Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 28 augusti 2007 - 12:55

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Förlåt en dum fråga. Var drar man ner ljudnivån på PS3:an?

Min PS3:a "knäpper" lite strömliknande knäppningar, var 3-5 sekund när det är tyst. Jag har kopplat in den via förstärkare med optisk kabel. När jag kör analogt från PS3 och när den optiska kabeln används mellan förstärkaren och min 360 är det så tyst som det skall vara.

Har någon annan detta problem?
MVH,

<{POST_SNAPBACK}>


Tror iofs inte att det löser dina problem men du hittar det under system settings menyn och sen audio settings.

#152

Postad 11 september 2007 - 09:21

AB8
  • AB8
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Min PS3 verkar tappa inställningarna ibland. Startbilden dyker upp (den med 'hittat hdmi') och jag måste göra om alla inställningar. Någon som känner igen detta/har en lösning?

507XD (hdmi), Denon (via optisk)

Mvh
/B

#153

Postad 14 september 2007 - 23:51

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0

hjälp!!!!!!
jag har en benq w9000 kopplat med en 9 m audioquest hdmi-3 till ps3 som båda stödjer 1080p,...det går bra att köra 720p/1080i-men när jag väljer 1080p så tok flimmrar bilden  ....är det någon som har hört talas om detta problem???? eller vet vad problemet kan vara??? tacksam för svar:)


Jag har samma problem och har haft det i 2 månader!
Bild på felet: http://aycu39.websho...70045006_rs.jpg

* Jag köpte en 32" Samsung HD TV med stöd för 1080i och 720p. Det funkade bra.

* Jag köpte en Samsung 52" M86:a FULL HD TV men PS3 började flimra direkt i 720p eller 1080i och i 1080p flimrar det otroligt mycket.

* När jag ber PS3:an ställa in bästa upplösning automatiskt spelas den i 576p och det är det enda som fungerar.

* Jag antog att felet var på TVn och fick en ny 52" M86:a men problemet kvarstår.

* Jaghar ställt in till standardinställningar osv och PS3:an fungerade utmärkt hela tiden och fungerar bra på 576p också men då felet inte verkar vara på TVn så måste det vara på PS3:an eller HDMI kabeln. Vad kan felet vara? Så SKUMT :) Vill njuta av PS3an till fullo och blu-ray filmer går inte att spela alls. Flimret börjar direkt.

#154

Postad 15 september 2007 - 10:18

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0
Har du rpovat att RESETTA ps3an? JAg har för mig att man skall hålla in powerknappen i ca 6 sekunder efter att man har startat den.

#155

Postad 15 september 2007 - 10:52

Conigol
  • Conigol
  • Användare

  • 202 inlägg
  • 0
Japp, har gjort det många ggr. Letade efter något nr till Sony men dom verkade inte ha öppet på helger. Försökte ringa mediamarkt (där jag köpte PS3) men dom svarade inte så får nog ta och åka dit.

EDIT: Problem löst. Kabeln var fel på :)

Redigerat av Conigol, 15 september 2007 - 18:47.


#156

Postad 16 september 2007 - 21:21

Eufemism
  • Eufemism
  • Forumräv

  • 861 inlägg
  • 0
Nu blir jag lite orolig, min PS3 hängde sig precis igen. Brukar det hända er? Andra gången idag, och säkert femte gången totalt på mindre än en månad. Bör jag lämna in den på reparation eller håller Sony och deras spelutvecklare så dålig kvalité på grejjerna? Min Xbox 360 har ju hängt sig 3-4 gånger, men det är under ett år.

#157

Postad 19 september 2007 - 15:12

jarijuho
  • jarijuho
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Jag tycker att efter senaste uppdateringen av mjukvara, så har maskinen börjat strula lite..
1) Maskinen har hängt sig några gånger (2-3 gånger sedan förra uppdateringen)
2) Ibland verkar inte handkontrollen fungera (kan även vara så att handkontrollen har gått sönder)
3) On-line spel fungerar ibland hackigt (resistance-FOM) (kan även bero på internetuppkopplingen)

Redigerat av jarijuho, 19 september 2007 - 15:16.


#158

Postad 19 september 2007 - 17:48

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Hej.


Min maskin har hängt sig ca 15-20 gånger på ca 3 veckor :rolleyes: .. nu händer det mer sällan, men detta är ju inget "man går med på".

Jag kommer antagligen utnutja min ånger månad/öppet köp å lämna in maskinen å ta ett nytt pkt.

Men jag undrar om det är ett fel som "alla" maskiner har? eller om det är vissa bara osv.??

Min maskin hänger sig när jag ska starta ett spel/demo (oftast demo) och/eller avsluta.

Alla ni ägare av ett ps3 med liknande fel....SE TILL ATT SKRIV NER DETTA HÄR SÅ ATT VI FÅR EN BÄTTRE ÖVERSIKT-TACK!


Mvh Micke.

#159

Postad 24 september 2007 - 18:55

Killbom
  • Killbom
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
min går upp till läge 3 och stannar där whatsoever. klassar det som störnade ljudnivå..
Den började med det efter att jag testade att ha den i ett skåp B) eller så inbillar jag mig..
Skall stoppa in den där igen och köra med öppen lucka istället...

#160

Postad 26 september 2007 - 15:58

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Jahapp, då har min PS3 börjat ge upp. Bilden har tappat signalen några gånger, med några sekunders mellanrum i spel och film. Då via HDMI(guldplätterad Supra) och nu när bilden inte vill komma tillbaka alls längre så prövade jag andra ingångar som komposit, komponent och scart. Har hållt inne startknappen på PS3 så TV:n visar att den försöker ta emot 576p via hdmi, och jag hade bild i några sekunder med scarten, innan den gav upp helt.

Jag tror inte det är varken TV eller sladdproblem, då borde ju alternativa ingångar visat bild. Eftersom flera haft liknande problem antar jag att det är PS3:an som tillhör "problemserien"

Fläkten går upp i 3:an efter 8 minuter, och då är den helt kallstartad. Då har jag inte ens loggat in min användare... (nästan 25 grader varm i rummet då)

Har förstått att den har hört till de "högljudda" men inte orkat byta, då problemen till en början var så få, med så långt mellanrum. Sen har det gradvis blivit värre, och nu får jag inte längre nån bild på någon ingång. Har använt den så regelbundet, så tre veckors väntetid som man hört att det är har inte känts rimligt.

Det jag är rädd för är att Nordisk Film AB bara kommer att skicka tillbaka den. Men kan de göra det när man inte får nån bild?

Kan det vara så att ps3 stryper videosignalen om den tycker det är för varmt?

Kanske man borde testa att sänka rumstemperaturen. Men de PS3 som är tysta kan ju klara 60 grader utan att haverera, så att den inte klarar 25 grader borde väl då isåfall ändå vara oacceptabelt?

#161

Postad 26 september 2007 - 16:19

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Hej.
Min maskin har hängt sig ca 15-20 gånger på ca 3 veckor :D .. nu händer det mer sällan, men detta är ju inget "man går med på".
..snip..
Alla ni ägare av ett ps3 med liknande fel....SE TILL ATT SKRIV NER DETTA HÄR SÅ ATT VI FÅR EN BÄTTRE ÖVERSIKT-TACK!
Mvh Micke.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp, har har trubbel med min PS3:a också, upptäckde de första symptomen när jag köpte Colin McRae Dirt (mer info finns i tråden Colin McRae Dirt PS3, Krashar...).
Efter detta har andra konstigheter börjat hända, ibland stänger den helt spontant av sig och hamnar i nått "mellan-mode" med den röda power-lampan blinkande. Är då tvungen att stänga av den och sedan sätta på den igen. Händer dagligen och speciellt frekvent är det när jag är i menyerna i Warhawk...

Har kontaktat Discshop där jag köpte burken och fick svaret att de ville att jag pratade med Playstation support innan de kunde hjälpa mig vidare. Fick ett telefonnummer som går till nått som kallas Playstation Hotline vilket skall vara öppet mån-sön 1800-2100 och där skulle de visst ha support. Jag har försökt att ringa detta nummer i över en vecka nu utan att komma fram en enda gång, det är konstant upptaget mellan 18:00:00 till 21:00:00 och ringer man en sekund utanför telefontiden får man besked om deras öppetider. Jag börjar tro att numret är en bluff och inte är i bruk längre och har återigen kontaktat Discshop och väntar på svar därifrån.
;)

Redigerat av H0gg3, 26 september 2007 - 16:20.


#162

Postad 26 september 2007 - 16:31

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Vad säger lagen om en support som inte går att nå?

EDIT!

Nu har även jag försökt ringa supporten, lyckades faktiskt komma fram en sekund efter 18.00. Fick upptaget-ton, så killen före var allt bra snabb. Länge snackar han med, för nu har jag provat 10 gånger på 30 minuters tid och bara upptaget hela tiden!

Redigerat av Fredag, 26 september 2007 - 17:45.


#163

Postad 26 september 2007 - 21:54

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
För några dagar sedan ringde jag konstant i 2 timmar, slog numret på nytt direkt när jag fått en upptagetsignal... I 2 timmar! Jag nästan hoppas att numret jag fått är felaktigt eller nått, får så uselt får det inte vara....

#164

Postad 27 september 2007 - 03:10

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Hej.

Varenda jä*la affär hänvisar till att man ska ringa sony hotline innan man lämnar tillbaka sin ps3:a-detta är antagligen en "policy" ifrån sony.

Jag har inte haft några sådana problem som ni nämner, men jag har som sagt haft problem med att min hänger sig imellanåt.

Så idag så åkte jag till Elgiganten å lämnade in mitt ps3(sista dagen på min ångerrättsmånad)

Sony å Elgiganten ligger just nu i nån sorts tvist(eller har gjort senaste tiden), men killarna på Elgiganten sa att dom får in ett parti ps3 nu i mitten på oktober-runt den 16:onde, så då ringer dom mig direkt å jag kan komma dit å hämta ut en ny maskin.

Det finns inga ps3:or på ngn av Elgiganten affärerna i hela V.götaland just nu.

men om ca 3 veckor så ska det finnas igen-då hoppas man att man får en HELT FUNGERANDE maskin!!!

Annars så är jag helnöjd med Playstation 3-och bemötandet från killarna på Elgiganten var mkt bra.

Mvh Micke.

#165

Postad 27 september 2007 - 13:34

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Fick svar från Discshop att hotline numret är i bruk och är den väg som sony bestämt att alla reklamationsfrågor skall gå. Men då jag försökt att få tag i dem utan att lyckas så har Discshop gått med på att hoppa över det ledet och vill nu att jag ska skicka in PS3:an till dem (som sedan kommer att gå vidare till Sony), lär väll ta månader innan jag får se den åter...

De ville att jag skulle skicka den i orginalförpackningen.... uhm, bor man i lägenhet så har man inte plats att spara alla kartonger och jag är rätt övertygad om att jag har vikit ihop den å slängt den i pappersåtervinningen för många månader sedan....

#166

Postad 27 september 2007 - 15:45

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

  • 2 249 inlägg
  • 0
Låter jobbigt för dig, fan vad jobbigt det är att behöva lämna in en maskin man köpt för många tusingar-jag tycker att du ska få en utbytes maskin sålänge.

Man ska ALLTID spara kartongerna osv-det vet du väl :)

Lycka till!

Micke.

#167

Postad 27 september 2007 - 16:11

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Ringde Nordisk Films kundtjänst idag och förklarade att deras hotline för Playstation inte fungerade. Blev då kopplad vidare till nån support och sa att PS3 är kaputt och att jag vill ha ett returnummer.
Då säger hon att privatpersoner ska skicka tillbaka till butik, allt annat är fel. Poängterade att det är inte vad jag hört, men hon betygade att privatpersoner inte fick returnera PS3 till dem.

Så nu har jag överlämnat ärendet hos Dustin Home och inväntar returfraktsedel...

#168

Postad 28 september 2007 - 13:03

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
'ello igen,

Ville bara nämna att mitt reklamationsärende har hittills sköts på bästa tänkbara sätt av Discshop, orginalförpackningen var inte så viktig ;) och de lovade att skicka mig en ny maskin direkt när de fått in min gamla trasiga burk.
Håller tummarna :P

#169

Postad 28 september 2007 - 13:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Låter jobbigt för dig, fan vad jobbigt det är att behöva lämna in en maskin man köpt för många tusingar-jag tycker att du ska få en utbytes maskin sålänge.

Man ska ALLTID spara kartongerna osv-det vet du väl :P

Lycka till!

Micke.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo det är en bra idé att ha kvar kartongerna tills garantin gått ut iaf.

#170

Postad 28 september 2007 - 14:33

Skyrex
  • Skyrex
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Hej. Jag har ett riktigt skumt problem med ljudet. Köpte Nhl 08 idag och då funkar inte ljudet i spelet. Ljudet funkar i övrigt utom i spelet. Testade Colin Mcrae dirt och då funkar inte ljudet heller tills jag testar att ändra ljudet i spelet till Headphones??? Testar Nhl igen och där går det inte fortfarande och inte heller kan man ändra inställningar i ljud på det sättet i spelet.

Snälla hjälp om någon kan så man kan ha lite kul med polarna en fredag ??? :P

#171

Postad 28 september 2007 - 19:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Om du har ljud från PS3an när du exempelvis Foldar men inte i spelet måste det ju vara en inställning i spelet som är galen?

#172

Postad 29 september 2007 - 01:27

Skyrex
  • Skyrex
  • Rookie

  • 9 inlägg
  • 0
Tack iallafall.Det var Denon förstärkaren som spökade :)

#173

Postad 30 september 2007 - 18:12

Kristoffer414
  • Kristoffer414
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Öhm detta är la inget svar men lite tips för er som har problem med ps3. För att motvärka att ps3,an skall bli varm så ställ den upp på ett säkert ställe där det fins utrymmer. ligger den ner vid trånga ställen så klart den blir varm = fläkten drar igång.

För er som upplever buggar i erat ps3, Koppla in ps3,an till erat bredband och uppdatera det, det skal lösa eventuella små buggar.

Har ni problem som inte går att lösa bör ni ju lämna in erat ps3 till reppen eller få ny vara?

Hoppas det hjälpte lite! :D

#174

Postad 01 oktober 2007 - 08:13

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Skall man uppdatera bredbandet eller PS3an? :D

Lämna in å lämna in, Sony hävdar ju att det inte är något fel på de flesta inlämnade konsolerna så därav folks frustration. Sen tror jag folk förstår att en instängd konsol blir varmare än en som står fritt. Men det var ju fint att du klargjorde detta....

Edit: stavfel

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 02 oktober 2007 - 06:23.


#175

Postad 01 oktober 2007 - 21:06

klippo
  • klippo
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Jag har ett problem med PS3 och bluray filmer..

Jag får fyrkanter över filmen titt som tätt, och ibland blir den smetig och ibland rosa eller grön...

någon mer än jag som har samma problem ? :)

#176

Postad 02 oktober 2007 - 06:23

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0
Vad har du för TV? Kör du komponent, HDMI, Scart etc?

#177

Postad 02 oktober 2007 - 08:08

klippo
  • klippo
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Sanyo plv-z5 med kjells clicktronic hdmi kabel 10m.

Skickar 1080p signal till projektorn, ps3 är stående..

jag har bara problem med blu-ray filmerna inget annat material

#178

Postad 03 oktober 2007 - 14:15

klippo
  • klippo
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Sanyo plv-z5 med kjells clicktronic hdmi kabel 10m.

Skickar 1080p signal till projektorn, ps3 är stående..

jag har bara problem med blu-ray filmerna inget annat material

<{POST_SNAPBACK}>



problemen fortsätter :angry:

aen flux laggade igenom hela filmen.
300 blir grötig och eller pixelated, likadant hellboy..

vid titt på blu-ray går fläkten igång ordentligt...


blir att försöka få ut en ny.. nu är det dock trist att man köpte den från kanada..

#179

Postad 03 oktober 2007 - 14:59

h_z
  • h_z
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0

Sanyo plv-z5 med kjells clicktronic hdmi kabel 10m.

Skickar 1080p signal till projektorn, ps3 är stående..

jag har bara problem med blu-ray filmerna inget annat material

<{POST_SNAPBACK}>



problemen fortsätter :angry:

aen flux laggade igenom hela filmen.
300 blir grötig och eller pixelated, likadant hellboy..

vid titt på blu-ray går fläkten igång ordentligt...


blir att försöka få ut en ny.. nu är det dock trist att man köpte den från kanada..

<{POST_SNAPBACK}>


Har du testat att skicka en 720P eller 1080i signal till Z5:an?
720P är ju dess native upplösning, kan ju vara värt ett försök om det inte redan gjorts.
/mvh,
hz

#180

Postad 03 oktober 2007 - 15:17

klippo
  • klippo
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0

Sanyo plv-z5 med kjells clicktronic hdmi kabel 10m.

Skickar 1080p signal till projektorn, ps3 är stående..

jag har bara problem med blu-ray filmerna inget annat material

<{POST_SNAPBACK}>



problemen fortsätter :angry:

aen flux laggade igenom hela filmen.
300 blir grötig och eller pixelated, likadant hellboy..

vid titt på blu-ray går fläkten igång ordentligt...


blir att försöka få ut en ny.. nu är det dock trist att man köpte den från kanada..

<{POST_SNAPBACK}>


Har du testat att skicka en 720P eller 1080i signal till Z5:an?
720P är ju dess native upplösning, kan ju vara värt ett försök om det inte redan gjorts.
/mvh,
hz

<{POST_SNAPBACK}>


jag hade sämre bild med 1080i signal, vart mer pixelated.. 720p har jag inte testat att enbart skicka. 1080p vart det minst problem med, men det är fortfarande problem..

att aeon flux laggade har ju inte heller med projen att göra eftersom även ljudet laggade, samma sak hände när jag tittade på en DVD häromdagen

#181

Postad 04 oktober 2007 - 12:27

bridgeman79
  • bridgeman79
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Anledningen till att bilden hackar kan vara att ni aktiverat 24fps, råkade göra detta och fick samma fenomen.. :)

#182

Postad 04 oktober 2007 - 16:29

Unregistereddb696227
  • Unregistereddb696227
  • Amatör

  • 73 inlägg
  • 0

-


Redigerat av Unregistereddb696227, 16 september 2020 - 15:48.


#183

Postad 04 oktober 2007 - 17:51

klippo
  • klippo
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
1. varför är det bara en film som laggar då? inge spel eller trailers eller något annat?

2. varför har jag inga problem med bild vid titt på 720p serier, trailers, spel. dvd?
så att det skulle vara kabeln stämmer inte ens nästan

#184

Postad 05 oktober 2007 - 13:56

hence776
  • hence776
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

1. varför är det bara en film som laggar då? inge spel eller trailers eller något annat?

2. varför har jag inga problem med bild vid titt på 720p serier, trailers, spel. dvd?
så att det skulle vara kabeln stämmer inte ens nästan

<{POST_SNAPBACK}>


Bara en gissning, men ang 1 så tror jag att 24fps bara gäller film (Bluray). Så det skulle ju kunna vara förklaringen isåfall.

#185

Postad 11 oktober 2007 - 10:23

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Nu har jag fått hem en ny och helt fungerande burk :) , tog dryga veckan från det att jag skickade min gamla kassa PS3a till Discshop tills den nya dök upp. Kunde äntligen dra igång min Colin McRae karriär och sluta att oroa mig för låsningar i Warhawk! :)

#186

Postad 11 oktober 2007 - 11:05

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

  • 2 296 inlägg
  • 0

Nu har jag fått hem en ny och helt fungerande burk :) , tog dryga veckan från det att jag skickade min gamla kassa PS3a till Discshop tills den nya dök upp. Kunde äntligen dra igång min Colin McRae karriär och sluta att oroa mig för låsningar i Warhawk!  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Låsningar har jag oxå, kanske 1 i veckan. Det kan väl inte bero på PS3an hårdvarumässigt? Vad skulle skilja den nya mot din gamla?

#187

Postad 11 oktober 2007 - 11:48

H0gg3
  • H0gg3
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0

Nu har jag fått hem en ny och helt fungerande burk :) , tog dryga veckan från det att jag skickade min gamla kassa PS3a till Discshop tills den nya dök upp. Kunde äntligen dra igång min Colin McRae karriär och sluta att oroa mig för låsningar i Warhawk!  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Låsningar har jag oxå, kanske 1 i veckan. Det kan väl inte bero på PS3an hårdvarumässigt? Vad skulle skilja den nya mot din gamla?

<{POST_SNAPBACK}>


Har beskrivit problemen med min gamla burk i flera inlägg ovan, men jag kan dra det lite kortfattat igen:
* Kunde överhuvudtaget inte spela Colin McRae, PS3:an totalfrös när racet skulle dra igång. Switchen på baksidan var den enda vägen ut ur låsningen.
* PS3an slog av sig helt spontant, värst var det i XMB. Detta gjorde det hopplöst att ladda hem nått från Playstation Store, använda burken som mediaspelare etc etc. Jag var glad om det kunde gå 10 minuter utan att burken låste sig.
* I Warhawk fick jag stressa förbi alla menyer för att hinna komma in i ett spel innan eländet stängde av sig a la XMB, att befinna sig i menyerna mer än 2 minuter var dödsdömt. Dock så fungerade det hyggligt och låste sig sällan inne i spelet.

Så det handlade inte om nån enstaka låsning spontan-resett i veckan eller i månaden, det var med 5 minuters intervaller och så ska inte en modern spelkonsoll funka. Något var galet med den gamla, glapp? överhettning? ...tja jag vet inte, men vad jag vet är att alla symptomen ovan försvann när jag fick en ny apparat.

#188

Postad 15 oktober 2007 - 11:23

klippo
  • klippo
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
testade sätta 24fps. gjorde ingen skillnad. bilden "laggar" ska nog göra ett försök att byta kabel innan jag skickar tillbaka den till kanada tror jag


Nu har jag fått hem en ny och helt fungerande burk :) , tog dryga veckan från det att jag skickade min gamla kassa PS3a till Discshop tills den nya dök upp. Kunde äntligen dra igång min Colin McRae karriär och sluta att oroa mig för låsningar i Warhawk!  :P

<{POST_SNAPBACK}>


Låsningar har jag oxå, kanske 1 i veckan. Det kan väl inte bero på PS3an hårdvarumässigt? Vad skulle skilja den nya mot din gamla?

<{POST_SNAPBACK}>


Har beskrivit problemen med min gamla burk i flera inlägg ovan, men jag kan dra det lite kortfattat igen:
* Kunde överhuvudtaget inte spela Colin McRae, PS3:an totalfrös när racet skulle dra igång. Switchen på baksidan var den enda vägen ut ur låsningen.
* PS3an slog av sig helt spontant, värst var det i XMB. Detta gjorde det hopplöst att ladda hem nått från Playstation Store, använda burken som mediaspelare etc etc. Jag var glad om det kunde gå 10 minuter utan att burken låste sig.
* I Warhawk fick jag stressa förbi alla menyer för att hinna komma in i ett spel innan eländet stängde av sig a la XMB, att befinna sig i menyerna mer än 2 minuter var dödsdömt. Dock så fungerade det hyggligt och låste sig sällan inne i spelet.

Så det handlade inte om nån enstaka låsning spontan-resett i veckan eller i månaden, det var med 5 minuters intervaller och så ska inte en modern spelkonsoll funka. Något var galet med den gamla, glapp? överhettning? ...tja jag vet inte, men vad jag vet är att alla symptomen ovan försvann när jag fick en ny apparat.

<{POST_SNAPBACK}>



#189

Postad 18 oktober 2007 - 12:31

Arne_
  • Arne_
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
tjenare.
på tal om problem med ps3. har haft den i 2 dagar och redan första dagen efter jag fått den började bilden frysa och hacka när jag spelade sonic,och vart då lite fundersam..
och nu händer det ingenting när jag stoppar in spelet,eller dvd skivor eller ps1.
tänkte först att det kanske berodde på att jag inte har en hdtv utan jag har en vanlig och att man måste ställa in på något sätt.men det konstiga är att allt fungerade perfekt första kvällen att båda spela cd,dvd och ps3.nu funkar ingenting. någon med liknande problem? eller en tanke om vad det kan vara?vill bara veta iaf man skall lämna tillbka konsollen eller inte.
tacksam för svar.

#190

Postad 21 oktober 2007 - 01:44

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har ett jävligt irriterande problem som nån kunnig kanske kan hjälpa mig med.
Som jag fattat det ska ps3 kunna spela upp tex avi utan att materialet omkodas som till 360 via tversity.
Därför köpte jag ett ps3 för att kunna streama serier i hd, eftersom min dator inte pallade att streama + omkoda materialet samtidigt.
Men när jag försöker streama hd-material till ps3 så verkar det som om tveristy omkodar skiten ändå och det hackar!
När jag säger till tversity att den inte ska omkoda så säger ps3 att formaten inte stöds.
Så har jag fått det så totalt om bakfoten, fixar inte ps3 avi utan att en omkodning?
Jag har visserligen fått den att spela upp hd-material fläckfritt, men då funkar inte ljudet...

Nu har jag suttit uppe halva natten och är helt uppgiven, är det kanske nån som vet något jag kan ha nytta av så blir jag en lycklig man imon när jag vaknar.

(jag kör trådlöst, ska pröva med kabel imon. Vanliga avi funkar fläckfritt, men inte HD. har försökt att kopiera till konsolen men kopieringen stannar på 99%...)

Mvh
Fredrik

#191

Postad 21 oktober 2007 - 02:07

Arvin
  • Arvin
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

tjenare.
på tal om problem med ps3. har haft den i 2 dagar och redan första dagen efter jag fått den började bilden frysa och hacka när jag spelade sonic,och vart då lite fundersam..
och nu händer det ingenting när jag stoppar in spelet,eller dvd skivor eller ps1.
tänkte först att det kanske berodde på att jag inte har en hdtv utan jag har en vanlig och att man måste ställa in på något sätt.men det konstiga är att allt fungerade perfekt första kvällen att båda spela cd,dvd och ps3.nu funkar ingenting. någon med liknande problem? eller en tanke om vad det kan vara?vill bara veta iaf man skall lämna tillbka konsollen eller inte.
tacksam för svar.

<{POST_SNAPBACK}>


Du verkar ha otur, hör av dig till din återförsäljare snarast :)

#192

Postad 21 oktober 2007 - 09:13

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Hej.

Jag har ett jävligt irriterande problem som nån kunnig kanske kan hjälpa mig med.
Som jag fattat det ska ps3 kunna spela upp tex avi utan att materialet omkodas som till 360 via tversity.
Därför köpte jag ett ps3 för att kunna streama serier i hd, eftersom min dator inte pallade att streama + omkoda materialet samtidigt.
Men när jag försöker streama hd-material till ps3 så verkar det som om tveristy omkodar skiten ändå och det hackar!
När jag säger till tversity att den inte ska omkoda så säger ps3 att formaten inte stöds.
Så har jag fått det så totalt om bakfoten, fixar inte ps3 avi utan att en omkodning?
Jag har visserligen fått den att spela upp hd-material fläckfritt, men då funkar inte ljudet...

Nu har jag suttit uppe halva natten och är helt uppgiven, är det kanske nån som vet något jag kan ha nytta av så blir jag en lycklig man imon när jag vaknar.

(jag kör trådlöst, ska pröva med kabel imon. Vanliga avi funkar fläckfritt, men inte HD. har försökt att kopiera till konsolen men kopieringen stannar på 99%...)

Mvh
Fredrik

<{POST_SNAPBACK}>

Det beror på vilken "sorts" avi det är. Divx tex fungerar inte utan att transcoda. Endast motion jpeg fungerar.

Postar listan över stödda format som finns i en uppsjö av inlägg redan:
* Memory Stick Video Format
* - MPEG-4 SP (AAC LC)
* - H.264/MPEG-4 AVC Main Profile (AAC LC)
* MP4 file format
* - H.264/MPEG-4 AVC High Profile (AAC LC)
* MPEG-1 (MPEG Audio Layer 2)
* MPEG-2 PS (MPEG2 Audio Layer 2, AAC LC, AC3(Dolby Digital), LPCM)
* MPEG-2 TS (MPEG2 Audio Layer 2)
* AVI
- Motion JPEG (Linear PCM)
- Motion JPEG (μ-Law)
* AVCHD (.m2ts / .mts)

#193

Postad 21 oktober 2007 - 17:18

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
Phindus

Du skriver att ps3 ska stödja MPEG-2 men det är ju precis det jag försöker spela upp, men ljudet låter helt sjukt. Har även installerat ac3-filter utan någon framgång..

#194

Postad 21 oktober 2007 - 18:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

  • 2 854 inlägg
  • 0

Phindus

Du skriver att ps3 ska stödja MPEG-2 men det är ju precis det jag försöker spela upp, men ljudet låter helt sjukt. Har även installerat ac3-filter utan någon framgång..

<{POST_SNAPBACK}>

Var det inte någon avi du ville spela upp? Är det inte motion JPEG så kommer datorn att transkoda om den.

Men jag är ingen expert, jag kopierar över alla mina filmer då jag tycker att PS3:ans streaming är totalt bedrövlig.

#195

Postad 22 oktober 2007 - 08:53

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
Phindus


ja, jag hade inte haft något emot att kopiera filmerna men kopienring stannar på 99%..

#196

Postad 28 oktober 2007 - 15:43

Yngve
  • Yngve
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

tjenare.
på tal om problem med ps3. har haft den i 2 dagar och redan första dagen efter jag fått den började bilden frysa och hacka när jag spelade sonic,och vart då lite fundersam..
och nu händer det ingenting när jag stoppar in spelet,eller dvd skivor eller ps1.
tänkte först att det kanske berodde på att jag inte har en hdtv utan jag har en vanlig och att man måste ställa in på något sätt.men det konstiga är att allt fungerade perfekt första kvällen att båda spela cd,dvd och ps3.nu funkar ingenting. någon med liknande problem? eller en tanke om vad det kan vara?vill bara veta iaf man skall lämna tillbka konsollen eller inte.
tacksam för svar.


Har liknade problem. Andra dagen när jag spelade Motorstorm så hängde den sig för första gången. Sedan dess så händer det ingenting när man stoppar i skivor mer än att symbolen i högra hörnet börjar snurra. Låter inte ens som den försöker läsa. Något måste ha gått sönder. Väntar på svar ifrån försäljaren om jag ska skicka in den. / Yngve

Redigerat av Yngve, 28 oktober 2007 - 15:44.


#197

Postad 03 november 2007 - 20:48

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Hej!

Jag får inte ut 5.1 ljud från DVD när jag använder Playstation 3. Jag har optisk kabel till min reciever (som klarar flerkanalsljud).

Jag har detta Panasonic-system: https://www.prisjakt...ukt.php?p=92137

Man kan välja "Movie-mode" som ljud men då tror jag att systemet bara delar upp ljudet, alltså inget riktigt 5.1 ljud. "Flat" är stereo men när man spelar upp en film med 5.1 ljud blir det 5.1 ljud ändå. Så är inte fallet när jag spelar upp DVD film med PS3, har jag flat, blir det stereo ändå.

Någon som har ett förslag var felet kan vara?

PS. Tar inte optisk kabel DTS ljud? Det blev helt tyst när jag valde det.

#198

Postad 03 november 2007 - 20:55

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Hej!

Jag får inte ut 5.1 ljud från DVD när jag använder Playstation 3. Jag har optisk kabel till min reciever (som klarar flerkanalsljud).

Jag har detta Panasonic-system: https://www.prisjakt...ukt.php?p=92137

Man kan välja "Movie-mode" som ljud men då tror jag att systemet bara delar upp ljudet, alltså inget riktigt 5.1 ljud. "Flat" är stereo men när man spelar upp en film med 5.1 ljud blir det 5.1 ljud ändå. Så är inte fallet när jag spelar upp DVD film med PS3, har jag flat, blir det stereo ändå.

Någon som har ett förslag var felet kan vara?

PS. Tar inte optisk kabel DTS ljud? Det blev helt tyst när jag valde det.


Du har inte kryssat i på din ps3 vad den ska skicka ut för ljudsignaler.

För att vara säker så drar ur dom vanliga RCA, röd och vit analoga ljudet. Sen kan du behöva justera din förstärkare för att dirigera den optiska signalen till rätt ingång.

PS3 skickar iaf till min förstärkare en vanlig 2.0 stereo-signal till äkta DD eller DTS kommer

#199

Postad 04 november 2007 - 04:23

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0

Hej!

Jag får inte ut 5.1 ljud från DVD när jag använder Playstation 3. Jag har optisk kabel till min reciever (som klarar flerkanalsljud).

Jag har detta Panasonic-system: https://www.prisjakt...ukt.php?p=92137

Man kan välja "Movie-mode" som ljud men då tror jag att systemet bara delar upp ljudet, alltså inget riktigt 5.1 ljud. "Flat" är stereo men när man spelar upp en film med 5.1 ljud blir det 5.1 ljud ändå. Så är inte fallet när jag spelar upp DVD film med PS3, har jag flat, blir det stereo ändå.

Någon som har ett förslag var felet kan vara?

PS. Tar inte optisk kabel DTS ljud? Det blev helt tyst när jag valde det.


Du har inte kryssat i på din ps3 vad den ska skicka ut för ljudsignaler.

För att vara säker så drar ur dom vanliga RCA, röd och vit analoga ljudet. Sen kan du behöva justera din förstärkare för att dirigera den optiska signalen till rätt ingång.

PS3 skickar iaf till min förstärkare en vanlig 2.0 stereo-signal till äkta DD eller DTS kommer


Tack så mycket. Var lite ivrig, hittade det jag behövde ställa in. Jag får ut Dolby 5.1 nu, men däremot får jag inte ut DTS 5.1, trorts att jag har lagt till det i listan på vad som kan skickas via optisk. Any idea? Jag vet ju att min reciever accepterar DTS 5.1, men det blir ju helt tyst genom optisk.

#200

Postad 04 november 2007 - 12:33

namn_efternamn
  • namn_efternamn
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Hej!
Köpte igår en 10 meter HDMI kabel mellan min PS3 och Sanyo PLV Z3. Har testat innan med 1 meter och då var bilden perfekt på en gång men nu finns det massor av brus. Detta går bort efter några minuter men det är ju inte så kul att sitta och vänta på detta varje gång.
Är det något fel eller är det bara sladden som är för lång för att få bästa bild på en gång?

MVH



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.