Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Beställnings/bokningstråden

626 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 januari 2007 - 12:41

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Bra gjort TinyJoel, jag har med suttit och undrat varför paketet inte vill lämna tyskland

<{POST_SNAPBACK}>

:D

Jag satt också och tänkte på det, fin fint att vi får våra Wiis på måndag! YEEES! Bra jobbat av Amazon.de också, måste jag säga;) 10!

<{POST_SNAPBACK}>

Ropa inte hej ännu, mycket kan hända.

nice.. vad uppgav du till posten för att få de nya kollinummret?

<{POST_SNAPBACK}>

Paketnumret som man fick av Amazon när paketet skickades. Står i ens kundbild.

Postad 13 januari 2007 - 12:43

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag bara ringde till dom och sa att jag beställt ett paket från tyskland i torsdags, men så hade jag hört att kollinrt ändrats, så gav jag henne mitt gamla så fick jag det nya:)
BTW hon sa att kollinrsökningen låg nere för tillfället, så om ert nya kollnr inte funkar så e det därför;)

Postad 13 januari 2007 - 12:48

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
jag ringde och fick mitt nummer nu.. men hon sa att kolli sök var nere för tillfället

EDIT:

2007-01-12 16:48 Malmö Försändelsen har sorterats
2007-01-12 14:51 UPK Malmö Försändelsen har sorterats

Redigerat av x-dream, 13 januari 2007 - 14:42.

Postad 13 januari 2007 - 14:57

Unregistered45e7a0dc
  • Unregistered45e7a0dc
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Var precis och hämtade min tyska wii nu =), kul att man sitter med 2 st nu, bara att sälja vidare 1 :D

Postad 13 januari 2007 - 19:38

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

Var precis och hämtade min tyska wii nu =), kul att man sitter med 2 st nu, bara att sälja vidare 1 :)

<{POST_SNAPBACK}>

Lyckos dig :)

Min ligger i Solna enligt posten.se och blir dammig, lär väl få den på måndag.

Postad 14 januari 2007 - 01:41

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tjipptjopp,

Vad blir totalpriset från Amazon ? med frakt och hela faderullan?

Postad 14 januari 2007 - 01:46

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Tjipptjopp,

<{POST_SNAPBACK}>

Jag betalade 2459:-

Postad 14 januari 2007 - 01:56

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Det lät som ett fint pris, hur länge tog det för dig att få wii'n?

Börjar bli lite sugen på denna, kanske lika bra att sälja iväg 360'n :)

Postad 14 januari 2007 - 05:51

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Tjipptjopp,

<{POST_SNAPBACK}>

Om du bara köper själva konsolen så blir det € 269,05 inkl frakt vilket blir 2.454 SEK. Eftersom man köper inom EU är det tulllfritt.

Wii är just nu slut på Amazon.de och kommer först in på lager igen om 2-5 veckor.

Jag beställde min i torsdags den 11 jan och får den nu på måndag den 15 jan om Posten sköter sig.

Postad 14 januari 2007 - 11:06

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
nån som har köpt en komponent kabel från play-asia? hur länge fick ni vänta?

Postad 14 januari 2007 - 11:39

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

nån som har köpt en komponent kabel från play-asia? hur länge fick ni vänta?

<{POST_SNAPBACK}>

Köp MadCatz på Webhallen.com eller Games egna på din lokala Gamebutik. Bägge kostar 249:-/st.

Postad 14 januari 2007 - 13:21

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Tjipptjopp,

<{POST_SNAPBACK}>

Om du bara köper själva konsolen så blir det € 269,05 inkl frakt vilket blir 2.454 SEK. Eftersom man köper inom EU är det tulllfritt.

Wii är just nu slut på Amazon.de och kommer först in på lager igen om 2-5 veckor.

Jag beställde min i torsdags den 11 jan och får den nu på måndag den 15 jan om Posten sköter sig.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står ju att det fortfarande finns kvar på sidan, men jag är dålig på Tyska så jag vet iof inte.

Postad 14 januari 2007 - 13:51

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Det står ju att det fortfarande finns kvar på sidan, men jag är dålig på Tyska så jag vet iof inte.

<{POST_SNAPBACK}>

Det står "Redo att skickas om 2 till 5 veckor".

Postad bild

Postad 14 januari 2007 - 13:52

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
nåns amazon wii som har rört på sig? min är fortfarande i malmö, posten kör väl inget på söndagar?

Redigerat av x-dream, 14 januari 2007 - 13:53.

Postad 14 januari 2007 - 13:57

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det står "Redo att skickas om 2 till 5 veckor".

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Tack, då blir det ingen beställning då så väntar jag tills det kommer in nya eller något liknande.

Postad 14 januari 2007 - 14:11

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

nåns amazon wii som har rört på sig? min är fortfarande i malmö, posten kör väl inget på söndagar?

<{POST_SNAPBACK}>

Posten kör men ingen är där och registrerar ändringen förräns på natten mellan sönd/mån.

Postad 14 januari 2007 - 14:26

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Posten kör men ingen är där och registrerar ändringen förräns på natten mellan sönd/mån.

<{POST_SNAPBACK}>

allright... beställde en komponent kabel från play-asia nu iallafall 95:- ink frakt.. tar väl ett tag o få den

Postad 14 januari 2007 - 15:22

Wallen
  • Wallen
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Förlåt, jag vet att det här är säkert en jätteuttjatad fråga men. Är det någon som vet när nästa leverans kommer till Sverige? Eller nån spekulation? Jag har en bokning på komplett och elgiganten, och börjar snart bli galen på att vänta.

Postad 14 januari 2007 - 16:04

solwretep
  • solwretep
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Hur går det för er (inkl. mig) som lyckades trycka iväg en beställning på PC CITY medans köpknappen lyste?

Status när jag bokade var: Reserverad
Min status NU är följande: SKICKAD
Har ringt till dom och frågat men dom verkade inte kunna svara riktigt hur det egentligen låg till och att dom skulle höra av sig på onsdag (LOL!!!?) ...
Är det någon annan som har hört något med någon på PCcity?
Jag har inte heller fått något kollinummer... nån som fått det?

beställde i torsdags och statusen ändrades till "skickad" på fredag morgon.

Sen har jag pratat med en annan i telefon på pccity och han menade att den inte alls var skickad... hmmm fattar inget.

Postad 14 januari 2007 - 16:11

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Var det inte flera tidigare i tråden som berättade om att deras beställningar låg som skickade hos PC City men inte var skickade egentligen.
Verkar inte som om deras "Skickat status" stämmer.

Postad 14 januari 2007 - 16:21

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

allright... beställde en komponent kabel från play-asia nu iallafall 95:- ink frakt.. tar väl ett tag o få den

<{POST_SNAPBACK}>

Så sjukt billigt, skickade iväg en beställning också. Hoppas den är av ok kvalitet.

Postad 14 januari 2007 - 16:23

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Yes min ligger i Trelleborg, så jag får den imorrn:)

Postad bild

Redigerat av Unregisteredc83518bd, 14 januari 2007 - 16:23.

Postad 14 januari 2007 - 16:34

Unregisteredb7463f40
  • Unregisteredb7463f40
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Förlåt, jag vet att det här är säkert en jätteuttjatad fråga men. Är det någon som vet när nästa leverans kommer till Sverige? Eller nån spekulation? Jag har en bokning på komplett och elgiganten, och börjar snart bli galen på att vänta.

<{POST_SNAPBACK}>

1 mars ska det komma en sändning sen om det är nästa eller inte kan jag tyvärr inte svara på, men kommer det nån innan så är den nog inte stor...

Postad 14 januari 2007 - 16:42

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1 061 inlägg
  • 0
Pc City skulle skicka sina på måndag/tisdag var det nån som skrev tidigare... OnOff får wii 21 januari till huvudlagret.. så 22a/23e ska det finnas i butik

Postad 14 januari 2007 - 17:12

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle inte köpt den kabeln som Play-Asia säljer för $9.99 då den saknar guldpläterade kontakter. Guldpläterade kontakter minskar som vi alla vet risken för oxidation på kontaktytorna.

Postad 14 januari 2007 - 19:15

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle inte köpt den kabeln som Play-Asia säljer för $9.99 då den saknar guldpläterade kontakter. Guldpläterade kontakter minskar som vi alla vet risken för oxidation på kontaktytorna.

<{POST_SNAPBACK}>

nu ska vi inte överdriva eller.. tror kappast nån ser skillnaden mellan olika kabel märken

Postad 14 januari 2007 - 19:24

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

nu ska vi inte överdriva eller.. tror kappast nån ser skillnaden mellan olika kabel märken

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaden lär vara marginell, Mad Catz kabeln är guldpläterad. Sen är det ju upp till var och en om man tycker att det motiverar 150 bagis mer, själv resonerar jag som så att Wii är en leksak som endast används sporadiskt - en helt annan femma när det gäller DVD och liknande som används jämt.

Postad 14 januari 2007 - 19:38

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaden lär vara marginell, Mad Catz kabeln är guldpläterad. Sen är det ju upp till var och en om man tycker att det motiverar 150 bagis mer, själv resonerar jag som så att Wii är en leksak som endast används sporadiskt - en helt annan femma när det gäller DVD och liknande som används jämt.

<{POST_SNAPBACK}>

har en komponent switch den har inte guldpläterade kontakter så det spelar liksom ingen roll

Postad 15 januari 2007 - 05:03

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Jag lägger mer än gärna 150:- extra på att få en bättre kabel.

Gjorde precis en kollisökning och ser då att "Försändelsen är på väg till mottagaren.". Med andra ord blir det Wii idag efter jobbet. :)

Postad 15 januari 2007 - 10:49

zng
  • zng
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Min ligger också just nu hos servicestället, ser fram att traska ner där med kollit i högsta hugg efter jobbet

Postad 15 januari 2007 - 11:12

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Bli nog fan halvdag idag :)

15 jan kl 10&#58;25
Posten Företag Solna Frösunda, Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe

Postad 15 januari 2007 - 11:22

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Blir samma här. Sticker vid 12 snåret. :)

Postad 15 januari 2007 - 15:31

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
YES! Fick mail från PCity nu. De hade skickat min WII i fredags och när jag söker på kollinummret så står det att paketet kan hämtas ut i min ICA.
Nu är det dags att dra hem...

Postad 15 januari 2007 - 15:49

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Så ###### underbart. Posten :) har strulat med försändelsen så det blev ingen Wii idag. Finns en liten chans att det dyker upp på paketutlämningsstället efter 16. Hoppas...

Postad 15 januari 2007 - 17:23

zng
  • zng
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
wiii!

Synd och höra TinyJoel

Postad 15 januari 2007 - 17:34

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Synd och höra TinyJoel

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis avslutat ett samtal med Posten. Visade sig att dom "glömt" vissa paket på företagscenter pga "underbemanning". Jo men visst säger jag. Precis som vanligt gör Posten ett superbt arbete... :)

Nåväl, blir något att se fram emot imorgon då.

Postad 15 januari 2007 - 18:34

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0

Synd och höra TinyJoel

<{POST_SNAPBACK}>

Har precis avslutat ett samtal med Posten. Visade sig att dom "glömt" vissa paket på företagscenter pga "underbemanning". Jo men visst säger jag. Precis som vanligt gör Posten ett superbt arbete... :)

Nåväl, blir något att se fram emot imorgon då.

<{POST_SNAPBACK}>

tråkigt :P
hämtade ur min nyss iallafall =)

Postad 15 januari 2007 - 18:46

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

hämtade ur min nyss iallafall =)

<{POST_SNAPBACK}>

Spelar du inte? :)

Postad 15 januari 2007 - 20:23

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Jag fick mitt Wii levererat till dörren tidigare idag! Och jag måste säga att min farsa som aldrig tyckt om tv-spel är fullständigt lyrisk! Han hoppade runt på hela golvet när han spelade tennis! Sjukt roligt!

Postad 15 januari 2007 - 21:00

Unregistered6aab3424
  • Unregistered6aab3424
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Fan va trögt, vill ha en nu jag också :)

Postad 15 januari 2007 - 21:49

SweMart
  • SweMart
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0

15 jan kl 10&#58;25
Posten Företag Solna Frösunda, Försändelsen har passerat Postens Företagscenter för vidare transport till mottagarens Serviceställe

<{POST_SNAPBACK}>

Så där, några timmars spel och lite skön träningsvärk i gäddhänget :P

Lådan kom fram helskinnad, dnet24.de är bara att rekommendera - lysande service.

Postad 15 januari 2007 - 23:34

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

• 360 inlägg
  • 0
Hur många av er har beställt från mytoys.de och fått Wiin leverad till er? Verkar som det är endast den butiken kvar som har Wiin i lager just nu, om jag nu uppfattat det rätt från deras hemsida som står: "Delivery time: 2-4 working-days" =I Lager just nu?
Kan tyvärr inte tyska, utan använt Googles Wordtranslator för översättning till engelska. :)

Själv har jag redan Wiin, lånat ut till dom då och då för spela på Wiin, fast jobbigt behöva koppla in och ut hela tiden när tar hem den. Nu vill min systers barn också ha en och har förhandsbokat hos discshop sen dec. Ser ut det kommer ta ett tag till ifall dom får in några och därför letar efter alternativa butiker att beställa ifrån istället.

Postad 16 januari 2007 - 05:40

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Hur många av er har beställt från mytoys.de och fått Wiin leverad till er?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag beställde från Mytoys och betalade med kreditkort som dom angav som enda alternativ när man betalar för Wii och bor utanför Tyskland. Väntade på att saker skulle börja röra på sig när jag får ett mail där dom säger att dom "tyvärr" inte accepterar kreditkort som betalning utan endast banköverföring. Trots detta hade dom genomfört köpet och reserverat pengarna på mitt konto.

Jag vill och orkar inte hålla på med banköverföring så jag mailade Mytoys men fick inget svar så jag vände mig till VISA och sa som det var och dom hävde reservationen. Mailade till Mytoys igen och sa att jag hade varit i kontakt med VISA och att jag ville avboka ordern och då svarade dom - efter 15 minuter. Frågade om jag verkligen var säker på att jag ville avboka. Mailade tillbaka att så var fallet och då avbokade dom ordern.

Edit: Verkar inte som Mytoys riktigt vet vad som gäller och det ger ett oseriöst intryck så jag rekommenderar inte butiken.

Redigerat av TinyJoel, 16 januari 2007 - 05:43.

Postad 16 januari 2007 - 08:08

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Hur många av er har beställt från mytoys.de och fått Wiin leverad till er? Verkar som det är endast den butiken kvar som har Wiin i lager just nu, om jag nu uppfattat det rätt från deras hemsida som står: "Delivery time: 2-4 working-days" =I  Lager just nu?
Kan tyvärr inte tyska, utan använt Googles Wordtranslator för översättning till engelska. :)

Själv har jag redan Wiin, lånat ut till dom då och då för spela på Wiin, fast jobbigt behöva koppla in och ut hela tiden när tar hem den. Nu vill min systers barn också ha en och har förhandsbokat hos discshop sen dec. Ser ut det kommer ta ett tag till ifall dom får in några och därför letar efter alternativa butiker att beställa ifrån istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har fått mitt levererat förra veckan och har bara positiva upplevelser från MyToys - däremot verkar det som de har haft mycket strul med sina utländska kunder/leveranserna till utlandet, för nu står det på deras hemsida att Wiin bara levereras inom Tyskland.

Postad 16 januari 2007 - 08:25

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

...nu står det på deras hemsida att Wiin bara levereras inom Tyskland.

<{POST_SNAPBACK}>

Vilka flöjtar...

Postad 16 januari 2007 - 08:33

solwretep
  • solwretep
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
nu har jag spelat wii! Jättekul =)

beställde från pccity i torsdags av ren tur och slump

4000:- inkl zelda + extra fjärr , nästan som hittat

Postad 16 januari 2007 - 08:50

jhn
  • jhn
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Vilka flöjtar...

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, samtidigt är det kanske bäst så? Vad jag förstått tidigare i tråden har de inte lyckats med sina utlandsleveranser samtidigt som jag kan tänka mig att MyToys får det extra svårt när utlandskunder tex. just lyfter bort deras reserverade transaktioner :)

Så troligtvis är det bäst för både MyToys och kunderna att de slutar leverera utomlands...

Postad 16 januari 2007 - 09:13

Unregisteredf0b96276
  • Unregisteredf0b96276
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag hade också beställt från MyToys och fick samma strul med betalningen, mailade dom och sa att jag skulle föra över pengarna om jag visste att jag hade en wii som låg och väntade mig. Fick ett svar att det hade jag men när jag försökte föra över pengarna (har swedbank själv) så gick det inte med varken europabetalning eller utlandsbetalning så det sket sig :/

Postad 16 januari 2007 - 09:24

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Nja, samtidigt är det kanske bäst så? Vad jag förstått tidigare i tråden har de inte lyckats med sina utlandsleveranser samtidigt som jag kan tänka mig att MyToys får det extra svårt när utlandskunder tex. just lyfter bort deras reserverade transaktioner  :)

Så troligtvis är det bäst för både MyToys och kunderna att de slutar leverera utomlands...

<{POST_SNAPBACK}>

Vad har du för samröre med Mytoys egentligen? Inte fasiken kan du rättfärdiga att en butik som skriver att dom bara tar emot kreditkort som betalning när man köper Wii och bor utanför Tyskland reserverar pengarna på ens konto fast dom ens inte accepterar annat än banköverföring - vilket man får reda på efter att man angett kreditkortsnumret och genomfört köpet. Dom svarar inte heller på mail utan man får själv kontakta kortföretaget och be dom häva reservationen.

Att det blir "svårt" för Mytoys beror på att det är dom själva som felar.

Jag spärrade mitt kort omedelbart efter denna tråkiga historien och skaffade ett nytt. Liter inte ett piss på den butiken.

Postad 16 januari 2007 - 09:25

x-dream
  • x-dream
  • Användare

• 114 inlägg
  • 0
nån som beställt från gameseek.co.uk?

Zelda - £34.75
Wii Remote - £29.99

Kan det verkligen vara så billigt eller läggs det på nån avgift på det?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.