Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canaldigitals Mpeg4 box (HDTV)

3140 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 maj 2006 - 14:16

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
har också beställt, men då jag inte är kund tidigare så blev det familje-paketet för 189:- plus fri installation. Så nu gäller att bunkra med chips och pilsner... :)

/staffan

Postad 08 maj 2006 - 14:36

Veritas
  • Veritas
  • Forumräv

• 581 inlägg
  • 0

det hade varit värt pengarna om man hade bjudit på premiere league fotboll i HDTV också

men bara för fotbolls vm är detta ett rån från CD!

<{POST_SNAPBACK}>

Med lite tur så ser vi både Premier League och NHL i HD nästa säsong! CD har rättigheterna och Prylportalen har antytt (gissat?) att det blir så... :)

Postad 08 maj 2006 - 15:01

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0
Japp nu är det beställt :ph34r: B)
Har för en gångs skull gjort ett impulsivt inköp, men vafan, ångrar man sig i morgon så går det väl att avbeställa.. :) Förlängde mitt Canal + abb (229:-/månad) yttreligare 12 månader. Tidigast 20/5 får man boxen! Och 2000:- är ju iaf ett bättre pris en Humaxen för 6k ;) får väl byta up sig när det kommer MPEG4-boxar med dubbeltuner och hårddisk!

Postad 08 maj 2006 - 15:29

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
Phil, nä ångra sig får man inte göra... :)

ska bli kul och se hur installationen görs, jag bor i radhus med väggar i ost, väst och nord. Har visserligen också en ventilations-skorsten i plåt på taket.
Vet någon vilken installationspartner CD använder i Västerort/Stockholm ?

/staffan

Postad 08 maj 2006 - 15:44

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur det här med fri installation funkar? Enligt Canaldigitals avtalsvillkor så ersätter de installationskostnad upp till 1350 kr. Är det rimligt? Får man en installation för det eller är det vanligt att kunden får lägga till pengar?
Undrar också om det är någon som vet om erbjudandet med tre fria månader även gäller HDTV-paketet.

Postad 08 maj 2006 - 15:46

Chimaera
  • Chimaera
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Phil, nä ångra sig får man inte göra...  B)

ska bli kul och se hur installationen görs, jag bor i radhus med väggar i ost, väst och nord. Har visserligen också en ventilations-skorsten i plåt på taket.
Vet någon vilken installationspartner CD använder i Västerort/Stockholm ?

/staffan

<{POST_SNAPBACK}>

Installationen görs i samråd med dig, med andra ord installatören frågar vart du vill ha den uppsatt under förutsättning att det är fri sikt mot satelliten :) .

Fasaden är väl det som är vanligast, men dom har även kit för att sätta upp parabolen på taket, vilket nästan var aktuellt i mitt fall eftersom det blev väldigt 'tight' med sikten mot Thor, nu slapp jag som tur takmontering med en hårsmån till godo :ph34r: .

Postad 08 maj 2006 - 15:50

Chimaera
  • Chimaera
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Är det någon som vet hur det här med fri installation funkar? Enligt Canaldigitals avtalsvillkor så ersätter de installationskostnad upp till 1350 kr. Är det rimligt? Får man en installation för det eller är det vanligt att kunden får lägga till pengar?
Undrar också om det är någon som vet om erbjudandet med tre fria månader även gäller HDTV-paketet.

<{POST_SNAPBACK}>

Installationskostnaden bör täckas ganska bra med 1350:-. Nu var det 3 år sedan som jag fick min Parabol uppsatt så jag kommer inte ihåg exakt kostnad. Men jag tror det kan röra sig mellan 1000-1500:- .

Ring en montör och fråga.

Postad 08 maj 2006 - 15:57

digitaltvexpertense
  • digitaltvexpertense
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Sådärja, loggade in på canaldigital, knappade in mitt kundnummer och fick mitt erbjudande: förläng ditt abonemang på canalplus (229 kr/mån) i 12 månader så får du köpa boxen för 2095 kr.
Klickade på "beställ". Hoppas att utlovat leveransdatum 20 maj stämmer. Inte många dagar att vinka på till premiären den 9/6.

<{POST_SNAPBACK}>

Har jag förstått rätt att du bara har abb på Canal+-paketet, dvs utan familjepaketet?

Edit; har kollat med CD, det gäller även C+-paketet, 229:- i månaden. Detta framgår dock inte hos den så kallade Digitaltvexpertens hemsida..........nu är det nära att jag trycker på Beställ-knappen

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis till ett bra köp :ph34r:

Anledningen till att du inte hittar den informationen hos är väldigt enkel. Det går inte att nyteckna ett dylikt med Sagemboxen. Går endast för befintliga kunder.

Vi har förmedlat mängder med förlängningsavtal till Canal Digital under dagen. Orkar inte riktigt dra hela historien. Men anledningen till att vi inte pushar för detta ab, eller något annat förlängningsavtal längre, är tyvärr på rent ekonomska grunder. Har ägnat hela denna dagem åt att svara på en REJÄLT massa mail och telefonsamtal gällande just detta. Eftersom vi är en webshop med personlig inriktning så gillar v starkt att tjöta med kunderna och lösa deras problem på ett bra sätt. Tro mig, alla är inte så insatta som ni är härinne.....

Tyvärr så gillar ingen att jobba h e l t gratis, inte jag heller.

Till sist hoppas jag att allt går i lås vad gäller leveranser odyl. Blir nog en kanongrej att se hur Östlund egentligen ser ut bakom skägget :)

Om "nicket" Phil Neal syftar på det jag tror? Så är ni välkomna till Madejski nästa år.

Postad 08 maj 2006 - 17:19

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
:) Jahopp, då väntar jag med på HDTV Box, hoppas nu bara att det är MÄRKBAR skillnad i kvalitet mellan HDTV och icke HDTV, fattas ju bara att man inte ser ett smack skillnad å kastat pengarna sjön B) Så förbaskat mycket prat om hur fantastikst HDTV ska vara :ph34r:

Själv tyckte jag inte att man fick ståpäls när man körde upp en film via DVD i 720p eller 1080i
så jag tänker inte ha förstora förväntingar ;)

//PeO

Redigerat av Traci*Lords, 08 maj 2006 - 17:20.

Postad 08 maj 2006 - 17:46

tlsv
  • tlsv
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Beställt nu också :ph34r: Hade C+ sen tidigare. Hoppas bara dom gamla mikrovågshuvudena passar!!! Blir som ett barn på julafton, får väl beställa HD kanalen också :) Jag tycker att det är stor skillnad på HD o icke HD. Kollat hos lokala handlaren och blev imponerad!

Postad 08 maj 2006 - 19:33

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Beställde HDTV boxen idag 09:50 innan handlaren öppnat, hägnde på telefonen sen 09:30. Tog familjepaketet och sen tog jag HD kanlen på prov i 3 månder för 100kr. Känns skönt att prova HD kanlens utbud innan man tar Canal Plus i 24 månder... Visst kostar det pengar men vill man vara i Teknikens framkant så kostar det... Jag har ju haft Boxer sen 2002 så nu var det dax för nåt nytt.

Hoppas på snabb leverans!!

// Möckhult City!

Postad 08 maj 2006 - 19:39

Unregistered97f17518
  • Unregistered97f17518
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0
Har oxå best MPEG4 boxen via CD hemsida, knappade in mitt kundnummer och fick erbjudandet om 2095 kr mot postförskott och förlängning av befintligt abb.
Hoppas bara dom håller leveranstiden, lite orolig för just detta...
Skall plugga in i min Pioneer 436XDE !!
ÄNTLIGEN HDTV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 08 maj 2006 - 19:44

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
:) jag kommer få hem en 30 dagars faktura enligt CD

boxen hävdar han att den kommer inte förran minst 5 dagar men ärligt talat så visste han inte riktigt när man skulle få boxarna...

Postad 08 maj 2006 - 19:47

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
jag tänker köra i 100 tums med min nya ass billiga sanyo z3

vilken upplevelse det lär bli :)

plasman får nöja sig med att köra mindre matcher tex saudiarabia-ukraina och liknande

Postad 08 maj 2006 - 21:23

Salakingen
  • Salakingen
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Hej

B) Äntligen .......HD TV .... Hoppas man får boxen innan VM är slut .....
:ph34r: Hmm dåligt av CD att inte ha en hårddisk i motagaren ... det kommer jag att sakna ...
:) men man får väl fixa ett multi abonnemang till den gamla motagaren med hårdisk, så är saken ur världen ...180 kr mer i månanden ...
;) Men det kostar att ligga på top ..... yes HD TV

Postad 08 maj 2006 - 21:28

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

Sådärja, loggade in på canaldigital, knappade in mitt kundnummer och fick mitt erbjudande: förläng ditt abonemang på canalplus (229 kr/mån) i 12 månader så får du köpa boxen för 2095 kr.
Klickade på "beställ". Hoppas att utlovat leveransdatum 20 maj stämmer. Inte många dagar att vinka på till premiären den 9/6.

<{POST_SNAPBACK}>

Har jag förstått rätt att du bara har abb på Canal+-paketet, dvs utan familjepaketet?

Edit; har kollat med CD, det gäller även C+-paketet, 229:- i månaden. Detta framgår dock inte hos den så kallade Digitaltvexpertens hemsida..........nu är det nära att jag trycker på Beställ-knappen

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis till ett bra köp :D

Anledningen till att du inte hittar den informationen hos är väldigt enkel. Det går inte att nyteckna ett dylikt med Sagemboxen. Går endast för befintliga kunder.

Vi har förmedlat mängder med förlängningsavtal till Canal Digital under dagen. Orkar inte riktigt dra hela historien. Men anledningen till att vi inte pushar för detta ab, eller något annat förlängningsavtal längre, är tyvärr på rent ekonomska grunder. Har ägnat hela denna dagem åt att svara på en REJÄLT massa mail och telefonsamtal gällande just detta. Eftersom vi är en webshop med personlig inriktning så gillar v starkt att tjöta med kunderna och lösa deras problem på ett bra sätt. Tro mig, alla är inte så insatta som ni är härinne.....

Tyvärr så gillar ingen att jobba h e l t gratis, inte jag heller.

Till sist hoppas jag att allt går i lås vad gäller leveranser odyl. Blir nog en kanongrej att se hur Östlund egentligen ser ut bakom skägget B)

Om "nicket" Phil Neal syftar på det jag tror? Så är ni välkomna till Madejski nästa år.

<{POST_SNAPBACK}>

OK, då är jag med på abbonnemangsupplägget :)

Jodå, stämmer bra med nicket, jag får gratulera till uppflyttningen, även om den nog blir kortvarig... :ph34r: eller ska ni "göra en Wigan" kanske? Har ingen större koll på laget, men ni ska visst ha en hyfsad arena har jag hört? Oj lite Offtopic blev de, vi får hoppas dom visar Reading-Liverpool i HDTV nästa säsong då ;) ;)

Postad 08 maj 2006 - 22:21

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
varför inte alla liverpool matcher i HDTV...

stevie G i HDTV :)

jag har förresten en 6 mins HDTV fotbolls video Demo som vissar alla liverpool mål i champions league finalen 2005(6Min) one night in may 1080p

har också en real madrid video (2min) och danmark-norge video i HDtv 1080i

Liverpool video ligger dock på 1.27gb om nån kan hitta bra och snabb webspace kan jag lägga upp den till alla...

jävligt imponerade alltså... skillnaden är gigantiskt

Postad 08 maj 2006 - 22:44

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2 396 inlägg
  • 0
Är jag blind eller, hittar inte ett skit om att förlänga med HDTV på CD's hemsida?

Postad 08 maj 2006 - 23:59

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Så har man precis lagt en beställning av Familjepaketet med C More HD.
Lääängtar :)
Var det några fler än jag som inte kunde skriva å,ä och ö i beställningen??

Postad 09 maj 2006 - 05:20

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

det hade varit värt pengarna om man hade bjudit på premiere league fotboll i HDTV också

men bara för fotbolls vm är detta ett rån från CD!

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl inte bara VM som sänds i HDTV, och därför du skall beställa en HDTV-box!!??
Det kommer flera kanaler i höst bla premier league = Liverpool, NHL, Discovery mfl

Redigerat av Unregistered9faf3f9d, 09 maj 2006 - 05:35.

Postad 09 maj 2006 - 05:28

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

:( Jahopp, då väntar jag med på HDTV Box, hoppas nu bara att det är MÄRKBAR skillnad i kvalitet mellan HDTV och icke HDTV, fattas ju bara att man inte ser ett smack skillnad å kastat pengarna sjön ;)  Så förbaskat mycket prat om hur fantastikst HDTV ska vara :P

Själv tyckte jag inte att man fick ståpäls när man körde upp en film via DVD i 720p eller 1080i
så jag tänker inte ha förstora förväntingar B)

//PeO

<{POST_SNAPBACK}>

Det är stoooooooor skillnad på att skala upp en vanlig 756-signal mot att se på HDTV, jag lovar dig!!!
Sen är det nästan viktigare vad du har för panel/tv-apparat.
Dvs du bör minst ha en upplösning på 1280x720 för att få ut allt ur HDTV-sändningarna och minst 50tum.
Visst blir det bra och klar bild på en hyfsad plasma på 42tum och med 1024*768 men du ser inte alla detaljer på sån "liten skärm" och "låg" upplösning.

Postad 09 maj 2006 - 05:34

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

stevie G i HDTV  :(

jag har förresten en 6 mins HDTV fotbolls video Demo      som vissar alla liverpool mål i champions league finalen 2005(6Min) one night in may      1080p

har också en real madrid video  (2min)      och danmark-norge video i HDtv 1080i

Liverpool video  ligger dock på 1.27gb  om nån kan hitta bra och snabb webspace kan jag lägga upp den till alla...

<{POST_SNAPBACK}>

Vart får man tag på detta???

Jag är nog den största Liverpool fan i Sveriges historia.
Jag är pool-are med Glenn Hysén, har fått en vimpel av Michael Owen som önskade lycka till med vår dotter (Vi blev farsor nästan samtidigt) Se bildgalleri..

Kan man ladda hem det på nätet?

Postad 09 maj 2006 - 07:43

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 603 inlägg
  • 0

stevie G i HDTV  ;)

jag har förresten en 6 mins HDTV fotbolls video Demo      som vissar alla liverpool mål i champions league finalen 2005(6Min) one night in may      1080p

har också en real madrid video  (2min)      och danmark-norge video i HDtv 1080i

Liverpool video  ligger dock på 1.27gb  om nån kan hitta bra och snabb webspace kan jag lägga upp den till alla...

<{POST_SNAPBACK}>

Lyllos! :(

(vi får väl skapa en Liverpol-tråd då :P )

Postad 09 maj 2006 - 10:46

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Sitter som alla andra och skall besluta om köpet.
Dock har jag en Plasma utan HDCP men ser att boxen har en
YPbPr - utgång som då skulle passa min mediabox till plasman.

Fråga är om dett fungerar i HD-upplösning.
D.v.s. skickas signalen precis som vid HDMI i detta fallet
eller kommer den skalas ner till lägre....upplösning

I USA skickar YPbPr bara ut en 960-linjers. d.v.s. en mindre bra kvalitet.
Någon som vet hur det blir med VM-sändningarna?

:-/

Edit:
Pratade med Canal DIgitals Tekniska support precis.
Dom visste inte...skulle undersöka och återkomma under dagen.

Redigerat av The Real Mr x, 09 maj 2006 - 11:02.

Postad 09 maj 2006 - 11:00

Unregistered9faf3f9d
  • Unregistered9faf3f9d
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla spec!
(Jag sålde min tv för att den inte hade HDCP).

Humax HDTV-box klarar detta.
Har du redan ett abonemangskort på CD som inte är "parat" så råder jag dig att köpa denna box istället.
Se Hembiobutiken.
Här kan du även skala upp vanlig SDTV till 720p eller 1080i

Postad 09 maj 2006 - 11:04

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla spec!
(Jag sålde min tv för att den inte hade HDCP).

Har du redan ett abonemangskort på CD som inte är "parat" så råder jag dig att köpa denna box istället.
Se Hembiobutiken.

<{POST_SNAPBACK}>

Har redan kollt specen som CD har på Sagemboxen.
Står tyvärr inget där.
Någon ny TV blir det nog inte i första läget.
Den var rätt dyr 2003 :-)

Postad 09 maj 2006 - 13:15

Unregisterede74c2883
  • Unregisterede74c2883
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0

Se Hembiobutiken.

Ska inte CD "para ihop" alla kort på sikt?

Postad 09 maj 2006 - 17:53

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Kul att Canal Digital kommit igång med HD på allvar. Enligt dem själva ska de lansera ett HD-paket till hösten med 2-4 kanaler. Jag undrar givetvis vad detta paket kommer att kosta då jag funderar på att skaffa parabol.

Redigerat av grand_master, 09 maj 2006 - 17:55.

Postad 09 maj 2006 - 18:32

Traci*Lords
  • Traci*Lords
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

:( Jahopp, då väntar jag med på HDTV Box, hoppas nu bara att det är MÄRKBAR skillnad i kvalitet mellan HDTV och icke HDTV, fattas ju bara att man inte ser ett smack skillnad å kastat pengarna sjön ;)  Så förbaskat mycket prat om hur fantastikst HDTV ska vara :P

så jag tänker inte ha förstora förväntingar <_<

//PeO

<{POST_SNAPBACK}>

Det är stoooooooor skillnad på att skala upp en vanlig 756-signal mot att se på HDTV, jag lovar dig!!!
Sen är det nästan viktigare vad du har för panel/tv-apparat.
Dvs du bör minst ha en upplösning på 1280x720 för att få ut allt ur HDTV-sändningarna och minst 50tum.
Visst blir det bra och klar bild på en hyfsad plasma på 42tum och med 1024*768 men du ser inte alla detaljer på sån "liten skärm" och "låg" upplösning.

<{POST_SNAPBACK}>

Låter fint B)
Hoppas bara att min 40" LCD (1366*768) borde klara biffen, den är ju dock inte ens 6 månader gammal och inköptes just för att klara HDTV, sen, borde inte en bild bli "sämmre i kvalitet" ju större bildyta man har?

Postad 09 maj 2006 - 19:12

loobenboy
  • loobenboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Kul att Canal Digital kommit igång med HD på allvar. Enligt dem själva ska de lansera ett HD-paket till hösten med 2-4 kanaler. Jag undrar givetvis vad detta paket kommer att kosta då jag funderar på att skaffa parabol.

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Canal Digital kommer ett HD block att starta tidig höst 06 bestående av troligen 7 kanaler.Priset är inte bestämt men kommer att ligga någonstans runt 60 kr.Bla kommer Premier leauge , Elit serien och Allsvenska visas i HD.Även de serier som är gorda i HD kommer att visas.Kravet är att man minst har familje paketet för att få teckan avtal.Senare kommer de dessutom att tillåta fler märken än Sagem men troligen inte i år.

Postad 09 maj 2006 - 19:12

maclaes
  • maclaes
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
:( Här är en till som beställt familjepacket för 189:- boxen för 2095:- +695.- inkl installation.

Är det någon som vet hur och om man kan använda en parabol (torodial tror ja den kallas) med 4st LNB med en Sagem HDTVbox från CD ? Hur många satelliter klarar den?

Tacksam för svar.

/maclaes
:P ;) B)

Postad 09 maj 2006 - 19:16

loobenboy
  • loobenboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

:(  Här är en till som beställt familjepacket för 189:- boxen för 2095:- +695.- inkl installation.

Är det någon som vet hur och om man kan använda en parabol (torodial tror ja den kallas) med 4st LNB med en Sagem HDTVbox från CD ? Hur många satelliter klarar den?

Tacksam för svar.

/maclaes
:P  ;)  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja enligt teknikerna på Canal Digital klarar Sagemboxen 4 LNB.På visningen sa de att den i alla fall klarade 4 Sat positioner.

Postad 09 maj 2006 - 19:20

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Enligt Canal Digital kommer ett HD block att starta tidig höst 06 bestående av troligen 7 kanaler.Priset är inte bestämt men kommer att ligga någonstans runt 60 kr.Bla kommer Premier leauge , Elit serien och Allsvenska visas i HD.Även de serier som är gorda i HD kommer att visas.Kravet är att man minst har familje paketet för att få teckan avtal.Senare kommer de dessutom att tillåta fler märken än Sagem men troligen inte i år.

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du 60kr per HD-kanal i så fall?! 60 riksdaler låter lite för bra för att vara sant för ett HD-paket, med tanke på att enbart "C More HD" ligger på 39kr. Planen är att införskaffa familjepaket+HD-paketet, förutsatt att inte HD-paketet kostar multum.

Redigerat av grand_master, 09 maj 2006 - 19:22.

Postad 09 maj 2006 - 19:25

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Det här var nytt för mig. Var har du fått tag på den här infon?

Elitserien i HD redan nästa säsong låter för bra för att vara sant! :(

Postad 09 maj 2006 - 19:25

loobenboy
  • loobenboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Menar du 60kr per HD-kanal i så fall?! 60 riksdaler låter lite för bra för att vara sant för ett HD-paket, med tanke på att enbart "C More HD" ligger på 39kr. Planen är att införskaffa familjepaket+HD-paketet, förutsatt att inte HD-paketet kostar multum.

<{POST_SNAPBACK}>

+Nej 60 kr totalt för 7 kanaler.De har med flit satt ett lågt pris för att få igång den här satsningen.Vad som händer i framtiden med priset sa han dock inget om.Lite dyrare en C More HD men inte så mycket mer kommer det att kosta.

Postad 09 maj 2006 - 19:27

loobenboy
  • loobenboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Elitserien i HD redan nästa säsong låter för bra för att vara sant! :(

<{POST_SNAPBACK}>

Vaar på återförsäljare demo visning igår.Elitserien direkt de byggt om sändnings bussarna beräknat vara klart till elitserie starten.

Postad 09 maj 2006 - 19:34

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

+Nej 60 kr totalt för 7 kanaler.De har med flit satt ett lågt pris för att få igång den här satsningen.Vad som händer i framtiden med priset sa han dock inget om.Lite dyrare en C More HD men inte så mycket mer kommer det att kosta.

<{POST_SNAPBACK}>

Å fan. Bara nyfiken var du har hört detta rykte angående prissättningen. Ingen blir gladare än jag om det stämmer, och då är det klappat och klart för min del.

Postad 09 maj 2006 - 19:40

loobenboy
  • loobenboy
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Å fan. Bara nyfiken var du har hört detta rykte angående prissättningen. Ingen blir gladare än jag om det stämmer, och då är det klappat och klart för min del.

<{POST_SNAPBACK}>

Av flera olika på Canal Digital,bla min Distrikt Chef samt en av de högre hönsen på CD.Ordagran sa de att priset kommer att bli lite högre än C More HD men betydligt lägre än för säsongskortet. Dvs högre än 39 men betydligt lägre än 99. Dock krävs som sagt var familje paketet vilket kostar 179 kr i månaden.Men total kostnade för 38 vanliga digial kanaler och troligen 7 HDTV kanaler blir ialla fall under 300 och troligen under 250 kr i månaden enligt Canal Digital.

Postad 09 maj 2006 - 19:40

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Elitserien i HD redan nästa säsong låter för bra för att vara sant! :P

<{POST_SNAPBACK}>

Vaar på återförsäljare demo visning igår.Elitserien direkt de byggt om sändnings bussarna beräknat vara klart till elitserie starten.

<{POST_SNAPBACK}>

You made my day!
Riiiktigt kul och förvånande, hade inte ens drömt om svensk hockey i HD! :(

Nästa säsong kan man ju se läppglanset på Ledins läppar... ;)

Postad 09 maj 2006 - 20:03

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Av flera olika på Canal Digital,bla min Distrikt Chef samt en av de högre hönsen på CD.Ordagran sa de att priset kommer att bli lite högre än C More HD men betydligt lägre än för säsongskortet. Dvs högre än 39 men betydligt lägre än 99. Dock krävs som sagt var familje paketet vilket kostar 179 kr i månaden.Men total kostnade för 38 vanliga digial kanaler och troligen 7 HDTV kanaler blir ialla fall under 300 och troligen under 250 kr i månaden enligt Canal Digital.

<{POST_SNAPBACK}>

S*tan i gatan, detta var blytunga nyheter. Det låter ju iofs rätt smart av Canal Digital att satsa på denna prissättning för att på så sätt koppla greppet, i ett tidigt skede, om Sveriges HD-sugna tvtittare och på detta vis få ett rejält försprång gentemot t ex Viasat.

Man tackar ödmjukast för denna info och jag kan konstatera att det var ett klokt beslut att säga upp mitt Boxer-abonnemang idag, efter 7 års trogen tjänst. I höst blir det Canal Digital för min del.

// Mvh grand-master

Postad 09 maj 2006 - 22:35

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

jag fick ge mig till slut

det ringde upp någon från kundtjänst och sa att det räckte med 12 månaders abbonemang eftersom jag var kund tidigare( detta fick jag alltså som en erbjudande från CD)

beställde boxen med familje paketet och fri installation...

nu är det bara att njuta fotbolls-vm I HDTV

:P  ;)  B)

<{POST_SNAPBACK}>

Så nu är sagemboxen ok? :(

Postad 09 maj 2006 - 22:40

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
den duger tills DM8000 är ute sedan tänker jag sälja boxen vidare för den är fortfarande i min syn värdelös

dessutom har CD lovat 6-7 nya HDTV kanaler till hösten..+att det bara var 12 måns avtal

så det var det som fick mig ändra beslutet

:( :P

Postad 10 maj 2006 - 11:32

harsing
  • harsing
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Min tv-handlare sa i måndags att det var Sagem-boxar som skulle levereras från CD. Någon som vet modellbeteckningen?

Redigerat av harsing, 10 maj 2006 - 11:33.

Postad 10 maj 2006 - 11:42

staffanw
  • staffanw
  • Beroende

• 1 145 inlägg
  • 0
SAGEM ITSD81 HD

Postad 10 maj 2006 - 12:03

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7 299 inlägg
  • 0

den duger tills DM8000 är ute sedan tänker jag sälja boxen vidare för den är fortfarande i min syn värdelös

dessutom har CD lovat 6-7 nya HDTV kanaler till hösten..+att det bara var 12 måns avtal

:D  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

om du har ett nytt abb så kommer inte dm8000 att funka för då är ditt kort låst till boxen... andra sagem boxar med samma serienummer funkar däremot....

Redigerat av Leatherface, 10 maj 2006 - 12:04.

Postad 10 maj 2006 - 15:46

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0

:D  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

om du har ett nytt abb så kommer inte dm8000 att funka för då är ditt kort låst till boxen... andra sagem boxar med samma serienummer funkar däremot....

<{POST_SNAPBACK}>

När kommer DM8000? Finns det någon spec på den?

Postad 10 maj 2006 - 16:11

thetias
  • thetias
  • Mästare

• 2 965 inlägg
  • 0
Asch, vad trött jag blir. nu är sagem boxen släppt men jag vill inte ha den och jag vill inte att CD låser mitt kort till den om jag tar den. Pratade just med deras kundtjänst. Köper jag Sagem boxen så blir mitt kort låst till den boxen. Det är #&/¤ crap!!!!!!!!!!!

Samtidigt finns Humaxen, men den har ingen Hårddisk och kostar 6500 och då får man Euro1080 som mest verkar sända beachfotball och konståkning. Samt att CD inte garanterar att det funkar när de byter till mpeg4.

Postad 10 maj 2006 - 16:41

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Vad exakt menas med att Sagemboxen är en kombobox där man kan se de digitala marksända kanalerna i HDTV. iom att Comhem inte verkar få tummen ur arschelet med deras box innan fotbollsvm så får man kolla på andra alternativ.
Värre är att jag inte får sätta upp en parabol på min balkong.
Så vad har jag för alternativ för att kunna se VM i HDTV ?

Postad 10 maj 2006 - 17:01

tega123
  • tega123
  • Lärjunge

• 444 inlägg
  • 0
inga alternativ dessvärre

kanske ladda ner från nätet?

eller fråga om någon kan vara snäll och streama med dig till datorn?

:D

Redigerat av tega123, 10 maj 2006 - 17:01.

Postad 10 maj 2006 - 17:05

Unregistered828ccd15
  • Unregistered828ccd15
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Vad exakt menas med att Sagemboxen är en kombobox där man kan se de digitala marksända kanalerna i HDTV.

<{POST_SNAPBACK}>

Kombobox innebär att du utöver en parabol tex kan koppla en antenn till den och ta emot de digitala kanaler som sänds gratis. Varför man nu skulle vilja köra via antenn om man har parabol.

4 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Baffelvägg
    Anton
    2025-05-24 08:28:29
  • JBL 4309 vs 708i
    Anton
    2025-05-23 13:58:22
  • Botten av lådan limmas.
    Anton
    2025-05-23 13:48:01
  • Seas L26roy Nr2
    Anton
    2025-05-22 21:14:10
  • Bio front med duk på plats
    Globe
    2025-05-22 08:43:45
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.