Logitech diNovo Edge Media Desktop
196 svar till detta ämne
Postad 25 June 2008 - 19:54
Unregistereda5f5d4f8
-
Unregistereda5f5d4f8
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Låter som du inte installerat programvaran till ditt tangentbord, utan den inga "orangea" extrafunktioner...
Jag avinstallerade den programvaran, för hos mig gör det att musen laggar något extremt alltid. 
Tack för svaret. Har faktiskt avinstallerat drivisarna och lagt in dom senaste, men fortfarande samma problem. Jag kan trycka ner "Fn" så det lyser orange så jag kan pausa, stoppa och hoppa men fortfarande så händer inget med ljudet när jag drar fingret över reglaget. Ringde supporten och dom gav mig samma svar som du. Ingen annan som har några tips?
Postad 27 December 2008 - 20:35
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Jag har samma problem som en tidigare talare. då mitt ljudreglage inte vill fungera. Alla övriga funktioner som zoom, snabb- och mediaknapparna fungerar som de skall. Kör XP SP3. Tog hem bordet så sent som idag från jobbet, men får inte volymen att fungera alls. Det sköna är ju att det går smidigt att byta låt i Spotify, men skulle ju även vilja kunna höja/sänka volymet. Mute-knappen funkar dock...weird!
Edit: En annan sjuk sak är att tangentbordet slutar att fungera hela tiden och det går inte att skriva. Musen funkar dock "bra", och jag måste starta om tangentbordet ett par gånger innan det fungerar igen. Detta händer bara med några minuters mellanrum och då anser jag att det verkligen inte fungerar som det skall och måste vara defekt. När jag lägger tangentbordet över mina knän för att skriva hänger inte muspekaren med ibland utan ligger ca en sekund efter, vilket jag också finner mycket märkligt. I soffan går det jättebra och även på bordet framför mig, men sätter jag det i knät känns det som om nånting stör...och jag menar, ett par mjukisbyxor skall väl inte störa en BT-signal?
Jag känner mig inte speciellt glad över mitt köp nu när det enbart strular.
En sak till är att den ena metallbilten som sitter på undersidan, alltså de två små bitarna som tar emot laddningen, sitter lite snett också nyss såg jag. Och för att göra det ännu värre låter min mellanslagstangent helt vansinnigt mycket. Har en kompis som har samma bord och den låter i princip ingenting. Väldigt störande. Jag måste ha fått ett totalt defekt bord och kommer nog att byta ut detta på jobbet i morgon.
Redigerat av Salmonboy, 27 December 2008 - 22:00.
Postad 13 January 2009 - 21:50
Kind of Blue
-
Kind of Blue
-
Användare
-
-
211 inlägg
@ Salmonboy: Hoppas att Du inte bytte ut det på Webbhallen, sveav. i Stockholm ;-D.
Jag köpte ett DiNovo där(deras sista) den 30:e dec 08.... och min blankstegstangent låter avsevärt mer än alla andra tangenter... någon annan som har det med? Det är inte så att det stör mig allt för mycket, inte än i alla fall  . Förpackningen hade varit öppen och två diskreta streck gick ovanför "insert", "Print Screen" knapparna ner över volymkontrollen som jag ännu inte kunnat polera bort...
Fick Du ett tangentbord med tystare mellanslagstangent?
Allmänt:
Överlag klart nöjd med detta tangentbord. Inga lagg, ingen frånkoppling.
Men. Finns det inget som motsvarar scrollhjulets "tredje musknapp"? Jag är väldigt van att använda musens scrollhjul som tredje musknapp men kan inte hitta den funktionen. Skall väl tillägga att jag inte installerat mjukvaran från Logitech än. Vore ju fint om höger musknapp under eller vänster om tangentbordet gick att remappa till 3:e musknapp.
Scroll åt höger vänster / övre scroll funktion fungerar inte, men som sagt är inte mjukvara installerad.
Ang. Volymkontroll. Utan installerad mjukvara för tangentbordet fungerar vlymkontrollen som så: drar man en gång nerför volymkontrollens touchpad så sänks volymen med kanske 20%. Således krävs ett par glid nerför/uppför plattan för att gå från 100% till 0% och vice verca.
Jag har parat en Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000 (OEM utan BT pinne) med Logitechs BT pinne. Fungerar med reservation för scrollhjulet som är helt dött på musen. Knapptryck på scrollhjulet fungerar dock. Tangentbordets mousepad och musen kan vara igång samtidigt. Har försökt med att stänga av mouspad:en och av/ominstallerar musen men det verkar som om Logitechs BT pinne inte tillåter musens scrollhjul att fungera.
Skall prova att installera mjukvaran.
Ang PS3. Har inte sett svar på de frågor som ställts. Det går fantastiskt smidigt att para DiNovo:t med PS3:an. Dock inste samtidigt som den är parad med Logitechs BT pinne. När man parar den med PS3 så får man ange PIN. Efter att den är parad med PS3:an fungerar den inte längre med BT pinnen.
För att återkoppla till BT pinnen måste pinnens och tangenbordets connect-knappar tryckas in varpå det slutar att fungera med PS3:an som då måste paras om med tangentbordet.
Smidigast är att flytta Logitechs BT pinne mellan PC osh PS3.
Redigerat av Kind of Blue, 13 January 2009 - 21:54.
Postad 17 January 2009 - 12:49
Kind of Blue
-
Kind of Blue
-
Användare
-
-
211 inlägg
Ok. Var inne på Webbhallen sveav. igår. Det visade sig att jag inte dragit av skyddsfilmen från tangentbordet, det vara den som var lite repad..... Finns inte åsneöron som smiley?... Så nu blänker den svarta lacken ikapp med min Pioneer PDP5090H:S lack. Snyggt!
Däremot låter mellanslaget något till slillnad från de närmast ljudlösa övriga tangenterna. Ge mig gärna en "heads up" om det skulle kunna vara ett fabrikationsfel med min mellanslagstangent.
Tredja musknapp går att programera med Set Point mjukvaran till att båda musknapparna hålls inne samtidigt . Enda minus hittills är att t ex Zoom och musknapp till vänster om tangenterna inte går att programera. Hade klart föredragit att ha 3:e musknapp till vänster om tangentbordet. Det är enkelt att t ex flytta fönster genom att långsamt dubbelklicka på övre fönsterramen och sen förflytta fingret på touch pad:en, så just högerklicken till vänster om tangenterna är visserligen praktisk men inte oumbärlig.
Köpte en klass 1 BT pinne igår också men har inte provat den än. Hoppas att rullhjulet på min mus kommer att fungera med den pinnen och att DiNovot funkar med den så att jag slipper två BT pinnar i maskinen.
Postad 09 February 2009 - 14:47
Tenga
-
Tenga
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hej!
Har precis köpt ett dinovo edge, och det är precis vad jag varit ute efter länge! Dock undrar jag någon har upplevt att tangentbordet stör den trådlösa uppkopplingen? Tangentbordet fungerar alltid klockrent och tappar aldrig kontakt, men nätet "hoppar upp och ner". Jag vill inte använda kabelanslutet internet p g a asdålig placering utav telejack och dylikt. Någon som känner igen problemet? Vad man kan göra åt det? Eller måste jag bita i det sura äpplet och använda antingen Edge eller WLAN... Har för mig att jag läst nånstans att bluetooth INTE ska störa wlan.
Tack på förhand!
Postad 22 March 2009 - 17:33
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Hejsan!
Tänkte bara höra om någon har samma skumma problem med sitt tangentbord som jag har. Mitt tangentbord funkar utmärkt jämt men när jag stänger av datorn och inte stänger av tangentbordet så sätts datorn på igen. Så antingen så måste jag stänga av tangentbordet och lägga det brevid laddaren eller om jag vill ha den i laddaren måste jag disconnecta den från datorn innan jag sätter den i laddaren annars så stängs datorn på igen. något som varit med om något liknande? Kör vista 64.
Postad 22 March 2009 - 18:29
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Hejsan!
Tänkte bara höra om någon har samma skumma problem med sitt tangentbord som jag har. Mitt tangentbord funkar utmärkt jämt men när jag stänger av datorn och inte stänger av tangentbordet så sätts datorn på igen. Så antingen så måste jag stänga av tangentbordet och lägga det brevid laddaren eller om jag vill ha den i laddaren måste jag disconnecta den från datorn innan jag sätter den i laddaren annars så stängs datorn på igen. något som varit med om något liknande? Kör vista 64. 
Låter inte som ett problem med tangentbordet iaf... Jag röstar på att du har något i bios som gör detta, något med usb som är ställt att dra igång datorn.
Postad 22 March 2009 - 21:44
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
Hm skulle det ju kanske kunna vara. Absolut värt att ta en kik iaf. Tack för tipset, ska testa det någon dag.
Postad 26 March 2009 - 17:01
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Jag kan inte få medieknapparna att funka med Spotify, d v s det händer inget när jag trycker på Play/Paus eller någon av de andra knapparna. Jag kör Vista Ultimate. Någon annan som har samma problem eller vet hur jag ska lösa detta?
Postad 26 March 2009 - 19:12
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag kan inte få medieknapparna att funka med Spotify, d v s det händer inget när jag trycker på Play/Paus eller någon av de andra knapparna. Jag kör Vista Ultimate. Någon annan som har samma problem eller vet hur jag ska lösa detta?
Spotify? Varför tror du att det ska fungera?
Postad 26 March 2009 - 20:19
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Varför skulle Spotify inte fungera? Det gör det med andra tangentbords medieknappar och någon skrev här i tråden att det hade funkat med Spotify och diNovo.
Postad 31 March 2009 - 13:21
AlexanderE
-
AlexanderE
-
Guru
-
-
4905 inlägg
För min del så fungerar mediaknapparna med Spotify.
Postad 31 March 2009 - 18:17
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Har inte detta tangentbord, men väl ett dinovo mini, hade också problem med att det hängde sig och krångla, bytte då kanal på mitt Wlan och sen har jag inte haft nåra problem, kan vara värt ett fösrsök om ni har trådlöst nät hemma hos er.
Postad 31 March 2009 - 19:37
Kristoffer
-
Kristoffer
-
Användare
-
-
123 inlägg
Min Spotifyintegration funkar nu. Var bara något temporärt.
Min Spotifyintegration funkar nu. Var bara något temporärt.
Postad 24 April 2009 - 11:01
Unregistereda5afe3f2
-
Unregistereda5afe3f2
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hej!
Kommer det nån ny modell med bakgrundsbelysning?
Tack!
Postad 27 October 2009 - 11:06
jollan
-
jollan
-
Användare
-
-
136 inlägg
Hej! Funkar detta tangentbord bra med windows 7?
Och är det någon som vet om det kommer komma någon efterföljare på detta tangentbord snart?
Kanske med bakgrundsbelysning och numeriskt tangentbord. Vore ju toppen och kanske värt att vänta på isf
Tack på förhand!
Postad 22 November 2009 - 08:44
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Hej! Funkar detta tangentbord bra med windows 7? Och är det någon som vet om det kommer komma någon efterföljare på detta tangentbord snart? Kanske med bakgrundsbelysning och numeriskt tangentbord. Vore ju toppen och kanske värt att vänta på isf 
Tack på förhand!
Fungerar perfekt med Win 7 64 home premium (finns programvara för win 7 att ladda ner på logitech.com)! Har letat en hel del om förhandsinfo om uppföljande modell men inte hittat något, dinovo Edge har ju funnits i några år så det är rimligt att det kommer en uppföljare inom en snar framtid. Jag kunde dock inte hålla mig...
Postad 22 November 2009 - 16:37
elinjani
-
elinjani
-
Rookie
-
7 inlägg
Lite dum fråga kanske, men
Men, hur måste man ha tangentbordet i förhållande till sin Bärbara dator med bluetooth i usb:n?
Kan, man tex ha bluetooth:en i usb på ena sidan och tangentbordet på andra sidan??
Hur känsligt är det?
Undrar också om touchpaden helt kan ersätta en extern mus, vid surfning och övrigt datorarbete (spelar inte på datorn)??
Redigerat av elinjani, 22 November 2009 - 18:26.
Postad 22 November 2009 - 21:20
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Lite dum fråga kanske, men Men, hur måste man ha tangentbordet i förhållande till sin Bärbara dator med bluetooth i usb:n? Kan, man tex ha bluetooth:en i usb på ena sidan och tangentbordet på andra sidan?? Hur känsligt är det?
Undrar också om touchpaden helt kan ersätta en extern mus, vid surfning och övrigt datorarbete (spelar inte på datorn)??
Se nedan för svar på dina frågor... vill dock först tydliggöra att dinovo edge (som tråden handlar om) inte har bluetooth utan RF (radio). Angående bluetooth: Självklart är det så att ju mer som är mellan usb-enheten (tangentbordet) och dongeln desto sämre mottagning blir det - att det skulle vara märkbart på vilken sida om datorn du har din dongel har jag dock mycket svårt att tro. Det är inte som IR som måste vara riktade mot varandra hela tiden! Bluetooth finns i två (huvudsakliga) standardar: klass 1 och klass 2. Klass 1 har en räckvidd på ca 100m (bästa fall) och klass 2 har en räckvidd på 10m (bästa fall) (det finns även klass 3 men det används mycket sällan!). Touchpaden kan ersätta till viss del för lite slösurfning men om det varit tvungen att använda den t.ex i mitt dagliga arbete så hade jag blivit tokig (detta är dock givetvis upp till var och en att avgöra!)
Redigerat av Gelmax, 22 November 2009 - 21:22.
Postad 23 November 2009 - 12:01
elinjani
-
elinjani
-
Rookie
-
7 inlägg
Se nedan för svar på dina frågor... vill dock först tydliggöra att dinovo edge (som tråden handlar om) inte har bluetooth utan RF (radio).
Angående bluetooth: Självklart är det så att ju mer som är mellan usb-enheten (tangentbordet) och dongeln desto sämre mottagning blir det - att det skulle vara märkbart på vilken sida om datorn du har din dongel har jag dock mycket svårt att tro. Det är inte som IR som måste vara riktade mot varandra hela tiden! Bluetooth finns i två (huvudsakliga) standardar: klass 1 och klass 2. Klass 1 har en räckvidd på ca 100m (bästa fall) och klass 2 har en räckvidd på 10m (bästa fall) (det finns även klass 3 men det används mycket sällan!).
Touchpaden kan ersätta till viss del för lite slösurfning men om det varit tvungen att använda den t.ex i mitt dagliga arbete så hade jag blivit tokig (detta är dock givetvis upp till var och en att avgöra!)
Tack för ditt svar! Ja, det blev en dum fråga med tanke på att tanke på tangentbordet "håller kontakten" med RF. Vad är skillnaden mellan Bluetooth och RF??
Postad 23 November 2009 - 12:08
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
vill dock först tydliggöra att dinovo edge (som tråden handlar om) inte har bluetooth utan RF (radio).
Fel! Den använder visst BT inte RF, se Logitech.se för mer info.
Postad 23 November 2009 - 13:38
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Va?
Radio?
Då är det nog fel på det tangentbord jag sitter och skriver på nu eftersom det är anslutet via bluetooth. Man söker efter bluetoothenheter, på datorn, efter att man tryckt på knappen på undersidan på tangentbordet. Man hittar det i datorn. Skriver in valfri kod i datorn. Sedan trycker man samma siffror direkt på tangentbordet. Färdigt.
Vad har du fått det med radio ifrån?
Redigerat av r_o_n, 23 November 2009 - 13:40.
Postad 23 November 2009 - 20:02
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Va? Radio? Då är det nog fel på det tangentbord jag sitter och skriver på nu eftersom det är anslutet via bluetooth. Man söker efter bluetoothenheter, på datorn, efter att man tryckt på knappen på undersidan på tangentbordet. Man hittar det i datorn. Skriver in valfri kod i datorn. Sedan trycker man samma siffror direkt på tangentbordet. Färdigt.
Vad har du fått det med radio ifrån?
hehe...sorry
Postad 23 November 2009 - 20:40
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
hehe...sorry 
Det är lugnt.  Ser faktiskt ingen fördel med bt jämfört med "vanliga" trådlösa tangentbord.
Postad 21 January 2010 - 16:52
Electrified
-
Electrified
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Min tjejkompis köpte ett Edge tangentbord till sin pojkvän på Mediamarkt för nån dag sedan. När hon kom hem så upptäckte hon till sin förvåning att tangentbordet saknade Å, Ä och Ö. Alltså inget svenskt. Hon vill ju inte bryta uppförpackningan och kolla i, då hon säkert måste lämna tillbaka denna. Eller är det nån som vet om man får med knappar som man byter ut till svensk verstion? Tycker det är konstigt att dom säljer ett icke svenskt tangentbord på Mediamarkt utan att detta framgår.
Snabbt svar vore uppskattat
*redigerat*
Fick nu reda på att det är bilden på tangentbordet på kartongen som saknar Å Ä Ö. Hon har alltså inte öppnat den.
Såg ett Unboxingklipp på Youtube där bilden på tangentbordet på kartongen saknar Å Ä Ö, men tangentbordet i kartongen hade Å Ä Ö. Så jag sa till henne att förmodligen så är allt som det ska, och att hon ska öppna å kolla i kartongen. Är det någon som kan bekräfta att det är som jag tror?
Redigerat av Electrified, 21 January 2010 - 17:17.
Postad 22 January 2010 - 08:44
Rokkoko
-
Rokkoko
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det är säkerligen som du säger. Vore ju konstigt om MediaMarkt sålde tangentbord som inte är avsedda för svenska marknaden.
Förresten så kan hon hursomhelst ändå lugnt öppna kartongen. Kartongen måste inte vara obruten för att du ska kunna byta en vara som är felaktig.
Postad 22 January 2010 - 08:50
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Har nog samma bild på kartongen här, inga problem med åäö på detta tangentbordet. De tangenterna är där de brukar vara.
Postad 23 January 2010 - 07:13
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1160 inlägg
Hej! Funkar detta tangentbord bra med windows 7? Och är det någon som vet om det kommer komma någon efterföljare på detta tangentbord snart? Kanske med bakgrundsbelysning och numeriskt tangentbord. Vore ju toppen och kanske värt att vänta på isf 
Tack på förhand!
Skulle inte tro det.. På jobbet Edge (sanslöst bra tgb IMHO), hemma där jag sitter i dåligt ljus ofta:
Inte lika skönt som Edge som jag knappar massor på, men kan du leva med kabel är det nog det näst bästa. Jag är mkt nöjd med mitt och jag är som sagt inbiten Edge-fan.. EDIT: glömde.. Win7 x64 inga problem, har funkat sedan Win7 släpptes förra sommaren.
Redigerat av maxxess, 23 January 2010 - 07:15.
Postad 23 January 2010 - 07:20
Repeat
-
Repeat
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
För min del så fungerar mediaknapparna med Spotify. 
Ja, men det visar inte lårnamn etc som till stor del är vitsen med mediapaden? Eller?
Postad 06 March 2010 - 17:52
ingels
-
ingels
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hej på er. dumpar frågan hos er och hoppas att nån av er har råd att komma med
Skulle vilja ha en extra lös trådlös mus att köra med dinovo edge tangentbordet när man spelar (är inget duktig så det duger med nästan vad som helst  )
Har luskat ut via diverse forum att det går att hooka upp ytterligare saker via bluetooth adaptern och det vore ju fint om man kunde utnyttja den som följer med tangentbordet (går inte det så är det ju så).
Postad 20 April 2010 - 19:38
Unregisteredd52d8c29
-
Unregisteredd52d8c29
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Ska det inte vara någon slags scrollfunktion på TouchDisc?
Jag drar med fingret i cirklar på TouchDisc:en utan att det scrollar.
Jag har WIndows Vista Utlimate 32-bit samt SetPoint 6.00.48 installerat.
Någon som vet vad detta kan bero på?
Postad 21 April 2010 - 22:44
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
När jag drar fingret upp och ner längs den högra vita pilen så scrollar sidan beroende på vilket håll jag drar fingret, så här funkar det iaf. Fungerade även när jag hade vista.
Varför drar du i cirklar? Den övre pilen är för vänster till höger. Den vid höger sida är för upp och ner...
Postad 22 April 2010 - 00:03
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Varför drar du i cirklar?
Det är ju meningen att man skall dra i cirklar... Från bruksanvisningen: "To scroll vertically, place your finger on the white dot on the right, and then turn clockwise to scroll down or turn counterclockwise to scroll up" Motsvarande gäller för horisontell scrollning men då startar man på pricken längst upp istället Om det inte fungerar kanske funktionen är avaktiverad... för att aktivera den trycker man på båda musknapparna samtidigt som man trycker på Fn-tangenten (markerad Off / On) Lycka till /Gelmax
Postad 22 April 2010 - 00:07
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Det är ju meningen att man skall dra i cirklar...
Från bruksanvisningen: "To scroll vertically, place your finger on the white dot on the right, and then turn clockwise to scroll down or turn counterclockwise to scroll up"
Motsvarande gäller för horisontell scrollning men då startar man på pricken längst upp istället
Om det inte fungerar kanske funktionen är avaktiverad... för att aktivera den trycker man på båda musknapparna samtidigt som man trycker på Fn-tangenten (markerad Off / On)
Lycka till /Gelmax
 Drog hela varvet nu med början på punkten/strecket på höger sida. Det funkar perfekt här iaf.
Postad 23 April 2010 - 14:37
Unregisteredd52d8c29
-
Unregisteredd52d8c29
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Om det inte fungerar kanske funktionen är avaktiverad... för att aktivera den trycker man på båda musknapparna samtidigt som man trycker på Fn-tangenten (markerad Off / On)
Lycka till /Gelmax
Jag lyckas inte få det att fungera  Ska den vita pricken lysa när man scrollar? Tror ni det kan vara fel på tangentbordet eller min vista som spökar? (Allt annat fungerar bra med tuchdiscen)
Postad 23 April 2010 - 15:41
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Jag lyckas inte få det att fungera Ska den vita pricken lysa när man scrollar? Tror ni det kan vara fel på tangentbordet eller min vista som spökar? (Allt annat fungerar bra med tuchdiscen)
När jag använder plattan och scrollar lyser punkten upp svagt av samma orangea sken som lyser i ringen runt plattan. Jag har inte ens logitechprogrammet igång, men det är installerat, det bara funkar ändå.
Postad 04 July 2010 - 09:49
tburstrom
-
tburstrom
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Är det någon annan än jag som har problem med A-knappen, den reagerar bara ibland och känns väldigt glapp.
Är inne på mitt andra tangentbord nu och båda har haft samma problem, man blir ju fundersam om dom skickat tillbaka samma som jag returnerade första gången.
Börjar bli sjukt less på det iaf.
Tacksam för svar.
Postad 16 July 2010 - 09:41
tburstrom
-
tburstrom
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Måste bara få skriva av mig lite.
Sämsta j*vla skiten jag någonsin köpt, (tillsammans med ett Logitech clearchat wireless headset)
Jag har då haft den åsikten tidigare att Logitechs produkter varit av bra kvalitet, men inte längre.
Detta är mitt tredje(!) exemplar av detta tangentbord och alla har ur kartong varit fel på, alla tre har haft glapp i knapparna A & TAB.
Jag måste ju fått ur en batch där Logitech haft problem med tillverkningen. Har då inte läst om någon med samma fel.
Bläää.
Postad 27 July 2010 - 09:15
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Har fått nåt knas med mitt DiNovo, när det sitter i laddaren så blinkar batterilampan: rött 3ggr och sen 1 gång grönt och detta fortsätter så länge som den sitter i laddaren. Någon som vet vad detta beyder?
Postad 27 July 2010 - 09:33
Unregistered47457d0f
-
Unregistered47457d0f
-
Användare
-
-
228 inlägg
Måste bara få skriva av mig lite.
Sämsta j*vla skiten jag någonsin köpt, (tillsammans med ett Logitech clearchat wireless headset)
Jag har då haft den åsikten tidigare att Logitechs produkter varit av bra kvalitet, men inte längre. Detta är mitt tredje(!) exemplar av detta tangentbord och alla har ur kartong varit fel på, alla tre har haft glapp i knapparna A & TAB.
Jag måste ju fått ur en batch där Logitech haft problem med tillverkningen. Har då inte läst om någon med samma fel.
Bläää.
Har en kompis som har samma problem med sitt edge. Han fick sitt första som fungerat perfekt i typ 2 år utbytt för att en av knapparna börjat sitta löst och det nya har exakt de felen du snackar om. Verkar vara något tillverkningsfel hos dom
Postad 01 September 2010 - 10:58
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Måste få ge lite ros till Logitechsupporten!  Mitt DiNovo Edge tangentbord köpt i september -07 började dumma sig när man laddade det (När tangentbordet var fulladdat så blinkade batterisymbolen rött tre gånger och sen 1 gång grön), så jag ringde deras support igår (31/8) och beskrev felet. Marcus på supporten frågade lite frågor om felet och undrade om jag kunde maila dom kvittot, så jag scannade in kvittot och mailade han. Efter 30 minuter får jag till svar ett nytt tangentbord kommer att skickas ut, och efter ytterligare en halvtimme så kommer ett kvitto från UPS att det nya tangentbordet är påväg och kommer att levereras imorgon! (2/9) Bra jobbat Logitech! Stort plus till Marcus på supporten som skötte detta oklanderligt!
Postad 02 November 2010 - 23:02
Mygel
-
Mygel
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Någon som vet hur man ska få zoom knapparna att funka? Kör Windows 7 och det händer ingenting när jag trycker på de olika zoom knapparna.
Postad 04 November 2010 - 16:07
SweVictor
-
SweVictor
-
Lärjunge
-
-
308 inlägg
Någon som vet hur man ska få zoom knapparna att funka? Kör Windows 7 och det händer ingenting när jag trycker på de olika zoom knapparna.
Well... Jag har använt mitt länge och aldrig någonsin använt några zoomknappar... Däremot har jag zoomat mycket och ofta  Antar du vet att man kan scrolla med touchpaden? (starta på "ploppen" till höger i cirkeln och dra fingret i en cirkel åt ena eller andra hållet för vertikalt, ploppen överst för horisontell). Hursomhelst - zooma genom att hålla intryckt Ctrl samtidigt som du scrollar vertikalt. /Victor
Postad 04 November 2010 - 16:47
Gelmax
-
Gelmax
-
Forumräv
-
-
766 inlägg
Vilken browser använder du?... jag kör med IE8 i W7 och zoom-knapparna funkar perfekt?!?!?
Postad 20 November 2010 - 19:31
Unregisteredf53f9190
-
Unregisteredf53f9190
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
Enter knappen har lossnat och gått sönder  vet nån om man kan beställa en ny?
Tack för svar
Postad 21 November 2010 - 08:44
r_o_n
-
r_o_n
-
Forumräv
-
-
535 inlägg
Enter knappen har lossnat och gått sönder vet nån om man kan beställa en ny? Tack för svar
Är du säker på att den är trasig? Själv torkade jag av mitt tangentbord och fick en knapp att lossna, såg lite trodde med den var trasig, men fick dit den igen. Logitechs svenska support är väldigt tillmötesgående, ring dem och hör, vore inte omöjligt att de skickar dig en knapp
Postad 21 November 2010 - 11:17
Unregisteredf53f9190
-
Unregisteredf53f9190
-
Lärjunge
-
-
392 inlägg
är säker
Ok får ringa och kolla thx...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|