Bara jag som tycker det känns som en fattigmansversion av Crackdown?
Samla flaggor, samla orbs Rida på häst mellan bossarna, köra bil mellan bossarna klättra på hus, klättra på hus.
Enda skillnaden är att Crackdown är kul och AC trist.
2/5 i betyg av mig. Enda som är bra är free running, grafiken och animeringarna. Får hoppas de skärper sig om de ska göra en uppföljare.
Känns som du bara jämför sandbox-läget mellan Crackdown och AC, och där kommer AC kort definitvt men det är inte bara du som jämför dom två om spelen om du läser tidigare inlägg. Men singleplayerkampanjen i AC knäcker Crackdown dock, storyn är bättre och förutom att det blir repetivt på slutet så är uppdragen väldigt roliga tyckte jag.
Om man ska vara elak så är AIn nog det sämsta jag sett i ett spel. Det går bra att rida förbi en vakt sakta men rider man fort då jäklar ska de anfalla en. Samma sak till fots. Vilket geni kom på den idén på Ubisoft?
Striderna är ännu värre. Bara att blocka och kontra. Man kan hålla på och döda vakter i evigheter utan större problem.
Löjligt
Om man ska vara elak så är AIn nog det sämsta jag sett i ett spel. Det går bra att rida förbi en vakt sakta men rider man fort då jäklar ska de anfalla en. Samma sak till fots. Vilket geni kom på den idén på Ubisoft? Striderna är ännu värre. Bara att blocka och kontra. Man kan hålla på och döda vakter i evigheter utan större problem. Löjligt
Klockren analys Fighting delen blir smått komisk etfter ett tag, samma sak om och om igen. Sitter och slösurfar samtidigt som man använder den andra handen för att trycka på block, kontra för att döda motstådare
Sedan kom jag och tänka på en sak igår, varför blir inte hans fina vita kläder blodiga? Efter alla människor han slaktar borde det bli lite blod på kläderna
Jag har spelar i ungefär 4 timmar nu, miljön och animeringarna är fantiastiska. Uppdragen är långtråkiga, förlite fart i spelet, det känns lite som att alla uppdrag är samma samma, sen tycker jag det är förmycket dialog, förmycket springa springa. Om jag ska pocketpicka någon måste jag då lyssna på en konversation i 30 sekunder som jag inte kan trycka bort. Storyn om varför jag ska ta hans pengar är jag inte intresserad av jag är en lönnmördare och inget annat Tycker ändå det är ett av dom bättre spelen till 360, ibland önskar man att man vore arbetslös.
Har dödat de 3 första bossarna och är tillbaka i damascus igen. Där ska jag göra 3 investigations för att komma vidare. Problemet är att det inte existerar några investigations. Har jag missuppfattat ngt eller har det buggat ur? Jag gjorde alla första gången jag var där så nu finns det inga kvar. Kan itne komma vidare i spelet. Några tips?
Har dödat de 3 första bossarna och är tillbaka i damascus igen. Där ska jag göra 3 investigations för att komma vidare. Problemet är att det inte existerar några investigations. Har jag missuppfattat ngt eller har det buggat ur? Jag gjorde alla första gången jag var där så nu finns det inga kvar. Kan itne komma vidare i spelet. Några tips?
Spoiler
Du måste upp i "utkikstornen" för att få fram dom nya uppdragen.
Spoiler
Du måste upp i "utkikstornen" för att få fram dom nya uppdragen.
Fick inga nya ändå men jag var tvungen att gå till ett nytt område. Hittade ingen väg in där först. Därför jag trodde det var buggat. Framgick inte var man skulle ngnstans.
Alltså när man är klar med alla uppdrag blir man ju lämnad i undersökningsrummet och kan se en massa text på väggar och golv med eaglevision, går man in i sovrummet och glor på väggen blir det ju creditsen men efter det så kan man spela uppdragen igen. Betyder det att man måste glo på creditsen varje gång man ska spela om ett uppdrag? Låter ju helt galet.
Alltså när man är klar med alla uppdrag blir man ju lämnad i undersökningsrummet och kan se en massa text på väggar och golv med eaglevision, går man in i sovrummet och glor på väggen blir det ju creditsen men efter det så kan man spela uppdragen igen. Betyder det att man måste glo på creditsen varje gång man ska spela om ett uppdrag? Låter ju helt galet.
Nej du kan ladda i maskinen och sen så startat du alltid vid det memory blocket.
Btw vad har alla i gamerscore på AC ? Själv så har jag 750. Jag tkr att spelet var riktigt bra, fast blev lite paff i början Men har läst att detta var det första spelet på en trilogi
Men har läst att detta var det första spelet på en trilogi
Spoiler
eftersom du verkar ha klarat spelet så borde du väl ha märkt att det inte får något riktigt slut
Sen om dom gör en triologi beror väl på hur bra det går för spelet, men AC verkar sälja på ganska bra så det ska nog inte vara några problem för dom att klämma ut en tvåa åtminstone.
Måste säga att det här spelet var årets besvikelse för mig, var super hypad av allt man sett osv, men det man såg var det man fick och inget mer. Skäms Ubisoft.
Hej jag är på ett ställe på spelet AC men jag kan inte gå vidare, det står att man ska göra investigations men jag vet inte hur man gör? kan nån hjälpa mig eller..?
Hej jag är på ett ställe på spelet AC men jag kan inte gå vidare, det står att man ska göra investigations men jag vet inte hur man gör? kan nån hjälpa mig eller..?
Tack på förhand..
Klättra upp i tornen sen kolla kartan så dyker det upp uppdrag på marken sk "investigations"
Var in på Game igår för att kika efter begspel. Fick en trevlig överraskning. Hade förbokat AC-vanliga versionen. Tydligen skulle alla förbokningar legat i en plåtask men jag fick den först igår. Jag hade inte en aning om det me jag har dålig koll just nu. En snygg sak. Låg nån serietidning i och nån PC-demo.
Tror ändå man kan överleva ett sådant här superbt spel
Min polare fick just ihop 820/1000 GS.. Starkt jobbat, han letar dock efter dessa flaggor fortfarande
Har samlat 815 poäng tror jag. Dessa har jag kvar:
Spoiler
Personal Vendetta Keeper of the Lions Passant Keeper of the creed Keeper of the four gospels Keeper of the crescent Hungerer of Knowledge Conversationalist Keeper of the Black Cross Keeper of the order Keeper of the 8 virtues
Har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker egentligen.
Grafikmässigt är det bland det grymmaste jag sett, och gillar man eran spelet är förlagt i så gör ju det sitt.
Men, som många redan påpekat, det är ju fruktansvärt linjärt. Hoppas verkligen det blir lite mer variation i uppdragen om det blir en uppföljare. Nån som hört nått om när den i så fall ska utspela sig? Känns ju som om nutid skulle kunna vara en variant.
Vad det gäller gamescore. Finns ju ett uppdrag så går ut på att man ska ha ihjäl sitt mål som en "true assassin". Är det nån som lyckats med det? Och i så fall hur? Trodde att det handlade om att ingen skulle upptäcka dig fram tills dess att du dödar målet, men så verkar ju inte vara fallet?!
Men, som många redan påpekat, det är ju fruktansvärt linjärt. Hoppas verkligen det blir lite mer variation i uppdragen om det blir en uppföljare. Nån som hört nått om när den i så fall ska utspela sig? Känns ju som om nutid skulle kunna vara en variant.
Japan och Centralamerika, Japan runt 1-1400-tal och Centralamerika/Sydamerika runt 500-1400-tal kanske? 2:an i Japan och 3:an i Centralamerika.
Varför? På grund av referenser till Japansk och Maya/Aztek mystik/kultur när man klarar första spelet.
Eller kanske vi får åka till Ryssland runt förra sekelskiftet med tanke på Tunguska-referensen i inboxen.
Jag hoppas också att de fixar till spelmekaniken rejält till uppföljarna för det här skulle kunna vara hur bra som helst. Som det är nu har de bara slängt på en snygg kostym på världens mest banala spelkoncept typ.
Vad det gäller gamescore. Finns ju ett uppdrag så går ut på att man ska ha ihjäl sitt mål som en "true assassin". Är det nån som lyckats med det? Och i så fall hur? Trodde att det handlade om att ingen skulle upptäcka dig fram tills dess att du dödar målet, men så verkar ju inte vara fallet?!
Joda!
Spoiler
Det handlar om att ingen skall upptäcka dig när du dödar målet. Jag klarade det genom att sticka dolken, i low profile mode, i snubben som "helar" människor. När man kommer till hans "sjukhus" och efter scenen när de slår sönder knäskålarna, kan du hitta en grupp med scholars som man kan blenda med. Gör det och när din grupp går förbi doktorn och han pratar med en patient unblendar du och sticker dolken i honom. Gå in i high profile och upp bland takbjälkarna. Där uppe nånstans finns ett fönster du kan hoppa ut från. Och sen beger du dig som vanligt till byrån.
Joda!
Spoiler
Det handlar om att ingen skall upptäcka dig när du dödar målet. Jag klarade det genom att sticka dolken, i low profile mode, i snubben som "helar" människor. När man kommer till hans "sjukhus" och efter scenen när de slår sönder knäskålarna, kan du hitta en grupp med scholars som man kan blenda med. Gör det och när din grupp går förbi doktorn och han pratar med en patient unblendar du och sticker dolken i honom. Gå in i high profile och upp bland takbjälkarna. Där uppe nånstans finns ett fönster du kan hoppa ut från. Och sen beger du dig som vanligt till byrån.
-lk
Skummt!
Spoiler
När jag klippte nissen i hamnen var det inte en jäkel som såg mig på vägen fram. Klättrade upp i aktern på båten å när målet gick förbi hoppade jag fram och drog dolken i halsen på honom. Sedan tillbaks samma väg jag kom å lik förbannat klarade jag inte "True Assassin".
När jag klippte nissen i hamnen var det inte en jäkel som såg mig på vägen fram. Klättrade upp i aktern på båten å när målet gick förbi hoppade jag fram och drog dolken i halsen på honom. Sedan tillbaks samma väg jag kom å lik förbannat klarade jag inte "True Assassin".
Spoiler
Möjligt att man måste utföra mordet i low profile dvs utan att hålla in RT triggern på handkontrollen. Tror att jag fick achievementen precis när mordet skedde också, så lyckas du inte kan du ju bara dö och börja om. Prova det först.
Måste bara säga att det här spelet är så sjukt underbart!
Håller med om att det är linjärt och att fighterna är lite löjliga.. Men det är väldigt kul ändå!
Spoiler
Men eftersom spelet utsplear sig i nutid så är ju hoppen i tid rätt fria när det kommer nya spel. Vilket känns jättebra.
De behöver ju liksom inte ens ta samma kille. Vilket jag tvivlar på att de inte gör, men ändå hoppas..
Om ni förstår vad jag menar
Spoiler
Möjligt att man måste utföra mordet i low profile dvs utan att hålla in RT triggern på handkontrollen. Tror att jag fick achievementen precis när mordet skedde också, så lyckas du inte kan du ju bara dö och börja om. Prova det först.
-lk
offret får heller inte upptäcka dig innan det är försent.
Hittar inte det på forumet så jag får smyga in frågan här.
När man dödat "master" och kommit tillbaka till "labbet" hur gör man då för att sedan kunna komma tillbaka och plocka flaggorna man missat?
Sitter ju fast på labbet:P
Edit:
Eagle Vision;)
Redigerat av Unregisteredae963e03, 04 February 2008 - 16:03.
Jag fick spelet i julklapp och tycker det är jätte roligt. Men jag har dödat 3 eller 4:a av de där 9. Nu är det dock så att jag har fastnat. Det står att jag ska åka till Jerusalem, Acre, och den andra staden som börjar på D för att prata med dem där i huset eller så som man alltid gör innan man ska döda någon. Dom säger i sin tur som dom sagt vid andra tillfällen att jag ska "investigate" nu ska jag investigate 3 stycken i varje av dem där städerna tror jag. För att hitta saker att "investigata" måste man ju klättra upp i view points, då ska man se sakerna som man kan investigata på kartan men jag har tagit alla view points och har inte fått upp en enda investigate point på mapen.
Vad är det för fel?
Mycket tacksam för svar!
jag fastnade oxå där innan jag kom på att du måste leta efter nya wievpoints när du kollar på kartan så är det mörka områden på kartan, lita nära gränserna till dem! svårt att förklara, men jag hoppas du förstår hur jag menar.
jag fastnade oxå där innan jag kom på att du måste leta efter nya wievpoints när du kollar på kartan så är det mörka områden på kartan, lita nära gränserna till dem! svårt att förklara, men jag hoppas du förstår hur jag menar.
Men jag har tagit alla i jerusalem t.ex det står 12/12 när jag tog den senaste waypointen (inte säker på att det är just 12 men jag har hittat alla iaf). Och när jag går utanför kartan där jag inte utforskat eller så där det är "mörkt" är skiten låst, det är såndär barriär som man inte kommer igenom :<
Jag har precis samma problem, har tagit alla viewpoints i alla tre städerna men fortfarande ingen investigate, får väl börja om spelet och testa om det går.
Btw är det en dålig trådrubrik, detta spel ÄGER! Skit snygg grafik och skit roligt att spela, assassinatea osv.
Jag har tänkt köpa Assassin's creed men läser hela tiden att spelet är så enformigt och tar slut snabbt. Är det så illa att det inte ens är värt att köpa spelet eller?
Tycker att det känns ganska billigt nu när man kan få det för ca 250kr. Men man har ju ingen lust å köpa något som bara håller i nån timme eller så... Grafiken ser ju helt underbar ut, vilket ju inte precis gör att suget minskar .
spelet är fortfarande grymt, har nog inte spelat ett spel med så underbar grafik. att bara gå omkring i städerna är njutbart allt är så levande liksom,, springer omkring fyllon o tiggare och folk pratar med varann.
att det är lite enformigt va inget ja stördde mig på väldigt mycket,, fortfarande ett av dom bästa spelen ja någonsin har spelat,, väntar som attan på 2:an
Det är inte lite enformigt, det är samma sak hela tiden.
Så det beror väl på hur mycket du gillar sånt. Jag rekommenderar det inte då jag gillar viss utmaning (och då menar jag inte utmattande utmaning i form av att göra 1000 uppdrag).
Jag tyckte det var ett bra spel. prisvärt för de lilla peng som den kostar nu. köpte min för 200 kronor och det var ett bra pris. Snyggt spel och jag kommer köpa nr 2 med förhoppningen att de gjort den lite mindre enformig.
Ursäkta bumpen men måste bara fråga: Jag ska döda 5 stycken vakter som är helt odödliga. Har testat i säkert 1 timma nu och det går bara inte!!! sjukt svårt. Finns det några svårighetsgrader? Assassins creed var mycket roligt förutom att det är rätt omöjligt. Mycket besviken
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".