Battlefield: Bad Company (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(7)
|
79:- |
Postad 04 June 2008 - 20:32
Hoppas det finns nån partyfunktion online så man faktiskt kan välja vilka man vill spela med, annars...!
Postad 05 June 2008 - 08:15
någon som vet vilken tid dom slänger upp demot på PS store
Nu har du väl ändå hamnat lite fel
Postad 05 June 2008 - 09:06
någon som vet vilken tid dom slänger upp demot på PS store
svär inte i kyrkan.
Postad 05 June 2008 - 10:44
Edit
Nu finns den på PSN gratis
Redigerat av moparman, 05 June 2008 - 10:52.
Postad 05 June 2008 - 11:40
Men jag tycker det är både bra och dåligt för som betalande så borde ma nfå lite extra utöver själva onlinespelandet.
Postad 05 June 2008 - 12:06
- Ett roligt krigsspel. Hoppade direkt in på multiplayer och fattade noll först. Sprang mest runt och försökte överleva i kaoset. Tyckte det var fränt när jag flydde in i ett hus för att ta skydd från en pansarvagn och plötsligt sprängs hela väggen bort och det piper i öronen. Min stackars soldat är plötsligt helt oskyddad och springer i full panik därifrån. Precis som tidigare Battlefield spel har jag alltid haft svårt med att skjuta och föredrar därför att köra med pansarvagnar eller ligga på håll med sniper.
Framåt slutet av uppdraget lyckades "The attackers" att inta vår sista bas och placera sin bomb vid nån väska vi ska skydda. Larmet piper och man springer dit fort som attans för att försöka desarmera bomben samtidigt som man försöker se var dom andra är. I mitt fall lyckades jag desarmera men sen vet jag inte vad som hände: Bomber föll från skyn och allting exploderade och vi förlorade. Min tappra soldat hann iallafall gå upp en level innan han sprängdes i bitar.
Det enda jag verkligen störde mig på i spelet var att soldaterna pratar konstant på nåt obegripligt och skrikande språk. Bleh!
Redigerat av Namil, 05 June 2008 - 12:09.
Postad 05 June 2008 - 12:33
Postad 05 June 2008 - 12:49
Postad 05 June 2008 - 14:54
Spel som Battlefield är väl byggt mer eller mindre runt multiplayer.
Bad Company är väl första Battlefield-spelet som har ett riktigt singleplayerläge, men dom satsar säkert ganska mycket på att multiplayer ska fungera också.
Postad 05 June 2008 - 15:30
Hade stora förhoppningar på detta.
Postad 05 June 2008 - 15:44
Postad 05 June 2008 - 16:23
Postad 05 June 2008 - 21:34
Postad 05 June 2008 - 22:16
Siktet verkar snoräckligt...eller?
Siktet är som dom tidigare spelen tycker jag. Känns mest som man sprayar och hoppas att ett par skott träffar. Åter igen påpekar jag att sniper eller shotgun är det ultimata i att Battlefield spel (min åsikt iaf, hehe).
Nja, vet inte om Dice strävar efter nån realism eller liknande (har aldrig skjutit med ett riktigt gevär så) men det finns så många andra spel idag som får detta att skämmas. Spelet i sig är ganska kul tycker jag, bra krigskänsla men som ett utmanade FPS spel missar det lika mycket som jag gör med colten.
Postad 05 June 2008 - 22:34
Känns som att man har superzoom när man "siktar"
Får väl ge det lite mer tid
Postad 06 June 2008 - 11:39
MP är så laggigt att man blir tokig, till o med då det är som bäst så är det lagg som gör det svårt att skjuta folk, man står o matar hela magasin i folk innan dom dör.
HKP lyckades jag få kontroll på genom att invertera flygkontrollen, men den kunde helt klart vara bättre att kontrollera.
men finns massor av underbara saker i spelet, att bara skjuta är ju grymt härligt, mycket pga av ljudeffekterna som är bland dom bästa jag har hört i ett spel. och vilka strider det blir, wow! helt sjukt ibland!
spränga grejer är ju underbart.
jag HOPPAS att det riktiga spelet är tillfixat lite mer än vad detta demo är men jag tvivlar på det
behövdes så lite för att få detta till perfektion, men dom har sumpat det tyvärr, men kommer köpa det ändå.
och något jag vill ha är möjligheten att köra offline mot bots, men det lär vi inte få denna gången heller....
Postad 06 June 2008 - 11:45
Postad 06 June 2008 - 11:59
Här kommer i alla fall lite punkter som var fruktansvärda:
- Som Beagle Five nämner så är siktet alldeles för snabbt! Sen att outzoomat sikte är en cirkel med en punkt i mitten, gör att det nästan är omöjligt att döda någon alls utan att zooma in. Sen när man väl zoomar in är det som ett kikarsikte, helt plötsligt ser man allting jättestort, alltså ett överdimensionerat sikte!
- Med detta sikte och fiender som är jättesnabba gör det riktigt svårt att dels hitta dem, eftersom när man siktar omkring sig går det i 180km/h, och att man inte kan skjuta utan att zooma in.
- Sen störde jag mig också på att man dog liv så FRUKTANSVÄRT lätt. Man blir träffad en eller två gånger sen helt plötsligt har man 22/100 i liv. Då är det fram med livsprutan och sticka sig i magen och sen får man automatiskt fullt. Att man bär omkring en spruta som ger en fullt liv direkt känns lite väl simpelt, men ack.. Kommer det många fiender är man körd ändå.
- Jag blev faktiskt besviken på grafiken när jag körde det via min Elite med HDMI, så jag fick byta till Component imorse för att se om det blev bättre. En liten skillnad va det, men ingen stor.
- Rykten om att man kan skjuta sönder allt hit och dit är inte sådär helt sant. Jag stod och sköt in 200 skott i ett trädd utan att något hände.. Men använder man granatkastaren som finns på varje vapen (av de jag provat) så kan man skjuta sönder hustak och husväggar, lite kul är det allt. Men sen är det frustrerande när det inte funkar heller, man skjuter till exempel 3 granater på ett vakttorn det sitter en fiende i, och ingenting händer..! I ren ilska tar man upp sin RPG och efter 2 skott med den är tornet nere. Hur hållbart kan ett vakttorn i trä vara?! Jag sprängde bort ett antal fiender som satt bakom sandsäcksmurar, men om de står vid ett fönster och man drar en granat rakt på fönstret, dör de oftast inte, utan flyger iväg för att sedan resa sig upp.
- Vapenarsenalen hittills har inte varit någon enorm succe. Man började med en M416 (med granatkastare), livssprutan och en kniv. Ingen pistol? Hallå! Jag blir sur.. För när jag spelat igenom 3/4 av demot, va mitt ute på ett slagfält, tar min ammo slut. Det är ingen motståndare i närheten, och mina medspelare kan knappast ta dö på någon.. Så mitt val blir att rusha fram med kniven och tillslut får jag död på en fiende som jag kan ta vapnet ifrån. Men utöver de vapnen jag började med kunde man prova på en AK, en RPG, någon Bullpop liknande och tillslut ett bombkit, med bomb och avtryckare.
- Sist men inte minst har vi tempot. Tempot va jättehögt bland med-/motståndare men det va svårt att hänga med i det hela. allting gick i 180, även ens eget sikte, men sen att sikta med det.. Ajajaj.
Orkar inte skriva mer just nu. Men för att sammanfatta det dåliga:
- Alldeles för snabbt sikte.
- Snabba fiender + att de är svåra att se.
- Lite grumlig grafik.
- "Allting går att förstöra sloganen" följs inte helt och hållet.
Nu måste jag ju ha med något positivt och det blir:
- Ändå något mysig grafik. Snygga explosioner och coola effekter.
- Gillar konceptet men det falerar lite.
Jag har inte provat multiplayerdelen, så kan inte uttala mig om denna. Ett betyg på demot blir nog mellan 4-6/10. Beror på om jag ska vara snäll eller elak ^^
Postad 06 June 2008 - 17:24
Postad 06 June 2008 - 22:31
Har inte testat SP, men det är MP jag är intresserad för och shit va kasst det var. Nä, här blir det inget köp av denna skiten i alla fall. Får väl hoppas någon dum kompis köper det sen när det kommer ut så man kan testa om de förbättrat några saker till full spelet. Men som det ser ut nu ser jag ingen mening att kasta ca 500 spän i sjön sen.
Dice tyvärr, men ni borde lagt ner efter BF2. Någonsin hört talas om att lägga av när man är som bäst?
/ Alex
Postad 06 June 2008 - 22:53
Jaha... här vill man ladda ner Bad Company från live men inte har jag någon guld medlemskap inte. Måste jag vänta en vecka för att få ladda ner det eller likande, suck!!! Vad djävulsk kasst, från att altid ha förespråkat 360 gentemot PS3 måste jag säga skärmning Microsoft och kom in i matchen. Släpp live gratis och sluta med dessa guld och silver skitgrejer. Nu vart det ju så att jag laddade ner Bad Company på min PS3:a istället och spelar online gratis, det blir ett köp av Bad Company till PS3.
Det där med att man måste ha Guld för att få ladda ner det direkt är bland det dummaste som finns på Xbox. Demot släpps överallt samtidigt; men nej, alla utan Guld måste vänta en vecka för att spela. Det är varken schysst mot oss spelare som faktiskt köpt en box eller spelföretaget (inte för att jag bryr mig om dom men ändå). Ibland skrämmre Microsoft mig mer än Disney's sjuka imperium.
Postad 06 June 2008 - 23:33
Nä detta var ju ingen höjdare Dice/EA. Visst, detta är bara ett demo men det känns som det är MYCKET kvar innan jag ens funderar på att köpa detta spel.
Redigerat av TobbePower, 07 June 2008 - 08:48.
Postad 07 June 2008 - 16:33
att man rör sig alldeles för fort när man tittar sig omkring gör det grymt frustrerande!
- Alldeles för snabbt sikte.
Tyckte jag också först. Men om nu någon missat så kan kan ju ställa in "sensitvity" på hur man siktar. Och det gör jädrigt mycket om man sänker en hel del...
Postad 07 June 2008 - 17:05
Postad 07 June 2008 - 22:06
sen så kommer man ju in i det o lär sig leva med sådant man tidigare tyckte var brister.
men börjar framförallt komma in i vanliga skjutandet nu.
men vill så gärna spela laggfritt, jag menar las vegas 2 är ju ett under av stabilitet och laggfrihet i jämförelse.
men som Aandy upptäckt så är ju granater i stort sett värdelösa, dom måste ta o dra upp skadan som dom orsakar för nu kan man träffa brevid folk typ 3-4 ggr utan att dom dör o det är inte ens i närheten av verkligt.
för att inte tala om väggar o fordon som träffas av granater.
Tyckte jag också först. Men om nu någon missat så kan kan ju ställa in "sensitvity" på hur man siktar. Och det gör jädrigt mycket om man sänker en hel del...
jo det var det första jag gjorde, men detta problem är mycket större i SP än MP.
både styrning o kamera vy eller vad man ska kalla det är helt ok i MP, det är ju bara i SP dessa är crap. förstår inte varför det skiljer sig, men förmodar att det är olika team som jobbat med dom.
Postad 08 June 2008 - 10:52
Sen så sprängde jag en stillastående truck, och den försvann in i tomma intet.. Skumt. Hoppas att det bara va en bugg.
Postad 08 June 2008 - 13:13
Varje gång jag springer framåt och stannar så glider jag tillbaka 5 meter så tex springer man fram bakom ett hus för opch skjuta en gubbe så får man springa fram 3-4 gånger då man hela tiden glider tillbaka LOL!
Kikarsiktet på snipern funkar kanske och få fram en gång på 6 försök. ospelbart!
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 08 June 2008 - 13:42.
Postad 08 June 2008 - 14:21
Postad 08 June 2008 - 14:52
Och får man väl fram snipersiktet så är det ju ändå ingen nytta med det eftersom moonwalkande fiender är precis omöjliga att träffa.
ja ska man döda nån måste de stå stilla. Jag såg 4 stycken stå helt stilla och skjuta på varandra från 2 meters håll i 5 sekunder utan att nån dog, såg ganska roligt ut
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 08 June 2008 - 14:55.
Postad 08 June 2008 - 23:40
Postad 09 June 2008 - 00:26
positivt:
- sjukt roligt (haha!)
- ljudet är nice
- skönt att man kan skjuta sönder väggar, blir lite svårare att ligga och gnida bakom en mur då
negativt:
- det laggar som fan oftast
- tråkigt att man inte kan prone:a men man överlever väl
allt som allt tror jag det blir grymt. ett köp för mig iaf. lite småfix hit och dit bara
Postad 09 June 2008 - 09:54
Singelplayer får 2/5
Multiplayer 3/5
Kanske orättvist, men jag jämför ju gärna med COD 4 och detta har inte mycket att säga till om, COD 4 spöar det mesta i både singel- och multiplayer. Men visst är det skoj att kunna spränga sönder det mesta, men samtidigt så buggar det rätt ofta (i SP) t ex genom att man fick uppdrag "Kill all enemies" och sen pang så var uppdraget slutfört innan de var döda...skumt.
Provade nyss också MP och det flöt på bra som fan, inget lagg över huvudtaget (och då kör jag på 2Mbit ADSL).
EDIT: Spelade lite MP ikväll, eller försökte rättare sagt - laggade nåt så fruktansvärt så det var helt j**la ospelbart
Redigerat av MrSpokk, 09 June 2008 - 22:25.
Postad 09 June 2008 - 10:16
haha sanslöst mkt negativ kritik i den här tråden. själv diggade jag dom gamla bf-spelen till pc så var riktigt sugen på detta när jag drog hem det häromdan. sp-delen ger jag inte mkt för, som andra skriver känns det väldigt inzoomat och sensitivityn är för trimmad. mp laggar apa men när det flyter på ibland är det galet roligt tycker jag. precis som bf till pc ju! sen vill man ju lira lite andra modes och sådär men det kommer väl i fullversionen.
positivt:
- sjukt roligt (haha!)
- ljudet är nice
- skönt att man kan skjuta sönder väggar, blir lite svårare att ligga och gnida bakom en mur då
negativt:
- det laggar som fan oftast
- tråkigt att man inte kan prone:a men man överlever väl
allt som allt tror jag det blir grymt. ett köp för mig iaf. lite småfix hit och dit bara
jag kan i stort sett hålla med om precis allt det du skrivit.
Lirade också de gamla (1942 och Vietnamn) till PC och det var kul så hade också förväntningar på detta.
Som du skriver, sjukt roligt
Ett gäng kommer i jeepern i högsta hastighet och ska över bron men typ stutsar till och missar bron och flyger rakt ut i vattnet
Ljudet är riktigt bra. Känns verkligen som krig då när man hör det där dova smällarna långt bort!
Det där med att man kan skjuta sönder saker är också najs
tex.. vid defending kan man skjuta sönder en vägg där motståndarna ska placera laddningen sen lägger man sig lååångt bort med barreten och har full sikt på lådan!
Ja varför kan man inte ligga ner?? Man måste ju kunna ligga ner som sniper!
Jag spelade igår kväll och då laggade inte alls så mycket som innan men lite lagg är det, har inte lyckats snipea någon som rör sig än då det är omöjligt och beräkna var de kommer va nästa sekund. Ibland så kan man stå och skjuta folk utan att de dör, låg vid fiendens bas för och ta ut de som sätter sig i den där stora kanonen... satte 10 skott i huvudet på en med 50. cal utan att nåt hände, bug eller lag?
Aja kul är det iaf
Postad 09 June 2008 - 11:08
DICE valde att göra om krypskyttsklassen till knäskytt av en uppenbar anledning.Ja varför kan man inte ligga ner?? Man måste ju kunna ligga ner som sniper!
Man skulle inte bara vara en pain in the ass, utan en onsynlig sådan om man kunde ligga ner som krypskytt.
Tack för det!
One of the main complaints we heard from the beta users is the absence of proning, especially annoying for snipers. Are you going to introduce this in the final game?
We’ll only have crouching, not proning.. And the snipers is actually one of the reasons we took this out (the other was to simplify controls). In the sandbox experience we take great care to balance all weapons, kits, vehicles etc., against each other. The Recon class (i.e. the Snipers) are already very powerful with the only 1 shot 1 kill weapons, the deadly Laser Designator plus the protective Motion Sensor. Now if Snipers could lie down in the sub vegetation they wouldn’t only be deadly, they would also be near impossible to spot. Hence, remove prone. However, crouch still gives a lot of the aiming benefits similar to prone.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 09 June 2008 - 11:11.
Postad 09 June 2008 - 11:53
Kanske orättvist, men jag jämför ju gärna med COD 4 och detta har inte mycket att säga till om, COD 4 spöar det mesta i både singel- och multiplayer. Men visst är det skoj att kunna spränga sönder det mesta, men samtidigt så buggar det rätt ofta (i SP) t ex genom att man fick uppdrag "Kill all enemies" och sen pang så var uppdraget slutfört innan de var döda...skumt.
Provade nyss också MP och det flöt på bra som fan, inget lagg över huvudtaget (och då kör jag på 2Mbit ADSL).
cod4 är ett helt annat spel tycker jag. mindre lagbaserat, mindre ytor och inga fordon. bf kan nog bli minst lika roligt om man är ett gäng som lirar ihop. singleplayern tyckte jag var sådär. cod4 vinner nog lätt på den punkten. angående laggen så verkar det ju ligga på DICE så tror inte den egna uppkopplingen avgör särskilt mkt. bara hoppas att dom löser det snart.
DICE valde att göra om krypskyttsklassen till knäskytt av en uppenbar anledning.
Man skulle inte bara vara en pain in the ass, utan en onsynlig sådan om man kunde ligga ner som krypskytt.
Tack för det!
håller med helt. i gamla bf2 fanns det ju en hel del rätt ojämna klasser och fordon. tråkigt när en person kan ta ett fordon och att han kan krossa en bas med fyra-fem försvarare utan svårighet. känns som DICE lyckats lösa en del sådana problem.
Postad 09 June 2008 - 12:18
cod4 är ett helt annat spel tycker jag. mindre lagbaserat
Hur då?
Redigerat av bananplanta, 09 June 2008 - 12:19.
Postad 09 June 2008 - 12:30
DICE valde att göra om krypskyttsklassen till knäskytt av en uppenbar anledning.
Man skulle inte bara vara en pain in the ass, utan en onsynlig sådan om man kunde ligga ner som krypskytt.One of the main complaints we heard from the beta users is the absence of proning, especially annoying for snipers. Are you going to introduce this in the final game?
We’ll only have crouching, not proning.. And the snipers is actually one of the reasons we took this out (the other was to simplify controls). In the sandbox experience we take great care to balance all weapons, kits, vehicles etc., against each other. The Recon class (i.e. the Snipers) are already very powerful with the only 1 shot 1 kill weapons, the deadly Laser Designator plus the protective Motion Sensor. Now if Snipers could lie down in the sub vegetation they wouldn’t only be deadly, they would also be near impossible to spot. Hence, remove prone. However, crouch still gives a lot of the aiming benefits similar to prone.
Tack för det!
Jaha okej... aja går ju gömma sig rätt bra ändå och va pain in the ass
Jag hoppas de fixar alla buggarna för i demot är sniperbössorna lååångt ifrån "1 shot 1 kill weapons" och typ omöjligt och döda nåt som rör på sig...
Varför måste man ladda om M82A1an efter varje skott?, det är väll det som är det unika med det vapnet att man ska kunna få iväg 4-5 skott utan att behöva ladda. Fast de kanske tog bort det för att man kanske även då skulle bli för "överlägsen" som sniper.
Fallskärm, har sökt lite men fattar inte hur man får fram den, idel påstår att det inte finns någon men jag såg folk använda det när jag lira.
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 09 June 2008 - 13:51.
Postad 09 June 2008 - 13:57
Känns roligare än cod4 atm, men antagligen för det är nytt och större banor. Sen att man är less på cod4 är ju kanke en annan grej. Ska bli roligt att se alla banor sen när det släpps.. jag kommer köpa detta iaf. Ska bara bestämma mig om det blir ps3 eller xbox versionen.
Postad 09 June 2008 - 18:55
Där finns semi och "bolt action" till M82. Men anledningen till att dom flesta använder manuell laddning av varje kula är lite olika anledningar.
Vikt, mer pålitlig, billigare, etc
Postad 10 June 2008 - 00:52
Hur då?
tänkte mest på att det är uppbyggt kring att man ska cappa baser och sånt där. hålla en bas är ju omöjligt själv. i cod4 kan man ju åsidosätta lagspelandet om man känner för det. du fattar säkert vad jag menar
förresten, är det nån som vet hur man använder radiokommandon? vilken knapp? undrar även som tidigare skribent hur man fäller ut fallskärmen?
Redigerat av mole, 10 June 2008 - 00:53.
Postad 10 June 2008 - 08:23
Visst är det fortfarande laggigt men man vänjer sig lite... Nån som vet vad för mer olika speltyper som kommer att erbjudas? Av erfarenhet från de gamla BF-spelen var capture the flag det klart roligaste, alltså inte det när man ska ta över baser utan det när man ska åka till motståndarbasen och hämta en flagga och åka tillbaka med den till sin egen bas sammtidigt som motståndarna ska göra samma sak och den som lyckas först vinner
Btw: När man snipear på långt håll har har vind/luftfuktighet och sånt nån betydelse? Det var hyffsat laggfritt igår förutom när man snipeade... Satt två stycken uppe på berget hur synliga som hellst, testade och skjuta i huvudet, magen, höften... säkert 10 skott per gubbe utan att nåt hände. Fick inte ens upp nån text att jag upptäckt snipers som man brukar få.
Döda nån med helikoptern verkar också va svårt.... Sprang nån ensam sniper mitt ute på sandslätten på andra sidan vattnet och jag avfyra 10-15 misiller i två omgångar utan att han dog, verkar som man måste träffa gubben eller iaf en meter runt honom.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
21 bilder
8 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?