Sylvester Stallone: Rambo (2008)
Rambo (2008) (BD+DC) (US)
(Filmer)
|
2
|
(23)
|
Inga priser | |
Rambo (2008) - Widescreen Edition (US) (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Rambo (2008) - 2-Disc Special Edition (US) (DVD)
(Filmer)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
Rambo (2008) (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(53)
|
78:- | |
Rambo (2008) - Limited SteelBook (DVD)
(Filmer)
|
2
|
(28)
|
Inga priser |
Postad 27 January 2008 - 03:00
Postad 27 January 2008 - 10:15
stallone sa också att det var mycket våld i filmen så han hade vädjat till censuren att inte göra för stort väsen av sig så det bådar gott för oss som gillar filmer med lite våld i
Postad 27 January 2008 - 13:07
Jag såg Sylvester på tv han var gäst hos letterman han var otroligt vältränad för den åldern han har uppnått.
stallone sa också att det var mycket våld i filmen så han hade vädjat till censuren att inte göra för stort väsen av sig så det bådar gott för oss som gillar filmer med lite våld i
Det är tydligen inte lite våld heller.
B+ i betyg på YAHOO, över 2400 pers har satt betyg.
Rambo preview
Postad 28 January 2008 - 17:06
8.5 på imdb .
195:e plats hyfsat...
Det var inte dåligt det.
Ska bli kul att se denna.
Postad 28 January 2008 - 23:14
Postad 29 January 2008 - 08:13
Man får ju ha i åtanke att karln är 62 år..
Jag såg han hos letterman i söndags jag skulle gissat hans ålder till ca 45-50 men att han var 62år det skulle jag aldrig ha trott om jag inte visste det.
Vi får hoppas att hans näsa inte trillar av som den gjorde på plastmannen Michel jackson.
Postad 29 January 2008 - 09:55
Jo det känns lite högt men ändå ca 5000 röster och pga att vissa betyg dissas per automatik hos IMDB så känns det ändå som att det kan va en riktigt bra film.Det betyget känns väl kanske något överdrivet för en film som Rambo och är nog snarare en följd av att en massa fanatiska fans ger den tior, men det ska i vilket fall som helst bli kul att se den. Läste iofs i en recension att trots allt blod och våld i filmen, så är det läskigaste med filmen Stallones utseende. Typ lite väl många plastikoperationer. Man får ju ha i åtanke att karln är 62 år..
Postad 01 February 2008 - 23:21
Postad 01 February 2008 - 23:47
CinemaBlend reports that Sylvester Stallone is already in negotiations to do a fifth "Rambo" film, even though the fourth has yet to be released. According to the site, the movie would come as part of a two-picture package deal. "Rambo V" would be one of the movies, while the other would be the Stallone written and directed film "Poe," which is supposed to start shooting this spring.
Poe is Stallone's long-gestating script about the life of disturbed writer Edgar Allan Poe. At one point Robert Downey Jr. was rumored to be his choice for the leading role, with Stallone staying behind the camera.
For "Rambo V," the rumor is that Stallone wants to use an alternative script he wrote for "Rambo IV," which involves Rambo's daughter being kidnapped by cult leaders.
Redigerat av Schumi, 01 February 2008 - 23:49.
Postad 02 February 2008 - 02:03
Nytt rekord med en body count på 236 pers i R4...
Ojoj, här snackar vi fullt ös!
Postad 02 February 2008 - 10:39
Helt klart bättre än 3an!Såg den nyss o blev faktiskt förvånad över hur bra den va och härligt rå. Han aldrig räkna hur många skott det avlosades men det va ungefär 5 miljoner...
samt 100 flygande kropsdelar...altså va den mycke råare än dom förra. Rambo4 rockar fett juh!!
Var såg du den, i Norge?
Postad 02 February 2008 - 13:18
Postad 02 February 2008 - 14:22
Norge verkligen inte! Bio e bäst hemma...Helt klart bättre än 3an!Såg den nyss o blev faktiskt förvånad över hur bra den va och härligt rå. Han aldrig räkna hur många skott det avlosades men det va ungefär 5 miljoner...
samt 100 flygande kropsdelar...altså va den mycke råare än dom förra. Rambo4 rockar fett juh!!
Var såg du den, i Norge?
Postad 02 February 2008 - 14:24
Norge verkligen inte! Bio e bäst hemma...Helt klart bättre än 3an!Såg den nyss o blev faktiskt förvånad över hur bra den va och härligt rå. Han aldrig räkna hur många skott det avlosades men det va ungefär 5 miljoner...
Var såg du den, i Norge?
Jag förstår...
En screener.
Postad 02 February 2008 - 22:37
Att lägga ner tiotusentals kronor på hemmabioutrustning och sedan titta på handfilmat skräp är väl som att blanda 30-årig single malt med CoopXtra-cola och tycka att man har koll...
Postad 02 February 2008 - 23:07
Filmen går ju inte i sverige förrän 7 Mars!!! Så jäkla dåligt! Inte konstigt att folk laddar ner filmer. Vill verkligen se denna film på bio men att vänta så länge är ju inte vidare.
Jag har möjlighet att ladda ner, men jag SKA vänta till Mars.
Postad 03 February 2008 - 12:46
Bio är bäst utan screener dock...
Att lägga ner tiotusentals kronor på hemmabioutrustning och sedan titta på handfilmat skräp är väl som att blanda 30-årig single malt med CoopXtra-cola och tycka att man har koll...
Exakt
Postad 03 February 2008 - 18:26
Bio är bäst utan screener dock...
Men en screener är ju inte handfilmat.
Postad 03 February 2008 - 21:28
/Johan
Postad 03 February 2008 - 22:51
Visst rör jag ihop begreppen - En "screener" är en tittkopia för t.ex. recensenter eller en festivaljury - det handfilmade otyget brukar benämnas "cam" kort och gott.Bio är bäst utan screener dock...
Men en screener är ju inte handfilmat.
Sorry.
Edit: Typo
Redigerat av Tiny Turtle, 03 February 2008 - 22:51.
Postad 07 February 2008 - 14:40
Det hela känndes som en typisk b-action från 80-talet, rakt igenom.
Postad 07 February 2008 - 15:13
Usch, märks att det var längesedan man såg, och uppskattade, en "Rambo"-film. När man var liten var de skitbra. Men nu... noll handling och bara en massa döda döda. Jäkla barnfilm
![]()
Ditt negativa inlägg fick mig bara att se fram emot filmen ännu mer.
Postad 07 February 2008 - 22:36
Usch, märks att det var längesedan man såg, och uppskattade, en "Rambo"-film. När man var liten var de skitbra. Men nu... noll handling och bara en massa döda döda. Jäkla barnfilm
![]()
Ditt negativa inlägg fick mig bara att se fram emot filmen ännu mer.
Känner precis som dig Murbank.
Postad 08 February 2008 - 02:39
Jag såg Sylvester på tv han var gäst hos letterman han var otroligt vältränad för den åldern han har uppnått.
Denna bild är tagen för 2 dagar sen.
Postad 10 February 2008 - 06:02
Postad 11 February 2008 - 07:52
Får väl hoppas att Stallone tar sitt förnuft tillfånga och bjuder oss på ytterligare en Rambofilm innan han blir alldeles för gammal och stel!
Postad 20 February 2008 - 21:36
Men nu hade jag tänkt se nya rambo men jag hittade inte filmen på sfs hemsida.
Kan det vara så att filmen redan slutat att visas på bio?
Nån som har nån koll på hur länge den skulle visas?
Postad 20 February 2008 - 21:53
Den har premiär den 7 marsJag brukar allt för sällan ha tid att gå på bio.
Men nu hade jag tänkt se nya rambo men jag hittade inte filmen på sfs hemsida.
Kan det vara så att filmen redan slutat att visas på bio?
Nån som har nån koll på hur länge den skulle visas?
Postad 23 February 2008 - 00:43
Riktigt underbar action med grymma effekter. Är dock rädd att ni som tänkt se den på bio i Sverige kommer drabbas extremt hårt av censuren. Synd i detta fall eftersom "råheten" i alla effekter förstärker intrycket hur jävligt det är.
Visst någon scen här och där kan man inte låta bli att dra på smilbanden över fjollvarning, men totalt sett sitter jag och är totalt överraskad.
4/5!!!
Postad 23 February 2008 - 12:22
Riktigt underbar action med grymma effekter. Är dock rädd att ni som tänkt se den på bio i Sverige kommer drabbas extremt hårt av censuren. Synd i detta fall eftersom "råheten" i alla effekter förstärker intrycket hur jävligt det är.
Äsch, ser den på bio hellre än att ladda hem den. Och det kommer säkert en Unrated version från USA, så det löser sig nog.
Postad 23 February 2008 - 14:38
Du tror det? Jag har fått för mig att den svenska censuren har suttit och fikat sen mitten på 90.Riktigt underbar action med grymma effekter. Är dock rädd att ni som tänkt se den på bio i Sverige kommer drabbas extremt hårt av censuren.
Postad 23 February 2008 - 14:42
På tal om ingenting så var det ju lite märkligt att han inte hade bar överkropp en enda gång under hela filmen...(eller missade jag det)...?? Märkligt i den meningen att han ser ju biffigare ut nu än för XX-antal år sedan...
Postad 23 February 2008 - 16:21
Oj, vilken överraskning!
Visst någon scen här och där kan man inte låta bli att dra på smilbanden över fjollvarning, men totalt sett sitter jag och är totalt överraskad.
4/5!!!
Det sista svenska biografbyrån censurerade var nån film med Rocco...
Kan lugna er med att filmen blivit granskad och 0 klipp är gjorda.
Postad 23 February 2008 - 18:14
Oj, vilken överraskning!
4/5!!!
Det sista svenska biografbyrån censurerade var nån film med Rocco...![]()
Kan lugna er med att filmen blivit granskad och 0 klipp är gjorda.
Den version av "Pans Labyrinth" jag såg på bio i Sverige var klippt. Alla de brutala detaljer som fanns med på spanska DVD-versionen var bortklippta.
Postad 23 February 2008 - 18:16
TYPISKT......!!!
Postad 23 February 2008 - 19:06
Den version av "Pans Labyrinth" jag såg på bio i Sverige var klippt. Alla de brutala detaljer som fanns med på spanska DVD-versionen var bortklippta.
Det betyder inte att den är censurerad av filmcensuren...
DVD versionen är längre.
TYPISKT......!!!![]()
Lite lustigt när man läser VAD dom har klippt bort faktiskt...
Redigerat av thetias, 23 February 2008 - 19:05.
Postad 24 February 2008 - 00:09
Postad 24 February 2008 - 16:53
Postad 24 February 2008 - 20:52
Har kollat runt lite men inte lyckats hitta nåt datum när den kan tänkas dyka upp på BD...?? Nån annan som har bättre koll än mig...???
Finns inget datum än. Lär komma vilken dag som helst!
Såg filmen igår och tyckte den var hur cool som helst!
Som någon tidigare nämnde, riktigt brutal och mycket råare än de andra filmerna!
Tyckte dock den var lite för kort! Annars riktigt fet!
Ser även jag fram emot denna på BD
Postad 25 February 2008 - 09:57
....Tyckte dock den var lite för kort! ....
Ja den var ovanligt kort... endast 1tim och 17min.
M
Va? 1 timme och 30 min står det ju att läsa? Det var en lång eftertext.
Postad 25 February 2008 - 12:27
Va? 1 timme och 30 min står det ju att läsa? Det var en lång eftertext.
Alla offer måste ju få vara med i eftertexten!
Postad 25 February 2008 - 21:04
En helt OK film helt enkelt och gillar man 80-tals action är den ett måste för det ser verkligen ut som att den lika gärn akunde ha varit gjord 87.
Jo det var precis min reaktion också när jag såg den idag, jag växte upp med Stallone och Arnold filmerna på 80-talet så detta var en härlig film.
Old school rulez.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
15 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?