Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sagem ITD-75

161 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 januari 2009 - 20:21

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1 200 inlägg
  • 0
Vill du har ljud till hembioanläggningen lägger du till några hundralappar och köper en ITD 75. Jag har en ITD 75 som jag har använt under 3 veckor i somras då det var fotbolls EM, som du kan få köpa om du vill.

Själv använder jag mig av Canal Digital...

G

Postad 02 januari 2009 - 21:22

Houke
  • Houke
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Vill du har ljud till hembioanläggningen lägger du till några hundralappar och köper en ITD 75. Jag har en ITD 75 som jag har använt under 3 veckor i somras då det var fotbolls EM, som du kan få köpa om du vill.

Själv använder jag mig av Canal Digital...

G

Hej och tack för ditt svar

Box har jag (förvisso en 72g box men det är samma utgångar) men ingen kabel som passar i boxen 3,5mm:s hål.. Skulle kabelen jag länkade till lösa problemt med att för upp ljudet till YSP-1000??

Henrik

Postad 04 januari 2009 - 20:45

Houke
  • Houke
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Var på NetOnNet och handlade den kabeln idag men det funka inget vidare...

Någon som vet varför då den passar i Sagem boxen

Henrik

Postad 05 januari 2009 - 07:03

Houke
  • Houke
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Ooops, glömde ju länken till kabeln : http://www.netonnet....ctionRow2Center

Postad 05 januari 2009 - 18:28

Mikael G
  • Mikael G
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Jag vet inte om det beror på boxen men jag har problem med programguiden, d.v.s. informationen om programmen som visas. I 75% av fallen så är den ofullständig, oftast så saknas en delsida, det är ruggigt irriterade. Finns det nån bra lösning på det?

Postad 14 april 2009 - 20:39

FreSve
  • FreSve
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hej!
Jag köpte denna box pga RF funktionen och för att jag ville testa om jag fick bättre bil på min Samsung SP-50L6HX med komponent-kabeln.
Jag hade tidigare en rktigt gammal sagem.

Jag är fruktansvärt nöjd, bilden har blivit riktigt bra, till o med 3:an går titta på ibland! :D

Hade problem med komponent-kaneln först vid installation, fick göra installation med en vanlig scart, sedan ändra till komponent på boxen, då blev bilden grön via scart, jag bytte kabel, och kanal på TV:n till Komponent-ingången, och då funkade allt kanon.

Jag använder även en SmartWi kortdelare till mina nu tre boxar, en gammal sagem o två IDT-75, och det har funkat kanon från första sekunden!

/ Fredrik
*lycklig tv-tittare nu*

Hmm, va fasen har hänt... Jag fick problem med min box till stora TV:n, kortfel deklarerar den.. Efter lite felsökning hit o dit med smartwi:n kom jag fram till att det inte är den som är felet.. Jag bytte box till min andra.. Samma fel!! ( den har stått oanvänd i 8 månader pga bebis i sovrummet ) Inte ens orginalkorten funkar.. Min urgamla box funkar med både orginalkort och smartwi..
Båda boxarna verkar ha pajjat samtidigt.. :) :D B) Fuck.. Nu vet jag inte vad jag skall hitta på.. Dreambox nästa kanske..

Postad 15 april 2009 - 19:20

FreSve
  • FreSve
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Hmm, va fasen har hänt... Jag fick problem med min box till stora TV:n, kortfel deklarerar den.. Efter lite felsökning hit o dit med smartwi:n kom jag fram till att det inte är den som är felet.. Jag bytte box till min andra.. Samma fel!! ( den har stått oanvänd i 8 månader pga bebis i sovrummet ) Inte ens orginalkorten funkar.. Min urgamla box funkar med både orginalkort och smartwi..
Båda boxarna verkar ha pajjat samtidigt.. :P :D B) Fuck.. Nu vet jag inte vad jag skall hitta på.. Dreambox nästa kanske..

Efter en liten mailkonversation med Olaring där jag köpt boxen fick jag lite tips..
Provade o ta boxen till mina föräldrar, och där funkade den.
Bytte sedan antennkabeln mellan min förstärkare och boxen, och nu kan vi se på betalkanalerna igen.
All heder till Ola och Andreas på Olaring.. ;)

Postad 08 augusti 2009 - 23:45

Matte75
  • Matte75
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Edit:
Hittade svaret i tråden.

Redigerat av Matte75, 09 augusti 2009 - 08:38.

Postad 24 augusti 2009 - 23:33

Unregistered1508
  • Unregistered1508
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har fått ett roligt problem. :o
När jag gör en automatisk kanalsökning så hittar burken bara alla "betalkanaler" 3:an, 5:an, Canal + m.m
Den hittar inte 1, 2, 4, 6 m.m som är gratis utan abb. Kan någon förklara det för mig. Jag har haft alla kanalerna och tittat på dom, men sen så tappade burken 1, 2, 4, 6 ........

Kan någon hjälpa mig?

/r

Postad 25 augusti 2009 - 04:49

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0
Gissar på dålig antennsignal på de muxar (frekvenser) där dessa kanaler ligger. Alla SVT-kanaler ligger på mux 1, 4 och 6 ligger på mux 2. Stämmer det så skall du sakna alla TV4-kanaler (utom TV4 sport som ligger på mux 5) samt CNN.

Postad 25 augusti 2009 - 05:35

kusen
  • kusen
  • Forumräv

• 714 inlägg
  • 0

Har fått ett roligt problem. ;)
När jag gör en automatisk kanalsökning så hittar burken bara alla "betalkanaler" 3:an, 5:an, Canal + m.m
Den hittar inte 1, 2, 4, 6 m.m som är gratis utan abb. Kan någon förklara det för mig. Jag har haft alla kanalerna och tittat på dom, men sen så tappade burken 1, 2, 4, 6 ........

Kan någon hjälpa mig?

/r

Tror bestämmt att det är skit bakom spakarna :lol: Kom in till mig med boxen så gör vi en kanalsökning på min signal. Funkar det så måste det vara antensignalen som nämns ovan. Funkar det inte så är det värre :o

P.S. "Ricry" är min granne, ifall nu någon skulle undra.

Redigerat av kusen, 25 augusti 2009 - 05:35.

Postad 25 augusti 2009 - 09:07

Unregistered1508
  • Unregistered1508
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Ja skit kan det säkert vara bakom spakarna :)

Jag ska slita bort alla antennsladdar och göra om detta på nytt så får vi se om det fungerar. Grrrrr.......

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.