Soffan är enorm - det var den största modellen - över tre meter lång och med de bredaste armstöden.
Jag är mycket nöjd med den.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredafdec61f, 17 March 2007 - 22:16.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 15 March 2007 - 13:20
Här är två bilder på min Bellus Largo som jag beställde i december och fick hem i februari, två veckor försenad, men jag ska få en bricka som kompensation - värd 500 kr. Jag beställde den på Soffcenter i Haninge, kostade mig 11000 (då jag fick betala 1000 kr extra för att soffan kan delas i mitten - lättare att få in den i lägenheten då) plus 600 kr i frakt.
Soffan är enorm - det var den största modellen - över tre meter lång och med de bredaste armstöden. Jag är mycket nöjd med den. Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredafdec61f, 17 March 2007 - 22:16. Postad 15 March 2007 - 19:00
skit snyggt..verkar passa bra in. Postad 17 March 2007 - 20:05
Underbar tråd det här..
Lämnade idag tillbaka min IKEA Hamra (svart skinn) 3sits + schäslong, då den hade vissa mindre 'skavanker' och inte levde upp till förväntningarna. Min fråga till er är, kan någon räkna upp de färger/tyger Bellus Magnum finns i(och Largo om den finns i samma?). Har en SvenskaHem butik alldeles runt hörnet där vi bor, som tyvärr inte öppnar förräns på måndag, vore trevligt om man kan få nyfikenheten stillad innan dom öppnar. Ladda gärna upp mer bilder sofforna då Bellus sida inte innehåller så mycket bilder/info.. Tack på förhand och ha en skön lördagskväll! PS. Min sambo sitter på dubbla filtar på golvet och kollar på TV nu Postad 17 March 2007 - 22:33 Nej tack. Det finns 200+ färger/nyanser/tyger och strukturer... Postad 17 March 2007 - 22:40 Bra val av soffmodell. Är det vitt tyg du valt, eller är det skinn? Undra hur vitt tyg ser ut efter ett tag... Postad 17 March 2007 - 23:02 +200!!? Jag tyckte jag läste 11Nej tack. Det finns 200+ färger/nyanser/tyger och strukturer... Postad 17 March 2007 - 23:08
Min soffa har microfiber tyg, ska vara väldigt slitstarkt. Känns som något mocka-liknande, fast detta är syntetiskt. Det är inte helt vitt, mer gräddfärgat. PÅ Soffcenter hade de verkligen en massa olika tyger att välja - säkert ett hundratal.
Postad 18 March 2007 - 13:26 På Soffecenter har dom många tyger hängande, men det är flera dubbletter. Dessutom är vissa tyger så fula att ingen i hela världen skulle välja dom Postad 18 March 2007 - 14:28
Jag har sökt lite men..
Vet nån om Soffcenter har nå websida där Magnumen och div klädslar finns med? Postad 29 March 2007 - 19:44
Någon som vet om det finns någon butik i Göteborg som säljer Bellus/Largo? //Niklas Postad 03 April 2007 - 17:18
Var och provsatte den igår lite, verkar mycket skön. Men enormt stor! Tur man redan har köpt en ny soffa (Hollywood XL) annars hade det nog garanterat blitt ett köp! Den såldes billig med! 9995:- valfri färg!
Postad 04 April 2007 - 06:56
Har en grå variant av den hemma, haft den ett par veckor nu och den fungerar riktigt bra, synd att tyget gör att man blir väldigt statiskt efter att ha rullat runt i den.
Postad 04 April 2007 - 19:39
Beställde vår soffa den 28 januari och har fortfarande inte fått den!!!
Kan tycka att det är aningens dåligt med tanke på att den lovades inom 6-8 veckor. Dessutom ringde butiken förra veckan och garanterade att jag skulle ha den i början av denna vecka. Idag när man ringer levereras beskedet att den fortfarande inte kommit till butiken... Väntar med spänning på vilken kompensation som tillverkare/butik kan erbjuda. Har tyvärr inte några större förhoppningar... Suck! Postad 04 April 2007 - 20:16
Fick min förra veckan, inom den sagda leveranstiden på 6-7 veckor. Är apnöjd med den, märker inga problem med att man skulle bli statisk, har en vit-aktig i prisgrupp 4 (Surat 1013).
Postad 04 April 2007 - 21:39 Bilder? Köpte du den fullstora eller den lite mindre? Postad 06 April 2007 - 20:34
soff.JPG 667.79K
340 Antal nerladdningar
tyget.JPG 525.75K
176 Antal nerladdningar
soffan.JPG 585.3K
355 Antal nerladdningarchment]Beställde vår 20 feb. efter att ha läst denna tråd ett tag.. Kom efter 3,5 vecka!! Nu fattas bara grymmare lägenhet! Postad 07 April 2007 - 12:38 Snygg!! Vad är de för klädsel, ser ut som den vi beställt (Madeira 4021 - brun) fast grå!? Postad 07 April 2007 - 18:24 Bilder? Köpte fullstora, ska lägga upp bilder, glömmer ladda batteriet i kameran hela tiden. Ska på påskfest nu, sätter den på laddning nu så fotar jag imorgon. Postad 08 April 2007 - 09:48
Beställde min Magnum i onsdags...
Valde de mindre breda sittdynorna(65 cm) men de breda armstöden(37 cm); tydligen skulle divanen sticka utanför armstödet annars, för den delen som sticker ut på divanen är lika bred oavsett hur bred sittdynan är i övrigt! Låter inte så logiskt i mina öron, för detta skulle ju innebära att man inte kan beställa de mindre armstöden(om man inte vill få en missanpassad soffa d v s.)... Är det någon som har bättre koll på det här än mig så får ni gärna upplysa mig om han gav mig fel info eller ej... I alla fall valde jag en ljusgrå färg i tyget Bolton, hoppas verkligen att det funkar... Jag har sett ett liknande tyg från en annan tillverkare som är riktigt läckert(b la på några av utställningssofforna på Mio), men det jag beställde är aningen mörkare och det kan ju se helt annorlunda ut när det väl sitter på en hel soffa... Bara att vänta och se... Postad 08 April 2007 - 10:11
Körde med Bolton 7520 som tyg, har lite bilder i galleriet på det The Blackenning.
Man blir lite statisk av det men snyggt är det =) Postad 08 April 2007 - 11:47
Så, lagt upp 2 bilder i galleriet, kunde kanske varit bättre foton men man var lite skakig efter påskfestandet
Postad 08 April 2007 - 13:32
Såg riktigt bra ut där Wolverine_81!
Är det den fulllånga och de breda armstöden du har? Är svårt att veta säkert på bild... Jag kommer inte ihåg vilket nummer mitt tyg har, men det var bra mycket ljusare... Jag åkte runt hela Göteborg och kollade innan jag bestämde mig, och det fanns bara två butiker som sålde Magnumen. Den ena tog 9275:- för det utförande jag ville ha, och den andra tog 12700:- - det var inget svårt val att bestämma var man skulle köpa den;)! Postad 08 April 2007 - 13:50
*måttar* jopp! dom är 37 och sittdynorna är 65cm hos mig.
Du kan ju alltid kolla på kvittot om du redan betalt dom så bör det stå. Postad 09 April 2007 - 13:16
Jag tror Ikea's MYSINGE är ganska likvärdig magnum - till ett fördelaktigt pris
http://www.ikea.com/...productId=50078 Postad 09 April 2007 - 14:36 Nja.... vill nog inte hålla med Matchen i utseende vinner Magnumen på KO! Utan att ha provsuttit IKEAskapelsen så tycker jag Magnumen ser skönare/mjukare/mer lämpad att vräka ut sig i Postad 10 April 2007 - 11:23
Inget ont om Ikea, men Mysinge har en sittkomfort som mer påminner om en parkbänk än en skön vräkig soffa...
Redigerat av The Blackening, 10 April 2007 - 11:36. Postad 10 April 2007 - 11:31
Är det någon som beställt Magnumen med nackstöd till...?
Skulle vara väldigt bra att få lite info om hur sköna de är, och om de är värda sitt pris? Vissa nackstöd är ju underbara, medan andra modeller mer känns som att luta huvudet mot en ljuddämpare... Måste bestämma mig fort om jag ska hinna få med nackstöden i samma färgbad som soffan(så man inte riskerar att få olika nyans på dem), så all erfarenhet är tacksam... Redigerat av The Blackening, 10 April 2007 - 11:34. Postad 10 April 2007 - 12:30 Nytt prel. lev. datum... v21 Redigerat av mrNoodles, 10 April 2007 - 12:30. Postad 10 April 2007 - 14:29
Du kommer älska dem där nackstöden..!!! JA LOVAR!!!! Klockrena nackstöd,ja betalade 395 st per nackstöd o de var värt varenda krona..!! du har ju min soffa på förra sidan,Tagen med mobilkamera Dem är guldvärda för mej o tjejen.. Postad 10 April 2007 - 14:35
Tyget heter vilnius 31..
Nån mer än jag som tycker att när man sitter vid divan-delen så känns det nedsuttet bara för att divanen vid fötterna har hårt underlag, medan där man sitter är det mjukt som i övriga soffan.. Postad 10 April 2007 - 16:00
Härligt Kimps, det låter ju riktigt gott!
Tack så mycket för infon, den var värd mycket! Jag skulle få betala 650:-/st för nackstöden och 1950:- för fotpall(tänkte ju slänga på det också); kanske é dags att försöka pruta då... Redigerat av The Blackening, 10 April 2007 - 16:01. Postad 11 April 2007 - 10:35
Har själv en Magnum med 65 cm sittdynor och smalare armstöd. Divansittdynan var anpassad efter de smalare armstöden. Bilder på min "smala" soffa finns i galleriet, där du kan se hur det ser ut med smala armstöd och dynor. /kalle Postad 11 April 2007 - 10:39
Upplever samma "problem". Då soffdelen är byggd på ett annat sätt en divandelen (pall fastskruvad till soffdelen) gör detta att man sjunker ner i soffan med kroppen, men benen ligger kvar ovanpå divanpallen. Ser det inte som ett direkt problem eller att komforten blir lidande, men då divansittdynan sjunker ner lite mot soffans mitt dras sittdynan lite i sidleds vilket påverkar utseendet lite. Man får då bara dra den rätt lite grand. Postad 11 April 2007 - 13:01
Äntilgen har soffan kommit!
Beställde den 28 januari tror jagdet var men nu har den i alla fall kommit. Nice... Postad 11 April 2007 - 17:34 Bilder!!! Postad 11 April 2007 - 20:13
Bilder kommer. Måste bara ordna om med högtalatfästen och lite annat...
Postad 12 April 2007 - 07:57
Jaha, så man kunde få en anpassad divandel till de smala armstöden...Då var det som jag tänkte då, affären gav mig felaktig information! Borde jag ju förstått...
Tack för infon CSY, den var nyttig! I alla fall så var jag och lade till en fotpall och ett nackstöd till soffan igår, så nu ska jag få med det på samma beställning och därmed samma färgbad...Betalade 1270:-(inkl tillägg för metallben) för fotpallen och 649:- för nackstödet... Jag har dålig koll på det här; är det någon som kan säga om det är avtagbar klädsel på Magnumen...? Är fortfarande osäker på om jag valt rätt tyg, men det är väl bara att vänta och se... Postad 12 April 2007 - 11:14
Dynorna har avtagbart tyg, men jag tror inte man kan ta av tyget från själva soffan.
Postad 12 April 2007 - 12:08
Precis så ligger det till... Postad 12 April 2007 - 14:01
En liten varning vad det gäller soffan; den går inte in i en "standardhiss"... Ja skulle försöka få in min för 2 veckor sedan och nixpix, det gick inte!!!!! Fick tillbaka pengarna för soffan minus 30 % och fick beställa en variant mindre (65 i bredd på dynorna istället för 80 cm) och vänta ytterligare 6-8 veckor :-(
Big cred till affären dock för ja får fria leveranser och lånesoffa sålänge! *Tummen upp* Ett tips är att MÄTA HISSEN / TRAPPHUSET (största paketet är 240 cm långt). Går den inte in så beställ den i fler delar!!! I min butik kunde man göra det för 1800 kr extra, men de fick ja reda på efteråt... Den är värd varenda öre!
De säljer den på living på bergsgatan! 8900 kr för den billigaste varianten. Jag beställde en i prisgrupp 4 och betalar 9900 kr. Fick dock byta den mot en mindre för samma pris :-( Postad 13 April 2007 - 10:10
Tyckte soffan såg grym ut så jag chansade och gick in på blocket, dagen innan hade någon slängt in en annons på just den soffan, helt ny, för 5500 av någon anledning...fick dock inget svar så den var förmodligen såld redan. Typiskt
Postad 16 April 2007 - 17:40
hej! nån som vet ifall nån butik i karlstad eller närheten säljer soffan?
Postad 17 April 2007 - 16:48
Nu har jag fått arslet ur vagnen och lagt upp en bild på soffan och en närbild på tyget i mitt Galleri.
Valde ett dyrare tyg som är riktigt slitstarkt och inte så fläckkänsligt... (enligt säljaren) Postad 17 April 2007 - 21:55 Snyggt, ja kan ju säga att ja inte längtar mindre efter v21 nu... Postad 18 April 2007 - 08:52
Har haft min Magnum ett par veckor nu och är helnöjd
Bild finns i galleriet! Redigerat av twins, 18 April 2007 - 08:55. Postad 18 April 2007 - 10:02 Vad är det för tyg du har på din? Snyggt bord dessutom! Postad 21 April 2007 - 08:43
Har sett att det är många som har svårt att hitta ett soffbord som passar till Magnum, så här är ett litet tips till er...
Spana in Occa-serien på Mio, den är riktigt sjysst och har mått som passar bra(även om jag bara jämfört med den mindre storleken på sittdynorna)! Finns många olika varianter, se t ex modell 277(103x60) och 1078(93x93) som har snygga stålben och en riktigt sjysst glashylla under och där själva bordsytan går att välja mellan vitlack, valnöt, ek eller körsbär... Hoppas tipset kan hjälpa någon som har svårt att välja... Postad 21 April 2007 - 16:06
Hmmm blev nästan väckt av telefonen i förmiddags...
Det var möbelaffärn tvärs över gatan som ringde och frågade om det gick bra att de kom och levererade en soffa på måndag eftermiddag. Joo, svarade ja... för att sen i nästa sekund (efter att ja lagt på) börja fundera om de redan fått hem soffan. Knallade ner till affärn och in på lagret, visst där stod den!! Frågade om de inte gick bra att få den hemkörd idag (bor 300m från affären), visst skulle väl det gå, om ja kunde hjälpa till att bära. Det var på håret att den inte skulle få plats i trapphuset, men med några milimetrar till godo (och klämda fingrar) står den nu här. Bellus Magnum ![]() (jo, soffbordet ska bytas ut snarast!!) Maderia 4021 ![]() 10p av 10 möjliga!! Känns som julafton, och på tisdag eller onsdag kommer Arcticen, fattas väl bara att HemPCn levereras för tidigt oxo Redigerat av mrNoodles, 21 April 2007 - 16:12. Postad 25 April 2007 - 05:41
RJ möbler i kil ska ha denna soffa Redigerat av PerAndersson, 25 April 2007 - 05:43. 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |