Första Guitar Hero är nog bäst sen känns resten som upprepningar fast med sämre låtval.
Rock Band (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(6)
|
848:- | |
Rock Band (inkl. Instrument) (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(8)
|
Inga priser |
Postad 23 December 2007 - 23:40
Första Guitar Hero är nog bäst sen känns resten som upprepningar fast med sämre låtval.
Postad 07 January 2008 - 08:48
Är stor skillnad spelmässigt att fixa låtarna på expert istället för easy/medium. Men visst är det svårt, tycker det är bra att det är lite utmaning. Sen så använd träningsfunktionen. Ibland hjälper det att spela bara nån gång lite långsammare så sitter det där jobbiga introt eller solot bra sen.
Har dock några låtar kvar på expert innan man kan betrakta sig som en Guitar Hero!
5 st närmare sagt. TFAF är en träning i uthållighet...helt slut efter den!
Ett spel ska vara svårt när man kör på högsta nivån. Så höj volymen och rocka på så sitter det där solot snart!
Pallade inte med GH3 alls. Tycker det är åt helsicke för svårt. Är så svårt att det inte ens är kul.
Tänkte du endast på expert nivån eller tycker du easy också är för svårt?
Postad 07 January 2008 - 08:54
Pallade inte med GH3 alls. Tycker det är åt helsicke för svårt. Är så svårt att det inte ens är kul.
Nja skulle vilja säga att GH1 är sämst (omöjliga HOPOS ngn).
GH3 är egentligen lättare (eller borde vara kanske man ska sääga) än GH2 pga det enormt stora timingfönstret.
Däremot har man slängt in lite onödigt jobbiga ackordbyten osv samt att rockmätaren går ner i botten fortare än på 2:an vilket gör det svårare än det borde vara. Jag gick iaf igenom hard och nästan hela expert (missade 2 låtar på sista tieren) utan att faila en enda låt första gången jag spelade 3:an och fivestarade det mesta.
Själv tycker jag dock 3:an är snäppet bättre än 2:an pga battle och online möjligheterna.
Postad 07 January 2008 - 08:54
Om jag känner Radiozo rätt så.. antagligen...eller tycker du easy också är för svårt?
Postad 07 January 2008 - 09:32
Nja skulle vilja säga att GH1 är sämst (omöjliga HOPOS ngn).
GH3 är egentligen lättare (eller borde vara kanske man ska sääga) än GH2 pga det enormt stora timingfönstret.
Däremot har man slängt in lite onödigt jobbiga ackordbyten osv samt att rockmätaren går ner i botten fortare än på 2:an vilket gör det svårare än det borde vara. Jag gick iaf igenom hard och nästan hela expert (missade 2 låtar på sista tieren) utan att faila en enda låt första gången jag spelade 3:an och fivestarade det mesta.
Själv tycker jag dock 3:an är snäppet bättre än 2:an pga battle och online möjligheterna.
Håller med fullständigt här.
Postad 07 January 2008 - 09:34
Håller med om att ackordbytena i GH3 är jobbiga, tycker det är roligare att spela GH2 faktiskt med tanke på hur de byggt upp låtarna. Känns mer genomtänkt och inte bara en massa ackord med 3 knappar samtidigt att hoppa mellan.
Strongt att gå igenom nästan hela spelet på en gång. Inte många som fixar med tanke på att det är rätt annorlunda mot GH2 tycker jag. Men är man en Guitar Hero så
Ska ta och öva på TFAF introt så man fixar det. Finns lite olika tips på youtube.
Zoiler
Hehe, kanske borde släppa ett GH där man bara behöver trycka ner 1 knapp och helt utan strumbar
Postad 07 January 2008 - 09:41
wmadoss
Håller med om att ackordbytena i GH3 är jobbiga, tycker det är roligare att spela GH2 faktiskt med tanke på hur de byggt upp låtarna. Känns mer genomtänkt och inte bara en massa ackord med 3 knappar samtidigt att hoppa mellan.
Strongt att gå igenom nästan hela spelet på en gång. Inte många som fixar med tanke på att det är rätt annorlunda mot GH2 tycker jag. Men är man en Guitar Hero så
Ska ta och öva på TFAF introt så man fixar det. Finns lite olika tips på youtube.
Zoiler
Hehe, kanske borde släppa ett GH där man bara behöver trycka ner 1 knapp och helt utan strumbar
Jo är ganska less på dessa ackordbyten testa tex Minus Celsius (har jag för mig) på expert och dess ackordbyten...
Men så strongt vet jag inte om det är har man gått igenom hela GH2 på expert så tror jag man går igenom nästan hela expert på 3:an också minus några låtar kanske tex Take This Life, The Way It Ends, One, TTFAF, Raining Blood etc..
Själv har jag inte ens börjat titta på TTFAF då jag numer nästan bara lirar på fester och inte som förut satt i practice mode (som det känns som man behöver för TTFAF) och övade sektioner som man inte klarade osv...
Fast det är nog mest bara att lära sig tappa introt sen är låten in så värst svår vad jag sett på youtube iaf..men ser ENORMT jobbig ut dock...
Alla som har GH2 borde också kunna få knappa in serienumret eller liknande så man kan få tillgång till ALLA GH2 låtar i GH3 , känns surt att behöva sitta och byta skiva bara för man vill lira en GH2 låt.
Gärna även rocks the 80s och GH1 men dom skulle kunna släppas som DLC som man kan köpa för poäng då dessa inte släppts på 360n.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 07 January 2008 - 09:44.
Postad 07 January 2008 - 09:47
Postad 07 January 2008 - 09:53
Jo är ganska less på dessa ackordbyten testa tex Minus Celsius (har jag för mig) på expert och dess ackordbyten...
Men så strongt vet jag inte om det är har man gått igenom hela GH2 på expert så tror jag man går igenom nästan hela expert på 3:an också minus några låtar kanske tex Take This Life, The Way It Ends, One, TTFAF, Raining Blood etc..
Själv har jag inte ens börjat titta på TTFAF då jag numer nästan bara lirar på fester och inte som förut satt i practice mode (som det känns som man behöver för TTFAF) och övade sektioner som man inte klarade osv...
Fast det är nog mest bara att lära sig tappa introt sen är låten in så värst svår vad jag sett på youtube iaf..men ser ENORMT jobbig ut dock...
Nja, har iofs några låtar kvar på GH2 på expert. Men ska sätta mig ikväll och fixa 3an iaf. Om jag nu lyckas, annars blir det här mitt sista inlägg då jag lär ha kastat ut den bärbara genom fönstret och brutit sönder plastgitarrerna samt rivit ner duken från vägen
TTFAF introt är nog lättast att "fingerspela" med båda händerna. Sen så är de snabbaste partierna med mest noter inte så svåra. Testade igår lite, men som sagt tidigare så tappar man fort kraft i 3an jämfört med 2an.
Blir mycket spelande på fester här också, men blir lite frustrerande efter några öl då fingrarna inte vill göra det hjärnan säger åt den
Runt den 8 mars verkar vara ett datum som dykt upp när jag kollat runt. 6 mars på vissa sidor också där man kan förhandsboka. Början av mars tycker man det borde komma. Ska ringa till Electronic arts och se om de har nåt spikat datum. Öppnar inte förrän kl 13 där.När kommer RB till Sverige?
Redigerat av Biokillen, 07 January 2008 - 09:57.
Postad 07 January 2008 - 10:15
Postad 07 January 2008 - 23:15
Postad 07 January 2008 - 23:24
Kommer GH-gitarrerna att fungera som kontroller i Rockband när det dyker upp? (och vice versa...)
Här hamnade min fråga kanske mer rätt - ber om ursäkt för onödig trådstartning...
Postad 07 January 2008 - 23:28
Finns en länk om det i första inläggetKommer GH-gitarrerna att fungera som kontroller i Rockband när det dyker upp? (och vice versa...)
Här hamnade min fråga kanske mer rätt - ber om ursäkt för onödig trådstartning...
http://xbox360.ign.c...0/830759p1.html
Så ja de kommer dom, fast man kan inte aktivera vissa saker man kan med RB-guran. Däremot funkar det inte åt andra hållet, som det ser ut nu.
Postad 10 January 2008 - 08:32
Postad 10 January 2008 - 08:38
Kräver Rockband inköpt i USA en USA-version av Xbox360 eller funkar det med svensksåld Xbox 360?
Det fungerar inte på din svensksålda xbox360. Däremot fungerar Rockband inköpt i USA din PS3 oavsett vart den är inköpt
Redigerat av Kocho, 10 January 2008 - 13:01.
Postad 13 January 2008 - 23:06
Yeah! Rökmaskiner!
Jag njuter fortfarande varje dag av mitt rock band. Spelet är hela sagoligt grymt. Speciellt med alla nya låtar som poppar upp för nedladdning hela tiden
Postad 14 January 2008 - 04:15
http://technabob.com...oke-as-you-jam/
Yeah! Rökmaskiner!
Jag njuter fortfarande varje dag av mitt rock band. Spelet är hela sagoligt grymt. Speciellt med alla nya låtar som poppar upp för nedladdning hela tidenSenaste veckan bara Iron Maiden å Stone Temple Pilots b.la. Rock on!
Fan vad jag är avundsjuk! Är låtarna gratis? Om inte, hur mycket kostar dom?
Postad 20 January 2008 - 16:17
Såg att det inte ingår en usb hub till ps3 hur funkar det på 40gb då den har ju enbart 2 usb utgångar?
Postad 20 January 2008 - 16:18
Tror gitarrerna är trådlösa.Hur långa är sladdarna till instrumenten?
Såg att det inte ingår en usb hub till ps3 hur funkar det på 40gb då den har ju enbart 2 usb utgångar?
Då går micken och trummorna till varsit usb-uttag.
På xbox finns det ju 3 uttag och om man vill ha 4 instrument behövs 4 uttag.
Postad 20 January 2008 - 17:10
En använder trummorna, en micken osv osv.
Postad 20 January 2008 - 19:08
Det är meningen, men det går att lira ensam.kalla mig trög, men asså går det hela ut på att man ska vara 4som spelar samtidigt?
Ska köpa rock band med endast trummor, någon som vet när de kommer löst?
Postad 20 January 2008 - 22:19
Det är meningen, men det går att lira ensam.kalla mig trög, men asså går det hela ut på att man ska vara 4som spelar samtidigt?
Ska köpa rock band med endast trummor, någon som vet när de kommer löst?
Jag undrar det samma för jag har exakt likadan plan...
Postad 21 January 2008 - 16:11
De berättade att de inte visste om det dök upp lösa instrument i deras leverans, de hade diskuterat om det några timmar innan.
Preliminära priset från tillverkaren igger på 995, så det skulle landa på nånting över 1k.
Antagligen blir det väl som alla andra ställen och kommer kosta 2000.
Postad 21 January 2008 - 20:11
Vad gäller längden på sladdarna så tror jag att det är ungefär 4 meter sladd iaf på micen. E väll något kortare på trummorna, men säg mellan 3-4 meter på båda så har jag garderat iaf
Tänk om allt kunde gjorts trådlöst, ******** smidigt allt blivit då
Låtarna kostar 1.99 dollars styck på psn-store, går att köpa i pack, t.ex Metallica. 3 låtar för 5.99 dollars. Så man tjänar nåra ören på att köpa pack. Det bästa om man jämför rock band och gh-spelen är ju att det faktiskt kommer regelbundna uppdateringar till rock band. Till gh va ju dom nya låtarna ett skämt. 1 låt vartannat kvartal typ. Här från man 3 fräscha låtar varje vecka. Och dom har planerat för ca 200 låtar under 2008
Postad 23 January 2008 - 16:38
Jaså, det gör man?Låtarna kostar 1.99 dollars styck på psn-store, går att köpa i pack, t.ex Metallica. 3 låtar för 5.99 dollars. Så man tjänar nåra ören på att köpa pack.
1,99 x 3 = 5,97
Är det dyrare än 5,99? Nya matematiken?
Postad 23 January 2008 - 16:42
Går inte att hitta på live iallafall
Postad 23 January 2008 - 16:46
Du har en tracklist här: Rock Band
Förlåt läste inte ordentligt... Nån moderator kan ta bort detta inlägget
Mvh D
Redigerat av Doraso, 23 January 2008 - 16:46.
Postad 23 January 2008 - 20:49
Postad 23 January 2008 - 20:58
Kanske får köpa hela paketet och endast behålla trummorna med spelet alt. be en butik plocka isär
Postad 24 January 2008 - 09:14
alt. be en butik plocka isär
Varför skulle en butik öppna en förpackning och sälja vissa delar lösa? Visst att dom kan göra det med batterier typ, men skulle inte tro dom gör det med Rock Band, då kommer dom snabbt ha massa Rock Band förpackningar som bara saknar trummor.
Postad 24 January 2008 - 16:18
Glömde smileys:en.alt. be en butik plocka isär
Varför skulle en butik öppna en förpackning och sälja vissa delar lösa? Visst att dom kan göra det med batterier typ, men skulle inte tro dom gör det med Rock Band, då kommer dom snabbt ha massa Rock Band förpackningar som bara saknar trummor.
Var meningen som ett skämt
Postad 24 January 2008 - 22:06
Hörde att nuvarande instrument inte håller så jättebra kvalité. Verkar som att speciellt den röda trumman ballar ur,
klarar inte snabbare takter och är överkänslig. http://youtube.com/watch?v=EAWd7nTAK0Y
EA har skickat med en lapp där de talar om att om trummorna går sönder skall man kontakta dem så får man ett nytt set.
Trummorna verkar oxå hårda och plastiga men vissa har satt på utskurna gummiskivor. Känns som att man lika gärna kan vänta på
den nya fast man undrar ju när de kommer.
Postad 25 January 2008 - 11:49
Någon som vet när de nya trummorna kommer?
Hörde att nuvarande instrument inte håller så jättebra kvalité. Verkar som att speciellt den röda trumman ballar ur,
klarar inte snabbare takter och är överkänslig. http://youtube.com/watch?v=EAWd7nTAK0Y
EA har skickat med en lapp där de talar om att om trummorna går sönder skall man kontakta dem så får man ett nytt set.
Trummorna verkar oxå hårda och plastiga men vissa har satt på utskurna gummiskivor. Känns som att man lika gärna kan vänta på
den nya fast man undrar ju när de kommer.
Sjukt.. jag var tvungen att söka på rockband drums på youtube efter den videon, såg säkert 30 stycken, vill ha rock band så sjukt mycket!!
Postad 25 January 2008 - 23:02
Jaja jag funderar på vilka instrument det är lönt att skaffa, har ju GH3 gitarren men trummor hade varit fett
Postad 26 January 2008 - 04:45
Synd med trummorna att de verkar känsliga.. Som han sa i filmen så lär man ju knappast sitta och tappa nätt på dem.
Jaja jag funderar på vilka instrument det är lönt att skaffa, har ju GH3 gitarren men trummor hade varit fett
För min del så är det trummorna som gör hela rockband!
Vad är det egentligen som dröjer? Varför släpper dom inte rockband nu? Tar det så lång tid (över ett halvår?) att översätta? Eller vad pågår. Dom kanske måste göra om alla låtarna (PAL/NTSC)? Tror ni att vi får exakt likadant trumset (med problem) eller något bättre revision? Hur är det med gitarren? Många säger att den är sämre än den i GH..
Postad 26 January 2008 - 11:31
Tror faktiskt de börjat göra trummorna lite bättre, var nog bara kring releasen som de var så dåliga.Synd med trummorna att de verkar känsliga.. Som han sa i filmen så lär man ju knappast sitta och tappa nätt på dem.
För min del så är det trummorna som gör hela rockband!
Vad är det egentligen som dröjer? Varför släpper dom inte rockband nu? Tar det så lång tid (över ett halvår?) att översätta? Eller vad pågår. Dom kanske måste göra om alla låtarna (PAL/NTSC)? Tror ni att vi får exakt likadant trumset (med problem) eller något bättre revision? Hur är det med gitarren? Många säger att den är sämre än den i GH..
Förhoppningsvist så är det nygjorda rock band med kanske en bättre uppsättning trummor, ea tjänar ju inga pengar på att skicka ut nya trumset.
Gitarren syns det väl nästan på att det är krångligare än till gh3.
Postad 26 January 2008 - 11:36
Men det är ju ofta såhär, varför kan man inte släppa alla nya spel på samma datum i både Eu och Usa?
Postad 26 January 2008 - 12:10
Tycker jag också, vi ska inte behöva vänta 4 månader extra bara för vi bor i europa.Jo man får väl se det från den ljusa sidan att när vi väntar så kanske de hinner förbättra instrumenten under tiden
Men det är ju ofta såhär, varför kan man inte släppa alla nya spel på samma datum i både Eu och Usa?
Postad 05 February 2008 - 16:42
Postad 05 February 2008 - 16:46
Jo man får väl se det från den ljusa sidan att när vi väntar så kanske de hinner förbättra instrumenten under tiden
Musikrättigheterna är inte samma i USA och Europa. Därför det tar sån tid. Därför inte film släpps samtidigt i Europa tex.
Som många andra är jag bara intresserad av trummorna så jag får väl vänta tills de finns att köpa löst.
Postad 05 February 2008 - 17:10
Okej på så vis.Jo man får väl se det från den ljusa sidan att när vi väntar så kanske de hinner förbättra instrumenten under tiden
Musikrättigheterna är inte samma i USA och Europa. Därför det tar sån tid. Därför inte film släpps samtidigt i Europa tex.
Som många andra är jag bara intresserad av trummorna så jag får väl vänta tills de finns att köpa löst.
Ja jag tror jag är mest sugen på trummorna också, gitarr har man ju Guitar hero till och man kan ju använda den till RB också
Postad 05 February 2008 - 17:22
EA har satt datumet för typ 2 veckor sedan till 6:e Mars.Har det sagts något nytt om release-datum för spelet i Sverige? webhallen m.fl. skriver fortfarande Q1 2008, det borde ju snart komma ett officiellt datum kan man tycka. Börjar bli duktigt sugen på att rocka loss med trumpinnarna nu.
Såg nu att det inte släpps förräns april enl. denna sida http://guitarviking....d-release-info/
Postad 05 February 2008 - 17:35
EA har satt datumet för typ 2 veckor sedan till 6:e Mars.
Såg nu att det inte släpps förräns april enl. denna sida http://guitarviking....d-release-info/
Hmmmm, det var ju inte vad man hade hoppats på, lång vänta med andra ord .
Abstinensen som redan har infunnit sig trotts att man ännu inte har spelat känns på något sätt påtaglig. Får bli Guitar Hero ett tag till då med andra ord...
Postad 27 February 2008 - 20:15
Postad 29 February 2008 - 14:40
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
82 bilder
73 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?