Går det inte att få subs till konversationerna? Eller har jag missat den helt? Är lite jobbigt att behöva maxa vollen för att höra vad som sägs...
Håller med dig, vissa stunder saknar man undertexter.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Postad 18 November 2007 - 17:39
Håller med dig, vissa stunder saknar man undertexter. Postad 18 November 2007 - 19:10
Är på sista uppdraget nu, shit vad det gick snabbt
Någon som vet mer än mig eller håller med om att det är trist utan pilbåge, iofs så har man 15 st kastknivar eller nåt sånt... Girig som få skulle jag vilja ha dubbla svärd och pilbåge Postad 18 November 2007 - 22:21
Jag sitter och kör nu i mitt nya mjukrenoverade vardagsrum och jag njuuuuuter verkligen av varje sekund i spelet
*Fick en ny 10/10 lina idag så nu är PSN på G* Altair Altair Altair!! Christian Postad 19 November 2007 - 06:02
Spelet hängde sig igen igår kväll, segt när allt annat är kanon på spelet.
Någon som vet när nya firmware släpps? Mvh Kimme Postad 19 November 2007 - 12:35
Snackade precis med Game och det var okej att lämna tillbaka ett spel som man spelat inom 10 dagar. Det är vad jag kommer att göra och köpa Guitar Hero istället. Det var jävligt kul i början, men med alla hängningar och enligt mig den kända "repetitionen" så får det bli att lämna tillbaka det.
Postad 19 November 2007 - 13:55
Hmm, låter lite som att Assasin's Creed inte är det bra köp som det verkade. Eller?
Postad 19 November 2007 - 14:01 Jag tycker det. Men jag förstår dem som spelet hänger sig för. Postad 19 November 2007 - 14:35
Så här efter en 10 timmar med spelet är jag helt bestämd över att spelets största irritationsmoment är att den inte har undertexter. Lite jobbigt för oss som bor i lägenhet och inte kan maxa på hur mycket som helst på natten för att höra alla smådetaljer och namn.
Jag har endast haft problem med framerate när jag nått mina view points. Annars felfritt. Inget som stört än iaf. Inga hack eller bugg. Men nu lär det ju dyka upp när jag skrivit så. Postad 19 November 2007 - 14:54
jag sitter och funderar på att köpa det, men jag är skeptisk till att göra det pga problem med frameraten och alla låsningar.
jag har läst några recensioner och alla säger i princip samma sak, alla uppdrag är likadana och spelet är för linjärt. lite utav en besvikelse. så jag har ett par frågor till er som har införskaffat det: * är detta ett spel som håller ett tag eller klarar man det på 1 dag? * hur är grafiken i spelet? är det likt något annat spel eller är det bara rätt basic? * tror ni att det kommer en patch som löser låsningarna? MVH Postad 19 November 2007 - 15:05
Assassins Creed är otroligt stort. Jag har inte spelat något spel som har varit i närheten av det här spelet. Som du säkert vet är det 3 otroligt stora städer som man gör sina uppdrag i. Men utanför städerna så är det otroliga slätter och små byar som utgör en otroligt stor yta. Det jag vill säga med detta är att det är ganska många speltimmar i spelet, alltså inget som man klarar på en dag. Grafiken, som du säkert oxå har läst, är den bästa hitils på ps3an. Självklart är det i mitt tycke och smak, men jag tror att de flesta håller med, otroligt fin grafik. En patch håller de på med så vitt jag vet, och jag skulle väl inte tro att det skulle kunna dröja någon längre tid innan en sådan släpps. Postad 19 November 2007 - 16:19
Jag skulle nog vilja påstå att Oblivion och även GTA3 och San Andreas är större.
Oblivion hade jag aldrig orkat spela utan Fast Travel då det även med häst tog typ 10 minuter mellan städerna. Postad 19 November 2007 - 16:28 Helt otroligt Postad 19 November 2007 - 17:31 Helt otroligt HAHAHA! Det var otroligt roligt! Postad 19 November 2007 - 17:56 Du glömde att citera att det har "otroligt fin grafik"!Helt otroligt Postad 19 November 2007 - 18:11
Har du provat att stänga av newstickern och vara utloggad från PSN för att se om det gör någon skillnad? Postad 19 November 2007 - 18:25 Alltid lika trevligt att bli utsatt för gruppmobbningDu glömde att citera att det har "otroligt fin grafik"!Helt otroligt Kände att det blev lite väl mycket "otroligt" men jag tycker att spelet är just.... otroligt Postad 19 November 2007 - 18:31
Tror han menar den nya rullande bannern uppe i högra hörnet som man fick med i fw 2.0 Postad 19 November 2007 - 19:23
Precis! (tog info'n från nedanstående länk) http://www.ps3news.c...s_Creed_issues/ Redigerat av LiMiT, 19 November 2007 - 19:25. Postad 19 November 2007 - 19:27
2.1 kommer komma så fort som möjligt, när det är färdigt, och kommer lösa problemen med assassains creed och liknande problem i en rad andra spel.
Postad 19 November 2007 - 19:48
Guld! Har man då dessutom fått hem nya TV:n blir det nog till att börja om från början i Assassin's Creed Postad 19 November 2007 - 19:55
Själv startar man inte förräns imorgon.. då man införskaffar det(bortrest under helgen
Postad 20 November 2007 - 00:05
Har spelat ett par timmar nu, ja vackrare spel har ej skådats. Jag tappade hakan av hänförelse när jag kom innanför Damaskus portar med dess myller av folk och oändliga byggnader som man kan klättra på nästan hur som helst. Det är så imponerande grafiskt så det är en fröjd att bara gå runt och titta på staden och dess människor.
Nu är jag bara i den absoluta början på spelet men det är redan rätt enformigt och linjärt trots den enorma spelplanen. Jag vill kunna gå in genom dörrar och utforska lite mer- a la Oblivion, prata med alla människor, slippa vara förföljd av dessa vakter hela tiden-man blir rätt trött på dem. Jag tycker inte att jag får styrningen att flyta på som jag vill riktigt den är lite "ryckig". Ett annat irritationsmoment är den kassa frameraten och den hemska tearingen. Efter allt negativt så kan jag inte låta bli att tycka om spelet, hoppandet från tak till tak och fasadklättrandet imponerar på mig, striderna imponerar dock mindre på mig. Men det sköna visuella gör det svårt att låta bli att spela. Varje gång jag lite besviken stänger av spelet så tar det bara en liten stund innan jag vill uppleva mer Assassins Creed och dess mytomspunna,vackra miljöer igen. 8/10 Postad 20 November 2007 - 15:02
F*n... Nu ångrar jag att jag inte betalade 150 spänn mer på spelet(då hade jag suttit och spelat nu, istället får jag vänta tills det kommer på posten från ONOFF) Postad 20 November 2007 - 15:12
Finns det någon poäng med att samla alla dessa flaggor??
Har tagit alla i en stad men det hände ingenting! Redigerat av Mr_Dark, 20 November 2007 - 15:12. Postad 20 November 2007 - 15:18
Skulle vara något extra ifall man tog alla flaggor i alla tre städerna, vet dock inte då jag inte har spelat ännu EDIT: Har nu fått spelet och suttit o spelat i ett antal timmar och jag kan bara säga wow... Känslan jag fick när jag så Damaskus var helt obeskrivlig. Så jäkla snyggt asså, bara den vyn gör att spelet var värt vart enda öre Redigerat av folke_folkesson, 21 November 2007 - 21:01. Postad 21 November 2007 - 21:04 Du glömde att citera att det har "otroligt fin grafik"!Helt otroligt Otroligt repetivt, otroligt korkade vakter, otroligt lätta fighter Postad 21 November 2007 - 21:05
På 360 får man iaf achievments för det. Vet inte hur det är på PS3. Postad 22 November 2007 - 01:34
åhh vilket grymt spel! har inte hackat, fastnat eller slagits mot enbart 1 gubbe i taget hela tiden. får många emot mig ofta vilket gör det roligare. lite halvtrista uppdrag, men inget som stör så värst mycket när man kan hoppas och springa och mörda folk hur man vill
Postad 22 November 2007 - 14:48
Kan meddela att frysningar/låsningar verkar vara ett minne blott efter FW2.01
Postad 22 November 2007 - 16:44 Tyvärr inte... Postad 23 November 2007 - 10:01
Köpte spelet igår och jag har lite blandade känslor. Har spelat i ca 2 - 2 ½ timme.
Först tar det väldigt lång tid innan man får börja spela själva spelet, alltså att börja utforka städerna och göra uppdrag. Det är en lång 'tutorial' och mycket prat och filmsekvenser. Det tog säkert över en timme. Även efter detta tycker jag fortfarande att det är svårt att styra gubben. Detta kommer förhoppningsvis att ändras efter att ha spelat lite mer, har ju inte spelat sådär jättemycket "Twisten" känns lite onödig.
Spoiler
Nu har jag verkligen dissat spelet, men... Jag gillar även att man fortfarande har kontroll över gubben under filmsekvenserna. Jag är helt säker på att spelet kommer växa i mina ögon och det enda jag tänker på nu är att få gå hem från gruvan och sätta mig i soffan och lira kvällen ut! Postad 23 November 2007 - 11:48
Precis!
Spoiler
Och en annan sak, vet inte om det här klassas som en spoiler men jag täcker för texten endå.
Spoiler
Men spelet är bra för det Postad 23 November 2007 - 12:24
Jag har spelat nu i ... oj.. mååånga timmar! Jag har vilken timme som helst klarat ut spelet.. Men jag är riktigt besviken!
Det finns så mycket potential i Assassins Creed. Städerna är underbara, rörelser, grafik, kontrollerna.. ALLT! Men för att vara ett lönnmördarspel är det på tok för lite av Hitman konceptet. Man gör verkligen inga diskreta lönnmord.. Dessutom är det samma procedur heeeela tiden. Har du gjort ett uppdrag har du gjort dem alla i stort sett. Det hade varit så kul om det kunde bli lite mer smyga och mörda någon i sin tysthet.. att verkligen planera mordet istället för att skaffa massa info som är nonsens! Infon är ju löjlig.. slutade lyssna efter första uppdraget. Som sagt var.. enorm potential med lite variation är mitt slutbetyg. Det är trots allt det coolaste spelet jag spelat med tanke på grafik, rörelser och lönnmördar knivens potential! BETYG Christian Redigerat av Unregistered1331, 23 November 2007 - 12:24. Postad 23 November 2007 - 12:59
Håller med dig till fullo och särskilt ovan mening. Hade kunnat bli årets spel.. Postad 23 November 2007 - 13:00
Chrissofsweden, när köpte du spelet? Har du lirat klart det på bara några dagar? När man tittar på kartan i spelet ser det väldigt stort ut och man tror då att det ska ta väldigt lång tid att klara av. Är det kort eller är det du som har überspelat 24/7?
Postad 23 November 2007 - 13:28 Tror bara att han menar att han har dödat alla gubbar som skall dödas, alltså "tror" jag att han inte har tagit alla flaggor ännu Postad 23 November 2007 - 13:33
jag har spelat i kanske 15 timmar på 3 dagar och är på mitt 4e memory block. inte ens häften av spelet är klarat. tyvärr så är jag fast just nu vilket är tråkigt. man ska nämligen ta sig till Assasins "kontoren" tre stycken och prata med dom, men inget händer efter det och inga uppdrag visas på kartan! någon som vill hjälpa till med lite info där?
Postad 23 November 2007 - 13:41
Spoiler
Postad 23 November 2007 - 14:27
Det blir till att lira i helgen så mycket man kan. Tyvärr står också andra saker på agendan...
Postad 23 November 2007 - 15:19
tackar radiozo!
2 gånger har nu AC fastnat! men dom kom tidigt. spelade inte ens 1 minut och så pang! frös allting. så 2/4 gånger jag börjat spela så har det fryst sig! Postad 23 November 2007 - 15:24
Svårt val för mig. Assasins Creed eller Mass Effect Postad 23 November 2007 - 15:48
Oftast vill man spela det som man senast införskaffat sig.
Det är därför det är smart att köpa och spela ett spel i taget. Men ibland vill man ha allt på en gång! Postad 24 November 2007 - 01:01
Jäkligt bra spel, dock kan jag hålla med chrisofsweden att "vissa" samtal var helt meningslösa innan man skulle mörda någon, men när man har spelat färdigt spelet upptäcker man att samtalen bygger upp storyn som faktiskt är riktigt bra. Skulle det bli en film som det snackas om så hoppas jag att dem lägger ner väldigt mycket tid på den för att göra den värdig storyn.
Jag ger spelet 4/5, men vyn över Damaskus första gången gör att spelet blir värt vart enda korvöre jag lagt på det Postad 24 November 2007 - 01:33
jag har ingen aning om storyn
Postad 24 November 2007 - 01:40
Haha... okej, då kan ju spelet bli lite tråkigare Postad 24 November 2007 - 12:19 Ärligt talat.. jag har verkligen inte spelat mycketmen jag är inne på det sista mordet nu.. och nej jag har inte samlat alla flaggor, kors, livet på tempelherrar osv.. då det är SJUKT många!! Hur i hela fridens namn tror dom att någon ska leta upp alla flaggor och kors? Sanslöst.. vad tror ni man får när man sen är klar egentligen? Känns som brist på fantasi..Tror bara att han menar att han har dödat alla gubbar som skall dödas, alltså "tror" jag att han inte har tagit alla flaggor ännu Christian Postad 24 November 2007 - 13:39
När alla här har spelat färdigt kan jag berätta 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |