Postad 23 August 2007 - 14:31
Postad 23 August 2007 - 15:11
Jepp, jag skulle nog tro att det finns kvar. Jag anser själv att jag är både bra på spel i allmänhet och lägger mycket tid på 360:an och har strax över 30k. Så när jag ser nån med >100k så måste den personen antingen fuskat eller lagt i princip all sin vakna tid på att spela. Vilket som; personen har ju inget liv.finns det fortf folk som fuskar och "laddar" in andras achievments på xbl? jag la ner direkt när jag fick höra talas om det.
-lk
Postad 23 August 2007 - 16:10
Men man kan ju alltid spela för sin egen del (egen utmaning). Om det går alltid att fråga ut en annan om hur han klarade vissa achievmentsfinns det fortf folk som fuskar och "laddar" in andras achievments på xbl? jag la ner direkt när jag fick höra talas om det.
Postad 28 September 2007 - 10:15
CSI: Hard Evidence, världens tråkigaste och fulaste spel, visst, men 1000 pinnar på 5-6 timmar.
5x200
Postad 04 October 2007 - 01:38
Om det bara är poäng som inte genererar mer än just siffror under mitt namn så har jag nog lite svårt att motivera mig varför jag bör satsa så hårt på dessa poäng.
/ Jacob
Postad 04 October 2007 - 02:08
Postad 04 October 2007 - 09:54
Postad 04 October 2007 - 10:04
Postad 04 October 2007 - 10:18
Postad 04 October 2007 - 11:34
Postad 04 October 2007 - 11:50
Man skulle väl kunna likna det vid sport. Vissa tränar för att hålla sig i form och andra för att ta ett OS-guld. Medaljen i sig har ingen som helst nytta än att visa alla andra att man åstadkommit något som inte alla andra klarar.Ursäkta men kommer nog framstå lite bakom the såkallade flötet när den här frågan ställs - Vad har man achivmentspoängen till mer än en siffra på mitt live-konto?
Om det bara är poäng som inte genererar mer än just siffror under mitt namn så har jag nog lite svårt att motivera mig varför jag bör satsa så hårt på dessa poäng.
/ Jacob
-lk
Postad 04 October 2007 - 15:28
Precis, det är skrytpoäng. Är det någon i Sverige som har klarat Earth Defence Force på svåraste svårighetsgraden nu månntro? Det var det inte när jag klarade det iallafallMan skulle väl kunna likna det vid sport. Vissa tränar för att hålla sig i form och andra för att ta ett OS-guld. Medaljen i sig har ingen som helst nytta än att visa alla andra att man åstadkommit något som inte alla andra klarar.
Postad 04 October 2007 - 15:57
Ursäkta men kommer nog framstå lite bakom the såkallade flötet när den här frågan ställs - Vad har man achivmentspoängen till mer än en siffra på mitt live-konto?
/ Jacob
Det är bara skrytpoäng.
Postad 05 October 2007 - 00:59
Precis, det är skrytpoäng. Är det någon i Sverige som har klarat Earth Defence Force på svåraste svårighetsgraden nu månntro? Det var det inte när jag klarade det iallafallMan skulle väl kunna likna det vid sport. Vissa tränar för att hålla sig i form och andra för att ta ett OS-guld. Medaljen i sig har ingen som helst nytta än att visa alla andra att man åstadkommit något som inte alla andra klarar.
För att du är den enda som spelade det skitspelet
Postad 05 October 2007 - 01:50
Nejdu, jag kan lova dig att det var svårt och frustrerande. 71% på Gamerankings, så inget fel på själva spelet.
Två snabba citat jag plockade upp som ger en hint om svårighetsgraden:
Nordicgamers:
Detta kommer du få möjlighet att göra över 53 uppdrag, på fem svårighetsgrader. De som finns är Easy, Normal, Hard, Hardest och Inferno, där Easy i princip är för lätt, och Inferno bland de coolaste och svåraste spelupplevelserna någonsin.
Intervju med utvecklaren (kul att de ens ställer frågan
Many have commented on the challenge of playing on the higher difficulty levels. To your knowledge has anyone finished EDF 2017 on “Inferno”?
Yes. In the higher difficulty levels, the weapons will become stronger. So if you stick with it, it’s not an impossible level to clear. If it’s still hard, I suggest you to try the co-op mode. If you play with a partner, you’ll have much stronger fire power.
Men visst, du är välkommen att prova på. Spelet är ändå bra, så det gör inget om du bara klarar normal
Postad 18 October 2007 - 10:00
Achievements improve game reviews and sales, says study
-lk
Postad 18 October 2007 - 13:50
It also found that games which keep their achievements secret generate less revenue than those who expose them to players upfront.
Hehe
Iofs tror jag nog att spel som inte är så bra men har lätta achievments säljer mycket bättre än vad de skulle gjort om de inte hade achievments. Varierade eller inte.
Postad 30 November 2007 - 17:53
Kolla in det här spelet. Enklare achievmentspoints existerar nog inte
Jag säger varsågod på förhand Lillkille
Postad 30 November 2007 - 19:18
OMG! Slår tom NBA 2K6 som tog mig ca 5min att få 1000p ihttp://www.youtube.c...h?v=Gv-kv4QJnV8
Kolla in det här spelet. Enklare achievmentspoints existerar nog inte![]()
Jag säger varsågod på förhand Lillkille
-lk
Postad 01 December 2007 - 01:17
Du har väl haft fullt upp med att samla achievments i LEGO Star Wars amiright? Jag ligger på ynka 31 000 men jag spelar inte några lätta/snabba spel direktOMG! Slår tom NBA 2K6 som tog mig ca 5min att få 1000p i
Men, nu är jag helt ärlig alltså, senaste månadens storsläpp har gjort att jag tappat lite fokus på GS jagande.
Samlar i Flatout för tillfället. Det tar ett tag, de är rätt knepiga. Blazing Angels 2 är mycket enklare än ettan åtminstone och mycket mer varierade achievments.
Egentligen vet jag inte varför jag samlar. Samlar nog mer för min egen känsla av accomplishment än att tävla med andra. Jag vet att jag inte slår fegisarna som lirar 24/7 och spelar alla spel ändå
Det är viktigare imo att kunna stoltsera med svåra achievments än nobrainers
Postad 01 December 2007 - 09:57
Jisses, det dröjer innan jag är där. Har bara runt 3500 än och har hållt på snart två år (i och för sig bara ett år på Live).Vi skulle kunna säga det, men det är nog bättre du upplever överraskningen själv när du kommer till dina första 5000 poäng. Det är det värt, mycket mer än så vill jag inte förstöra för dig
Postad 01 December 2007 - 10:00
Postad 01 December 2007 - 17:02
Postad 04 January 2008 - 01:04
Jisses, det dröjer innan jag är där. Har bara runt 3500 än och har hållt på snart två år (i och för sig bara ett år på Live).Vi skulle kunna säga det, men det är nog bättre du upplever överraskningen själv när du kommer till dina första 5000 poäng. Det är det värt, mycket mer än så vill jag inte förstöra för dig
Vad är det som ska hända vid 5000, passerade det för att tag sedan men hände ingenting?
Postad 04 January 2008 - 01:10
Ingenting alls. Ville bara sporra killen att försöka ta lite poängVad är det som ska hända vid 5000, passerade det för att tag sedan men hände ingenting?
Postad 04 January 2008 - 12:02
Jag har blivit lurad..
![]()
Riktigt kul
Haha! Jag med! När jag läste tråden trodde jag att man kanske fick 1-månad gratis live och läste både ivrigt och med ett fånigt hopp vidare.
Med tanke på att MS får pengar för varje sålt spel så ligger det väl även i deras intresse? Finns säkert de som spelar spel som de egentligen inte tycker är roliga men ger många snabba poäng...
Postad 04 January 2008 - 12:49
Zoiler is EVIL!
Liten anekdot:
Satt en kväll och spelade, hade närmare 5000 i poäng, min sambo undrade om jag skulle vara uppe länge till. Svarade att jag bara skulle spela några minuter till för att passera 5000, har läst att det ska hända något då. Efter fyra timmar går jag och lägger mig...
Min sambo:
- klara du det?
Jag:
-mmmm
Sambo:
- Vad hände?
Jag:
- *mummel*, *mummel*, är trött nu berättar imorgon...
Postad 04 January 2008 - 12:55
Det finns fler än jag som var så korkade att det gick på detta..
![]()
Zoiler is EVIL!
Liten anekdot:
Satt en kväll och spelade, hade närmare 5000 i poäng, min sambo undrade om jag skulle vara uppe länge till. Svarade att jag bara skulle spela några minuter till för att passera 5000, har läst att det ska hända något då. Efter fyra timmar går jag och lägger mig...
Min sambo:
- klara du det?
Jag:
-mmmm
Sambo:
- Vad hände?
Jag:
- *mummel*, *mummel*, är trött nu berättar imorgon...
hehe..
Postad 04 January 2008 - 18:46
De har haft tävlingar typ.. men jag tror bara det hänt i USA. Det som skett är att om man samlat in en viss gamerscore under en viss tid så har de fått saker för det, MS points eller nedladdningsbart material beroende på hur mycket man klarat. Tror det hänt 2 ggr totalt.Med tanke på att MS får pengar för varje sålt spel så ligger det väl även i deras intresse? Finns säkert de som spelar spel som de egentligen inte tycker är roliga men ger många snabba poäng...
Jag tycker de borde köra hårt på idéen med ett belöningssystem för detta. Att det ska omvandlas till MS points eller varför inte "pengar" att köpa riktiga spel för? Det hade varit kanon och hade säkerligen resulterat i ännu lite bättre spelförsäljning och LIVE försäljning.
Jag antar att jag fick skulden som vanligt- *mummel*, *mummel*, är trött nu berättar imorgon...
Postad 05 January 2008 - 21:31
Postad 05 January 2008 - 21:55
Men du har väl haft rätt svåra spel också (forza 2 t ex)?
Postad 05 January 2008 - 22:15
Topp 3 gamescore är Forza 2, Crackdown, Puzzle Quest.
(Japp, tredje högsta spelet har 200 poäng.
Nästa (förutom lite achivements plockande i Crackdown) lär bli Bioshock som fortfarande ligger och väntar på att bli spelat. Lär vara några enkla poäng där. PGR3 ska jag nog också plocka lite i har några banor kvar innan grund-achivementsen dyker upp... Skiter dock i Guld+Platina achivementsen; tycker PGR3 är för dåligt för att orka spela det på svårt.
Nästa svåra achivementsplockande lär bli i
Edit: Wow. Tom 128 i Hembio toppen.
Redigerat av Unregistered6810b893, 05 January 2008 - 22:26.
Postad 05 January 2008 - 22:47
Tyckte samma. Gav upp när jag insåg att jag aldrig skulle klara konbanorna på min TV (svårt att se konerna, gult suger)PGR3 ska jag nog också plocka lite i har några banor kvar innan grund-achivementsen dyker upp... Skiter dock i Guld+Platina achivementsen; tycker PGR3 är för dåligt för att orka spela det på svårt.
Där kom det jaDead or Alive Xtreme 2
Du får nog PMa honom. Har inte sett honom posta på länge nu (däremot varit inne). Undrar vart han tagit vägenHar LillKille slutat uppdatera den listan eller ska man skicka honom ett PM om att man vill vara med?
Postad 05 January 2008 - 22:57
Postad 05 January 2008 - 23:15
Om man köper in spel som man aldrig annars skulle köpt in, eller plågar sig igenom spel bara för att få vissa achievments... då kanske det inte är jättepositivt. Men om man bara köper spel man annars tänkt köpa och ser achievments som en morot att utforska spelet lite mer och ge lite mer spelvärde för pengarna så är det bara bra att de finns där.Ett gift som är svårt att få ur kroppen när det väl tagit sig in...
Jag var fast i fällan ett tag där genom att köpa in skitspel som Bionicle Heroes och basketspel osv. Men jag tog mig ur och spelar idag bara spel som jag finner intressanta. Och då är achievments kanon. Det är onekligen belönande att få lite lön för mödan i form av det härliga ljudet som ploppar upp när man får en achievment
Postad 05 January 2008 - 23:59
Dock drar jag gränsen att köpa skitspel bara för att det är enkla poäng... Just nu iallafall.
Postad 06 January 2008 - 16:23
Ja du köper skitspel med svåra poäng iställetDock drar jag gränsen att köpa skitspel bara för att det är enkla poäng... Just nu iallafall.
Postad 06 January 2008 - 20:26
Är snart uppe i 10'000 GS
Bara typ 35 GS kvar hehe.
Måste man PM:a skaparen av den där listan för att komma med?
Postad 07 January 2008 - 04:01
Skriv upp dig här om du inte gjort det:
https://www.minhembi...s...0&start=270
Postad 08 January 2008 - 22:48
Postad 09 January 2008 - 00:58
Men alltså, den manuella är ju så ouppdaterad så det stämmer ju ändå inte =/.
Postad 09 January 2008 - 08:58
Ja du köper skitspel med svåra poäng istället
Heh. Sant. Det är faktiskt ett skitspel, med svåra poäng. (Jag utgår från att vi pratar om samma spel.
För övrigt har vår hjälte LillKille uppdaterat listan nu. 136 hamnade man på efter uppdateringen.
Ska iallafall in på topp 100 snart...
Postad 09 January 2008 - 13:40
Men det betyder ju att Lillkille lever. Då har han nog avlagt ett nyårslöfte att inte posta på Minhembio.com
Postad 09 January 2008 - 14:06
Så den kan synka achivementsen mot Live menar jag....
Annars är det ju lätt att hävda att man 'inofficellt' har gazillions av poäng...
Redigerat av Unregistered6810b893, 09 January 2008 - 14:07.
Postad 09 January 2008 - 15:03
Ca 30k efter ett års ägo är inget speciellt. Orka koppla ur och släpa ned 360n och köpa nätverkskabel bara för att bevisa något sådant. Jag lägger ju inte in mig på topp 50 listan av den orsaken, men om man inte ens får nämna vad man har till såna man antar tror på en...ok (jag har inte kollat din gamerscore och vet inte vad du heter på LIVE. Jag trodde på dig ändå).
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?