* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 07 april 2012 - 17:21
QR-koden på http://www.telia.se/...ideAndroid.page länkar vidare till AppStore inte Market!
Redigerat av tomano58, 07 april 2012 - 17:28.
Postad 07 april 2012 - 22:08
QR-koden på http://www.telia.se/...ideAndroid.page länkar vidare till AppStore inte Market!
Jag hamnar rätt när jag kör den i min android telefon, vad är det för telefon du använder?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2012 - 22:19
Lokalkanalerna går ej in på TV4HD ?!
Det finns bara en TV4 HD från TV4 och den är stockholmsvarianten antar jag?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2012 - 22:19
Detta är helt sjukt! Galax SII'an skickar till Market men Nexus S'en till AppStore??? Trots att de båda pekar på samma url!Jag hamnar rätt när jag kör den i min android telefon, vad är det för telefon du använder?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2012 - 22:20
Vet du varför jag inte har Svt1 HD och svt2 HD? Står på telias hemsida att jag kan ha HD men inte har jag det.
Mvh/ Danne
Postad 07 april 2012 - 22:22
På Kanal 5HD så visas alla program dubbelt i programinfo. Varför? Välj 5HD, INFO-knappen, stega.
Det beror på att det skickas så till oss, det är dock felanmält men det kommer inte fixas för de som kan fixa har inte jour antar jag...
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2012 - 22:34
Detta är helt sjukt! Galax SII'an skickar till Market men Nexus S'en till AppStore??? Trots att de båda pekar på samma url!
Tror scanlife använder någon typ av sätt att känna igen vad det är för telefon när den redirectar så det är nog därför det kan bli fel om telefonen inte säger något den känner igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2012 - 22:39
T.ex. TV3 har fortfarande små frysningar (som även rapporterats av flera kunder tidigare). Finns det någon mer information om detta problem?
Om detta problem finns kvar efter onsdag så kan jag slå på loggar på dig så får du säga till när det händer så får de titta på det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 07 april 2012 - 22:46
Varför fungerar inte texttv på HD kanalerna tv3 tv4 och kanal5. När jag beställde HD paketet rensade jag bort vanlig tv3
tv4 och kanal5 från favoritlistan och då försvann även texttvfunktionen.
Text-tv funktionen visar bara text-tv för kanaler i aktuell kanallista som har text-tv. Så är designen.
Och så blev jag så förvånad när jag tänkte titta på bygglov genom programbiblioteket och upptäckte att det inte fanns upplagt där. Jag förstår inte vitsen med att ha programbiblioteket när man inte kan använda det.
Jag har ingen box som jag kan testa på här men om jag kommer ihåg rätt så publiceras material där av TV4 och då kan man felanmäla det via Telias support så kan de be TV4 fixa det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 07 april 2012 - 22:47.
Postad 07 april 2012 - 23:00
Vet du varför jag inte har Svt1 HD och svt2 HD? Står på telias hemsida att jag kan ha HD men inte har jag det.
Vanligaste orsaken brukar vara att kunden inte har tjänsten Telia Smart. Men kontaktar man kundtjänsten så kan de oftast berätta exakt vad det beror på i det aktuella fallet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 08 april 2012 - 06:47
Vanligaste orsaken brukar vara att kunden inte har tjänsten Telia Smart. Men kontaktar man kundtjänsten så kan de oftast berätta exakt vad det beror på i det aktuella fallet.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Och får du beskedet att du har för långt avstånd så fråga hur långt det är för ligger du på gränsen så kan du mycket väl se hd-kanaler ändå. Jag ligger enligt Telia över gränsen och får inte dem per automatik för systemet säger nej. Men då jag har en stabil ADSL-lina så har jag aldrig problem med hd-kanalerna.
Postad 08 april 2012 - 07:29
Helt plötsligt försvann bilden.
När jag startade om stannade uppstarten på plupp fem som blev röd och
jag fick felmeddelande Systemet erhåller ingen multicast.
Efter ett tag fungerade det igen.
Min fråga är: Vad hände och farför är det så svårt att hitta hjälp på Telias
hemsida. Sökte på felkoder och felkod 712 utan att få någon bra träff.
//Pryzze
Postad 08 april 2012 - 09:24
Postad 08 april 2012 - 10:22
I bland (rätt ofta) försvinner ljudet. För det mesta går det att få igång det genom att stänga av och slå på förstärkaren,
men ibland har jag fått starta om boxen genom att dra ut sladden.
Boxen har också spontanbootat 2 gånger. I går kväll när det var curling och i morse under Godmorgon Sverige.
Sundsvall, fiber, 1963-box, Denon-förstärkare.
/Gunnar
Postad 08 april 2012 - 11:11
Fiber, 1963 box och Yamaha förstärkare kopplat med HDMI.
Postad 08 april 2012 - 14:07
Jag har också problem med TV4HD. Som andra har upplevt så blir det ljudspikar.
I bland (rätt ofta) försvinner ljudet. För det mesta går det att få igång det genom att stänga av och slå på förstärkaren,
men ibland har jag fått starta om boxen genom att dra ut sladden.
Boxen har också spontanbootat 2 gånger. I går kväll när det var curling och i morse under Godmorgon Sverige.
Sundsvall, fiber, 1963-box, Denon-förstärkare.
/Gunnar
Markus har lagt på loggning på min vip-1963 (fiber, Uppsala), så här kommer en uppdatering till honom:
1)
Ljudet försvann plötsligt nån gång mellan 10:15 och 10:25 när sambon kollade på TV4 HD.
Fjärrkontrollen låg på bordet och boxen gjorde inget annat i övrigt.
2)
Det smällde till i högtalarna och ljudet försvann igen 10:42.
Det blev då även svart i rutan.
När man försökte byta till trean för att sen hoppa tillbaka till fyran så hände ingenting.
..och så startar den J...A F....NG boxen om kl 10:43.
(sambons ord, inte mina.

Postad 08 april 2012 - 15:01
I mitt fall går det inte variera ljudet med fjärrkontrollen. Nivån är konstant (oavsett ljudsymbolens "storlek"). Box 1963 hdmi till Sony 40". Det har varit så här alltsedan starten 29 mars. Inga andra kanaler har problemet. Är jag ensam om det?
Postad 08 april 2012 - 15:17
Jag har också problem med TV4HD
I mitt fall går det inte variera ljudet med fjärrkontrollen. Nivån är konstant (oavsett ljudsymbolens "storlek"). Box 1963 hdmi till Sony 40". Det har varit så här alltsedan starten 29 mars. Inga andra kanaler har problemet. Är jag ensam om det?
Det är inte så att det är DolbyDigital-ljud på TV4HD när du tittar då? Det ljudet kan inte boxen manipulera, utan det skickas ut digitalt omodifierat. Analogt ljud kan boxen däremot styra över...
Redigerat av elofu17, 08 april 2012 - 15:19.
Postad 09 april 2012 - 09:55
Är detta ett allmänt problem? ADSL GBG.
Postad 09 april 2012 - 13:39
NG HD kanalen har jag texten ca 5 sek före tal. TV4 HD osynk på ljud och bild.
Är detta ett allmänt problem? ADSL GBG.
Nu vid 14:34 provade jag att växla över till National geographic HD, och den inbrända texten där ligger ca 5 sekunder före även på det programmet.
Ljudsynken på TV4 HD kl 14:34 ser korrekt ut.
Postad 09 april 2012 - 15:50
Min förstärkare kopplar fysiskt om signalhanteringen från de digitala till de analoga kretsarna mha ett relä när DD-signalen försvinner, så jag hör tydligt om/när det händer.
Postad 09 april 2012 - 19:37
Kl 20:30:50 blir det en spik i ljudet på TV4 HD och efter det försvann ljudet.
Bytte till trean och tillbaka, så hoppade ljudet igång igen.
(vid själva bytet, dvs just precis när man trycker på Ch- på fjärren, så spikar det till i högtalarna igen)
Postad 09 april 2012 - 20:02
På tv4hd funkar det bra.
Postad 10 april 2012 - 03:31
ADSL och Andersson R1 surrondreciver och koaxialkabel från boxen till förstärkaren. Provade även optiskt anslutning men med samma resultat. Jag är så van vid att justera ljudet med förstärkarens fjärrkontroll så det är lugnt tycker jag. Kör för övrigt alltid analogt för förstärkaren klurar inte ut att omvandla dolby digtal 2.0 (som är det vanligaste ljudet) ut till alla 5 högtalare. Den trollat ut analogt däremot på ett föredömligt sätt i 5 högtalare. Det låter nästan som 5:1 ljud faktiskt.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 10 april 2012 - 03:35.
Postad 10 april 2012 - 08:01
Tyvärr så hade kanske loggningen slutat hos mig då?
Hoppas ni kan hitta felet snart då det verkar vara ett nytt problem som inträffar rätt ofta... (aldrig sett det innan senaste uppdateringen såvitt jag kan minnas)
Postad 10 april 2012 - 11:03

Jag har också problem med TV4HD
SVAR......Det är inte så att det är DolbyDigital-ljud på TV4HD när du tittar då? Det ljudet kan inte boxen manipulera, utan det skickas ut digitalt omodifierat. Analogt ljud kan boxen däremot styra över...
Det gäller alla program som jag sett. Jag är för dålig på ljudfrågor men betyder det att TV4HD är ensam om att enbart sända DolbyDigital-ljud??
/lowtide
Postad 10 april 2012 - 11:39
Det verkar som att TV4HD sänder iaf det mesta i DD5.1. Inte märkt något annat. SVTHD-kanalerna sänder både DD5.1 och DD2.0 har jag märkt. Speciellt på musikprogram är det nästan alltid DD2.0 (Vilket är ganska logiskt, ingen musik spelas in i 5.1, utan i stereo)
Postad 10 april 2012 - 14:16
Kända problem inom tv-tjänsten
Vi vill informera våra digital-tvkunder om kända fel som finns i vår tv-tjänst idag.
Ett fel som kan uppkomma för dig med inspelningsbar tv-box, en så kallad PVR, är att det blir fel vid uppspelning av inspelat material. Felet inträffar när du har spelat in ett program eller en film på den inspelningsbara boxen och sedan tittar på inspelningen och väljer att avbryta under programmets gång.
Nästa gång du vill titta på inspelningen och trycker ja på frågan om att fortsätta att titta där programmet/filmen stoppades, startar programmet dessvärre från början. Det vill säga det går inte att titta på programmet där man senast stannade uppspelningen. Felet åtgärdas genom att Telia genomför en uppdatering av tjänsten och vi arbetar givetvis för att så snart som möjligt komma till rätta med problemet.
Ett annat fel som vissa digital-tvkunder kunder har upplevt är att fjärrkontrollen har gått sönder. Vår leverantör Motorola misstänker att det handlar om en felaktig sändning av fjärrkontroller med fjädrar som lossnar och hamnar inne i kontrollen. Det finns även exempel på batteriluckor som sitter löst. Byte av fjärrkontrollen löser problemet.
Redigerat av Unregisteredfa46ece3, 10 april 2012 - 14:17.
Postad 10 april 2012 - 14:32
Det första felet krävs att man tar ur strömsladden och startar om på det sättet.
Har man krypteringsfel , alltså det andra felet räcker det att starta om tjänsten via systeminställningarna i inställningsmenyn.
Så funkar det inte att starta om via menyn så har man nog mycket troligtvis inte krypteringsfel.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Även jag fick det första felet i går, endast ljud i ca 10 sek men ingen bild. Efter att ha ryckt strömsladden och startat om igen funkar det, skööönt. Men det var lite lurigt att det inte funkar att starta om via systeminställningar, det testade jag först nämligen. Men men... man ska aldrig underskatta en hederlig gammal sladdryckning

Postad 10 april 2012 - 18:06
Ett fel som kan uppkomma för dig med inspelningsbar tv-box, en så kallad PVR, är att det blir fel vid uppspelning av inspelat material. Felet inträffar när du har spelat in ett program eller en film på den inspelningsbara boxen och sedan tittar på inspelningen och väljer att avbryta under programmets gång.
Nästa gång du vill titta på inspelningen och trycker ja på frågan om att fortsätta att titta där programmet/filmen stoppades, startar programmet dessvärre från början. Det vill säga det går inte att titta på programmet där man senast stannade uppspelningen. Felet åtgärdas genom att Telia genomför en uppdatering av tjänsten och vi arbetar givetvis för att så snart som möjligt komma till rätta med problemet.
... och ni som varit med ett tag här vet om att detta fel inte finns i SDK 4.3 från tillverkaren och att den kommer imorgon vid 10 som det ser ut nu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 10 april 2012 - 18:44
Postad 10 april 2012 - 19:00
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 10 april 2012 - 19:07.
Postad 10 april 2012 - 19:35
Fiber, 1963, förstärkare, Vallentuna
Postad 10 april 2012 - 19:36
Redigerat av Vaaka14, 10 april 2012 - 19:38.
Postad 10 april 2012 - 20:03
Ljudet på Kanal 5 felsöks, TV4 Västerås var felanmäld men är ok nu.
Nu verkar femman fungera som den ska igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 10 april 2012 - 20:08
satt o kolla på hockeyn på 4an nu. helt plötsligt försvann ljudet, försökte byta kanal och sen ändra tillbaka har hjälpt förut. men nu är det helsvart på varenda kanal även efter man ryckt stömkabeln
Samma här.. med ljudet iaf.. var i köket, när jag kom ut anklagade jag sambon för att ha stängt av

Efter omstart fungerar ljudet igen.
Har haft remotelog, dock så stängdes den av (efter 3dygn) runt lunchtid idag, typiskt

Postad 10 april 2012 - 20:10
Nu verkar femman fungera som den ska igen.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Tack! Men tur i alla fall att Boxer har frivisning, man vill ju inte missa svenska miljonärer

Postad 10 april 2012 - 20:18
Samma här.. med ljudet iaf.. var i köket, när jag kom ut anklagade jag sambon för att ha stängt av
men det visade sig att det var fullt ljud, försökte höja och sänka, men hjälpte ej.. bytte kanal, då blev bilden svart och den sedvanliga autoomstarten kom.
Efter omstart fungerar ljudet igen.
Har haft remotelog, dock så stängdes den av (efter 3dygn) runt lunchtid idag, typiskt
Nu ljudspik, men inget bortfall av ljudet 21.17. Kör via HDMI enbart även ikväll, då lilla dottern sover.
Postad 10 april 2012 - 21:19
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 10 april 2012 - 21:56
Har ställt frågan til TV4Play även om jag tycker att det är till Telia vi påtalar och sedan får Telia reda ut det med TV4. Vi köper ju tjänsten av Telia, inte av TV4.bobo59 07 april 2012 - 15:02 skrev:
Och så blev jag så förvånad när jag tänkte titta på bygglov genom programbiblioteket och upptäckte att det inte fanns upplagt där. Jag förstår inte vitsen med att ha programbiblioteket när man inte kan använda det.
Jag har ingen box som jag kan testa på här men om jag kommer ihåg rätt så publiceras material där av TV4 och då kan man felanmäla det via Telias support så kan de be TV4 fixa det.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av tomano58, 10 april 2012 - 21:57.
Postad 10 april 2012 - 23:11
Har ställt frågan til TV4Play även om jag tycker att det är till Telia vi påtalar och sedan får Telia reda ut det med TV4. Vi köper ju tjänsten av Telia, inte av TV4.
Var det inte det jag skrev, du ska felanmälas till Telia och Telia kontaktar TV4?
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 11 april 2012 - 00:27
haha åkte du på disken va?
sry för off topic men var tvungen.
Postad 11 april 2012 - 07:36
Läste fel...Var det inte det jag skrev, du ska felanmälas till Telia och Telia kontaktar TV4?
Markus Johansson
Telia Kundservice

Postad 11 april 2012 - 08:12
Jag ser bara planerade inspelningar som är gjorda i appen, inte alla som är planderade märkte jag idag. Lite störigt.
Hade även varit önskvärt om TElia kunde göra något så att man kan spela in utan felmeddelande när man har inspelningsmarginaler (på samma kanal exempelvis borde detta inte vara omöjligt.)
En variant hade väl varit att inspelningen avslutas korretk på ena kanalen samtidigt som den påbörjas av den andra. dvs två strömmar samtidigt. Annat alternativ vore att den hellt enkelt prioriterar den ena inseplningen. den som pågår och sen påbörjas den andra
Postad 11 april 2012 - 08:58
Börjar bli jäkligt trött på detta nu att inte kunna spela in en kanal och titta på en annan. En gång för alla är det något på gång där eller? För så fort bindningen går ut för mig kommer jag byta leverantör. Väntat sedan första inspelningsboxen kom ut. Någon annan som är intresserad av detta?
Postad 11 april 2012 - 10:57
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 11 april 2012 - 11:18
Något har gått fel med uppgraderingen så ni vet.man försker backa den just nu.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Vad för fel? Att den ställer till med oreda?
5 användare läser detta ämne
1 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
-
BioBerra