TF5700PVRt - Rapportera fel/önskade funktioner
532 svar till detta ämne
Postad 03 September 2007 - 09:50
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
- EPG funkar miserabelt dåligt! Jag har en gammal Sagem box (3-4 år gammal) och på den funkar EPG alltid. Men på TF5700PVRt så är det allt som oftast bara två program som listas upp och det varierar mellan kanalerna också, en kanal kan ha full lista medan exvis TV4 har två program från idag och sedan full lista för nästa dag. Saknar alltså alla programmen däremellan! Det bara måste vara ett firmwarefel!
- Sen har jag råkat ut för upprepade fall av korruption av inspelade program där några eller en hel hög program blivit korrupta (negativ fillängd eller ändrat filnamn eller liknande). En gång formaterade boxen om hela disken vid omstart! Också något som verkar vara firmware-bugg....
<{POST_SNAPBACK}>
1. Den här patchen (för firmware 3.00, appliceras med FWPatcher) har löst alla EPG-problem för mig helt klockrent. Det är inte en bugg som sådan i Topfields firmware, utan snarare ett designfel då dom har förutsatt att alla TV-distributörer sänder ut fullständig EPG-data (med långa beskrivningar) för hela perioden och inte ändrar/kompletterar info för befintliga program varje timme så som Boxer gör. 2. Det är inget som fixas med 3.00, har själv sett det även efter en helt ren uppdatering (firmwareuppdatering, fabriksåterställning och formattering). Firmware uppdateras enkelt med HDFW, en TAP som du skapar en mapp för i ProgramFiles, sedan laddar du upp önskad firmware i HDFW-mappen, kör programmet på boxen, väljer den firmware du vill lägga in och startar sedan om boxen när programmet uppmanar dig. ToppyTools är ett mer komplett alternativ då den t.ex automatiskt tar backup på dina inställningar och befintlig firmware för återställning ifall nåt skulle gå snett, men den har lite problem med TF5700 än så länge (den bootar inte om boxen automatiskt när den laddat upp firmware eller inställningar, och då tycker programmet att det tar för lång tid och avbryter resten av processen så du får göra inställningarna och aktivera dina TAPs själv efteråt).
Postad 03 September 2007 - 11:08
Unregistered178ff7d4
-
Unregistered178ff7d4
-
Användare
-
-
169 inlägg
Det verkar som om man nu dragit tillbaka firmware 3.00 för TF5700PVRt HDMI (den finns kvar för "vanliga" TF5700), och ersatt TF5700PVRt i listan med TF5710PVRt HDMI och anger för denna box att firmware 2.89 (daterad 26 februari 2007) just släppts (står till och med på förstasidan på deras sajt!).
Jag kan inte ens hitta TF5700PVRt HDMI som produkt under "products".
Postad 03 September 2007 - 17:07
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Jag kan inte ens hitta TF5700PVRt HDMI som produkt under "products".
<{POST_SNAPBACK}>
Den har inte funnits under "Products" sedan dom gjorde om sin sajt för några månader sedan. Hur som helst så fanns den under "Firmwares" fram till för ett par dagar sedan. Om någon från Kjaerulff1 kan upplysa oss om vad som gjort att dom dragit tillbaka firmwareuppgraderingen så vore det mycket uppskattat.
Postad 03 September 2007 - 17:47
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Den här patchen[/url] (för firmware 3.00, appliceras med FWPatcher) har löst alla EPG-problem för mig helt klockrent. Det är inte en bugg som sådan i Topfields firmware, utan snarare ett designfel då dom har förutsatt att alla TV-distributörer sänder ut fullständig EPG-data (med långa beskrivningar) för hela perioden och inte ändrar/kompletterar info för befintliga program varje timme så som Boxer gör.
Firmware uppdateras enkelt med HDFW, en TAP som du skapar en mapp för i ProgramFiles, sedan laddar du upp önskad firmware i HDFW-mappen, kör programmet på boxen, väljer den firmware du vill lägga in och startar sedan om boxen när programmet uppmanar dig.
Icke! dessa förväntar sig en extensíon som slutar på tfd men denna patchen heter tfp. En omdöpning ger bara ett felmeddelande om header-fel eller dy...
Postad 03 September 2007 - 19:08
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Jag ger upp....
Idag när jag startade min TF5700PVRt så fanns det inga program i listan över inspelningar längre!
Allt var borta! Jag hade c:a 15 st som nu är väck...
Dessutom visade listan att det fanns 92 Gb ledigt av 152 Gb, och ändå var listan tom.
Nu har jag formaterat om disken igen och startar på ny kula, men den här veckan åker apparaten tillbaka till Expert. Skit också!
Och dessutom är det här med firmware nåt som jag inte hann titta på alls.
Bosse
Postad 04 September 2007 - 06:58
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Den här patchen[/url] (för firmware 3.00, appliceras med FWPatcher) har löst alla EPG-problem för mig helt klockrent. Det är inte en bugg som sådan i Topfields firmware, utan snarare ett designfel då dom har förutsatt att alla TV-distributörer sänder ut fullständig EPG-data (med långa beskrivningar) för hela perioden och inte ändrar/kompletterar info för befintliga program varje timme så som Boxer gör.
Firmware uppdateras enkelt med HDFW, en TAP som du skapar en mapp för i ProgramFiles, sedan laddar du upp önskad firmware i HDFW-mappen, kör programmet på boxen, väljer den firmware du vill lägga in och startar sedan om boxen när programmet uppmanar dig.
Icke!
dessa förväntar sig en extensíon som slutar på tfd men denna patchen heter tfp. En omdöpning ger bara ett felmeddelande om header-fel eller dy...
<{POST_SNAPBACK}>
Jag svarar mig själv... Du måste ju först peka ut vilken firmware du vill patcha! Som sedan skapar en ny firmwarefil. Sintran: Aha!?! tfd är firmware och tfp är själva patchen. När du patchat den med FWpatcher laddar du ned den nya i boxen med det vanliga verktyget. Glöm inte att cukla strömmen så att filen laddas ned. Sintran: AHA!
Postad 04 September 2007 - 14:11
Erm
-
Erm
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
- EPG funkar miserabelt dåligt! Jag har en gammal Sagem box (3-4 år gammal) och på den funkar EPG alltid. Men på TF5700PVRt så är det allt som oftast bara två program som listas upp och det varierar mellan kanalerna också, en kanal kan ha full lista medan exvis TV4 har två program från idag och sedan full lista för nästa dag. Saknar alltså alla programmen däremellan! Det bara måste vara ett firmwarefel!
- Sen har jag råkat ut för upprepade fall av korruption av inspelade program där några eller en hel hög program blivit korrupta (negativ fillängd eller ändrat filnamn eller liknande). En gång formaterade boxen om hela disken vid omstart! Också något som verkar vara firmware-bugg....
<{POST_SNAPBACK}> 1. Den här patchen (för firmware 3.00, appliceras med FWPatcher) har löst alla EPG-problem för mig helt klockrent. Det är inte en bugg som sådan i Topfields firmware, utan snarare ett designfel då dom har förutsatt att alla TV-distributörer sänder ut fullständig EPG-data (med långa beskrivningar) för hela perioden och inte ändrar/kompletterar info för befintliga program varje timme så som Boxer gör.
2. Det är inget som fixas med 3.00, har själv sett det även efter en helt ren uppdatering (firmwareuppdatering, fabriksåterställning och formattering).
ToppyTools är ett mer komplett alternativ då den t.ex automatiskt tar backup på dina inställningar och befintlig firmware för återställning ifall nåt skulle gå snett, men den har lite problem med TF5700 än så länge (den bootar inte om boxen automatiskt när den laddat upp firmware eller inställningar, och då tycker programmet att det tar för lång tid och avbryter resten av processen så du får göra inställningarna och aktivera dina TAPs själv efteråt).
<{POST_SNAPBACK}>
Jag blev lite nyfiken på vad du menar med "aktivera dina TAPs själv", jag skulle gärna vilja köra TAPs på min TF5700PVRt främst för att komma runt problemet med den dåliga EPG'n men jag lyckas inte alls att få någon TAP att göra någonting. Har provat att kopierat tex JAG, TAP Commander etc till både rot folder och program files foldern jag har dock ingen auto start folder (har provat att skapa en själv men ingen skillnad) Hur kan man aktivera en TAP ? min tf har föjande info: Apparatversion 5.3.20 Mjukvara TF-NPTs 3.00, loader version 5.07 //Micke E
Postad 04 September 2007 - 14:41
Unregistered9b117a23
-
Unregistered9b117a23
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
När det gäller TF5710-modellen så fanns det en Auto Start mapp i mappen Program Files. Så jag använde programmet Altair och förde över t ex My Stuff dit. Sen startade jag om boxen och då var det My Stuffs layout på EPG:n.
För övrigt känns det lite trist med tre olika Topfield-trådar om nästan samma saker istället för en men i och för sig skulle denna ju handla om fel eller önskemål med boxarna. Mitt önskemål liksom säkert många andras är ju att Epg:n skulle fungera mycket bättre och lite längre fram! Få se hur det känns när man orkar lära sig lite mer om My Stuff
Postad 04 September 2007 - 15:35
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Jag blev lite nyfiken på vad du menar med "aktivera dina TAPs själv", jag skulle gärna vilja köra TAPs på min TF5700PVRt främst för att komma runt problemet med den dåliga EPG'n men jag lyckas inte alls att få någon TAP att göra någonting. Har provat att kopierat tex JAG, TAP Commander etc till både rot folder och program files foldern jag har dock ingen auto start folder (har provat att skapa en själv men ingen skillnad)
Hur kan man aktivera en TAP ?
<{POST_SNAPBACK}>
Du gör helt rätt. Dom TAPs du vill autostarta läggs i mappen "Auto Start" i mappen "ProgramFiles". TAPs som du bara vill köra då och då lägger du direkt i ProgramFiles-mappen. Ingenting ska läggas i rotmappen. Vad jag menade förut var att ToppyTools "stänger av" alla autostartande TAPs, exakt hur den gör det minns jag inte men jag har för mig att den flyttar dom till en ny mapp där man får flytta tillbaka dom ifrån efter att ToppyTools lagt in firmware eller inställningar. Det är alltid en bra idé att stänga av alla TAPs innan en firmwareuppdatering om det är en ny firmwareversion du lägger in - det kan t.ex göras med TAP Commander - och sedan aktivera dom en efter en för att se till att ingen av dom har problem med den nya firmwaren.
Postad 06 September 2007 - 19:48
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Nån mer som lagt märke till att boxen blivit mycket slöare efter att Boxer började sända ut flera dagars EPG igår? Detta yttrar sig genom att boxen tar ca 10 sekunder innan den reagerar på "stäng av"-knappen, man kan inte byta kanal och vissa funktioner verkar låsa sig t.ex EPG:n och arkivet efter att boxen varit på ett tag. Har testat även utan TAPs och med opatchad firmware.
EDIT: Har tagit upp diskussionen om detta på det engelska forumet för att se om någon vet något om det. Det verkar som om detta beror på Topfields sätt att hantera EPG-data i kombination med den större mängden data Boxer nu skickar ut, och problemet fanns på TF5800 också men fixades i firmware från juli 2006, "vår" firmware bygger dock på mycket äldre källkod (inte nyare än september 2005, så vitt jag kan avgöra) så den saknar den stabilare EPG-koden.
Så det är alltså en bugg som måste fixas ifrån Topfields/Kjaerulff1's sida, verkar det som. Men den "beror" på att Boxer sänder längre EPG-data nu som inte Topfields gamla mjukvara kan hantera (hade dom baserat "vår" firmware på nyare källkod hade det förmodligen funkat).
Redigerat av DVBgeek, 07 September 2007 - 07:21.
Postad 07 September 2007 - 11:19
masola
-
masola
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nån mer som lagt märke till att boxen blivit mycket slöare efter att Boxer började sända ut flera dagars EPG igår? Detta yttrar sig genom att boxen tar ca 10 sekunder innan den reagerar på "stäng av"-knappen, man kan inte byta kanal och vissa funktioner verkar låsa sig t.ex EPG:n och arkivet efter att boxen varit på ett tag. Har testat även utan TAPs och med opatchad firmware.
EDIT: Har tagit upp diskussionen om detta på det engelska forumet för att se om någon vet något om det. Det verkar som om detta beror på Topfields sätt att hantera EPG-data i kombination med den större mängden data Boxer nu skickar ut, och problemet fanns på TF5800 också men fixades i firmware från juli 2006, "vår" firmware bygger dock på mycket äldre källkod (inte nyare än september 2005, så vitt jag kan avgöra) så den saknar den stabilare EPG-koden.
Så det är alltså en bugg som måste fixas ifrån Topfields/Kjaerulff1's sida, verkar det som. Men den "beror" på att Boxer sänder längre EPG-data nu som inte Topfields gamla mjukvara kan hantera (hade dom baserat "vår" firmware på nyare källkod hade det förmodligen funkat).
<{POST_SNAPBACK}>
Yepp, detta märks tydligt. Testade att bläddra igenom alla kanaler (fria+kodade), det tog ca 8-12 sekunder för bilden att komma. Sedan visas "sätt i kortet" mycket ofta. Ja ja, man har ju lärt sig att "förbättringar" kan betyda två steg tillbaxs.....
Postad 07 September 2007 - 13:05
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Yepp, detta märks tydligt. Testade att bläddra igenom alla kanaler (fria+kodade), det tog ca 8-12 sekunder för bilden att komma. Sedan visas "sätt i kortet" mycket ofta.
Ja ja, man har ju lärt sig att "förbättringar" kan betyda två steg tillbaxs..... 
<{POST_SNAPBACK}>
Men i det här fallet är det ju Boxer som "förbättrat" sin EPG och på så vis orsakar någon slags buffer overflow i Topfields EPG-kod som i sin tur leder till ett Denial-of-Service-liknande tillstånd där boxen hamnar i vad som verkar vara en evighetsloop och ger väldigt lite tid till saker som CPU:n ska hantera (själva MPEG-dekodningen hanteras av ett annat chip utan processorns inblandning, men undertexter, menyer, CAM-allokering och allt som hanteras ju av huvudprocessorn blir lidande). Detta är verkligen något som Kjaerulff1 måste lägga press på Topfield att fixa snarast (dom har ju fixat det i den engelska firmwaren som led av samma problem). Hellre en fix för våra boxar än att Boxer tvingas korta ner EPG:n igen, nu när vi äntligen fått en vettig EPG-längd från dom. Här är tråden om problemet på det engelska forumet, föressten.
Redigerat av DVBgeek, 07 September 2007 - 13:08.
Postad 08 September 2007 - 07:18
DrBosa
-
DrBosa
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Någon mer än jag som inte är nöjd med bildkvaliten via HDMI på era 5700/5710? Tänker på informationen i skuggorna samt färgmättnaden (rött speciellt).
/ Micke
<{POST_SNAPBACK}>
Jag!
Se mitt inlägg #85 i denna tråd. Vissa färger blir smetiga. Som när antalet färger är för lågt inställt på datorns grafikkort...
(Har inte orkat lämna in den ännu då hela familjens TV-liv är uppbyggd kring boxen. S-video-snöret levererar tillräckligt bra bild ändå som min receiver skalar upp till 1080i med gott resultat)
<{POST_SNAPBACK}>
Hoppas detta bara är buggar på era boxar och inte ett generellt problem. Vitsen med HDMI är ju (delvis åtminstone) att få bättre bild. Speciellt störigt måste det vara för dem som tänkt att köra HDMI in i förstärkaren och på så vis minimera antalet kablar till bildvisaren. Har precis beställt en 5700 HDMI själv och kommer såklart testa detta så fort jag får hem den. En försämring av bilden via HDMI accepterar jag definitivt inte utan då blir det reklamation.
Melmac/Kjaerulf kommentarer?
<{POST_SNAPBACK}> Rapportera gärna vad du fick för resultat. Jag kommer som sagt också vilja koppla med HDMI så fort jag har bättre tv och reciever.
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Har äntligen fått hem boxen nu och testat i ett par dagar. Inga konstiga blödningar i färgerna eller liknande. Tycker att det blev ett lyft i både skärpa generellt sett och kanske framför allt upplevde jag mer "tryck" i färgerna. Boxen jag jämför med är en Force 530T (via scart). Ser i ärlighetens namn ingen skillnad mella 720p eller 1080i, men det har jag å andra sidan aldrig gjort när jag testat DVD heller. Däremot blir jag (som jag läst i ett annat inlägg) inte klok på svärtan. Saknar detaljer i mörka områden. Kollade på Heroes på TV4 häromsistens och första scenen i klassrummet med han Mohinder var hans ansikte mer eller mindre svart. Har ökat ljuset i TV:n (Panasonic PV60) men det löser ingentig av detaljfattigheten i de mörka områdena. Jag kör bara HDMI, inte testat scart eller S-video (tycker inte det ska behövas heller, anledningen till just denna box var HDMI). Svärtan är inget jätteproblem men skulle gärna fixa det om det går. Tips?
Postad 08 September 2007 - 11:26
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Angående buggen som gör att TF5700 segar sig sedan Boxer införde längre EPG häromdagen, så kan jag bekräfta att det har med boxens EIT-hämtning att göra (den process som hämtar EPG:n från Boxer). R2-D2 var vänlig att posta en TAP i den här tråden, EITToggle, som stänger av EIT-processen i boxen. Jag lät boxen stå på och kollade så alla symptom jag nämnt ovan var "på plats", sedan stängde jag av EIT-skördningen via R2-D2's TAP och vips var alla problemen borta, boxen betedde sig igen som den gjorde innan Boxer förlängde EPG-datan. Så det är alltså något fel i boxens mjukvara som gör att den inte kan hantera den mängd EPG-data som nu kommer ifrån Boxer. Vari felet består vet nog Topfield redan eftersom dom löst det på TF5800, men frågan är hur snabbt dom kan göra något åt det. Bäst är nog om vi så många som möjligt kontaktar både Topfield, Kjaerulff1 och Boxer, och naturligtvis, låt också era TV-handlare få veta om detta så att dom kan förklara det för andra som fått samma problem. Förhoppningsvis har vi då snart en lösning från Topfield, alternativt får väl Boxer korta ner EPG:n igen (men det är nödlösningen som jag hoppas inte kommer i fråga).
Postad 08 September 2007 - 12:07
tolvman
-
tolvman
-
Lärjunge
-
-
340 inlägg
ni som har strulande boxar
vilken hårddisk har ni (hdd info tap så slipper ni öppna boxen) endast samsung och seagate är godkända av tf korea,
och har ni låtit boxen formattera disken, sitter kabeln i ordentligt på disken
Postad 08 September 2007 - 12:40
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
ni som har strulande boxar
vilken hårddisk har ni (hdd info tap så slipper ni öppna boxen) endast samsung och seagate är godkända av tf korea,
och har ni låtit boxen formattera disken, sitter kabeln i ordentligt på disken
<{POST_SNAPBACK}>
Själv har jag en Seagate-disk som levererades i boxen, hårddisken är formatterad och kabeln sitter ordentligt. Jag har inga andra problem än just med EIT-skördningen (som orsakar alla dom andra symptomen som jag visat här), och den processen använder inte hårddisken över huvud taget plus att jag just kunnat bevisa att det är EIT-processen i firmware:n som går i spinn och därmed slöar ner boxen, och att det är på grund av Boxers längre EPG (för innan den började sändas funkade allt precis lika bra med EIT-hanteringen påslagen, som det gör nu endast om jag stänger av EIT-hanteringen helt).
Postad 08 September 2007 - 15:58
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Bäst är nog om vi så många som möjligt kontaktar både Topfield, Kjaerulff1 och Boxer, och naturligtvis, låt också era TV-handlare få veta om detta så att dom kan förklara det för andra som fått samma problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Tycker som en kanonbra idê. Ju fler vi är desto större chans att detta blir rättat inom rimlig tid. Jag har precis mejlat Topfield och Boxer. Kjaerulff1 kan man tydligen inte mejla såvida man inte är återförsäljare, eller kan man det? Om så, vilken adress/länk skall man använda?
Postad 08 September 2007 - 18:02
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Bäst är nog om vi så många som möjligt kontaktar både Topfield, Kjaerulff1 och Boxer, och naturligtvis, låt också era TV-handlare få veta om detta så att dom kan förklara det för andra som fått samma problem.
<{POST_SNAPBACK}> Tycker som en kanonbra idê. Ju fler vi är desto större chans att detta blir rättat inom rimlig tid.
Jag har precis mejlat Topfield och Boxer. Kjaerulff1 kan man tydligen inte mejla såvida man inte är återförsäljare, eller kan man det? Om så, vilken adress/länk skall man använda?
<{POST_SNAPBACK}>
Då har jag mailat Boxer och Topfield. /Robert
Postad 08 September 2007 - 19:33
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Kjaerulff1 kan man tydligen inte mejla såvida man inte är återförsäljare, eller kan man det? Om så, vilken adress/länk skall man använda?
<{POST_SNAPBACK}>
Kjaerulff1 vill att vi "end-users" i första hand vänder oss till vår lokala TV-handlare, som sedan kan ställa frågan vidare till Kjaerulff1. Det är helt rätt ur konsumentperspektiv och ger fördelen att din TV-handlare får veta vilka eventuella problem kunderna har med prylar han säljer, samt att han när han för frågan vidare till distributören, får svar som gör att han blir mer kunnig om dessa prylar och kan fungera som en "första-tier-support" vilket ger både nöjdare kunder för honom och mer tid och pengar för distributören att använda på att fixa saker istället för att ta emot klagomål och hantera konsumentsupport. Som en liten fotnot till ovanstående, så fanns ju Melmac här på forumet som jobbade på Kjaerulff1 och höll lite koll på våra buggrapporter för deras räkning. Han fick nytt jobb alldeles i dagarna, men skulle höra sig för om inte nån annan på Kjaerulff1 kunde ta över och hålla kontakten med oss här på forumet (generellt sett är ju folket här lite kunnigare och mer krävande än "vanliga" användare, så vi noterar buggar snabbt och kan också hjälpa till att isolera vad som orsakar dom, precis som vi gjort nu med EIT-buggen). Men så här är det alltså jag har tänkt: Att kontakta Boxer kan göra att dom lägger press på Kjaerulff1 att fixa mjukvaran. Det gör i sin tur att Kjaerulff1 kan lägga press på Topfield, men det är ju bra om man redan kontaktat Topfield så dom redan vet om att buggen finns, då kan dom snabbare hitta en lösning (och dom har ju löst det förut, på dom engelska boxarna). Att kontakta din TV-handlare gör att han kan informera Kjaerulff1 om att hans kunder noterat felet, och också att andra som köpt samma box hos samma handlare kan fråga honom och få reda på vad som orsakar felet, att distributören och alla andra inblandade företag är medvetna om felet, och på så vis lugna ner många kunder som kanske annars skulle byta boxen på stående fot (och då kanske mot en ännu mer buggig box, dom flesta Boxer-godkända boxar (och det är nästan bara såna som säljs ute hos din lokala handlare) är nämligen betydligt ostabilare än Topfield).
Redigerat av DVBgeek, 08 September 2007 - 19:36.
Postad 09 September 2007 - 12:15
Mich
-
Mich
-
Forumräv
-
-
610 inlägg
Kollade på Heroes på TV4 häromsistens och första scenen i klassrummet med han Mohinder var hans ansikte mer eller mindre svart.
Nu är jag inte helt säker på vilken scen du menar, men är det ca 2 minuter in i första avsnittet och första bilderna från klass rummet när han står vänd med ansiktet mot en stor världskarta och pratar? Han vänder sig sedan om och hans ansikte syns. Är det håret du tycker är svart utan detaljer eller ansiktet? Om du upplever hans ansikte som svart, då bör du kolla in dina inställningar (eller kanske prova SCART). Ansiktet syns klart. Däremot är håret väldigt mörkt, men det syns lite detaljer i håret ibland. Detta i början av klassrums scenen. PS. Ursäkta om detta är OT, men det kanske det inte är om problemet är boxen. //Michael
Postad 09 September 2007 - 12:55
masola
-
masola
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Tycker som en kanonbra idê. Ju fler vi är desto större chans att detta blir rättat inom rimlig tid.
Jag har precis mejlat Topfield och Boxer. Kjaerulff1 kan man tydligen inte mejla såvida man inte är återförsäljare, eller kan man det? Om så, vilken adress/länk skall man använda?
<{POST_SNAPBACK}>
Då har jag mailat Boxer och Topfield.
/Robert
<{POST_SNAPBACK}>
Har oxå mejlat Boxer, Topfield och Kjaerulff.........
Postad 10 September 2007 - 07:27
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Fick svar från Topfield:
"
...
We guess your problem is maybe caused by too plentiful EPG data.
Anyway, I've just now asked the sales manager in Sweden for confirmation of that issue.
He probably will get some transponder streams in question from the distributor or the TV provider and send it to us so that our developer could fix that problem.
Please be more patient until we release a new bug-fixed firmware.
..."
Jag tolkar detta som att bollen nu ligger hos Kjaerulff som i sin tur skall be Boxer om dataströmmar för att Topfield skall kunna återskapa felen.
Postad 10 September 2007 - 09:23
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
" ... We guess your problem is maybe caused by too plentiful EPG data.
Anyway, I've just now asked the sales manager in Sweden for confirmation of that issue. He probably will get some transponder streams in question from the distributor or the TV provider and send it to us so that our developer could fix that problem.
Please be more patient until we release a new bug-fixed firmware. ..."
Jag tolkar detta som att bollen nu ligger hos Kjaerulff som i sin tur skall be Boxer om dataströmmar för att Topfield skall kunna återskapa felen.
<{POST_SNAPBACK}>
Det låter ju bra, dom har ju iallafall korrekt identifierat källan till problemet (för mycket EPG-data). Återstår nu att se om dom kan lösa det som dom gjorde i England (ökade antalet "events" och allokerade mer minne, och omorganiserade hur datan lagras i minnet).
Postad 10 September 2007 - 13:41
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Fick svar från Topfield:
Anyway, I've just now asked the sales manager in Sweden for confirmation of that issue. He probably will get some transponder streams in question from the distributor or the TV provider and send it to us so that our developer could fix that problem.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick ungefär samma svar som du. Bara att avvakta och hålla tummarna att de fixar detta snabbt. /Robban
Postad 10 September 2007 - 13:49
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Fick svar från Topfield:
<{POST_SNAPBACK}>
Jag fick ungefär samma svar som du. Bara att avvakta och hålla tummarna att de fixar detta snabbt.
/Robban
<{POST_SNAPBACK}>
Märkligt att inte jag fått svar då, har ni också använt kontaktformuläret (och fick ni något ASP-fel vid "Submit" isåfall?) eller har ni använt någon annan metod (epostadress)? Jag hoppas att detta även kan lösa de irriterande "hål" som dyker upp i Topfield's inbyggda EPG ibland (men inte i MyStuff, märkligt nog), de situationer då kanske nuvarande och nästa program på en kanal visas, och sedan omedelbart morgondagens program fast det finns mycket däremellan...
Redigerat av DVBgeek, 10 September 2007 - 13:51.
Postad 10 September 2007 - 14:01
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Märkligt att inte jag fått svar då, har ni också använt kontaktformuläret (och fick ni något ASP-fel vid "Submit" isåfall?) eller har ni använt någon annan metod (epostadress)?
Jag använde kontaktformuläret men fick aldrig nått fel.
Postad 10 September 2007 - 14:35
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Märkligt att inte jag fått svar då, har ni också använt kontaktformuläret (och fick ni något ASP-fel vid "Submit" isåfall?) eller har ni använt någon annan metod (epostadress)? Jag använde kontaktformuläret men fick aldrig nått fel.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag använde också formuläret. /Robban
Postad 10 September 2007 - 15:48
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
Den verkar inte gilla firefox utan man bör använda IE...
Postad 10 September 2007 - 17:20
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat båda, får ett SQL-felmeddelande från deras server när jag trycker på Submit så jag vet inte om mailet skickats...
Postad 10 September 2007 - 18:09
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Har testat båda, får ett SQL-felmeddelande från deras server när jag trycker på Submit så jag vet inte om mailet skickats... 
<{POST_SNAPBACK}>
OK. Jag hade problem att browsa på sidan med alla boxarna när jag körde eldräven. Det gick bra med IE. Visste inte att du hade back-end-problem...
Postad 10 September 2007 - 18:40
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Märkligt att inte jag fått svar då, har ni också använt kontaktformuläret (och fick ni något ASP-fel vid "Submit" isåfall?) eller har ni använt någon annan metod (epostadress)? Jag använde kontaktformuläret men fick aldrig nått fel.
<{POST_SNAPBACK}>
Har ni någon URL till "kontaktformuläret" så att även jag kan skicka klagomål? Bosse
Postad 10 September 2007 - 18:45
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Har ni någon URL till "kontaktformuläret" så att även jag kan skicka klagomål?
<{POST_SNAPBACK}> http://www.topfield....ort/contact.asp
Postad 10 September 2007 - 19:20
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Långsökt hypotes, men meddelandet kanske går alternativa vägar i slutändan beroende på vad man väljer för "Category". Jag valde "Servicing", och kunde genomföra en "Submit" utan fel.
Postad 11 September 2007 - 08:00
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Långsökt hypotes, men meddelandet kanske går alternativa vägar i slutändan beroende på vad man väljer för "Category". Jag valde "Servicing", och kunde genomföra en "Submit" utan fel.
<{POST_SNAPBACK}>
Har prövat alla val och både med IE och Firefox, får alltid SQL-error från deras server, och inget svar från Topfield.. nåja, dom har ju reagerat på nån annans mail iallafall, så vi får väl hoppas att dom arbetar på buggen (i firmware vill säga). Men det vore ju trevligt om dom kunde fixa till sin hemsida också...
Postad 11 September 2007 - 19:05
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Långsökt hypotes, men meddelandet kanske går alternativa vägar i slutändan beroende på vad man väljer för "Category". Jag valde "Servicing", och kunde genomföra en "Submit" utan fel.
<{POST_SNAPBACK}> Har prövat alla val och både med IE och Firefox, får alltid SQL-error från deras server, och inget svar från Topfield.. nåja, dom har ju reagerat på nån annans mail iallafall, så vi får väl hoppas att dom arbetar på buggen (i firmware vill säga). Men det vore ju trevligt om dom kunde fixa till sin hemsida också... 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag kunde submitta till Servicing utan problem med Firefox, om man inte kallar meddelandet efter submitten ett problem: "I will give, and I thank a reply among fast time!" Dessa österlänningar..... Bosse
Postad 12 September 2007 - 09:59
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Det verkar som om EIT-problemet bara uppstår på firmware 2.95 och högre med HDMI-boxarna (TF5700, TF5710 och TF5100 HDMI). Firmware 2.84 (eller 2.83 till TF5100) har inte det här problemet men har ju en del andra buggar som verkar ha blivit mindre framträdande i 3.00.
Så för tillfället, tills Topfield kommit med en riktig fix till 3.00, rekommenderar jag att har du en HDMI-box du ännu inte uppgraderat till något över 2.9x, så låt bli. Har du 2.9x eller högre, nedgradera till 2.8x (2.89 till TF5710, 2.84 till TF5700 HDMI och 2.83 till TF5100 HDMI).
Postad 12 September 2007 - 17:31
Rob74
-
Rob74
-
Användare
-
-
101 inlägg
Verkar som topfields lösning till oss är att återintroducera 2.84:an - den ligger i alla fall upplagd som ny firmware på deras sida  . Får väl läsa på den igen, eller om man kanske skulle byta systemid på 5710-firmwaren.
/Robban
Postad 12 September 2007 - 17:49
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Det verkar som om EIT-problemet bara uppstår på firmware 2.95 och högre med HDMI-boxarna (TF5700, TF5710 och TF5100 HDMI). Firmware 2.84 (eller 2.83 till TF5100) har inte det här problemet men har ju en del andra buggar som verkar ha blivit mindre framträdande i 3.00.
Så för tillfället, tills Topfield kommit med en riktig fix till 3.00, rekommenderar jag att har du en HDMI-box du ännu inte uppgraderat till något över 2.9x, så låt bli. Har du 2.9x eller högre, nedgradera till 2.8x (2.89 till TF5710, 2.84 till TF5700 HDMI och 2.83 till TF5100 HDMI).
<{POST_SNAPBACK}>
Hur är det om man inte har en HDMI-apparat då? Min är en "vanlig" TF5700PVRt med 160 Gb disk från i Feb i år. Det firmware jag har anges som 2.241 (tre siffror efter punkten), är det nåt problem att ladda in 3.00 då? Bosse
Postad 12 September 2007 - 17:50
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Det verkar som om EIT-problemet bara uppstår på firmware 2.95 och högre med HDMI-boxarna (TF5700, TF5710 och TF5100 HDMI).
Det gäller alltså inte min box? 5700 utan HDMI? Har avvaktat att uppgradera eftersom det varit en del krångel hos andra, men för att få bort MUX-buggen kan det vara värt att prova. Händer titt som tätt här.  Någon som har provat? De patchar du lagt in, är de lika oavsett software version?
Postad 12 September 2007 - 18:17
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Det verkar som om EIT-problemet bara uppstår på firmware 2.95 och högre med HDMI-boxarna (TF5700, TF5710 och TF5100 HDMI). Det gäller alltså inte min box? 5700 utan HDMI? Har avvaktat att uppgradera eftersom det varit en del krångel hos andra, men för att få bort MUX-buggen kan det vara värt att prova. Händer titt som tätt här. Någon som har provat?
De patchar du lagt in, är de lika oavsett software version?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är lite olika från patch till patch. Dom jag själv använder (ska) fungera på alla modeller i TF5700-serien. Framförallt nödvändig för våra svenska boxar är "EPG Short Description", som fixar en bugg i EIT-skördningen av uppdaterade beskrivningar för befintliga program.
Postad 12 September 2007 - 20:38
mihes
-
mihes
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag skrev till topfield för att jag ville ha firmware ver. 2.84 för att återställa TF5700 till den firmware som boxen levererades med. Detta pga av att jag hade uppgraderat den till ver. 3.0 och kanalbytena blev långsamma och texten sätt i kortet kom fram.
Nedanstående är innehållet i emailet från Topfield.
----------------------------------------------------------
The Boxer TV had requested we should change something about the program guide feature. We quess that makes the problem.
Anyway we are working on the issue, and sooner or later we could release a improved firmware.
But now you need a old version of the firmware, I'll post one on the download page at once.
Best regards,
Hoze Li, Topfield
------------------Original Message--------------------
Model : TF5700 PVRt HDMI Location : Sweden
Category : servicing
------------------------------------------------------
Postad 12 September 2007 - 20:42
svegust
-
svegust
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Jag skrev till topfield för att jag ville ha firmware ver. 2.84 för att återställa TF5700 till den firmware som boxen levererades med. Detta pga av att jag hade uppgraderat den till ver. 3.0 och kanalbytena blev långsamma och texten sätt i kortet kom fram.
Nedanstående är innehållet i emailet från Topfield.
----------------------------------------------------------
The Boxer TV had requested we should change something about the program guide feature. We quess that makes the problem. Anyway we are working on the issue, and sooner or later we could release a improved firmware.
But now you need a old version of the firmware, I'll post one on the download page at once.
Best regards, Hoze Li, Topfield
------------------Original Message--------------------
Model : TF5700 PVRt HDMI Location : Sweden Category : servicing
------------------------------------------------------
<{POST_SNAPBACK}>
Lysande! Skrev om ett likanade ärende i parallelltråden, alldeles nyss, att jag ville ha en gammal FW till min utan HDMI... så då finns det ju hopp! Tack för detta!
Postad 14 September 2007 - 23:02
Bo_B
-
Bo_B
-
Beroende
-
-
1012 inlägg
Kollade just hos Topfield download och nu har de lagt upp två F/W-versioner till på sin area: 2.05 från 2006-05-03 2.87 från 2007-02-01 3.00 från 2007-06-27 (fanns förut) Topfield TF5700PVRt downloadNu skulle man bara vilja att den version som jag har (2.241) också fanns officiellt så att säga. Men det verkar som om det händer saker där borta i alla fall.
Postad 15 September 2007 - 16:34
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
Är det någon av er som mejlat till Topfield och Boxer angående problemen vi upplever (med EPG stömmen) som fått något svar från just Boxer. Det har gått ganska lång tid nu och jag har inte hört ett smack från Boxer. Jag tolkar att ingen annan har heller fått det. Har jag rätt?
Postad 16 September 2007 - 17:12
DVBgeek
-
DVBgeek
-
Forumräv
-
-
531 inlägg
Är det någon av er som mejlat till Topfield och Boxer angående problemen vi upplever (med EPG stömmen) som fått något svar från just Boxer. Det har gått ganska lång tid nu och jag har inte hört ett smack från Boxer. Jag tolkar att ingen annan har heller fått det. Har jag rätt?
<{POST_SNAPBACK}>
Verkar som om Boxer håller tyst, ja.
Postad 16 September 2007 - 19:17
masola
-
masola
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Verkar som om Boxer håller tyst, ja.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har fått svar från Boxer! Ja, ja, eller vad det nu är.....???? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hej och tack för ditt mail! Då vi ska ge er teknisk support så är det lättare om ni kontaktar oss på telefon 0771-21 10 00. Vi kan då hjälpa er med en felsökning/installation av er utrustning medan ni är kvar i telefonen. Detta gör även att vi kan försöka lösa ert problem snabbare. På vår hemsida www.boxer.se finns också mycket intressant att läsa! Med vänliga hälsningar Nils Sjölén -Vänligen behåll tidigare svar från oss i mejlet om du svarar på det. På så sätt kan vi enklare följa ditt ärende och ge dig bättre service- -------------------------------------------------------------- Kundtjänst - Boxer TV Access AB - Digital-TV med en vanlig antenn 831 23 ÖSTERSUND E-post: [email protected]Tel: 0771 - 21 10 00 Fax: 0771 - 21 20 00 www.boxer.se
Postad 16 September 2007 - 21:39
kusen
-
kusen
-
Forumräv
-
-
714 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har fått svar från Boxer! Ja, ja, eller vad det nu är.....???? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hej och tack för ditt mail!
Då vi ska ge er teknisk support så är det lättare om ni kontaktar oss på telefon 0771-21 10 00. Vi kan då hjälpa er med en felsökning/installation av er utrustning medan ni är kvar i telefonen. Detta gör även att vi kan försöka lösa ert problem snabbare.
På vår hemsida www.boxer.se finns också mycket intressant att läsa!
Med vänliga hälsningar
Nils Sjölén
-Vänligen behåll tidigare svar från oss i mejlet om du svarar på det. På så sätt kan vi enklare följa ditt ärende och ge dig bättre service-
--------------------------------------------------------------
Kundtjänst - Boxer TV Access AB - Digital-TV med en vanlig antenn 831 23 ÖSTERSUND E-post: [email protected] Tel: 0771 - 21 10 00 Fax: 0771 - 21 20 00 www.boxer.se
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, vad skall man säga...  Tur att det finns fler parter som verkar ha bättre koll.
Postad 17 September 2007 - 06:56
sintran
-
sintran
-
Användare
-
-
143 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har fått svar från Boxer! Ja, ja, eller vad det nu är.....???? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hej och tack för ditt mail!
Då vi ska ge er teknisk support så är det lättare om ni kontaktar oss på telefon 0771-21 10 00. Vi kan då hjälpa er med en felsökning/installation av er utrustning medan ni är kvar i telefonen. Detta gör även att vi kan försöka lösa ert problem snabbare.
På vår hemsida www.boxer.se finns också mycket intressant att läsa!
Med vänliga hälsningar
Nils Sjölén
-Vänligen behåll tidigare svar från oss i mejlet om du svarar på det. På så sätt kan vi enklare följa ditt ärende och ge dig bättre service-
--------------------------------------------------------------
Kundtjänst - Boxer TV Access AB - Digital-TV med en vanlig antenn 831 23 ÖSTERSUND E-post: [email protected] Tel: 0771 - 21 10 00 Fax: 0771 - 21 20 00 www.boxer.se
<{POST_SNAPBACK}>
Uttrycket "goddag yxskaft" far genom huvet... Räkna inte med att monopol-robert erkänner att dom gjort "fel". Känns mer som att det inte lär hända något förns Toppy fixar en ny firmavara...
Postad 28 September 2007 - 13:37
larky
-
larky
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Namngivningsbugg
Jag har en 5700 250 GB HDMI sen ett par veckor, inga TAPs än så länge. Tänkte lära mig hur det funkar utan först.
Problembeskrivning:
Ett program visas och boxen står på en stund, halvägs in kommer jag på att det här orkar jag inte se nu, så jag vill spela in det istället, i sin helhet.
Meny-inspelning, byter från realtid till att spela in även tidigare. Ignorerar att ändra tiden som står på 2 timmar, bryr mig inte om att byta namn, det som är föreslaget är ju namnet på programmet och bra.
Ner till OK, tiden anpassas automatiskt från två timmar till programmets längd, lysande!
(det borde kanske stå nåt smart som default isf 2 timmar, typ auto?)
Sen när inspelningen är färdig tittar jag i arkivet, och hittar inte det namn jag letar efter, men väl något som jag absolut inte spelat in. Det visar sig att BOXEN SÄTTER FEL NAMN PÅ INSPELNINGEN, inte överensstämmande med det som visades som filnamn i inspelningsmenyn.
Inget stort fel, men väl irriterande.
Jag har haft ett (ett tillfälle) problem att boxen inte startar och spelar in trots två bokade inspelningar via EPG, ( båda på 20:00), jag startade box från standby 20:07 och DÅ startar inspelningarna. Har inte återskapat felet igen.
Sen en fråga, finns det någon TAP för att spara EPG-data, så att allt inte är tomt när man startar boxen? Ibland har det lyckats samla data för flera dagar, men efter standby så är ju allt borta.
Postad 30 September 2007 - 07:36
Unregistered345c2d61
-
Unregistered345c2d61
-
Lärjunge
-
-
372 inlägg
Jag har en 5700 250 GB HDMI sen ett par veckor, inga TAPs än så länge. Tänkte lära mig hur det funkar utan först.
Finns ingen anledning att vänta! Jag kan rekommendera MyStuff. Kanske lite svår att få igång om du är ovan, men sedan är den guld värd. Sen när inspelningen är färdig tittar jag i arkivet, och hittar inte det namn jag letar efter, men väl något som jag absolut inte spelat in. Det visar sig att BOXEN SÄTTER FEL NAMN PÅ INSPELNINGEN, inte överensstämmande med det som visades som filnamn i inspelningsmenyn.
Helt klart irriterande, men det problemet har jag inte fått med MyStuff installerat. Sen en fråga, finns det någon TAP för att spara EPG-data, så att allt inte är tomt när man startar boxen? Ibland har det lyckats samla data för flera dagar, men efter standby så är ju allt borta.
Finns ett flertal. Bl.a. Jags EPG och MyStuff som jag använder. Den senare är överlägsen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|