Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Achievmentsranking är uppe

680 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 August 2007 - 14:31

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
finns det fortf folk som fuskar och "laddar" in andras achievments på xbl? jag la ner direkt när jag fick höra talas om det.

Postad 23 August 2007 - 15:11

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

finns det fortf folk som fuskar och "laddar" in andras achievments på xbl? jag la ner direkt när jag fick höra talas om det.

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, jag skulle nog tro att det finns kvar. Jag anser själv att jag är både bra på spel i allmänhet och lägger mycket tid på 360:an och har strax över 30k. Så när jag ser nån med >100k så måste den personen antingen fuskat eller lagt i princip all sin vakna tid på att spela. Vilket som; personen har ju inget liv.

-lk

Postad 23 August 2007 - 16:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Men man kan ju alltid spela för sin egen del (egen utmaning). Om det går alltid att fråga ut en annan om hur han klarade vissa achievments :D

Postad 28 September 2007 - 10:15

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
Tips:

CSI: Hard Evidence, världens tråkigaste och fulaste spel, visst, men 1000 pinnar på 5-6 timmar.
5x200 :P

Postad 04 October 2007 - 01:38

yacob
  • yacob
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
Ursäkta men kommer nog framstå lite bakom the såkallade flötet när den här frågan ställs - Vad har man achivmentspoängen till mer än en siffra på mitt live-konto?
Om det bara är poäng som inte genererar mer än just siffror under mitt namn så har jag nog lite svårt att motivera mig varför jag bör satsa så hårt på dessa poäng.

/ Jacob

Postad 04 October 2007 - 02:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Vi skulle kunna säga det, men det är nog bättre du upplever överraskningen själv när du kommer till dina första 5000 poäng. Det är det värt, mycket mer än så vill jag inte förstöra för dig :)

Postad 04 October 2007 - 09:54

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
1400 pinnar efter ett halvår så jag hoppas den där överraskningen vid 5000 finns kvar om ett år eller två... :)

Postad 04 October 2007 - 10:04

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Börjar närma mig 9k gränsen nu efter att ha spelat sedan releasen, satsar inte så mycket på att bara jaga achivements, brukar bara kolla lite allmänt vilken speltid visa kommer ta, visar det sig att det bara kräver att jag plockar upp en extra bok på banan eller något sådant så kan man lika gärna passa på att ta den, annars spelar jag bara igenom ett spel tills jag känner mig nöjd med det, orkar inte spela igenom det flera gånger bara för att få de där 500 extra pointsen....

Postad 04 October 2007 - 10:18

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Hur har jag kunnat missa dessa trådar.. Nu måste jag ju verkligen koppla min box till nätverket igen så att jag kan uppdater min score.. :) Inte för att den är mkt högre men någon placering lär man ju ta.. hehe..

Postad 04 October 2007 - 11:14

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
10.000 gränserna är roliga att passera :)

Postad 04 October 2007 - 11:34

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
Börjar väl också närma mig 9k, Bioshock är det enda spelet jag tagit alla acheivements i. Orkar inte "jaga" hur mycket som helst... Fick rätt många points på Oblivion också...

Postad 04 October 2007 - 11:50

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Ursäkta men kommer nog framstå lite bakom the såkallade flötet när den här frågan ställs - Vad har man achivmentspoängen till mer än en siffra på mitt live-konto?
Om det bara är poäng som inte genererar mer än just siffror under mitt namn så har jag nog lite svårt att motivera mig varför jag bör satsa så hårt på dessa poäng.

/ Jacob

<{POST_SNAPBACK}>

Man skulle väl kunna likna det vid sport. Vissa tränar för att hålla sig i form och andra för att ta ett OS-guld. Medaljen i sig har ingen som helst nytta än att visa alla andra att man åstadkommit något som inte alla andra klarar.

-lk

Postad 04 October 2007 - 15:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Man skulle väl kunna likna det vid sport. Vissa tränar för att hålla sig i form och andra för att ta ett OS-guld. Medaljen i sig har ingen som helst nytta än att visa alla andra att man åstadkommit något som inte alla andra klarar.

Precis, det är skrytpoäng. Är det någon i Sverige som har klarat Earth Defence Force på svåraste svårighetsgraden nu månntro? Det var det inte när jag klarade det iallafall <_<

Postad 04 October 2007 - 15:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

/ Jacob

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bara skrytpoäng.

Postad 05 October 2007 - 00:59

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0

Precis, det är skrytpoäng. Är det någon i Sverige som har klarat Earth Defence Force på svåraste svårighetsgraden nu månntro? Det var det inte när jag klarade det iallafall :P

<{POST_SNAPBACK}>

För att du är den enda som spelade det skitspelet <_<

Postad 05 October 2007 - 01:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hur vet du att det är ett skitspel om du inte spelat det <_< ?

Nejdu, jag kan lova dig att det var svårt och frustrerande. 71% på Gamerankings, så inget fel på själva spelet.

Två snabba citat jag plockade upp som ger en hint om svårighetsgraden:

Nordicgamers:

Detta kommer du få möjlighet att göra över 53 uppdrag, på fem svårighetsgrader. De som finns är Easy, Normal, Hard, Hardest och Inferno, där Easy i princip är för lätt, och Inferno bland de coolaste och svåraste spelupplevelserna någonsin.

Intervju med utvecklaren (kul att de ens ställer frågan :P ):

Many have commented on the challenge of playing on the higher difficulty levels.  To your knowledge has anyone finished EDF 2017 on “Inferno”?

Yes. In the higher difficulty levels, the weapons will become stronger. So if you stick with it, it’s not an impossible level to clear. If it’s still hard, I suggest you to try the co-op mode. If you play with a partner, you’ll have much stronger fire power.

Men visst, du är välkommen att prova på. Spelet är ändå bra, så det gör inget om du bara klarar normal :P

Postad 18 October 2007 - 10:00

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Nu är det bevisat att Achievements är den viktigaste faktorn för 360:s popularitet ! :wub:

Achievements improve game reviews and sales, says study

-lk

Postad 18 October 2007 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

It also found that games which keep their achievements secret generate less revenue than those who expose them to players upfront.

Hehe :wub:

Iofs tror jag nog att spel som inte är så bra men har lätta achievments säljer mycket bättre än vad de skulle gjort om de inte hade achievments. Varierade eller inte.

Postad 30 November 2007 - 17:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=Gv-kv4QJnV8

Kolla in det här spelet. Enklare achievmentspoints existerar nog inte :lol:

Jag säger varsågod på förhand Lillkille :unsure:

Postad 30 November 2007 - 19:18

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=Gv-kv4QJnV8

Kolla in det här spelet. Enklare achievmentspoints existerar nog inte :lol:

Jag säger varsågod på förhand Lillkille :P

OMG! Slår tom NBA 2K6 som tog mig ca 5min att få 1000p i :D Men, nu är jag helt ärlig alltså, senaste månadens storsläpp har gjort att jag tappat lite fokus på GS jagande. Men nu kanske man skulle hyra detta och trycka upp mina poäng över 40000 ... *fundera*

-lk

Postad 30 November 2007 - 21:36

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
ja men det där spelet verkar ju kul :P

Postad 01 December 2007 - 01:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

OMG! Slår tom NBA 2K6 som tog mig ca 5min att få 1000p i :P Men, nu är jag helt ärlig alltså, senaste månadens storsläpp har gjort att jag tappat lite fokus på GS jagande.

Du har väl haft fullt upp med att samla achievments i LEGO Star Wars amiright? Jag ligger på ynka 31 000 men jag spelar inte några lätta/snabba spel direkt B) . Längesen nu.

Samlar i Flatout för tillfället. Det tar ett tag, de är rätt knepiga. Blazing Angels 2 är mycket enklare än ettan åtminstone och mycket mer varierade achievments.

Egentligen vet jag inte varför jag samlar. Samlar nog mer för min egen känsla av accomplishment än att tävla med andra. Jag vet att jag inte slår fegisarna som lirar 24/7 och spelar alla spel ändå :lol:

Det är viktigare imo att kunna stoltsera med svåra achievments än nobrainers :D

Postad 01 December 2007 - 09:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Vi skulle kunna säga det, men det är nog bättre du upplever överraskningen själv när du kommer till dina första 5000 poäng. Det är det värt, mycket mer än så vill jag inte förstöra för dig :P

Jisses, det dröjer innan jag är där. Har bara runt 3500 än och har hållt på snart två år (i och för sig bara ett år på Live).

Postad 01 December 2007 - 10:00

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0
Du spelar väl inte Live heller, Zoiler? Finns ju många achievements (bland annat i Flatout) som bara går att få Live). Undantaget Cod4, som inte har några Live-achievements.

Postad 01 December 2007 - 17:02

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Nä, jag gör ju inte det. Så där missar jag en del. Flatout har bara 200pts LIVE dock. Finns de som är mycket värre såsom PDZ, BF2: Modern Combat och Far Cry: Instincts för att nämna några. Typ 30% singelplayer och resten multiplayer.

Postad 04 January 2008 - 01:04

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

Vi skulle kunna säga det, men det är nog bättre du upplever överraskningen själv när du kommer till dina första 5000 poäng. Det är det värt, mycket mer än så vill jag inte förstöra för dig :unsure:

Jisses, det dröjer innan jag är där. Har bara runt 3500 än och har hållt på snart två år (i och för sig bara ett år på Live).

Vad är det som ska hända vid 5000, passerade det för att tag sedan men hände ingenting? :P

Postad 04 January 2008 - 01:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Vad är det som ska hända vid 5000, passerade det för att tag sedan men hände ingenting? :unsure:

Ingenting alls. Ville bara sporra killen att försöka ta lite poäng :P

Postad 04 January 2008 - 01:13

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Jag har blivit lurad.. :P

Riktigt kul :unsure:

Postad 04 January 2008 - 01:16

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Hoppas du fick ut något av det ändå :unsure:

Postad 04 January 2008 - 10:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Själv har jag passerat 9000 strecket nu å siktar in mig på 10000!!! ;)

Postad 04 January 2008 - 12:02

TukTuk
  • TukTuk
  • Lärjunge

• 252 inlägg
  • 0

Jag har blivit lurad.. :lol:

Riktigt kul ;)

Haha! Jag med! När jag läste tråden trodde jag att man kanske fick 1-månad gratis live och läste både ivrigt och med ett fånigt hopp vidare.

Med tanke på att MS får pengar för varje sålt spel så ligger det väl även i deras intresse? Finns säkert de som spelar spel som de egentligen inte tycker är roliga men ger många snabba poäng...

Postad 04 January 2008 - 12:49

JMKbiker
  • JMKbiker
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0
Det finns fler än jag som var så korkade att det gick på detta.. ;)
Zoiler is EVIL!

Liten anekdot:
Satt en kväll och spelade, hade närmare 5000 i poäng, min sambo undrade om jag skulle vara uppe länge till. Svarade att jag bara skulle spela några minuter till för att passera 5000, har läst att det ska hända något då. Efter fyra timmar går jag och lägger mig...
Min sambo:
- klara du det?
Jag:
-mmmm
Sambo:
- Vad hände?
Jag:
- *mummel*, *mummel*, är trött nu berättar imorgon...
:lol:

Postad 04 January 2008 - 12:55

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Det finns fler än jag som var så korkade att det gick på detta.. ;)
Zoiler is EVIL!

Liten anekdot:
Satt en kväll och spelade, hade närmare 5000 i poäng, min sambo undrade om jag skulle vara uppe länge till. Svarade att jag bara skulle spela några minuter till för att passera 5000, har läst att det ska hända något då. Efter fyra timmar går jag och lägger mig...
Min sambo:
- klara du det?
Jag:
-mmmm
Sambo:
- Vad hände?
Jag:
:lol:

hehe.. :lol:

Postad 04 January 2008 - 18:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Med tanke på att MS får pengar för varje sålt spel så ligger det väl även i deras intresse? Finns säkert de som spelar spel som de egentligen inte tycker är roliga men ger många snabba poäng...

De har haft tävlingar typ.. men jag tror bara det hänt i USA. Det som skett är att om man samlat in en viss gamerscore under en viss tid så har de fått saker för det, MS points eller nedladdningsbart material beroende på hur mycket man klarat. Tror det hänt 2 ggr totalt.

Jag tycker de borde köra hårt på idéen med ett belöningssystem för detta. Att det ska omvandlas till MS points eller varför inte "pengar" att köpa riktiga spel för? Det hade varit kanon och hade säkerligen resulterat i ännu lite bättre spelförsäljning och LIVE försäljning.

Jag antar att jag fick skulden som vanligt ;) ? Men nu har du lärt dig en läxa; tro inte på allt som skrivs på internet. Det finns hjärtlösa uslingar överallt :unsure:

Postad 05 January 2008 - 21:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Woohoo! Passerade 2000 poäng idag. Dags att se upp där uppe i toppen. B)

Postad 05 January 2008 - 21:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Congratz. Du är typ topp 130 på Minhembios leaderboard B)

Men du har väl haft rätt svåra spel också (forza 2 t ex)?

Postad 05 January 2008 - 22:15

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Tack. B)

Topp 3 gamescore är Forza 2, Crackdown, Puzzle Quest.

(Japp, tredje högsta spelet har 200 poäng. ;) )

Nästa (förutom lite achivements plockande i Crackdown) lär bli Bioshock som fortfarande ligger och väntar på att bli spelat. Lär vara några enkla poäng där. PGR3 ska jag nog också plocka lite i har några banor kvar innan grund-achivementsen dyker upp... Skiter dock i Guld+Platina achivementsen; tycker PGR3 är för dåligt för att orka spela det på svårt.

Nästa svåra achivementsplockande lär bli i
Spoiler

Edit: Wow. Tom 128 i Hembio toppen. :huh: Har LillKille slutat uppdatera den listan eller ska man skicka honom ett PM om att man vill vara med?

Redigerat av Unregistered6810b893, 05 January 2008 - 22:26.

Postad 05 January 2008 - 22:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

PGR3 ska jag nog också plocka lite i har några banor kvar innan grund-achivementsen dyker upp... Skiter dock i Guld+Platina achivementsen; tycker PGR3 är för dåligt för att orka spela det på svårt.

Tyckte samma. Gav upp när jag insåg att jag aldrig skulle klara konbanorna på min TV (svårt att se konerna, gult suger) B)

Dead or Alive Xtreme 2

Där kom det ja ;)

Har LillKille slutat uppdatera den listan eller ska man skicka honom ett PM om att man vill vara med?

Du får nog PMa honom. Har inte sett honom posta på länge nu (däremot varit inne). Undrar vart han tagit vägen :huh:

Postad 05 January 2008 - 22:57

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Hehe detta är onekligen en lista som inte är positivt att toppa. Aldrig kännt att jag velat ha achivements i ett spel, först nu när jag skaffat COD4 jag börjat snegla på dem. Ett gift som är svårt att få ur kroppen när det väl tagit sig in...

Postad 05 January 2008 - 23:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ett gift som är svårt att få ur kroppen när det väl tagit sig in...

Om man köper in spel som man aldrig annars skulle köpt in, eller plågar sig igenom spel bara för att få vissa achievments... då kanske det inte är jättepositivt. Men om man bara köper spel man annars tänkt köpa och ser achievments som en morot att utforska spelet lite mer och ge lite mer spelvärde för pengarna så är det bara bra att de finns där.

Jag var fast i fällan ett tag där genom att köpa in skitspel som Bionicle Heroes och basketspel osv. Men jag tog mig ur och spelar idag bara spel som jag finner intressanta. Och då är achievments kanon. Det är onekligen belönande att få lite lön för mödan i form av det härliga ljudet som ploppar upp när man får en achievment B) . Det ger spelen lite mer mening.

Postad 05 January 2008 - 23:59

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Har man väl köpt ett spel så vill man ju få ut så mycket av det som möjligt.

Dock drar jag gränsen att köpa skitspel bara för att det är enkla poäng... Just nu iallafall. B)

Postad 06 January 2008 - 16:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Dock drar jag gränsen att köpa skitspel bara för att det är enkla poäng... Just nu iallafall. :)

Ja du köper skitspel med svåra poäng istället B)

Postad 06 January 2008 - 20:26

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Tjena

Är snart uppe i 10'000 GS :P
Bara typ 35 GS kvar hehe.

Måste man PM:a skaparen av den där listan för att komma med? :)

Postad 07 January 2008 - 04:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Han är som sagt lite AFK för tillfället... men prova.

Skriv upp dig här om du inte gjort det:

https://www.minhembi...s...0&start=270

Postad 08 January 2008 - 22:48

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Zoiler: jag försvann från listan när du uppdaterade den... 9195 poäng har jag ;)

Postad 09 January 2008 - 00:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jo, du låg ju på 50:e ;)

Men alltså, den manuella är ju så ouppdaterad så det stämmer ju ändå inte =/.

Postad 09 January 2008 - 08:58

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Ja du köper skitspel med svåra poäng istället B)

Heh. Sant. Det är faktiskt ett skitspel, med svåra poäng. (Jag utgår från att vi pratar om samma spel. :D )

För övrigt har vår hjälte LillKille uppdaterat listan nu. 136 hamnade man på efter uppdateringen.

Ska iallafall in på topp 100 snart... ;)

Postad 09 January 2008 - 13:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag är femma off the record ;) . Har inte spelat så mycket på senaste så jag tappar på toppen =/.

Men det betyder ju att Lillkille lever. Då har han nog avlagt ett nyårslöfte att inte posta på Minhembio.com B)

Postad 09 January 2008 - 14:06

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Kan du inte bara släpa din 360 till ett nätverksuttag då och då åtminstonde?

Så den kan synka achivementsen mot Live menar jag....

Annars är det ju lätt att hävda att man 'inofficellt' har gazillions av poäng...

Redigerat av Unregistered6810b893, 09 January 2008 - 14:07.

Postad 09 January 2008 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jasså du Humming. Du tror alltså att jag ljuger om såna bagateller ;) ! Jag borde ju satsat på förstaplatsen isåfall B)

Ca 30k efter ett års ägo är inget speciellt. Orka koppla ur och släpa ned 360n och köpa nätverkskabel bara för att bevisa något sådant. Jag lägger ju inte in mig på topp 50 listan av den orsaken, men om man inte ens får nämna vad man har till såna man antar tror på en...ok (jag har inte kollat din gamerscore och vet inte vad du heter på LIVE. Jag trodde på dig ändå).

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.