Eller så är det Systembolaget som är bekväma och helt enkelt inte vill ha tre draughtmaster fat i sortimentet... Och det vore ännu värre??
Redigerat av SwedishBadger, 03 January 2010 - 23:55.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Draughtmaster Flipp eller flopp
Startad av
Unregisteredbd85427c
, Dec 21 2006 13:57
170 svar till detta ämne
Postad 03 January 2010 - 00:58
Inga reaktioner på att utbudet av fat gått och blivit mindre? Känns som att Carlsberg blivit bekväma och tillhandahåller bara det dom måste?
Eller så är det Systembolaget som är bekväma och helt enkelt inte vill ha tre draughtmaster fat i sortimentet... Och det vore ännu värre?? Redigerat av SwedishBadger, 03 January 2010 - 23:55. Postad 08 January 2010 - 16:05
Reagerade också på det idag, funderade på att damma av maskinen och kollade på systemets hemsida om det kommit några nya roliga fat sen senast, men fick ju se att de enda sorterna som fanns kvar var Carlsberg export och Falcon export. Klart deprimerande, känns som att det riskerar att tas bort helt snart. :S
Postad 05 March 2010 - 15:30
Hej!
vad är det för skillnad på version 1,2,3 Och såg att version 3 är billigare än version 1 M v h Peter Postad 28 February 2011 - 16:19
Vore ju hemskt synd om dom la ner faten helt.... borde vara smartare att tillåta fler tillverkare att göra fat...... Postad 14 March 2011 - 17:23
Nu verkar maskinerna försvinna från nätbutikerna också så jag antar att Carlsberg och OBH sätter spiken i kistan snart?
Att de salufört två ölsorter som absolut inte tillhör en kulinarisk elit har väl bara visat på deras ovilja att driva produkten vidare. Postad 30 July 2011 - 18:22
Hej!
Har fått en DraughtMaster av en kompis. Problemet jag har, är att det inte rinner ut någon öl från kranen? Har monterat slangen på det enda sättet som går, men någon öl kommer det inte... Någon som vet vad felet kan bero på? På slangen sitter det ju en svart plast "pip". När man monterar den i kranen så ska väl kranen dra isär den lilla "pipen"? Kompressorn va igång säkert 20min, till jag till slut hitta den här tråden. Tappade upp varmvatten i diskhon och la ner ringen där i ca 5min. Nu verkar just det problemet vara löst iaf. Kompressorn tystnade efter några minuter, så då borde det ju finnas tryck, tycker man? Fläkten på baksidan snurrar inte? När ska den snurra? Postad 31 July 2011 - 07:18
Konstigt att det börjar försvinna från bolaget, åker man ner till Tyskland är ju utbudet på fart klart mycket bättre. Var på Citti i flensburg för några vekor sedan och de hade runt 10 olika fat.
Postad 01 August 2011 - 16:17
Produkten är nedlagd av OBH. Postad 09 August 2011 - 09:08
Hoppas nån annan börjar tillverka maskiner så inte ölen försvinner .
Men det verkar va på väg bort.. Fanns bara en sort på bolaget här nu.. Hittade ingen på bolagets hemsida. Kanske missat de Postad 09 August 2011 - 10:12
Finns inga planer på att det kommer läggas ner... men mycket går till export, mycket till Norge faktiskt, helst 20L versionerna, som är poppis bland små pizzerior bla... och tyskland etc...
Själv skulle jag aldrig ha en sån dånande maskin hemma... kanske om jag hade haft ett uterum... Skulle varit bättre om det kunde kylas ner i farten med hjälp av kolsyrepatron eller nåt liknande... så man slapp ha i kylskåpet 12h innan användning... Redigerat av Garrett, 09 August 2011 - 10:13. Postad 09 August 2011 - 10:40
Går ju att byta ut fläkten till en tystgående.
Men att den ibland lever om som fn. Som när man tappat öl mitt i natten är ju inte lika kul. Så de borde fixas bättre. Tycker den funkar bra annars men lite dumt att man måste kyla ölen i kylen i en massa timmar först. Postad 10 August 2011 - 10:56
Flopp. Men gillar man bara blaskig ljus lager så kan den säkert vara en Flipp.
Postad 12 August 2011 - 09:55
Jag gillar maskinen skarpt. Dock skulle det inte skada med lite fler olika fat... Den är helrätt vid mindre tillställningar. Då kan var och en gå och fylla på när det önskas
Postad 29 August 2012 - 18:46
Då var det min tur då. Fick en 6501 i en dammig oöppnad kartong, pös iväg och köpte en bubbla öl och har just startat efter 2 dygns kylning men det skummar bra. Kan man öppna den när fatet är fullt och lägga packningen i blöt en stund? Hur pyser man ut trycket? Jag kan inte sen nåt reglage för att ändra hastigheten på fläkten, finns den bara på vissa? Tråden lär väl knappast förljas efter så långt ide men pröva kan man ju alltid.
Redigerat av hellfire666, 29 August 2012 - 18:47. Postad 29 August 2012 - 19:05
Öppna kranen helt pucko. Redigerat av hellfire666, 29 August 2012 - 19:32. Postad 19 October 2014 - 07:15
Flopp enligt mig, för trixig att ladda och kyla ölen mm. Sen blir det inte billigare än att köpa en bunt flaskor på systemet.
Kul grej absolut men inte bra... Postad 12 December 2014 - 20:58
Går det att köpa öl till en sån här fortfarande?
Hur stort är utbudet? Postad 12 December 2014 - 21:50
Verkar som att det bara finns ett typ av fat kvar att köpa
http://www.systembol...=searchquery%2c Redigerat av Unregistereda299ec85, 12 December 2014 - 21:50. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |