Officiell tråd - Pioneer DV-300/400/600
308 svar till detta ämne
Postad 21 september 2007 - 21:34
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
(enligt inställningarna) lägst 720*576i via hdmi
Skall se om jag kan förklarar detta på ett bra och enkelt sätt! det är så att när du tittar på en film i NTSC formatet så ändras förutsättningarna för vad som är lägsta upplösningen som dvd-spelaren ger ifrån sig, med NTSC i spelaren så blir det helt enkelt 720*480. Att du inte ser detta i OSD menyn beror helt enkelt på att dvd-spelaren återgår till PAL, 720*576, när du stänger av filmen! F.o.m DV-696 så stannar inte dvd-spelaren i det TV-läge som den senaste filmen var i som du såg på, det gjorde dom tidigare modellerna! Du kan själv ändra TV-läge för dvd-spelaren genom att göra enligt följande: Stäng av spelaren. Använd knapparna på frontpanelen och håll >>| intryckt och tryck sedan på STANDBY/ ON-knappen för att ändra TV-system. TV-systemet ändras enligt följande schema: ¤ AUTO --> NTSC ¤ NTSC --> PAL ¤ PAL --> AUTO Om du sätter den i NTSC läge så ser du att du får helt andra upplösningar än med PAL.
Redigerat av HkanW, 21 september 2007 - 21:35.
Postad 22 september 2007 - 12:01
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Trevlig tråd .
Hämta ut min dv-600 i går och har en liten fundering tycker texten var lite hackig beror det på att jag kör genom scart har inte hunnit fixa en hdmi kabel än .
Men annars är det en helt grym spelare tycker om att den är tyst .
Postad 23 september 2007 - 19:46
DLS
-
DLS
-
Forumräv
-
-
502 inlägg
Jag hade fastnat för 400:an men så köpte jag senaste hemmabio tidningen o där så fick den inte så bra betyg på bilden :/
hur är 400:an jämfört med tex sony 78?
eller ska man satsa på en denon 1740 kanske?
Postad 23 september 2007 - 21:34
donBronco
-
donBronco
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Har haft min DV-600av (Reg. fri) några veckor nu och har två små problem:
1. Byter jag från en R2 till R1 (kan ev. vara PAL - NTSC) skiva så händer det titt som tätt att spelaren hänger sig och jag får dra ur strömkabeln och starta om spelaren...
2. Vid minst ett tillfälle per film (DVD) så åker en eller två vågräta pixelrader fel i subsen och det blir ett streck från TV:ns vänstra kant istället för att vara på sin plats i texten. Det händer som sagt bara vid ett tillfälle per film (konstigt nog på alla filmer jag sett med subs.)
DVD:n är ansluten via HDMI (1,5m Supra) till en LG 42LC55.
Vad kan det vara för fel??
<{POST_SNAPBACK}>
Köpte en 600 i går och jag får också upp streck i subsen. Tror också det bara händer en gång per film, skumt... Kör HDMI till en samsung 32" LCD. Har inte fått den att hänga sig men har bara kört 3 filmer än så länge.
Postad 24 september 2007 - 02:00
Slinger
-
Slinger
-
Användare
-
-
195 inlägg
Hur är det med filnamnen, jag har en Pioneer 380 och jag undrar om de har ändrat så att 400:an kan visa lite längre filnamn?
Undrar även om den tar flera filformat än min 380. HkanW, vore glad om du kunde svara mig på detta?
Redigerat av Slinger, 24 september 2007 - 02:00.
Postad 24 september 2007 - 08:54
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
1. Byter jag från en R2 till R1 (kan ev. vara PAL - NTSC) skiva så händer det titt som tätt att spelaren hänger sig och jag får dra ur strömkabeln och starta om spelaren...
2. Vid minst ett tillfälle per film (DVD) så åker en eller två vågräta pixelrader fel i subsen och det blir ett streck från TV:ns vänstra kant istället för att vara på sin plats i texten. Det händer som sagt bara vid ett tillfälle per film (konstigt nog på alla filmer jag sett med subs.)
<{POST_SNAPBACK}>
Köpte en 600 i går och jag får också upp streck i subsen. Tror också det bara händer en gång per film, skumt... Kör HDMI till en samsung 32" LCD. Har inte fått den att hänga sig men har bara kört 3 filmer än så länge.
<{POST_SNAPBACK}>
Kan det vara sk combing effekt ni ser? i detta fall när video (texten) blandas med film material. Jag använder nästan aldrig textning så jag har inte sett det med DV600.
Postad 24 september 2007 - 08:56
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Hur är det med filnamnen, jag har en Pioneer 380 och jag undrar om de har ändrat så att 400:an kan visa lite längre filnamn?
<{POST_SNAPBACK}>
Med DV600 så visar den fortfarande trunkerade filnamn som Pioneer spelarna gjort de senaste 3 åren. Troligtvis också samma med DV400.
Postad 24 september 2007 - 10:21
jcs
-
jcs
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Tack för svaren =) alltid lär man sig något nytt!
Postad 08 oktober 2007 - 08:16
nicesound
-
nicesound
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har precis fått min DV-600 men jag har problem med ljusstyrkan som är alldeles för klen. Jag får justera upp ljusstyrkan till nära max plus att jag vridit upp gammanivån. Den förra spelaren jag hade var det inga problem med och TV:n (Panasonic PV-60) är kalibrerad. Någon annan som haft problem med ljust ljusstyrkan och har en bra lösning på problemet?
Postad 08 oktober 2007 - 21:49
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Har precis fått min DV-600 men jag har problem med ljusstyrkan som är alldeles för klen. Jag får justera upp ljusstyrkan till nära max plus att jag vridit upp gammanivån. Den förra spelaren jag hade var det inga problem med och TV:n (Panasonic PV-60) är kalibrerad. Någon annan som haft problem med ljust ljusstyrkan och har en bra lösning på problemet?
<{POST_SNAPBACK}>
Kör du HDMI och "Colour: Full Range RGB"? Jag fick lite för mörk bild då så jag kör nu med "Colour: Component" istället. Gamma satt till Off i spelaren ger mest synliga ljusa detaljer.
Postad 09 oktober 2007 - 14:05
Blomman76
-
Blomman76
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Kommer inte ihåg vart jag läst om min fråga så jag frågar här.. När man spelar upp divx/xvid från usb minnet så hackar en del filmer och då skulle man köra filen/filmen i nått program som fixar till detta, nån som känner igen vad jag pratar om ?? och vilket program de kan ha varigt?? Mvh Thomas Edit: Hittade det själv till slut.
Redigerat av Blomman76, 09 oktober 2007 - 17:13.
Postad 10 oktober 2007 - 07:49
nicesound
-
nicesound
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Tack för hjälpen! Undrar bara varför den inte klarar ange "Full-range RGB" med normal ljusstyrka...
Postad 10 oktober 2007 - 17:57
tonpaa
-
tonpaa
-
Lärjunge
-
-
324 inlägg
Köpte min DV-600AV på hembiobutiken.se.
Lämnade in min på reparation pga. att jag hade problem att spelaren hängde sig vid uppstart och att det blev streck i subsen.
Nu när jag fått tillbaka spelaren från reparation så är problemen borta!
Dock vet jag inte vad de gjorde eftersom de inte skrev någon åtgärdsbeskrivning men nöjd är jag iaf!
Postad 10 oktober 2007 - 18:16
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Tack för hjälpen! Undrar bara varför den inte klarar ange "Full-range RGB" med normal ljusstyrka...
<{POST_SNAPBACK}>
Blev det bättre alltså? Jag tror det är väldigt beroende på hur din display hanterar det, min Sony LCD 46D3000 verkade funka bättre med Component colour.
Postad 12 oktober 2007 - 02:30
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Lämnade in min på reparation pga. att jag hade problem att spelaren hängde sig vid uppstart och att det blev streck i subsen.
Dock vet jag inte vad de gjorde eftersom de inte skrev någon åtgärdsbeskrivning men nöjd är jag iaf!
<{POST_SNAPBACK}>
Fick också tillbaka min spelare (DV-600 med samma problem) från Hembiobutiken i veckan och den går klockrent nu... På min spelare gjorde dom bara en enkel mjukvaruuppdatering...
Postad 12 oktober 2007 - 07:20
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Fick också tillbaka min spelare (DV-600 med samma problem) från Hembiobutiken i veckan och den går klockrent nu... På min spelare gjorde dom bara en enkel mjukvaruuppdatering...
<{POST_SNAPBACK}>
Kan du kolla vad du har för firmware version? (HOME MENU,INITIAL SETTINGS,gå ned till OPTIONS (gå inte in i undermenyn),tryck "DISPLAY" på fjärrkontrollen) Jag har YGC7509D, köpt i början av Juli. Vore intressant att se om det kommit senare versioner.
Postad 12 oktober 2007 - 10:24
nicesound
-
nicesound
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ljusmässigt ja annars kanske full range RGB var bättre. Tyckte dock skärpan var överdriven i full range RGB
Postad 12 oktober 2007 - 13:18
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}> Kan du kolla vad du har för firmware version? (HOME MENU,INITIAL SETTINGS,gå ned till OPTIONS (gå inte in i undermenyn),tryck "DISPLAY" på fjärrkontrollen) Jag har YGC7509D, köpt i början av Juli. Vore intressant att se om det kommit senare versioner.
<{POST_SNAPBACK}>
Har också YGC7509D...
Postad 19 oktober 2007 - 11:43
valhall
-
valhall
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Är det någon annan som har problem med custom made menyer och subtitles på DVD-filmer på DV400?
Jag får fram menyn, men inte saken som ska highlighta vilken alternativ man ska välja.
Nu får jag testa mig fram tills jag hamnar på den knappen som startar filmen.
Postad 22 oktober 2007 - 09:05
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Intressant... kollade på film i helgen med text då besöket inte var så haj på Engelska och såg då streck i textning ca 1 gång per film. Mycket udda. Kan inte säga att jag sett det tidigare men har troligen inte sett några filmer med text sen jag köpte spelaren i Juli.
Postad 23 oktober 2007 - 08:08
Zrob
-
Zrob
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Funkar det att kolla på film via USBkontakten och fulldvd på ett 6gb USBminne?
Postad 23 oktober 2007 - 22:43
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Funkar det att kolla på film via USBkontakten och fulldvd på ett 6gb USBminne?
<{POST_SNAPBACK}>
.avi filmer funkar via usb. Tror dock inte det funkar med fulldvd via usb, tror inte spelaren förväntar sig/letar efter en dvd-video filstruktur via usb och DVD-Video har väl ISO9660 filsystem tror jag och USB har FAT?
Postad 26 oktober 2007 - 00:40
Frozen_Plauge
-
Frozen_Plauge
-
Lärjunge
-
-
400 inlägg
Blää.... I morgon skickar jag in min spelare för andra gången. Sist var det för att den hängde sig och streck i subsen och gjorde då en mjukvaruuppdatering.
Efter det så har jag återigen fått problem med subsen samt att jag inte under några som helst omständigheter får ut ljud & bild i sync.
Känns drygt...
Postad 28 oktober 2007 - 13:43
Unregistered94414d68
-
Unregistered94414d68
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hej !
Jag har ett problem när jag ställer in att den skala upp till 1080p får jag mörka skuggor som kommer och går.
Nån som vet om detta beror på spelaren eller hdmi kabeln eller möjligen min tv?
Har en LG 42 pc51
Postad 30 oktober 2007 - 13:28
angra
-
angra
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag va sugen på DV600 men jag har läst lite här och de ser ut som att många har problem med sina spelare.
Så är detta ett bra köp?. Vilka andra alternativ finns det runt 2000?
Redigerat av angra, 30 oktober 2007 - 13:32.
Postad 30 oktober 2007 - 14:02
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Hej ! Jag har ett problem när jag ställer in att den skala upp till 1080p får jag mörka skuggor som kommer och går. Nån som vet om detta beror på spelaren eller hdmi kabeln eller möjligen min tv? Har en LG 42 pc51
Har aldrigt hört talas om att skuggor orsakats av någon dvd-spelare, allra minst DV600.
Postad 30 oktober 2007 - 14:13
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jag va sugen på DV600 men jag har läst lite här och de ser ut som att många har problem med sina spelare. Så är detta ett bra köp?. Vilka andra alternativ finns det runt 2000?
Personligen har jag inga problem med spelaren alls. Läs http://www.homecinem...p?reviewid=7412"This is a bid for DVD deck of the year: an ultra stylish, 1080p upscaler that delivers killer performance for peanuts" "The overall picture is dense and cinematic thanks to the impressive black levels, while its excellent contrast capabilities prevent the dark scenes of The Departed from turning into murky black holes. This strong black level also makes detail look punchy and gives the picture a tremendous sense of depth. Fine detail handling is also superb, lending aerial shots of Boston an astonishing level of clarity. It’s backed up by powerful yet well-balanced colour saturation and spot-on skin tone reproduction." "DVD-Audio and SACD playback is crisp and polished, while stereo CDs sound clean and well-balanced. It might cost around £50 more than the Panasonic DVD-S53, but it is worth paying a bit more for the Pioneer’s extra features and superior operating system. The DV-600AV is the most complete sub-£150 deck we’ve encountered and should be at the top of your shopping list" 96% (What Home Cinema: Best Buy) RATINGS STYLE ★★★★ (4 out of 5 stars) EASE OF USE ★★★★★(5 out of 5 stars) FEATURES ★★★★★ (5 out of 5 stars) PICTURE ★★★★★(5 out of 5 stars) SOUND ★★★★★(5 out of 5 stars) VALUE ★★★★ (4 out of 5 stars) OVERALL ★★★★★ (5 out of 5 stars) Edit: som jämförelse, Denon 2910 för £530 fick 97%, endast 1% mer i poäng. Denon DVD-A1X (2005) för £2500(!) fick också 96%.
Redigerat av rickardl, 30 oktober 2007 - 14:28.
Postad 31 oktober 2007 - 13:56
Almighty187
-
Almighty187
-
Lärjunge
-
-
258 inlägg
Jag va sugen på DV600 men jag har läst lite här och de ser ut som att många har problem med sina spelare. Så är detta ett bra köp?. Vilka andra alternativ finns det runt 2000? Personligen har jag inga problem med spelaren alls. Läs http://www.homecinem...p?reviewid=7412
"This is a bid for DVD deck of the year: an ultra stylish, 1080p upscaler that delivers killer performance for peanuts"
"The overall picture is dense and cinematic thanks to the impressive black levels, while its excellent contrast capabilities prevent the dark scenes of The Departed from turning into murky black holes. This strong black level also makes detail look punchy and gives the picture a tremendous sense of depth. Fine detail handling is also superb, lending aerial shots of Boston an astonishing level of clarity. It’s backed up by powerful yet well-balanced colour saturation and spot-on skin tone reproduction."
"DVD-Audio and SACD playback is crisp and polished, while stereo CDs sound clean and well-balanced. It might cost around £50 more than the Panasonic DVD-S53, but it is worth paying a bit more for the Pioneer’s extra features and superior operating system. The DV-600AV is the most complete sub-£150 deck we’ve encountered and should be at the top of your shopping list"
96% (What Home Cinema: Best Buy) RATINGS STYLE ★★★★ (4 out of 5 stars) EASE OF USE ★★★★★(5 out of 5 stars) FEATURES ★★★★★ (5 out of 5 stars) PICTURE ★★★★★(5 out of 5 stars) SOUND ★★★★★(5 out of 5 stars) VALUE ★★★★ (4 out of 5 stars) OVERALL ★★★★★ (5 out of 5 stars)
Edit: som jämförelse, Denon 2910 för £530 fick 97%, endast 1% mer i poäng. Denon DVD-A1X (2005) för £2500(!) fick också 96%.
Låter som om homecinemachoice fått betalt av pioneer för den där recensionen. Fan vad de överdriver med lovord för en spelare i mellan/budget klassen.
Postad 01 november 2007 - 23:39
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Kan man uppgradera programvaran i denna hemma på någe sätt har fått problem med texten jag med den är hackig och så blir det som ett streck rätt över texten som hänger sig några sekunder .
Sen har den problem med att skicka ut ljudet via optisk kabel får dra ut kabeln och sätt in den igen då hoppar ljudet i gång . Har testat med gamla DVD och där funkar ljudet hela tiden så det är inte förstärkarn felet sitter .
Postad 02 november 2007 - 00:11
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Kan man uppgradera programvaran i denna hemma på någe sätt har fått problem med texten jag med den är hackig och så blir det som ett streck rätt över texten som hänger sig några sekunder . Sen har den problem med att skicka ut ljudet via optisk kabel får dra ut kabeln och sätt in den igen då hoppar ljudet i gång . Har testat med gamla DVD och där funkar ljudet hela tiden så det är inte förstärkarn felet sitter .
Det finns idag ingen officiell firmware uppgradering och jag tror inte heller det finns någon färdig inofficiell sådan heller. Det enda problemet jag känner igen är det med ett streck i subtitles. Det med optiska ljudet låter som en klar defekt, lämna in den.
Postad 02 november 2007 - 00:22
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Kan man uppgradera programvaran i denna hemma på någe sätt har fått problem med texten jag med den är hackig och så blir det som ett streck rätt över texten som hänger sig några sekunder . Sen har den problem med att skicka ut ljudet via optisk kabel får dra ut kabeln och sätt in den igen då hoppar ljudet i gång . Har testat med gamla DVD och där funkar ljudet hela tiden så det är inte förstärkarn felet sitter . Det finns idag ingen officiell firmware uppgradering och jag tror inte heller det finns någon färdig inofficiell sådan heller. Det enda problemet jag känner igen är det med ett streck i subtitles. Det med optiska ljudet låter som en klar defekt, lämna in den.
Jo det blir väl så att man får skicka iväg den skall höra med hembiobutiken om man kan lämna in den här i v-rås någonstans eller om man är tvungen att skicka den till dom ..
Postad 02 november 2007 - 19:00
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Jag har idag köpt mig en DV-400V-S
Postad 02 november 2007 - 20:33
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Hoppas du fått en fel fri maskin ..
Är det min data som segar i kväll eller är det segt här ?
Postad 03 november 2007 - 20:28
DTL
-
DTL
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
HkanW, jag har en gammal DV-575 som jag är väldigt nöjd med. Nu är det så att jag behöver en till spelare till mitt vardagsrum som klarar allt det som 575:an klarar. Rekommenderar du 400:an eller någon annan modell?
Postad 04 november 2007 - 08:37
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Jag har inte testat DV-400 ännu! köpte den mer för att ha en spelare att testa firmware modifieringar på.
DV-400 klarar inte allt det som DV-575 klarar, DV-400 har inte SACD och DVD-Audio!
Jag är väldigt nöjd med min DV-696.
Har inte testat den nya DV-600.
Postad 04 november 2007 - 20:36
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jag har inte testat DV-400 ännu! köpte den mer för att ha en spelare att testa firmware modifieringar på. DV-400 klarar inte allt det som DV-575 klarar, DV-400 har inte SACD och DVD-Audio!
Jag är väldigt nöjd med min DV-696. Har inte testat den nya DV-600.
En grej som DV-600 inte klarar som DV575 klarar är att spela upp .VOB och .MPG på DVD/CD-ROM. Gäller troligen DV-400 också. Men DV600 är att föredra enbart pga HDMI vilket DV-575 saknar.
Postad 08 november 2007 - 09:57
angra
-
angra
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Nu har jag fått min 600. tycker uppskalningen funkar fint. grym bild.
Jag har ett litet problem med inställningar. i stället för att jag ska leta mig galen. Så frågar jag.
Jag koppar min till en onkyo 605. Båda har 1.3 HDMI. Men jag får inte upp DTS och Dolby valen.
Vad måste jag ändra för att kunna välja dom?
Eller måste köra en coaxial/optisk?
Postad 08 november 2007 - 11:31
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Nu har jag fått min 600. tycker uppskalningen funkar fint. grym bild. Jag har ett litet problem med inställningar. i stället för att jag ska leta mig galen. Så frågar jag. Jag koppar min till en onkyo 605. Båda har 1.3 HDMI. Men jag får inte upp DTS och Dolby valen. Vad måste jag ändra för att kunna välja dom? Eller måste köra en coaxial/optisk?
Du kanske glömt ändra "Digital Audio Out seetings"->"HDMI Out" på DVD spelaren? Den skall kunna skicka DTS/Dolby digitalt via HDMI (HDMI Out till Auto (If the HDMI device you are using is not compatible with these compressed formats, the signal is output as linear PCM) och den skall även kunna konvertera signalerna till 5.1 analogt som också går via HDMI (HDMI Out till LPCM (5.1ch) (If the HDMI device you are using is not compatible with Multi-ch formats, the output signal is the same as LPCM (2CH) setting).
Redigerat av rickardl, 08 november 2007 - 12:38.
Postad 08 november 2007 - 22:00
angra
-
angra
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Testat LPCM 5.1 o HDMIn va rätt. Kan felet ligga i Onkyon?
Eller finns de nått mer jag missat?
Postad 20 november 2007 - 12:48
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Kan ni som har USB enheter kolla om det går att visa Å.Ä och Ö i fil/mapp-namn!
Postad 21 november 2007 - 19:46
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Kan ni som har USB enheter kolla om det går att visa Å.Ä och Ö i fil/mapp-namn!
För DV600: en folder som heter "aåäöåäö" visas i toppdirectoryt som "F_004" och när man står i det visas det som "\______\" högst upp i browsern. en folder som heter "åäöb" visas i toppdirectoryt som "F_005" resp "\___b\" en folder som heter "ÅÄÖC" visas i toppdirectoryt som " F_006" resp "\___C\" (det fanns allltså 3 andra folders före därav F_004, 5 och 6) något av åäöÅÄÖ visas i filnamn som underscore (_).
Redigerat av rickardl, 22 november 2007 - 16:28.
Postad 26 november 2007 - 14:22
Nice
-
Nice
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Till er som har DV-400 (kanske gäller även de andra spelarna):
Fungerar fjärrkontrollen som en multifjärr mot en Pioneer plasma? (I mitt fall en 4270XD)
Det räcker om de vanliga funktionerna funkar, byta kanal, slå på/av, guide...
Tacksam för svar.
Postad 26 november 2007 - 16:54
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Fungerar fjärrkontrollen som en multifjärr mot en Pioneer plasma? (I mitt fall en 4270XD) Det räcker om de vanliga funktionerna funkar, byta kanal, slå på/av, guide... Tacksam för svar.
Nej, det är ingen multifjärr.
Postad 26 november 2007 - 17:07
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Fungerar fjärrkontrollen som en multifjärr mot en Pioneer plasma? (I mitt fall en 4270XD) Det räcker om de vanliga funktionerna funkar, byta kanal, slå på/av, guide... Tacksam för svar.
Du borde väl kunna styra Dvd-spelaren med din fjärrkontroll till PDP-4270XD?
Postad 03 december 2007 - 18:46
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Kan ni som har USB enheter kolla om det går att visa Å.Ä och Ö i fil/mapp-namn! För DV600: en folder som heter "aåäöåäö" visas i toppdirectoryt som "F_004" och när man står i det visas det som "\______\" högst upp i browsern. en folder som heter "åäöb" visas i toppdirectoryt som "F_005" resp "\___b\" en folder som heter "ÅÄÖC" visas i toppdirectoryt som " F_006" resp "\___C\" (det fanns allltså 3 andra folders före därav F_004, 5 och 6)
något av åäöÅÄÖ visas i filnamn som underscore (_).
Med Håkans V1,1 så visas svenska tecken korrekt i filnamn och folders via USB! http://www.pioneerfaq.info/Baserad på YGC7509D Inofficiell firmware släppt i December 2007, lagt till: - Pekaren i filhanteraren minns sin position nu.
- Play Mode aktiverat för MP3, via Home Menu.
- Regionsfri när man trycker och håller in Enterknappen till spelaren stänger av sig själv.
- Genom att hålla inne clearknappen så återställer man regionen.
- Visar alla tecken i fil, mappnamn och när man trycker på Displayknappen.
- Större font för DivX/Xvid textningen.
- kan visa 50 tecken i filhanteraren nu.
- Vit DivX textning med svart kant på grå bakgrund
- Ny filhanterare som stödjer långafilnamn.
- Förhandgranskningen av JPEG/AVI är avstängd.
- Surround knappen har två funktioner: 1. Blandning för MP3. 2. Håll ned längre för V.Surround.
- Bytt ut skärmsläckaren.
- Bytt ut bakgrundsbilderna, så man nu ser i vilket TV läge dvd-spelaren befinner sig i.
- Spelar inte ny fil när FF eller FR har används svårt att beskriva, spela upp en fil tryck på FF flytta filmarkören till nästa fil, tryck "Play" eller "Enter" och kolla resultatet
- Namnen i filhanteraren centrerade
- Ny font för filhanteraren
- Ändrat positionen för textningen
- Nya ikoner
- Ny bättre font för undertexter, lite större!
- Fixat buggen med .SRT och .IDX/SUB textningstimingen
- Visar nu alla västerländska tecken i filnamnet och filhanteraren.
- UOP avstängt, inte allt.
Postad 05 december 2007 - 13:14
Nice
-
Nice
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Nej, det är ingen multifjärr.
Ok, det var synd. Finns det någon annan Pioneerspelare som har detta? Du borde väl kunna styra Dvd-spelaren med din fjärrkontroll till PDP-4270XD?
Det tror jag inte. Finns inte någon play-knapp t ex... Det är den sämre fjärren på den tv:n, jämfört med 427?
Postad 05 december 2007 - 13:15
Unregistered9d8a0d93
-
Unregistered9d8a0d93
-
Mästare
-
-
2 585 inlägg
Försvinner garantin om man kör den här uppdateringen ?
Postad 08 december 2007 - 08:54
Unregistered9bbe6a96
-
Unregistered9bbe6a96
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Kan ni som har USB enheter kolla om det går att visa Å.Ä och Ö i fil/mapp-namn! För DV600: en folder som heter "aåäöåäö" visas i toppdirectoryt som "F_004" och när man står i det visas det som "\______\" högst upp i browsern. en folder som heter "åäöb" visas i toppdirectoryt som "F_005" resp "\___b\" en folder som heter "ÅÄÖC" visas i toppdirectoryt som " F_006" resp "\___C\" (det fanns allltså 3 andra folders före därav F_004, 5 och 6)
något av åäöÅÄÖ visas i filnamn som underscore (_).
Med Håkans V1,1 så visas svenska tecken korrekt i filnamn och folders via USB! http://www.pioneerfaq.info/
Baserad på YGC7509D Inofficiell firmware släppt i December 2007, lagt till:
- Pekaren i filhanteraren minns sin position nu.
- Play Mode aktiverat för MP3, via Home Menu.
- Regionsfri när man trycker och håller in Enterknappen till spelaren stänger av sig själv.
- Genom att hålla inne clearknappen så återställer man regionen.
- Visar alla tecken i fil, mappnamn och när man trycker på Displayknappen.
- Större font för DivX/Xvid textningen.
- kan visa 50 tecken i filhanteraren nu.
- Vit DivX textning med svart kant på grå bakgrund
- Ny filhanterare som stödjer långafilnamn.
- Förhandgranskningen av JPEG/AVI är avstängd.
- Surround knappen har två funktioner: 1. Blandning för MP3. 2. Håll ned längre för V.Surround.
- Bytt ut skärmsläckaren.
- Bytt ut bakgrundsbilderna, så man nu ser i vilket TV läge dvd-spelaren befinner sig i.
- Spelar inte ny fil när FF eller FR har används svårt att beskriva, spela upp en fil tryck på FF flytta filmarkören till nästa fil, tryck "Play" eller "Enter" och kolla resultatet
- Namnen i filhanteraren centrerade
- Ny font för filhanteraren
- Ändrat positionen för textningen
- Nya ikoner
- Ny bättre font för undertexter, lite större!
- Fixat buggen med .SRT och .IDX/SUB textningstimingen
- Visar nu alla västerländska tecken i filnamnet och filhanteraren.
- UOP avstängt, inte allt.
Fixar detta strulet med streck i texten på filmer ibland? /Peter
Redigerat av Unregistered9bbe6a96, 08 december 2007 - 08:55.
Postad 08 december 2007 - 11:07
HkanW
-
HkanW
-
Veteran
-
-
2 153 inlägg
Fixar detta strulet med streck i texten på filmer ibland? /Peter
Vad har du för bildvisare? Låter som om det är något bildförbättringssystem som gör strecken.
Redigerat av HkanW, 08 december 2007 - 11:07.
Postad 08 december 2007 - 13:27
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Fixar detta strulet med streck i texten på filmer ibland? /Peter Vad har du för bildvisare? Låter som om det är något bildförbättringssystem som gör strecken.
Är ganska säker att det beror på spelaren, jag har sett det själv, inträffar en gång per film när man har text påslagen. Nu har jag i princip aldrig text utom då jag hade besök som inte var så haj på Engelska men såg det då, mycket udda att det bara förekommer typ en gång. Men det är en bagatell för mig..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|