* Officiell Tråd - Monitor Audio GS *
329 svar till detta ämne
Postad 15 november 2006 - 21:38
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
peter_gbg: Jepp, tyckte det var på tiden att någon tog tag i saken och gjorde tråden officiell..
Går ju som sagt i tankarna kring att byta även elektronik inom en snar framtid och börjar kika åt andra håll än NAD. Har intresserat mig mycket för Primare då de dels verkar vara bra grejer samtidigt som dom är estetiskt mycket tilltalade till skillnad från NAD..
Hur tror du primare skulle funka? Hur hur olika är dom NAD i ljudet? Gillar ju faktiskt det ljud som NAD levererar så vill ju inte att det ska skilja allt för mycket samtidigt som att de vore trevligt med en stärkare som kan ta det steget längre än vad NAD kan. Visst, NAD M3 är säkert skitbra men ska de pengarna läggas så ska det vara estetiskt tilltalande och det är tyvärr inte NAD.
Oj, blev mycket nu... Sitter på jobbet och är trött.. Hoppas du förstår lite av det jag skrivit iallafall.
Men det är givetvis en optimal lösning till GS20/60 jag pratar om. Är Primare Pre30 & A30.2 som jag kiakr på i första hand utav Primares produkter.
Postad 15 november 2006 - 22:51
Unregistered6819cc18
-
Unregistered6819cc18
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Peter_gbg: Har du någon speciell stärkare i åtanke?
Postad 17 november 2006 - 10:12
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Funkybase: Hur menar du? Vilken förstärkare jag planerar att uppgradera till eller om jag har någon specifik förstärkare i åtanke för dig?
DePalma: Tja, jag skicka meddelande till moderatorerna för ett tag sedan om denna tråden men fick inget svar.... Men skit samma.
Jag har helt ärligt inte lyssnat så mycket på NAD så jag kan inte säga så mycket om skillnaderna mellan NAD och Primare. Det jag kan svara på är att jag tycker att det fungerar bra med Primare I-20. Kombinationen Primare Pre30 & A30.2 tycket jag borde funka riktigt bra. Tror att det finns en annons på blocket om du är intresserad.
En annan variant som jag tror skulle bli bra är ett rör-försteg och sedan ett kraftigt neutralt transistorslutsteg, tex Rotel. Om man läser lite på utländska forum så är kombinationen rör och förstärkare med ett mjukt ljud i kombination med MA generellt sätt omtyckt.
Mvh
Petr
Postad 19 november 2006 - 15:45
Unregisteredffae06bb
-
Unregisteredffae06bb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Någon som vill rekommendera högtalarkabel för GS20? Funderar på AQ Slate som ligger på ca 2500:- för 2x2.5m.
Måste vara banankontakt och bi-wire.
Redigerat av Unregisteredffae06bb, 19 november 2006 - 15:48.
Postad 19 november 2006 - 16:42
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Jag kör med Audioquest Caldera (biwire) till mina GS20. Har visserligen inte hört just Slate, men den bör kanske ha samma ljudkaraktär som mina Caldera, som jag tycker passar väldigt bra till GS20. Kan du låna hem Audioquest kanske?
Postad 22 november 2006 - 07:15
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
matte76: Kul att du hittat "tillbaka" till Monitor Audio GS20 igen!
/Peter
Postad 22 november 2006 - 08:31
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Kul att du hittat "tillbaka" till Monitor Audio GS20 igen!
Tack Peter! Jag insåg att jag gjorde ett misstag som sålde dem i våras, och köpte de således igen, denna gången begagnat. Och nu är jag nöjd med dem...vi flyttar nästa år, då får jag se hur stort det nya rummet blir. Det avgör om högtalarna stannar eller inte. Dvs de kan bytas ut om rummet skulle bli för litet, och då övergår jag till stativare. Målet är dock att rummet ska bli stort nog för golvare eftersom jag egentligen föredrar golvare framför stativare. Den som lever får se...
Postad 22 november 2006 - 19:47
Unregistered6819cc18
-
Unregistered6819cc18
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Matte 76 ser att du kör på en Naim 5i till din GS20, hur tycker du att det låter jämfört med andra förstärkare?
Hälsn FUnky
Postad 23 november 2006 - 08:00
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Har inte jämfört direkt med andra stärkare. Däremot hade jag ju en Audia Flight One tidigare, en betydligt dyrare och även bättre stärkare än Naim:en. Men det är minst lika roligt att lyssna på musik nu jämfört med när Audian var i systemet, och det är viktigare för mig än att ljudet är lite bättre på välinspelade skivor. Hade de aldrig samtidigt så jämförde inte. Naim engagerar som få andra, dock kan det bli lite ljust med vissa skivor.
MEN: Högtalarna har bara gått ca 100 timmar så det återstår ju minst ett par hundra timmars inspelning. Därför väntar jag med slutomdömet om ljudet. Högtalarkablarna jag köpte begagnade är riktigt bra och gör nog sitt till. Jag kommer att skriva mer om ljudet tillsammans med Naim och Audioquest-kablarna när högtalarna är helt inspelade.
Redigerat av matte76, 23 november 2006 - 08:03.
Postad 23 november 2006 - 08:18
Unregisteredbb60144a
-
Unregisteredbb60144a
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
Hej Matte76!
Har du provat Naim's egna högtalarkablar?
De är anpassade till förstärkaren och ger en lite fylligare karaktär nedåt.
Annars är det precis som du skriver. Med Naim blir musiken sällan tråkig och oengagerande!!
Är det min gamla Caldera du har?
Mvh Magnus Eriksson
Postad 23 november 2006 - 08:33
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Har du provat Naim's egna högtalarkablar? De är anpassade till förstärkaren och ger en lite fylligare karaktär nedåt.
Nej, ska kanske köpa dem och jämföra, Naims egna högtalarkablar är ju inte så dyra. Är det min gamla Caldera du har?
Nej, köpte dem av en Peter i Sthlm som använt dem tillsammans med sina Audiovector. De är 2*2 meter, dina var väl 2*2,5 meter Manga x?
Postad 28 november 2006 - 00:44
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Hade bara en liten snabb fundering.
Någon som jämfört Silver serien med Gold serien? Hur mycket bättre är ljudet i Gold serien och är det inom något visst segment som den urskiljer sig mest?
Mest bara nyfiken då väldigt många uppskattar ljudet i Silverserien men inte så många kör med Gold. Är väl självklart en ekonomisk fråga, men är Gold serien 12.000:-/16.000:- bättre?
Input från de som jämfört vore intressant.
Postad 28 november 2006 - 07:58
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag har lyssnat en del på MA RS6 och jämfört med MA GS20. RS6an är en otroligt prisvärd högtalare, inte ett snack om det. Men jag tyckte det var flera skillnader mellan dessa högtalare. RS6 är farmförallt mjukare i mellanregistret, har inte alls samma upplösning i diskaten och har inte riktigt samma fasta och fina bas som GS20 har. GS20s kabinett är mycket bättre dämpad vilket man känner av. Men framförallt var det som sagt mellanregistret som skiljde sig åt. RS6an lät lite dovt i jämförelse. Vad man kan säga till GS20s nackdel är att den är mer kräsen på elektroniken iom att de är mer neutrala och detaljerade.
Är då GS20 12000:- bättre? Tja, problemet är att RS6 är så grymt bra för sitt priset vilket får konsekvensen att GS20 inte är lika prisvärd men självklart en hel del bättre.
Hoppas mitt svar hjälper dig men jag råder dig till att lyssna och jämföra själv.
Mvh
Peter
Postad 28 november 2006 - 08:00
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
DePalma: Återkom när du jämfört. Skall bli intressant att höra dina reflektioner.
/Peter
Postad 28 november 2006 - 09:49
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har redan bestämmt mig för Gold serien, så ut och jämföra mot Silver serien kommer jag inte göra. Tyvärr!
Gillar ljudet som Gold serien ger, var bara nyfiken på hur stora skillnaderna var.
Och nu har man ju fått lite info på det området.
Sen angående att Gold serien är mer kräsen på elektronik är för mig inget problem, ska nämligen uppgradera elektroniken nåsta år är det tänkt. Står i valet och kvalet mellan Primare och Rotel. Båda ska tydligen låta bra med Monitor audio så när högtalarna anlänt så ska det börja jämföras.
Tack!
Redigerat av DePalma, 28 november 2006 - 09:55.
Postad 05 januari 2007 - 09:44
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Har ingen GS-ägare mer att skriva om dessa fina högtalare? Jag har ju själv GS20 och är väldigt nöjd med dem.
Postad 05 januari 2007 - 15:06
Unregistered5a63d35d
-
Unregistered5a63d35d
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Intressant tråd det här.
Måste medge att jag själv är väldigt sugen på att kliva upp till GS-serien.
Dock vet jag inte om det är bara för att jag aldrig hört någon GS-talare så att jag inbillar mig att den är avsevärt bättre än RS8.
Lite "Gräset är grönare på andra sidan" liksom.
Dock finns det väl lite andra områden som jag skulle kunna röra mig inom först innan jag sniffar på GS.
En liten notis bara, även jag kör med Naim, dock instegsmodellen Nait 5i med Naims egna kablar. Kan väl inte direkt påstå att jag hörde någon skillnad när jag lyssnade med andra kablar. Men det är ju jag det.
Skulle vara roligt med fler kort på dessa talare i era hemmiljöer.
Postad 12 januari 2007 - 09:05
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Kan bara säga efter att uppgraderat min förstärkare från Primare I20 till Primare a30.1 att man märker verkligen att Monitor Audio GS är en high-end högtalare. Man blir nämligen rikligt belönad med bättre kringutrustning.
Efter uppgraderingen så har basen blivit fylligare och djupare. Mer dynamik. Bättre kontrol i komplexa partier. Mycket mer detaljer över hela spektrumet. Återgiving av mellanregister har blivit bättre. Klarare och tydligare. Högre men framförallt bredare ljudbild. Efter att ha lyssnat under en veckas tid så har jag inte hittat en punkt som systemet var bättre på eller åtminstone lika bra på innan uppgraderingen. Trodde inte ens i min vildaste fantasi att en förstärkaruppgradering kunde ge så mycket!
Har inte hunnit ta några nya bilder på systemet men lovar att återkomma med detta.
Mvh
Peter
Postad 12 januari 2007 - 14:28
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
peter_gbg: Intressant...jag har nämligen vissa tankar på att uppgradera från min Naim Nait 5i till Primare I30...det låter som att du tycker att GS20 passar bra med Primare!
Är inte säkert att det blir Primare, ska kolla olika möjligheter eftersom uppgradering ska ske förr eller senare...Naim presterar bra men förstärkeriet är ju viktigt och jag vet att det finns en hel del till att hämta från högtalarna.
Postad 12 januari 2007 - 21:48
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Tja, det finns en Primare A30.1 till salu i Malmö-trakten: http://www.hifimagas...?annonsID=17494Kolla bara att det är lufthål över hela ovansidan av förstärkaren. En äldre version har betydligt färre lufthål på ovansidan. Det skall knappt en hörbar skillnad mellan a30.1 och I30 enligt Primare själva... /Peter
Postad 15 januari 2007 - 11:41
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
matte76: Vill bara poängtera att jag aldrig har hört Naim Nait 5i så jag kan inte uttala mig om det skulle vara en uppgradering för dig att byra till Primare a30.1 (i30). Det får du ta reda på själv.
/Peter
Postad 15 januari 2007 - 13:04
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
peter_gbg: Ska testa...ljudet är lite för ljust med Naimen även om rytm och dynamik är på topp. Ska kolla upp olika alternativ och försöka testa med en Primare I30 framöver.
Postad 17 januari 2007 - 11:08
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
OK, men vad kör du för signal och nätkabel? Du behöver kanske lite kablar som gör ljudet "mjukare".
Mvh
Peter
Postad 17 januari 2007 - 11:47
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
OK, men vad kör du för signal och nätkabel? Du behöver kanske lite kablar som gör ljudet "mjukare".
Jag har Silver Resolution nätkabel till förstärkaren (gratiskabeln till cd-spelaren), och Naims egna (gratis) DIN-kabel mellan cd och förstärkare. Till saken hör också att mitt rum inte är det bästa akustiskt (betongrum..) och att placeringen av högtalarna är en kompromiss (dels är lyssningspositionen för nära högtalarna, typ 2,5 meter, och dels står högtalarna för nära bakväggen (ca 40 cm). Men vi ska flytta till hösten och då ska akustik och högtalarplacering förhoppningsvis förbättras. Ska prova att jämföra Nait5i med en Primare I30.
Redigerat av matte76, 17 januari 2007 - 11:48.
Postad 17 januari 2007 - 12:01
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Ska bli intressant att höra dina åsikter ang Primare. Är ju som sagt så att även jag sneglar åt Primare, förhoppningsvis ska jag få hem ett par GS20 i Februari och efter det börjar letandet av stärkeri.
Vad är egentligen skillnaden mellan A30.1 och I30? Om nu Primare säger att de är likvärdiga? Är det bara olika årgångar?
Postad 17 januari 2007 - 12:08
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Satt själv tidigare med en Primare uppsättning (I21 och CD21) tillsammans med mina Monitor Audio (dock RS8). Denna har nu bytts ut mot en Audiolab 8000s och en Squeezebox
Är extremt nöjd med den nya uppsättningen, men vill dock rekomendera MA och Primare, då denna kombination enligt min mening också är riktigt riktigt vass. Klart och neutralt ljud. Ingen dunka dunka bas, men det var inte det jag var ute efter utan en mer kontrolerad och snärtig bas samt en tydligt och detaljerat mellanregister. Är det detta man är ute efter, ja då är kombon MA - Primare enligt min mening perfekt.
I30 är sen senaste modellen. Primare A30.1 är alltså då logiskt föregångaren...
Frågade Primare själva om de skulle välja en ny Primare I21 eller en beg. Primare A30.1 i bra skick, och de själva sa att det var ingen tvekan. Deras val föll direkt på den starkare A30.1 När jag köpte min uppsättning fick jag 30% rabatt på hela uppsättningen, därav att jag valde att köpa nytt och den lite svagare modellen I21. Men hittar ni en A30.1 till ett bra pris, så tycker jag ni inte ska tveka utan slå till på "stört"...  Visst skiljer det lite mellan den nya modellen och den gamla, men det är mest i mjukvaran och de som testat de båda tillsammans, tycker nog inte prissumman som man trots allt får lägga emellan gör sig rättvist i detta läget.
Lycka till!
Redigerat av Unregistered52a88696, 17 januari 2007 - 12:12.
Postad 17 januari 2007 - 13:18
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Ok, tack... det reder ju ut lite av funderingarna.
Har även börjat snegla på GS10:orna.
Det jag funderar på är hur mycket man kommer behöva en sub. Kommer man att sakna basen som egentligen är det extra man får vid ett köp av GS20.
TYcker GS10 annars verkar vara ett ypperligt alternativ. Någon som kan komma med funderingar m.m. angående detta? Kommer man bli tvingad att skaffa en sub?
I nuläget har jag nämligen ingen plats för en sub så då får det helt enkelt bli GS20... Men skulel vara intressant att veta hur mycket bas GS10 levererar.
Postad 18 januari 2007 - 07:47
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
"Ska bli intressant att höra dina åsikter ang Primare."
Får se om jag får till en jämförelse mellan min Naim och Primare innan jag ev säljer Naim för att uppgradera.
"Vad är egentligen skillnaden mellan A30.1 och I30? Om nu Primare säger att de är likvärdiga? Är det bara olika årgångar?"
Skillnaden ska tydligen inte vara så stor. Hifi Choice tyckte i recensionen av I30 att den låter snäppet mer dynamiskt och med mer luft mellan instrument än A30.1, men som sagt, små skillnader.
Redigerat av matte76, 18 januari 2007 - 07:48.
Postad 18 januari 2007 - 19:22
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Jo, förstod det...
Kikade först på kombinationen Pre30 och A30.2.. Men då det kommer överskrida min budget så har jag fått släppa den tanken och inrikta mig på I30 eller som nu då A30.1.
Känns ju som att en begagnad A30.1 känns väldigt prisvärd och om dom är snarlika i egenskaperna så lutar det ju helt klart åt en sådan. Man får väl hoppas att effektresurserna räcker till för att driva ev GS20 fullt ut bara.
Den som lever får se, annars får man titta på någe annat.. Typ Rotel RC-1090 & RB-1080... Borde ju vara en bra kombination och det finns ju en hel del begagnade Rotel på marknaden. Har nämligen sett att många även lovordat kombinationen Rotel och Monitor Audio.
Så fort man fått hem högtalare så får man börja prova sig fram.
Postad 19 januari 2007 - 08:33
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Man får väl hoppas att effektresurserna räcker till för att driva ev GS20 fullt ut bara
Säkert inga problem. GS20 är lättdrivna. Jag driver dem med 50 Naim-watt och jag behöver inte vrida på volymknappen mycket för att få hög volym. Har ingen erfarenhet av MA tillsammans med Rotel.
Postad 19 januari 2007 - 13:34
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Någon som kan yttra sig om GS10?
Postad 20 januari 2007 - 16:53
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Jag tror att Rotel ihop med GS skulle bli för tunnt och ljust. Rotel fungerar ganska bar ihop med RS serien men jag är tveksam till att det skulle bli lyckat ihop med GS 20 eller GS10. RS serien är dovare och mjukare i framförallt mellanregistret medans GS serien är mer eller mindre neutrala. Men lyssna dig fram och testa. Uppgradera bara högtalarna först....
Effektresurserna i A30.1 är inga problem. Tro mig.  A30.1 finns i olika versioner. Se till att den har lufthål över hela ovansidan. Annars är det en ganska gammal modell....
matte76: Frågan är om de i ett blindtest hade kunde skilja de åt. Har svårt att tro det faktiskt iom att Primare själva säger att det inte är någon hörbar skillnad. Tror mer på tillverkaren än hifi-pressen....
Mvh
Peter
Postad 20 januari 2007 - 23:34
Unregistered9d54ba4f
-
Unregistered9d54ba4f
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har haft GS10, och var nöjd med dom. Men när jag flyttade till hus ville jag ha golvare igen så då böt jag. Jag tyckte dom var luftiga och detaljerade och hade bra tryck i basen för att vara stativare.
Postad 21 januari 2007 - 16:57
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har haft GS10, och var nöjd med dom. Men när jag flyttade till hus ville jag ha golvare igen så då böt jag.
Jag tyckte dom var luftiga och detaljerade och hade bra tryck i basen för att vara stativare.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, så du menar alltså att resurserna i GS10 räcker. Man blir inte besviken över att dom inte leverar bas då?
Postad 21 januari 2007 - 18:45
Unregistered9d54ba4f
-
Unregistered9d54ba4f
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har haft GS10, och var nöjd med dom. Men när jag flyttade till hus ville jag ha golvare igen så då böt jag.
Jag tyckte dom var luftiga och detaljerade och hade bra tryck i basen för att vara stativare.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, så du menar alltså att resurserna i GS10 räcker. Man blir inte besviken över att dom inte leverar bas då?
<{POST_SNAPBACK}>
Beror ju på hur mycket bas man vill ha och vad man jämför med, men jag tycte det räckte gott o väl till musik. Ner till 40hz och med bra tryck.
Postad 21 januari 2007 - 22:04
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Beror ju på hur mycket bas man vill ha och vad man jämför med, men jag tycte det räckte gott o väl till musik. Ner till 40hz och med bra tryck.
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, ja det blir ju enbart musik i dom. Då känns dom ju helt klart som ett vettigt alternativ och om man nu skulle sakna bas så kan man ju komplettera med en REL sub eller något senare. Hmm, ja... Frågan är ju då GS10 eller GS20... Svårt svårt....
Postad 21 januari 2007 - 22:07
Unregistered9d54ba4f
-
Unregistered9d54ba4f
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, ja det blir ju enbart musik i dom. Då känns dom ju helt klart som ett vettigt alternativ och om man nu skulle sakna bas så kan man ju komplettera med en REL sub eller något senare.
Hmm, ja... Frågan är ju då GS10 eller GS20... Svårt svårt....
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är det som får dig att tveka mellan dem? Pengarna?
Postad 22 januari 2007 - 08:22
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Vad är det som får dig att tveka mellan dem? Pengarna?
<{POST_SNAPBACK}>
Precis, är det värt de 10.000:- extra för att få GS20? Det är problemet. =)
Postad 22 januari 2007 - 10:31
Unregisteredffae06bb
-
Unregisteredffae06bb
-
Forumräv
-
-
564 inlägg
Har du pengarna, så köp GS20. De är enligt mig värd varenda extra krona som de kostar. Helt underbara högtalare, jag ska dock ändå komplettera med en REL Storm 5 för lite extra tryck i botten vid snorismusik (trance).
Postad 22 januari 2007 - 15:20
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Har du pengarna, så köp GS20. De är enligt mig värd varenda extra krona som de kostar. Helt underbara högtalare, jag ska dock ändå komplettera med en REL Storm 5 för lite extra tryck i botten vid snorismusik (trance).
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, ja då blir det väl som jag tänkte från början då.. Med andra ord ett par GS20. Sedan så kommer dom bara pumpa ur sig rock/hårdrock/metal.. iallfall till 95%. De övriga 5% huserar sambon över stereon och då vet man aldrig var det blir för något.. =).. Men men, bara att handla nu då!
Postad 30 januari 2007 - 19:24
peter_gbg
-
peter_gbg
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Skall du sälja dina GS20 matte76? http://www.hifimagas...?annonsID=19675/Peter
Postad 30 januari 2007 - 19:31
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Eventuellt ja. Funderar på uppgradering, kanske till nya Platinum-serien när den kommer.
Postad 31 januari 2007 - 13:19
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Eventuellt ja. Funderar på uppgradering, kanske till nya Platinum-serien när den kommer.
<{POST_SNAPBACK}>
Den som ändå hade haft en plånbok som tillåtit Platinum serien när den kommer.... Man dreglar ju konstant när man ser högtalarna... huu så snygga dom är... Själv får man spara och spara för att kunna inhandla GS20.. =(...
Postad 01 februari 2007 - 17:46
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
...och nu är man inte GS20-ägare längre...synd att det dröjer till maj innan Platinum-serien kommer, men å andra sidan hinner jag spara tills dess!  Om det nu blir den serien alltså...
Postad 02 februari 2007 - 13:57
DePalma
-
DePalma
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
...och nu är man inte GS20-ägare längre...synd att det dröjer till maj innan Platinum-serien kommer, men å andra sidan hinner jag spara tills dess! Om det nu blir den serien alltså...
<{POST_SNAPBACK}>
Hehe, ja grattis eller vad ska man säga? Se nu till att köpa Platinum serien så man kan få komma på "studiebesök" till Malmö... Skulle vara oerhört intressant...
Postad 02 februari 2007 - 14:01
matte76
-
matte76
-
Forumräv
-
-
929 inlägg
Hehe, ja grattis eller vad ska man säga?
Se nu till att köpa Platinum serien så man kan få komma på "studiebesök" till Malmö...
Tack!  Inte omöjligt att det blir Platinum-serien, jag ska åtminstone lyssna på den när den släpps. Lär isåfall bli stativarna, eftersom golvarna nog blir svåra att få råd med.
Postad 19 februari 2007 - 16:35
Unregistered6819cc18
-
Unregistered6819cc18
-
Forumräv
-
-
584 inlägg
Hello Friends, Kolla in den här recensionen av GS60... http://www.ultraaudi..._audio_gs60.htm
Postad 19 februari 2007 - 23:36
mr coffee
-
mr coffee
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Hej!
Ha köpt en Marantz SR 8001 reciver ...
Dock så måste jag byta ut mina Avance 3 signatur hötalare då jag inte kan få tag i någon center till dessa. Har då funderat på ett par MA 6 RS då dessa har fått bra kretik av många och hifi-världen.
Dock när jag lånade hem dessa så blev det alldeles för mycket bas i min lägenhet beroende på den placering jag måste göra av dessa högtalare.
Så då till min fråga,
är det någon här som parat ihop GS10 med någon marantz förstärkare eller reciver och i så fall är ni nöjda ???
Eller är det någon som är något annat förslag, har också funderat på focal 816.
Postad 20 februari 2007 - 19:42
mailpoman
-
mailpoman
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Hej!
Har själv GR10, men det är ju nästan samma högtalare.
Har provat flera olika förstärkare som HK 635, HK8500, Denon 3805, Onkyo 898, Marantz 7500 och Arcam 300.
Detta är vad jag tyckte under min provlyssning.
Till Musik så var Arcamen inte helt oväntat bäst. Bra upplösning och tryck men än samtidigt ganska behagligt ljud. Som tvåa kom Marantzen när det gäller musik.
Fast Marantzen var inte långt efter Arcamen i lyssningsglädje om efter överhuvudtaget.
Onkyon funkade inte alls för mig. Extremt ljus och de högra frekvenserna var alldeles för skarpa. Är lite allergisk mot essig diskant.
Denon var hyfsad men lite ettrig i diskanten, inte som Onkyo eller HK8500 men ändå lite på gränsen.
Vad det gällde Bio/film tyckte jag att Denon 3805 var bäst. Kanske mkt beroende på kalibreringen.
Har tänkt att prova Marantz nya i snar framtid.
Lycka till!
Postad 20 februari 2007 - 19:56
Unregistered9d54ba4f
-
Unregistered9d54ba4f
-
Forumräv
-
-
928 inlägg
Hej! Ha köpt en Marantz SR 8001 reciver ... Dock så måste jag byta ut mina Avance 3 signatur hötalare då jag inte kan få tag i någon center till dessa. Har då funderat på ett par MA 6 RS då dessa har fått bra kretik av många och hifi-världen. Dock när jag lånade hem dessa så blev det alldeles för mycket bas i min lägenhet beroende på den placering jag måste göra av dessa högtalare. Så då till min fråga, är det någon här som parat ihop GS10 med någon marantz förstärkare eller reciver och i så fall är ni nöjda ???
Eller är det någon som är något annat förslag, har också funderat på focal 816.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har haft GS10 med min Marantz-reciever med lyckat resultat. GS10 blir ett rejält lyft vad gäller välljud gentemot Rs6. Ang basen, så är den betydligt fastare och kontrollerad än på rs6.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|