Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vantage HD 7100, HDTVbox + HDD

782 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 December 2007 - 00:07

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Hej

Hur pass bra fungerar en Trex/Dragon Modul vid kanalskifte tar det tid eller är det samma tid som att byta med en ex conax cam i en digitalbox Jag tänker inte speciellt på Vantage

Snisse

Jag har bara testat T-REX CAM på en Humax HDCI-2000 och där tog det tid mellan kanalbyten. Men jag tror att det är fel på Humaxen eftersom den var slö även med en Conax CAM.

Jag kommer förhoppningsvis att få min Vantage HD 7100 imorgon, då kan jag berätta här hur bra den fungerar med T-REX. :lol:

Postad 07 December 2007 - 09:11

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Underbart att ni testar och rapporterar in här, är nog många som är nyfikna på denna pjäs.
Dual DVBS2 hade inte varit fel dock(heter det så :lol: )

Postad 07 December 2007 - 16:11

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Hämtar min imorgon ( lördag ) i Malmö.
Det finns ute en ny firmware till de som köpt HD boxen redan, den heter 010700

Här finns en download sida med manual och firmware samt lite annat.
Vantage download

Postad 07 December 2007 - 19:13

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Dual DVBS2 hade inte varit fel dock(heter det så :) )

Nje, beror på vad du menar. Jag tror du vill ha dubbla tuners och då är det bättre att kalla det för "twin", twin S/S2-tuners. Det är nämligen så att dual brukar användas även för en (1st) tuner, när den klarar S och S2. Mycket märkligt, men så verkar det vara. T.ex. så skrivs det dual S/S2 för boxen som denna tråd handlar om, men den har bara 1st tuner.

//Michael

Postad 07 December 2007 - 19:32

Unregisteredafc8f69d
  • Unregisteredafc8f69d
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Fick min box i dag har bara hunnit testa den lite har provt den med ett canal digital kort som kom med den
förra HD boxen det funkar jätte bra kanal byterna går snabbt.
Har även testat den med ett viasat kort i en T-REX modul och det funkar kanal byterna går lite segare
ån dom gör på canal digital.
Jag hade en Humax hd box tidigare där frös bilden i en 10-15 sekunder lite då och då när man hade båda korten i samtidigt, har kört nu en stund och bilden har inte fryst till så det verkar funka bra det var nog Humax boxen som var kass.
Har inte kunnat testa den med någon hårddisk än ska ta och skaffa en i morgon.

NIM66

Postad 07 December 2007 - 20:31

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Dual DVBS2 hade inte varit fel dock(heter det så :) )

Nje, beror på vad du menar. Jag tror du vill ha dubbla tuners och då är det bättre att kalla det för "twin", twin S/S2-tuners. Det är nämligen så att dual brukar användas även för en (1st) tuner, när den klarar S och S2. Mycket märkligt, men så verkar det vara. T.ex. så skrivs det dual S/S2 för boxen som denna tråd handlar om, men den har bara 1st tuner.

//Michael

Japp precis vad jag menade, dubbla tuners. Alltid någonting som fattas säg ;)
Annars verkar ju boxen potent, skall som sagt bli spännande att följa detta.

Postad 07 December 2007 - 23:55

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Enligt maxteknik.se http://www.maxteknik...p?p=16950#16950 så ska kanske den senaste mjukvaran fungera med NDS. Har någon möjlighet att testa och bekräfta det ?

För i såfall hugger jag en box direkt

Postad 09 December 2007 - 18:43

pellerino
  • pellerino
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Jag svarar på min egen fråga. Ja den klarar NDS enligt http://www.maxteknik...pic.php?p=16983

Jag har beställt en nu.

Postad 09 December 2007 - 20:41

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Har precis satt upp min torodial 90 parabol ( i regn ) och sitter och myser med min Vantage 7100. Det finns en patchfil till den som gör att Viasat nu fungerar :D . Aldrig mer CD box utom vid programkort uppdatering för min del.
Snabb box och det dyker upp nya uppdateringar med jämna mellanrum ( när gjorde det det senast för CD ? ).
Valmöjligheterna om man ska ta in flera satelliter är obegränsade :wub: . Jäkla vad kanaler det finns och det är roligt med mer HD kanaler :) .

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 13 December 2007 - 13:59.

Postad 10 December 2007 - 09:24

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Den pachade mjukvaran fungerar hur bra som helst. Den är snabb i kanalbyten även mellan Viasat och Canal Digital.
Nu får man in även Premiere HD. Det ska bli kul med Champions League i HD nu på tisdag :lol:

Den enda buggen jag har hittat är att boxen spelar inte in undertaxterna. Tittar man på time shift eller inspelning från Canal+ så har man ingen undertext.

Postad 10 December 2007 - 22:34

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Äntligen har det börjat hänt något nytt med denna produkt. Hoppas ni som har en fortsätter skriva ner ris och ros om den.

Det jag undrar över är om den klarar av att spela in på en kanal samtidigt som man tittar på en annan kanal?
Har den nån slags bild i bild funktion?
Någon skrev att det inte fanns plats för en hdd...men ska den inte ha plats för det eller hur är det med det?

Postad 11 December 2007 - 10:20

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Tjenare ,,,en liten fråga

om ja köper en sådan här box Vantage måste jag flytta mitt kort en gång i månaden till min Combobox för att dom kodar om kortet ,,har nu skickat tillbaka min CD HD box efter allt strul ,,å tänkt köpa denna ,, ja har min kombobox kvar så ja får använda mitt gamla kort går de att få hd kanalerna på de kortet måse man hanå typ av måste man köpa till nån typ av CA modul till den,, lite novis men tar gärna i mot lite hjälp

Mikael

Redigerat av gneter, 11 December 2007 - 10:36.

Postad 11 December 2007 - 18:57

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1053 inlägg
  • 0
Någon som har spelat in med boxen och kan säga vad det är för format den spelar in med? Går det att flytta över, är det krypterat?

Postad 12 December 2007 - 09:30

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Jag är intresserad av en Vantage och har några frågor.

Hur är text-tv funktionen? Just nu har jag en Force mottagare så jag är ju lite bortskämd med text-tv minnet på tusentals sidor.

Hur är det med kanalsorteringen? Går det att sortera kanalerna i t.ex bokstavsordning eller språkordning? Kan man editera kanallistor i datorn?

Hur många LNB klarar boxen att växla mellan?

Postad 12 December 2007 - 13:17

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Äntligen har det börjat hänt något nytt med denna produkt. Hoppas ni som har en fortsätter skriva ner ris och ros om den.

Det jag undrar över är om den klarar av att spela in på en kanal samtidigt som man tittar på en annan kanal?
Har den nån slags bild i bild funktion?
Någon skrev att det inte fanns plats för en hdd...men ska den inte ha plats för det eller hur är det med det?

Du får koppla en extern HDD via USB 2.0 eller e-SATA.

Jag är intresserad av en Vantage och har några frågor.

Hur är text-tv funktionen? Just nu har jag en Force mottagare så jag är ju lite bortskämd med text-tv minnet på tusentals sidor.

Hur är det med kanalsorteringen? Går det att sortera kanalerna i t.ex bokstavsordning eller språkordning? Kan man editera kanallistor i datorn?

Hur många LNB klarar boxen att växla mellan?

Du kan sortera via alfabete eller bara HD kanaler och lite annat har ej hunnit testa så mycket. Den kan växla med minst 16 lnb vad jag vet och troligtvis ännu mer.

Postad 13 December 2007 - 21:12

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Hej

Ja pratade me kundtjänst på CD om om man kunde får HD kanalerna på mitt vanliga kort eftersom ja skickade tillbaka mitt andra kort de var inga problem skulle bara uppge serienummret på hd boxen för de skulle gå ...men ja har ju ingen hd box bara en combbox är ja körd då var ju sugen på denna box nu ....måste man nu köpa en begagnad CD godkännd box för de ska funka

snälla någon som kan förklara .. förrvirrad

Micke

Redigerat av gneter, 13 December 2007 - 22:56.

Postad 13 December 2007 - 22:08

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
För HD-kanalerna måste du ha en godkänd HD-box från Canal Digital och vad man än tycker om det så är det ju de som bestämmer. Tycker det är fel men de tvingar ju ingen att tekna avtal med dem. SVT HD kan du dock titta på.

Postad 14 December 2007 - 00:20

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Dåligt med bilder på mottagaren i denna tråd, vore roligt se den i hemmet hos någon än bara massa produktbilder från en broschyr.

Postad 14 December 2007 - 16:34

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Lägger in lite bilder på från/på vantagen, ursäkta har ingen annan digitalkamera än min mobil ( SE K750i ) och den har jag tappat i golvet. :D Fanskapet ta bara bra bilder ute i dagsljus numera. Kör för tillfället med bara 4 lnb inkopplade ( diseqc 8/1 gick sönder ) :P

Mottagare och fjärrBifogad fil  DSC00105.JPG   359.93K   7 Antal nerladdningar
Tv och ljud informationBifogad fil  DSC00096.JPG   286.02K   4 Antal nerladdningar
Info ( 1 tryck ) från Premier HD ( champions league )Bifogad fil  DSC00099.JPG   346.63K   5 Antal nerladdningar
Info ( 2 tryck ) från Premier HD ( champions league )Bifogad fil  DSC00101.JPG   369.94K   3 Antal nerladdningar
HD kanallista ( första sidan )Bifogad fil  DSC00108.JPG   377.34K   2 Antal nerladdningar
Rätt firmware version i Vantagen :wub: Bifogad fil  DSC00097.JPG   311.28K   2 Antal nerladdningar
Parabol uppsättning ( Torodial 90 )Bifogad fil  DSC00088.JPG   236.45K   3 Antal nerladdningar
Hoppas tomten ger mig en bättre kamera så blir det mer bilder och ett galleri ( snart ).

Postad 14 December 2007 - 17:05

killkinn
  • killkinn
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är stor skillnad på dvi-hdmi mot dvi-komponent, har nämligen svåra störningar när jag kör med dvi-hdmi...

Postad 14 December 2007 - 17:40

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

För HD-kanalerna måste du ha en godkänd HD-box från Canal Digital och vad man än tycker om det så är det ju de som bestämmer. Tycker det är fel men de tvingar ju ingen att tekna avtal med dem. SVT HD kan du dock titta på.

Hmm..nu hänger jag inte med riktigt. Så det går alltså INTE att titta på typ Canal + sport HD om man skulle inhandla denna Vantage? Man måste alltså ha Canal Digitals egna HD-box eller finns det nån patch eller firmware som fixar så man kan se Canal + HD kanaler med Vantage?

Redigerat av maerd, 14 December 2007 - 17:40.

Postad 14 December 2007 - 18:19

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Hmm..nu hänger jag inte med riktigt. Så det går alltså INTE att titta på typ Canal + sport HD om man skulle inhandla denna Vantage? Man måste alltså ha Canal Digitals egna HD-box eller finns det nån patch eller firmware som fixar så man kan se Canal + HD kanaler med Vantage?

Du kan se på Canals + HD kanalerna med denna mottagare, det som behövs är att du måste ha en HD-box från CD som du uppdaterar ditt kort med ( 1 gång/månad ) detta gäller även Viasat.
Vi som använder Vantage boxen är ju satellitfreaks som vill ta in fler satelliter än Thor ( CD ) och Sirius ( Viasat ), det finns många gratis SD kanaler samt HD kanaler på andra satelliter. Med rätt patch i Vantagen så kan du använda ditt Viasat kort ( utan CA modul ) samt se andra kanaler med.

Postad 14 December 2007 - 22:14

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Bilder med lite bättre skärpa :P

Bifogad fil  IMG_0090.jpg   56.79K   4 Antal nerladdningar

Bifogad fil  IMG_0096.jpg   141.58K   4 Antal nerladdningar

Postad 14 December 2007 - 22:36

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Du kan se på Canals + HD kanalerna med denna mottagare, det som behövs är att du måste ha en HD-box från CD som du uppdaterar ditt kort med ( 1 gång/månad ) detta gäller även Viasat.
Vi som använder Vantage boxen är ju satellitfreaks som vill ta in fler satelliter än Thor ( CD ) och Sirius ( Viasat ), det finns många gratis SD kanaler samt HD kanaler på andra satelliter. Med rätt patch i Vantagen så kan du använda ditt Viasat kort ( utan CA modul ) samt se andra kanaler med.

Och vad jag förstått kan man inte teckna HDTV kanalerna överhuvudtaget utan att ha en HDTV-box från Canal Digital.

T.P. - ser på bilderna att du kan se gräsmattan på din TV. Jag har Boxer/Telia och där är det bara en gröngul massa. Fasinerande!

Postad 15 December 2007 - 12:04

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
T.P funkar CD's kort både i den nya HD boxen samt Vantagen ?
Jag såg att du hade bägge och har hört om att de skulle låsa kortet till sin egen mottagare.

Postad 15 December 2007 - 13:07

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Och vad jag förstått kan man inte teckna HDTV kanalerna överhuvudtaget utan att ha en HDTV-box från Canal Digital.

T.P. - ser på bilderna att du kan se gräsmattan på din TV. Jag har Boxer/Telia och där är det bara en gröngul massa. Fasinerande!

Jag med är intresserad av att kunna ta in fler satelliter, jag kör Thor/sirius samt Hotbird 13 nu. Det som intresserar mig är förstås tillgång till flera HD kanaler som finns gratis. Samt även kanske köpa Euro1080.
Fast det låter inte bra om man MÅSTE ha en HD - dekoder från CD för att kunna få HD paketet abbonnemanget.
Det låter verkligen surt.

Redigerat av maerd, 15 December 2007 - 13:09.

Postad 15 December 2007 - 13:44

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

.........Fast det låter inte bra om man MÅSTE ha en HD - dekoder från CD för att kunna få HD paketet abbonnemanget.

Ja visst är det surt att de enbart tillhandahåller kort till boxar de själva har levererat. :(
Du måste alltå minst kunna uppge ett serienummer till en Canal digital box.

Alltså har även gamla defekta boxar ett värde. Släng inte kasserade boxar i soptunnan, det går ju att använda eller sälja serienummret. :D

Redigerat av AC3, 15 December 2007 - 13:45.

Postad 15 December 2007 - 14:09

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

T.P funkar CD's kort både i den nya HD boxen samt Vantagen ?
Jag såg att du hade bägge och har hört om att de skulle låsa kortet till sin egen mottagare.

CDs kort fungerar i bägge! De har inte låst kortet till deras box! I och för sig, så fick jag inget nytt kort med den nya CD boxen. Mitt kort är från november förra året. Det kan ju vara att nya kort är låsta till deras boxar!?

Eftersom jag tog bilden utan stativ, så är gräsmattan inte lika skarp på bilden som i verkligheten. :(

Postad 15 December 2007 - 15:29

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

.........Fast det låter inte bra om man MÅSTE ha en HD - dekoder från CD för att kunna få HD paketet abbonnemanget.

Ja visst är det surt att de enbart tillhandahåller kort till boxar de själva har levererat. :(
Du måste alltå minst kunna uppge ett serienummer till en Canal digital box.

Alltså har även gamla defekta boxar ett värde. Släng inte kasserade boxar i soptunnan, det går ju att använda eller sälja serienummret. :D

Jag har en gammal digitalbox, Nokia 9802S som tar både Viasat och CD. Med den kör jag Canal+ Total.

Men räcker det och ha en sån digitalbox för att Canal Digital ska kunna ge mig HD kanaler? Isåfall är det ju inga problem ifall man köper denna Vantage. Då kan man köra lite uppdateringar då och då med den gamla Nokian och sen se allt genom Vantage dekodern.

Postad 15 December 2007 - 15:48

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Jag har en gammal digitalbox, Nokia 9802S som tar både Viasat och CD. Med den kör jag Canal+ Total.
Men räcker det och ha en sån digitalbox för att Canal Digital ska kunna ge mig HD kanaler? .......

Nej, du måste ha en Canal digital HD box för att de ska skicka ett programkort till dig.

Skulle kanske funka genom att köpa denna: http://www.blocket.s...5981.htm?ca=5_s

1. Ring på anonnsen och fråga vilket serienummer det är.
2. Ring sen Canal digital och fråga om du får teckna abonnemang med den boxen.
3. Om du får teckna abonnemang, köp boxen i anonnsen.
4. Skriv på forumet och berätt hur det gick.

Edit: Jag hittade en till anonns: http://www.blocket.s...5989.htm?ca=5_s

Redigerat av AC3, 15 December 2007 - 15:54.

Postad 15 December 2007 - 19:35

maerd
  • maerd
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Men räcker det och ha en sån digitalbox för att Canal Digital ska kunna ge mig HD kanaler? .......

Nej, du måste ha en Canal digital HD box för att de ska skicka ett programkort till dig.

Skulle kanske funka genom att köpa denna: http://www.blocket.s...5981.htm?ca=5_s

1. Ring på anonnsen och fråga vilket serienummer det är.
2. Ring sen Canal digital och fråga om du får teckna abonnemang med den boxen.
3. Om du får teckna abonnemang, köp boxen i anonnsen.
4. Skriv på forumet och berätt hur det gick.

Edit: Jag hittade en till anonns: http://www.blocket.s...5989.htm?ca=5_s

En verkligen fin beskrivning hur jag ska ta mig till. Tackar och bugar. En bra idé.

Kanske finns det lite serienummer ute på nätet som man kan använda sig utav annars.

Redigerat av maerd, 15 December 2007 - 19:36.

Postad 15 December 2007 - 21:59

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Kolla bara först med kundtjänst att serienumrena inte redan är upptagna.

Dom har detta problem i England med beggade Sky boxar som säljs på Ebay.

Postad 16 December 2007 - 23:13

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

• 1053 inlägg
  • 0
Har någon spelat in från lådan ännu ? Vad blir det för format ?

Postad 18 December 2007 - 21:45

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0

Då kan t ex en icke vetgitig människa som vill se HDTV vägras få ta ett HD abb för att denne köpt en begagnad HDTV-box. Ganska sur policy CanalDigital har. Tycker personligen att företaget skulle få företagsidkandeförbud. Och vad händer om den som ringer om ett köp, är oseriös och får detta serienummer uppläst för att använda mummret utan att köpa varan?

Det här verkar vara en usel soppa som smakar gammal daggmask.Vad var tipsnummret till aftonbladet?

Redigerat av ruva, 18 December 2007 - 21:48.

Postad 19 December 2007 - 12:53

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0
Ja såg att teknikkedjan hade ett jul -erbjudande så ja kunde inte vänta så ja slog till idag .. imorse, nu är den redan skickad de gick fort ,,, får väl bli SVT HD å familjepaketet som ja har nu så länge ,, finns tydligen lite gratis HD
kanaler på andra sateliter om ja förstått de rätt ...

Mikael

Redigerat av gneter, 19 December 2007 - 12:56.

Postad 19 December 2007 - 15:08

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Här är insidan av mottagaren om nån vill se.

Bifogad fil(er)

Postad 19 December 2007 - 15:14

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Ja såg att teknikkedjan hade ett jul -erbjudande så ja kunde inte vänta så ja slog till idag .. imorse, nu är den redan skickad de gick fort ,,, får väl bli SVT HD å familjepaketet som ja har nu så länge ,, finns tydligen lite gratis HD

Mikael

HD kanaler har du på denna länk Kingofsat HD .
Grattis du kommer bli nöjd, glöm inte ladda ner patchen.

Postad 19 December 2007 - 15:31

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Ja såg att teknikkedjan hade ett jul -erbjudande så ja kunde inte vänta så ja slog till idag ..

Samma här....nu är den beställd. :P

Postad 19 December 2007 - 22:27

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0

Då kan t ex en icke vetgitig människa som vill se HDTV vägras få ta ett HD abb för att denne köpt en begagnad HDTV-box. Ganska sur policy CanalDigital har. Tycker personligen att företaget skulle få företagsidkandeförbud. Och vad händer om den som ringer om ett köp, är oseriös och får detta serienummer uppläst för att använda mummret utan att köpa varan?

Det här verkar vara en usel soppa som smakar gammal daggmask.Vad var tipsnummret till aftonbladet?

Ja jäklar vilken rutten soppa det här är. När jag föreslog att man ska köpa en begagnad HD box för att komma över serienummret hade jag inte en tanke på de oseriösa som "själ" numret. Det blir ett svårt fall då ingen säljare vill uppge numret i förväg och ingen vill köpa en box utan giltigt serienummer. :P

Postad 20 December 2007 - 09:35

mhellquist
  • mhellquist
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Sänds S-video alltid ut oavsett mediainställningar?
Jag funderar starkt på att köpa en 7100, men har ett lite speciellt krav. Har nämligen en s-video-koppling till sovrummet från min befintliga mottagare. Kan någon som redan har en Vantage testa om S-videosignal går ut oavsett hur man konfigurerar de 'riktiga' videoutgångarna?

Postad 20 December 2007 - 12:01

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0
Är det någon som har e-post adress till Vantages support?
[email protected] fungerar inte.

Jag vill skicka in en liten bugglista till dem.

Postad 20 December 2007 - 15:11

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Du får kopiera din text ifall du redan hunnit skriva eller så får du skriva direktpå mailprotokollet på deras hemsida, det är ända möjligheten ( tyvärr ). Du kan använda denna länk´, du får nog välja informationen über Vantage.
Vantage mail support

Postad 20 December 2007 - 18:01

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

Du har inte lust att berätta för oss vad du hittat?

Postad 20 December 2007 - 18:54

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Detta är en lista jag har skickat, orkar inte översätta.

Which brand or model ( and size ) of HDD do you recommend for Vantage 7100?
I have a Western Digital ( My Book Premium ES Edition 500GB (FAT 32) ) and the connection with the receiver isn't the best either with USB or e-SATA. You have to disconnect the power cord to the hdd and after 1 hour the receiver lose the hdd anyway. This is something that all users seems to recognize who use WD.

When you put out a new firmware update it would be nice if there where a info file on your website that explain what changes you have than to the firmware ( bug fixes/update ). It would be nice if you also had a page on your website that users could post bugs in the firmware and a update list of bugs reported so you wouldn’t have the same bug reported all the time.

Bugs report

- The connection between receiver and hdd ( se above ).

- When you record you don't want a red circle with a "R" in your upper left corner ( not on a LCD or Plasma ), it should disappear with the info text ( after a few seconds, its already in the display as REC ).

- When you try to record the receiver often hangs ( freeze ).

- When you have made a favorite list and press info and go back it's not the favorite channel name in the display, its the name from the channel that you have choose from "all list".

- When you have many favorite list you cant jump back to a previous favorite list you have to go thru all list to come back to the favorite list before.

Postad 21 December 2007 - 00:05

AC3
  • AC3
  • Forumräv

• 866 inlägg
  • 0
Nu har jag kopplat in boxen och sökt in tusentals kanaler. För att enkelt redigera kanallistorna ska det finnas ett Channel edit program, men var? Är det någon som vet var jag hittar det?

Postad 21 December 2007 - 00:06

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Du har inte lust att berätta för oss vad du hittat?

1. Boxen spelar inte in undertexter.
2. Boxen känner inte av att jag har valt svenska när kanalen använder DVB-undertexter, man får välja manuellt.

Postad 21 December 2007 - 00:12

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Nu har jag kopplat in boxen och sökt in tusentals kanaler. För att enkelt redigera kanallistorna ska det finnas ett Channel edit program, men var? Är det någon som vet var jag hittar det?

Programmet finns på Vantages hemsida.

www.vantage-digital.com
SettingsEditor + UpdateTool HD V1.6

Postad 21 December 2007 - 00:24

gneter
  • gneter
  • Lärjunge

• 262 inlägg
  • 0

Mikael

jo nu har ja kört denna box en dag å är riktigt nöjd men var hittar jag patchen
å vilken ska man ha

mvh micke

Redigerat av gneter, 21 December 2007 - 00:27.

Postad 21 December 2007 - 01:07

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0

Mikael

jo nu har ja kört denna box en dag å är riktigt nöjd men var hittar jag patchen
å vilken ska man ha

mvh micke

Du hittar senaste patchen hos Vantage-kicks-ass.net? , du ska ta den som heter 010801.

Postad 21 December 2007 - 08:41

Nyborg
  • Nyborg
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Patchen finns även på sidan http://clarketech.fu...dab8c888b1d50c7 där behöver du inte vara medlem.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.