Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

GTA IV

1069 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Grand Theft Auto IV (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 6 8.574998 (39) Inga priser
Grand Theft Auto IV (PS3) (PlayStation 3-spel) 9 8.897726 (87) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Grand Theft Auto IV - Special Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8.75 (3) Inga priser
Grand Theft Auto IV (PC) (PC-spel) 8 6.759998 (24) Inga priser
6 relaterade trådar

Postad 03 May 2007 - 14:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det är väl exklusivt nedladdningsbart content till 360 också, eller skulle PS3 versionen få det också?

Postad 03 May 2007 - 14:40

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0
En önskedröm vore ju om man kunde välja att använda den andra skivan ELLER att lägga in det på hårddisken för att på så sätt "slippa" byta skiva och kanske få en större sammanhängande spelvärld eller vad det nu är...

Postad 03 May 2007 - 15:16

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Det är väl exklusivt nedladdningsbart content till 360 också, eller skulle PS3 versionen få det också?

<{POST_SNAPBACK}>

Allt som inte får plats på DVD-utgåvan kanske blir "exklusivt nedladdningsbart material". :o

Postad 03 May 2007 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Då är det ju inte exklusivt längre =P.

Postad 03 May 2007 - 20:35

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Drygt för 360 ägarna om dom måste hålla på att byta skivor!

Postad 03 May 2007 - 21:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Onekligen drygt om det hade varit typ att man ska byta varje gång man åker in i ett nytt område eller liknande :o

Men det kan ju aldrig hända, då är det nära på ospelbart.

Postad 03 May 2007 - 21:29

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Ah fan det är sant.
Men finns det en chans för 360 ägarna att behöva byta skiva?

Postad 03 May 2007 - 21:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Chans vet jag inte, men risk finns det möjligtvis :o . Fast det finns många som vet mer än jag om sånt här. Skulle vara intressant att höra från dem. Själv är jag tveksam till att det kommer hända just pga att man alltid återkommer till samma ställen.

Saints Row, Stålmannen, Spiderman 3 och Just Cause är alla stora sandboxspel som ligger på en skiva. Och Rockstar bör vara skickliga på sånt här vid det här laget.

Postad 03 May 2007 - 21:52

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Enligt denna intervju så ska 360 begränsa GTA 4 (formodligen bara som lagringsmedia om jag fattat det rätt)
http://www.computera...e.php?id=163233

<{POST_SNAPBACK}>

Då det är populärt att, här på forumet, diskreditera källan med att påpeka dess bristande objektivitet i frågan vilken spelkonsoll som gäller, så kan det nämnas att ursprungligen så kommer intervjun från ett reportage i PSM UK.

Alltså dags att ta fram den stora säcken med salt och ta en nypa.

-lk

Redigerat av LillKille, 03 May 2007 - 21:52.

Postad 04 May 2007 - 11:27

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

• 1061 inlägg
  • 0
Har också hört om problem med 360 versionen.. :wub: Nerladdnings matrial kommer nog på båda.. exklusivt matrial MS sa ju att det va exklusivt och ha spelet på dag ett också eller nått :D tror faktiskt ps3 versionen har mer på skivan om man säger så...

men det verkar va 720p som gäller iaf enligt trailern.. kanske ps3 stödjer 1080p då när det kräver lite mer utrymme... :D

Postad 04 May 2007 - 14:17

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Läste i någon intervju att PS3 versionen kommer vara en 7 timmar lång förrendrerad CGI-epos i stil med Gudfadern fast med B-skådis röster. Och att det kunde man tacka BD för att dom klarade av. Tyvärr har man då fått ge avkall på all sorts interaktivitet, och att det kommer då enbart i den "bantade" 360 versionen.

-lk

Postad 04 May 2007 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

exklusivt matrial MS sa ju att det va exklusivt och ha spelet på dag ett också eller nått :wub:

Det kan jag faktiskt inte tänka mig att de sa. Isåfall skulle internet exploderat.

Postad 05 May 2007 - 09:05

Articat
  • Articat
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Personligen tror jag inte att det kommer vara brist på lagrings utrymme när det gäller GTA4.
Om det nu i framtiden skulle komma att komma spel på 2 skivor så skulle säkert utvecklarna göra det möjligt att installera DVD#2 på hårdisken så man slapp discbyte på sådana här typer av spel.

Att rockstar skulle banta ner GTA4 till 360 är endast nervösa spekulationer, med största sanolikhet blir det bättre till 360 än till PS3 då det är multiplattform.

Postad 05 May 2007 - 21:27

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Personligen tror jag inte att det kommer vara brist på lagrings utrymme när det gäller GTA4.
Om det nu i framtiden skulle komma att komma spel på 2 skivor så skulle säkert utvecklarna göra det möjligt att installera DVD#2 på hårdisken så man slapp discbyte på sådana här typer av spel.

Att rockstar skulle banta ner GTA4 till 360 är endast nervösa spekulationer, med största sanolikhet blir det bättre till 360 än till PS3 då det är multiplattform.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du har missat poängen totalt här, problemet är ju dels att spelet måste kunna fungera på Xbox Core, dvs helt utan hårddisk.

Postad 06 May 2007 - 08:29

Articat
  • Articat
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag har också hört att det finns en core version :)
Kanske speltillverkarna är så smarta att man kan spela med discbyte med core och utan med premium.

Postad 06 May 2007 - 09:10

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Hur ska diskbyte fungera på core hade du tänkt, hur ska konsollen kunna veta vart spelaren är/gör/har på sig osv mellan diskbytena när den inte kan spara nån information?

Postad 06 May 2007 - 09:34

Articat
  • Articat
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jo jag menar så här förstår du murbank, Hela disc 2 kopieras till hårdisken.
På så sätt behöver inte man byta disc på premium, på core behöver man ju ett minneskort för att forsätta där man slutade. men man skulle behöva byta disc för att tex komma in i "vice city" eller motsvarande. Fattar du vad jag menar nu?

Postad 07 May 2007 - 08:18

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jo jag menar så här förstår du murbank, Hela disc 2 kopieras till hårdisken.

<{POST_SNAPBACK}>

Och som jag sa så är problemet inte med dom som har hårddisk utan dom som har en 360 Core utan hårddisk.

på core behöver man ju ett minneskort för att forsätta där man slutade. men man skulle behöva byta disc för att tex komma in i "vice city" eller motsvarande. Fattar du vad jag menar nu?

Som jag har förstått måste dom alltså utveckla spelet med tanke på alla dom som inte har tillgång till minneskort och/eller hårddisk.

Postad 07 May 2007 - 09:24

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1475 inlägg
  • 0

Som jag har förstått måste dom alltså utveckla spelet med tanke på alla dom som inte har tillgång till minneskort och/eller hårddisk.

Måste och måste, de kan väl välja att kräva hårddisk t.ex.? Tycker jag nästan att de borde göra... Kan ju inte vara någon som inte har ett minneskort åtminstone....

Postad 07 May 2007 - 10:48

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Måste och måste, de kan väl välja att kräva hårddisk t.ex.? Tycker jag nästan att de borde göra... Kan ju inte vara någon som inte har ett minneskort åtminstone....

<{POST_SNAPBACK}>

Jovisst, alltså dom måste ju inte det, lite fel uttryckt, men MS vill väl att alla spel ska vara kompatibla med Core gissar jag.
Sen kan dom säkert slappa på en lapp på fodralet till spelet där det står att spelet kräver hårddisk så borde det problemet vara ut ur världen.

Postad 07 May 2007 - 11:03

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
I värsta fall så släpper de spelet på 3-4 DVD-skivor, som du byter allt eftersom du går vidare i storyn.

FFVII-IX på playstation låg på runt 4 CD-skivor, vid vissa punkter i storyn startade du spelet helt enkelt på nästa skiva i ordningen. Hela världen låg alltså på varje skiva, men med handling och förrenderat.

Bättre det än att byta skiva när man åker mellan städer, om man kan åka mellan hur man vill.

Postad 07 May 2007 - 11:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Men då var det handlingen som tog plats i FF. I GTA kommer det knappast finnas förrenderat material som tar så stor plats. Brukar väl inte finnas något alls.

Postad 07 May 2007 - 15:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Men då var det handlingen som tog plats i FF. I GTA kommer det knappast finnas förrenderat material som tar så stor plats. Brukar väl inte finnas något alls.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men om staden får plats på en skiva, och all tal/dialoger uppdragsbaserat material uppdelat på olika skivor.

Fast vad vet jag, tror nog att Rockstar är smartare än oss på hur det ska gå till. De som sitter på alla fakta... :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 07 May 2007 - 15:11.

Postad 07 May 2007 - 15:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Jag tror faktiskt inte det kommer bli på mer än en skiva, men vi får som sagt se. De löser det nog på ett bra sätt.

Edit: Du kan ju tänka dig hur jobbigt det hade varit om uppdragsrelaterat material hade legat på olika skivor. Eftersom dessa inte finns i någon direkt ordning så kan man ta dem närsomhelst = meningen med ett fritt sandboxspel. Tänk dig om man åker till en gubbe vid ett kvarter och sedan åker till någon 2 minuter bort och måste byta skiva för ett sidouppdrag. Det funkar inte :)

Redigerat av Zoiler, 07 May 2007 - 15:47.

Postad 07 May 2007 - 18:06

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Edit: Du kan ju tänka dig hur jobbigt det hade varit om uppdragsrelaterat material hade legat på olika skivor. Eftersom dessa inte finns i någon direkt ordning så kan man ta dem närsomhelst = meningen med ett fritt sandboxspel. Tänk dig om man åker till en gubbe vid ett kvarter och sedan åker till någon 2 minuter bort och måste byta skiva för ett sidouppdrag. Det funkar inte  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är ju sant, tänkte inte på att dessa spel är högst olinjära... :P

Postad 12 May 2007 - 21:40

GBlas
  • GBlas
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Helt OK

Postad 24 May 2007 - 20:39

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Massa nya bilder idag:

http://www.gta4.net/...n-and-gamespot/

Postad 24 May 2007 - 22:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Massa nya bilder idag:

http://www.gta4.net/...n-and-gamespot/

<{POST_SNAPBACK}>

Spelet kommer att blir riktigt bra. Grafiken är juste i överlag, för att vara ett GTA-spel, dock verkar många texturer ha fått stryka på foten då de ser väldigt lågupplösta ut.

(Måste bero på att DVD och avsaknad av HDD är inblandad :) ;))

Postad 25 May 2007 - 10:22

Dolph_Lundgren
  • Dolph_Lundgren
  • Beroende

• 1170 inlägg
  • 0
Spelet ser ju löjligt detaljerat och väl designat ut (som alla GTA)
men vist, på vissa bilder ser texturerna ut som krapp.
fast sen på andra är dom högupplösta och fina så man kan ju hoppas att i slutändan gäller det alla texturer.

Postad 25 May 2007 - 17:04

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2805 inlägg
  • 0
Brukar juh se på ut i rörelse också än på bilder. Blir nog bra det där.

Postad 25 May 2007 - 22:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

PS3 vs. 360 Loading:

"You can basically play the game from beginning to end without a single load screen," he explains. And it won't be affected by your choice of console between Xbox 360 and PlayStation 3, either: "They will both be the same,"

Surprise, surprise.

Det finns mycket nyttigt att läsa i länken. Bland annat ska de ha en väldigt verklig ljudbild.

http://games.kikizo....0705/101_p1.asp

Edit: Står också att de inte har någon "target console". Goda nyheter för alla PS3 ägare som var rädda för ryktet att 360 skulle dra ned PS3 versionen i smutsen :)

Edit2: En förklarning till texturerna också Morlock :D . Undrar om han menar generellt eller bara hos Rockstar.

"So much of the development gets done in the last few months. I think people would be quite shocked... how most of the time is spent mapping everything and getting everything done... fleshing it out and putting textures in is actually one of the last things!"

Redigerat av Zoiler, 25 May 2007 - 22:19.

Postad 26 May 2007 - 02:06

vanellus
  • vanellus
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Oj oj! GTA ser ju, som vanligt, helt underbart ut! =)
Ska bli skoj att kunna sitta vid en konsol igen, som man en gång gjorde vid sitt Gigantiska PS2 =)

Postad 27 May 2007 - 10:02

sandö
  • sandö
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0
Tja, om bilderna och infon stämmer så verkar det ju bli kanon, men jag håller med några föregående talare att det har aldrig blivit lika bra som förhandsinfon pekat på. Men det återstår ju att se! :)

Postad 01 June 2007 - 21:05

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
räkna med att GTA kommer bli delayed.Skulle tippa på feb-mars 2008.
http://www.n4g.com/i...sCom-42897.aspx

Postad 01 June 2007 - 21:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ska man räkna med det för att en kille från ett analysföretag säger det? Om det händer så händer det, men inte för att han förutspår det. Undrar hur många ggr de får rätt i sitt siande.

Postad 01 June 2007 - 21:20

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3653 inlägg
  • 0
äähh kul att skrämmas lite ;)

Postad 01 June 2007 - 22:23

Cragganmorax
  • Cragganmorax
  • Forumräv

• 754 inlägg
  • 0

äähh kul att skrämmas lite :D

<{POST_SNAPBACK}>

Läste du ens hela artikeln? :)

Citat:
With an additional 10 weeks of experience, we expect the new management team to lower guidance for FY:07 significantly. We believe that it is possible that the company will choose to “throw in the towel” on FY:07 by shifting the release date for Grand Theft Auto IV by a few weeks, increasing the losses incurred this year and improving the company’s prospects for FY:08.

We believe that a two-week delay would provide a reasonable gap between the launch of Halo 3 and the launch of GTA IV, and would actually help sales of both games.

In addition, a delay of the “normal” SKU for GTA IV by two or three weeks could allow Take-Two to maximize revenues from the $89.99 Collector’s Edition of the game by shipping that SKU on October 17, and to increase overall profitability."

http://www.gamasutra...php?story=14173

Redigerat av Cragganmorax, 01 June 2007 - 22:24.

Postad 01 June 2007 - 23:26

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0
Seriöst, jag klarar fan snart inte av att vänta längre!
Jag blir galen.. Jag skulle fan kunna döda för att få spelet nu!
Måste dom ge ut sådan här info så långt innan.. Hade vart bättre om
dom gett ut info och bilder om spelet typ en månad innan release så man slapp vänta
så länge :)

Postad 03 June 2007 - 00:17

J4_ZZ
  • J4_ZZ
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Här kommer en liten återblick på vad vi läst i tidningar och på internet. En del fakta har bekräftats av Rockstar, och annan har inte. Man får väl dock lita på att det speltidningarna skriver stämmer?

Här listar jag det mesta vi fått veta om GTA IV i nuläget, är det något jag glömt att nämna så är du välkommen att påpeka det i en kommentar.

- Extramaterial kommer att finnas tillgängligt för GTA IV till Playstation 3 och Xbox 360.
- Huvudkaraktären heter Niko Bellic och är en illegal flykting i USA. Bellic har sitt ursprung från en baltstat, han åkte till Liberty City för att träffa sin kusin - Roman. Niko är runt 35-40 år.
- GTA IV utspelar sig i Liberty City. Liberty City såg vi i bland annat GTA3 och Liberty City Stories. LC är i sin tur New York i verkligheten.
- Spelet använder Rockstars avancerade spelmotor Rage Engine. Range Engine används bland annat till spelet Table Tennis, som också är utvecklat av Rockstar.
- Det är bekräftat att GTA IV har ett inbyggt multiplayer. Men än är det oklart hur utvecklat det är.
- Spelet utspelar sig i nutid, alltså år 2007.
- Utifrån den fakta vi fått kommer möjligheten att välja sin framtid i spelet vara större. Det sägs att man kan välja två möjliga utvägar i ett uppdrag. Vad dessa utvägar är vet vi inte. En glad nyhet är väl också att uppdragen är längre och mer varierande än tidigare spel i GTA-serien.
- Du har tillgång till en mobiltelefon. Enligt speltidningar kan man lagra kontakter, ringa samtal och även använda den till olika uppdrag. Tydligen kommer den även att vara tillgänglig från och med att du börjar spela.
- Än så länge är det bara Liberty City som gäller i GTA IV. I bland annat San Andreas kunde man åka till olika städer, dessa städer är San Fierro, Las Ventura och Los Santos. Men nu verkar det som att GTA IV bara kommer att bestå av en enda stor stad. Landsbygd och stora berg är ett minne blott.
- Ett väl utvecklat AI (Artificial Intelligence) sägs vara utvecklat i GTA IV. Artificial Intelligence utgör hur smarta fotgängarna i spelet är, som alla vet är fotgängare inte direkt pålitliga i tidigare GTA-spel. Man har sett att fotgängare pratar i telefon, läser tidningen och gör andra aktiviteter.
- Man slipper jobbiga laddningsrutor i GTA IV. I tidigare spel var man tvungen att ladda när man gick in i en byggnad, man såg heller inte vad som fanns på insidan av en glasruta. GTA IV laddar hela staden från början av spelet och behöver därför inte ladda igen. Blir kul att veta systemkraven för spelet.
- Polisen kommer att vara mer närvarande i spelet. Förhoppningsvis har polisen, precis som andra civila, ett väl utvecklat AI. Niko får ta större konsekvenser om han blir tagen än vad exempelvis CJ och Tommy fick. Det har även ryktats om att polisen stoppar trafikdårar.
- GTA IV kommer ha en otrolig Draw Distance, enligt personer som testat spelet.
- Inga flygplan är tillgängliga i GTA IV. Men båtar, helikoptrar, motorcyklar, bilar och andra fordon är bekräftade. Men inga flygplan som sagt.
- Man kan klättra upp och ner för olika objekt - bland annat på en telefonstolpe. Men förmodligen även bilar, stegar och andra föremål.
- Liberty City i GTA IV har en extrem verklighetsmiljö. Rockstar försöker utveckla GTA IV att bli likt riktiga New York.
- Detaljer är ett faktum i GTA IV. Animationer och detaljarbete är mycket välgjorda.
- Nikos kusin Roman äger en taxifirma. Men Roman har en dold "talang", han är tydligen en stor lögnare också.
- Vapenhanteringen har blivit mer avancerad.
- Det verkar som att man även kommer kunna arbeta på en mer laglig väg, i tidigare spel rörde men sig endast i kriminella kretsar.
- Olika aktiviteter finns möjliga att göra under sin "fritid", de ändras beroende på tid. Kan tänka mig att om klockan är 6 på morgonen så är nöjesfältet stängt, medans den lokala bordellen är öppen.
- Man kan höra ljud från andra bilar som kommer åkandes på gatan, exempelvis en bilstereo.
- Niko passerade förbi en busshållplats, vid busshållplatsen kunde han titta på tidtabellen för bussarnas avgångar.
- Det är svårare att stjäla en bil i spelet som tidigare nämts. Du behöver först komma in i bilen genom att krossa rutan. Väl inne i bilen måste man även tjuvkoppla den. Niko är också ganska försiktig när han gör detta, kollar sig omkring då och då, så att ingen ser honom. Förmodligen kan fotgängare ringa polisen.
- Tunnelbanor, bussar och tåg är bekräftade av Rockstar själva.
- Du kan bli lurad av andra kriminella eller själv lura dem.
- Enligt GamePro använder Rockstar mindre orealistiska faktorer i GTA IV än i tidigare GTA-spel. Förut såg vi pilar och markeringar som visar var du som spelare ska åka. Dessa funktioner kommer antagligen mobilen att avhjälpa. GPS-system och liknande kan komma på tal, men det är bara en ren spekulation.
- Rockstar kommer att namnge alla gator i spelet till olika namn, namnen syns när man går till fots eller åker i en bil.
- En specialutgåva av GTA IV släpps samma dag som den vanliga utgåvan av GTA IV. Specialutgåvan innehåller bland annat en bildbok med bilder som tidigare inte visats, en cd-skiva med best of-musik och en annan förpackning för spelet, samt lite till.
- Fyra nya kameravinklar.
- På dagen kommer mer folk och bilar vara i omlopp. På natten blir det mindre.
- Uppdragen kan påverkas beroende vilken tid på dygnet du gör dem. Dock inget vi fått bekräftat.
- Rockstar har sagt att stor del av spelet kommer utspela sig på hustak, där möjligheten att slänga ner folk från taket ska finnas.

Besök gärna forumet vid frågor och funderingar.

Rippat från GTAnytt!

Mmmmmmmmmmm... :)

Postad 12 June 2007 - 14:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
28 Juni är det dags för Teaser 2. :lol:

Postad 12 June 2007 - 14:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Ta strypgrepp och sen slänga ner folk från tak var väldigt tillfredställande i The godfather till Wii iaf. Blir säkert lika kul i GTA4 :lol:

Postad 13 June 2007 - 09:36

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5772 inlägg
  • 0
Jag tror det här kan bli årets spel, ser fram mot det mer än Halo3.

Postad 15 June 2007 - 15:15

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0
Förhandsbokad och slutbetald :)

En titt i Take2:s kvartalsrapport avslöjar/"bevisar" att det kommer ytterligare episoder för GTA4. Och om nu någon har svårt att välja mellan plattformarna så blir det nog 360 som sätter ribban eftersom det är enbart för den som extramaterialet listas för.

http://www.xboxic.com/news/3061

-lk

Postad 18 June 2007 - 19:42

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Stackars PS3 :D

http://www.aftonblad...1097126,00.html

Postad 18 June 2007 - 22:04

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

Stackars PS3 :)

http://www.aftonblad...1097126,00.html

<{POST_SNAPBACK}>

Här har du anledningen;

]Microsoft paid a reported $50 million advance to secure exclusive Grand Theft Auto IV downloadable content for Xbox 360. Next-Gen spoke with Microsoft and analyst Michael Pachter about the deal.

Stock analysis site Seeking Alpha reports (via NeoGaf) that that Microsoft will be forking over a a $50 million advance to GTA IV publisher Take-Two in order to secure exclusive GTA IV downloadable content.

Speaking to Evan Wilson of Pacific Crest Securities, newly-appointed Take-Two CFO Laine Goldstein said in a recent earnings call that the first batch of downloadable content should be available in March 2008 followed by another episodic download later in the year.

“The first $25 million is for the first episodic content package that’s supposed to go out and that is in March of ’08. That’s why it moved into current because it’s in the next 12 months. The second $25 million will be for the second episode, and that will be later in fiscal ’08,” Goldstein said.

...

"Microsoft basically said that it's happy to pay [Take-Two] in advance $50 million in revenue that [Take-Two] is going to receive from GTA IV downloads," he said.

Microsoft takes about a 30 percent cut from Xbox Live Marketplace content sales, according to Pachter.

Taking that 70/30 split (publisher/Microsoft) and the $50 million advance into account, Microsoft is apparently confident that GTA IV download revenues over Xbox Live will be at least $70 million.

If revenues don't meet that figure, Take-Two will have to return some of the advance, according to Pachter. But he said that there's no reason to believe Take-Two would actually miss that revenue target.

He also stated, "By giving this advance, Microsoft did extract from Take-Two the promise to make [GTA IV content] exclusive. But there will not be any downloadable content for PS3, at least for some time. My guess is at least for a year."

http://www.next-gen....d=6023&Itemid=2

För $50 mille borde de kunna göra 1-2 storspel istället för att hålla på med extramaterial till ett annat spel, tredjeparts dessutom. Kan väl nämnas att bugeten för Killzone till PS3 tros vara runt $40 mille, och det är verkligen ett stort projekt.

Nu kan förvisso MS få tillbaka delar av dessa $50 om det inte nå målet, men ändå. Sinnes.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 18 June 2007 - 22:12.

Postad 18 June 2007 - 23:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

För $50 mille borde de kunna göra 1-2 storspel istället för att hålla på med extramaterial till ett av världens bäst säljande spel...

Fixat :)

50 mille är ingenting för dem Morlock. Droppe i havet. Hur vet du att de inte både fixar GTA och gör 3-4 storspel för deras pengar just nu? Pengar är inte problemet, bra tillfällen att slösa dem på är.

Vilka storspel är det du menar att de skulle kunna göra som skulle kunna sälja lika bra eller bättre som GTA?

Dessutom:

Taking that 70/30 split (publisher/Microsoft) and the $50 million advance into account, Microsoft is apparently confident that GTA IV download revenues over Xbox Live will be at least $70 million.

If revenues don't meet that figure, Take-Two will have to return some of the advance, according to Pachter. But he said that there's no reason to believe Take-Two would actually miss that revenue target.

Moneyhats pågår ständigt. Men det är nog första gången jag hört hur mycket någon fått.

Postad 18 June 2007 - 23:48

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

50 mille är ingenting för dem Morlock. Droppe i havet. Hur vet du att de inte både fixar GTA och gör 3-4 storspel för deras pengar just nu? Pengar är inte problemet, bra tillfällen att slösa dem på är.

Ja det ver vi ju inte såklart, det har sagts $25 mille för första packet och sen ytterligare $25 mille för ett pack senare.

Vilka storspel är det du menar att de skulle kunna göra som skulle kunna sälja lika bra eller bättre som GTA?

Ja hur ska jag kunna veta vad de har för idéer till storspel? Måste det vara uppföljare?

Undra vad dessa paket kommer att kosta btw, 300:- / st? :) Tråkigt för MS om R* inte ror hem detta projekt och det floppar, eller ännu värre det säljer bättre på PS3. :P

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 19 June 2007 - 00:18.

Postad 19 June 2007 - 01:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ja hur ska jag kunna veta vad de har för idéer till storspel? Måste det vara uppföljare?

Det var du som drog upp ideén så jag tänkte att du kanske hade funderat lite på det :) . Jag antar att MS funderat lite på om det kommer vara lönsamt eller inte iallafall.

Uppföljare kan jag inte se att jag sagt något om så det är väl inget måste. Poängen är att det finns inte mycket som säljer bättre än GTA. Ska man investera stålar i någonting är nog inte GTA det sämsta man kan hitta. MS har råd med att finansiera flera stora spelprojekt, det du undrar är essentiellt varför de gör som de gör med just de här 50 miljonerna dollar.

Tråkigt för MS om R* inte ror hem detta projekt och det floppar, eller ännu värre det säljer bättre på PS3.  :P

Det är inte logiskt. Notera tiden till släpp och antalet konsoler sålda. Notera också att t o m tidningar som Aftonbladet fått reda på "OMG DEFINITIVE VERSION CONFIRMED".

Undra vad dessa paket kommer att kosta btw, 300:- / st?

Svårt att spekulera i vad de kommer kosta innan vi vet vad de kommer innehålla.

Postad 19 June 2007 - 08:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tycker det är rätt smart... :)

Tänk om dom säljer 2 miljoner exemplar av extramaterial över live för 200 spänn st...
Blir fort pengar...Helst när säljer direkt över live...Inga mellanhänder..

Tror det kan sälja betydligt mer än 2 mille :P

Postad 19 June 2007 - 13:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Det känns som att det finns tillräckligt många 360 och tillräckligt många GTA fans omkring våren 2008, för att det ska kunna sälja en hel del. Jag tror också det kommer löna sig.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.