Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fujitsu Siemens Myrica PQ42-1

305 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Fujitsu Myrica PQ42-1 (TV) 0 (0) Inga priser

Postad 18 August 2006 - 18:27

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Nu har jag haft min Myrica PQ42-1 i 10 dagar och är än så länge mkt nöjd.  ;) 

Lite bättre ljud skulle inte var fel så där kommer jag nog lägga lite pengar så småningom.
Kontrollen är lite plastig men gör sitt jobb.
Bilden är ok.

Har lagt till några bilder i mitt galleri..

<{POST_SNAPBACK}>

Vart beställde du den? Om Dustin, får man det hemkört eller behöver man hämta den på nått postlager?
Vad har du kopplat in för TV-bild. ComHem, Boxer eller...?

Ser bra ut! Är sugen själv på Myrica.

/VV

p.s. läste "hemmabio´s" recension av plasmor.....shit...de låg ju i 30-40,000:- klassen.
Som man säger "over there": It´s WAY out of my leag" ;)
Skulle vara kul om de körde ett test i budgetklassen för oss "vanliga". <_<

Redigerat av Unregistered1bd4e3f1, 18 August 2006 - 19:10.

Postad 18 August 2006 - 19:38

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Japp nu är den installerad. Kör bara crappy analog ifrån nått lokalt skitbolag så jag var lite nervös, men blev som många andra när det gäller denna tv glatt överaskad av att bilden är helt OK. Bättre på vissa kanaler än andra, men det har ju med utsignalen att göra.

Har inget problem med svärtan heller. Nu kör jag på standard inställningar. Det ska man väl göra i början? Sen får man testa sig fram.

Jag köpte min via Dustin. Leverans på 2 dagar. Jag var ej hemma vid leverans så jag hämtade den på postens fraktställe och betalde med postväxel. OBS dom tar ej kontakter över 10 tusen så ha en postväxel redo såvida ni inte betalar avin och visar kvitto vid leverans.(eller bet med kort så klart..)

Testat film via min något ruckliga thomson dvd direkt via scart och bilden är kanon. Funkar även klockrent med X-boxen.

En fråga bara. Provade och spela upp Lord of the rings som skall vara i widescreen, men när jag kör auto så slår den ej om till 16:9 utan stannar i 4:3
Använder nu Panorama när jag ser vanlig tv/film. Vill ej ha de gråa ränderna på sidan.
Men hade gärna haft en mer filled bild...panoraman skär av en del när ja ser film (ej tv)

Vad kör ni andra med?

När man kör via scart kan man då välja upplösning när man ser dvd/tv eller är det bara via hdmi?

Alla and all Mycket nöjd! <_< Dock min första plasma så har inget att jämnföra med..men min bild på analog är mycket bättre än på vissa visningsex i butik som kostar betydligt mer..

Tacksam för lite inställningstips från er som haft den ett tag...

Redigerat av Rainbow Brite, 18 August 2006 - 19:40.

Postad 18 August 2006 - 20:20

Manderville
  • Manderville
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Lite bättre ljud skulle inte var fel så där kommer jag nog lägga lite pengar så småningom.
Bilden är ok.

<{POST_SNAPBACK}>

Vart beställde du den? Om Dustin, får man det hemkört eller behöver man hämta den på nått postlager?

/VV

p.s. läste "hemmabio´s" recension av plasmor.....shit...de låg ju i 30-40,000:- klassen.
Som man säger "over there": It´s WAY out of my leag" :D
Skulle vara kul om de körde ett test i budgetklassen för oss "vanliga". ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Yes jag beställde från dustinhome.. posten vill nog inte ha så stora paket liggandes så..nej men ärligt så vet jag inte hur det funkar. Dom körde hem den till mig for free iallafall. ;)

Sen kör jag via boxer, jag sitter lite för nära plasman pga av lägenheten inte är så lätt planerad, men man vänjer sig. Tycker dock att bilden är helt ok i de flesta fall. Gamla program verkar inte riktigt hänga med ibland men det är väl knappast tv:ns fel.

30-40 lax var inget alternativ utan jag köpte lite efter plånboken, typ grisen i säcken <_< Hoppas att den inte går sönder för än så länge är jag helt klart nöjd. Ska oxå tillägga att jag inte har jämfört så mkt. Skulle va jävligt kul med nån "expert" recension som jämförde budget plasman där denna finns med. För att se hur den klarar sig, priset är ju oslagbart!

Redigerat av Manderville, 18 August 2006 - 20:24.

Postad 18 August 2006 - 20:57

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Nu har jag haft min Myrica PQ42-1 i 10 dagar och är än så länge mkt nöjd.  :D 

Bilden är ok.

<{POST_SNAPBACK}>

/VV

Som man säger "over there": It´s WAY out of my leag" :D
Skulle vara kul om de körde ett test i budgetklassen för oss "vanliga". ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Yes jag beställde från dustinhome.. posten vill nog inte ha så stora paket liggandes så..nej men ärligt så vet jag inte hur det funkar. Dom körde hem den till mig for free iallafall. ;)

Sen kör jag via boxer, jag sitter lite för nära plasman pga av lägenheten inte är så lätt planerad, men man vänjer sig. Tycker dock att bilden är helt ok i de flesta fall. Gamla program verkar inte riktigt hänga med ibland men det är väl knappast tv:ns fel.

30-40 lax var inget alternativ utan jag köpte lite efter plånboken, typ grisen i säcken ;) Hoppas att den inte går sönder för än så länge är jag helt klart nöjd. Ska oxå tillägga att jag inte har jämfört så mkt. Skulle va jävligt kul med nån "expert" recension som jämförde budget plasman där denna finns med. För att se hur den klarar sig, priset är ju oslagbart!

<{POST_SNAPBACK}>

Faan va kul!
Gläds med dig och alla andra att ni är nöjda!
Är sååå nära en knapptryckning för att beställa.
För mig är 12-13000:- mycket pengar så jag vill INTE ha hem nått skräp, men efter att ha
läst denna tråd så verkar de flesta normala personer nöjda!
Det finns ju alltid dom som granskar bilden med förstoringsglas för att hitta fel istället för att se vad de egentligen fått för nått bra......trist med sånna.
Finns ju idioter som sitter & lyssnar på brus på sina 10-20000:-+ HiFi anläggningar bara för att höra/lyssna att allt är tipp topp. CRAZY!
Men den sista IDIOTEN är inte född ännu!! Tänk på det! <_<

Man har ju en del krav då man ska köpa nått för 10K+. Är van med CRT 28´´. Bra bild....
Varför lägga ner en massa kr. på en stor fet skärm som visar en oftast sämre bild?
Det är frågan JAG ställer mig, men man vill vara ajour med verkligheten å vara med i framtiden antar jag. Jag vill ha. Vi får se vad det blir bara. Det lutar åt Myrican, men även sugen på LG´s LPm1ma eller vad den heter. Dessvärre ingick det inget stativ till den. Kostar 1800:-

/VV

Postad 18 August 2006 - 22:27

Manderville
  • Manderville
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Bilden är ok.

<{POST_SNAPBACK}>

/VV

Som man säger "over there": It´s WAY out of my leag" :lol:
Skulle vara kul om de körde ett test i budgetklassen för oss "vanliga". :D

<{POST_SNAPBACK}>

30-40 lax var inget alternativ utan jag köpte lite efter plånboken, typ grisen i säcken ;) Hoppas att den inte går sönder för än så länge är jag helt klart nöjd. Ska oxå tillägga att jag inte har jämfört så mkt. Skulle va jävligt kul med nån "expert" recension som jämförde budget plasman där denna finns med. För att se hur den klarar sig, priset är ju oslagbart!

<{POST_SNAPBACK}>

Faan va kul!
För mig är 12-13000:- mycket pengar så jag vill INTE ha hem nått skräp, men efter att ha
Det finns ju alltid dom som granskar bilden med förstoringsglas för att hitta fel istället för att se vad de egentligen fått för nått bra......trist med sånna.
Finns ju idioter som sitter & lyssnar på brus på sina 10-20000:-+ HiFi anläggningar bara för att höra/lyssna att allt är tipp topp. CRAZY!

Man har ju en del krav då man ska köpa nått för 10K+. Är van med CRT 28´´. Bra bild....
Varför lägga ner en massa kr. på en stor fet skärm som visar en oftast sämre bild?
Det är frågan JAG ställer mig, men man vill vara ajour med verkligheten å vara med i framtiden antar jag. Jag vill ha. Vi får se vad det blir bara. Det lutar åt Myrican, men även sugen på LG´s LPm1ma eller vad den heter. Dessvärre ingick det inget stativ till den. Kostar 1800:-

/VV

<{POST_SNAPBACK}>

Ja som sagt det är bara en själv som vet i slutändan vad man tycker "duger". Det är faktiskt inget lätt val... 10-20 tusen är ju rätt mycket pengar ändå. Och jag ser mycket film så det är ju tråkigt om man inte trivs med en tv man ska ha några år. För mig duger denna tv bra för tillfället, för någon annan kanske den är crap. :D Jag var inne på både en mindre tv gjord av ett "klass" märke och ville från början ha en LCD, men landade på Myrican ;)

LG har väl inga inbygda högtalare heller, men du kanske har några andra vettiga högtalare..

Redigerat av Manderville, 18 August 2006 - 22:28.

Postad 18 August 2006 - 22:38

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Bilden är ok.

<{POST_SNAPBACK}>

/VV

Som man säger "over there": It´s WAY out of my leag" :lol:
Skulle vara kul om de körde ett test i budgetklassen för oss "vanliga". :D

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Faan va kul!

/VV

<{POST_SNAPBACK}>

Ja som sagt det är bara en själv som vet i slutändan vad man tycker "duger". Det är faktiskt inget lätt val... 10-20 tusen är ju rätt mycket pengar ändå. Och jag ser mycket film så det är ju tråkigt om man inte trivs med en tv man ska ha några år. För mig duger denna tv bra för tillfället, för någon annan kanske den är crap. :D Jag var inne på både en mindre tv gjord av ett "klass" märke och ville från början ha en LCD, men landade på Myrican ;)

LG har väl inga inbygda högtalare heller, men du kanske har några andra vettiga högtalare..

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kör en Denon förstärkare med ett par golvhögtalare från Gale.
Duger bra som f-n åt mig, så jag kommer inte använda TV´s högtalare. Har aldrig gjort kommer aldrig göra! Tv-högtalare är sällan bra, oavsett prisklass.

Jag kollar på ComHem med digital box! Tror Du att jag blir nöjd med en Myrica?
Kommer att koppla DVD´n med komponent!

/VV

Postad 18 August 2006 - 22:41

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Tjena

Det skulle vara kul att höra vad Ni som köpt denna TV tycker nu när det
gått ett par månader. Efter hård inkörning och tittande.
Är Ni fortfarande lika nöjda?
Några problem som uppstått ? ;)

/VV <_<

Redigerat av Unregistered1bd4e3f1, 22 August 2006 - 09:12.

Postad 22 August 2006 - 12:32

Unregistered87de22aa
  • Unregistered87de22aa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Någon som kan jämföra denna med LG's PM1MA bättre, sämre el likvärdig?
Ännu bättre om någon vet vart man kan se den i butik (stockholm).

Postad 22 August 2006 - 15:38

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0

Tjena

Några problem som uppstått ?  <_<

/VV  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ett problem var att den la av efter 5 dagar. Har fortfarande inte fått den utbytt eftersom jag dumt nog lyssnade på Dustins support och fick ringa runt i tre länder innan det landade hos Fujitsu Siemens support som i själva verket inte är någon support alls! Otrevligare och mer nonschalant personal får man leta efter, bryr sig ett ett jota om ens fråga utan hänvisar så fint till att ordern om utbyte/reparation är mottagen och en fraktarfirma kommer och hämtar apparaten. Inom 3-5 dagar stog det, har nu väntat i 6. Ringer och frågar igen och nu vill dom inte ens känna till det utlovade datumen fast jag fått en bekfräftelse på detta via e-mail. Frågor dom hur länge det dröjer men svaret blir att det är i händera hos fraktfirman nu och inte dom, fast dom inte ens kan ge en ett telefonnummer till dom som skall utföra transporten. Om ni får problem med produkten kontakta då EJ Fujitsu Siemens eftersom dom inte bryr sig ett dugg om sina kunder efter produkten är köpt. Lämna in den till butiken där du köpt den dom är skyldiga att ta emot den!
Om inte produkten i sig var så billig och bra (dom fem dagar jag kunde njuta av den) hade jag inte tvekat att reklamera den, F/S har en del att lära sig om kundhantering! ;)

Postad 22 August 2006 - 15:52

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Tjena

Några problem som uppstått ?  :P

/VV  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ett problem var att den la av efter 5 dagar. Har fortfarande inte fått den utbytt eftersom jag dumt nog lyssnade på Dustins support och fick ringa runt i tre länder innan det landade hos Fujitsu Siemens support som i själva verket inte är någon support alls! Otrevligare och mer nonschalant personal får man leta efter, bryr sig ett ett jota om ens fråga utan hänvisar så fint till att ordern om utbyte/reparation är mottagen och en fraktarfirma kommer och hämtar apparaten. Inom 3-5 dagar stog det, har nu väntat i 6. Ringer och frågar igen och nu vill dom inte ens känna till det utlovade datumen fast jag fått en bekfräftelse på detta via e-mail. Frågor dom hur länge det dröjer men svaret blir att det är i händera hos fraktfirman nu och inte dom, fast dom inte ens kan ge en ett telefonnummer till dom som skall utföra transporten. Om ni får problem med produkten kontakta då EJ Fujitsu Siemens eftersom dom inte bryr sig ett dugg om sina kunder efter produkten är köpt. Lämna in den till butiken där du köpt den dom är skyldiga att ta emot den!
Om inte produkten i sig var så billig och bra (dom fem dagar jag kunde njuta av den) hade jag inte tvekat att reklamera den, F/S har en del att lära sig om kundhantering! ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag läste ditt inlägg i tråden.
Trist när det blir så där. <_<

/VV

Postad 23 August 2006 - 06:49

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Skulle någon som kör genom HDMI kunna testa om man får signal i line out? Det funkar ju inte genom YUV...eller är min TV trasig?
Jag skulle bli mkt tacksam att slippa köpa DVD och lämna tillbaks bara för att testa.

Zephir

Postad 23 August 2006 - 14:42

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Äntligen!
Beställd & levererad!
Beställde den hos Dustin igår mitt på dagen. Klockan 14:00 var Posten och levererade idag.
Det kallar JAG snabba bud.

Dessvärre är jag på jobbet.....men det blir säkert desto roligare ikväll.

Återkommer med mina kommentarer.

/VV :blink:

Postad 23 August 2006 - 20:20

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Nu är den uppställd.
Förvånandsvärt bra bild från digitalboxen(ComHem) via RGB Scart.
Har inte hunnit att titta så mycket på DVD, men det kommer.

På det hela taget, mycket nöjd än så länge.

/VV

Postad 23 August 2006 - 20:49

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Vilken upplösning skall man köra på för att få rätt aspekt ratio.

Kör jag 1024 x 768 som är panelens native upplösning så ser det bra ut fast bilden blir förvrängd.
Dvs. 4:3 trycks ihop i ett 16:9 format, hur brukar man göra för att få ett bra resultat i både windows och när man ser filmer.

Kan tilläggas att jag kör film & tv via Windows Media Center + Fire DTV

Uppdatering: 1280 x 720 i 60Hz fungerade utmärkt om man vill titta på widescreen. Dock får man svarta border om man tittar på vanlig 4:3 tv, då fungerar det bättre med 1024 x 768.

Redigerat av VoodooExtreme, 23 August 2006 - 22:43.

Postad 24 August 2006 - 00:42

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Då jag är ny på platt Tv så har jag INGET att jämföra med annat än min gamla CRT.

Men vilket lyft!
Myrican presterar mycket bra med ComHems digitalbox(RGB-Scart) samt presterar fantastiskt
med komponent från DVD´n. Kan bara tänka mig hur det är med HDMI.

Ljudet i Tv´ns högtalare skiter jag i för jag kör med en receiver!
Svärtan som många klagar på....ja vad ska man säga...svart är svart.
De som klagar är nog lite vääl petiga, tycker JAG!
Jag är skit nöjd med denna Tv och kan inte tänka mig att en TV för 18-20,000:- är mer värd pengarna.

Tv´n är dessutom snygg som faan!
Du som går i våndans stunder.. köp denna. Dustin leverar på ett dygn....i alla fall gjorde dom det till mig!! Plus till Dustin!

/VV

Postad 24 August 2006 - 13:36

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

En fråga bara. Provade och spela upp Lord of the rings som skall vara i widescreen, men när jag kör auto så slår den ej om till 16:9 utan stannar i 4:3
Använder nu Panorama när jag ser vanlig tv/film. Vill ej ha de gråa ränderna på sidan.
Men hade gärna haft en mer filled bild...panoraman skär av en del när ja ser film (ej tv)

Vad kör ni andra med?

När man kör via scart kan man då välja upplösning när man ser dvd/tv eller är det bara via hdmi?

Alla and all Mycket nöjd!  :( Dock min första plasma så har inget att jämnföra med..men min bild på analog är mycket bättre än på vissa visningsex i butik som kostar betydligt mer..

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena.
Jag har oxå testat lite nu.
Vad jag har upplevt är att när filmen är anamorfisk(om det är det det beror på???) så gör textningen så att den inte slår om till 16:9 format. Om du däremot tar bort texten så fyller den upp skärmen!
Jag har när jag tittat på DVD kört antingen "Fill out" med text eller 16:9 fast utan text. Texten försvinner annars i nederkant.
Tror att det var så det var..... :unsure:

/VV

Postad 24 August 2006 - 14:20

Unregistered0650da58
  • Unregistered0650da58
  • Beroende

• 1220 inlägg
  • 0
Rapport agående support för produkten.
Fick idag äntligen tag i en ytterst trevlig och hjälpsam kvinna på F/S som har tagit tag i mitt ärende.
Råden jag fick av henne var som ni kan få nytta av om er produkt går sönder är:

1. Att det är återförsäljaren som skall rapportera felet till F/S inte kunden. Om återförsäljaren säger något annat så är det fel, det är deras skyldighet att lösa problemet!

Jag hoppas att detta kan vara till hjälp för er om ni mot förmodan skulle få problem med tv:n.
Hoppas att jag vid nästa rapport kan rapportera om produktens förträfflighet istället och lägga upp
lite bilder... :unsure:

Postad 24 August 2006 - 14:57

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Har idag varit i kontakt med F/S i mitt LINE OUT-ärende...

Skulle någon som kör genom HDMI kunna testa om man får signal i line out? Det funkar ju inte genom YUV...eller är min TV trasig?

Jag fick svaret att det skulle vara så, TV:n är inte trasig. Varför ska line out sluta fungera bara för att jag petar in bilden genom komponent? Är inte lite av finessen med en linjeutgång att man alltid får ut det TV:n spelar upp? F/S supporten hade inte heller tid att testa om line out funkar när man ansluter via HDMI. Om någon har möjlighet att testa så vore det så j-kla schysst.

Zephir

Edit: Mitt problem har löst sig. Jag var tvungen att mixa ned signalen till 2ch i DVD:n. Däremot vet jag inte vad som är mest tragiskt, att jag missar den inställningen eller att F/S support säger att line out INTE SKA fungera när man ansluter via komponentingången.

Redigerat av zephir, 25 August 2006 - 07:12.

Postad 25 August 2006 - 07:33

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej, mitt första försök att ställa fråga i forumet....

Köpte Fujitsu Siemens Myrica PQ42-1 på SIBA igår och är än så länge jättenöjd.

Nu till min fråga, försöker koppla in min XBOX360 till TV'n med hjälp av sladden med dubbla sladdpar...där vi har två par om tre kontakter, där den ena är RGB och den andra gissningsvis komponent. Är det någon snäll själ här ute som kan tipsa om vart saker och ting ska in...en faslig massa olika möjligheter.

Största problemet är att jag sitter på jobbet och det är flickvännen hemma som surar över att jag inte kopllat in XBOXen :huh:

Tack på förhand

Postad 25 August 2006 - 07:59

Unregistered33861
  • Unregistered33861
  • Lärjunge

• 469 inlägg
  • 0
tjaabo >
Att döma av bilderna jag kan hitta på medföljande kablar till xbox360 så är det komponentkabeln du pratar om.

Röd + Vit + Gul = Höger Ljud + Vänster Ljud + Kompositvideo

Grön + Blå + Röd = Komponent-video (koppla till kontakter med motsvarande färg på TV-apparatens komponentingång.

Postad 25 August 2006 - 09:08

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

tjaabo >
Att döma av bilderna jag kan hitta på medföljande kablar till xbox360 så är det komponentkabeln du pratar om.

Röd + Vit + Gul = Höger Ljud + Vänster Ljud + Kompositvideo

Grön + Blå + Röd = Komponent-video (koppla till kontakter med motsvarande färg på TV-apparatens komponentingång.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för infon Tuor, ska vidarebefordra infon till flickan....hoppas det hjälper.

//Tjaabo

Postad 25 August 2006 - 13:11

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Hej alla FS Myrica ägare.

Jag har lite frågor till Er då jag oxå äger denna TV.

Vad har ni för inställningar på kontrast, skärpa osv. på de olika ingångarna?
Vad tycker ni funkar bäst?

Kör ni med den där brusreduceringen, DCU?? eller vad det heter?

/VV

Postad 25 August 2006 - 16:30

Oziano
  • Oziano
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Tjena! Har blivit riktigt sugen på den här tv.n efter alla fina omdömmen som den fått av er. Har bara en lite frågor som ni kanske skulle kunna hjälpa mig med. Jag var inne på El-giganten häromdan och gemförde 2 tv:n som båda sände i HD. Ena var philps (plasma1024x768 ) den andra var Lg (1366x768). När säljaren gemgörde dom med analog sändning märkte man ingen större skillnad, men när sen han visade HD sändnig och när han kopplade till datorn så blev det mkt skarpare och mer djup på Lg.n och det förklarade säljren med att Lg:n har högre uppölsning. Så ja undrar om plasma är så mkt sämre än Lcd när det gäller koppling till datorn ,Xbox 360 och HD?? Efterom att det inte vekar finnas plasman med upplösningnen 1366x768.

Tacksam för svar

Postad 25 August 2006 - 16:45

Unregistered16e91aee
  • Unregistered16e91aee
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Varför inte titta på FUJITSU SIEMENS MYRICA V40-1 40# LCD-TV en fin tv i snygg förpackning kanske lite åt det diskreta hållet kolla länken http://www.dustinhom...odID=5010091120

Priset 13990kr är ju inte så dumt heller ju :huh:

Redigerat av Unregistered16e91aee, 25 August 2006 - 16:46.

Postad 25 August 2006 - 18:05

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Vad kör ni andra med?

Alla and all Mycket nöjd!  ;) Dock min första plasma så har inget att jämnföra med..men min bild på analog är mycket bättre än på vissa visningsex i butik som kostar betydligt mer..

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena.
Jag har oxå testat lite nu.
Vad jag har upplevt är att när filmen är anamorfisk(om det är det det beror på???) så gör textningen så att den inte slår om till 16:9 format. Om du däremot tar bort texten så fyller den upp skärmen!
Jag har när jag tittat på DVD kört antingen "Fill out" med text eller 16:9 fast utan text. Texten försvinner annars i nederkant.
Tror att det var så det var..... :huh:

/VV

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för det..jo jag märkte också att det funkar inte med text och 16:9
Ska det verkligen vara såna breda svarta ränder när man kör widescreen? Samanlagt så försvinner ju halva rutan...därav även vitsen med att ha en storbilds tv :lol:

Kan man ändra upplösningen när man ser vanlig dvd`? Gör det någon skillnad....eller ska de va så?

Postad 25 August 2006 - 21:13

Tompa_Trainer
  • Tompa_Trainer
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Tjena!

Är det någon som beskådat en fotbollsmatch digitalt med denna Myrica?

MVH Tompa

Postad 25 August 2006 - 21:57

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Tjena!

Är det någon som beskådat en fotbollsmatch digitalt med denna Myrica?

MVH Tompa

<{POST_SNAPBACK}>

Nej!

Den har inga eftersläpningar om det är sånt du är orolig över.
/VV

Redigerat av Unregistered1bd4e3f1, 26 August 2006 - 07:04.

Postad 26 August 2006 - 17:25

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Jag vill fortfarande veta!

----------------------------------------
Hej alla FS Myrica ägare.

Jag har lite frågor till Er då jag oxå äger denna TV.

Vad har ni för inställningar på:
*Kontrast:
*Ljusstyrka:
*Bildskärpa:
*Färg:
*Färgtemp:
*Avbilda rätta:
*DNC:

Med vilka inställningar ger bästa bilden?
Vore glad för svar på detta! :rolleyes:

/VV ;)

Postad 27 August 2006 - 16:07

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag kör allt på standard. Har inte haft den så länge, men hag tycker standard inställningarna fungerar bra. Helst då det skiftar lite med kvaliten på kabel kanalerna.

Jag kör panorama när jag ser tv. Det blir skarpast bild. Fill all gör det lite grumligare-
Panorama behåller orginalstorleken i mitten av bilden(där man iregel fokuserar blicken)

Postad 27 August 2006 - 17:29

Unregistered21531b71
  • Unregistered21531b71
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag kör också med allt på standard, men det är nog för att jag är helkass på att ställa in det på ett bra sätt. Så jag är lika intresserad som Vodkavera av vilka inställningar som ger bäst bild.

Gällande filmer som Sagan om ringen och vilken inställning man ska ha på tv'n när filmen är i formatet 2.35:1 (med tanke på att tvn inte har något 2.35:1 läge) Då kan man köra i läget Fill all då blir tv bilden helt symetriskt rätt, i 2.35:1 bild, i 4:3 och 16:9 så blir ju bilden asymetrisk som bekant. Detta under förutsättning att dvd spelaren är inställd på 16:9 tv. Det är ett fel som jag gjorde först. Visste inte att det fanns en sådan inställning på dvd spelaren.

Postad 27 August 2006 - 17:42

Unregistered21531b71
  • Unregistered21531b71
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vad tror ni om denna DVI kabeln,
http://www.kabelgiga...main.asp?id=845

Är inte 349 kr ett oroväckande bra pris med tanke på vad DVI kabel kostar på andra ställen i betydligt kortare längder än 10 meter?

Någon som har några erfarenheter av kabelgiganten?

Postad 27 August 2006 - 21:45

masse_
  • masse_
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna DVI kabeln,
http://www.kabelgiga...main.asp?id=845

Är inte 349 kr ett oroväckande bra pris med tanke på vad DVI kabel kostar på andra ställen i betydligt kortare längder än 10 meter?

Någon som har några erfarenheter av kabelgiganten?

<{POST_SNAPBACK}>

jag köpte på siba 5 m , för 199 tror jag, funkar kanonbra för mig. inga problem alls.

Postad 28 August 2006 - 07:34

zephir
  • zephir
  • Forumräv

• 554 inlägg
  • 0
Ang. kablar tycker jag att Kjells Clicktronic-snören är helt OK när det gäller pris/prestanda. Snygga rejäla doningar för en mycket rimlig peng (5m komponent-kabel, 219 spänn).

När det gäller inställningar så har jag precis "kört in" (ca 120h) min TV och provade igår att fippla lite. Nu handlar ju kontrast, ljus, färgmättnadsinställningar mm ganska mycket om tycke och smak men jag upplevde att bilden blev betydligt bättre bara genom en minimal justering av kontrast och ljusstyrka. Jag kör nu med kontrast 52, ljus 48 och tycker att det där lilla som saknades i svärtan blev mycket bättre.

Zephir

Postad 28 August 2006 - 09:06

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0
Tjena.

Har Ni sett någon skillnad när man kör med "DNC", 0-10??
Samma sak med "Filmmode" på/av?
Jag har svårt att se någon skillnad, faktiskt.

Jag kör annars så här(DVD-komponent):
*Kontrast: 40
*Ljusstyrka: 50
*Bildskärpa: 4
*Färg: 52
*Färgtemp: Varm
*Avbilda rätta: Ljus
*DNC: 5
*Filmmode: På

Ungefär samma inställningar via Scarten med digitalboxen.

/VV :P

Redigerat av Unregistered1bd4e3f1, 28 August 2006 - 10:23.

Postad 28 August 2006 - 23:29

Unregisterede9e17d00
  • Unregisterede9e17d00
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Efter vad som förmodligen var den längsta helgen i mitt liv ringe det idag (måndag) kl.11:05 en snubbe på dörren och sa att han hade en pall till mig... han var ju ensam så jag fick ju hjälpa han att bära upp den men efter lite konkande upp till tredje våning så fanns den äntligen hos mig :) ... har efter lite velande om vad jag skulle ha äntligen bestämt mig och jag blev inte besviken. Bilden e kanonfin, och jag hajjar inte alls vad folk snackar om att svärtan e lite dålig och liknande, i mina ögon e den perfekt. Likaså att ljudet e lite burkigt men inte mer än andra inbygda högtalare, tycker inte heller att fjärren e så särskilt plastig. Kör RGB-Scart från Boxern och komponent (monster) från DVDn och kan bara säga att jag blev mycket positivt överakad fast att jag hade ganska höga förväntningar, kör alla inställniningar på standard tills den e ordentligt inkörd men kan inte se vad som skulle kunna bli bättre. Ser inte heller ens en antydning till ghostningar eller liknande och den som tidigare i tråden tyckte att den surrar mycket måste ha fått ett måndags ex (eller så e mitt ex bara riktigt bra:) ) För även om det e tyst i rummet för övrigt måste jag nästa sätta örat imot den för att höra något. Till alla som velar kan jag varmt rekomendera denna tv.

Lagt upp lite bilder på den med i galleriet även om bilder inte ger den rättvisa, den m,åste ses irl för att förstå hur snygg och stilren den är.

Postad 30 August 2006 - 17:02

masse_
  • masse_
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Tjena.

/VV  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Var hittar du "Filmmode"??

Postad 30 August 2006 - 17:57

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Tjena.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

har du piratkopierat Tv´n eller? Titta i manualen........ :)
hehehe
Du hittar det under: setup-insignal-Filmmode.

/VV :)

Redigerat av Unregistered1bd4e3f1, 30 August 2006 - 18:24.

Postad 30 August 2006 - 19:25

tjaabo
  • tjaabo
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej alla kunniga,

Har lyckats få hjälp av den samlade kunskapen förut så jag försöker igen!

Har haft min FSM i en vecka nu och jag undrar om allt står rätt till med mitt ex. Bilden kan få för sig att börja flimra/blinka lite då och då. Till en början tänkte jag inte så mycket på det men nu har börjar jag att fundera på om det är något som är fel eller om jag har lyckats koppla galet?

Är det ngn annan som har uppmärksammat detta på sin egen burk?

Tacksam för hjälp

//tjaabo

Postad 30 August 2006 - 20:01

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Tjena.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

har du piratkopierat Tv´n eller? Titta i manualen........ :)
hehehe

<{POST_SNAPBACK}>

Filmmode finns inte när man kör DVI/DVI RGB, så ni behöver inte leta ihjäl er om ni kör pc:n via dvi.

Postad 30 August 2006 - 20:03

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga,

Har haft min FSM i en vecka nu och jag undrar om allt står rätt till med mitt ex. Bilden kan få för sig att börja flimra/blinka lite då och då. Till en början tänkte jag inte så mycket på det men nu har börjar jag  att fundera på om det är något som är fel eller om jag har lyckats koppla galet?

Tacksam för hjälp

//tjaabo

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena.
låter trist det där!
kan du precisera dig lite mer, tack.
hur , när, var händer det. mörka scener, ljusa scener. Tv el. DVD??

själv har jag märkt att den kan "flimra" lite när det är mörka scener.
antar att det är nån justerings kör i TV´n......? :)
Inget som stör dock!

/VV

Postad 30 August 2006 - 20:59

Rainbow Brite
  • Rainbow Brite
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Hej alla kunniga,

Har haft min FSM i en vecka nu och jag undrar om allt står rätt till med mitt ex. Bilden kan få för sig att börja flimra/blinka lite då och då. Till en början tänkte jag inte så mycket på det men nu har börjar jag  att fundera på om det är något som är fel eller om jag har lyckats koppla galet?

Tacksam för hjälp

//tjaabo

<{POST_SNAPBACK}>

Tjena.
låter trist det där!
kan du precisera dig lite mer, tack.
hur , när, var händer det. mörka scener, ljusa scener. Tv el. DVD??

själv har jag märkt att den kan "flimra" lite när det är mörka scener.
antar att det är nån justerings kör i TV´n......? :)
Inget som stör dock!

/VV

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här..trodde de va mina kabel-tv kanaler...händer dock inte så ofta eller i en sån stor skala att det direkt stör mig...

Postad 30 August 2006 - 22:31

masse_
  • masse_
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0

Tjena.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

har du piratkopierat Tv´n eller? Titta i manualen........ B)
hehehe

<{POST_SNAPBACK}>

jag har verkligen inget som heter så, har bara OSD , TUNER , och INFORMATION under setup... :)

Postad 31 August 2006 - 01:23

Unregisterede9e17d00
  • Unregisterede9e17d00
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Du måste ha igång den kanalen som du vill ändra på, om du t.ex. vill sätta igång filmmode på komponent måste för tillfället ha komponent på, filmmode finns inte på "tuner" ändra kanal till scart eller komponent så hittar du INSIGNAL istället för TUNER och där kan du aktivera filmmode, kan dock inte säga att jag ser någon skilnad när den av eller på.

EDIT: Jag har för övrigt inte varit med om något som helst flimmer/blinkningar, händer det ofta och du stör dig på det e det kanske bäst att skicka iväg den på lite service.

Redigerat av Unregisterede9e17d00, 31 August 2006 - 01:27.

Postad 31 August 2006 - 06:26

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Fick min igår, tyvärr verkar den surra en del... eller det låter snarare som ett brummande ljud, hörs ganska tydligt på 2-3 meters avstånd. Är jag drabbad av ett måndags-ex eller?

Postad 31 August 2006 - 08:35

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Fick min igår, tyvärr verkar den surra en del... eller det låter snarare som ett brummande ljud, hörs ganska tydligt på 2-3 meters avstånd. Är jag drabbad av ett måndags-ex eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Surrar den hela tiden?
Min kan surra ibland för att sen bli tyst.
Händer ytterst sällan.
Vet inte om det blir så när den blir för varm?
Min står väldigt "luftigt"!

/VV

Postad 31 August 2006 - 09:36

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Surrar den hela tiden?
Min kan surra ibland för att sen bli tyst.
Händer ytterst sällan.
Vet inte om det blir så när den blir för varm?
Min står väldigt "luftigt"!

/VV

<{POST_SNAPBACK}>

När jag slår på den är den tyst, surret kommer efter ett tag, kanske 20-30 min... och då är det konstant. Min står också väldigt luftigt.
Ringde och pratade med FSC support, och dom trodde att det kan bero på nätdelen, att den kanske behöver bytas ut. Dom ville att jag skulle ringa igen när jag sitter vid teven för att testa lite inställningar, men jag har provat med att återställa till fabriksinst. och det är samma sak då.
Frågan är om man ska skicka den på service eller utnyttja ångerätten.

Postad 31 August 2006 - 10:12

Unregistered49f539ec
  • Unregistered49f539ec
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

När jag slår på den är den tyst, surret kommer efter ett tag, kanske 20-30 min... och då är det konstant. Min står också väldigt luftigt.
Ringde och pratade med FSC support, och dom trodde att det kan bero på nätdelen, att den kanske behöver bytas ut. Dom ville att jag skulle ringa igen när jag sitter vid teven för att testa lite inställningar, men jag har provat med att återställa till fabriksinst. och det är samma sak då.

Vill varna lite för att lämna in på rep. Min fjärr var DOA och det tog från 3/8 till 30/8 innan jag fick den nya. Många felaktiga uppgifter och rent ljug från deras serviceverkstad (Anovo), gjorde att det tog så lång tid.

Postad 31 August 2006 - 10:33

Linko
  • Linko
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Vill varna lite för att lämna in på rep. Min fjärr var DOA och det tog från 3/8 till 30/8 innan jag fick den nya. Många felaktiga uppgifter och rent ljug från deras serviceverkstad (Anovo), gjorde att det tog så lång tid.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok. Jag tror att jag helt enkelt skickar tillbaka den m.h.a. ångerrätten och beställer en ny. Känns inte roligt att behöva skicka en teve på service som man har haft i 1-2 dagar.

Postad 31 August 2006 - 14:43

masse_
  • masse_
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
jag tycker att min låter oxå fast jag hör det när jag har på låg volym om nätterna.. Hur upplever ni andra hör ni också surr när ni har tvn på och låg volym ?

Postad 31 August 2006 - 14:54

Unregistered1bd4e3f1
  • Unregistered1bd4e3f1
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

jag tycker att min låter oxå fast jag hör det när jag har på låg volym om nätterna.. Hur upplever ni andra hör ni också surr när ni har tvn på och låg volym ?

<{POST_SNAPBACK}>

Ibland bara, men jag upplever det som att det bara är en kort stund.
Tycker inte att det är något som stör & jag skulle INTE skicka tillbaka TV´n pga det!
Kanske Ni har större problem med surret.
Nu anv. inte jag högtalarna i TV´n utan kör med en hemmabioreceiver.
Kan det vara så att surret kommer fr. högtalarna? Eller att TV´n blir varmare/anv. mer ström
om man kör med högtalarna?

/VV

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.