Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Creative Zen Vision:M

215 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Creative Zen Vision:M 30GB (MP3-spelare) 1 9.232558 (42) Inga priser
Creative Zen Vision:M 60GB (MP3-spelare) 1 7.666666 (2) Inga priser

Postad 13 February 2007 - 10:23

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Nån typ av FM-sändare eller? Borde inte en sån här funka?

http://www.teknikmag...ok&artnr=100300

Nej, inte enligt PC för Alla.
Dom varnar för zap fm-sändaren, kolla denna länken.
http://pfatjanster.i...tv/20070131.asp

Redigerat av DaZ, 13 February 2007 - 10:29.

Postad 13 February 2007 - 15:01

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Nej den verkar inte något vidare! Men däremot så var ju ute rätt när jag syftade på FM sändare det var det som det frågades om.

Men den bästa i det där testet som du länkade om var väldigt lik denna, är det den?

http://www.hifiklubb...-202_Silver.htm

Annars funderar jag på denna: http://www.teknikmag...ok&artnr=100303

Postad 13 February 2007 - 18:34

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Men den bästa i det där testet som du länkade om var väldigt lik denna, är det den?

http://www.hifiklubb...-202_Silver.htm

Japp det är den, (Audiax DGT-202) Hur bra eller dålig den andra är vet jag inte, men den är billigare, om man vill spara en peng menar jag.

Postad 15 February 2007 - 15:48

Alarma
  • Alarma
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Den här apparaten är antagligen den bästa mp3-spelare som gjorts! MEN borde det inte komma en uppföljare snart? Zen Vision: M har ju ändå funnits i mer än ett år nu! Någon som vet något?

Postad 16 February 2007 - 17:23

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
http://www.jmedata.s...=||itemno=31767

Postad 16 February 2007 - 21:56

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Vad jag förstår ingår det ingen laddare/strömadapter i grundpaketet?

Dock har jag ju min gamla trotjänare "Creative Zen 20GB USB 2.0" som jag tänkte uppdatera till en Vision: M. Funkar den strömadapter/laddare jag redan har? Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick då med laddare/strömadapter när jag köpte den, trodde det var standard. När jag köpte den i juni fanns det inte olika varianter iaf.

Postad 18 February 2007 - 11:12

ulfjer
  • ulfjer
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tjenare!

Har just köpt en spelare och var överlycklig att den skulle läsa en massa olika filformat.
Men vad jag än ska föra över så vill programvaran konvertera filmen. Det vore väl okej om den inte stannade på 99% och stod kvar där.

Har jag gjort något fel?

Postad 19 February 2007 - 15:28

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Yes nu har man fått bonus produkten! Tack så mycket creative för en "docking station" for free. Nämen brukar alltid bli lite tveksam till såna här erbjudanden att det ska gå rätt till att de skickar till rätt adress osv. Men detta gick ju bara fint, ska se vad man kan använda denna till för kul bara.

tack o hej

Postad 20 February 2007 - 12:19

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0

Tjenare!

Har just köpt en spelare och var överlycklig att den skulle läsa en massa olika filformat.
Men vad jag än ska föra över så vill programvaran konvertera filmen. Det vore väl okej om den inte stannade på 99% och stod kvar där.

Har jag gjort något fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använder det medföljande programmet o allt funkar kalas för min del :blink:

Postad 25 March 2007 - 16:41

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Dockan som man kan köpa till, är det samma typ som till ipoden?
Så man kan koppla den till stereon och till vägguttaget?

Postad 25 March 2007 - 20:09

kevvan
  • kevvan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Tja! undrar om meny systemet för videor är samma som för mp3 låtarna? om man kan ha album o sånt där med..

tacksam för svar!

Postad 25 March 2007 - 22:01

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen som vet :)

Postad 26 March 2007 - 20:07

Unregistered76b72946
  • Unregistered76b72946
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Det följde inte med någon 5voltsadapter med den jag fick som "bonus", men det går att spela upp ljud samtidigt som du laddar om du kopplar in en 5 voltsadapter, Samt bild om du har en sådan kabel.

Postad 27 March 2007 - 18:43

Unregistered38753
  • Unregistered38753
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Någon som vet om funktionen att föra över bilder från en digitalkamera till spelaren (utan dator) kommer att vara möjligt för 30gb varianten? Just nu verkar det bara funka med 60gb...

Postad 08 April 2007 - 14:06

Tocke
  • Tocke
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hur anslutningarna är i förhållande till Ipod-dockan har jag ingen aning om men har själv Creativedockan med följande Laddning, USB , A/V.......vänta jag fixar en bild ;)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  Docka.JPG   762.13K   61 Antal nerladdningar

Postad 18 April 2007 - 07:39

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Hur anslutningarna är i förhållande till Ipod-dockan har jag ingen aning om men har själv Creativedockan med följande Laddning, USB , A/V.......vänta jag fixar en bild :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack så mycket för ditt svar och bild <_<

Postad 19 April 2007 - 20:21

fuppen
  • fuppen
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tänkte köpa med en Zen Vision från usa...
Är dessa 110-220 kompatibla så det är bara att köpa laddaren här i sverige och koppla i ?

Postad 20 April 2007 - 18:17

MiniMe
  • MiniMe
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Hmm, tänkte på en sak, hur kopplar man eg den till stereon, på bilden som jag fick skickad till mej T A C K !!! så finns det ju bara usb och TV/AV.
Men står den i dockan och så får man koppla sladden från hörlursutaget och till stereon eller hur gör man???
Ingen som har testat eller som kopplar den till stereon?

Mini

Postad 21 April 2007 - 18:40

albwah
  • albwah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej allt gott folk! Mitt första inlägg här :)

Jag är i farten med att inhandla spelaren som det snackas om här. Jag hade tänkt att ha den i första hand till att se på film och tv serier. Just nu har jag en hel del film och diverse tv serier som jag skulle vilja kunna se i den.

Men alltihopa är i avi format. Klarar spelaren av detta format eller måste jag konventera alla filer innan den kan spela upp det? Vad jag har sett på Creatives hem sida så står det ingenting om avi format.

Postad 22 April 2007 - 08:31

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Jag är i farten med att inhandla spelaren som det snackas om här. Jag hade tänkt att ha den i första hand till att se på film och tv serier. Just nu har jag en hel del film och diverse tv serier som jag skulle vilja kunna se i den.

Men alltihopa är i avi format. Klarar spelaren av detta format eller måste jag konventera alla filer innan den kan spela upp det? Vad jag har sett på Creatives hem sida så står det ingenting om avi format.

<{POST_SNAPBACK}>

xvid och divx är i avi format. citat från creative:

"DivX och XviD kodade filer är spelbara om de är kodade som standard MPEG-4 Simple (SP) eller Advanced Simple Profile (ASP) utan GMC. Detta är inte en DivX® certifierad produkt. Kan eventuellt inte spela alla DivX 4 och 5 filer"

jag gissar på att dom flesta avi filer du har fungerar men inte alla...

Postad 22 April 2007 - 08:44

albwah
  • albwah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

xvid och divx är i avi format. citat från creative:

"DivX och XviD kodade filer är spelbara om de är kodade som standard MPEG-4 Simple (SP) eller Advanced Simple Profile (ASP) utan GMC. Detta är inte en DivX® certifierad produkt. Kan eventuellt inte spela alla DivX 4 och 5 filer"

jag gissar på att dom flesta avi filer du har fungerar men inte alla...

<{POST_SNAPBACK}>

Okej, tack för ditt svar! De filer som inte är kodade på rätt sätt går de att konventera med den medföljande programvaran så jag kan spela upp dom?

Så här ser mina flesta avi filer ut. Funkar det?

Bifogad fil(er)

Postad 23 April 2007 - 14:32

Unregistered38753
  • Unregistered38753
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Hmm, tänkte på en sak, hur kopplar man eg den till stereon, på bilden som jag fick skickad till mej T A C K !!! så finns det ju bara usb och TV/AV.
Men står den i dockan och så får man koppla sladden från hörlursutaget och till stereon eller hur gör man???
Ingen som har testat eller som kopplar den till stereon

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan koppla in en vanlig mini-stereo-tele kontakt (till förslagsvis rca) i a/v-utgången, då får du ut en linesignal, bilden kan stängas av på spelaren men det går att ställa in om man vill att den ska göra det eller inte

Redigerat av Unregistered38753, 23 April 2007 - 14:34.

Postad 25 April 2007 - 19:02

albwah
  • albwah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har nu fått min Creative spelare.

Men.. jag har installerat alla prgram och sedan anslutit spelaren med usb kablen till datorn. Den blå Led lampan blinkar vilket indikerar att den laddar, men det står att spelaren inte är ansluten vilket gör att jag inte kan överför några filer.

Ska det vara så att man inte kan överföra filer under tiden som den laddas? Själv tycker jag att det låter konstigt.

Redigerat av albwah, 25 April 2007 - 19:04.

Postad 25 April 2007 - 19:42

Unregistered38753
  • Unregistered38753
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Ingen som har testat eller som kopplar den till stereon

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan koppla in en vanlig mini-stereo-tele kontakt (till förslagsvis rca) i a/v-utgången, då får du ut en linesignal, bilden kan stängas av på spelaren men det går att ställa in om man vill att den ska göra det eller inte

<{POST_SNAPBACK}>

Har du satt igång spelaren? Den måste vara igång för att vara ansluten...

Postad 25 April 2007 - 20:07

albwah
  • albwah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Har du satt igång spelaren? Den måste vara igång för att vara ansluten...

<{POST_SNAPBACK}>

Det händer ingenting när jag försökert trycka igång den.. konsigt

Postad 29 April 2007 - 23:43

_Chaos_Child_
  • _Chaos_Child_
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hoppas någon kollar detta forumet än?
alltså jag undrar om det är så att det inte SKA gå att ladda vision med mp3 laddare som man kopplar in i väggen?
det skulle vara väldigt irriterande.
jag har nämligen försökt ladda den med en sådan laddare men den verkar bestämma lite själv när det passar sig att ladda upp batteriet. jag reser ganska mycket och det skulle vara MYCKET jobbigt om man var TVUNGEN att koppla den till dator för att ladda den med ström.
om det nu är så att man kan ladda den genom vägguttag, har jag då gjort något fel och hur ska jag göra så att det funkar???? :(

Postad 06 May 2007 - 08:05

rastaman72
  • rastaman72
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ett bra program att konventera med CloneDVDMobil :)

Postad 13 May 2007 - 15:43

TommyHugo
  • TommyHugo
  • Användare

• 131 inlägg
  • 0
Har en IPOD 30GB men nu även en ZEN M, hur får man filmer från kamera QuickTime lagrade i .mov format till ZEN M. Hur jag än försöker så fungerar det inte.
Någon som vet? Har både ITunes och senaste ver. av Zen Vision M Media Explorer.

tommyhugo

Postad 13 May 2007 - 19:34

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

hoppas någon kollar detta forumet än?
alltså jag undrar om det är så att det inte SKA gå att ladda vision med mp3 laddare som man kopplar in i väggen?
det skulle vara väldigt irriterande.
jag har nämligen försökt ladda den med en sådan laddare men den verkar bestämma lite själv när det passar sig att ladda upp batteriet. jag reser ganska mycket och det skulle vara MYCKET jobbigt om man var TVUNGEN att koppla den till dator för att ladda den med ström.
om det nu är så att man kan ladda den genom vägguttag, har jag då gjort något fel och hur ska jag göra så att det funkar???? :P

<{POST_SNAPBACK}>

Har du köpt en originalladdare till spelaren så ska det inte vara några problem! För ett år sedan följde en sån med men det gör det inte längre så nu får du köpa separat! Förslagsvis netonnet.se

Postad 20 May 2007 - 19:26

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
Hej

Fick min andra spelare i fredags och har gjort som det står i manualen, installerat program och laddat spelaren men får den inte att fungera, min första gick inte ens att ladda. Har laddat den nya fult och den verkar inte starata normalt det står creative och sen står det zen med stora bokstäver och där låser den sig, går inte att göra nått. någon som vet vad det är för fel eller är det jag som gör nått fel för jag får dem inte att funka.

Postad 20 May 2007 - 19:28

Evelon
  • Evelon
  • Forumräv

• 515 inlägg
  • 0

Hej

Fick min andra spelare i fredags och har gjort som det står i manualen, installerat program och laddat spelaren men får den inte att fungera, min första gick inte ens att ladda. Har laddat den nya fult och den verkar inte starata normalt det står creative och sen står det zen med stora bokstäver och där låser den sig, går inte att göra nått. någon som vet vad det är för fel eller är det jag som gör nått fel för jag får dem inte att funka.

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter märkligt. Det måste vara något fel på den.

Postad 20 May 2007 - 20:37

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet väl om att du måste koppla ur spelaren ur datorn innan du kan börja användan den?

Postad 20 May 2007 - 21:27

albwah
  • albwah
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Jag råkade ut för ungefär samma problem. För att fixa det tryckte jag på reset med ett gem.

För övrigt har min spelare varit på lagning nu i över 3 veckor, hoppas att jag får den denna veckan. Dåligt, fick lämna in den när den va en vecka gammal.

Postad 23 May 2007 - 20:59

Unregistered6cc2d963
  • Unregistered6cc2d963
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Hej

<{POST_SNAPBACK}>

Du vet väl om att du måste koppla ur spelaren ur datorn innan du kan börja användan den?

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå jag kopplar ur den från datorn innan den slås på, ska skicka tillbaks den här oxå och prova en tredje spelare, fungerar den inte får det bli någon annan. Någon som har nått förslag på en i samma prisklass?

Postad 07 June 2007 - 18:57

Unregistered832ce377
  • Unregistered832ce377
  • Användare

• 211 inlägg
  • 0
Nån som vet om man kan köpa en ny "dongle"? Alltså den som man sätter i under för att koppla in USB'n i osv? Supit bort min och nu är jag helt handikappad. Kollat runt lite på ställen som köper och tillbehör till den men inte hittat, hittar inget på Creatives sida heller.

Postad 08 June 2007 - 14:42

Godeliga
  • Godeliga
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag undrar om det är så att Creative Zen Vision:M Docking Station har med kabel för laddning i vägguttaget? Eller måste jag köpa det utöver docking station?

Jag undrar också om någon har tips på hörlurar till min nye kära vän Creative Zen Vision:M.

Tacksam för svar.

Postad 09 June 2007 - 17:27

Unregistered76b72946
  • Unregistered76b72946
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Jag fick ej med någon laddare. Funkar med en 5 volts som jag hadde redan.
Hörlurar finns ju hur mycket som helst, men den klarar av att driva de flesta jag har testat.

Postad 10 June 2007 - 02:00

Godeliga
  • Godeliga
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tackar för svaret.
Men vad jag undrade över var om det det finns möjlighet att ladda den via vägguttaget om jag käper en dockstation. Eller behöver jag även då köpa en en sladd utöver det.

Postad 10 June 2007 - 21:15

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Har också tagit och köpt mig en av dessa trevliga föremål, fick min begagnat för 1400 och är relativt nöjd än så länge. Har dock lite problem som ni andra har nämnt, i min laptop så funkar den perfekt. Direkt när jag kopplar in den så dyker den upp som extern hårddisk och de går att flytta över filer osv.

Men min stationära krånglar det med både laddning och överföring. Ibland börjar den ladda direkt men ibland måste man stänga av och på den innan den tillslut börjar ladda. Datorn indikerar att den har hittat enheten men kan inte spela upp filer, visa den som en hårddisk eller föra över filer till den.

Kan tillägga att jag just formaterat datorn för att se om den ville sig till att funka då men inte det heller. Är Windows XP, Service pack 2 jag använder mig av. Samma som laptopen...

Vad ska man göra åt detta? Funkar inte med Creative's program heller...

Postad 11 June 2007 - 10:41

Unregistered76b72946
  • Unregistered76b72946
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Tackar för svaret.
Men vad jag undrade över var om det det finns möjlighet att ladda den via vägguttaget om jag käper en dockstation. Eller behöver jag även då köpa en en sladd utöver det.

<{POST_SNAPBACK}>

Vad jag menade var att det INTE följde med någon adapter för att ladda. Du måste koppla in en laddare som du antingen redan har eller köper separat (5v)

Postad 13 June 2007 - 22:28

Moka
  • Moka
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Behöver lite tips!

Stereons cd spelare har paijat (hittar ej spåret efter ett par låtar, har putsat linsen osv) o nu funderar jag på en någotsånär hållbar lösning för musikuppspelning. Tänkte koppla in en mp3 spelare (ZVM på listan) eller medicenter (typ Tvix, tyvätt verkar nån form av TV behövas för smidig användning). Funkar det bra att koppla till stereon via dockningstationen? Antar att man måste ha en laddare ikopplad för att slippa släpa den till en usb port.

Tycker f.ö. att mp3 spelar-marknaden är för inriktad på mobila lösningar. Skulle kanske vara fiffigt att ha spelare gjorda för vanligt stereo/hemma bruk?? Nåja, med ZVM verkar man faktiskt kunna ha både mobilitet och en bra stationär spelare bara denna dockningsstation funkar bra.

Postad 14 June 2007 - 09:15

Unregistered76b72946
  • Unregistered76b72946
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Funkar utmärkt att visa menyerna spellistorna mm på tv:n. Nackdelen är att den inte har en fjärrkontroll. :wub:

Postad 29 June 2007 - 12:54

pezmannen
  • pezmannen
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Tänkte lägga en beställning på en sån här vilken dag som helst. Egentligen finns det väl inga andra spelare som kan konkurera vad gäller pris, kvalité och enkelhet. Detta med att slippa konverera filmer är ju guld värt.

Postad 10 July 2007 - 21:52

Jisstus
  • Jisstus
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Finns det någon billaddare till denna?

Postad 12 July 2007 - 18:24

Hinkpall
  • Hinkpall
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Nån som vet om man kan köpa en ny "dongle"? Alltså den som man sätter i under för att koppla in USB'n i osv? Supit bort min och nu är jag helt handikappad. Kollat runt lite på ställen som köper och tillbehör till den men inte hittat, hittar inget på Creatives sida heller.

<{POST_SNAPBACK}>

Har råkat ut för exakt samma sak och trodde att jag hade löst det hela genom att köpa en "Synkkabel". Visade sig att det var en nerbantad version av "donglen" med endast ett "hål". Så min Videokabel går inte att använda.
Jag kan ju ladda och lägga över saker men jag vill gärna kunna använda videokabeln...
Skulle vara mycket uppskattat om någon hade någon aning om var man kan få tag på en ny "dongle" eller få videokabeln att fungerar utan den.

Postad 17 July 2007 - 13:37

Kristina93
  • Kristina93
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej vet inte riktigt om de här blev rätt nu :) Men iaf. Jag är inne på att köpa en Creative Zen Vision:M 60 Gb Men har lite frågor!
1. Kan man ha Video som är en avi-fil på spelaren?
2. Finns de spel på den? Isåfall vilka?

Jag skulle VERKLIGEN bli glad för svar! Jag kan inte bestämma mig :) Men om jag får svar på de här så kanske de blir en affär :D

TACK på förhand!

//Intresserad 93:a

Postad 17 July 2007 - 15:30

Unregistered48079c8e
  • Unregistered48079c8e
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej lilla Kristina! :(

1. Jajjamensan det går utmärkt! Tänker du på typ Xvid, Divx filer som du drar ner från nätet? Som nån film eller kanske nån serie, det går utmärkt på min iaf fast den är bara på 30GB, men det duger fint :D

2. Tror tyvärr inte att det finns några spel för det har inte jag på min. Har skummat igenom produktinfon om 60GB och det såg inte heller ut som att det fanns nåt på den så det verkar inte så! :huh:

Du kanske ska skaffa dig en dyrare mobil istället med inbyggd MP3? De har ju garanterat spel iaf :unsure:

Postad 18 July 2007 - 15:48

Kristina93
  • Kristina93
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej lilla Kristina!  :P

1. Jajjamensan det går utmärkt! Tänker du på typ Xvid, Divx filer som du drar ner från nätet? Som nån film eller kanske nån serie, det går utmärkt på min iaf fast den är bara på 30GB, men det duger fint :ph34r:

2. Tror tyvärr inte att det finns några spel för det har inte jag på min. Har skummat igenom produktinfon om 60GB och det såg inte heller ut som att det fanns nåt på den så det verkar inte så!  :P

Du kanske ska skaffa dig en dyrare mobil istället med inbyggd MP3? De har ju garanterat spel iaf  :angry:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja Holmberg! :D B)
Tack så mkt för svar! :blink:

Ja, alltså Om jag ska ladda ner en film så är den i formatet avi. Men är avi och Xvid samma sak då lr? Jag fattar inte riktigt de där med Xvid, Divx och avi :D har försökt läsa på internett men... :lol:
För jag vet att en gång när jag skulle ladda ner en film (har bara laddat ner en) så var de avi-fil och då behövde vi ladda ner nått program till datorn som hade nån kopling till Xvid och Divx.

Okej. Ne men jag frågade mest bara för att jag vet att ipod har spel. De är ipod video och Creative som jag väljer emellan. Är inte intreserad av nån ny mobil :lol:

Postad 19 July 2007 - 16:36

Keepan
  • Keepan
  • Lärjunge

• 392 inlägg
  • 0
Har nu fått igång min stationära, var tvungen att installera mjukvaran som följde med sedan gick det fina fisken..

Nu har jag stött på en ny liten förfrågan till alla er som har en ZVM, skulle vara sugen att byta ut bilden som man ser bakom menyerna och texten. Den byts ju när man ändrar teman men vad jag förstått ska man kunna lägga in egna bilder där också? Det är väll det som kallas bakgrund (wallpapper om man har den på engelska)? Jag väljer bilder och sätter dem som bakgrund men den byts liksom aldrig, det är fortfarande samma bild som följde med temat..

http://home.exetel.c.../Image457-1.JPG - På den där länken så finns en bild som demonstrerar vad jag vill göra, han har liksom lyckats byta ut den normala tema bilden till den där med ljusstrålar och diverse färger.. Hur ska jag göra för att lyckats med detta? Har verision 1.6.1.0 eller nåt sånt på min.

Postad 19 July 2007 - 21:39

Unregistered38753
  • Unregistered38753
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Du väljer en bild, sedan väljer du "använd som bakgrund", Då får du se bilden, dutta på plattan i mitten och sen får man vänta några sekunder och allt är klart! Funkar så på min iaf, inga problem. Glömmer man "dutta" efter att man tryckt på "använd som bakgrund" väljs inte bilden, kanske det du missat, lycka till!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.