Sony DVD/HDD-inspelare 2007
897 svar till detta ämne
Postad 19 juli 2007 - 20:38
Unregistered9d0bc31d
-
Unregistered9d0bc31d
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej Jag har just nu en LG DVX9900H som klarar tamejfaen allt jag stoppar i (DivX version 4-5-6, Xvid, alla sub). Det är bra för en snubbe som har en ganska trevlig och omfattande samling discar med TV-serier komprimerade. Inköpte en Samsung 755 brännare som inte alls klarade måttet - flera gick inte alls spela.... Min fråga är, den här serien med Sony - hur väl klarar den DivX i olika versioner, och Xvid? Som ni kanske förstår är det en central fråga för mej, så ni som har erfarenhet av att köra diverse komprimerat får gärna svara!
Postad 20 juli 2007 - 09:21
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Köpte mig en 750 på netonnet idag.... Har kappt packat upp den än.. men kollar på min fjärr.. och där FINNS det en timer knapp ...
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat att använda GUIDE knappen för timerinställning,,Det går men är lite krångligare tycker jag. När jag läser den sv instruktionen ser det lättare ut, än med min version.
Postad 20 juli 2007 - 09:46
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Funkar er showview?
(Fast det finns inte om man har Guide+ tror jag)
Redigerat av ungern, 20 juli 2007 - 09:47.
Postad 20 juli 2007 - 10:15
Niskalaukaus
-
Niskalaukaus
-
Lärjunge
-
-
257 inlägg
Finns det nått sett att få in program infon om man spelar in från en parabolmottagare? Alltså menar att det står vad det är för program som är inspelat?
Postad 20 juli 2007 - 11:17
Unregisteredc677d7a3
-
Unregisteredc677d7a3
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Funderar på HXD870. Kan man koppla in en vhs-spelare med scart till sonyn och spela av videoband till hårddisken och sedan bränna ut dem på dvd?
Postad 20 juli 2007 - 11:32
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Funderar på HXD870. Kan man koppla in en vhs-spelare med scart till sonyn och spela av videoband till hårddisken och sedan bränna ut dem på dvd?
<{POST_SNAPBACK}>
Fungerade fint på 720, så det är väl inget de har tagit bort precis.
Postad 20 juli 2007 - 18:22
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Har prixis testat på min 750:i. Funkade fint
Postad 22 juli 2007 - 22:11
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
hej, Köpt en 870 idag och har lite problem. Får inte in 1 & 2 på DVB-Tn, kanal namnet för SVT1 & SVT2 säger Panasonic SSU och Sagem_Download, men jag får in alla andra kanaler på MUX23 typ Barnkanalen osv. Alla andra kanaler är ok, även CI med Boxer kort i funkar. På min Force box har jag full sig. styrka på MUX23 så det är inget antenn fel. Fel på min nya Sony spelaren eller ? PS. detta är helt klart en Pioneer spelare alla menyer är precis som på min plasma TV Pioneer 427
Redigerat av ljudnisse, 23 juli 2007 - 08:07.
Postad 24 juli 2007 - 09:55
anteh
-
anteh
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Kan man överföra material man spelat in via digitalTV från HD till DVD?
Ante
Postad 24 juli 2007 - 10:10
H.A.C.
-
H.A.C.
-
Amatör
-
-
65 inlägg
det ska nog inte vara några problem...
H.A.C.
Postad 24 juli 2007 - 12:07
Erikito
-
Erikito
-
Rookie
-
8 inlägg
Hej!
Jag tänker slå till på 870:in eller på 750:in... det jag undrar över är om mitt comhem kort funkar i 870:in.. annars har jag tolkat denna tråds besökare att man lika gärna kan ta 750:in?
En annan kanske ännu dummare fråga är: jag har bara en HDMI ingång i min plasma.. den är nu ansluten till datorn. Kan man ansluta denna med HDMI också via någon typ av splitter eller är man tvungen att välja bort någon av DVD/PC? Hur mycket sämre är det i så fall att koppla in DVD:n med komponent?
Svara snarast då jag sitter med fingret på KÖP knappen ;-)
/Erik
Postad 24 juli 2007 - 17:29
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hej!
Jag tänker slå till på 870:in eller på 750:in... det jag undrar över är om mitt comhem kort funkar i 870:in.. annars har jag tolkat denna tråds besökare att man lika gärna kan ta 750:in?
En annan kanske ännu dummare fråga är: jag har bara en HDMI ingång i min plasma.. den är nu ansluten till datorn. Kan man ansluta denna med HDMI också via någon typ av splitter eller är man tvungen att välja bort någon av DVD/PC? Hur mycket sämre är det i så fall att koppla in DVD:n med komponent?
Svara snarast då jag sitter med fingret på KÖP knappen ;-)
/Erik
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt Per-Martin Öhman, produktchef på Sony, är en variant som klarar Comhems utbud i antågande. Är osäker på om han uppgav tiden för lanseringen till vintern/våren. Ring och fråga Comhem varianten skulle dock ej klara HD-utbudet vilket är vara avgörande för min del. Jag väntar på Toshibas HD-inspelare som i slutet på juni släpptes i Japan, och den ska klara att spela in två HD-kanaler samtidigt
Postad 24 juli 2007 - 19:37
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Någon som vet hur man spelare in DD 5.1 ( om du nu funkar öht ), har just testat men får bara in/ut DD 2.0 från HDD.
Postad 24 juli 2007 - 20:02
H.A.C.
-
H.A.C.
-
Amatör
-
-
65 inlägg
Har för mig att jag läste att det bara går att spela in 2.0 ?
Mvh
H.A.C.
P.s någon får mer än gärna rätta mig
Postad 24 juli 2007 - 21:04
balahir
-
balahir
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Du kan köpa en HDMI-switch. Finns bl a på Kjell & Co för 299:- Balahir
Postad 25 juli 2007 - 17:31
JHL
-
JHL
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag skulle vilja återgå till detta med CA-modul eller inte. Det verkar vara verifierat att Pixmania säljer utan CA-modul men hur är det med övriga butiker och hur får man en säljare i telefon att veta vad det är han säljer. Inwarehouse har just nu bra pris och är normalt trovärdiga men hur vet man att de maskiner som de tänker börja sälja 3 aug är med eller utan CA-modul? Säljarna kan väl knappast springa iväg och bryta upp en förpackning, eller? Vill köpa denna maskin, och gärna hos Inwarehouse men jag vill ha modulplats.
Ni som har köpt redan kan väl säga var ni köpte och om det var med eller utan modul(plats).
F.ö. se man faktiskt på Sonys franska och svenska webbplatser att den svenska modellen ska ha och den franska inte har plats för CA-modul.
Postad 25 juli 2007 - 19:41
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Köpte min på 870 på OnOff, kartongen var märkt med med en gul lapp där det framgick att denna spelare var avsedd endast för DVB-T för Norden, om du ber säljare kolla detta bör det vara ok.
Min 870 har alttså CA-plats, men CA-modul måste köpas till.
Redigerat av ljudnisse, 26 juli 2007 - 18:24.
Postad 25 juli 2007 - 21:53
Erikito
-
Erikito
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag skulle vilja återgå till detta med CA-modul eller inte. Det verkar vara verifierat att Pixmania säljer utan CA-modul men hur är det med övriga butiker och hur får man en säljare i telefon att veta vad det är han säljer. Inwarehouse har just nu bra pris och är normalt trovärdiga men hur vet man att de maskiner som de tänker börja sälja 3 aug är med eller utan CA-modul? Säljarna kan väl knappast springa iväg och bryta upp en förpackning, eller? Vill köpa denna maskin, och gärna hos Inwarehouse men jag vill ha modulplats.
Ni som har köpt redan kan väl säga var ni köpte och om det var med eller utan modul(plats).
F.ö. se man faktiskt på Sonys franska och svenska webbplatser att den svenska modellen ska ha och den franska inte har plats för CA-modul.
----------------
Jag snackade med Inwarehouse i Stockholm och frågade om just detta meed CA-modulen.. de sa att deras saknar då den kommer direkt från Japan.. och att de därför kan ha det låga priset.. yada yada yada..
----------------
Jag undrar återigen.. kan man alltså köpa en HDMI splitter och köra två källor samtidigt.. någon annan som gör så när de bara har en HDMI ingång i TV:n?
/Erik
Postad 26 juli 2007 - 11:15
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Någon som vet hur man spelare in DD 5.1 ( om du nu funkar öht ), har just testat men får bara in/ut DD 2.0 från HDD.
<{POST_SNAPBACK}>
Du måste ha coax eller optisk ingång för att ens ta digitalt ljud, och det finns inte på denna (?).
Postad 26 juli 2007 - 11:55
Unregisteredd960be9a
-
Unregisteredd960be9a
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag köpte min 970 på Hembiobutiken och INGEN CA-modul medföljde utan den inhandlades separat.
Postad 26 juli 2007 - 18:22
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Du måste ha coax eller optisk ingång för att ens ta digitalt ljud, och det finns inte på denna (?).
Klart den har digital ut ( koax i detta fall på min 870 ) hur skulle den annars kunna ge ut DD/DTS från en vanlig DVD-film Fyll gärna på om någon lyckats spela in DD 5.1 från DVB-T till HDD.
Postad 26 juli 2007 - 20:02
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Klart den har digital ut ( koax i detta fall på min 870 ) hur skulle den annars kunna ge ut DD/DTS från en vanlig DVD-film
Fyll gärna på om någon lyckats spela in DD 5.1 från DVB-T till HDD.
<{POST_SNAPBACK}>
Ehhh jo, jag skrev ju "ingång" inte "ut"
Postad 27 juli 2007 - 12:08
Unregisteredc677d7a3
-
Unregisteredc677d7a3
-
Amatör
-
-
62 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Fungerade fint på 720, så det är väl inget de har tagit bort precis.
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för svaren! Vet ni vilket inspelningsläge som är optimalt för denna överföring (vhs->hdd->dvd)? Alltså, vid vilken kvalité får man de minsta filerna (få plats med mer) utan att nästa kvalitétsläge ger märkbart bättre ljud och/eller bild? Eller bör man köra på bästa kvalitét?
Postad 27 juli 2007 - 12:56
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
[QUOTE]Ehhh jo, jag skrev ju "ingång" inte "ut" [QUOTE] Ok my bad, men vad skulle en digital ingång på en inbyggd DVB-T mottagare vara till för nytta ???
Postad 27 juli 2007 - 17:48
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Tack för svaren!
Vet ni vilket inspelningsläge som är optimalt för denna överföring (vhs->hdd->dvd)? Alltså, vid vilken kvalité får man de minsta filerna (få plats med mer) utan att nästa kvalitétsläge ger märkbart bättre ljud och/eller bild? Eller bör man köra på bästa kvalitét?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag valde HQ eller steget under (HSP?), det är inte att det blir mycket sämre än VHS (som är riktigt kasst) utan att det uppstår blockmönster. Prova dig fram tycker jag. Spela in i HQ, sen kan du spela över till DVD i lägre ju. Ok my bad, men vad skulle en digital ingång på en inbyggd DVB-T mottagare vara till för nytta ???
<{POST_SNAPBACK}>  Digitalt ljud från annan källa kanske. Hmm... bra fråga faktiskt, inte tänkt på det fullt ut märker jag.
Postad 27 juli 2007 - 20:20
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Vet ni vilket inspelningsläge som är optimalt för denna överföring (vhs->hdd->dvd)? Alltså, vid vilken kvalité får man de minsta filerna (få plats med mer) utan att nästa kvalitétsläge ger märkbart bättre ljud och/eller bild? Eller bör man köra på bästa kvalitét?
1. Du behöver inte gå via hdd utan kör direkt från vhs->dvd 2. Låt säga att du har en vhs-film som är 1h40min då är det bara SP ( 2h original längd ) läget som funkar, HQ läget klarar max 1h1min. Se tabel på sid 71 i bruksen. PS. Surt att 870:an inte klarar att spela in DD 5.1 vid DVB-T, t.o.m. min 4 år gamla Force fixar det
Postad 27 juli 2007 - 22:03
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
1. Sant, jag ville klippa bort lite saker först.
2. Jag valde att spela över på två DVD i HQ-läge.
Force: Vad är det för något?
Postad 28 juli 2007 - 12:54
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Force 530T = DVB-T box med 80GB HDD, som nu mer är till salu se länk:https://www.minhembio.com/ljudnisse/marknad/129255/
Redigerat av ljudnisse, 28 juli 2007 - 12:55.
Postad 30 juli 2007 - 21:28
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
någon om fått AV-link att funka på 870, alltså att man via scart tiggar så att t.ex. AV1 scarten på TVn väljs automatisk ?
Postad 03 augusti 2007 - 11:59
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej på er. Jag har köpt 750:in. Har en fråga till er. Nån som har spelat in med timer? Har ni en knapp med timer på eran fjärr? När jag kollar på den sv manualen står det att jag ska trycka på knappen TIMER. Där står det GUIDE på min. Jag kommer allså inte in på Timerinställningarna.Och Guide Plus funkar väll inte i Sverige. Har canal+ sat kanaler.
Köpte den från TBH och fick inte med engelsk manual ens. Det var på Tyska, Hollänska o Spanska +nått mer språk. Har laddat hem den sv på PDF från Sony.Min fjärr heter RMT-D247P.
<{POST_SNAPBACK}>
Gå in på Grundinsällningar--->Standard--->Typ av EPG. Där klickade jag i Guide(Digital) Så gjorde jag och fick tillbaks den vanliga sidan för Timerinspelning
Postad 03 augusti 2007 - 12:33
Unregistered5118fd09
-
Unregistered5118fd09
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
Suck...verkar som min gamla Marantz DV7010 har givit upp...så på film i morse. stängde av den och bytte därefter fladdrar bilden horisontellt spelar ingen roll vilken film som är i...alla kablar är OK.
Funderar på denna apparat. Frugan vill börja spela in! Själv kör jag sattellit (Dreambox) är det lite överflödigt med inbyggda DVBs för mig??? eller kan jag använda använda dem för 1,2,och 4 samt spela in på en annan kanal från dreambox??? samttidigt som jag ser på 4 och vice versa???
/Matte
Postad 03 augusti 2007 - 13:44
Unregistered5118fd09
-
Unregistered5118fd09
-
Lärjunge
-
-
332 inlägg
hmmm....verkar vara scart utgången som är knäpp...komposit och scart(AUX) fungerar!!!
Postad 03 augusti 2007 - 13:59
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Hej på er. Jag har köpt 750:in. Har en fråga till er. Nån som har spelat in med timer? Har ni en knapp med timer på eran fjärr? När jag kollar på den sv manualen står det att jag ska trycka på knappen TIMER. Där står det GUIDE på min. Jag kommer allså inte in på Timerinställningarna.Och Guide Plus funkar väll inte i Sverige. Har canal+ sat kanaler.
Köpte den från TBH och fick inte med engelsk manual ens. Det var på Tyska, Hollänska o Spanska +nått mer språk. Har laddat hem den sv på PDF från Sony.Min fjärr heter RMT-D247P.
<{POST_SNAPBACK}>
Gå in på Grundinsällningar--->Standard--->Typ av EPG. Där klickade jag i Guide(Digital) Så gjorde jag och fick tillbaks den vanliga sidan för Timerinspelning 
<{POST_SNAPBACK}>
Hittar inte den inställningen på min 750. Har bara engelsk osd och där finns inget som heter standard. Går att prog med Guide plus oxo men det är lite krångligare tycker jag.
Postad 03 augusti 2007 - 15:55
mrbean_stockholm
-
mrbean_stockholm
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Går det att Sony-HXD870 970 kopiera in en dvd-orginal film på hårddisken? Ganska praktiskt att ungarnas filmer där eftersom de snurrar ofta.
Funkar det bra att bara ha en tuner? Har kollat ganska mycket på TopFields twintuner, de verkar ha bra hantering av att spela in flera kodad kanaler på olika muxar samtidigt och kunna avkoda dessa när kortet är "ledigt".
Upplever ni någon gång att det blir en begränsning med en tuner t.ex. måste avstå från att titta på en kanal för att det pågår inspelning på en annan?
Klarar Sonyn av att spela in en kanal på en mux och visa en annan på samma mux?
Postad 03 augusti 2007 - 20:54
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
Den (som alla stora märken) kan bara kopiera DVD som inte är kopieringsskyddad till HDD
Postad 03 augusti 2007 - 22:42
mrbean_stockholm
-
mrbean_stockholm
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Den (som alla stora märken) kan bara kopiera DVD som inte är kopieringsskyddad till HDD
<{POST_SNAPBACK}>
Ok, tack för svaret. Då får man gå omvägen med dvddecrypt, bränna om på DVD (rw) och sedan kopiera in, funkar för mig, relativt få filmer det rör sig om. En annan grej, PS3 går det enkelt att byta HD till en större (står t.o.m. i manualen om detta), är det någon som vet om det går att sätta in en större disk själv?
Postad 04 augusti 2007 - 11:51
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
OBS ! du kan bara föra över filer i .avi .mp3 samt .jpg så jag tror inte du kan för över en rippad DVD.
Kanaske de funkar om du konverterar till divx men jag är osäker ?
Postad 04 augusti 2007 - 17:33
ungern
-
ungern
-
Forumräv
-
-
746 inlägg
OBS ! du kan bara föra över filer i .avi .mp3 samt .jpg så jag tror inte du kan för över en rippad DVD. Kanaske de funkar om du konverterar till divx men jag är osäker ?
<{POST_SNAPBACK}>
Funkar på min "gamla" 720, att ta hela DVD. Dubba från DVD til HDD eller så står det. Har provat. Tyvärr får man inte med 5.1 ljud, men på barnfilmer är det kanske inget problem. Min 720 ska på service efter semestern, de får nog byta HDD, då den är kass. Har inte öppnat själv och kollat om det är standardanslutning.
Postad 05 augusti 2007 - 09:50
Tiny Turtle
-
Tiny Turtle
-
Veteran
-
-
1 869 inlägg
Blev det nåt svar på hur det var med MP3-uppspelningen? Har för mig att ingen skrivit hur det var på de nya modellerna utan bara hur det var på tidigare modeller och att det kanske var likadant på de här.
Kan nån som har en ny modell prova om de klarar mappar eller kanske har något grafiskt interface?
Postad 05 augusti 2007 - 12:13
Unregistered9c62f4d9
-
Unregistered9c62f4d9
-
Lärjunge
-
-
467 inlägg
Har 750 modellen. När jag har flera episoder av divx på dvd:n med undertexter, så verkar det inte spela nån roll vilken av avsnitten jag tar, den tar samma srt fil iaf. M oa o tar jag del 10 så tar den 1:a srt filem ändå. Jag har samma namn på avsnitten och subbarna. Nån som har märkt samma sak eöller har jag gjort fel nån stans?
Edit: Hmmmm det första man blir blind på är ...........ögonen  . Som svar på mitt eget inlägg så är det bara att steppa med subtitleknappen..
jaja man lär så länge man lever
Redigerat av Unregistered9c62f4d9, 05 augusti 2007 - 20:25.
Postad 05 augusti 2007 - 21:40
Mattias Malm
-
Mattias Malm
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Som många andra är jag också intresserad av HXD870, men jag har en fråga som jag hoppas att någon som redan har en box kan besvara (säljare i butik vet ju ingenting, och de kopplar inte heller in boxen så att man kan testa).
Här kommer frågan:
Kan digitalmottagaren fixa rätt bildförhållande på både 4:3-TV och 16:9-TV med både 4:3-sändning och 16:9-sändning via både HDMI och RGB-SCART?
Exempel 1:
Eftersom jag har en 4:3-TV med RGB-SCART idag, vill jag att det fungerar där utan att jag ska behöva ändra bildförhållande manuellt. I praktiken ska alltså boxen lägga på svart över och under på 16:9-sändningar. Funkar det så?
Exempel 2:
Nästa TV blir av naturliga skäl platt och bred med HDMI. Då vill jag att boxen lägger på svart på sidorna vid 4:3-sändningar för att bilden ska bli rätt. Funkar HXD870 så?
Postad 06 augusti 2007 - 23:47
Unregistered50b17ac7
-
Unregistered50b17ac7
-
Användare
-
-
102 inlägg
Jag har ett problem med min som jag skulle vilja veta om fler lider av. Bilden stannar till medan ljudet fortsätter, det rör sig om 1-3 sek. Har märkt att jag ganska ofta får störningar när jag använder tevens mottagare, det bildas "block" i bilden medan ljudet fortsätter som vanligt. Tror det kan vara så att vid de här störningarna så fryses bilden på DVD-inspelaren medan tevens mottagare låter bilden fortsätta rulla och så bildas det block i den. Förhoppnigsvis är det inget fel på inspelaren iallafall. Förstår ni vad jag menar? Nån som känner igen fenomenet?
<{POST_SNAPBACK}>
Har du fått tag på detta problem peter?? Jag har exakt samma problem, det är främst på kanal 56 (kanal 5, tv8 canal+ disney tv3 mm. Just på denna har jag 88% signalstyrka och 100% kvalitet - övriga 94% signalstyrka och 100% kvalitet Det håller på att driva mig till vansinne, funderar starkt på att lämna tillbaka min 870. F*n min påköpet box grejjar ju detta utan problem... Någon som haft detta problem och löst det??? mvh /björn
Postad 07 augusti 2007 - 07:54
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Klockrent boxer/DVB-T problem.
Verkar som DVB-T mot. i 870 kräver mycket god ant. sig., detta har jag även upplevt på många andra boxar ( Nokia, Sagem osv. ) så det är inget "fel" på din Sony.
Försök rikta om ant. eller skaffa en ant. förstärkare.
När jag jag fick hem min 870 var jag tvungen trixa runt lite med min ant. efter detta funkar den super.
Förövrigt är jag mycket nöjd med denna spelar
Postad 07 augusti 2007 - 08:12
Unregistered50b17ac7
-
Unregistered50b17ac7
-
Användare
-
-
102 inlägg
mm, tack för lite återkoppling!
Jag ska upp på taket och rikta om antennen. Har den nu riktad mot nackamasten men förslaget jag får på teracoms hemsida är att rikta den mot södertälje.
Köper en ny antenn när jag ändå håller på.
Retar mig dock på att en billig mottagare gör jobbet utan problem...grr
/björn
Postad 07 augusti 2007 - 10:01
aikelo
-
aikelo
-
Lärjunge
-
-
315 inlägg
har 870:an 2 st antenn ingångar som Pioneer plasmorna har, så man kan köra digital och t.ex kabel-tv i spelaren?
Postad 07 augusti 2007 - 15:49
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Japp, en analog och en digital
Postad 07 augusti 2007 - 15:53
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Köper en ny antenn när jag ändå håller på.
Om du ändå ska upp å klättra på taket så tänk på att kabeln är minst lika viktig, spec. om den du har idag är >10 år
Postad 09 augusti 2007 - 13:19
HonkyTonk
-
HonkyTonk
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ang CA-modul och inwarehouse!
får inget svar på frågan om deras 870:a har plats för en CA-module där man kan placera boxerkortet. någon som köpt från inwarehouse som kan bekräfta om det finns eller ej. I manualen som går att ladda ned från inwarehouse anges att plats för CA-module finns.
//honkytonk
Postad 10 augusti 2007 - 08:54
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
Ang CA-modul och inwarehouse! får inget svar på frågan om deras 870:a har plats för en CA-module där man kan placera boxerkortet. någon som köpt från inwarehouse som kan bekräfta om det finns eller ej. I manualen som går att ladda ned från inwarehouse anges att plats för CA-module finns. //honkytonk
<{POST_SNAPBACK}>
Står det i manualen så ska den ju vara utrustad med CA slot. Men annars ska det väl inte vara så svårt att lyfta luren och ringa till dom och fråga  Edit : Ringde upp dom och frågade. Det är som du säger lite svårt att få fram svar från dom. Verkar lite okunniga om det dom säljer. Men det svar jag fick var att det är Svenska maskiner och då ska dom vara utrustade med CA slot. Bad dom att ändra på hemsidan så att det framgår lite tydligare.
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 10 augusti 2007 - 09:15.
Postad 10 augusti 2007 - 10:04
ljudnisse
-
ljudnisse
-
Veteran
-
-
2 129 inlägg
Som jag svarat tidigare i tråden..... Köpte min på 870 på OnOff, kartongen var märkt med med en gul lapp där det framgick att denna spelare var avsedd endast för DVB-T för Norden, om du ber säljare kolla detta bör det vara ok. Är kartongen märkt på detta vis finns plats för CA-modul.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|