Postad 27 October 2012 - 12:04

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0
Ok ska göra det.
Tack för den snabba responsen.
Jimmy

#1947

Postad 27 October 2012 - 12:06

MalcomX
  • MalcomX
  • Veteran

  • 1711 inlägg
  • 0

Hej, Jimmy ax1.

Det är tråkigt att läsa att du upplever bemötandet på detta sätt. Vi skulle gärna vilja att du skickar dina kunduppgifter till oss via PM så att vi kan se över ditt ärende.

Med vänliga hälsningar,
Adam.


Hälsa sedan dina chefer att de bör utbilda både sig själv och personalen vad gäller tekniken !

#1948

Postad 27 October 2012 - 16:17

jimmy ax1
  • jimmy ax1
  • Forumräv

  • 660 inlägg
  • 0

Hej, Jimmy ax1.

Det är tråkigt att läsa att du upplever bemötandet på detta sätt. Vi skulle gärna vilja att du skickar dina kunduppgifter till oss via PM så att vi kan se över ditt ärende.

Med vänliga hälsningar,
Adam.


Har skickat pm till dig.

#1949

Postad 27 October 2012 - 16:21

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1954 inlägg
  • 0
Intressant att veta jimmy ax1.

PM skickar man till varandra, men inte behöver du göra ett inlägg i tråden där du bara skriver att du skickat detta?

/Fredrik

Redigerat av porch123, 27 October 2012 - 16:21.


#1950

Postad 27 October 2012 - 16:26

Forsyth
  • Forsyth
  • Veteran

  • 1649 inlägg
  • 0

Intressant att veta jimmy ax1.

PM skickar man till varandra, men inte behöver du göra ett inlägg i tråden där du bara skriver att du skickat detta?

/Fredrik


Tyvärr måste man det annars kan det dröja ett antal dagar innan de tittar efter och agerar är min erfarenhet.

/Micke



12 användare läser detta ämne

1 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar


    BioBerra
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.