Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Battlefield Bad Company

858 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Battlefield: Bad Company (PS3) (PlayStation 3-spel) 8 8.281248 (31) 79:-

Postad 07 June 2008 - 10:57

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0

tycker att spelet var skitskoj, men det kanske beror på att det gick väldigt bra för mig :D men vill ni ha er en match så är det bara att adda mig :)
Älskar spelet

Är inte så förvånad över att MHB:s Warhawk-expert gillar spelet. :P Vi andra har ju snöat in oss på COD4 och har det som referens.

Postad 07 June 2008 - 11:02

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
"Förstörelsebiten var lite udda i det här spelet. Skjuta med granatkastaren och spränga ett hål i ett hus är riktigt ballt, men det känns väldigt prebaked. Man vet var hålet blir och hur det kommer se ut. Tänk ett område och oavsett vart i det området du träffar så det blir det ett hål av det. Oavsett om man skjuter ute i kanten eller mitt i så blir hålet lika uppfattade jag det som."

Var detta jag var rädd för...

Har bara hunnit testa i 2min hos en polare, och min första känsla var att man var SEG, kändes som man sprang i i tuggummi...

Nä, får prova lite till men det känns som att man kommer föredra CoD4 ett tag till...

Postad 07 June 2008 - 12:37

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
Tycker spelet var roligt, men känns som det har en bit kvar med förstörelsen. Även om jag tycker den biten är bra och fräscht! Blir ett definitivt köp för mig och kommer nog förhandsboka senare idag!

Är det någon som vet hur man får recon extra vapnet när man förbokar, man verkar behöva få någon kod när man bokar.
Find all Five

adda: Tamland

Postad 07 June 2008 - 12:39

jonzy
  • jonzy
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0
Smaken är ju som baken.

Håller med om att COD4 är ruskigt bra. Dock har jag saknat möjlighet att köra tanks, jeepar och båtar och det får man ju njuta av i BF:BC :-)

Gillar även de öppna ytorna i demobanan Oasis. Tyckte att SP-delen var väl OK, inget mer, men det är ju MP som gäller...

Ljudet känns tämligen bra, dock distar ljudet för mig ibland (knastrar) - någon annan haft samma problem?

Det blir defintivt ett köp! Men så är man gammal BF2-fan (bästa liret någonsin i min bok).

/Jonzy

Postad 07 June 2008 - 12:49

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Har lirat lite till nu och gnetat ihop strax under 5000 points....Det går bättre och bättre tycker jag, jag har dock fortfarande problem med mitt headset. Har dock sett på andra forum att det är ett vanligt problem och det kommer säkert en lösning. Angående headset: Jag skulle vilja se en liten högtalarsymbol på skärmen även när jag pratar. Nu ser man bara de andras och vet aldrig ifall det funkar eller inte. Man kan också bara prata med folk i samma squad, jag saknar en funktion där jag t.ex med en knapptryckning kunde köra ett allmänt anrop till hela laget. Det skulle gå mycket lättare att synka anfallen då.

Edit! Glömde en riktigt skön grej! När man tar någon med kniven får man den personens dogtag med psn-id på....riktigt kul i all sin enkelhet.

PSN-id Lasseman73

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 07 June 2008 - 12:50.

Postad 07 June 2008 - 12:49

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0
Bad Company har det Cod4 sakna, som att spränga väggar och köra pansarvagnar. Så man ska ju helst inte jämföra spelen, men det är svårt att inte göra det. :(

Postad 07 June 2008 - 12:54

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0
Som många andra tycker jag att singelplayerdelen känns lite slätstruken. Men BF handlar ju om multiplayer.

Har alltid varit väldigt skeptisk mot FPS spel till konsol med tanke på att man måste styra med en handkontroll. Men jag gillar BF till PC så tänkte jag att det är lika att testa det här.
Även om jag har stora problem med att sikta med handkontrollen så fastnade jag ändå för spelet. Kanske tack vare fordonen som gör att spelet blir lite mer varierande.

Har aldrig lirat COD4 eller något annat FPS-spel till konsol så jag har inte mycket att jämföra med, men jag överväger ändå ett köp av BF:BC då multiplayerdelen var riktigt rolig.

Ljudet känns tämligen bra, dock distar ljudet för mig ibland (knastrar) - någon annan haft samma problem?

Ljudet distar för mig med. En gång dog ljudet helt och hållet så jag var tvungen att starta om spelet.

Postad 07 June 2008 - 12:57

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Ljudet distar för mig med. En gång dog ljudet helt och hållet så jag var tvungen att starta om spelet.

Ljudet har aldrig dött för mig, men spelet har låst sig 3 gånger. :(

Postad 07 June 2008 - 13:05

kei009
  • kei009
  • Lärjunge

• 379 inlägg
  • 0

Ljudet har aldrig dött för mig, men spelet har låst sig 3 gånger. :(

Jaså, det har dock aldrig hänt mig :(

Postad 07 June 2008 - 15:35

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0
japp,ljudet har en tendens att ge upp i bland.
Förstår inte dom som säger att spelet har dålig grafik.det är ju enormt väl detaljerat,skuggor å ljuset funkar riktigt bra(fick ställa om lite på tven).Kan hålla med om att det är grynikt,hoppas på att det är ett minne blott när spelt släpps eller att en patch fixar det.
Jo cod4 har bättre grafik.(spelar det oxså).

Postad 07 June 2008 - 16:16

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
Första intrycker var att spelet var väldigt seg, om man jämför det med cod4.
Nu så har jag lirat MP delen i ca 6 timmar och jag tycker att spelet är ett givet köp!
Som många andra säger här så är ljudet helt fantastiskt. Grafiken är helt ok, kornigheten ger väl lite verklighets känsla.
Det är dock 2 saker som stör mig i MP.
1: Siktet är inte alls lika "mjukt" som i cod4. Märks väldigt mkt när man har snipern.
2: Att man nästan måste tömma ett helt mag för att döda nån! Grymt störande.

Postad 07 June 2008 - 17:13

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0
man behöver inte alls tömma ett helt mag för att döda nån!
så länge man siktar (och träffar) på överkroppen räcker det med ca 5 skott. Dock nlir det hetsigt i närstrider och man rycker lite för mycket i spakarna.

Postad 07 June 2008 - 18:10

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Jodå, nu har jag spelat lite till och visst är det kul, men bästa FPS:et tycker jag ändå att COD4 är (även fast det är orättvist att jämföra de två mot varandra). Dock inte sagt att Bad Company är ett dåligt spel för det.
Älskar ljudet och explosionerna i spelet och att spränga sönder hus är helfestligt, men COD4 "flyter på" mycket bättre än BF:BC. Svårt att förklara men sistnämnda spel känns mycket segare än COD4 och det känns lite rörigt ibland på slagfältet. Dessutom finns det en hel del buggar som inte är alltför svåra att hitta.
Fördelen med BF är friheten, alla fordon och som sagt det goa ljudet. Jag tror att några patchar kan få det här spelet att bli riktigt bra, men just nu tycker jag det bara är helt OK.

Håller med dig. Även kontrollen är inte alls lika bra som i cod4. Sjukt rörigt när man går i hus osv.. Buggigt o segt! Flyter på dåligt osså! Känns som grafiken får lida bara för miljön ska vara förstörbar!

Blev faktiskt lite besviken, hade förväntat mig en cod4 killer men det är det knappast!

Blir dock köp ändån, ska ge det lite mer tid :( :(

Postad 07 June 2008 - 18:39

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Bad Company har det Cod4 sakna, som att spränga väggar och köra pansarvagnar. Så man ska ju helst inte jämföra spelen, men det är svårt att inte göra det. :(

Det är sant, men tyvärr saknar det vad CoD4 har, spelkänsla och kontroll.

Postad 07 June 2008 - 22:16

novumus
  • novumus
  • Forumräv

• 637 inlägg
  • 0
Tycker spelet var riktigt bra, både single och online kommer jag verkligen köpa som sagt i 360 tråden till PS3. :( Just nu känns det roligare och mer spännande än COD4 men efter man köpt och spelat BBC ett tag så får vi se vilket som känns bäst. COD4 är ju sååå bra men alltid kul med något nytt. Grafiken känns snäppet bättre på BBC men då jämför jag med 360 version jag har. :(

Sedan har jag haft lite problem med demot som andra har haft, ljudet distar halvlåst sig vid avstängning... men vad fan det är ju en demo.

Känns långt till den 26 juni...

Postad 07 June 2008 - 22:41

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Tror ni fullversionen kommer skilja sig mycket från demon? Finns ju en del buggar som sagt, men jag hoppas de hinner fixa det innan release.

Postad 07 June 2008 - 22:42

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

Tror ni fullversionen kommer skilja sig mycket från demon?

Kommer nog inte skilja så mycket.

Postad 08 June 2008 - 01:58

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Nej, jag var rädd för det.
Jag har nu suttit och spelat BF:BC-demot ett par timmar för att ge spelet en ärlig chans, men jag kan inte komma ifrån att jag helt enkelt har roligare med COD4. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag får inte samma sug efter att spela Bad Company som med COD4. Sistnämnda spel tycker jag "flyter på" mer och det känns mer färdigutvecklat än BF:BC.
Dock inte sagt att Dice spel är dåligt. Absolut inte, men BF2 är fortfarande min favorit i BF-serien (jag vet inte hur många timmar jag suttit framför det spelet), och eftersom jag redan har COD4 till PS3 känns det bara dumt att slänga ut 6-700 på ett spel som jag inte uppskattar lika mycket.
Kommer tyvärr avboka mitt spel, men jag ska absolut hålla ögonen på det för att se hur utvecklingen tar sig med patchar och så.

Postad 08 June 2008 - 02:44

ROCA
  • ROCA
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

man behöver inte alls tömma ett helt mag för att döda nån!
så länge man siktar (och träffar) på överkroppen räcker det med ca 5 skott. Dock nlir det hetsigt i närstrider och man rycker lite för mycket i spakarna.

5 skott är väl ett helt mag med standard snipern.. :(

Redigerat av ROCA, 08 June 2008 - 02:44.

Postad 08 June 2008 - 13:23

Unregistered28641812
  • Unregistered28641812
  • Veteran

• 2286 inlägg
  • 0

5 skott är väl ett helt mag med standard snipern.. :(

Aim to the head (1 Shot, 1 kill) :(

Postad 08 June 2008 - 13:29

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1069 inlägg
  • 0
Har haft riktigt roligt med demon men inte så kul att jag betalar närmare 700 spänn för det. Det är ett bra spel, inget snack om saken men konkurrensen är mördande hård och BFBC räcker inte riktigt hela vägen fram. Jag tänker dock köpa ett ex så fort priset hamnar runt 400 spänn vilket är ungefär vad jag tycker det är värt.

Postad 08 June 2008 - 14:58

Unregisteredc4da21d2
  • Unregisteredc4da21d2
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Givet köp för mig. Spelet har skön bf-känsla och är trevligt olikt cod4, som jag börjar bli ganska less på. Känns som att bf har lite lägre tempo än cod4, som för mig iallafall ofta blir mycket sprinta-skjuta-dö.

Postad 08 June 2008 - 18:02

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

5 skott är väl ett helt mag med standard snipern.. :)

kände på mig att någon skulle påpeka det <_<

Postad 08 June 2008 - 18:15

Unregistered37c7c1fa
  • Unregistered37c7c1fa
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

/Jonzy

Knastrar och lever även hos mig :) Annars ett kanon lir. Kommer bli fett när hela klabbet kommer

MVH
Azon

Postad 08 June 2008 - 18:19

Karlsson_K
  • Karlsson_K
  • Lärjunge

• 250 inlägg
  • 0
Inte skoj att snipra här. Lite för verkligt kanske, tar ju två sekunder innan man får tillbaka siktet. Ge mig ACOG-siktet snälla :)

Postad 08 June 2008 - 19:00

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Inte skoj att snipra här. Lite för verkligt kanske, tar ju två sekunder innan man får tillbaka siktet. Ge mig ACOG-siktet snälla :)

Det är lätt fixat...det är bara att spela cod4 ju <_<

om någon vill adda mig så är det Fahla-swe

Redigerat av Fahla, 08 June 2008 - 19:02.

Postad 08 June 2008 - 20:18

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Nej, jag var rädd för det.
Jag har nu suttit och spelat BF:BC-demot ett par timmar för att ge spelet en ärlig chans, men jag kan inte komma ifrån att jag helt enkelt har roligare med COD4. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men jag får inte samma sug efter att spela Bad Company som med COD4. Sistnämnda spel tycker jag "flyter på" mer och det känns mer färdigutvecklat än BF:BC.
Dock inte sagt att Dice spel är dåligt. Absolut inte, men BF2 är fortfarande min favorit i BF-serien (jag vet inte hur många timmar jag suttit framför det spelet), och eftersom jag redan har COD4 till PS3 känns det bara dumt att slänga ut 6-700 på ett spel som jag inte uppskattar lika mycket.
Kommer tyvärr avboka mitt spel, men jag ska absolut hålla ögonen på det för att se hur utvecklingen tar sig med patchar och så.

Ska oxå avboka mitt...

Tycker spelet var riktigt bra, både single och online kommer jag verkligen köpa som sagt i 360 tråden till PS3. :) Just nu känns det roligare och mer spännande än COD4 men efter man köpt och spelat BBC ett tag så får vi se vilket som känns bäst. COD4 är ju sååå bra men alltid kul med något nytt. Grafiken känns snäppet bättre på BBC men då jämför jag med 360 version jag har. <_<

Sedan har jag haft lite problem med demot som andra har haft, ljudet distar halvlåst sig vid avstängning... men vad fan det är ju en demo.

Känns långt till den 26 juni...

Jag vet inte hur mycket det skiljer på 360 och PS3, men grafiken är brusig och kornig på BFBC, CoD4 har KLART bättre grafik/bildkvalla, dett blir extra tydligt när man kör på 106" som jag gör...

Postad 08 June 2008 - 21:03

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Bokade precis mitt efter att ha spelet demot rejält. Riktigt kul, det påminner inte helt oväntat en hel del om Battlefield 2 (Xbox360) som jag spelade riktigt mycket förr i tiden. Inget ont sagt om COD4 som är en 10/10 men BFBC verkar ha mer variation (fordon) och skönare miljöer.

Den stora skillnaden mellan COD4 och BFBC är att banorna verkar vara rejält mycket större till BFBC. Man kan då ha lite fler strategier än att alla slåss i en enda hög i mitten av en liten bana.

Postad 09 June 2008 - 01:31

Unregistered855fa694
  • Unregistered855fa694
  • Lärjunge

• 391 inlägg
  • 0
Riktigt sugen på release av spelet. Dock så känns demot sådär.
Var riktig torsk på första BF på PC,med DC mod.
Dumt att CoD4 har satt ribban så sjukt högt för alla framtida fps,men det måste ju bli klan på BF sen.
Verkligen ett spel som man vinner mycket på med bra samarbete.

Postad 09 June 2008 - 01:45

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Drömmen hade ju varit att dom tagit Cod4, sen lagt till större banor, fordon, miljöförstöring och fler spelsätt...

Är det bara jag som tycker att grafiken är usel i jämförelse med Cod4?

Miljöförstöringen känns 100% syntetisk, mao. NOLL känsla i det..

Postad 09 June 2008 - 06:25

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Spelade demot en halv timme igår. Långt ifrån COD4 standard. Visst du kan fälla träd med granatkastaren men när vattnet ser ut som en blå skiva å man vet att de lyckats att göra snygga vattenfall i COD4 så går detta bort.
Inga tydliga detaljer, bara gröna gräsfält som inte ens har grässtrån osv.

Ska ge onlineversionen en halv timme ikväll oxå.

Postad 09 June 2008 - 07:53

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Spelade demot en halv timme igår. Långt ifrån COD4 standard. Visst du kan fälla träd med granatkastaren men när vattnet ser ut som en blå skiva å man vet att de lyckats att göra snygga vattenfall i COD4 så går detta bort.
Inga tydliga detaljer, bara gröna gräsfält som inte ens har grässtrån osv.

Ska ge onlineversionen en halv timme ikväll oxå.

Håller med, blev därför förvånad över inlägg där dom skriver att dom tycker att det är sköna miljöer, om man med det menar odetaljerade och overkliga miljöer så håller jag med! :)

Postad 09 June 2008 - 12:41

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0
Var totalt inställt på ett köp vid release tills jag provat demot. Nu lutar det åt ett eventuellt köp när spelet hamnar i reakorgarna. Jag är inte den som brukar klaga på tearing, men i BF:BC är det för uppenbart och grafiken i övrigt är inte mycket att hänga i granen med dagens standard. COD4:s grafik och flyt är svårt att konkurrera med.

Postad 09 June 2008 - 14:00

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
kartorna i bf:bc är ju ett x antal gånger större än banorna i cod4, så inte så konstigt de inte är lika detaljerade. Jag välkomnar ett spel med mer fodorn och saker, jämfört med infanteri striderna i cod4. plus man slipper alla irriterande helikoptrar ( eller tja, finns ju helis i bf:bc också, men inte lika irriterande! :> ). Tycker inte det var så farlig tearing dock.

Postad 09 June 2008 - 14:27

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Ju mer jag spelar detta demo, ju mer gillar jag detta grymma spel! Kanon är det! :)

Postad 09 June 2008 - 15:56

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0

Var totalt inställt på ett köp vid release tills jag provat demot. Nu lutar det åt ett eventuellt köp när spelet hamnar i reakorgarna. Jag är inte den som brukar klaga på tearing, men i BF:BC är det för uppenbart och grafiken i övrigt är inte mycket att hänga i granen med dagens standard. COD4:s grafik och flyt är svårt att konkurrera med.

Håller med dig om att cod4 är ett snyggt spel och väldigt roligt men flyt kan man ju inte påstå att det är på online delen i alla fall. Det är bland det laggigaste spel jag spelat efter så många uppdateringar, tills slut tröttnade man fullständigt var ju inte spelbart. Vem orkar sitta och byta survrar hela kvällen när man vill lira. Säger inte att bf bc blir bättre men jag hoppas :)

Postad 09 June 2008 - 16:46

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

• 844 inlägg
  • 0

Håller med dig om att cod4 är ett snyggt spel och väldigt roligt men flyt kan man ju inte påstå att det är på online delen i alla fall. Det är bland det laggigaste spel jag spelat efter så många uppdateringar, tills slut tröttnade man fullständigt var ju inte spelbart. Vem orkar sitta och byta survrar hela kvällen när man vill lira. Säger inte att bf bc blir bättre men jag hoppas :)

När jag skrev det syftade jag mest på single player-delen. Dock har jag inte märkt av något lagg online de få gånger jag spelat under de senaste två-tre månaderna.

Postad 09 June 2008 - 18:29

Razer89
  • Razer89
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har spelat demot ca. 2,5 timme sammanlagt. Körde singleplayerbanan en gång och sen gav jag mig ut online. :blink: Och som det ser ut nu så blir det nog ett köp fast väntar nog lite. Som många säger så är det långt ifrån COD4-standard. :rolleyes:

Btw, är det nån som vet om FindAllFive-vapnen går att skaffa ändå, även om man inte gör allt som står på den här sidan?

http://badcompany.ea...ge/dynpid/8616/

Och är det som med de flesta spel att man måste ett amerikanskt konto för att ladda ner patchar osv om man köper spelet från tex VideoGamesPlus? Enda amerikanska spelet jag har är Ratchet and Clank: ToD så jag har ingen pejl på det. :blink:
Spelet är värt ca 400kr inkl. frakt som det kommer kosta därifrån men inte 600-700kr som svenska butiker vill ha. :)

Postad 09 June 2008 - 18:40

PBateman
  • PBateman
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Sämsta dyngan jag lirat på länge, hoppas inte denna håller "standard" för framtida PS3 spel

Postad 09 June 2008 - 18:54

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

kartorna i bf:bc är ju ett x antal gånger större än banorna i cod4, så inte så konstigt de inte är lika detaljerade. Jag välkomnar ett spel med mer fodorn och saker, jämfört med infanteri striderna i cod4. plus man slipper alla irriterande helikoptrar ( eller tja, finns ju helis i bf:bc också, men inte lika irriterande! :> ). Tycker inte det var så farlig tearing dock.

Så vad ni säger är att alla som suger på CoD4 bör köra detta istället där det är mindre tempo och inga helikoptrar? :)

Jag menar, anledningen till att man blir irriterad över helikoptrar i CoD4 är ju för att det inte är ens egen (eller nån lagspelares)... :rolleyes:

Postad 09 June 2008 - 19:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
"Jag menar, anledningen till att man blir irriterad över helikoptrar i CoD4 är ju för att det inte är ens egen (eller nån lagspelares)... "

Hehehe....Så sant så :)

Postad 09 June 2008 - 20:04

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
haha nja... jag äger betydligt mycket mer i cod4 än i detta, men detta känns nytt och fräscht iaf. inte så dyrt heller om man beställer från utlandet. Lär köpa och prova alla banor iaf. Skönt med omväxling från cod4. Cod4 är ju bra mycket mindre kartor och intensivare och mer rök och smällar. Rätt mycket svårare att tokäga i detta också ( atm iaf :> ). Kan ju ha en del att göra med att man spelat cod4 för mycket osv också.

Köp blir det i vilket fall.

Postad 10 June 2008 - 03:15

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Fasiken! man är ute å badar å njuter för mkt av solen på dagarna/kvällarna, sitter på jobbet nu, ska bli riktigt kul att komma hem om 45 minuter och testa detta spel.

Men iofs så kan jag (ärligt) inte tänka mig att det kommer kunna utmana världens bästa FPS----->Call Of Duty 4.

Postad 10 June 2008 - 18:41

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0
Den som sa att ljudet var grymt... förklara? Vad är det som låter bra? Inte mycket heller.. Rainbow Six Vegas 2 där pratar vi ljud!

/Christian

Postad 10 June 2008 - 18:50

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

• 2254 inlägg
  • 0
vapnen i bf låter ju bra bättre än i rb6v2 imo iaf.

Postad 10 June 2008 - 19:10

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

• 986 inlägg
  • 0

Den som sa att ljudet var grymt... förklara? Vad är det som låter bra? Inte mycket heller.. Rainbow Six Vegas 2 där pratar vi ljud!

/Christian

vrid bara upp volymen ordentligt så får du din förklaring

Postad 11 June 2008 - 01:52

dallan1981
  • dallan1981
  • Veteran

• 2249 inlägg
  • 0
Nej.

Kan inte förstå er som påstår (tycker) att ljudet är fenomenalt bra i BF:BC, tycker tvärtom att ljudet är almänt tamt, utan tryck i.

Å andra sidan så verkar ju själva soundtracket grymt bra :)

Men i ren ljudkvalite så ÄR tex COD4 bra mkt bättre.

Postad 11 June 2008 - 10:04

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0
Tycker att det framförallt är lite småljud som höjer känslan, t.ex. att det gnisslar lite när man vrider på någon av de fast monterade skjutmakapärerna, eller när man går igenom buskage etc.

Postad 11 June 2008 - 10:27

Unregistered1331
  • Unregistered1331
  • Veteran

• 1676 inlägg
  • 0

Nej.

Kan inte förstå er som påstår (tycker) att ljudet är fenomenalt bra i BF:BC, tycker tvärtom att ljudet är almänt tamt, utan tryck i.

Å andra sidan så verkar ju själva soundtracket grymt bra :)

Men i ren ljudkvalite så ÄR tex COD4 bra mkt bättre.

Ja, men det försökte jag också säga! Visst det är bra ljudeffekter (gnissel, fotsteg) men det är tamt ljud från skottlossningen. När man skjuter själv känns det som om man står 50m från geväret. Men skottet låter verkligt (!)... men på 50m..

/Christian

Postad 11 June 2008 - 11:35

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Ytterligare en faktor som gör att det är dålig känsla i det, dåligt ljudtryck i bössorna...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.