Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nokia 5310

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 5310 XpressMusic (Mobiltelefoner) 4 7.327586 (57) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 16 February 2008 - 23:41

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Verkar som att många har bekymmer med mp3 uppspelning på sina lurar..
Har nu insett att mina bara blir värre och värre vad det gäller det hela med Mp3or.. Och nu kan den inte ens "starta om" om jag inte tar ut minneskortet??
Någon som stött på detta??
Är det filerna eller kortet/kortläsaren som bråkar??

Postad 18 February 2008 - 18:34

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag har fått min 5310 uppdaterad till senaste firmwaren, alltså 3.63. Hade tidigare 3.60 och samma problem som alla andra med uppspelning av musiken. Nu efter uppdateringen som gjordes i en nokia servicebutik så funkar mobilen perfekt och mobilen har inte startat om eller fryst på över en vecka. Uppdateringen finns ute, dock inte officiellt på nokias hemsida. Men enligt killen i butiken så hjälper det inte att lägga in den själv då man måste blåsa rent hela telefonen innan man lägger in nya firmen. Jag rekommenderar alla att lämna in sin telefon, tar bara några dagar sen är den fixad. Jag lämnade in min lur på Komab stjärna fyrkant i Salénhuset i Stockholm.

Sök efter servicebutiker här: http://storelocator.....se/service.php

Tips för er utan minneskort: http://www.webhallen...od.php?id=82279

Postad 20 February 2008 - 18:36

Unregistered51020b33
  • Unregistered51020b33
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Jag tanker ocksa kopa en Nokia 5310, men i Venezuela dar alla mobiltelefoner kostar halften pga. valutan. Fragan ar dock om det gar att lasa upp den? Jag hittar ingenting pa internet, men antar att det kommer bli mojligt i framtiden?

Nagon som vet?

Postad 27 February 2008 - 00:42

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
har köpt telefonen idag och e hittils mkt nöjd men en sak suger mkt... USB kan inte användas med MAC... tror inte det iaf. Måste föra över allt med blutooth. Visst går det men lite långsamt.

E det nån som vet om telefonen klarar av en micro SD på 8 g. Har läst nånstans att 4 G e gränsen..men vet inte om det stämmer.

Tack!

Postad 27 February 2008 - 20:10

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

E det nån som vet om telefonen klarar av en micro SD på 8 g. Har läst nånstans att 4 G e gränsen..men vet inte om det stämmer.

Tack!

Japp det funkar. Läs tidigare i tråden så hittar du några som kör med 8gb.

Postad 28 February 2008 - 07:47

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Tack så mkt!

Postad 28 February 2008 - 19:13

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Har haft denna luren i en vecka nu. Tycker den har sjyst finnish och bra ljud. Haft lite problem vid mp3 uppspelning men "bara" 2 ggr på en vecka. Däremot tog jag bort skyddsplasten på displayen häromdan, yeah snacka om "feta fingrar". Något tips om vad man ska torka den med, verkar ju rätt repkänslig. Ingen som vet någotmer om uppgraderingen på nokias hemsida till 3.63. Min har 3.60 och köptes som sagt för en vecka sen hos telenor.

Postad 28 February 2008 - 19:55

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
shit vad otur... jag fick med 3.63. Tror det finns en länk i denna tråd till nokia sidan där man kan lädda ner uppgraderingen... typ sida 4 eller 5

Postad 28 February 2008 - 20:14

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
jo, jag vet men frågan är om man vågar göra det själv eller om man ska lämna in den till nokia. Har en liten bit att åka. Läste att den krascha för en som gjorde det själv. :)

Postad 28 February 2008 - 20:21

Crow
  • Crow
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
eftersom du säkert vill ha 3.63 kan du bara försöka själv ändå och krscha det e det bara att ta in den. Eftersom du använda nokias oficiella hemsida kan de inte säga mkt om det strular... värsta third party grejer skulle vara en annan femma. Men kör på tycker jag. Lyckas du, bara bra :) Om inte, skitsamma, hade tänkt lämna in ändå

Postad 28 February 2008 - 20:26

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Sant, vi får väl meka lite med det ikväll. Rock on dudes!!! :)

Postad 08 March 2008 - 17:50

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Har ett litet problem som synes damm.... måste man lämna in den eller kan man fixa det själv?

Bifogad fil(er)

Redigerat av DaZ, 08 March 2008 - 17:51.

Postad 09 March 2008 - 23:26

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Har ett litet problem som synes damm.... måste man lämna in den eller kan man fixa det själv?

Kanske går att blåsa rent med lite tryckluft på burk?

http://www.webhallen...od.php?id=70088

Postad 10 March 2008 - 07:06

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Hej
Köpte en Jabra BT2020 headset och varje gång jag slår på den så måste jag trycka på telefonen ""Anslut ljud till Bluetooth headset?" Jag har valt "Ej synlig" under Bluetooth & anslutbarhet.
Så vill jag ju inte ha det. Tanken är att jag inte skall behöva plocka upp telefonen ur fickan. Jag kan ju välja alltid synlig men jag vill inte ha den öppen för allmänheten heller.
Jag jämförde med en Ericsson och den var inställd på "ej synlig" men där måste man inte acceptera i telefonen (ett annat headset).

Dessutom så verkar det vara kass räckvidd. Stoppar jag telefonen i vänster bakficka och har headsetet på höger öra så funkar det inte. För att inte får några störningar så måste jag hålla telefonen typ 30 cm från headsetet och "fri sikt". Det är väl kasst, eller? Fast jag vet inte om det är telefonen eller headsetet som är boven.

HJÄLP. :)

Ingen som har headset?
- någon som kommit runt problemet att alltid vara tvungen att trycka "anslut" på telefonen?
- beror räckvidden på telefonen eller headset:et?

Postad 11 March 2008 - 10:34

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Vill bara berätta att jag var inne i Phonehouse butiken i Täby o frågade om denna mobil med abonnemang o frågade om de inte fick sälja fler!

Jaha varför får vi inte göra det sa Expediten då.. Sen att det var bara skitsnack från butiken jag var inne i i Fredags . Som ligger på Djupdalsvägen 3 i Sollentuna.
Så han som var i butiken ljög mig rakt i ansiktet aldrig att jag sätter min fot i den butiken igen.

Blev dock ingen telefon idag heller =( hon som stod breve mig köpte den sista men kommer fler nästa vecka

Då har en 5310 blivit införksaffad =) köptes igår i butiken nämnd här över , tänkte först inte köpa den där pga hur man blev bemött av expediten. Men det var den som låg närmast mig . Men va sur expediten blev när jag sa att det spelar ingen roll vilket nummer efter som det är mobilen jag är intresserad av , sen blev han ännu surare när han ville ett jag skulle köpa ett 2gb minnes kort till mobilen för 299:- när jag sa att det var dyrt kostar 99 på webhallen. Så denna butik kommer att undvikas i framtiden av mig ..

Verkligen en fin liten lur , kanske lite för liten för mig , är ju van med bjässen 5500Sport i fickan . Bär av till Webhallen sen o köpa Minneskort senare.

Det minus jag har nu är att Medelande ikonen lyser konstant fast jag har läst mina 2 medelande jag har fått ;) .

Samt att när man tar bilder så är det en massa prickar i bilden när den visas precis efter man tagit den , ser ut som pixel fel men är borta sen när man kollar i galleriet

Postad 11 March 2008 - 12:26

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Vill bara berätta att jag var inne i Phonehouse butiken i Täby o frågade om denna mobil med abonnemang o frågade om de inte fick sälja fler!

Jaha varför får vi inte göra det sa Expediten då.. Sen att det var bara skitsnack från butiken jag var inne i i Fredags . Som ligger på Djupdalsvägen 3 i Sollentuna.
Så han som var i butiken ljög mig rakt i ansiktet aldrig att jag sätter min fot i den butiken igen.

Blev dock ingen telefon idag heller =( hon som stod breve mig köpte den sista men kommer fler nästa vecka

Jag köpte min från Phonehouse centralt dvs inte butik. Kostade lite extra för frakten men fick den hemskickad. Den blåa fanns inte i butik därför köpte jag direkt.

Postad 11 March 2008 - 17:35

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Kanske går att blåsa rent med lite tryckluft på burk?

http://www.webhallen...od.php?id=70088

Kan nog bli lite svårt, god idé dock....verkar inte som man direkt kan plocka isär den heller...

Postad 11 March 2008 - 21:32

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Tänkte uppdatera min till 3,63 men den var redan uppdaterad till det o hoppas jag slipper allt problem med mp3

Postad 13 March 2008 - 09:14

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
blivit väldigt irriterad på hur låg ringsignalen är. Om man går in o väljer signal , så får man lyssna på den o då lter det högt o bra , men sen när man valt den o någon ringer så är det veäldigt låg volym , fasten jag har valt rigning samt högsta nivån =(

Postad 21 March 2008 - 19:56

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ängtligen!!!
gick det att uppdatera via nokias uppdateringstjänst till fw3.63:D

Postad 21 March 2008 - 21:49

Ace of spades
  • Ace of spades
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Ängtligen!!!
gick det att uppdatera via nokias uppdateringstjänst till fw3.63:D

Inte en dag försent, nu får vi se om detta gör att den fungerar bättre.

Postad 21 March 2008 - 22:13

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Men har ni problem med låga ringsignaler , bytte min till en ny men samma problem , någon ringer så startar signalen men välidgt lågt sen hör man ett hjack o volymen blir högre

Postad 22 March 2008 - 11:09

czx
  • czx
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Skönt med ny uppdatering!

Bara jag som tycker att volymen på musiken när man lyssnar i hörlurar är låg?

Postad 22 March 2008 - 16:47

DaZ
  • DaZ
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Använder du orginal hörlurar eller några andra, vilka i så fall?

Postad 24 March 2008 - 04:01

czx
  • czx
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag använder Sony Ericssons orginal in ear lurar.. Inte dom bästa så det är säkert dom

Postad 24 March 2008 - 07:43

Roma
  • Roma
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Men har ni problem med låga ringsignaler , bytte min till en ny men samma problem , någon ringer så startar signalen men välidgt lågt sen hör man ett hjack o volymen blir högre

Du har inte "Ringtonsfunktion" inställd på stegrande? Byt i så fall till Ringning så blir det bättre!

Postad 24 March 2008 - 09:38

bennarthz
  • bennarthz
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Jag använder Sony Ericssons orginal in ear lurar.. Inte dom bästa så det är säkert dom

Jag kör på d-jays hörlurarna, lyssnar nästan alltid på lägsta nivån. Borde väl vara bra för batteritiden också med lättdrivna lurar

Postad 24 March 2008 - 12:26

czx
  • czx
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag kör på d-jays hörlurarna, lyssnar nästan alltid på lägsta nivån. Borde väl vara bra för batteritiden också med lättdrivna lurar

Ok, jag kör fullt ljud i equalizern och i volymnivån men tycker det ändå är lågt

Postad 26 March 2008 - 17:23

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ok, jag kör fullt ljud i equalizern och i volymnivån men tycker det ändå är lågt

Oj! Det låter väldigt konstigt. Antingen så lyssnar du sjuukt högt, vilket jag tvivlar på eller så är det någonting som är fel. Jag har eq runt mitten och volym på steg 2-4. Använder tillhörande handsfreesladd men med ett par sonysnäckor.

Postad 27 March 2008 - 13:51

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
För er som inte märkt det ännu så kan man nu uppgradera luren via Nokias uppdateringstjänst, koppla in luren i datorn och starta programmet som följde med så finns det någonstans där.

Jag upplever också ljudet som något för starkt fast jag kör på lägsta nivån på mp3-spelaren. Använder ett par Koss Sparkplug som lurar. Testade nu att dra alla reglage i equalizern ett snäpp så vi får se om det blir någon skillnad.

Postad 28 March 2008 - 14:17

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Du har inte "Ringtonsfunktion" inställd på stegrande? Byt i så fall till Ringning så blir det bättre!

Trodde att det var det som var felet när jag precis hade köpt den , men står på Ringning , tjejen i affären blev oxå fundersam om den stog på stegrande. Men den nya jag hämtade ut hade samma problem =( . Men låter högt efter några sekunder

Postad 06 April 2008 - 07:34

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Det har dykt upp en ny uppdatering (5.81) till Nokia 5310. Den finns på NSU för vissa telefoner och diskuteras i ett sydamerikanskt forum (översatt av google). Bl a sägs ringvolymen ha ökats och hack i filmer minskats. Där finns också info om hur man kan ladda ner och uppdatera själv.

uppdatering:
Den här gången lyckades uppdateringen på min telefon. 5.81 verkar lovande och finns i NSU. Jag återkommer ifall jag märkt någon förändring.

uppdatering 2:
Efter kort test (några timmar) har jag inte hört något knaster vid uppspelning av mp3-filer till lurar. Jag har inte haft några stora problem med omstarter vid mp3-uppspelning så det är svårt att säga om detta är löst men den har inte startat om ännu. Ringsignalerna verkar högre men jag har inget att jämföra med. Volymstegen i musikprogrammet verkar vara mindre mot botten, vilket är bra tycker jag.

Det gick också bra att återställa nästan alla inställningar på ett smidigt sätt. Jag använde mig av backupen i telefonen till minneskortet. Inställningar som inte sparades var ordning och val av program på diverse menyer. Det verkade också till en början som inställningar till e-post inte hade återställts, men dem måste man aktivera genom att välja befintliga inställningar när man ska lägga till nytt konto.

uppdatering 3:
Knäppningar förekommer fortfarande under mp3-uppspelning men är så sällsynt att man kan bortse från det. Ingen spontanomstart ännu så länge och jag har haft mp3-spelaren igång i åtskilliga (25+) timmar. En annan sak jag tror förändrats är att teckenstorleken "små bokstäver" när man skriver sms är nu lika stor som när man läser sms. Tidigare har jag för mig att den var ännu mindre och lite svårläst.

uppdatering 4:
Felaktiga pixlar i kamerabilden verkar helt ha försvunnit. Tidigare hade jag ett dussintal röda, gröna och blå pixlar som lyste på slumpmässiga ställen på skärmen när kameran användes.

Redigerat av Seron, 11 April 2008 - 22:56.

Postad 08 April 2008 - 21:25

Unregistered51020b33
  • Unregistered51020b33
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu går det inte att uppdatera till 3.63 med Nokia Software Updater.

Kopplar in min telefon. Programmet söker sedan på internet osv. och rapporterar att jag har 3.60, men att det inte finns någon nyare.

Jag använder Nokia PC suite på svenska om det har någon betydelse.

Postad 09 April 2008 - 05:15

Seron
  • Seron
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag använde den senaste versionen av NSU som jag tror slutar på .36en och som jag hämtade separat från PC Suite, och uppdaterade från 3.60 -> 5.81. Min lur har nr 0545809.

Postad 09 April 2008 - 16:54

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

• 390 inlägg
  • 0
Hämtade min lur för någon timma sen och har pillat på den lite smått nu och upptäckte direkt att volym knapparna hade slutat funka så drog en omstart och då funkar dom igen men tänkte fan detta är ju inge bra så kollade upp vad jag hade för version på firmwaren och det var 3.60 då förstog jag :) så drog in den i datorn och uppdaterade den med NSU direkt gick skit smidigt så nu får jag hoppas att den rullar på som den ska.

Postad 20 April 2008 - 08:30

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Har kört min telefon med mjukvara 5.81 nu i någon vecka. Slutsatsen är att allt fungerar bättre, och de flesta störande småproblem har försvunnit. Kan bara rekomendera alla med denna lur att stoppa in denna mjukvara så fort som möjligt..

Postad 21 April 2008 - 09:39

davidalex
  • davidalex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Har kört min telefon med mjukvara 5.81 nu i någon vecka. Slutsatsen är att allt fungerar bättre, och de flesta störande småproblem har försvunnit. Kan bara rekomendera alla med denna lur att stoppa in denna mjukvara så fort som möjligt..

Har försökt uppdatera telefonen men jag får upp en windows meddelaanderuta med typ" Nokia service manager har slutat fungera"...

Någon som har en idé om hur jag kan fixa problemet?

Postad 21 April 2008 - 10:11

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0

Bytte upp mig igår o kan säga att Ringsingalen är fan mycket högre nu =) Slipper det där hacket som var innan

Postad 21 April 2008 - 11:07

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Ny finns 5310 även i rosa enligt Tele2 butiken. Men ser den inte Photoshopad ut ? Borde inte temat vara rosa med ?

http://webbutiken.te...musicrosa/?s=91

Postad 21 April 2008 - 14:42

davidalex
  • davidalex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Sådär... då var även min telefon uppdaterad :) Bytte till stationära datorn. Är lite sugen på mer minne, kan man köra med 8gb kort?

Postad 21 April 2008 - 17:14

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Sådär... då var även min telefon uppdaterad :( Bytte till stationära datorn. Är lite sugen på mer minne, kan man köra med 8gb kort?

jepp, det funkar

Postad 21 April 2008 - 18:13

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Blir nog en 5310 för min del också. Dags att uppgradera från W810i:n som jag haft i snart 2 år. :( Verkar som alla buggar/problem har lösts nu i och med den nya programvaran. Sen släpps den även i helsvart nästa vecka vilket gör mig ännu mer sugen!

Någon som har något att tillägga innan jag lägger en order? Något som gör att jag borde undvika telefonen?

Postad 21 April 2008 - 18:43

Unregistered3992e2e8
  • Unregistered3992e2e8
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Ny finns 5310 även i rosa enligt Tele2 butiken. Men ser den inte Photoshopad ut ? Borde inte temat vara rosa med ?

http://webbutiken.te...musicrosa/?s=91

Jag tycker nog temat ser lite mer fjolligt...jag menar rosa ut, jämfört med min extremt manliga röda.

Hur kan temat se ut om telefonen kommer i svart? :(
Och går det att hitta någon bild på denna svarta?

Jurgen123>> Det enda jag stör mig på nu är att alarmsignalen är ganska hög för mina känsliga små öron. Fö är telefonen precis vad jag förväntade mig när jag köpte den...dock lusläste jag ju allt jag kunde hitta om den innan, (som jag tycker man alltid bör göra oavsett vad man ska inhandla) så jag hade väl ganska normala förväntningar.
Ja, kameran är ju fortfarande ganska kass, även om den blev användbar med nya mjukvaran, men absolut ingenting man vill föreviga något med.

Redigerat av Unregistered3992e2e8, 21 April 2008 - 18:46.

Postad 21 April 2008 - 18:51

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Inte det billigaste stället för telefonen men: http://www.dustinhom...5010140916.aspx Så ser den svarta ut!

På bilden på framsidan, på "0" så finns en blå knapp, vad gör den? :(

EDIT: Jag använder aldrig kameran på telefonen ändå. Har använt kameran på min W810i max tio gånger på två år...

Redigerat av Unregistered4352927d, 21 April 2008 - 18:51.

Postad 22 April 2008 - 08:07

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Den var ju riktigt nice i Svart , Kanske byta min blåa då

Postad 22 April 2008 - 14:01

Aroskillen
  • Aroskillen
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0

Tror bara det är The phonehouse som säljer den blåa.

Den finns på fler ställen. Såg att bl.a. webbutikerna Cyberphoto, Misco och CDON hade den.

Postad 22 April 2008 - 16:42

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
Detta var ju intressant att man kan ha upp till 32Gb i denna mobil nu =)

Bifogad fil  32gb.JPG   127.95K   0 Antal nerladdningar

Postad 24 April 2008 - 16:42

redbull194
  • redbull194
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
[quote name='666' date='Apr 21 2008, 18:43 ' post='1885399']
Jag tycker nog temat ser lite mer fjolligt...jag menar rosa ut, jämfört med min extremt manliga röda.

Hur kan temat se ut om telefonen kommer i svart? ;)
Och går det att hitta någon bild på denna svarta?

Jurgen123>> Det enda jag stör mig på nu är att alarmsignalen är ganska hög för mina känsliga små öron. Fö är telefonen precis vad jag förväntade mig när jag köpte den...dock lusläste jag ju allt jag kunde hitta om den innan, (som jag tycker man alltid bör göra oavsett vad man ska inhandla) så jag hade väl ganska normala förväntningar.
Ja, kameran är ju fortfarande ganska kass, även om den blev användbar med nya mjukvaran, men absolut ingenting man vill föreviga något med.

redbull194>>var kan man få tag i denna mjukvaran? och även nokia 5.81 software update?

Postad 26 April 2008 - 20:39

acros
  • acros
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hej, har precis köpt mig en 5310 och allt verkar bra so far, senaste firmwaren var installerad från början och allt.

MEN, när jag kör med USB-kabeln till datorn så vägrar Windows att utföra säker borttagning av maskinvaran. Jag försöker använda Windows vanliga men den säger bara "Det går inte att stoppa enheten Nokia 5310 XpressMusic USB OBEX eftersom den fortfarande används av ett program.". Även om jag stänger av PC Suite och synkroniseringsprogrammet så får jag alltså upp detta vilket är något störande då enda lösningen jag kommer på är att stänga av datorn. Jag har inte hittat någon Eject-knapp i PC Suite heller.

Är det någon som stött på det här problemet och/eller vet nån lösning?

Postad 28 April 2008 - 20:30

Raggmunk
  • Raggmunk
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej, har precis köpt mig en 5310 och allt verkar bra so far, senaste firmwaren var installerad från början och allt.

MEN, när jag kör med USB-kabeln till datorn så vägrar Windows att utföra säker borttagning av maskinvaran. Jag försöker använda Windows vanliga men den säger bara "Det går inte att stoppa enheten Nokia 5310 XpressMusic USB OBEX eftersom den fortfarande används av ett program.". Även om jag stänger av PC Suite och synkroniseringsprogrammet så får jag alltså upp detta vilket är något störande då enda lösningen jag kommer på är att stänga av datorn. Jag har inte hittat någon Eject-knapp i PC Suite heller.

Är det någon som stött på det här problemet och/eller vet nån lösning?

Har också samma problem, men jag brukar skita i att köra säker borttagning. Stänger av programmet och sen tar jag ut den. Eller så stänger jag av datorn och tar ut sladden...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.