Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42LC3R

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 February 2007 - 08:38

uruguru
  • uruguru
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Ja,mycket pill blir det för analoga sändningar.
Jag har Comhem analog (fd UPC) gratisutbudet.
Kontrasten i Rapport t.ex. är såpass hög att bilden blir hård och ser ut att ha litet färgdjup.
När det sen kommer ett filmat inslag, så är bilden perfekt.
Nu kör jag med XD-engine på och har inte pillat färdigt riktigt än.
Dock kan jag säga att bilden är kanonbra på det mesta som sänds.
Jag kopplade in min Dilog markbox för att jämföra med digitalbild.
Den analoga såg faktiskt bättre ut.Visserligen upptäckte jag senare att boxen var satt till full kontrast.
Summa summarum: Med beröm godkänd.

Postad 21 February 2007 - 21:46

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Governor och Uruguru...Tack för svaren. Det låter som LC3:an är en stabil investering. Jag har spanat in den och LG:s L1R och LB2R en hel del. Svårt val asså.

Har ni någon åsikt om hur LC3:an står sig mot dessa? Kanske särskilt gällande analoga sändningar.

Postad 24 February 2007 - 16:26

Unregistered5421b6c6
  • Unregistered5421b6c6
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Liman & Bosse: det är "variable audio out" som gäller, dock: man måste först gå in i menyn och stänga av TV-ljudet, sen måste man dra upp volymen på TVn till minst 30-40 för att få ljud ut förstärkaren. Det verkar alltså inte gå att få ut ljud t förstärkaren och ljud ur TVn samtidigt..  ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Om du måste dra upp volymen till 30-40 för att få ut ljud på "variable audio out" så ska du nog lämna in din tv. min lämnar signal redan från vol 1 och uppåt.

Postad 27 February 2007 - 08:37

uruguru
  • uruguru
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
16:9 bild från TV-utsändning från Comhem (fd UPC) fyller ej skärmen i läge original.
Det blir nästan 1 dm kanter plus 5 cm upptill och nertill.
4:3 fungerar som den ska och fyller bilden på höjden.
Kör jag digitalbox på AV-ingång (scart RGB), så används hela bildytan.
Beror detta på utsändningen i kabelnätet eller på TV'n?
Har fler samma problem?

Postad 27 February 2007 - 17:05

Unregistered328ea9a3
  • Unregistered328ea9a3
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0

Liman & Bosse: det är "variable audio out" som gäller, dock: man måste först gå in i menyn och stänga av TV-ljudet, sen måste man dra upp volymen på TVn till minst 30-40 för att få ljud ut förstärkaren. Det verkar alltså inte gå att få ut ljud t förstärkaren och ljud ur TVn samtidigt..  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Om du måste dra upp volymen till 30-40 för att få ut ljud på "variable audio out" så ska du nog lämna in din tv. min lämnar signal redan från vol 1 och uppåt.

<{POST_SNAPBACK}>

Lämna in den vägrar jag, orkar verkligen inte... Men om jag har förstärkaren på lyssningsnivå och ska köra TVns ljud så måste jag nog upp på 50-60 på Tvn för att få vanlig ljudnivå, helt sjuk lösning imo

Postad 27 February 2007 - 18:39

Unregistered5421b6c6
  • Unregistered5421b6c6
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Lämna in den vägrar jag, orkar verkligen inte... Men om jag har förstärkaren på lyssningsnivå och ska köra TVns ljud så måste jag nog upp på 50-60 på Tvn för att få vanlig ljudnivå, helt sjuk lösning imo

<{POST_SNAPBACK}>

Det låter verkligen skumt för så är inte min. Men det kanske är en barnsjukdom som är bortbyggd nu, dom var slut när jag skulle ha min på elgiganten så dom fick beställa nya från LG så det kan ju vara dom första som har problem med den utgången.

Postad 20 March 2007 - 16:36

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Har denna tråd dött helt och hållet eller???? Har haft ultra-span nu i några månader här på forumet. Valet har slutligen fallit på LC342. Stort plus att den tycks kunna köra pixelmapping via Hdmi. Läste att folk på samma modell fast i 37 tums-versionen har haft mycket strul med komponent utgångarna. Är det samma bekymmer med 42:an. Hur är det med döda pixlar, misljud, m.m.m.m.
Ska ringa idag till TBH och deala lite angående priset. 13000 är den värd detta pris???????
Ni som har den och pillat och mixtrat så ni blivit nöjda, skriv mer och dela med er av era kunskaper/intryck.
Tack på förhand /henke

Postad 29 March 2007 - 19:30

governor
  • governor
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Har denna tråd dött helt och hållet eller???? Har haft ultra-span nu i några månader här på forumet. Valet har slutligen fallit på LC342. Stort plus att den tycks kunna köra pixelmapping via Hdmi. Läste att folk på samma modell fast i 37 tums-versionen har haft mycket strul med komponent utgångarna. Är det samma bekymmer med 42:an. Hur är det med döda pixlar, misljud, m.m.m.m.
Ska ringa idag till TBH och deala lite angående priset. 13000 är den värd detta pris???????
Ni som har den och pillat och mixtrat så ni blivit nöjda, skriv mer och dela med er av era kunskaper/intryck.
Tack på förhand /henke

<{POST_SNAPBACK}>

Kör 360 via komponent på min 42" LC3r

Inga problem.. knivskarpt utan bekymmer.

Inga döda pixlar på min TV. Min förra LCD hade 3st vid inköpet.

TV'n är väldigt värd detta priset, då den inte är "low end". Det är en väldigt fin panel från LG. Mycket för pengarna..

En expert jag snackade med sa att LC2 och LC3 - seriens 42" är samma sak för LCD-köparna, som Panasonic PV60 är för plasmaköparna.. Dvs väldigt mycket tv för pengarna.

Det räcker ju med att bara kolla omdömena som folk skrivit om den och betygsatt här på forumet =)

Postad 05 April 2007 - 12:06

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Varför står det i manualen för lc3r42, att den funkar bäst i upplösningen 1024*768. Är inte det skumt när tv:n har en native upplösning på 1366*768. Skalas inte bilden ner om man kör den i 1024*768.
Men vad folk säger så verkar den ju uppenbarligen leverera i native-upplösningen via dvi/hdmi till datorn. Hur blir det med PAL/dvdr filmer när man endast kan köra i 60 hz???? Borde ju leda till bekymmer.....???Ni som har denna tv och har PAL/dvdr filmer, hur ser det ut?????

Postad 09 April 2007 - 14:42

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Min lc3 fungerar felfritt och jag är supernöjd ;) Haft den sedan mitten av januari.
Kör xbox 360 via komponent och dvd via hdmi. Båda fungerar riktigt bra med tv'n.
Möjligtvis att man kanske får höja brightness lite i vissa 360-spel.

Redigerat av Unregisteredeb90775d, 09 April 2007 - 14:43.

Postad 18 April 2007 - 20:01

masterlink
  • masterlink
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0
Vad kör ni för kontrast och ljus- värden när ni kör ifrån datorn via dvi/hdmi kabel. Ligger på 50 i båda fallen och ändå finns det lite väl mycket ljus kring höger kant (upptill). Bilden på data-skärmen är inte sådan (funkar ju i.o.f. helt olika dom skärmarna). Finns det andra som upplever att panelen lyser igenom på detta sättet. Kan det möjligen vara drivrutinsfrågor, men det borde det ju inte vara i.o.m att det ser bra ut på skärmen. Vad kör ni på för värden som sagt????? Vilken/vilka spelare använder ni när ni spelar upp film ifrån datorn. Själv använder jag Media Player Classic!!!!
Hoppas folk svarar på detta i denna utdöda tråd........

-EDIT-
När jag kör vanlig tv så upplever jag inte detta bekymmer

Redigerat av masterlink, 18 April 2007 - 20:12.

Postad 18 April 2007 - 21:29

iqbefriad
  • iqbefriad
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
LG 37LC55, är det någon som vet något om den?
Står att den klarar full-HD i 1080p och samtidigt står det att den har upplösningen 1366x768 och det är väl inte tillräckligt hög upplösning för att kunna köra 1080p? Eller är de så lömska att de påstår att det går(fast bara genom uppskalning)?

Postad 16 May 2007 - 19:55

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0
Några snabba frågor
...
Finns det RCA-ljudingång in (en röd och en vit ingång)? Finns det ingång för coax eller optisk digitalt?
TV:n kostar nu 11990:-, är det verkligen prisvärt mot de nya LG-apparaterna med full-HD för 15000:-?

mvh Manor

Postad 18 May 2007 - 09:46

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1225 inlägg
  • 0

Några snabba frågor
...
Finns det RCA-ljudingång in (en röd och en vit ingång)? Finns det ingång för coax eller optisk digitalt?
TV:n kostar nu 11990:-, är det verkligen prisvärt mot de nya LG-apparaterna med full-HD för 15000:-?

mvh Manor

<{POST_SNAPBACK}>

Någon?

Postad 23 May 2007 - 04:33

Unregistered5421b6c6
  • Unregistered5421b6c6
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Några snabba frågor
...

mvh Manor

<{POST_SNAPBACK}>

Någon?

<{POST_SNAPBACK}>

Rca-ljudingång finns. om det finns nån dgital vet jag inte, kan inte släpa fram min å kolla haller för kablarna e så tighta å trillar ur.

Postad 23 May 2007 - 11:57

i0h
  • i0h
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nej, inga digitala ingångar eller utgångar. har själv lc2r.. i stort sätt samma tv som lc3r, bara i mitt tycke är lc2r mycke snyggare :rolleyes:

ny här på forumet.. hej allihopa! :>

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.