Sophie Zelmani - A Decade Of Dreams
Jennifer Warnes - The Hunter
Jag har hört mycket gott om dessa två så förväntningarna är givetvis ganska höga. Hoppas jag inte blir besviken nu bara
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 17 July 2006 - 12:11
Beställde nyss följande två skivor från CDON för 69 kr/styck.
Sophie Zelmani - A Decade Of Dreams Jennifer Warnes - The Hunter Jag har hört mycket gott om dessa två så förväntningarna är givetvis ganska höga. Hoppas jag inte blir besviken nu bara Postad 21 July 2006 - 13:13
Blackmore´s Knight - Ghost of a rose
Skönt att lyssna på i bilen på långa resor Postad 22 July 2006 - 14:17
Porcupine Tree - Stupid Dream
Porcupine Tree - The sky moves sideways Porcupine Tree - Lightbulb Sun Postad 30 July 2006 - 23:06
Har precis lyssnat färdig på Nightwish ny live från hartwall arena i Finland" End of an era", på en dubbel cd och ljudet är kanonbra och basen är kraftig och mycket märkbar.
Rekommenderas varmt till alla Nightwish fans Betyg: 9/10 . //Golfen Postad 31 July 2006 - 00:25
Adam Beyer & Henrik B - Sound Identification (2x12") [Drumcode 25]
Adam Beyer - Remainings (Dk Remix) (12") [Drumcode 20,5] Andrew McLaughlan - Love Story (12") [Bush1078] DJ Relm - Aaaaahs (12") [WIZ002] Från Decks.de Postad 31 July 2006 - 04:24
Senaste beställningen:
The Corrs - Borrowed Heaven Melanie C - Beautyful Intentions Michael Kiske - Kiske Redigerat av Unregisterede10e9503, 31 July 2006 - 04:24. Postad 10 August 2006 - 01:30
Var i Ullared idag och handlade lite och passade då på att plocka följande album för 70:-/st.
System of a down - Toxicity System of a down - Steal this album System of a down - System of a down sen hittade jag en Jimi Hendrix - The Collection för 29 :- Postad 10 August 2006 - 08:50
Wolfmother - wolfmother, ett band ifrån australien. Svänger! Provlyssning rekommenderas!
Postad 10 August 2006 - 09:08
Mitt senaste köp, det ett av de bättre på senare tid är
Dave Matthews Band (stand up). Bara grymmast, bra sväng blandat med lugna låtar. Vet inte riktigt varför dom är så pass okända i sverige, skit stora rutn övriga världen. Ni som inte lyssnat, gör det snarast. Finns rätt många skivor med dom, dock ej på cdon såg jag. Postad 10 August 2006 - 12:49
Njae.....den blev restad på cdon. Leveransen var försenad. Undrar om den inte släppts än, eller om den var slut bara. Borde ju inte ta mer än ett par dar att få hem, ju. Konstigt om dom sätter ut en platta som inte släppts än. Det hände vid förra leveransen oxå. Den skivan har jag väntat på 1 1/2 månad. Postad 10 August 2006 - 18:49
Fick hem dessa album i måndags:
Absolute rock ballads Classics Gary Moore - Live At Monsters Of Rock Michael Jackson - Bad(Special edition) Dead or Alive - Evolution, the hits Journey - Frontiers //Golfen Postad 13 August 2006 - 11:10
Radio Dept. - Pet grief: 9/10. (på vinyl)
Han är en sån ###### låtskrivare. En helt underbar skiva. Kanske inte ett måste för just alla människor, men däremot är Lesser Matters det. 10/10 lätt. Klassiker. Thorns - Thorns. Superbra, men aningen svår att komma in i. Snyggt ljud. 8/10. Kasumaza Hashimoto - Gllia. 8/10. Fruktansvärt vacker skiva, vissa låtar är nästan helt uppbyggda på stämning. Tar en tillbaka i tiden. Postad 14 August 2006 - 18:19
Van Halen-1984
Therion-Deggial o Entombed-The Morning Star Ovanstående köpte jag på Mynt o Musik i Gbg för sammanlagt 170sek. Lalu-Origanic Metal o Fragal Vastness-Music For Life Postad 14 August 2006 - 18:25
Ännu en dave matthews skiva, egentligen 3 2 st live cd plus dvd. Weekend on the rocks. Såg nu att det var ntsc på dvd´n. Men grymm bild ändå
Postad 15 August 2006 - 08:05
Keanes nya (The Iron Sea) är kanonbra. Sen måste man lyssna in sig på Scritti Polittis läckra comebackalbum. Uffie -Pop the Glock är helsjysst. Gillar även Imogen Heap. Prince's Fury- för minnena till det svunna 80-talet. Phoenix nya album är helt rätt. T.I's Why You Wanna är svår att motstå.
Postad 15 August 2006 - 11:29
Har idag fått hem Michael Kiskes senaste, "Kiske". Den ska man nog bara köpa om man är förtjust i Kiskes röst, för låtarna i sig är inte något speciellt. Men han har väl egentligen aldrig utmärkt sig genom att vara någon speciellt bra kompositör. Vill man njuta av Kiskes röst tillsammans med bra musik ska man istället köpa Place Vendome. Eller möjligen hans första platta, Instant Clarity, som faktiskt är hyfsat bra.
Redigerat av Unregisterede10e9503, 15 August 2006 - 11:32. Postad 15 August 2006 - 13:04
Jag tycker att Place Vendome känns lite "tom"...låten Place Vendome väldigt bra men resten känns rätt segt faktiskt, det är inte som med Helloweens glansdagar tycker jag, men det är å andra sidan svårt att uppnå. Postad 15 August 2006 - 16:01
Jo, men det är ju oxå en helt annan genre av musik, AOR. Och helt andra musiker
Postad 15 August 2006 - 20:36
Drog iväg en beställing på tre skivor nyss.
Still Remains - Of Love and Lunacy. Trots att det är amerikanskt och modernt så är det jäkligt bra metalcore/trash. Har lyssnat på den nån månad nu i datorn och var tvungen att ha den. Catch 22 - Permanent Revolution. Ska-punk från USA med mycket blåsintrument. Dom var bättre förr men jag chansar på att dom kommer tillfredställa mig igen. Muse - Black Holes and Revelations. Även denna en liten chansning då jag inte gillade deras förra jättemycket. Men Origin of Symmetry och Showbiz är grymma plattor så vi får se om dom kan upprepa sina glansdagar. Postad 17 August 2006 - 18:03
Gemini Five - Black Anthem
Ett svenskt band som spelar ösig rock 'n' roll citerar från http://www.metalnyheter.se "Blanda Marilyn Manson med Mötley Crue och du får Black Anthem, en skiva som kommer att stå helt utan konkurrens när det gäller att kora årest rockplatta" Sick Of It All - Death To Tyrants Har hört att det ska vara en skön hardcore skiva så det var ett givet köp! Postad 21 August 2006 - 23:37
Och idag blev det ett par till...
Mastodon - Blood Mountain. Förra plattan Leviathan var helt underbar så jag har stora förhoppningar om denna. Lite mer komplex musik än standard. Hatebreed - Supremacy. Blytung hardcore från USA. Mosh! Unearth - III/In the Eyes of Fire. Grym trash/metalcore. Låter som det mesta sånt men lite vassare. Sick of it All - Death to Tyrants. Har inte hört dessa mer än ett par låtar. Men alla pratar om dom så jag tror nog det kommer falla mig i smaken. Redigerat av Stormload, 21 August 2006 - 23:38. Postad 21 August 2006 - 23:55
Fatboy Slim - Why try harder/Greatest hits 1998-2006
Är annars inte mycket för samlingsskivor, men den här är riktigt riktigt bra! Postad 22 August 2006 - 09:15
Jag fick hem ett paket med 4 skivor, fast egentligen 3 hehe.
Danko Jones - We Sweat Blood Jeff Healey Band - See The Light Jeff Healy Band - Feel This Är inne på spår 5 av See The Light nu. Jeff är dock en mycket skicklig gitarrist, trots sitt handikapp kan jag ju säga. Inspelningsmodellen ger sken av en liveinspelningen. Så jag kan inte uttala mig om kvalitén på dessa utgåvor än. (Den fjärde jag köpte var en reservkopia av Nils Lofgren Acoustic Live) För er som vill veta vad mer som finns i min skivsamling kan titta i första inlägget av min gästbok. Där vi oxå kan diskutera musik - tar gärna de som har tips på mer musik den vägen! //Loofy Postad 29 August 2006 - 10:52
Jag är sent sent sent frälst av Lemmys röst och Motörheads fantastiska musik, det som jag trodde var ett "one hit wonder" för några år sedan snurrar nu varje kväll hemma hos mig.
Köpte följande skivor idag Motörhead - Ace Of Spades Motörhead - 1916 Motörhead - On Parole 49:-/st på kampanj och sen köpte jag en skiva med världens bästa frontman Dee Snider nämligen Desperado - Ace Postad 29 August 2006 - 11:29
Fick hem igår efter att ha ropat in dom på Ebay för en spottstyver:
Elegy - State of Mind Elegy - Manifestation of Fear Ian Parry´s Consortium Project Alla 3 progressiv metal av hög kvalitet. Naio Ssaion - Out Loud Metalgrupp från Slovenien med mycket inslag av fiol. Riktigt bra. Halvhittig metal med fläskig bas och halvtunga riff som lånar från många olika genrer. Kvinnlig sångerska. Postad 29 August 2006 - 13:08
Pharrell Williams - In My Mind
Inte riktigt så bra som jag hoppats på. Men väl värt ett köp, om man nu gillar Hip-Hop/R&B vill säga. Postad 29 August 2006 - 13:56
Depeche Mode - Violator
Specialutgåvan med SACD-hybrid plus DVD med albumet i DD och DTS samt PCM-stereo. Lägg till det lite dokumentärer och sånt smågodis... Det finns något för alla med andra ord! Dessutom helt klart den snyggast skivan/utgåvan jag köpt... rekommenderas! Postad 29 August 2006 - 14:12
Nyutgåvorna från DM är en "gåva" för alla oss Dep-fantaster. Grymt ljud och som du skriver är dokumentärerna riktigt intressanta/roliga att kolla på. Mycket nostalig som vevas runt i huvudet när man synar skivorna från sent 80-tal/tidigt 90-tal
Postad 29 August 2006 - 18:13
DVD-skivorna med 5.1 och DTS är ju grymma.
Länge sen jag lyssnade på "Speak & Spell". Det blev ju en helt annan skiva med 5.1-ljud. Ser fram emot resten av nyutgåvorna. Postad 02 September 2006 - 01:52
Jag köpte Interpols debutplatta "Turn on the bright lights" från ginza för nån dag sedan. Ett riktigt mästerverk för den facila summan 79 riksdaler.
I samma leverans fanns även Joy divison plattan "Substance" som är en liten best of skiva, också den ruggigt bra och dessutom också för bara 79kr! Redigerat av Unregisteredc1598fe8, 02 September 2006 - 01:54. Postad 15 September 2006 - 12:51
Riverside - Out of myself och Second life syndrome
Frost - Milliontown Båda beställda via amazon i usa kanonplattor Postad 15 September 2006 - 18:14
Katatonia - The Great Cold Distance
Lamb of God - Ashes of the Wake Postad 15 September 2006 - 18:49
Fick hem en massa skivor idag:
Cream - Fresh Cream The Doors - The Doors The Doors - Morrison Hotel The Doors - Waiting for the sun Hellacopters - Payin' the dues Deep Purple - Deep Purple Forever - The Very Best Of 59 Times The Pain - End Of The Millennium Blind Guardian - Battalions of Fear Blind Guardian - Nightfall In Middle Earth Blind Guardian - Live Bob Dylan - Greatest Hits Madness - Complete Madness Accept - Restless & Wild W.A.S.P. - The Best Of The Best Twisted Sister - Big Hits and Nasty Cuts - The Best of Twisted Sister Ramones - Hey! Ho! Let's Go: The Anthology Massa Best of-skivor, men vafan. Postad 16 September 2006 - 21:01
Har slängt in en beställning av 2 st Johnny Warman skivor . Va???? säger ni då? vem är det???
Jo det är dessa skivor jag pratar om då>>>>>> Jag har beställt 2 av dessa . Hur ska man förklara musiken då? tja lite som Peter Gabriel låter det tja han är den person som gjorde detta i början av 1980 talet och har bar släppt 3 skivor , men på plattan "walking in to mirrors" så är Peter Gabriel med på en låt som heter "Screaming Jets" och det är en kannon låt faktiskt. //Golfen Postad 17 September 2006 - 17:25
Iron Maiden-A Matter Of Life And Death, bara att njuta och inse att "gubbarna" kan än, härligt.
Postad 26 September 2006 - 08:06
Absolut Barn. Inte kul att lyssna på alla 40 låtar, men en bra nödraket då ungarna inte håller sams.
Postad 26 September 2006 - 09:56
Norman Greenbaum - Back home again
Bob Geldof - Deep in the heart of nowere Filmmusik - La Bamba Filmmusik - Staying Alive Best of Rock Ballads, 3 LP set Best of Dirty dance hits 3 LP set Vinyl från Tradera En del tveksamma köp som Best of dirty dance hits men kan vara kul o ha på fester Postad 26 September 2006 - 10:06
Slamer "Nowhere Land"
Ett måste för att melodic rock älskare (om ni nu vågar ge er tillkänna..) En fantastisk skiva för att alla som gillar Giant, Def Leppard, Styx. Årets hittills bästa platta i den genren. Kanske Frontiers bästa release nånsin!! Läs vidare här: http://melodic.net/r....asp?revnr=4918 http://www.melodicro...ws/reviews.html (skrolla ner till rätt platta) http://www.extendedm...asp?albumID=804 Alla har gett högsta betyg... Postad 27 September 2006 - 06:18
Scorpions - Taken by Force
Loudness - Thunder in the East The Donnas - Gold Medal Alla 3 på vinyl Postad 27 September 2006 - 07:38
Falconer-Northwind........
En skiva alla bör testlyssna,även icke hårdrockare. Briljant.... Postad 27 September 2006 - 13:41
Förhandsbokade såklart The Haunted - The Dead Eye, men nu måste man vänta tills den 1:a november på den... suck!
Sen gjorde jag en beställning på: ![]() Insomnium - Above the Weeping World Jag tyckte deras förra platta, Since the Day it All Came Down, var en av 2004 års bästa skivor men har sedan glömt bort dom lite och fick se deras nya av en slump på Ginza. Så det blev en beställning. ![]() Memfis - The Wind-up Har bara hört deras sample på hemsidan, men det lät riktigt grymt och sen är dom ju lite hypade just nu =) 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |