Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AX200 *

511 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 22 november 2007 - 17:45

Phosphor
  • Phosphor
  • Användare

  • 197 inlägg
  • 0

På Webhallen får man den för 12990:- plus X-box Halo Edition. Sen säljer du X-boxen för 3000 och vips så kostar Pannan bara 9990:-.
Ett pris som det kommer dröja innan den går ner till.


Jo jag vet, känns drygt att försöka sälja nån sur Halo editon 360 vidare :)


Annonserar du på blocket tar det inte många timmar innan den är såld, det kan jag lova.


Ok, jag klarade inte pressen, beställde en idag.
Nån som vill köpa en 360 halo 3 edition för 3k? :)

#152

Postad 23 november 2007 - 21:21

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Tänkte kolla om nån vet hur stor skillnad det är i bildkvalitet på den ax200 och Panasonic PT-AE2000E?? Jag vet att ae2000 har full HD, men är det märkbart stor skillnad. Har aldrig haft någon projektor tidigare och ska mest använda den till xbox360 och bluray/hd-dvd.

Avståndet som kommer bli mellan projje och vägg vet jag inte än då vi inte har flyttat in i vår nya lägenhet än. Men jag har för mig att det är 4-5m från vägg till vägg.

Redigerat av Majorglenn, 23 november 2007 - 21:22.


#153

Postad 25 november 2007 - 02:12

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0
För er som är intresserade så har jag nu lagt ut lite screenshots med AX200 i mitt galleri. Bilden på bluray blir riktigt bra.

#154

Postad 25 november 2007 - 11:07

Unregistered1e32391d
  • Unregistered1e32391d
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Ja det är stor skillnad på AX200 och AE2000. Har själv en AX200 och är mycket nöjd, men hade jag pengar hade jag köpt AE2000 ;) . Den är en riktig killer med mycket bätre kontrast, klart bättre färger och en skärpa som är den bästa av alla LCD:er om man bortser från den något skarpare Mitsubishis HC6000 (som kostar ytterligare ca 10 000). Dessutom har den AE2000 nästan samma ljusstyrka som AX200 när man behöver det. Men AE2000 och AX200 ligger ju i helt olika prisnivåer, nästan det dubbla priset. Båda är dock riktigt bra köp enligt mig.

/Kalle

Redigerat av Unregistered1e32391d, 25 november 2007 - 11:08.


#155

Postad 25 november 2007 - 19:04

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Ja det är stor skillnad på AX200 och AE2000. Har själv en AX200 och är mycket nöjd, men hade jag pengar hade jag köpt AE2000 :wub: . Den är en riktig killer med mycket bätre kontrast, klart bättre färger och en skärpa som är den bästa av alla LCD:er om man bortser från den något skarpare Mitsubishis HC6000 (som kostar ytterligare ca 10 000). Dessutom har den AE2000 nästan samma ljusstyrka som AX200 när man behöver det. Men AE2000 och AX200 ligger ju i helt olika prisnivåer, nästan det dubbla priset. Båda är dock riktigt bra köp enligt mig.

/Kalle

Tack för det svaret.. får se vad det blir.. har sålt lägenheten och d blev lite pengar över! Är bra sugen på en projje å helst nog en fullHD! :)

#156

Postad 27 november 2007 - 01:02

hdready
  • hdready
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt denna projje, tänkte om det finns nån som har en bra kalibrering, som man kan få snylta på lite? värden på brightness,contrast, färgtemp mm, jag tänkte koppla den mot min ps3,för dvd,bluray och spel. Har en supra hdmi kabel och kör mot en vit kingpin duk 90"vad är det man ska tänka på? det här med "light harmonizer" ska man ha det på eller av?har tidigare haft en epson tw-700,så jag hoppas det blir en uppgradering trots att jag var mycket nöjd med min epson =) tack på förhand

Redigerat av hdready, 27 november 2007 - 01:27.


#157

Postad 27 november 2007 - 09:40

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Jag har precis beställt denna projje, tänkte om det finns nån som har en bra kalibrering, som man kan få snylta på lite? värden på brightness,contrast, färgtemp mm, jag tänkte koppla den mot min ps3,för dvd,bluray och spel. Har en supra hdmi kabel och kör mot en vit kingpin duk 90"vad är det man ska tänka på? det här med "light harmonizer" ska man ha det på eller av?har tidigare haft en epson tw-700,så jag hoppas det blir en uppgradering trots att jag var mycket nöjd med min epson =) tack på förhand


Om det blir en uppgradering eller inte låter jag vara osagt, men om du vill få lite tips om inställningar så kolla denna tråd på avsforum:

http://www.avsforum....ad.php?t=915352

//P

#158

Postad 27 november 2007 - 10:45

hdready
  • hdready
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Jag har precis beställt denna projje, tänkte om det finns nån som har en bra kalibrering, som man kan få snylta på lite? värden på brightness,contrast, färgtemp mm, jag tänkte koppla den mot min ps3,för dvd,bluray och spel. Har en supra hdmi kabel och kör mot en vit kingpin duk 90"vad är det man ska tänka på? det här med "light harmonizer" ska man ha det på eller av?har tidigare haft en epson tw-700,så jag hoppas det blir en uppgradering trots att jag var mycket nöjd med min epson =) tack på förhand


Om det blir en uppgradering eller inte låter jag vara osagt, men om du vill få lite tips om inställningar så kolla denna tråd på avsforum:

http://www.avsforum....ad.php?t=915352

//P

Tackar! :(

#159

Postad 27 november 2007 - 12:45

bece
  • bece
  • Amatör

  • 75 inlägg
  • 0
När man går in och läser specifikationerna så står 1080p med under "stödda bildformat".
Vad innebär det? Kan man mata med 1080p och den skalar ner till 720p, eller kan den verkligen spela upp en film i 1080p fast inte med 60fps, eller..... ja vad?

#160

Postad 28 november 2007 - 14:13

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Bece: Det är att den klarar ta 1080P/24 signal.

Har nu fått tummen ur och beställt ax200, hoppas att jag får den till helgen. :)

Fråga till er som har ax200, vilken utav två nedanstående dukar tror ni passar bäst? (budgeten medger bara lågprisduk för tillfället)

Accurate Manuell 200 cm (92 tum) MW Andra sortering på Fyndbörsen 995:-. Skönhetsfel på black-drop gör mig inte så mycket. Gain 0,9 borde väl passa bra till pannan?

Multibrackets Motorized Projection Screen Deluxe -(motoriserad) 16:9 - Micro Glass Pearl - vit 90". Lite kul med motor.. Gain 1.1 för mycket? Går det att ställa stoppen?

Tacksam för snabba svar och eventuellt nya tips då jag skulle vilja få iväg en beställning snart så att jag kan få duken till helgen

#161

Postad 28 november 2007 - 17:08

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Bece: Det är att den klarar ta 1080P/24 signal.

Har nu fått tummen ur och beställt ax200, hoppas att jag får den till helgen. ;)

Fråga till er som har ax200, vilken utav två nedanstående dukar tror ni passar bäst? (budgeten medger bara lågprisduk för tillfället)

Accurate Manuell 200 cm (92 tum) MW Andra sortering på Fyndbörsen 995:-. Skönhetsfel på black-drop gör mig inte så mycket. Gain 0,9 borde väl passa bra till pannan?

Multibrackets Motorized Projection Screen Deluxe -(motoriserad) 16:9 - Micro Glass Pearl - vit 90". Lite kul med motor.. Gain 1.1 för mycket? Går det att ställa stoppen?

Tacksam för snabba svar och eventuellt nya tips då jag skulle vilja få iväg en beställning snart så att jag kan få duken till helgen


Känner inte till dukarna alls, men gain 1.1 låter onödigt. 0.9 passar nog projektorn bättre eftersom den kan spruta ut rejält med ljus. Jag har gain 1.0 och tycker det fungerar fint.

#162

Postad 28 november 2007 - 19:31

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0

Bece: Det är att den klarar ta 1080P/24 signal.

Har nu fått tummen ur och beställt ax200, hoppas att jag får den till helgen. ;)

Fråga till er som har ax200, vilken utav två nedanstående dukar tror ni passar bäst? (budgeten medger bara lågprisduk för tillfället)

Accurate Manuell 200 cm (92 tum) MW Andra sortering på Fyndbörsen 995:-. Skönhetsfel på black-drop gör mig inte så mycket. Gain 0,9 borde väl passa bra till pannan?

Multibrackets Motorized Projection Screen Deluxe -(motoriserad) 16:9 - Micro Glass Pearl - vit 90". Lite kul med motor.. Gain 1.1 för mycket? Går det att ställa stoppen?

Tacksam för snabba svar och eventuellt nya tips då jag skulle vilja få iväg en beställning snart så att jag kan få duken till helgen


Känner inte till dukarna alls, men gain 1.1 låter onödigt. 0.9 passar nog projektorn bättre eftersom den kan spruta ut rejält med ljus. Jag har gain 1.0 och tycker det fungerar fint.


Tack för dina synpunkter!
Kör nog på 0.9 duken. Hoppas att den inte är allt för dålig utan att den duger tills man får råd med något bättre. :wub:

#163

Postad 28 november 2007 - 23:24

Jim Vesterholm
  • Jim Vesterholm
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
jag var förbi webhallen och hämtade ett litet paket ;)
julen kom tidigt i år :wub:
AX200 med Xbox360 Halo 3 Limited Edition Console.
Har inte hunnit prova så mycket men kan ju säga att jag är riktigt nöjd. Har kopplat in sakerna och provkört samt ställt in bilden, har en 106" Kingpin duk. Ska pilla lite mer med inställningarna så jag blir helt nöjd.
Har väl inget märkvärdigt ljudpaket utan kör med Logitech Z-5500 men det räcker i min lägenhet B)
Blev en ny mobil idag också, Sony Eriksson K550i. najs :lol:

#164

Postad 30 november 2007 - 00:04

hdready
  • hdready
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Ingen som har tips ang kalibrering?den är på posten nu iaf :lol: läst att det finns olika nivåer på lampan, låg normal och hög, vill ha bästa möjliga bild :unsure:

#165

Postad 30 november 2007 - 06:45

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Ingen som har tips ang kalibrering?den är på posten nu iaf :lol: läst att det finns olika nivåer på lampan, låg normal och hög, vill ha bästa möjliga bild :unsure:


Jag kör min på låg (eco) och tycker det blir klart bäst, iaf i ett helt mörklagt rum. Ljuset stryps lite och svärtan blir bättre, samtidigt uppfattar jag bilden något lugnare och mer behaglig att titta på.

Jag har inte (orkat) kalibrera min projektor något alls. Kör i Cinema 1 läget och tycker det ger en alldeles utmärkt bild. Men är det någon som har något enkelt förslag på kalibrering så tar jag naturligtvis åt mig!

#166

Postad 30 november 2007 - 08:25

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Själv äger jag en Z5 och har hämtat tips på inställningar från avsforum.com. Här är länk till en tipstråd för AX200 på avsforum:

http://www.avsforum....ad.php?t=915352

Lycka till!

//P

#167

Postad 30 november 2007 - 16:40

Jim Vesterholm
  • Jim Vesterholm
  • Wannabe

  • 28 inlägg
  • 0
den där länken som peppelio angav finns det inga som helst vettiga inställningar. Inte till sida 7 som det är på just nu iaf men kanske dyker upp. Jag håller lite utkik också men hur som helst, det är faktist inte så att man behöver kalibrera den speciellt mycket, jag är faktist helnöjd med hur bilden ser ut direkt ifrån kartongen om jag ska vara ärlig. Ställde in den på ECO-mode det första jag gjorde. Cinema 1 är najs och Game mode ser riktigt bra ut med xbox360.
Min första panasonic, läst mycket bra om dom. Lamptider på AE-900 på 3500 timmar utan problem så jag är nyfiken på hur många år jag kommer att ha min hehe..
Invigde min med Die Hard 4, helt ok film. Men 3:an är bäst. Ikväll blir det film igen :unsure:

#168

Postad 30 november 2007 - 17:17

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

den där länken som peppelio angav finns det inga som helst vettiga inställningar. Inte till sida 7 som det är på just nu iaf men kanske dyker upp. Jag håller lite utkik också men hur som helst, det är faktist inte så att man behöver kalibrera den speciellt mycket, jag är faktist helnöjd med hur bilden ser ut direkt ifrån kartongen om jag ska vara ärlig. Ställde in den på ECO-mode det första jag gjorde. Cinema 1 är najs och Game mode ser riktigt bra ut med xbox360.
Min första panasonic, läst mycket bra om dom. Lamptider på AE-900 på 3500 timmar utan problem så jag är nyfiken på hur många år jag kommer att ha min hehe..
Invigde min med Die Hard 4, helt ok film. Men 3:an är bäst. Ikväll blir det film igen :unsure:


Allt hänger ju på vilka förutsättningar man har. Att inställningarna som finns i den tråden inte passar dina förutsättningar behöver inte betyda att de inte passar hos nån. Självklart är det bäst att sätta sig in själv i vilka reglage som gör vad med bilden, men det är ju aldrig fel om man kan få tips av folk som redan gjort samma sak...har man tur kan man hitta en inställning som passar, dock är det ju ingen garanti!

//P

#169

Postad 01 december 2007 - 18:43

Unregistered289a2644
  • Unregistered289a2644
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Om det blir strömavbrott när man tittar på film, dör den helt då eller snurrar fläkten fortfarande lite för att kyla lampan?

#170

Postad 01 december 2007 - 21:26

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Eftersom fläkten också drivs av elektricitet (knappast gummiband...) så lär nog den också stanna vid ett strömavbrott.

//P

#171

Postad 02 december 2007 - 01:45

Unregistered289a2644
  • Unregistered289a2644
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Eftersom fläkten också drivs av elektricitet (knappast gummiband...) så lär nog den också stanna vid ett strömavbrott.

//P

Jo, men tänkte att det fanns någon inbyggd energireserv.
Finns det inte risk att lampan går sönder då vid strömavbrott?

#172

Postad 02 december 2007 - 09:40

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0
Hmmm...är själv ganska ny på detta med projektorer. Har dock läst mycket på detta forum och andra och har aldrig läst nåt om nån projje med batteribackup för fläktdriften. Men jag överlåter åt experterna att komma med ett mer 100% svar...

Tror inte heller du behöver vara orolig för strömavbrott. Om det händer så tror jag risken att lampan pajjar är ganska liten. Visst, om det händer en gång i veckan när man använder projjen, men det känns väl inte så värst troligt? Vi har ju trots allt en ganska säker eldrift i sverige vid normal väderlek.

//P

#173

Postad 02 december 2007 - 11:40

henke s
  • henke s
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0

Jo, men tänkte att det fanns någon inbyggd energireserv.
Finns det inte risk att lampan går sönder då vid strömavbrott?

Det finns ingen inbyggd energireserv, så det finns tyvärr en risk att lampan går sönder. Finns några exempel från medlemmar på detta forum som råkat ut för detta. I de flesta fall håller nog lampan, men följden kan ist bli att lamplivslängden förkortas. Själv drabbades jag av två kortare strömavbrott inom loppet av nån timme med min gamla LG-projektor, men lampan klarade sig båda gångerna, som tur var. :)

Mvh Henke

#174

Postad 04 december 2007 - 10:54

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Fick äntligen min 200:a och duk igår. ;)

Monterade lite provisoriskt igår kväll för att testköra lite. Hade problem med att få till bl.a. skärpan, tror att det mesta av problemet beror min lågprisduk, någon som har tips på kalibreringsskivor eller liknande? Vet attjag läst om det i någon tråd tidigare.. Testmönstret i projektorn gav inte så mycket möjligheter.

Vad innebär HDMI-expand? Trodde det innebär ett bredare spektrum, men bilden blir dassig när jag aktiverar det.

#175

Postad 05 december 2007 - 01:54

hdready
  • hdready
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Jag har märkt en tråkig sak ;) bilden brukar flimra till med ett grönt sken i nån hundradels sekund lite oregelbundet, ibland kan d gå en timme utan att d händer,jag har provat olika källor, men samma sak =(, har provat eco och normal, men inget hjälper, kan d vara för att lampan fortfarande är ny? har bara gått 5 timmar.Kör med en PS3 samt en supra hdmi kabel.

Redigerat av hdready, 05 december 2007 - 14:09.


#176

Postad 05 december 2007 - 14:22

Unregistered289a2644
  • Unregistered289a2644
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Jag har märkt en tråkig sak ;) bilden brukar flimra till med ett grönt sken i nån hundradels sekund lite oregelbundet, ibland kan d gå en timme utan att d händer,jag har provat olika källor, men samma sak =(, har provat eco och normal, men inget hjälper, kan d vara för att lampan fortfarande är ny? har bara gått 5 timmar.Kör med en PS3 samt en supra hdmi kabel.

Har aldrig sett nåt sånt på min. Skicka in den om problemet fortsätter. :mellow:

#177

Postad 05 december 2007 - 14:43

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Kolla in den här tråden på AV-forum

edit: tagit bort länken då den var felaktig...

edit 2: Sätter in länken igen då den verkar funka nu...
http://www.avforums........4043&page=8

Om det är samma problem du har så är du inte ensam...

elis

Redigerat av eliselis, 12 december 2007 - 10:53.


#178

Postad 06 december 2007 - 01:06

hdready
  • hdready
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0
Det var playstation 3 som var boven! testade flera filmer i min pioneer dv-600 utan problem alls, nu är man riktigt nöjd =) har ju bara testat spela upp allt på ps3,mina källor var ju ps3, kanske kan ha varit nåt kontigt med nya firmwaren som släpptes...

#179

Postad 07 december 2007 - 01:36

kleinis
  • kleinis
  • Forumräv

  • 524 inlägg
  • 0

Det var playstation 3 som var boven! testade flera filmer i min pioneer dv-600 utan problem alls, nu är man riktigt nöjd =) har ju bara testat spela upp allt på ps3,mina källor var ju ps3, kanske kan ha varit nåt kontigt med nya firmwaren som släpptes...


Jag har liknande problem med grönflimmer på min xbox360, men endast i några fåtal spel.
Skönt för dig att felet inte låg i projektorn... fast PS3:an ska iofs inte vara sådan för det...

#180

Postad 07 december 2007 - 23:47

hdready
  • hdready
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Det var playstation 3 som var boven! testade flera filmer i min pioneer dv-600 utan problem alls, nu är man riktigt nöjd =) har ju bara testat spela upp allt på ps3,mina källor var ju ps3, kanske kan ha varit nåt kontigt med nya firmwaren som släpptes...


Jag har liknande problem med grönflimmer på min xbox360, men endast i några fåtal spel.
Skönt för dig att felet inte låg i projektorn... fast PS3:an ska iofs inte vara sådan för det...

Jo det är sant, men nu har jag sålt ps3:an =) har alltid tyckt att 360:n har varit överlägsen den, så jag beställde en sharp hp-20 bluray istället som dvd/bd spelare.projektorn är riktigt bra faktiskt, känns som en klar uppgradering mot min epson tw700,klart skarpare och mera djup i bilden oavsett källa.

#181

Postad 10 december 2007 - 07:46

Effoc
  • Effoc
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Tja sitter här hemma med min nya ax 200 riktigt nöjd med den fast jag har 1 problem.
Jag får bild ifrån alla källor med samma kabel en 15m Eagle hdmi 1080p ifrån PS3 720P ifrån 360 720P ifrån DVD spelaren men när jag kopplar in den i datorn blir det helt svart fattar inte varför. Satt och ändrade bild storlekarna i grafik korts programmet ATI Catalyst men det händer inget sen prövade jag starta om datorn då får jag upp Bilden på projjen ni vet all den där texten när datorn laddar sen ser jag MS inloggnings bild sen blir det svart igen vad kan vara felet?

mvh Coffe

#182

Postad 10 december 2007 - 10:37

Steffo1974
  • Steffo1974
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Tjena, sitter här med min Ax 200. Det funkat hur bra som helst att köra via HDMI.

Men jag skulle vilja köra ut bilden via digitalboxen och har köpt en Scart-> Komponentkabel.
Jag får inte ut någon bild!!
Ljudet får jag ut via optisk till hemmabion.

Får man inte ut bilden via digitalboxen med scart->komponent??

Måste man köra scart->s-video eller???

Någon som vet??

TAcksam för svar

Redigerat av Steffo1974, 10 december 2007 - 10:50.


#183

Postad 10 december 2007 - 11:08

Mrks
  • Mrks
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej.

Någon som skulle kunna mäta upp maximal storlek på bilden vid en viss bredd med PT-AX200
Skulle vilja veta hur stor bild jag kan få på mina 3,4 M mellan vägg och duk.

Är det någon som har något bra tips på mörkläggningsgardiner? jag har letat efter motordrivna till mina två fönster på 1m vardera i bredd och ca. 2M i höjd. manuella funkar också. har dock inte hittat några lämpliga.

Mvh / Markus

#184

Postad 10 december 2007 - 12:22

Mrks
  • Mrks
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Lyckades själv hitta svaret på min fråga... om någon annan skulle vara nyfiken är det följande.

100" är max (diagonalt) för avståndet 3,1 M till duk.

#185

Postad 10 december 2007 - 12:34

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

Tjena, sitter här med min Ax 200. Det funkat hur bra som helst att köra via HDMI.

Men jag skulle vilja köra ut bilden via digitalboxen och har köpt en Scart-> Komponentkabel.
Jag får inte ut någon bild!!
Ljudet får jag ut via optisk till hemmabion.

Får man inte ut bilden via digitalboxen med scart->komponent??

Måste man köra scart->s-video eller???

Någon som vet??

TAcksam för svar




Det är väldigt ovanligt att digitalboxar skickar ut komponent via scarten. Samsungs PVR-box kan göra det.
Ett annat alternativ är att koppla scart/komposit in i en HDMI-förstärkare som kan göra om analoga signaler till HDMI, tex Onkyo.

#186

Postad 10 december 2007 - 13:07

Steffo1974
  • Steffo1974
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tjena, sitter här med min Ax 200. Det funkat hur bra som helst att köra via HDMI.

Men jag skulle vilja köra ut bilden via digitalboxen och har köpt en Scart-> Komponentkabel.
Jag får inte ut någon bild!!
Ljudet får jag ut via optisk till hemmabion.

Får man inte ut bilden via digitalboxen med scart->komponent??

Måste man köra scart->s-video eller???

Någon som vet??

TAcksam för svar




Det är väldigt ovanligt att digitalboxar skickar ut komponent via scarten. Samsungs PVR-box kan göra det.
Ett annat alternativ är att koppla scart/komposit in i en HDMI-förstärkare som kan göra om analoga signaler till HDMI, tex Onkyo.


Tack för svar.

Vet du om det är möjligt att köra scart->s-video?? Det är det alternativet som finns kvar.....



#187

Postad 10 december 2007 - 16:47

socker22
  • socker22
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
:-:-

Ni som har varit på IFA fanns där någon information om denna, ska vara en DLP enl. denna sida http://www.aboutproj...-projector.html 2000 ANSI Lumens och DLP låtter mumma

// P-E


No offense men kollar ni inte på Prisjakt el?

Projjen kostar nu 11179:-
Projjen är en LCD projje och skillnaden mot ax100 är förmodligen inte mycket mer än att ax200 har x2 Hdmi ingångar medans ax100 bara har 1st hdmi.

Tack för mej hej.

#188

Postad 10 december 2007 - 17:59

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0

:-:-

Ni som har varit på IFA fanns där någon information om denna, ska vara en DLP enl. denna sida http://www.aboutproj...-projector.html 2000 ANSI Lumens och DLP låtter mumma

// P-E


No offense men kollar ni inte på Prisjakt el?

Projjen kostar nu 11179:-
Projjen är en LCD projje och skillnaden mot ax100 är förmodligen inte mycket mer än att ax200 har x2 Hdmi ingångar medans ax100 bara har 1st hdmi.

Tack för mej hej.


No offense men kollar du inte när inlägget är skrivet.

3:e september.
Då fanns inte så mycket info om denna proj.

Tack för mej hej.

#189

Postad 11 december 2007 - 08:22

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en liten fråga... jag köpte mig härom dagen En Panna AX200 och är otroligt nöjd så här långt.. Vilken maskin!!!

Nu till frågan... har det någon betydelse hur man ställer in fläkten? På hög eller låg effekt? Jag kör i ECO-mode och tänker att då kanske fläkten bör ställas in på hög effekt? Hur har ni andra ställt in detta?

Tacksam för svar...

#190

Postad 11 december 2007 - 11:59

Kokosnöt
  • Kokosnöt
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Jag har också beställt en AX-200 som kommer nu i veckan, har dock stött på lite huvudbry med hur jag ska få signal från min digitalbox till projektorn. Har kollat runt på lite kablar och sett att det finns Scart -> VGA, är detta något som håller vettig kvalitet?

Vet någon om VGA-porten på Pannan klarar av att ta emot RGB-signalen som kommer via scart?

#191

Postad 11 december 2007 - 13:02

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en liten fråga... jag köpte mig härom dagen En Panna AX200 och är otroligt nöjd så här långt.. Vilken maskin!!!

Nu till frågan... har det någon betydelse hur man ställer in fläkten? På hög eller låg effekt? Jag kör i ECO-mode och tänker att då kanske fläkten bör ställas in på hög effekt? Hur har ni andra ställt in detta?

Tacksam för svar...


Fläkten följer vilket lampmode du använder automatiskt, kör du i eco-mode går fläkten på lågvarv, ändrar du
lampläge till normal varvar fläkten upp
High altitude-läget på fläkten är till för om du bor på hög höjd...

elis

#192

Postad 11 december 2007 - 19:33

Unregistered702582a3
  • Unregistered702582a3
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en liten fråga... jag köpte mig härom dagen En Panna AX200 och är otroligt nöjd så här långt.. Vilken maskin!!!

Nu till frågan... har det någon betydelse hur man ställer in fläkten? På hög eller låg effekt? Jag kör i ECO-mode och tänker att då kanske fläkten bör ställas in på hög effekt? Hur har ni andra ställt in detta?

Tacksam för svar...


Fläkten följer vilket lampmode du använder automatiskt, kör du i eco-mode går fläkten på lågvarv, ändrar du
lampläge till normal varvar fläkten upp
High altitude-läget på fläkten är till för om du bor på hög höjd...

elis


Ja, det borde jag kanske ha listat ut själv iofs. men det är inte alltid lätt när man är nybörjare inom detta.
Har en annan fråga.. stod iofs i manualen men tänkte höra med er alla andra om ni har några tips på vad ni använder för att göra rent linsen med och hur ofta gör ni rent den? Är det risk för att man repar linsen om man inte är allt för försiktig?

#193

Postad 12 december 2007 - 22:54

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0
Någon som har någon kommentar angående:

Webbhallen
KingPin Crown Projektorduk Motordriven 90" CES210-16:9 för 3 395kr
Panasonic Projektor PT-AX200 (HD Ready) + Xbox 360 Basenhet - Premium HDMI Halo 3 Version 12 990kr
=
16 385kr

Hemmabiobutiken
Panasonic AX200/CES210 för 16 490kr (då ingår ju väggfäste)

Väggfästet är för mig ganska ointressant då jag är relativt säker att jag ska montera den på en hylla men XBOX 360 Halo 3 Edition vs. 360 Arcade det skiljer ca. 1 200kr mellan dem på Webbhallen (3 700kr Halo 3 Edition mot 2 500kr Arcade Edition).

Så 16 400kr - 3 000kr (det jag tänkt sälja XBOX 360 till förmån för en PS3 eller Blu-Ray spelare) = 13 400kr, jag tror knappast någon vill betala 500kr mer än nypris för XBOX 360 Arcade och Halo Edition känns "hetare" och mer sug efter?

Kanske är något stort jag missar nu när jag jämför detta?

Redigerat av TheSwede86, 12 december 2007 - 22:56.


#194

Postad 13 december 2007 - 14:21

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Haloboxen borde vara lättare att sälja (även fast den är ful som stryk :D ).
Om du väljer webhallen bör du nog beställa nu om du vill ha den till jul, de är inte direkt kända för att vara snabba..

#195

Postad 13 december 2007 - 14:57

TheSwede86
  • TheSwede86
  • Lärjunge

  • 441 inlägg
  • 0

Haloboxen borde vara lättare att sälja (även fast den är ful som stryk :D ).
Om du väljer webhallen bör du nog beställa nu om du vill ha den till jul, de är inte direkt kända för att vara snabba..


Känner mig kluven, antingen 42" Plasma eller denna projektor, ni som har projektor har ni en TV för "vardagstittande" och projektor för "den speciella filmvisningen" eller går man aldrig tillbaka till en TV efter att ha haft en projektor?
Kan tänka mig att det blir riktigt mäktigt då jag älskar film att se och spela på en projektor?

#196

Postad 13 december 2007 - 16:10

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

  • 2 261 inlägg
  • 0

Haloboxen borde vara lättare att sälja (även fast den är ful som stryk :unsure: ).
Om du väljer webhallen bör du nog beställa nu om du vill ha den till jul, de är inte direkt kända för att vara snabba..


Känner mig kluven, antingen 42" Plasma eller denna projektor, ni som har projektor har ni en TV för "vardagstittande" och projektor för "den speciella filmvisningen" eller går man aldrig tillbaka till en TV efter att ha haft en projektor?
Kan tänka mig att det blir riktigt mäktigt då jag älskar film att se och spela på en projektor?


Har precis skaffat en Z5 för filmtittande, men kommer ha kvar min 32" lcd för vardagsteve. Hittills känns det helrätt med det upplägget och filmkvälllarna blir lite "festligare" när projjen inte är på hela tiden till tevetittande...

//P

P.S kollade 1080p trailer för Casino Royale på 95" duk igår...sablar va coooooolt! :D

#197

Postad 13 december 2007 - 16:16

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Tjena, sitter här med min Ax 200. Det funkat hur bra som helst att köra via HDMI.

Men jag skulle vilja köra ut bilden via digitalboxen och har köpt en Scart-> Komponentkabel.
Jag får inte ut någon bild!!
Ljudet får jag ut via optisk till hemmabion.

Får man inte ut bilden via digitalboxen med scart->komponent??

Måste man köra scart->s-video eller???

Någon som vet??

TAcksam för svar




Det är väldigt ovanligt att digitalboxar skickar ut komponent via scarten. Samsungs PVR-box kan göra det.
Ett annat alternativ är att koppla scart/komposit in i en HDMI-förstärkare som kan göra om analoga signaler till HDMI, tex Onkyo.



Ja eller de flesta hemmabio reciver kan du mata in Svideo och sedan få ut Compnent ... prova det. Det är nog den bästa lösningen om du inte vill skaffa ny box.

#198

Postad 13 december 2007 - 16:19

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Har en 50" plasma för tv-tittande. Efter att ha läst om paneler som ger upp av att de förmodligen får för dålig kylning, vågar jag inte köra min ax200 för tv.

#199

Postad 13 december 2007 - 16:21

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Haloboxen borde vara lättare att sälja (även fast den är ful som stryk :unsure: ).
Om du väljer webhallen bör du nog beställa nu om du vill ha den till jul, de är inte direkt kända för att vara snabba..


Känner mig kluven, antingen 42" Plasma eller denna projektor, ni som har projektor har ni en TV för "vardagstittande" och projektor för "den speciella filmvisningen" eller går man aldrig tillbaka till en TV efter att ha haft en projektor?
Kan tänka mig att det blir riktigt mäktigt då jag älskar film att se och spela på en projektor?



jag har en 42" bakon duken 106". Och när jag slö tittar på tv så kollar jag oftast på Plasman.
Men jag föredrar projen. Skulle jag behöva välja...väljer jag garanterat projektorn.
Vänjer man sig vid 106" så blir 42" pytte litet. I landsproblem :D

#200

Postad 13 december 2007 - 16:29

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

  • 2 384 inlägg
  • 0

Jag har också beställt en AX-200 som kommer nu i veckan, har dock stött på lite huvudbry med hur jag ska få signal från min digitalbox till projektorn. Har kollat runt på lite kablar och sett att det finns Scart -> VGA, är detta något som håller vettig kvalitet?

Vet någon om VGA-porten på Pannan klarar av att ta emot RGB-signalen som kommer via scart?



Det skall den nog göra förutsatt att du får ut RGB genom scarten på boxen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Elias
    2024-09-04 17:25:32
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.