Är inte så förvånad över att MHB:s Warhawk-expert gillar spelet.tycker att spelet var skitskoj, men det kanske beror på att det gick väldigt bra för mig
men vill ni ha er en match så är det bara att adda mig
![]()
Älskar spelet
Battlefield: Bad Company (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
8
|
(31)
|
79:- |
Postad 07 June 2008 - 10:57
Postad 07 June 2008 - 11:02
Var detta jag var rädd för...
Har bara hunnit testa i 2min hos en polare, och min första känsla var att man var SEG, kändes som man sprang i i tuggummi...
Nä, får prova lite till men det känns som att man kommer föredra CoD4 ett tag till...
Postad 07 June 2008 - 12:37
Är det någon som vet hur man får recon extra vapnet när man förbokar, man verkar behöva få någon kod när man bokar.
Find all Five
adda: Tamland
Postad 07 June 2008 - 12:39
Håller med om att COD4 är ruskigt bra. Dock har jag saknat möjlighet att köra tanks, jeepar och båtar och det får man ju njuta av i BF:BC :-)
Gillar även de öppna ytorna i demobanan Oasis. Tyckte att SP-delen var väl OK, inget mer, men det är ju MP som gäller...
Ljudet känns tämligen bra, dock distar ljudet för mig ibland (knastrar) - någon annan haft samma problem?
Det blir defintivt ett köp! Men så är man gammal BF2-fan (bästa liret någonsin i min bok).
/Jonzy
Postad 07 June 2008 - 12:49
Edit! Glömde en riktigt skön grej! När man tar någon med kniven får man den personens dogtag med psn-id på....riktigt kul i all sin enkelhet.
PSN-id Lasseman73
Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 07 June 2008 - 12:50.
Postad 07 June 2008 - 12:49
Postad 07 June 2008 - 12:54
Har alltid varit väldigt skeptisk mot FPS spel till konsol med tanke på att man måste styra med en handkontroll. Men jag gillar BF till PC så tänkte jag att det är lika att testa det här.
Även om jag har stora problem med att sikta med handkontrollen så fastnade jag ändå för spelet. Kanske tack vare fordonen som gör att spelet blir lite mer varierande.
Har aldrig lirat COD4 eller något annat FPS-spel till konsol så jag har inte mycket att jämföra med, men jag överväger ändå ett köp av BF:BC då multiplayerdelen var riktigt rolig.
Ljudet distar för mig med. En gång dog ljudet helt och hållet så jag var tvungen att starta om spelet.Ljudet känns tämligen bra, dock distar ljudet för mig ibland (knastrar) - någon annan haft samma problem?
Postad 07 June 2008 - 12:57
Ljudet distar för mig med. En gång dog ljudet helt och hållet så jag var tvungen att starta om spelet.
Ljudet har aldrig dött för mig, men spelet har låst sig 3 gånger.
Postad 07 June 2008 - 13:05
Jaså, det har dock aldrig hänt migLjudet har aldrig dött för mig, men spelet har låst sig 3 gånger.
Postad 07 June 2008 - 15:35
Förstår inte dom som säger att spelet har dålig grafik.det är ju enormt väl detaljerat,skuggor å ljuset funkar riktigt bra(fick ställa om lite på tven).Kan hålla med om att det är grynikt,hoppas på att det är ett minne blott när spelt släpps eller att en patch fixar det.
Jo cod4 har bättre grafik.(spelar det oxså).
Postad 07 June 2008 - 16:16
Nu så har jag lirat MP delen i ca 6 timmar och jag tycker att spelet är ett givet köp!
Som många andra säger här så är ljudet helt fantastiskt. Grafiken är helt ok, kornigheten ger väl lite verklighets känsla.
Det är dock 2 saker som stör mig i MP.
1: Siktet är inte alls lika "mjukt" som i cod4. Märks väldigt mkt när man har snipern.
2: Att man nästan måste tömma ett helt mag för att döda nån! Grymt störande.
Postad 07 June 2008 - 17:13
så länge man siktar (och träffar) på överkroppen räcker det med ca 5 skott. Dock nlir det hetsigt i närstrider och man rycker lite för mycket i spakarna.
Postad 07 June 2008 - 18:10
Jodå, nu har jag spelat lite till och visst är det kul, men bästa FPS:et tycker jag ändå att COD4 är (även fast det är orättvist att jämföra de två mot varandra). Dock inte sagt att Bad Company är ett dåligt spel för det.
Älskar ljudet och explosionerna i spelet och att spränga sönder hus är helfestligt, men COD4 "flyter på" mycket bättre än BF:BC. Svårt att förklara men sistnämnda spel känns mycket segare än COD4 och det känns lite rörigt ibland på slagfältet. Dessutom finns det en hel del buggar som inte är alltför svåra att hitta.
Fördelen med BF är friheten, alla fordon och som sagt det goa ljudet. Jag tror att några patchar kan få det här spelet att bli riktigt bra, men just nu tycker jag det bara är helt OK.
Håller med dig. Även kontrollen är inte alls lika bra som i cod4. Sjukt rörigt när man går i hus osv.. Buggigt o segt! Flyter på dåligt osså! Känns som grafiken får lida bara för miljön ska vara förstörbar!
Blev faktiskt lite besviken, hade förväntat mig en cod4 killer men det är det knappast!
Blir dock köp ändån, ska ge det lite mer tid
Postad 07 June 2008 - 18:39
Bad Company har det Cod4 sakna, som att spränga väggar och köra pansarvagnar. Så man ska ju helst inte jämföra spelen, men det är svårt att inte göra det.
Det är sant, men tyvärr saknar det vad CoD4 har, spelkänsla och kontroll.
Postad 07 June 2008 - 22:16
Sedan har jag haft lite problem med demot som andra har haft, ljudet distar halvlåst sig vid avstängning... men vad fan det är ju en demo.
Känns långt till den 26 juni...
Postad 07 June 2008 - 22:41
Postad 07 June 2008 - 22:42
Tror ni fullversionen kommer skilja sig mycket från demon?
Kommer nog inte skilja så mycket.
Postad 08 June 2008 - 01:58
Jag har nu suttit och spelat BF:BC-demot ett par timmar för att ge spelet en ärlig chans, men jag kan inte komma ifrån att jag helt enkelt har roligare med COD4. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag får inte samma sug efter att spela Bad Company som med COD4. Sistnämnda spel tycker jag "flyter på" mer och det känns mer färdigutvecklat än BF:BC.
Dock inte sagt att Dice spel är dåligt. Absolut inte, men BF2 är fortfarande min favorit i BF-serien (jag vet inte hur många timmar jag suttit framför det spelet), och eftersom jag redan har COD4 till PS3 känns det bara dumt att slänga ut 6-700 på ett spel som jag inte uppskattar lika mycket.
Kommer tyvärr avboka mitt spel, men jag ska absolut hålla ögonen på det för att se hur utvecklingen tar sig med patchar och så.
Postad 08 June 2008 - 02:44
man behöver inte alls tömma ett helt mag för att döda nån!
så länge man siktar (och träffar) på överkroppen räcker det med ca 5 skott. Dock nlir det hetsigt i närstrider och man rycker lite för mycket i spakarna.
5 skott är väl ett helt mag med standard snipern..
Redigerat av ROCA, 08 June 2008 - 02:44.
Postad 08 June 2008 - 13:23
Aim to the head (1 Shot, 1 kill)
Postad 08 June 2008 - 13:29
Postad 08 June 2008 - 14:58
Postad 08 June 2008 - 18:02
kände på mig att någon skulle påpeka det
Postad 08 June 2008 - 18:15
Ljudet känns tämligen bra, dock distar ljudet för mig ibland (knastrar) - någon annan haft samma problem?
/Jonzy
Knastrar och lever även hos mig
MVH
Azon
Postad 08 June 2008 - 18:19
Postad 08 June 2008 - 19:00
Det är lätt fixat...det är bara att spela cod4 juInte skoj att snipra här. Lite för verkligt kanske, tar ju två sekunder innan man får tillbaka siktet. Ge mig ACOG-siktet snälla
om någon vill adda mig så är det Fahla-swe
Redigerat av Fahla, 08 June 2008 - 19:02.
Postad 08 June 2008 - 20:18
Nej, jag var rädd för det.
Jag har nu suttit och spelat BF:BC-demot ett par timmar för att ge spelet en ärlig chans, men jag kan inte komma ifrån att jag helt enkelt har roligare med COD4. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag får inte samma sug efter att spela Bad Company som med COD4. Sistnämnda spel tycker jag "flyter på" mer och det känns mer färdigutvecklat än BF:BC.
Dock inte sagt att Dice spel är dåligt. Absolut inte, men BF2 är fortfarande min favorit i BF-serien (jag vet inte hur många timmar jag suttit framför det spelet), och eftersom jag redan har COD4 till PS3 känns det bara dumt att slänga ut 6-700 på ett spel som jag inte uppskattar lika mycket.
Kommer tyvärr avboka mitt spel, men jag ska absolut hålla ögonen på det för att se hur utvecklingen tar sig med patchar och så.
Ska oxå avboka mitt...
Tycker spelet var riktigt bra, både single och online kommer jag verkligen köpa som sagt i 360 tråden till PS3.
Just nu känns det roligare och mer spännande än COD4 men efter man köpt och spelat BBC ett tag så får vi se vilket som känns bäst. COD4 är ju sååå bra men alltid kul med något nytt. Grafiken känns snäppet bättre på BBC men då jämför jag med 360 version jag har.
![]()
Sedan har jag haft lite problem med demot som andra har haft, ljudet distar halvlåst sig vid avstängning... men vad fan det är ju en demo.
Känns långt till den 26 juni...
Jag vet inte hur mycket det skiljer på 360 och PS3, men grafiken är brusig och kornig på BFBC, CoD4 har KLART bättre grafik/bildkvalla, dett blir extra tydligt när man kör på 106" som jag gör...
Postad 08 June 2008 - 21:03
Den stora skillnaden mellan COD4 och BFBC är att banorna verkar vara rejält mycket större till BFBC. Man kan då ha lite fler strategier än att alla slåss i en enda hög i mitten av en liten bana.
Postad 09 June 2008 - 01:31
Var riktig torsk på första BF på PC,med DC mod.
Dumt att CoD4 har satt ribban så sjukt högt för alla framtida fps,men det måste ju bli klan på BF sen.
Verkligen ett spel som man vinner mycket på med bra samarbete.
Postad 09 June 2008 - 01:45
Är det bara jag som tycker att grafiken är usel i jämförelse med Cod4?
Miljöförstöringen känns 100% syntetisk, mao. NOLL känsla i det..
Postad 09 June 2008 - 06:25
Inga tydliga detaljer, bara gröna gräsfält som inte ens har grässtrån osv.
Ska ge onlineversionen en halv timme ikväll oxå.
Postad 09 June 2008 - 07:53
Spelade demot en halv timme igår. Långt ifrån COD4 standard. Visst du kan fälla träd med granatkastaren men när vattnet ser ut som en blå skiva å man vet att de lyckats att göra snygga vattenfall i COD4 så går detta bort.
Inga tydliga detaljer, bara gröna gräsfält som inte ens har grässtrån osv.
Ska ge onlineversionen en halv timme ikväll oxå.
Håller med, blev därför förvånad över inlägg där dom skriver att dom tycker att det är sköna miljöer, om man med det menar odetaljerade och overkliga miljöer så håller jag med!
Postad 09 June 2008 - 12:41
Postad 09 June 2008 - 14:00
Postad 09 June 2008 - 14:27
Postad 09 June 2008 - 15:56
Håller med dig om att cod4 är ett snyggt spel och väldigt roligt men flyt kan man ju inte påstå att det är på online delen i alla fall. Det är bland det laggigaste spel jag spelat efter så många uppdateringar, tills slut tröttnade man fullständigt var ju inte spelbart. Vem orkar sitta och byta survrar hela kvällen när man vill lira. Säger inte att bf bc blir bättre men jag hoppasVar totalt inställt på ett köp vid release tills jag provat demot. Nu lutar det åt ett eventuellt köp när spelet hamnar i reakorgarna. Jag är inte den som brukar klaga på tearing, men i BF:BC är det för uppenbart och grafiken i övrigt är inte mycket att hänga i granen med dagens standard. COD4:s grafik och flyt är svårt att konkurrera med.
Postad 09 June 2008 - 16:46
När jag skrev det syftade jag mest på single player-delen. Dock har jag inte märkt av något lagg online de få gånger jag spelat under de senaste två-tre månaderna.Håller med dig om att cod4 är ett snyggt spel och väldigt roligt men flyt kan man ju inte påstå att det är på online delen i alla fall. Det är bland det laggigaste spel jag spelat efter så många uppdateringar, tills slut tröttnade man fullständigt var ju inte spelbart. Vem orkar sitta och byta survrar hela kvällen när man vill lira. Säger inte att bf bc blir bättre men jag hoppas
Postad 09 June 2008 - 18:29
Btw, är det nån som vet om FindAllFive-vapnen går att skaffa ändå, även om man inte gör allt som står på den här sidan?
http://badcompany.ea...ge/dynpid/8616/
Och är det som med de flesta spel att man måste ett amerikanskt konto för att ladda ner patchar osv om man köper spelet från tex VideoGamesPlus? Enda amerikanska spelet jag har är Ratchet and Clank: ToD så jag har ingen pejl på det.
Spelet är värt ca 400kr inkl. frakt som det kommer kosta därifrån men inte 600-700kr som svenska butiker vill ha.
Postad 09 June 2008 - 18:40
Postad 09 June 2008 - 18:54
kartorna i bf:bc är ju ett x antal gånger större än banorna i cod4, så inte så konstigt de inte är lika detaljerade. Jag välkomnar ett spel med mer fodorn och saker, jämfört med infanteri striderna i cod4. plus man slipper alla irriterande helikoptrar ( eller tja, finns ju helis i bf:bc också, men inte lika irriterande! :> ). Tycker inte det var så farlig tearing dock.
Så vad ni säger är att alla som suger på CoD4 bör köra detta istället där det är mindre tempo och inga helikoptrar?
Jag menar, anledningen till att man blir irriterad över helikoptrar i CoD4 är ju för att det inte är ens egen (eller nån lagspelares)...
Postad 09 June 2008 - 19:21
Hehehe....Så sant så
Postad 09 June 2008 - 20:04
Köp blir det i vilket fall.
Postad 10 June 2008 - 03:15
Men iofs så kan jag (ärligt) inte tänka mig att det kommer kunna utmana världens bästa FPS----->Call Of Duty 4.
Postad 10 June 2008 - 18:41
/Christian
Postad 10 June 2008 - 19:10
vrid bara upp volymen ordentligt så får du din förklaringDen som sa att ljudet var grymt... förklara? Vad är det som låter bra? Inte mycket heller.. Rainbow Six Vegas 2 där pratar vi ljud!
/Christian
Postad 11 June 2008 - 01:52
Kan inte förstå er som påstår (tycker) att ljudet är fenomenalt bra i BF:BC, tycker tvärtom att ljudet är almänt tamt, utan tryck i.
Å andra sidan så verkar ju själva soundtracket grymt bra
Men i ren ljudkvalite så ÄR tex COD4 bra mkt bättre.
Postad 11 June 2008 - 10:04
Postad 11 June 2008 - 10:27
Ja, men det försökte jag också säga! Visst det är bra ljudeffekter (gnissel, fotsteg) men det är tamt ljud från skottlossningen. När man skjuter själv känns det som om man står 50m från geväret. Men skottet låter verkligt (!)... men på 50m..Nej.
Kan inte förstå er som påstår (tycker) att ljudet är fenomenalt bra i BF:BC, tycker tvärtom att ljudet är almänt tamt, utan tryck i.
Å andra sidan så verkar ju själva soundtracket grymt bra![]()
Men i ren ljudkvalite så ÄR tex COD4 bra mkt bättre.
/Christian
Postad 11 June 2008 - 11:35
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
5 bilder
350 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?