Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Enkel trådlös ljudöverföring

216 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Wireless Music System for PC (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 7.285714 (6) Inga priser
Abit AirPace WAD-01B (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8.999998 (6) Inga priser
Audioengine W1 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 3 7.571428 (6) Inga priser
AVM Fritz! WLAN Repeater N/G (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 09 April 2009 - 19:45

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Vad tror ni om denna annars: Linksys WMB54G Wireless-G Music Bridge, går att köpa via Amazon.com för $59.99 (plus frakt då men den kan man ju dela på)...

Ps. Har inte läst så mycket själv då jag har en ruskig huvudvärk nu så jag hoppas jag inte gjort bort mig.. :wub:

//Splix

Aj aj, beställde du bara en!? Lägg till en på momangen så sätter jag in pengar till dig (så delar vi på frakten)!! Vad kostar den förresten?

//Splix

verkar grym, med icke-vista kompatibel gillar jag inte. Jag som kör Vista på båda mina maskiner mot Airpacen... men iaf grymt där va HDMI, jag gissar på att man kopplar den till stereon via HDMI 1.3 och får ljudet ut den vägen..

Men den DAC:en som finns i airpacen är grym, jag kör ju analogt till stereon och ljudet är 10/10 i mina öron...
Hade jag kopplat in sladd till stereon hade jag inte märkt någon skillnad. I min laptop har jag ett billigt Realtek-ljudkort, uppenbart ett ganska vanligt ljudkort. Men airpacern gör de snyggare tycker jag.

Redigerat av candyraver, 09 April 2009 - 20:18.

Postad 10 April 2009 - 09:38

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Nu ska vi se, här är inlägget som kommer förändra människors liv på forumet, haha okej nu tog jag i:

Total kostnad, en enhet inkl frakt till sverige: 80.31 EURO (räkna om själv enl dagskurs)
Site: LDLC.COM - allting står på franska och det är mycket att översätta för att förstå något alls, var noga med alla sidor under orderprocessen finns mkt som måste knappas i o tas ställning till de har olika leveransmetoder m.m

Tror det finns enheter i svart i lagar as we speak, lycka till!

ps: jag kan tyvär inte lägga till någon på min order den är redan skickad.

ps2: man betalar i förväg genom att sätta in pengar via en utlandsöverföring på banken. vissa internetbanker kan göra det, i övriga fall måste man in till banken. Se till att få alla uppfigfter rätt mkt krånglligare än en svensk överföring.

summan av kardemumman mao: var beredd på att jobba lite!

ps3: inte fått enheten än men den är skickad o jag har fått ett kollinr!

ps4: supporten talar engelska, om du lyckas ta dig fram till mail länken haha :wub:

Lycka till allihopp!

Postad 10 April 2009 - 09:41

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

verkar grym, med icke-vista kompatibel gillar jag inte. Jag som kör Vista på båda mina maskiner mot Airpacen... men iaf grymt där va HDMI, jag gissar på att man kopplar den till stereon via HDMI 1.3 och får ljudet ut den vägen..

Men den DAC:en som finns i airpacen är grym, jag kör ju analogt till stereon och ljudet är 10/10 i mina öron...
Hade jag kopplat in sladd till stereon hade jag inte märkt någon skillnad. I min laptop har jag ett billigt Realtek-ljudkort, uppenbart ett ganska vanligt ljudkort. Men airpacern gör de snyggare tycker jag.

Var står det att den inte är kompatibel med Vista? På deras hemsida kan man ladda ner drivrutiner till vista:
http://www.linksysby...WMB54G/download

Verkar vara ett bra komplement!?

//Splix

Postad 10 April 2009 - 12:53

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Finns det inget enkelt bluetoothalternativ?

Jag menar, det enda man vill är ju att transportera ljud från sin bärbara till stereon. Och på datorn välja vilka ljud som ska skickas över. Hur svårt kan det vara?

Airfoil + Airport funkar hyggligt, men inte perfekt. Varför kan inte Apple släppa ett API till Airporten för utvecklare att skriva egna program?

Redigerat av SimonZ, 10 April 2009 - 12:53.

Postad 10 April 2009 - 13:53

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Finns det inget enkelt bluetoothalternativ?

Jag menar, det enda man vill är ju att transportera ljud från sin bärbara till stereon. Och på datorn välja vilka ljud som ska skickas över. Hur svårt kan det vara?

Airfoil + Airport funkar hyggligt, men inte perfekt. Varför kan inte Apple släppa ett API till Airporten för utvecklare att skriva egna program?

Jag testa Sony's bluetooth mottagare/sändare som man ställer vid stereon. Den sög verkligen hästpung. Hemskt ljud och hacka bara man gick förbi den...

Däremot har min Sony Ericsson DS205 bluetooth headset funkat kanon... inom rimlig avstånd.
Men det klår inte wlan...

Var står det att den inte är kompatibel med Vista? På deras hemsida kan man ladda ner drivrutiner till vista:
http://www.linksysby...WMB54G/download

Verkar vara ett bra komplement!?

//Splix

Där ser man på! Läste annars på ebay-lännken att den inte var kompatibel med Vista, men finns det drivers så e de väl bara o köra!

Postad 10 April 2009 - 14:57

Unregistered50d3de4b
  • Unregistered50d3de4b
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Ingen som har sagt något om Apple Airport Express som finns att köpa i varje varuhus?

Med programmet Airfoil blir man inte begränsad till iTunes.
http://rogueamoeba.c...irfoil/windows/

Postad 10 April 2009 - 17:02

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

...

Ingen som har sagt något om Apple Airport Express som finns att köpa i varje varuhus?

Med programmet Airfoil blir man inte begränsad till iTunes.
http://rogueamoeba.c...irfoil/windows/

...

Postad 13 April 2009 - 08:45

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Nu ska vi se, här är inlägget som kommer förändra människors liv på forumet, haha okej nu tog jag i:

Total kostnad, en enhet inkl frakt till sverige: 80.31 EURO (räkna om själv enl dagskurs)
Site: LDLC.COM - allting står på franska och det är mycket att översätta för att förstå något alls, var noga med alla sidor under orderprocessen finns mkt som måste knappas i o tas ställning till de har olika leveransmetoder m.m

Tror det finns enheter i svart i lagar as we speak, lycka till!

ps: jag kan tyvär inte lägga till någon på min order den är redan skickad.

ps2: man betalar i förväg genom att sätta in pengar via en utlandsöverföring på banken. vissa internetbanker kan göra det, i övriga fall måste man in till banken. Se till att få alla uppfigfter rätt mkt krånglligare än en svensk överföring.

summan av kardemumman mao: var beredd på att jobba lite!

ps3: inte fått enheten än men den är skickad o jag har fått ett kollinr!

ps4: supporten talar engelska, om du lyckas ta dig fram till mail länken haha ;)

Lycka till allihopp!

Jaha, någon som är sugen på att ta initiativ och köpa hem några? Får man ner frakten så är det ju en bra deal... :rolleyes:

Hur många är sugna på att köpa så man kan samfrakta annars?

//Splix

Postad 26 April 2009 - 22:39

enoch85
  • enoch85
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
grymt kul att denna tråd har kommit igång igen! :)

Jag var faktiskt den person som köpte den sista i Sverige(!) och det är jag glad för. Precis som jag skrivit tidigare så halkade jag oxå in på ett alternativ som verkar vara en kopia av Airpacen. I samband med detta så skrev jag mail till diverse internetbutiker såsom Kjell&Co Multitronic osv osv. Det verkar inte som att de gjort någon ansträngning för att ta in fler, eller liknanden Airpacen.
Jag hittade även en annan som verkar bra. Den stödjer N-tekniken och logiskt sett så borde ju överföringshastigheten vara högre och därmed inget hack (om det nu funnits tidigare, vilket är mindre troligt), jag är trogen flashback medlem och bad om hjälp där att ta in denna istället. Vad tror ni?
https://www.flashbac...ad.php?t=838290 <---- där finns länk

Jag har F-skattsedel och har funderat på att köpa in ett gäng på firman och göra buissnes av det. För vem vill inte ha en sådan klockren produkt som denna? Den borde ligga med i alla kartonger med laptops som säljs!
Min fråga till er är: vem vill investera i detta? Ju större mängd, desto bättre pris.

PM:a mej på FB om ni vill nå mig.
/alkisvsfjortis

https://www.flashbac...ad.php?t=828157

https://www.flashbac...ad.php?t=820015

Redigerat av enoch85, 26 April 2009 - 22:49.

Postad 27 April 2009 - 15:02

Splix
  • Splix
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

grymt kul att denna tråd har kommit igång igen! :)

Jag var faktiskt den person som köpte den sista i Sverige(!) och det är jag glad för. Precis som jag skrivit tidigare så halkade jag oxå in på ett alternativ som verkar vara en kopia av Airpacen. I samband med detta så skrev jag mail till diverse internetbutiker såsom Kjell&Co Multitronic osv osv. Det verkar inte som att de gjort någon ansträngning för att ta in fler, eller liknanden Airpacen.
Jag hittade även en annan som verkar bra. Den stödjer N-tekniken och logiskt sett så borde ju överföringshastigheten vara högre och därmed inget hack (om det nu funnits tidigare, vilket är mindre troligt), jag är trogen flashback medlem och bad om hjälp där att ta in denna istället. Vad tror ni?
https://www.flashbac...ad.php?t=838290 <---- där finns länk

Jag har F-skattsedel och har funderat på att köpa in ett gäng på firman och göra buissnes av det. För vem vill inte ha en sådan klockren produkt som denna? Den borde ligga med i alla kartonger med laptops som säljs!
Min fråga till er är: vem vill investera i detta? Ju större mängd, desto bättre pris.

PM:a mej på FB om ni vill nå mig.
/alkisvsfjortis

https://www.flashbac...ad.php?t=828157

https://www.flashbac...ad.php?t=820015

Du har PM (på flashback).. :P

Har nu köpt en Linksys WMB54G (från ebay) och den fungerar helt OK. Tror iof att ljudkvalitén är mycket bättre med andra men den hackar inte och får ut ljudet bra ändå tycker jag!

//Splix

Postad 14 May 2009 - 22:49

apower
  • apower
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Nån som provat Digilive eMana? Den ser ut att göra samma sak som Abit Airpace, finns här för 695 kr.
Blev visserligen skapligt nedskriven IDG testade den, de påstår bl a att den inte funkar på Vista men tänkte iaf höra om nån har andra erfarenheter?

Creative har också en lösning för laptops med expresscardljudkort + receiver. Det paketet har ju fördelen att det inte lastar 802.11-nätverket. Jag testade Creative-ljudkortet + en äldre modell av trådlös receiver (tror jag), den här. Jag lyckades dock inte få kontakt mellan ljudkort och receiver.

Jag sneglar också lite på Audioengine W1 som fått väldigt bra kritik av alla som testat den men den har nackdelen att det är en USB-sändare till laptopen som sticker ut en del. Verkar annars funka problemfritt och i princip utan fördröjning av ljudet.

Ytterligare en variant jag varit inne på är att koppla ett externt USB-ljudkort till min DLink-routers USB-port, de har ju nåt de kallar SharePort som gör att man kan använda USB-grejer inkopplade till routern och använda dem från en dator i samma nätverk. Men det förutsätter ju att stereo/högtalare finns inom USB-sladds-räckhåll från routern. Jag har bara testat med USB-minne och det funkade ju, men nån som provat med ljudkort?

Postad 18 July 2009 - 12:31

Unregistered270f2d4f
  • Unregistered270f2d4f
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Någon som har erfarenhet av "Musiksändare" från Kjell. Verkar vara Roxcore som gör dom. Skulle passa fint till laptopen, eller?

http://www.kjell.com...00000,682000000

Postad 03 August 2009 - 23:40

Humbucker
  • Humbucker
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Någon som har erfarenhet av "Musiksändare" från Kjell. Verkar vara Roxcore som gör dom. Skulle passa fint till laptopen, eller?

Undrar samma sak!

Postad 18 August 2009 - 19:08

Jaay
  • Jaay
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
bump*

letat runt en del och abit airpace är precis den produkt jag är ute efter, vet någon vart det går att få tag på en sån nu?

Postad 18 August 2009 - 20:09

apower
  • apower
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Abit finns inte längre och originalet (minns inte vad det heter, tror det nämns tidigare i denna tråd) är fortfarande svårt att få tag på i Sverige. Jag köpte Audioengine W1 istället och är helnöjd. Nackdelen jämfört med AirPace är att det är en USB-sändare vilket kan vara en liten (mest kosmetisk) nackdel om man använder en laptop. Möjligen är räckvidden lite sämre än 802.11 också men i en vanlig villa är det knappast nåt problem.

Postad 18 August 2009 - 20:38

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Abit finns inte längre och originalet (minns inte vad det heter, tror det nämns tidigare i denna tråd) är fortfarande svårt att få tag på i Sverige. Jag köpte Audioengine W1 istället och är helnöjd. Nackdelen jämfört med AirPace är att det är en USB-sändare vilket kan vara en liten (mest kosmetisk) nackdel om man använder en laptop. Möjligen är räckvidden lite sämre än 802.11 också men i en vanlig villa är det knappast nåt problem.

Men den prylen från kjell.com använder ju 2,4 bandet, nu är jag inte tekniknörd men är inte det wlan nätet också så man slipper donglen? på en laptop vill man knappast ha nått som 'sticker ut'...

Nu i efterhand som ägare av en abit airpace så spelar jag 99.99% musik och hade nog kunnat nöja mig med någon creative-lösning. Men vafan, köra foobar2000, winamp, itunes, you-name-it emulerat ljudkort är fett guld värt och jag FATTAR inte varför inte det finns liknande produkter. Den vita "kopian" som länkas några sidor tillbaka borde kunna importeras....

btw kan bekräfta att airpacen funkar fint under Win7 64bit med *yeah*

btw2; någon som ställer upp på en airpace/kopia-import sammanslagning så hänger jag på - har gärna en i reserv, kör numera min stationära dator via airpacen med nu när jag har min musik samlad på en 24/7h server.

Postad 19 August 2009 - 11:11

Jaay
  • Jaay
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
jag är också med på import, så airpacen tillverkas inte längre? den verkar ju klockren med fjärrkontroll och allt, borde sälja hur bra som helst tycker jag.

Verkar vara en del andra liknande produkter som diskuterats. Vilken var det du syftade på att plocka in candyraver?

Postad 19 August 2009 - 20:00

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

jag är också med på import, så airpacen tillverkas inte längre? den verkar ju klockren med fjärrkontroll och allt, borde sälja hur bra som helst tycker jag.

Verkar vara en del andra liknande produkter som diskuterats. Vilken var det du syftade på att plocka in candyraver?

http://www.azwave.co..._AW-GA200_1.asp
Denna om den fortfarande är i produktion... De e väl egentligen bara o dra iväg ett mail till dom

Postad 22 August 2009 - 16:34

Jaay
  • Jaay
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
finns det fjärrkontroll till den? Eller går det att lösa på annat sätt om man använder någon annan fjärrkontroll?

Postad 16 September 2009 - 20:26

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hejsan!
Jag har följt den här tråden ett tag nu, själv sitter jag med samma problem som er.

De flesta produkter finns inte att få tag i längre, och den jag testade från Kjell o Co störde ju ut det trådlösa nätet då det går på samma frekvens. Motverkar vitsen med spotify i lappisen liksom. =(

Dock har jag nu lyckats lägga en order på Sirocco Wireless Home Audio Bridge.
Hittade den i lager på cyberguys.com och efter en massa mailande om fraktkostnad är den nu på väg, (förhoppningsvis)
Helt överkommligt pris om den nu fungerar som lovat.

http://www.cyberguys...productid=12614
Product: $115.00
Shipping: $29.75
Total Charge: $144.75

Återkommer med test när den kommit

/ v

Postad 17 September 2009 - 15:30

Jaay
  • Jaay
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
låter ju strålande, kanske lägger in en order själv i dagarna

Postad 20 September 2009 - 21:59

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0
Jag slänger in ett citat från en annan tråd som kan vara nåt om man har en express card-plats:

...Jag bytte nämligen till ett ljudkort för bärbara datorer via PCMCIA-porten (express card) och den har även möjlighet att skicka ljudet vidare via WLAN till en mottagare. Precis som med ovanstående system ingår fjärrkontroll.

Mer om det ljudkortet som jag använder just nu finns att läsa här - http://www.webhallen...od.php?id=93801

Postad 21 September 2009 - 08:50

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Intressant en lite mer avancerad version av Kjell o Co's variant. Men enligt en väldigt snabb titt så går det inte via WLAN som skrivs i inlägget utan den utnyttjar 2.4Ghz frekvensen, dvs samma som WLAN. Kan finnas risk för störningar.

Någon som testat?

Postad 25 September 2009 - 16:50

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Sirocco'n kom igår, testar i helgen. Den ser iaf hyffsad ut =)

Postad 26 September 2009 - 13:30

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
http://www.sondigo.c...irocco/overview

Hittils funkar den som en klocka,,, =)
Har inte testat den fullt ut då jag samtidigt håller på att byta receiver.

Tänk på:
Se till att strömadaptern klarar av att mata tillräckligt(köpte från usa så jag fick ju fixa egen). Den jag hade liggandes hemma klarade bara av 500mA, Sirocco behöver iaf 700mA. 500mA räckte inte med andra ord och jag var lite orolig att den antingen var brickad eller att jag gjort det för jag lyckades inte koppla upp mig mot den. Lyckades inte ens reseta den.
Inhandlade en kraftigare på Kjelle idag och nu tickar den på =)
http://www.kjell.com...00000,355000000
Jag uppgraderade även fw enligt http://sondigo.com/s...irocco/vistafaq

Själva sirrocon ser ju ut som en router och inget man har direkt man har framme men det spelar ju ingen roll om man har tänkt gömma den i ett skåp.

Helt klart bättre köp än den jag testade från Kjell o Co!

Redigerat av Unregisteredecb2497f, 26 September 2009 - 13:32.

Postad 26 September 2009 - 23:22

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0

Intressant en lite mer avancerad version av Kjell o Co's variant. Men enligt en väldigt snabb titt så går det inte via WLAN som skrivs i inlägget utan den utnyttjar 2.4Ghz frekvensen, dvs samma som WLAN. Kan finnas risk för störningar.

Någon som testat?

Så sant! Ett litet slarvfel ifrån min sida.

Jag själv har en massa trådlösa komponenter i min lilla lägenhet. I samma rum finns bland annat en router som kör på både 2,4 ghz bandet (wireless G) och 5 ghz bandet (Wireless N) samt en Xbox 360 med tillhörande trådlösa kontroller. En playstation 3 med tillhörande handkontroller (bluetooth) och ansluten via wireless G till routern. Datorn kör jag via wireless N, så även TVn. Kort sagt massor av trådlösa prylar i rummet som kan ge störningar. Men ljudet flyter på hur bra som helst igenom mitt X-fi kort till mottagaren. Jag har aldrig varit med om något hack alls vilket är riktigt bra. Likväl har jag inte märkt av störningar på de övriga trådlösa komponenterna i samma rum av att X-fi jobbar för fullt. Med andra ord är jag sjukt nöjd.. Det finns även möjlighet att köpa upp till 3 mottagare till om du / ni vill lyssna på musiken i ett annat rum.

I mjukvaran kan man namnge de olika mottagarna (vardagsrum, köket osv), kan vara nyttigt att veta om.

Postad 28 September 2009 - 01:46

Unregistered33533
  • Unregistered33533
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag letar också efter nån trådlös lösning.

Jag har testa Audioengine aw1. men den funkade inte alls för mig. slog ut internet helt och hållet. men jag surfar genom grannens wlan. så troligen berodde det på dålig signal.

Finns det någon produkt som liknar airpacen? alltså som redan utnyttjar ett existerande wlan, så att man slipper störningar?

hur mycket kostar airpacen föressten? hittade en på jumbo.se (tror jag det var) för 1800kr. det låter dyrt.

edit: jumbo.se INTE jambo.se

Redigerat av Unregistered33533, 29 September 2009 - 23:20.

Postad 28 September 2009 - 14:02

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Finns det någon produkt som liknar airpacen? alltså som redan utnyttjar ett existerande wlan, så att man slipper störningar?

Sondigo Sirocco går via befintligt wlan och priset hamnade nästan exakt på en tusing inkl frakt från usa, dock exkl 230v strömadapter som man får fixa själv. Se mina ovanstående inlägg.

/ V

Postad 29 September 2009 - 19:13

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hur kopplar man in siroccon till förstärkaren ?

Postad 29 September 2009 - 19:40

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
optisk kabel för digital utgång
finns även 3st 3,5mm utag för 5.1 analog utgång

kolla spec på www.sondigo.com

Postad 29 September 2009 - 19:43

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar! Fan, undrar om det får bli en beställning. Dock undrar jag verkligen om den är i samma klass som den omtalade airpacen, dock verkar den omöjlig att få tag på......

Postad 10 October 2009 - 23:10

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Fan vilken dynga.... gjorde nog bort mig rejält.
Beslutade mig för en Airport Express med programmet Airfoil (25$)..... vilken blunder.
Airporten buggar ur mitt trådlösa internet helt och hållet, och ljudet hackar ibland.
Har googlat, och testat miljoner inställningar som skulle lösa problemet. Slår fortfarande ut mitt internet.....

Aja, ska ringa inwarehouse och hoppas man får returnera denna vara och satsa på siroccon istället....

Postad 13 October 2009 - 22:23

mattsjo
  • mattsjo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej...

Om man vill streama sitt PC ljud till en Popcorn NMT (eller liknande) så prova jamcast - Gratis - (http://www.sdstechnologies.com) ... Funkar till min Popcorn A-100.

Dock funkar det inte med UpnP/DLNA från jamcast utan man måste skapa en html sida med följande länk för att spela upp ljudet:

<a href=&#34;http&#58;//DIN_JAMCAST_PC_IP&#58;58641/Media/audio+mpeg/CaptureStream&#34; aod>MP3</a><br>

Det tar över en minut innan ljudet kommer och sedan är det ca en minut efter PCn men det gör inget när man kör Spotify etc...

NMT platformen verkar inte södja LCPM eller WAV strömmar så det är nog därför som UPnP/DLNA inte lirar.

Lycka till...

/Mattias

Postad 14 October 2009 - 19:45

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Det tar över en minut innan ljudet kommer och sedan är det ca en minut efter PCn men det gör inget när man kör Spotify etc...

En högst subjektiv bedömning. JAG skulle varken investera 1 krona eller 1 minut i en lösning där man får vänta just en minut på att låten ska börja spela(för jag antar att fördröjningen även gäller när man byter låt...)

Ursäkta att detta inlägg inte för tråden framåt.
//D

Postad 21 October 2009 - 20:26

Jaay
  • Jaay
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
lyckades få tag i en azurwave. Jag hade lite problem med inställningar i början men nu funkar det. Ställde in både den och min laptop på fast ip adresser så gick det, märkte dock att det funkar utmärkt med att få ip adress automatiskt till datorn så länge azurewave har fast ip.

Grym produkt.

Hittar den dock endast då den är ikopplad i min switch med en nätverkskabel, inget problem för mig eftersom de befinner sig på samma plats men skulle gärna få den att fungera helt trådlöst i utbildningssyfte, ska man göra något speciellt för att hitta den utan nätverkskabel mellan den och switchen?

Postad 24 October 2009 - 07:27

DLS
  • DLS
  • Forumräv

• 502 inlägg
  • 0
fortfarande ingen som kör med den från kjell o co?

Postad 26 October 2009 - 09:40

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej

Letar fortfarnade som många av er här på forumet efter en "vettig" trådlös ljud lösning. Har sedan några år tillbaka "Logitech Wireless Music System for PC" som jag inte är riktigt nöjd med. Ljudkvaliten är helt okej men laggar mycket ofta. Någon som vet om man kan reducera detta genom placering ? inställningar i datorn berörande de signaler som sänds eller liknande ?

Har kollat lite på AirPort Express men verkar ju inte "jätte hett".

Är ute efter ett bra system som håller hög ljudkvalitet och inte laggar. Vill också spela genom Winamp och eventuellt Vlc och youtube. "Logitech Wireless Music System for PC" fungerar faktist riktigt bra på det sättet. Den tar över datorns ljud och för allt till sterion.

mvh Peter

Postad 26 October 2009 - 19:24

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Hej

Letar fortfarnade som många av er här på forumet efter en "vettig" trådlös ljud lösning. Har sedan några år tillbaka "Logitech Wireless Music System for PC" som jag inte är riktigt nöjd med. Ljudkvaliten är helt okej men laggar mycket ofta. Någon som vet om man kan reducera detta genom placering ? inställningar i datorn berörande de signaler som sänds eller liknande ?

Har kollat lite på AirPort Express men verkar ju inte "jätte hett".

Är ute efter ett bra system som håller hög ljudkvalitet och inte laggar. Vill också spela genom Winamp och eventuellt Vlc och youtube. "Logitech Wireless Music System for PC" fungerar faktist riktigt bra på det sättet. Den tar över datorns ljud och för allt till sterion.

mvh Peter

Jasså? trodde logitech krävde en speciell "klient", alltså man får inget extra ljudkort vilket jag tycker är hela idén.
Min airpace (kopplat till en riktigt bra D/A-omvandlare) fungerar så klockrent och ljudet är kristallklart (ja även MP3:or blir faktiskt bättre). Förstår inte varför ABIT la ner produktionen, den hade sålt som smör.

EDIT: Läste nu att Abit släppte ju sin 2006, de bara måste finnas en bra ersättare till "the original". Att använda musik-klienter är uteslutet för mig. Vill spela både från youtube, se film, winamp, foobar, alltså som ett riktigt ljudkort.

Btw, en annan skrev dom hade hittat en Azerus eller va dom heter (den vita som liknar Abit's) men 1800kr är ju rent ut sagt svinigt - när man själv gav 699kr med fjärr och allt. Saknades bara en optiskt sladd ;)

Jag följer tråden av rent intressse ifall min Abit Airpace skulle få för sig att ge upp.

Postad 27 October 2009 - 10:07

boozer
  • boozer
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hejsan!
Jag har följt den här tråden ett tag nu, själv sitter jag med samma problem som er.

De flesta produkter finns inte att få tag i längre, och den jag testade från Kjell o Co störde ju ut det trådlösa nätet då det går på samma frekvens. Motverkar vitsen med spotify i lappisen liksom. =(

Dock har jag nu lyckats lägga en order på Sirocco Wireless Home Audio Bridge.
Hittade den i lager på cyberguys.com och efter en massa mailande om fraktkostnad är den nu på väg, (förhoppningsvis)
Helt överkommligt pris om den nu fungerar som lovat.

http://www.cyberguys...productid=12614
Product: $115.00
Shipping: $29.75
Total Charge: $144.75

Återkommer med test när den kommit

/ v

Jag funderar på att beställa en Sirocco Wireless Home Audio Bridge och tänkte bara kolla med dig hur du tycker att den har fungerat nu när du haft den ett tag? Har du testat den tillsammans med Windows 7?

/Micke

Postad 27 October 2009 - 15:26

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag funderar på att beställa en Sirocco Wireless Home Audio Bridge och tänkte bara kolla med dig hur du tycker att den har fungerat nu när du haft den ett tag? Har du testat den tillsammans med Windows 7?

/Micke

Funkar helt ok måste jag säga, den har hackat en eller 2 ggr men då var det generellt rejält mycket lagg i det trådlösa nätet.
Inte testat den med W7 än och enligt deras egna support tittar de på det. Jag kör Vista själv.
http://www.sondigo.com/node/689

/ v

Postad 28 October 2009 - 22:41

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Någon som har koll på denna produkt ?
http://www.hembiobut...p?pgrpnr=114750 - Kan man lira winamp direkt på denna tro ?

Postad 06 November 2009 - 16:17

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej

Finns det någon möjlighet att man skulle kunna använda en dator som trådlös mottagare gneom rauter. Min "huvud-dator" har jag musiken på som jag spelar upp via Winamp. Någon som vet om det är möjligt att koppla in detta så att Winamp informationen skickas ifrån min dator till den andra datorn som är inkopplad till sterion? ? Så att den fungerar som en trådlös musik "brygga" som tex Sirocco Wireless Home Audio Bridge.

Mvh Peter

Postad 11 November 2009 - 10:06

Unregisteredecb2497f
  • Unregisteredecb2497f
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Av ren nyfikenhet, var hittade du azurwave'n?

lyckades få tag i en azurwave. Jag hade lite problem med inställningar i början men nu funkar det. Ställde in både den och min laptop på fast ip adresser så gick det, märkte dock att det funkar utmärkt med att få ip adress automatiskt till datorn så länge azurewave har fast ip.

Grym produkt.

Hittar den dock endast då den är ikopplad i min switch med en nätverkskabel, inget problem för mig eftersom de befinner sig på samma plats men skulle gärna få den att fungera helt trådlöst i utbildningssyfte, ska man göra något speciellt för att hitta den utan nätverkskabel mellan den och switchen?

Postad 28 November 2009 - 13:55

apfelstrodel
  • apfelstrodel
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har nu lösa problemet för mig! Jag använder mig nu av programet Remotedesktop som finns i både Vista och Xp (säkert också windows 7) . Jag har placerat min gamla dator inkopplad till recivern! Jag spelar således upp all musik ifrån denna "stationärt inkopplade" dator. Jag styr dock denna dator ifrån min vanliga bärbara genom programet remotedesktop. På så sätt kan jag kontrolera allt på den stationära datorn. Om man vill går det att ladda ner musik direkt till den stationära datorn eller genom den bärbara för att sedan föra över filerna. Genom detta system kan "lagg" inte uppstå då musiken hela tiden är inkopplad. De störningar som uppstå kan vara mellan de båda datorerna vilket betyder att det ibland kan ta lite tid för skärmen att uppdatera informationen tex vid youtube... Men detta fungerar otroligt bra! Klart att rekomendera. Har ni inte en gammal dator köp en billig behöver ju knappast vara någon "höjdar dator"

Detta kanske låter avancerat men det är de inte. Sök på youtube så finns det guider för hur man gör! Det är mer eller mindre bara att skriva in datorns namn i remotedesktop och klicka connect.

Postad 30 November 2009 - 07:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0

En högst subjektiv bedömning. JAG skulle varken investera 1 krona eller 1 minut i en lösning där man får vänta just en minut på att låten ska börja spela(för jag antar att fördröjningen även gäller när man byter låt...)

Ursäkta att detta inlägg inte för tråden framåt.
//D

Jag hra också Jamcast som streamas till 360, Ljudet är helt perfekt, lyssnar på spotify, ljuddiffen mellan vad som spelas på pc och stereo är högst en sekund, hos mig i alla fall

Postad 30 November 2009 - 19:07

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Jag hra också Jamcast som streamas till 360, Ljudet är helt perfekt, lyssnar på spotify, ljuddiffen mellan vad som spelas på pc och stereo är högst en sekund, hos mig i alla fall

Säkert en schysst lösning, men Xboxen låter ju som en dammsugare! och så ska man fiffla med handkontroller och ha TV:n igång. Med andra ord ingen optimal lösning...

Också sugen på hur/var förra postaren köpte sin vita "Airpace" ?

Och btw Airpacen har lagg på 100ms så det tar knappast en minut att byta låt - vem hade kunnat leva med det egentligen :unsure: Däremot kan 100ms märkas i film om man är extremt finkänslig för lipsync - men som tur väl finns det programvara som ordnar det med...

I grund och botten diskuterar vi väl hur man överför sitt musikbibliotek till förstärkaren problemfritt ;) för ska vi diskutera film så finns det andra lösningar (Twix för att ta ett exempel) äsch nu spåra jag lite men men....

Redigerat av candyraver, 30 November 2009 - 19:12.

Postad 16 December 2009 - 00:00

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
Nu har tråden stått stilla i några veckor, dags att väcka den till liv igen!
Ingen som var sugen på att dra ihop några st och köpa en packe av dom typ?
Jag är lätt på isf, syftade framför allt på AirPace-kopian.

Postad 16 December 2009 - 23:41

Unregistered9148001a
  • Unregistered9148001a
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Nu har tråden stått stilla i några veckor, dags att väcka den till liv igen!
Ingen som var sugen på att dra ihop några st och köpa en packe av dom typ?
Jag är lätt på isf, syftade framför allt på AirPace-kopian.

Jag är absolut på, kan tänka mig att beställa 2 eller 3st, om vi bara kunde hitta någon som kan franska kan vi ju beställa från den sidan.

Postad 17 December 2009 - 10:51

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0
här har vi iaf produkten från den franska sida, översatt med lite google;
http://translate.goo...kAGWv1ZShW9YcQA

Dock vet jag inte om det är så smart att använda googles översättning när man köper den "på riktigt" eftersom google har en tendens att blanda bort länkar osv.

Redigerat av ae_g, 17 December 2009 - 10:52.

Postad 06 January 2010 - 12:24

Unregistereda78c29ea
  • Unregistereda78c29ea
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

fortfarande ingen som kör med den från kjell o co?

Jag har prövat. Fungerade inget vidare, störde mitt trådlösa i laptopen. Det går att ändra kanaler, men det drog ändå ned hastigheten på det trådlösa i laptopen. Ljudkvaliten var väl heller inte något att skriva hem om.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.