Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XTZ Room Analyzer

156 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
XTZ Room Analyzer (Övrigt) 0 8.5 (5) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 13 October 2012 - 16:38

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Hade den bara till låns, testade vad den gick för. Blev riktigt bra men har fortfarande inte köpt någon egen.
Tror säkerligen den skulle kunna ta ner den där en heldel, du kanske har någon i din närhet som du kan testa med innan du köper på dig?

Ok, nää, jag känner tyvärr ingen som har en. Det lutar att jag köper grisen i säcken, i värsta fall får man väl sälja den. Känns som jag inte har så många andra val, det verkar nämligen inte som om tjejen kommer acceptera fler absorbenter i rummet så då får man kompromissa helt enkelt =) Men så länge antimoden kan ta ned topparna och tighta till basen något så är jag nöjd.

Postad 13 October 2012 - 16:43

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 1
AS-EQ1 DSP finns till salu just nu annars, kan ställa in två stycken subbar oberoende av varandra. OM du nu skulle skaffa en till frampå.

Postad 17 October 2012 - 14:42

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Sticker in med en fråga. Kan en nybörjare (när det kommer till akustikmätning) använda sig av XTZ Room analyzer II? Kommer det någon lite guide eller liknande med, vad allt innebär, med mera?

Postad 28 October 2012 - 08:47

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Sticker in med en fråga. Kan en nybörjare (när det kommer till akustikmätning) använda sig av XTZ Room analyzer II? Kommer det någon lite guide eller liknande med, vad allt innebär, med mera?

Inte många som skriver här tyvärr... jag har nyligen själv köpt en XTZ RA och visst kan även en nybörjare få ut rätt mycket av den. Det följer med en manual som beskriver rätt bra vad man ska göra, dock så är det svårt att tyda graferna helt och hållet om man inte läser på en hel del.

Själv har jag en fråga till er som har som har standardversionen. Jag har hört att man ska kunna använda pro-versionen men jag får det inte att funka. Jag kan öppna mina mätningarna från standard i pro, men jag kan inte utföra själv mätningarna där, micken registrerar inget inkommande ljud. Vad göra?

Postad 28 October 2012 - 09:00

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0

Inte många som skriver här tyvärr... jag har nyligen själv köpt en XTZ RA och visst kan även en nybörjare få ut rätt mycket av den. Det följer med en manual som beskriver rätt bra vad man ska göra, dock så är det svårt att tyda graferna helt och hållet om man inte läser på en hel del.

Tack :)

Har du något tips på hemsida eller annan litteratur som man kan läsa? Vet inte vart jag ska börja riktigt.

Postad 28 October 2012 - 09:50

Mikael_80
  • Mikael_80
  • Forumräv

• 906 inlägg
  • 0

Tack :)

Har du något tips på hemsida eller annan litteratur som man kan läsa? Vet inte vart jag ska börja riktigt.

Jag har mest googlat runt och läst på olika forum och kollat en del på youtube där dom visar hur man mäter upp rummet på olika sätt med RA. Men jag är som sagt också nybörjare så, jag håller fortfarande på att lära mig =)

Postad 16 January 2013 - 10:52

ETonCal
  • ETonCal
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
Skulle ni rekommendera att köpa XTZ Room Analyzer II standardversionen. Det gäller ett 30kvm källarrum med betonghväggar ,avsett främst för HIFI. Vill helst kunna klara mig med standardversionen om ni tycker det funkar.. alltså om det ger OK mätningar.

och sist: funkar det på MAC? i värsta fall kan jag bära när PC lådan...

mvh

Redigerat av ETonCal, 16 January 2013 - 10:53.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.