Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 26 January 2008 - 21:21

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hur vet ni att allt det där är sant ?

Postad 27 January 2008 - 10:35

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jag funderar också på att avboka efter att ha sett videorna på Youtube och ett antal forum (tex http://forum.xda-developers.com).. men, vad ska man köpa istället då?

Postad 27 January 2008 - 11:44

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Det finns även en hel del ägare som är väldigt nöjda med telefonen. Nöjda...

Postad 27 January 2008 - 12:12

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

• 713 inlägg
  • 0
Som jag har förstått det så laggar videouppspelning när man inte har skalat ner filmen till 240x320 pixlar.
Det hade förstås varit riktigt flott att bara kunna dra en videofilm/tv-avsnitt direkt från datorn till cruise utan att behöva skala om filmen/avsnittet.

Nåväl, det är bara att försöka automatisera konverteringen på ett så bra sätt som möjligt.
Själv använder jag programmet movavi när jag skalar om videofiler.

Vilket program använder ni när ni skalar om videofiler?

Redigerat av arcspin, 27 January 2008 - 12:13.

Postad 27 January 2008 - 14:20

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Som jag har förstått det så laggar videouppspelning när man inte har skalat ner filmen till 240x320 pixlar.
Det hade förstås varit riktigt flott att bara kunna dra en videofilm/tv-avsnitt direkt från datorn till cruise utan att behöva skala om filmen/avsnittet.

Nja, hade det bara varit det så hade jag inte brytt mig, men det är ju ALL bilduppdatering som går segt/hackar, verkar det som. Titta tex på youtube-videorna där man scrollar en textsida, samtidigt som man scrollar samma sida på en äldre modell - det är ju hästlängder som skiljer - HTC:n hackar och hänger sig, eller side-by-side GPS-demon där HTC:n hackar sig fram men den andra modellen rullar hur njukt och fint som helst!! (http://www.youtube.c...h?v=zIJWAu6IRe4)
Eller demon när programmet hackar varje gång man nuddar skärmen - det finns flera exempel som inte har med film att göra.

Sjä'lvklart märker inte alla av det - men det är svårt att avgöra om jag själv kommer att störas, när jag inte har en egen HTC..!

Redigerat av dgordon, 27 January 2008 - 16:59.

Postad 27 January 2008 - 18:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag använder 4U MP4 Video Converter..Tar inte många knapptryck att konvertera en film :-)

Postad 27 January 2008 - 22:36

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej,

jag hade också funderingar på att skaffa Touch Cruise, men ju mer jag har läst om problemet med drivrutinerna desto mer blir jag övertygad om att man skall se sig om efter någon annan telefon.

E-Ten Glofiish X800 verkar ha allt som Toch Cruise, fast bättre processor och VGA skärm med dubbel upplösning mot Touch Cruise. Visst den saknar Touch-Flo gränssnitt, men det finns liknande gränssnitt som man kan använda för att få samma känsla. T.ex. PointUI (http://www.pointui.com) som har ett gränssnitt som är anpassat för "touch" och som är helt gratis.

Någon som har argument varför man inte skall satsa på X800?
Ytterligare en fördel med X800 är att den faktiskt finns att köpa till skillnad ifrån Touch Cruise som är väldigt försenad (för att uttrycka sig milt)...

Mvh

/Mattias

Postad 27 January 2008 - 22:40

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jag har också funderat på x800, men i alla de mer ingående testerna jag läat har det klagats på prestana. (Bara ett tips.)

Dessutom har jag hört av vänner som haft eten (andra modeller) att kvaliteten är sisådär.

Jag har inte bestämt mig..

Postad 27 January 2008 - 22:58

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Tack för tipsen :blush:

Jag har själv noterat att en del tycker att X800 verkar lite seg, men jag tror inte att det är telefonens fel utan Windows Mobile. Dessutom är touch Cruise mer eller mindre också känd för att vara seg med grafiken, så där blir det oavgjort. :P

Någon som vet om det finns butiker i Göteborg som säljer X800 så man kan "känna" på den...?

Postad 28 January 2008 - 08:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det snackas en hel del om hur dålig kvalitet E-TEN har på olika forum..
Skulle aldrig köpa en så länge dom inte skärper sig..
Min TyTn II har en grym kvalite..Slajden är som ny.
Skulle lätt välja HTC.Det enda jag saknar som borde komma snart är höge upplösning,så länge ja inte tappar batteritid.

Postad 28 January 2008 - 09:13

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Det snackas en hel del om hur dålig kvalitet E-TEN har på olika forum..
Skulle aldrig köpa en så länge dom inte skärper sig..
Min TyTn II har en grym kvalite..Slajden är som ny.
Skulle lätt välja HTC.Det enda jag saknar som borde komma snart är höge upplösning,så länge ja inte tappar batteritid.

moparman, har du testat tomtom i bilen? Blir det så ryckigt/hackigt som på Youtoube-videon?

PS, man får ta det för vad det är - men här är ett inlägg från expansys forum:
"The lack of hardware rendering and buggy video drivers affects more than just the ability to " "use the device for none business means" ", it's responsible for everything. The choppy camera, the choppy scrolling through a busy excell sheet, the choppy scrolling through the menus, the choppy scrolling through an important manly grown-up's business website in PocketIE...

It's appaulling. The hardware chip embedded in the device is fantastic, but with the Kaiser you're currently powering circuitry for screen rendering that -isn't even being used by the drivers- It's wasting battery and time through software emulation on the main chip which will take many more cycles than something that's dedicated. The fact all these far more important people that use it for manly calculations and organising their lives is utterly beside the point. It's like campaigning against extra fuel economy for all cars because you mainly drive down hills."

Redigerat av dgordon, 28 January 2008 - 09:21.

Postad 28 January 2008 - 12:32

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Den stora frågan är ju om de kommer att släppa drivrutiner som stödjer hårdvaran!?
Vda tror ni? i mitt tycke vore det väldigt konstigt om de inte släpper en uppdatering till detta i framtiden, det är ju att kasta pengar i sjön att ha hårdvara som inte fungerar annars lixom.

Postad 28 January 2008 - 12:36

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
fan vad tråkigt med hack/lagg.. jag tror jag går över till att vänte på en snyggare N82a igen :blush:

Postad 28 January 2008 - 12:49

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
fråga folk som har TYTN II om dom är sega då eller dåliga då ? det är ju samma fel som det påstårs vara på Cruisen . dom jag frågat är jätte nöjda iallafall :P så det är klart man ska ha en cruise :blush:

Postad 28 January 2008 - 12:57

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

fråga folk som har TYTN II om dom är sega då eller dåliga då ? det är ju samma fel som det påstårs vara på Cruisen . dom jag frågat är jätte nöjda iallafall :P så det är klart man ska ha en cruise :blush:

Jag tror man är helnöjd (även med TC) till dess att man själv !märker att det hackar i menyerna/scrollningen.. sen blir man bara less på den, när man väl märkt av problemen..!
Frågan är hurpass ofta de uppstår.. jag har TYTNII i närheten , så jag kan tyvärr inte testa nu.

Postad 28 January 2008 - 13:24

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Till alla som är besvikna på att HTC touch Cruise inte lever upp till förväntningarna och nu funderar på E-ten X800.

Ta en titt på denna först

https://www.prisjakt...kt.php?p=257653

verkar grymt bra på papper iaf, 520MHz CPU, VGA skärm, XGA ut dvs 1024x768, Wifi mm enda som saknas verkar vara GPS men man kan alltid köra via en bluetooth GPS puck.

Skriv gärna vad ni tror och tycker om mitt förslag är det något att ha.

Postad 28 January 2008 - 14:29

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Till alla som är besvikna på att HTC touch Cruise inte lever upp till förväntningarna och nu funderar på E-ten X800.

Ta en titt på denna först

https://www.prisjakt...kt.php?p=257653

verkar grymt bra på papper iaf, 520MHz CPU, VGA skärm, XGA ut dvs 1024x768, Wifi mm enda som saknas verkar vara GPS men man kan alltid köra via en bluetooth GPS puck.

Skriv gärna vad ni tror och tycker om mitt förslag är det något att ha.

Nja, den verkar lite väl featuresnål.. men en snabb sökning ger ett par andra trevliga modeller: "Asus P550" och "MWg Atom V".. mmm, måste läsa mer om dem..

Postad 28 January 2008 - 17:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tjaa...Nu har jag kanske kört 4-5 mil med GPS i TyTn II och jag tycker att det fungerade väldigt bra..
Kommer inte ihåg att det laggade så farligt förutom att det såg lite mysko ut i en rondell..Kan ju ha varit för att det såg ut som en vanlig korsning på GPS.

Men bäst är ju om ni går in på http://www.leksaksfo...hpbb2/index.php och slänger upp en fråga om vad TyTnn II ägarna tycker om tex GPS.

I övrigt så har jag inte scrollat i dokument och dylikt.

Vad jag har läst om Mobiler med högre upplösning är att det fungerar långt ifrån bra överallt..Funkar bra att surfa men många program åsånt funkar mindre bra+att dom verkar dra ström så in i h*vete...
Finns en tråd på XDA om O2 XDA Flame 84 sidor lång :blush:

Postad 28 January 2008 - 17:22

Mahti
  • Mahti
  • Beroende

• 1363 inlägg
  • 0
skriv gärna här när ni hittat något substitut för Touch Cruise

Postad 28 January 2008 - 17:46

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kaiser Video Driver Bounty - ~$5199.51 Raised As Of Jan26

Det verkar som att dom är nåra på XDA som börjar jobba på att fixa drivare själva..
Bara vänta och se...Är inga dåliga killar/tjejer som jobbar på det..
Skulle tro att dom är klar före HTC :rolleyes:

Postad 28 January 2008 - 19:15

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Det verkar som att dom är nåra på XDA som börjar jobba på att fixa drivare själva..

Hehe, undrar om dom grejar det.. det vore ju ganska dålig pr för htc..

Postad 28 January 2008 - 19:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Finns en bra sida där de mesta som är värt att veta är samlat

http://htcclassaction.org

Edit
Trots allt tror jag inte att jag skulle ha valt nån annan mobil..Är på det stora hela grymt nöjd.
Har då inte använt nån bättre mobil..Kört SE många år och även N95

Redigerat av moparman, 28 January 2008 - 19:49.

Postad 29 January 2008 - 02:47

n1njan
  • n1njan
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Före HTC? När ska folk inse att HTC INTE kommer att släppa några drivrutiner? De har till och med sagt detta i officiella pressmedelanden. HTC kommer däremot att fixa detta i nästa generations telefoner, inte i redan befintliga.
Detta har med största sannolikhet att göra med rättigheter, utvecklings- och licensavgifter. Så det som någon frågade "är det inte billigare att använda redan befintlig hårdvara istället för att göra på det här viset" så är svaret nej. HTC har troligen gjort en deal med ati att inte använda deras chipset gentemot att de slipper betala licensavgifter. På detta sätt, som jag sa tidigare, slipper htc även att betala för att en massa människor ska sitta och utveckla drivrutiner som funkar tillfredställande, för det är inte heller gratis.
Ponera nu att htc skulle släppa drivisar, vad skulle hända då? Jo, om en licens då kostar 5 kr och de har sålt några miljoner telefoner så ja... mattematiken är enkel. De skulle förlora en väldig massa intäkter helt i onödan (som dom ser det...)
Vårat största hopp är att stämningsansökan läggs in och att de hamnar inför domstol, för det om något skulle kunna förändra saker och ting då de uttryckligen inte bryr sig om sina användare eller den dåliga publicitet det i sin tur ger dem.

End of story?

Redigerat av n1njan, 29 January 2008 - 17:53.

Postad 29 January 2008 - 09:52

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Joo..Men då finns det ju risk att nån annan hinner före HTC :(

Förmodligen så händer ingenting.

Postad 29 January 2008 - 17:21

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Sådär, då var den avbokad, känns skönt.
Skulle htc mot förmpoan ångra sig och fixa problemen så kan man ju alltid köpa en sen.

Postad 29 January 2008 - 20:23

Andreas125
  • Andreas125
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
tänk va många som borde vara missnöjda med HTC TYTN II ? men jag har inte hört nån som är det . och det är ju samma fel på den som på crusie lika med dual inte hört nån dom är missnöjd :)

Postad 29 January 2008 - 20:24

tuppjuck
  • tuppjuck
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Svårt att förstå hur men kan klaga på några drivisar.
Hade lättare förstått klagomål på leveranstiden.

Postad 29 January 2008 - 21:32

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag skall ha den det är helt säkert. jag har även beställt en snygg väska från Hong Kong som blir hemskickat snarast. TC är överlägsen i vilket fall som helst. Det är bara att vänta.
Titta man in på http://forum.xda-dev...splay.php?f=398 där verkar 95% av dom som har inhandlat den vara nöjda eller mycket nöjda.
Det finns alltid ett minoritet som vill alltid måste synas med sina utmärkelser och dom som är nöjda hörs tyvärr inte. Min åsikt som säkert inte är poppis.

Postad 29 January 2008 - 23:52

Unregistered5db556bb
  • Unregistered5db556bb
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag skall ha den det är helt säkert. jag har även beställt en snygg väska från Hong Kong som blir hemskickat snarast. TC är överlägsen i vilket fall som helst. Det är bara att vänta.
Titta man in på http://forum.xda-dev...splay.php?f=398 där verkar 95% av dom som har inhandlat den vara nöjda eller mycket nöjda.
Det finns alltid ett minoritet som vill alltid måste synas med sina utmärkelser och dom som är nöjda hörs tyvärr inte. Min åsikt som säkert inte är poppis.

Samma sak för mig, jag la min beställning fast jag visste om att det finns problem med drivrutinerna, halkade in på htcclassaction.org samma dag som den stardade och bevakar den dagligen efter nyheter, tidigare idag upptäckte jag denna trevliga nyhet:

"Due to all the attention this page has been getting, CoreCodec did an early release of the new version of their CorePlayer Mobile product. They have graciously provided us with some licenses to test it out, and it significantly improves video playback. We were able to play a normal 700mb one hour TV show episode with little issue and a 350mb one hour TV show played absolutely perfect. Our tests show roughly between 25% and 100% improved performance, depending on the video. The interesting thing about this is, that they use QTV, a Qualcomm technology, to improve the video playback! Begs the question why these devices do not use QTV in this way out of the box..."

Så det är ju kul för den som är intresserad av filmuppspelning iallafall.

Jag tror jag absolut kommer bli nöjd, även om det är ruskigt ohärligt av htc att gå ut med påståeden i reklam och sedan inte leva upp till dem. Men jag tror det kommer hända något positivt på vägen, när det gäller drivrutinerna. Den som lever får se :)

Postad 30 January 2008 - 07:10

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Finns den hos TBH nu!!!!! weeeeiiiiiiiiiiiiiiii.... i lager står det.... kommer den verkligen nu.... at laaaaaaaast....

Postad 30 January 2008 - 08:18

dsd
  • dsd
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Det ser lite skumt ut med tanke på att Tbh verkar vara det enda företaget som har den i lager...
Dessutom står det på deras hemsida att det är 1-3 dagars leveranstid och att release datum för telefonen är 31/1.

Av någon anledning så är jag skeptisk... :)

Mvh

/Mattias

Postad 30 January 2008 - 08:46

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Letat ny telefon och råkade av en slump hamna i denna tråd och upptäckte en telefon
som verkar ha allt det jag söker! Aldrig haft en PDA så ska bli spännande att se vad man tycker sen!

Detta leder mig dock till ett par frågor då jag är helt rookie på PDA telefoner:

Hittar ingen info om Svenska menyer, finns det? Svenskt tangentbord?, lägger man till
extra program som stödjer detta?

Must have program? Hur är TomTom programmet för GPS navigering? Finns det bättre som bör
prövas? Hur funkar opera att surfa på? Som sagt, berätta gärna vilka program som gör upplevelsen bättre!

Musikuppspelning, de tidigare kör väl också med windows mediaspelaren antar jag?! Aldrig riktigt
fastnat för musikspelning hemma på datorn via mediaspelaren så undrar om folk rekommenderar
andra program för detta?

Mvh
Micke

Postad 30 January 2008 - 09:20

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Toppen, hoppas verkligen den levereras snart!!

Även om många TYTNII.användare också klagar på prestandan, vill jag absolut inte försöka få någon annan att avboka för det verkar ju kunna vara en grymt bra lur!

Men, jag hoppas verkligen att ni som för de första lurarna direkt sätter igång och verkligen hårdtestar dem - och såklart rapporterar här i forumet!

Postad 30 January 2008 - 10:02

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Yesss... Äntligen.
Ringde till TBH precis och den finns i butiken. Jag kan hämta ut den på deras utlämmnings ställe i Trollhättan efter kl 13.00.
Hämtar även ut ett MicroSD 8Gb och ett 2Gb minneskort.
Hör av mig senare när den är hemma.
Fasen va roligt det ska bli. :)

Postad 30 January 2008 - 10:04

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Yesss... Äntligen.
Ringde till TBH precis och den finns i butiken. Jag kan hämta ut den på deras utlämmnings ställe i Trollhättan efter kl 13.00.
Hämtar även ut ett MicroSD 8Gb och ett 2Gb minneskort.
Hör av mig senare när den är hemma.
Fasen va roligt det ska bli. :)

Gött!

Ska bli spännande att höra hur den är. Varför ett extra 2 GB minneskort?

Postad 30 January 2008 - 10:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Tror absolut inte att ni kommer att bli missnöjda.
Vist är den inte en raket i alla lägen.
Men den funkar inte sämre än Tjejens N95 när det gäller video.
Inte nå större problem att konvertera...
Inga problem att surfa med opera heller..

Men vist tycker jag att dom kunde ha fixat drivare så man fården prestanda den verkligen ska ha.
Kan tänka mig att man är lite missnöjd om man haft en tidigare HTC och man märker att det inte är nån större skillnad i prestanda..Så jag tycker inte att ni ska vara så avskräckta.
Min T2 är trots allt den bästa jag testat...Nu har ja dock inte testat Mobiler med högre upplösning å snabbare CPU..

Postad 30 January 2008 - 10:39

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Tror absolut inte att ni kommer att bli missnöjda.
Vist är den inte en raket i alla lägen.
Men den funkar inte sämre än Tjejens N95 när det gäller video.
Inte nå större problem att konvertera...
Inga problem att surfa med opera heller..

Men vist tycker jag att dom kunde ha fixat drivare så man fården prestanda den verkligen ska ha.
Kan tänka mig att man är lite missnöjd om man haft en tidigare HTC och man märker att det inte är nån större skillnad i prestanda..Så jag tycker inte att ni ska vara så avskräckta.
Min T2 är trots allt den bästa jag testat...Nu har ja dock inte testat Mobiler med högre upplösning å snabbare CPU..

Jag stör mig inte (så mycket) på hackig video, men det jag blev sur på var den ryckiga scrollningen som jämfört med en äldre lur ser rent patetiskt ut och även gps-uppdateringen ser ju hackig ut.
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...h?v=zIJWAu6IRe4
Hoppas att ni återkommer med era intryck kring främst scrollning och skärmuppdatering!

Postad 30 January 2008 - 12:30

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Även dustin har ändrat status till "I lager" nu! Coolt på riktigt! nu börjar det hända saker som inte hänt förut.
. Det blir att kolla postfacket varje dag nu framöver, hehe=) *nörddräggel*

Redigerat av euf0ria, 31 January 2008 - 13:34.

Postad 30 January 2008 - 12:55

tyvek
  • tyvek
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Enligt mobillagret så ska jag få min touch cruise före helgen.

Postad 30 January 2008 - 14:52

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Grym telefon men mycket ovant med en windows telefon.
Min förra telefon var en SE K750I så det är ju lite skillnad

Bifogad fil  P1040091.JPG   121.17K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  P1040097.JPG   124.82K   0 Antal nerladdningar

Postad 30 January 2008 - 15:16

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Får mig osökt att tänka på en låt med Nanne Grönvall. "Avundsjuk, jag blir så avundsjuk..."

Se nu till att ladda batteriet, och testa lite grafikprestanda.

Postad 30 January 2008 - 15:23

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Jag ser fram emot en första recension! :)

Postad 30 January 2008 - 16:18

Unregistered0b311796
  • Unregistered0b311796
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Allvarligt....är den sådär liten eller är du basketspelare?

Storleksjämförelse med K750 bitte!

Äsch...jag beställer en på en gång...kan inte hålla mig, och ja jag har sett att dom har långsam grafik :)

Men dom snuttar jag har sett med unboxing så ser jag inget som stör mig iaf

Postad 30 January 2008 - 16:26

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0

Allvarligt....är den sådär liten eller är du basketspelare?

Storleksjämförelse med K750 bitte!

Äsch...jag beställer en på en gång...kan inte hålla mig, och ja jag har sett att dom har långsam grafik :)

Men dom snuttar jag har sett med unboxing så ser jag inget som stör mig iaf

Hahaha, nej jag tror att det är bilden som är förminskad :D
Den är 11cm på höjden och jämfört med en Motorola Razr så blir den då 1 cm högre...och faktiskt tunnare! Undra hur mycket jag själv ska hoppas på en leverans innan helgen. Fast å andra sidan är ju en väntan till måndag inte nånting jämfört med vad vi har väntat hittills.

Postad 30 January 2008 - 16:43

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ser riktigt fin ut.
Hur känns den ?
Det ser ut att va bra kvalitet på den :)

Vill ni ha tips om program å sånt så titta in på http://www.leksaksfo...hpbb2/index.php
En sida för TyTn II men ni kan ju alltid kolla in tips åsånt..Är ju samma operativsystem så

Postad 30 January 2008 - 20:47

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Den är helt klart värt att vänta på. Det är så mycke finesser så jag blir helt snurrig. Det lär ta ett bra tag innan den blir tråkig.
Kvaliten är det absolut inget att klaga på. Skärmen känns bra men det tar ett tag att vänja sig vid pekskärm och Windows miljö.
Grymt att surfa med trådlöst nätverk.
Har inte hunit testa GPS än men det kommer imorgon.
Jämfört med min gamla K750I är det inte mycke som skiljer och jämför man med SE W960 är den här helt överlägsen.
Det är absolut inte några som helt problem med att använda ett 8Gb kort, det går hyfsat fort med kabel men det är klart mycke snabbare med kortläsare, men kortet är lätt att plocka ur telefonen så det går fort.
Lite kass kvalite på bilderna här på kvällen.

Bifogad fil  P1040102.JPG   124.87K   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  P1040105.JPG   139.59K   0 Antal nerladdningar

Postad 31 January 2008 - 08:42

tyvek
  • tyvek
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Äntligen min ligger på posten och väntar skall hämta den så fort de öppnar hehe!!!

Postad 31 January 2008 - 09:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det finns ett program som gör att datorn ser minneskortet som flyttbar disk när du kopplar in Mobilen med sladd...Går massor fortare tydligen..Inte testat själv..
Men vore skönt att slippa in å ut med kortet hela tiden

Postad 31 January 2008 - 09:59

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Birken - har du testat kemeran? Hur lång tid ungefär tar det från det att du trycker ner avtryckaren till dess att bilden tas?

Postad 31 January 2008 - 09:59

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Kan tillägga att det finns bara en färg på den och det är svart enligt mina ögon. Ryktet om att den är silver stämmer inte, det är belysningen som gör att den blir silvrig/krom när den syns lite sned ifrån. Svart är den och jävligt mycket snyggare och mindre än på alla bilder. Man måste ha den i handen för att bedömma den.
Riktigt nöjd är jag, den är helt suverän.
Har även testat GPSen med Google Maps och det fungerar mycke bra så länge man har lillgång till trådlöst nätverk. Jag kommer inte använda det med 3G då det blir en hög nedladdnings kostnad på kartor.
Kamran känns seg det kan jag bekräfta specielt vid dålig belysning. Jag har en bra digital kamra så denna funktionen kommer jag inte använda mycket.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.