Bowers & Wilkins 683
(Golvhögtalare)
|
2
|
(112)
|
Inga priser |
42 relaterade trådar
Postad 22 August 2007 - 23:43
Hmm, jag har nu skickat iväg ett mail till HiFi-klubben och frågat ang plattan till DM683. Delar med mig av infon så fort jag får ett svar ifrån dom.
Postad 23 August 2007 - 09:59
Så hör svarar HiFi-klubben:
Plintarna har tillkommit i efterhad och är till för att högtalarna ska få en större golvyta och risken för tippning minimeras, EU-regler! De har alltså ingen inverkan på ljudet!
Vill du ha ett par sådana kan jag beställa hem ett par till dig om du verkligen vill använda dig utav dem om ger mig mer info, i vilken butik du köpt dem, ditt telefonnr osv.
Observera att de är inte så himla snygga
)
---
Man kan alltså få dom skickade till sig i efterhand!
Plintarna har tillkommit i efterhad och är till för att högtalarna ska få en större golvyta och risken för tippning minimeras, EU-regler! De har alltså ingen inverkan på ljudet!
Vill du ha ett par sådana kan jag beställa hem ett par till dig om du verkligen vill använda dig utav dem om ger mig mer info, i vilken butik du köpt dem, ditt telefonnr osv.
Observera att de är inte så himla snygga
---
Man kan alltså få dom skickade till sig i efterhand!
Postad 23 August 2007 - 10:47
Stående (icke i bästa lyssningspos.) jämförde jag i helgen B&W 683 med Dali Ikon 6. Ikon var mer öppen och lite mer direkt i ljudet och det är ett måste för mig personligen om jag skulle valt. Gillar inte när det blir dämpat nämligen. Tänkte bara eftersom båda finns i samma butik så jämför själv om ni är i köptankar.
Annars är 683:orna nog en av de snyggare högtalare med frontskydden avtagna måste jag säga! De gula och silvriga elementen gör sig riktigt bra ihop.
Angående plattan tror jag de skulle vara rätt snyggt att ha på, så be om att få hem den!
Annars är 683:orna nog en av de snyggare högtalare med frontskydden avtagna måste jag säga! De gula och silvriga elementen gör sig riktigt bra ihop.
Angående plattan tror jag de skulle vara rätt snyggt att ha på, så be om att få hem den!
Postad 25 August 2007 - 18:21
Det låter intressant. Valet står mellan dessa eller Monitor Audio RS6 eller RS8. Måste boka en provlyssning på Hi-Fi klubben för att lyssna på B&W-högtalarna med en Denon receiver.
har du jämfört dem än? Nyfiken ..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
B&W-klubben
37 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?