Guitar Hero III
229 svar till detta ämne
Postad 28 December 2007 - 08:43
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Måste bara få säga - fy ######r vilket skoj spel! Är lätt bland de roligaste spelen jag spelat någonsin, tätt efterföljt av Super Mario Galaxy.
Har precis kört igenom det på Medium (har sista förbannade "bossen" kvar (djävulen)).
Känns som ett större hopp från Medium till Hard än från Easy till MEdium eller vad tycker ni? Jobbigt med fem knappar och bara fyra fingrar...men ack så ###### skoj ändå! 
Någon som kört Wii-Fi än?
Postad 28 December 2007 - 09:15
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Jo de håller jag med om.
Men ja känner att man måste lära om helt från grunden när man börjar köra på hard.
För att man flyttar ner hela handen ett steg så att säga.
Så att man når den extra (gröna) knappen med pekfingret istället för
om man håller som när man kör på easy och medium då man får nå den extra (orange`a) med lillfingret.
Kanske låte lite yrt men ni kanske fattar va ja menar endå =)
Postad 28 December 2007 - 11:33
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ska ta och testa detta, har hört det från flera håll nu med.
Postad 28 December 2007 - 17:23
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Ingen som hört nåt mer om ryktet om att Guitar Hero 2 skall komma (remake) till Wii? Har letat och letat...
Postad 29 December 2007 - 11:07
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
först vill jag säga att det inte är några problem att vända gitarren då det finns ett till fäste för axelremmen. problemet är att svaja, men de behöver man ju inte.
kommer GH2 så är det ett givet köp för mig iaf, då behöver man ju ingen ny gitarr  finns många bra låtar där.
jag tycker inte att steget från medium till hard va så stort som alla säger, de e ju ett extra finger, precis som med easy-medium-steget... men jag ska väl inte snacka, har inte klarat de 4 sista+djävulen än... men de första låtarna på expert klarar man utan problem om man spelat igenom halva hard. det steget är inte såå svårt.
det är roligt att alla som testar det gillar det. en polare va här igår och spelade för första gången, hon har inte spelat sen typ NES-tiden och hon fastnade bra
Postad 29 December 2007 - 11:13
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
tycker steget mellan easy medium va enkelt.. men medium hard... va jätte stort jämfört me de först nämda.. ja har kört fast på knight of cydonia.. fruktansvärt bra låt så jävligt synd man itne kan få spela igenom hela.. kommer till 60% på den å de är just där hammer ons:n börjar =).. aa man har lite å lära fortfarande vilket är d roliga me spelet. mkt utmaning
Postad 29 December 2007 - 11:50
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
jag satt fast på den på hard ett tag också, de e bara att köra practice på just den avdelningen, triolerna är svåra, men nu sätter jag dem  jag tyckte 3's and 7's va svårare, och inte alls lika bra låt
Postad 29 December 2007 - 11:54
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
så tråkigt å nöta samma hela tiden... ja ska nog gå tillbaka å ta fler stjärnor på vissa låtar.. man har ju en del 3:or .. å sen försöka igen på cydonia.. visserligen lär d inte gå nå bättre... de e nog bra me starpower vid en avdelingen me hammerons, dock så e väll de ganksa långt så de r'äcker ju inte me en starpower heller
Postad 30 December 2007 - 19:06
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
nu har jag klarat 9 låtar på expert, men så kommer man till den där jäkla Morello... han e ju riktigt sjuk... den duellen kommer det dröja ett par veckor innan jag klarar iaf...
Postad 30 December 2007 - 19:37
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
tänkte hör me er andra gh ägre om whammy'n... om man har den i normalläge, alltså om den pekar snett upp mot halsen på gitarren.. åker den ner då så den pekar ner i golvet.. de gör min iaf.. lite störigt ibland då man behöver den.. får väll kasnke lära sig att ha den i handen hela tiden... har 2 gitarrer å de e lika på både...
Postad 30 December 2007 - 23:49
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
tänkte hör me er andra gh ägre om whammy'n... om man har den i normalläge, alltså om den pekar snett upp mot halsen på gitarren.. åker den ner då så den pekar ner i golvet.. de gör min iaf.. lite störigt ibland då man behöver den.. får väll kasnke lära sig att ha den i handen hela tiden... har 2 gitarrer å de e lika på både...
Har exakt samma "problem" men löst det genom att spela med svajan i handen som du skrev. Min kompis köpte ett GH3 i förrgår utan detta problem.
Postad 30 December 2007 - 23:52
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Mina sitter som de ska på båda mina gitarrer och då har ja endå spelat rätt flitigt med
båda sedan november.
Postad 01 January 2008 - 18:31
Maackaan88
-
Maackaan88
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Får man alla grejor till när man köper spelet?
Postad 01 January 2008 - 21:06
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
Postad 01 January 2008 - 21:17
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Vad finns egentligen i "bundlen"?
Jag antar att ett ställ inte ingår? (och isåfall är gitarren av normal gitarrstorlek?)
En sak som jag blev lite besviken över nu när jag kollade in bilder på den var att man ser Wiimoten...
Funderar nämligen på att dra och handla hela paketet imorgon!
Redigerat av 13th Marine, 01 January 2008 - 21:18.
Postad 01 January 2008 - 23:54
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Jo de är ju bara wii-moten som avslöjar att det inte är en riktigt gitarr *host*
Postad 02 January 2008 - 00:06
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Jepp
Nej, men jag tycker inte att det är snyggt att den syns...
Sen måste jag säga att jag gillar "Kramer"n bättre (den till PS2), snyggare Gitarr helt enkelt!
Postad 02 January 2008 - 08:32
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Jepp
Nej, men jag tycker inte att det är snyggt att den syns...
Sen måste jag säga att jag gillar "Kramer"n bättre (den till PS2), snyggare Gitarr helt enkelt!
PS2:ans snyggare? Nej nej nej en Les Paul is da shit!
Postad 02 January 2008 - 12:15
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Postad 02 January 2008 - 12:44
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
det som ingår är
hals, kropp, faceplate(alltså den vita plastytan, finns ju andra att köpa till), axelrem, klistermärken att smycka guran me, spelet.
gitarren är mkt mindre och lättare än en riktigt gitarr så förvänta dig inte någonting sånt. tror t o m att den e för liten för ett vanligt ställ... har inte provat dock.
Postad 02 January 2008 - 15:21
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Tack!
Trevligt att den går att plocka loss =) Då är det lättare att motivlackera den!
Postad 02 January 2008 - 17:05
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
Tack!
Trevligt att den går att plocka loss =) Då är det lättare att motivlackera den!
vafan... de e ett spel inte en livsstil
Postad 02 January 2008 - 17:10
dannovarius
-
dannovarius
-
Beroende
-
-
1097 inlägg
Postad 02 January 2008 - 18:04
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
fragme: Det är roligare att inte ha exakt samma saker som alla andra =P
Postad 02 January 2008 - 20:31
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
de e ju därför man har klistermärken, men motivlack känns uberseriöst  bra att du gör det! BIG UP! ska köpa lite vattenfärger och måla min någon dag också
en polare satte på ett roma-märke på min gitarr på nyårsafton, han skall kölhalas.
Postad 02 January 2008 - 22:39
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Hehe, jag är inte mycket för klistermärken...
Motiv blir det nog inte... men nått måste lackas iaf!
Postad 03 January 2008 - 08:36
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Körde battle med två gitarrer på nyår - minst sagt populärt på festen vår! Nån mer som körde på samma "inriktning" - alkohol + GH3 med avslutande SingStar (PS2)?
Postad 03 January 2008 - 09:17
Unregistered4352927d
-
Unregistered4352927d
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Körde battle med två gitarrer på nyår - minst sagt populärt på festen vår! Nån mer som körde på samma "inriktning" - alkohol + GH3 med avslutande SingStar (PS2)?
Var inte hemma hos mig men vi körde GH2 och SingStar på PS2 på nyår som förfest. Sjukt kul!
Postad 03 January 2008 - 12:50
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Köpte precis Gitarren utan spel, varianten med spel var slutsåld på alla ställen som tog ett vettigt pris...
Sen fortsätter jag inte då det garanterat kommer censureras pga nått luddigt lagligt tjafs...
Postad 03 January 2008 - 13:02
Pioneerman
-
Pioneerman
-
Användare
-
-
127 inlägg
Vi körde Guitar Hero battles som efterfest efter nyåret, det gick inte så bra om man säger så, vet inte vad det kan ha varit som gjorde det, måste varit dåliga gitarrer eller nåt...
Postad 03 January 2008 - 13:35
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
jag har bestämt för mig att jag klarade av flera låtar på hard efter tolvslaget  så de va inte fel på gitarrerna här  minnet sviker lite, men jag minns att jag blev sur för att jag inte klarade av en låt på hard eller expert iaf... nu har min andra gitarr kommit också, tycker de borde skicka med en extra faceplate i annan färg eller nåt... om någon som har typ ps3 vill byta till en vit faceplate så säg till
har alla i den här tråden kollat in www.guitarhero.com också? finns ju en reggad minhembio-tour group där.. så man kan visa sina rekord och sånt där... chezch it out som de säger i prag...
Postad 03 January 2008 - 15:06
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Vi körde Guitar Hero battles som efterfest efter nyåret, det gick inte så bra om man säger så, vet inte vad det kan ha varit som gjorde det, måste varit dåliga gitarrer eller nåt... 
Märkte av det, samtidigt som Singstar blev skitenkelt...skumt
Postad 04 January 2008 - 11:23
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Rykten om nedladdningsbara låtar till Wii: http://gameplayer.se...ub_id=8686#mainVart skall dessa sparas tror ni? Det inbyggda minnet räcker ju inte långt...
Postad 04 January 2008 - 13:19
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Nu vet jag ju inte riktigt hur stor en låt kan tänkas vara, men flashminnen är ju rätt billigt nuför tiden...
Just det,
Nån som har hört något mer om re-mastringsversionen? Fick spelet av min flickvän i julklapp, men det har fortfarande inte kommit i lager, och hon bokade väl upp sig på ett nån, ett par veckor innan jul. Lurar på om de väntar med nyleveranser tills att den kommer ut, eller om det bara är ett sånt tryck på spelet i kombination med jultider som är grejen..?
Postad 08 January 2008 - 12:47
Flakon
-
Flakon
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har väntat länge på att GH3 ska anlända från Cdon och kommer det inte imorgon blir jag förmodligen galen. Hur funkar onlineläget? Kan man spela alla lägen som går om man har två guror inkopplade d.v.s. co-op osv.? Har nämligen planerat lite co-op spel med en polare som bor en bit bort och det vore ju trevligt om han slapp åka hit då.
Postad 08 January 2008 - 15:31
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
Har väntat länge på att GH3 ska anlända från Cdon och kommer det inte imorgon blir jag förmodligen galen. Hur funkar onlineläget? Kan man spela alla lägen som går om man har två guror inkopplade d.v.s. co-op osv.? Har nämligen planerat lite co-op spel med en polare som bor en bit bort och det vore ju trevligt om han slapp åka hit då. 
Då ere ett stort nöje att få göra det glad . Det är nämligen så att varje gh3 användare har en egen "Friendcode" som du hittar inne i online delen. du ger din vän din kod å vice versa. Sen är det bara att skapa match. du kan spela alla lägen i co-op över internet också, face off, pro face off & battle, nu minns ja inte om det gick å spela co-op karriär "orkar inte starta spelet för d" men finns en liten risk att de funka. lycka till =)
Postad 08 January 2008 - 16:27
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Allt utom coop career går att lira online.
Postad 09 January 2008 - 23:03
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Någon som vet hur det går med stereo skivorna? Forfarande mono ute i butikerna?
Postad 09 January 2008 - 23:26
Unregistered4352927d
-
Unregistered4352927d
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Någon som vet hur det går med stereo skivorna? Forfarande mono ute i butikerna?
Man kan anmäla sig genom Activisions supportsida att man vill bli meddelad när de är på g med stereo-skivorna. Man skickar in sin adress... Längre tror jag inte de har kommit just nu!
Postad 10 January 2008 - 10:14
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3008 inlägg
Fast de var väl bara USA som fick monoskivor?
Har läst på flertalet sidor att vi europeer fick stereo.
Postad 10 January 2008 - 11:26
Unregistered4352927d
-
Unregistered4352927d
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Fast de var väl bara USA som fick monoskivor? Har läst på flertalet sidor att vi europeer fick stereo.
Vad jag har hört så har även vi europer får mono-skivor. Plus att Activision skickar ut till oss i Europa också (lite senare än USA men ändå) så då lär problemet finnas här också! Länk till Activisions supportsida om problemet: http://activision.cu...amp;p_topview=1
Postad 13 January 2008 - 23:42
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Är det bara jag som tycker att knapparna på halsen börjar bli svårtryckta efter ett tag?
Min blåa fastnar nämligen gärna halvvägs...
Har spelat igenom på Easy och Medium och tagit fem stjärnor på nästan alla låtar...
Postad 14 January 2008 - 13:20
Yoshimitsu
-
Yoshimitsu
-
Forumräv
-
-
728 inlägg
Är det bara jag som tycker att knapparna på halsen börjar bli svårtryckta efter ett tag? Min blåa fastnar nämligen gärna halvvägs...
Har spelat igenom på Easy och Medium och tagit fem stjärnor på nästan alla låtar...
nej inte alls faktiskt.. mina knappar fungerar bra och jag är 1/3 genom expert... verkar vara vissa gitarrer som knasar, med svajarmen och sånt... kolla forumet på guitarhero.com
Postad 14 January 2008 - 13:30
Unregistered4352927d
-
Unregistered4352927d
-
Lärjunge
-
-
442 inlägg
Min "svajarm" har inte fungerat när jag startat spelet två gånger. Men jag startade bara om spelet så har de fungerat. Knapparna fungerar kanon!
Postad 14 January 2008 - 19:14
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
Är det bara jag som tycker att knapparna på halsen börjar bli svårtryckta efter ett tag? Min blåa fastnar nämligen gärna halvvägs...
Min blåa fastnade aldrig men däremot så var den väldigt trög tryckt på övre halvan av knappen. ja lämnade tillbaka den direkt å fick den utbytt på plats. Min "svajarm" har inte fungerat när jag startat spelet två gånger. Men jag startade bara om spelet så har de fungerat. Knapparna fungerar kanon!
Har hänt mig också flera gånger & varje gång går ja in i whammy kalibreringen å tror det ska funka där, men nej ur me kontrollen å i med den igen. Sen som ja nämt tidigare så svajarm orkar inte hålla sig i den position man ställer den i. verkar va halvtaskig kvalitet på dessa gitarrer. har nämligen 2 å båda svajarmarna är för slappa för att hålla sig själva uppe. dessvärre verkar de ju itne va ngt man själv kan åtgärda på ett proffsigt sätt. synd
Postad 14 January 2008 - 20:24
13th Marine
-
13th Marine
-
Beroende
-
-
1103 inlägg
Får gå och byta ut den då...
Postad 15 January 2008 - 08:48
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4194 inlägg
Har en kompis som har GH3 till 360 och det är stor skillnad på gitarrerna. 360-versionen känns mer gedigen och inte alls lika plastig som till Wii:n.
Min svajarm åker ner av sin egen vikt och glappar lite smått men knapparna har aldrig strulat (kört igenom hela spelet på Easy/Medium och säkert minst 10 låtar på Hard). Däremot tycker jag att min "sträng"-knapp börjat glappa / bli lite lös...i alla fall jämfört med kompisens 360-version.
Men va fan, så länge skiten funkar bra så är det väl synd att klaga?  Underbart spel ju!
Postad 18 January 2008 - 18:59
Unregistered6ab931db
-
Unregistered6ab931db
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
ber om ursäkt i förväg, vet inte om det tagigts upp redan..
men är det ngn form av delay när man använder guran till Wii..??
har det till ps2 men inte till Wii..??
tack o ursäkta...
Postad 18 January 2008 - 20:40
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
ber om ursäkt i förväg, vet inte om det tagigts upp redan..
men är det ngn form av delay när man använder guran till Wii..??
har det till ps2 men inte till Wii..??
tack o ursäkta...
Jag har inga problem med det. å ja har inte läst om ngn som haft problem med det heller.. om ja inte minns helt fel så skulle de möjligen va vissa tv apparater som kunde ha problem med just att de "släpar", men då finns det i GH3 så du kan justera lagget.
Postad 19 January 2008 - 00:55
Unregistered6ab931db
-
Unregistered6ab931db
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Okej...
då får man väl gå o spana in en lite Gura till sin wii oxå...
e juh sjukt kul spel...
tackar...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Nintendo
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|