Zeberg AD-2
(Förstärkare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Zeberg AD-6
(Förstärkare)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Zeberg AD-66
(Förstärkare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Zeberg AD-9800
(Förstärkare)
|
1
|
(3)
|
Inga priser |
5 relaterade trådar
Driva DynAudio (50 inlägg)
|
19 år sedan |
Ska köpa en 2 kanals förstärkare. (72 inlägg)
|
19 år sedan |
Zeberg Audio AD-66? (4 inlägg)
|
19 år sedan |
Surround- eller stereoförstärkare? (10 inlägg)
|
19 år sedan |
Köptips 2-kanalspaket under 10000:- (32 inlägg)
|
20 år sedan |
Postad 20 January 2007 - 19:56
Okej, jo det var oflyt! Vi får se vad det blir och ifall någon känner att dom kan bidra med tips på förstärkare är det bara att skicka ett PM! Det är ju rätt kul med kina-grejer men jag har aldrig köpt sånt från utlandet förr!
Postad 22 January 2007 - 19:30
Nixda: Hej bäste köpare! Imorgon åker hon med Bussgods! Nu letar jag receiver och har aldrig vart mer lost
Postad 25 January 2007 - 01:43
Någon här som har Zeberg Audio AD-6 och kan ta dig lite tid att besvara några frågor?
Hur uplever ni ljudet ?? neutral ljust mulligt?
Vilka högtalre driver ni den med? Vill driva mina Audivector KSuper och vet att de kan vara känslig om förstärkaren hamnar på den ljusa sidan.
all information motages med glädje
Hur uplever ni ljudet ?? neutral ljust mulligt?
Vilka högtalre driver ni den med? Vill driva mina Audivector KSuper och vet att de kan vara känslig om förstärkaren hamnar på den ljusa sidan.
all information motages med glädje
Postad 07 February 2007 - 21:12
Nu har jag fått hem min stärkare.
Det krävs ca 1 dags uppvärmning för att den ska fungera bra.
Hur låter den då.
Den har järngrepp om mina Canton Vento 809. Spelar med stort djup samt enormt fin separation. Den spelar något mjukt rätt så neutralt.
Små saker som är lite störande: Knäpper till rätt mkt när man byter ingångskälla.
Det krävs ca 1 dags uppvärmning för att den ska fungera bra.
Hur låter den då.
Den har järngrepp om mina Canton Vento 809. Spelar med stort djup samt enormt fin separation. Den spelar något mjukt rätt så neutralt.
Små saker som är lite störande: Knäpper till rätt mkt när man byter ingångskälla.
Postad 11 September 2007 - 07:10
Jag är sugen på att köpa en sån här 
Är den bara för klass A eller klarar den AB också? Hemsk elräkning man lär få om den står på länge... och vad drar den?
Är den bara för klass A eller klarar den AB också? Hemsk elräkning man lär få om den står på länge... och vad drar den?
Postad 11 September 2007 - 09:57
Hej. Min är just nu på service, men det går att köra den i klass a samt klass ab.
Mvh Niklas
Mvh Niklas
Postad 12 September 2007 - 07:10
Lite följdfrågor då 
ÄÖr du nöjd med den överlag? Är storleken berättigad? Jag har en XTZ Classic A100D nu, den ser likadan ut fast mindre och två kanaler. är detta alltså en fläskigare pjäs i samma stil men med surround? Vet du om ljudkaraktären är snarlik? Finns det någon manual att läsa?
ÄÖr du nöjd med den överlag? Är storleken berättigad? Jag har en XTZ Classic A100D nu, den ser likadan ut fast mindre och två kanaler. är detta alltså en fläskigare pjäs i samma stil men med surround? Vet du om ljudkaraktären är snarlik? Finns det någon manual att läsa?
Postad 04 March 2008 - 21:28
Jag sitter och testar en Zeberg Audio AD-9800B om någon är intreserad så är det bara att höra av sig om du vill ha en prov lyssning Bor i centrala sthlm. Dock bara två kanal. Tycke den låter bättre än audio analouge donizetti.
Redigerat av Unregistered1459, 04 March 2008 - 21:29.
Postad 23 February 2009 - 21:48
Ursäkta bumpen, men tänkte bara höra om någon vet var man kan få tag på Zeberg-produkter? Är framförallt intresserad av Zeberg AD-2 och Zeberg AD-6. Finns det något företag som fortfarande säljer dessa? Eller det blir att enbart förlita sig på att hitta beg?
Postad 23 February 2009 - 22:34
Jag har inte sett något företag på flera år som säljer Zeberg. Det var ju Hifi-Trade som hade hand om dem innan. Kanske kan du slänga iväg ett mail till dem och höra ifall de vet något?
Postad 24 February 2009 - 19:11
Jag mailade dom men de har inte svarat än så vi får väl se om vi kan få något svar imorgon.
Btw, någon som kommer ihåg vad Zeberg AD-2, AD-6 samt AD9800 kostade nya? Såg nåt om 10 000 i den här tråden men blev inte riktigt klok på vilken av dom det gällde.
Btw, någon som kommer ihåg vad Zeberg AD-2, AD-6 samt AD9800 kostade nya? Såg nåt om 10 000 i den här tråden men blev inte riktigt klok på vilken av dom det gällde.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Driva DynAudio
55 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?