Rock Band
548 svar till detta ämne
Postad 01 April 2008 - 10:08
Baily
-
Baily
-
Forumräv
-
-
504 inlägg
Hej på er alla. Jag behöver hjälp. Min karl fyller 50 i sommar och han ska få rockband, men idag har vi ingen spelkonsol. Vad ska man köpa playstation 2,3 x-box,eller annan, ny elle beg??
Tacksam för många svar med motivering
Eftersom Rock Band inte kommer att släppas förens till hösten i Sverige, är nog det enda alternativet PS3. Spelen till PS3 är regionsfria så spelen i NTSC (USA osv) fungerar perfekt på en europeisk maskin. Xbox 360 kan inte spela regionslåsta spel, oavsett om den är chippad eller ej. Då måste du också importera en NTSC konsoll för att kunna spela t.ex. Rock Band från USA. PS2 är jag osäker på, men den har ju ett antal år på nacken och är inte direkt framtidssäker. En ny PS3:a kostar idag 4000kr inkl. 2 spel vilket är ett bra pris. Du har man en Blu-Ray spelare + spelmaskin. Sen att du måste importera Rock Band, annars köpa på blocket eller tradera, kanske du är medveten om ?
Postad 01 April 2008 - 10:16
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Hej på er alla. Jag behöver hjälp. Min karl fyller 50 i sommar och han ska få rockband, men idag har vi ingen spelkonsol. Vad ska man köpa playstation 2,3 x-box,eller annan, ny elle beg??
Rock Band är ej släppt i europa än så en Playstation 3 är nog det bästa valet och sen importera spelet. Spelen för Xbox360 är regionskodade så då får man köpa både spelkonsol och spelet från USA. Så en PS3a och sen köpa spelet från ebay är nog det bästa alternativet.
Postad 01 April 2008 - 10:31
skruttsussi
-
skruttsussi
-
Rookie
-
8 inlägg
Tack för snabba svar.
50 åringen är enn sann hårdrocksvän och ett trumset har nig varoit på önskelistan sen barnsben. Därför tror jag att Rockband skulle kunna bli den ultimata presenten.
OOPPS Trodde att det var början på Juni som spelet skulle släppas här, men det kan jag kanske lösa, har en släkting som bor på andra sidan Atlanten så hon kanske skulle kunna ta Rockband med sig när hon kommer i Juni.
Hur funkar gitarren för en vänsterhänt?
Något att tänka på om man ska köpa ps3. Ok att försöka få tag på beg ps3
Postad 01 April 2008 - 10:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
xbox 360 verkar ha problem med sin livslängd.blir varma och dör Ps2 känns allt bra gammal nu. ser inget vidare ut på din lcd/plasma tv om din gubbe är minsta intresserad av spelande så ger du han en ps3. lovar dig att han kommer bli själaglad  Hej på er alla. Jag behöver hjälp. Min karl fyller 50 i sommar och han ska få rockband, men idag har vi ingen spelkonsol. Vad ska man köpa playstation 2,3 x-box,eller annan, ny elle beg??
Redigerat av Evil Homer, 01 April 2008 - 10:52.
Postad 01 April 2008 - 11:00
skruttsussi
-
skruttsussi
-
Rookie
-
8 inlägg
Vad ska jag tänka på vid köp av ps3, 40 G, 60G? Ny eller beg?
Postad 01 April 2008 - 11:04
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Tack för snabba svar. 50 åringen är enn sann hårdrocksvän och ett trumset har nig varoit på önskelistan sen barnsben. Därför tror jag att Rockband skulle kunna bli den ultimata presenten. OOPPS Trodde att det var början på Juni som spelet skulle släppas här, men det kan jag kanske lösa, har en släkting som bor på andra sidan Atlanten så hon kanske skulle kunna ta Rockband med sig när hon kommer i Juni. Hur funkar gitarren för en vänsterhänt? Något att tänka på om man ska köpa ps3. Ok att försöka få tag på beg ps3
Håller helt med om att PS3 är det rätta valet, men om du nu har en släkting som bor i USA och som ska komma över i Juni med rockstar så varför inte köpa ett Ps3 oxå i USA, betydligt billigare! De PS3 jag sett till salu på blocket har ju fantasipriser, och det är ju inte intressant om man bara sparar (eller tom. får lägga till!!) ett par hundra jämfört med att köpa nytt med... Jag köpte 40G pga av att den låter betydligt mindre vilket är bra för filmtittande, sen är den väl modernare rent tekniskt.. Dock så är det vissa funktioner i 60G som inte finns i 40G, bla. kan man spela PS2 spel i 60Gigaren (vem som nu gör det?), samt ett par extra USB portar och lite sånt, inget man saknar enligt mig... PS3:an är enligt mig en av de mest prisvärda prylarna som finns idag (om man gillar ljud/bild och spel), du får ju även en inbyggd BluRay spelare på köpet (Högupplöst DVD kan man säga, en fröjd för ögat ihop med en modern tv/projj)
Redigerat av Dr. Death, 01 April 2008 - 11:10.
Postad 01 April 2008 - 11:06
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
jag själv kikade efter beg innan jag köpte mig ett paket av ebgames.men folk är inte kloka:) dom vill ha ut nästintill nypris för sakerna. då kan man lika gärna köpa nytt i en butik som ligger nära. alltid skönt OM det skulle vara nått som krånglar. 4995kr för en ps3 40gb och 2 st spel 60 gb varianten tycker jag är aktuell om ni har mycket ps2 spel sen innan. den kan man nämnligen spela ps2 spel på men inte 40 gb varianten Vad ska jag tänka på vid köp av ps3, 40 G, 60G? Ny eller beg?
Postad 01 April 2008 - 11:11
skruttsussi
-
skruttsussi
-
Rookie
-
8 inlägg
Tänkte att om jag köper nytt spel så har jag ju garanti här hemma och med vårt vanliga flyt så brukar den behövas:)
Funkar ps 2 spel till ps 3 ?
Vi har inga ps2 spel sen innan men det skulle ju vara kul med några kul spel om man har apparaten. Känns lite lyxigt att skaffa den bara för Rockband. men det är Gubben värd ios.
Postad 01 April 2008 - 11:15
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
VARFÖR ska man köpa gamla PS2 spel när man köpt en ny grym PS3???
Om man nu har en massa gamla PS2 spel sen innan så har man ju oftast en gammal PS2-konsol oxå, så vem bryr sig om PS3:an klarar PS2 spel?
Har man en PS3 så köper man väl PS3 spel?
Kan säga att när väl isen är bruten till tvspelsvärlden med Rockstar i spetsen så kommer ni ha MYCKET kul ihop med er PS3, finns många typer av roliga spel förutom RS, och det kommer att komma mängder med nya!
Redigerat av Dr. Death, 01 April 2008 - 11:19.
Postad 01 April 2008 - 14:55
klippo
-
klippo
-
Användare
-
-
206 inlägg
VARFÖR ska man köpa gamla PS2 spel när man köpt en ny grym PS3???
Om man nu har en massa gamla PS2 spel sen innan så har man ju oftast en gammal PS2-konsol oxå, så vem bryr sig om PS3:an klarar PS2 spel?
Har man en PS3 så köper man väl PS3 spel?
Kan säga att när väl isen är bruten till tvspelsvärlden med Rockstar i spetsen så kommer ni ha MYCKET kul ihop med er PS3, finns många typer av roliga spel förutom RS, och det kommer att komma mängder med nya!
för att det kanske finns ps2 spel man vill spela men inte ha två konsoller?
Postad 01 April 2008 - 15:24
Peken
-
Peken
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Postad 01 April 2008 - 17:38
onormalt
-
onormalt
-
Rookie
-
9 inlägg
Eftersom Rock Band inte kommer att släppas förens till hösten i Sverige, är nog det enda alternativet PS3. Spelen till PS3 är regionsfria så spelen i NTSC (USA osv) fungerar perfekt på en europeisk maskin. Xbox 360 kan inte spela regionslåsta spel, oavsett om den är chippad eller ej. Då måste du också importera en NTSC konsoll för att kunna spela t.ex. Rock Band från USA. PS2 är jag osäker på, men den har ju ett antal år på nacken och är inte direkt framtidssäker.
En ny PS3:a kostar idag 4000kr inkl. 2 spel vilket är ett bra pris. Du har man en Blu-Ray spelare + spelmaskin. Sen att du måste importera Rock Band, annars köpa på blocket eller tradera, kanske du är medveten om ?
dedär är väldigt oklart. Har pratat med EA idag o dom säger snart. Ringde o förhandsbokade på game, dom sa höst harmonix crew säger mars. vi får vänta o se helt enkelt  [
Postad 02 April 2008 - 11:21
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
VARFÖR ska man köpa gamla PS2 spel när man köpt en ny grym PS3??? För att gamla PS2-lir fortfarande är klart bättre än de flesta PS3-lir  Om man nu har en massa gamla PS2 spel sen innan så har man ju oftast en gammal PS2-konsol oxå, så vem bryr sig om PS3:an klarar PS2 spel? För att PS3:an gör det så mycket bättre... Har man en PS3 så köper man väl PS3 spel? Om man har en m40 är man tvingad - till min m60 köper jag fortfarande fler PS2-lir ... Sen att PS3:an är bra på så mycket annat...det vet vi ju
Men att du köper PS2-lir. är det inte för att du är snål då? Tror att anledningen till att de valde att ta bort funktionen handlar mycket om att de flesta tänker som jag, och även de som inte tänker så handlar så.... G60 har väl "problem" med sin höga ljudnivå, och om man som jag tycker att en konsol ska vara knäpptyst så är väl 40G ett bättre val än 60G? Finns ju MÄNGDER med folk som bytt G60 till G40...
Postad 02 April 2008 - 22:37
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
Sitter själv på just en 60gb mycket pga alla Singstar/buzz spel som kom för ps2:an ..sen om den låter mer än 40gb ska jag låta vara osagt ,men den hörs knappt från 2.5 meter å det är helt tyst .
Btw ..vet någon var man kan hitta RB import med BILLIG frakt?
Redigerat av Wizeguy, 02 April 2008 - 22:39.
Postad 03 April 2008 - 07:05
Hoff
-
Hoff
-
Forumräv
-
-
867 inlägg
Sitter själv på just en 60gb mycket pga alla Singstar/buzz spel som kom för ps2:an ..sen om den låter mer än 40gb ska jag låta vara osagt ,men den hörs knappt från 2.5 meter å det är helt tyst .
Btw ..vet någon var man kan hitta RB import med BILLIG frakt?
Eftersom paketet väger en del och spelet endast finns i USA så lär alternativ med BILLIG frakt vara minimala. Så det är bara bita i det sura äpplet och vara glad att dollarn är så låg:)
Postad 03 April 2008 - 13:37
Wizeguy
-
Wizeguy
-
Lärjunge
-
-
428 inlägg
hmm ..surt att betala bra mycket mer i fraktkostnad än för spelet..enligt vg+ iaf
Postad 03 April 2008 - 13:55
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Bad honom skriva "Gift" på mitt paket, och då kan tullen inte ta ut någon tullavgift.
Tullen kan göra vad fasiken dom vill så det finns inga garantier. Anser dom att det inte är en gåva så är det inte det, då hjälper det inte vad det står på paketet.
Postad 03 April 2008 - 20:48
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
Om man nu gillar Rock band är det kanske troligt att även Guitar Hero går hem, och DÅ är det rätt nice att ha 60Gb så man kan köra 1, 2:an och 80:s, då jag inte sett de till PS3 utan bara till PS2. Tänker själv köpa de gamla spelen när jag vill ha lite variation från låtarna i GH3
Mitt tips allstå, om Skruttsussi hittar en 60Gb till vettigt pris (vilket iof är rätt osannolikt, tyvärr) tycker jag hon skall köpa det.
/Pajje
Postad 04 April 2008 - 13:35
casshern
-
casshern
-
Användare
-
-
183 inlägg
Om man nu gillar Rock band är det kanske troligt att även Guitar Hero går hem, och DÅ är det rätt nice att ha 60Gb så man kan köra 1, 2:an och 80:s, då jag inte sett de till PS3 utan bara till PS2. Tänker själv köpa de gamla spelen när jag vill ha lite variation från låtarna i GH3
Mitt tips allstå, om Skruttsussi hittar en 60Gb till vettigt pris (vilket iof är rätt osannolikt, tyvärr) tycker jag hon skall köpa det.
/Pajje
Sist jag provad fungerade inte GH1 eller 2 till PS3. Men det var ett tag sedan. Kunde inte heller hålla mig utan beställde Rock Band från Staterna. Dock från en privatperson men det hindrar väl inte tullen från att ta ut tullavgift om dom känner för det. Bestämde mig när jag fick syn på "earache pack" med bla At the gates "blinded by fear" ska bli kul att lira den!!
Postad 04 April 2008 - 19:52
Pajje
-
Pajje
-
Användare
-
-
210 inlägg
/Pajje
Sist jag provad fungerade inte GH1 eller 2 till PS3. Men det var ett tag sedan.
Kunde inte heller hålla mig utan beställde Rock Band från Staterna. Dock från en privatperson men det hindrar väl inte tullen från att ta ut tullavgift om dom känner för det. Bestämde mig när jag fick syn på "earache pack" med bla At the gates "blinded by fear" ska bli kul att lira den!!
Vafalls!? Ska låna av polaren och prova innan jag köper nått i vilket fall
Postad 06 April 2008 - 18:44
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
Och jag har laddat hem ett gäng låtar så det är inga problem. Så den som ändå är i USA och har möjlighet att köpa tycker jag ska göra det, det är ju inga jättesummor om nåt skulle gå sönder. Det är ju bara att komplettera när det börjar säljas i Sverige. Jag har inte haft några problem med mitt, trots en ganska omild behandling av ett gäng fyllon Verkar vara ganska stor risk att det dröjer länge innan det släpps i sverige.
Frågan är vad som händer nu när PSN inte längre blir webb-baserad. En fråga väcktes i Store-tråden att det kanske inte går att använda sina "utländska" PSN-konton efter uppgraderingen i april. Skiter det sig då med sitt importerade Rock Band? Om man bara får tillgång till sin lokala PSN-store och då inte kan ladda ner nya låtar (som med GH3) så blir ju inte spelet så långlivat och roligt som man hoppas på. Nån som har hört något/ har info; reaktioner? Jag har en polare som är i USA nu och vi funderar på att ta hem ett ex, men tvekar nu lite.
Postad 06 April 2008 - 19:21
frek
-
frek
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Vad jag hört så har sony sagt att dom inte ska göra några ändringar vad gäller regionskodning av psn store, vilket kan tolkas som att man fortfarande ska komma åt olika länders store....
Postad 06 April 2008 - 19:46
SynX84
-
SynX84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Och jag har laddat hem ett gäng låtar så det är inga problem. Så den som ändå är i USA och har möjlighet att köpa tycker jag ska göra det, det är ju inga jättesummor om nåt skulle gå sönder. Det är ju bara att komplettera när det börjar säljas i Sverige. Jag har inte haft några problem med mitt, trots en ganska omild behandling av ett gäng fyllon Verkar vara ganska stor risk att det dröjer länge innan det släpps i sverige.
Frågan är vad som händer nu när PSN inte längre blir webb-baserad. En fråga väcktes i Store-tråden att det kanske inte går att använda sina "utländska" PSN-konton efter uppgraderingen i april. Skiter det sig då med sitt importerade Rock Band? Om man bara får tillgång till sin lokala PSN-store och då inte kan ladda ner nya låtar (som med GH3) så blir ju inte spelet så långlivat och roligt som man hoppas på.
Nån som har hört något/ har info; reaktioner?
Jag har en polare som är i USA nu och vi funderar på att ta hem ett ex, men tvekar nu lite.
Bara shoppa på ett rock band från usa efter som den nya ps storen kommer inte vara regionsskyddad. Alla fall enliget kotaku... http://kotaku.com/37...e-region-locked
Postad 06 April 2008 - 20:34
nallepoh
-
nallepoh
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej alla RB fantaster!
Min man fyller 30 nu i slutet på april, hade tänkt köpa GH (PS3). Men har nog ändrat mig och tänker köpa ett RB i stället.
Men blir inte klok på alla olika inlägg överallt (inte bara på denna sida) en del säger att det inte funkar genom att köpa från USA. Och att man inte skulle kunna ladda ner låtar, men på detta forum låter det tvärtom. Ni som har köpt från USA, är ni nöjda? Såg att dom har på tradera, någon som köpt därifrån? Dom slutade runt 2000:- + frakt.
Kommer den europeiska utgåvan vara mkt annorlunda, någon som vet?
Ska jag köpa GH eller RB???
Behöver hjälp, och färna snabb  , om jag ska beställa från USA vet man ju aldrig hur lång tid det tar..
TACK!!!
Postad 06 April 2008 - 21:07
Unregisterede3db66c6
-
Unregisterede3db66c6
-
Användare
-
-
122 inlägg
Frågan är vad som händer nu när PSN inte längre blir webb-baserad. En fråga väcktes i Store-tråden att det kanske inte går att använda sina "utländska" PSN-konton efter uppgraderingen i april. Skiter det sig då med sitt importerade Rock Band? Om man bara får tillgång till sin lokala PSN-store och då inte kan ladda ner nya låtar (som med GH3) så blir ju inte spelet så långlivat och roligt som man hoppas på.
Nån som har hört något/ har info; reaktioner?
Jag har en polare som är i USA nu och vi funderar på att ta hem ett ex, men tvekar nu lite.
Bara shoppa på ett rock band från usa efter som den nya ps storen kommer inte vara regionsskyddad. Alla fall enliget kotaku... http://kotaku.com/37...e-region-locked
Låter bra. Tack för länken! Men hur var det nu med att knyta ett kreditkort till sin US-store? Var det int nåt trix med det också?
Postad 06 April 2008 - 21:43
SynX84
-
SynX84
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Nån får rätta mig om jag har fel nu, men jag har för mig att när jag fixa så jag kunde köpa grejjor från us-konton så när man ska skriva in saker för den som äger kortet och all den information så fick ja hitta på en postadress från usa som tex Beverly Hills, 90210 eller nått sånt. Sen var det bara shoppa på. Jag kör med visa kort från swebank och det funkar.
Postad 06 April 2008 - 22:04
nallepoh
-
nallepoh
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är lite ivrig... Skrev ett inlägg tidigare, ang. RB..
Velar om jag ska köpa ett på tradera för ca 2500:-, eller ett på Ebay för 1600:-, även om jag får betala tull blir det billigare. Och om man betalar med paypal kan man väl inte bli lurad på pengarna eller?? Vad skulle ni gjort, säljaren på ebay heter 'cool2004ls', någon som vet något, bra dåligt?
Postad 07 April 2008 - 13:52
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Hittade en lista med nerladdningsbara låtar på ign men den är till xbox, är det samma låtar som finns till ps3? Rätt många låtar isåfall. Låtlista
Redigerat av kokkelimokk, 07 April 2008 - 13:53.
Postad 07 April 2008 - 19:15
Zorane
-
Zorane
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hittade en lista med nerladdningsbara låtar på ign men den är till xbox, är det samma låtar som finns till ps3? Rätt många låtar isåfall.
Låtlista Wikipedia är din bästa kompis ( nästan iaf )
Postad 08 April 2008 - 07:14
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är lite ivrig... Skrev ett inlägg tidigare, ang. RB.. Velar om jag ska köpa ett på tradera för ca 2500:-, eller ett på Ebay för 1600:-, även om jag får betala tull blir det billigare. Och om man betalar med paypal kan man väl inte bli lurad på pengarna eller?? Vad skulle ni gjort, säljaren på ebay heter 'cool2004ls', någon som vet något, bra dåligt? http://stores.ebay.com/pressstartinc/ verkar vara seriös. Beställde från honom 28e mars tror jag, skickades 1e april, ligger i Tullen i Sthlm sen igår, förväntas vara framme idag eller i morgon. Återstår att se när paketet kommer fram hur allt är, men som sagt, många i Tyskland och Sverige vet jag som handlat av honom utan problem. Betalar man honom med Paypal har man dessutom nått skydd om dispyt skulle uppstå har jag förstått det som, och han accepterar även returer om nåt skulle vara trasigt.
Postad 08 April 2008 - 07:19
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Bad honom skriva "Gift" på mitt paket, och då kan tullen inte ta ut någon tullavgift.
Tullen kan göra vad fasiken dom vill så det finns inga garantier. Anser dom att det inte är en gåva så är det inte det, då hjälper det inte vad det står på paketet.
Är det så? Jädra tull! Aja, det blir väl en 460 kr extra har jag förstått det som. Och då kommer jag fortfarande inte över det priset som är satt på Webhallen mfl. Totalt sett med frakt och allt, alltså... Så jag får väl vara nöjd
Postad 08 April 2008 - 07:21
Madzak
-
Madzak
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Är lite ivrig... Skrev ett inlägg tidigare, ang. RB.. Velar om jag ska köpa ett på tradera för ca 2500:-, eller ett på Ebay för 1600:-, även om jag får betala tull blir det billigare. Och om man betalar med paypal kan man väl inte bli lurad på pengarna eller?? Vad skulle ni gjort, säljaren på ebay heter 'cool2004ls', någon som vet något, bra dåligt? http://stores.ebay.com/pressstartinc/ verkar vara seriös. Beställde från honom 28e mars tror jag, skickades 1e april, ligger i Tullen i Sthlm sen igår, förväntas vara framme idag eller i morgon. Återstår att se när paketet kommer fram hur allt är, men som sagt, många i Tyskland och Sverige vet jag som handlat av honom utan problem. Betalar man honom med Paypal har man dessutom nått skydd om dispyt skulle uppstå har jag förstått det som, och han accepterar även returer om nåt skulle vara trasigt.
Håller med om att http://stores.ebay.com/pressstartinc/ verkar seriös, mitt Rock Band ligger i Malmös tull o väntar. Hoppas att det snart skeppas upp till götet Jag la en beställning på långfredagen och det skickades den 27/3.
Postad 08 April 2008 - 11:50
fAkkfAcE
-
fAkkfAcE
-
Lärjunge
-
-
341 inlägg
Saxat från idg. Håll i er nu, för den 23:e maj är det dags att rocka på ett sätt som kommer få er att glömma bort att Guitar Hero och Singstar ens existerat. Det är nämligen då Rock Band släpps i Sverige. Däremot med en hel del specialregler. För det första har Microsoft köpt till sig tidsbegränsad exklusivitet på spelet, vilket betyder att PS3, PS2 och den ännu inte släppta Wii-versionen släpps längre fram i tiden. När återstår dock att se. http://www.idg.se/2.1085/1.154847
Postad 08 April 2008 - 11:55
SysRq
-
SysRq
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Med tanke på att vi fortfarande inte vet när det släpps till PS3 så känns det som man gjorde rätt och beställde från USA.
Postad 08 April 2008 - 11:57
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Fantastisk prissättning på detta spel.
USA = $169
EU = €169 för instrumentpaketet, själva spelet säljs löst?!
Postad 08 April 2008 - 13:25
hence776
-
hence776
-
Användare
-
-
113 inlägg
Fantastisk prissättning på detta spel.
USA = $169 EU = €169 för instrumentpaketet, själva spelet säljs löst?!
Ännu mer fantastiskt är att enligt Eurogamer så blir det totala priset (instrument och spel) 240 Euro! Motsvarande summa för US är tydligen 107 Euro... Prissättningen är ju vansinne, känns som att dom tar död på spelet på den europeiska marknaden? Hade kunnat tänka mig att acceptera 1500-1900 kr, men 240 Euro kommer troligen bli 2400 kr här eller mer...
Postad 08 April 2008 - 13:32
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Visst fan är ju ett EA-spel. Bojkott mao.
Postad 08 April 2008 - 14:02
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Vad är nackdelarna med att beställa en bundel via Ebay eller Videogamesplus? Ingen garanti?
Postad 08 April 2008 - 14:18
Unregistered95d4af76
-
Unregistered95d4af76
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Saxat från idg.
Håll i er nu, för den 23:e maj är det dags att rocka på ett sätt som kommer få er att glömma bort att Guitar Hero och Singstar ens existerat. Det är nämligen då Rock Band släpps i Sverige.
Däremot med en hel del specialregler. För det första har Microsoft köpt till sig tidsbegränsad exklusivitet på spelet, vilket betyder att PS3, PS2 och den ännu inte släppta Wii-versionen släpps längre fram i tiden. När återstår dock att se.
http://www.idg.se/2.1085/1.154847
Man börjar plötsligt undra om M$ även betalat för att det endast är på Xbox360 som GH gitarrerna funkar för Rockband. Dessutom, hur länge sträcker sig denna period som M$ har köpt?? Prissättningen orkar man ju knappt kommentera, dubbelt så dyrt (drygt!) i i EU kontra USA..
Postad 08 April 2008 - 14:30
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Vad är nackdelarna med att beställa en bundel via Ebay eller Videogamesplus? Ingen garanti?
Total kostand att handla från VG+; x Rock Band Special Edition Bundle - PS3 (Limit 1 Per Customer) (In stock usually ships within 24hrs) (In store pickup available please call store) 0% $169.99CDN Sub-Total: $169.99CDN Tax (0%): $0.00CDN Worldwide SE : 5 lb(s): $239.99CDN Total: $409.98CDN == 2 444,18 SEK (8/4-08)
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 April 2008 - 14:31.
Postad 08 April 2008 - 14:37
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Vad är nackdelarna med att beställa en bundel via Ebay eller Videogamesplus? Ingen garanti? Total kostand att handla från VG+;
x Rock Band Special Edition Bundle - PS3 (Limit 1 Per Customer) (In stock usually ships within 24hrs) (In store pickup available please call store) 0% $169.99CDN Sub-Total: $169.99CDN Tax (0%): $0.00CDN Worldwide SE : 5 lb(s): $239.99CDN Total: $409.98CDN
== 2 444,18 SEK (8/4-08)
Mjo, priset är jag med på. Hittat billigare på Ebay men är lite fundersam på att beställa via Ebay eller Videogamesplus pga just saker som garanti.
Postad 08 April 2008 - 14:42
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Finns det ens garanti på spel?
Postad 08 April 2008 - 14:57
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Men hårdvaran borde det vara garanti på, eller?
Postad 08 April 2008 - 21:25
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fick tag på tullarna idag, paketet kommer fram till mig i morrn, åkte på moms på ca 300 kr, så totalt har jag betalat runt 1900 kronor med frakt för mitt Rock Band paket när det anländer till mig, levererades på 8 arbetsdagar, inte fy skam!
Postad 09 April 2008 - 06:18
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Hämtat paketet på företagscenter nu :-) De kunde inte skicka det vidare till utlämning. Fick köra o hämta det sen dumpa det kvickt sen till jobbet där jag är nu ARGH vad man vill hem!
Kommer bilder!
Postad 09 April 2008 - 06:47
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14172 inlägg
Funkar guitarhero gitarrerna för vi hade en liten olycka med polarens Rock Band igårkväll
Postad 09 April 2008 - 06:49
Loor
-
Loor
-
Användare
-
-
131 inlägg
Funkar guitarhero gitarrerna för vi hade en liten olycka med polarens Rock Band igårkväll 
Det skulle dom väl inte göra eller gäller det bara GH3-gitarrerna?
Postad 09 April 2008 - 12:01
Dr. Death
-
Dr. Death
-
Guru
-
-
5782 inlägg
Hur kan det ens vara lagligt att göra så som M$ gör?
Jäkla as är vad dom är...
Postad 09 April 2008 - 12:20
nallepoh
-
nallepoh
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Jag undrar samma sak som tidigare inlägg, om GH gitarren passar till rockband? Har köpt rockband i present till mannen och nu ville en annan köpa en extra gitarr till rockband, går det?
Postad 09 April 2008 - 12:55
Leifi
-
Leifi
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag undrar samma sak som tidigare inlägg, om GH gitarren passar till rockband? Har köpt rockband i present till mannen och nu ville en annan köpa en extra gitarr till rockband, går det?
Yes men måste då vara en Rock Band gura. Det är bara till Xbox 360 som jag förstått det som Rock Band är bakåtkompatibel på.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|