Burnout: Paradise (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(18)
|
139:- |
Postad 17 February 2008 - 19:30
Postad 18 February 2008 - 16:32
Satte mig dock en kväll för att lira lite en sista gång...klockan var typ nio på kvällen...kom i säng 01.30... Tycker det är riktigt sköj nu faktiskt och onlineläget gör inte saker och ting sämre
Redigerat av Cragganmorax, 18 February 2008 - 16:33.
Postad 18 February 2008 - 16:41
Postad 18 February 2008 - 23:30
Postad 19 February 2008 - 22:05
Lite irriterade över att manualen är så tunn. Hade gärna sett mer om hur prickarna färgkodas på kartan (fattade först nu vad stjärnan betyde) och tips på hur man kör stunt (jag får aldrig till det)
Lyssna på "radion", DJ Atomica ger massor med tips om en massa saker i spelet!
Själv kände jag att det mesta var ganska självförklarande..
Dock fortf inte riktigt fått 100% kläm på det där med "Power Parking"
/Jocce
Postad 20 February 2008 - 17:03
Du ska fickparkera med handbromsen mellan två parkerade bilar.
Postad 20 February 2008 - 17:37
Postad 20 February 2008 - 17:52
"Power Parking"
Jodå, så långt har jag förstått, men tycker att ibland får man till en perfekt men den registrerar det inte ens som parkering, ibland får man till en skitdålig, som den registrerar som typ 75%...
Några tips?
/Jocce
Postad 20 February 2008 - 19:36
Jag har aldrig fått mer än 0% så tips mottages tacksamt"Power Parking"
Jodå, så långt har jag förstått, men tycker att ibland får man till en perfekt men den registrerar det inte ens som parkering, ibland får man till en skitdålig, som den registrerar som typ 75%...
Några tips?
/Jocce
Jag är även riktigt dålig på stunt run, har inte en som helst susning om hur man gör en flatspin eller 360. Min max är 108 grader vilket jag antar är värdelöst.
Någon som kan förklara hur man trixar lite och gör en sån där sladd som man får se i introt till varje stunt run loop?
Postad 20 February 2008 - 20:25
Postad 20 February 2008 - 21:43
För o göra flatspin så se till att ha hög fart och gärna ett hopp med långt ner till marken (upp i bergen med andra ord, men finns även inne i stan)
Ladda på så mkt fart som det går, och precis när bilen skall lämna hoppet, sväng till lite och tryck in handbromsen, därav snurrar bilen i farten, dvs du får en flatspin.
Rätt bil underlättar så klart i alla olika grejer
Ang Donutsarna som görs i introt till Stunt Run, Håll in broms o gas samtidigt o sväng i stort sett, dock ger det inga poäng eller så
liraren 54: Innan du startar Stunt run, se till att ha lite koll på vart det finns tänkbara hopp osv, och använd BOOST mellan alla tricks för att få ihop dem till en större combo!
/Jocce
Postad 20 February 2008 - 22:19
Postad 20 February 2008 - 23:06
Jag har inte fått kläm på vad en barrer roll är. Är det att man kör på ett hopp på sidan och får bilen att rolla och landa på hjulen igen? Hur jag än bär mig åt har jag aldrig klarat mer än ett halvt varv. Hur tusan får ni till 2x?Om man klarar av att sätta fina barrel rolls och det finns såna ramper tillgängliga i närheten är det ett annat grymt sätt att få riktig hög score, kan med fördel kombineras med air time, billboards eller super jumps för att öka på combon. Jag gjorde en 2x barrel roll från ett berg igår och drog in 200k poäng på ett hopp
Jag har 93 race kvar till ELITE nu. Lovar att jag kommer sitta med 20 stunt runs kvar på slutet och bli galen för allt annat är ganska enkelt (att knuffa av bilar är ju en barnlek och racen vinner man utan problem om man inte krockar - går ofta att ta det lugnt och säkert utan boost och vinna ändå - marked man fixar man i en maffig bil och burning route går hyggligt så fort man lärt sig bäst vägen och inte boostar sönde sig så man kraschar), men det kanske bli svårare på slutet....
Postad 21 February 2008 - 15:01
Jag har inte fått kläm på vad en barrer roll är. Är det att man kör på ett hopp på sidan och får bilen att rolla och landa på hjulen igen? Hur jag än bär mig åt har jag aldrig klarat mer än ett halvt varv. Hur tusan får ni till 2x?
Precis, man kör förslagsvis på en sån där tvådelad ramp och "rollar" ett varv med bilen, man kan även använda styrspaken för att balansera ut innan man landar.
För det första krävs det lite träning för att veta exakt var på rampen man ska köra, och för det andra får man se till att ha rätt bil (en stunt-typ självklart). Kör själv oftast med Carson GT Concept. Och 2x var som sagt från ett berg nånstans, aningen klurigare att sätta det på en vanlig ramp
Postad 22 February 2008 - 10:02
Postad 22 February 2008 - 16:40
Postad 23 February 2008 - 08:19
Postad 23 February 2008 - 13:55
Hur vore det ifall vi forumiter bestämde en kväll och spelade lite Ranked races för att träna? Jag själv har dock inget headset med mic så jag kan inte snacka.
Det är så tröttsamt att joina ett race där man får slököra i 10 minuter innan de startar racet..
Postad 23 February 2008 - 14:18
Vilken plats ligger ni på i World Ranking själv ligger jag på 8900:e plats. (sinnes :-) )
Hur vore det ifall vi forumiter bestämde en kväll och spelade lite Ranked races för att träna? Jag själv har dock inget headset med mic så jag kan inte snacka.
Det är så tröttsamt att joina ett race där man får slököra i 10 minuter innan de startar racet..
Jag är på!
Styr upp nått
Skaffa ett billigt blåtands headset, klart värt det
/Jocce
Postad 23 February 2008 - 14:37
Vilken plats ligger ni på i World Ranking själv ligger jag på 8900:e plats. (sinnes :-) )
Jag är på!
Styr upp nått
/Jocce
Hur är det, är det max 7 spelare/game?
Jag själv spelar många gånger mellan 19.00-21.00 under veckorna, ikväll blir det inget spelande dock...
Förörvrigt är mitt alias "alphacentari" i ps3 världen
Fler anmälningar så blir det nog bra
Postad 23 February 2008 - 14:45
Jag är på!
Styr upp nått
/Jocce
Hur är det, är det max 7 spelare/game?
Jag själv spelar många gånger mellan 19.00-21.00 under veckorna, ikväll blir det inget spelande dock...
Förörvrigt är mitt alias "alphacentari" i ps3 världen
Fler anmälningar så blir det nog bra
Skall försöka komma ihåg o adda dig nästa gång, om ja kommer ihåg
Jocce81 heter jag
/Jocce
Postad 23 February 2008 - 14:58
Vore kul om vi gick ihop några stycken och försökte klara lite av onlineuppdragen också. Det där när alla åtta spelarna ska åka till en fotbollstadion har jag försökt flera gånger men det blir alltid kaos där för att alla ska bråka och alltid är det nåt pucko som inte fattar var man ska.
Jag ser till att lägga till alphacentari och Jocce81 i kompislistan så kanske vi hittar varann en afton och kan köra lite målmedvetet :-) Man kan väl hoppa in i samma spel som de i kompislistan har jag för mig, bara man startar burnout först.
Mitt login är PippiHelmer, fler burnoutsugna får gärna lägga till.
Edit: det gjorde jag visst inte alls det, för "alphacentari" fanns inte. Är det felstavat?
Redigerat av gusax, 23 February 2008 - 15:05.
Postad 23 February 2008 - 15:19
Jag är också sugen men har heller inget headset. Får ta och skaffa ett.
Vore kul om vi gick ihop några stycken och försökte klara lite av onlineuppdragen också. Det där när alla åtta spelarna ska åka till en fotbollstadion har jag försökt flera gånger men det blir alltid kaos där för att alla ska bråka och alltid är det nåt pucko som inte fattar var man ska.
Jag ser till att lägga till alphacentari och Jocce81 i kompislistan så kanske vi hittar varann en afton och kan köra lite målmedvetet :-) Man kan väl hoppa in i samma spel som de i kompislistan har jag för mig, bara man startar burnout först.
Mitt login är PippiHelmer, fler burnoutsugna får gärna lägga till.
Edit: det gjorde jag visst inte alls det, för "alphacentari" fanns inte. Är det felstavat?
Hmm... skriv endast alphacentari utan appostrofer (annars vetti sjutton). Jag lägger till er när ps3:an slås på nästa gång...
Postad 23 February 2008 - 18:47
Postad 23 February 2008 - 22:37
MEN är det nån som kör med ratt? Funkar det bra ihop med spelet?
Postad 24 February 2008 - 10:35
Oj vad många ni är som är ute och åker i Paradise City!
MEN är det nån som kör med ratt? Funkar det bra ihop med spelet?
Min GISSNING är att det är lättare med kontrollerna, då det inte direkt handlar om att köra med finlir, utan en hel del "rycka" i spaken mellan bottenlägerna = blir mycket längre med ratt.
Dock är detta inget jag provat, utan bara Teori!
/Jocce
Postad 24 February 2008 - 10:39
Redigerat av Unregistered02428d26, 24 February 2008 - 10:40.
Postad 24 February 2008 - 11:53
Du kan väl ändå inte köpa det öppna det testa det sedan lämna tillbaka det??? varför i''''''' ladda du inte ner demot å testa först???
Både EB games och Game har öppet köp i minst en vecka (Game har 10 dagar iaf)
J*vligt smidigt faktiskt
För övrigt så fullkomligt Älskar jag det här spelet nu när jag har kört det med g25´an, demot testade jag bara med handkontrollen och med ratt så är det F*n så mycket roligare, man kan få riktigt sköna ställ vilket jag inte lyckades med hk, och force feedbacken lägger verkligen en extra känsla på både bilkörningen o ch krockandet.
Enda nackdelen är som många andra sagt att det kan varaq lite tight att hitta i racen, men som sagt med ratt så gör det inget om man får köra ett race några ggr.
9/10
Postad 24 February 2008 - 12:14
Postad 24 February 2008 - 14:05
Noob fråga har faKtiskt klarat 55% men hur eller vad är en burnout lol ?. Har provar att köra fullt och bromsat och gasat o svängt men får aldrig nogon burnout
Du måste köra en "Speed"-bil, och använda hela boostmätaren i ett svep, så får du burnout.
Postad 24 February 2008 - 20:12
Jag har nu addat följande:
Djungelmeister
PippiHelmer
Jocce81
daswede
Tomanista
e3henri
vemfantrordu
Imorgon måndag så startar jag ett game 19.15 så får vi se vem som hakar på
Postad 24 February 2008 - 20:28
EDIT: Såg att du addat mig nu. Alltid kul med lite hembio-kompisar!
Redigerat av Unregistered9a177c31, 24 February 2008 - 20:29.
Postad 24 February 2008 - 23:57
Postad 25 February 2008 - 18:37
Redigerat av Unregistered4bf7fcf5, 25 February 2008 - 18:38.
Postad 26 February 2008 - 18:06
Jobbar också kväll den här veckan men men. Körde med Jocce81 och en annan snubbe tidigare idag och en BT-headset är nog ett måste för kommunikationen. Sen får jag träna på flatspins för jag sög något ofantligt
Tjena
Jo, du körde mot mig och "OnlyJ", min polare.
Hur mycket av det vi sa i headseten hörde du?
Upplevt när jag provat förut att ibland hörs det bra ibland inget alls.
Därför försökte jag skrika lite instruktioner till dig ibland
Vi klarade juh alla uppdragen vi gav oss på iallafall
Nån som är sugen på att lira ikväll (Tisdag)?
Jag kommer nog vara inne, bara adda mig o invita, eller acceptera
/Jocce
Redigerat av Jocce81, 26 February 2008 - 18:07.
Postad 26 February 2008 - 18:37
Tja,Tjena
Jo, du körde mot mig och "OnlyJ", min polare.
Hur mycket av det vi sa i headseten hörde du?
Upplevt när jag provat förut att ibland hörs det bra ibland inget alls.
Därför försökte jag skrika lite instruktioner till dig ibland
Vi klarade juh alla uppdragen vi gav oss på iallafall
Nån som är sugen på att lira ikväll (Tisdag)?
Jag kommer nog vara inne, bara adda mig o invita, eller acceptera
/Jocce
Jag kommer lira ikväll om ca 10minuter och om jag inte har fel så väntar jag på din acceptans för addning av friends listan.
Förövrigt:
Lirade igår några runder med Pippihelmer och fick stryk hehe...
Postad 26 February 2008 - 18:48
Får bli en annan dag...
/Jocce
Postad 27 February 2008 - 19:39
Aha det är du som har addat mig (har bara en som addat)Tja gott folk!
Jag har nu addat följande:
Djungelmeister
PippiHelmer
Jocce81
daswede
Tomanista
e3henri
vemfantrordu
Imorgon måndag så startar jag ett game 19.15 så får vi se vem som hakar på
Jag ahr försökt spela några kvällar nu, men du har antingen loggat ur eller inte accepterat spel.
Eller är det jag som missförstår?
Jag går in i kompislista och väljer invite
Postad 28 February 2008 - 19:50
Aha det är du som har addat mig (har bara en som addat) smile.gif
Jag ahr försökt spela några kvällar nu, men du har antingen loggat ur eller inte accepterat spel.
Eller är det jag som missförstår?
Jag går in i kompislista och väljer invite
Japp...igår blev det lite lirande. Du gör helt klart rätt. Förövrigt har det varit tunt med spelare :-|
Det hade varit kanon ifall det var fler som spelare, fast det är helt döfött att inte kunna kommunicera ....
Redigerat av Unregistered4bf7fcf5, 28 February 2008 - 19:51.
Postad 01 March 2008 - 07:14
Hur gör man på ett korrekt vis? Hopp-Ebrake-styr vänster alt. höger??
Postad 01 March 2008 - 12:52
Körde lite rankad race igår kväll, och jag måste säga att många spelare är grymt bra ute på vägarna. Jag hamnar oftast bara på en 3:e eller 4:e plats i racen. Det är väl bara att träna mera.
Redigerat av Unregistered9a177c31, 01 March 2008 - 12:52.
Postad 01 March 2008 - 13:49
Hur svårt ska det vara att göra en flatspin?.... framförallt över trapp-plattformen
Hur gör man på ett korrekt vis? Hopp-Ebrake-styr vänster alt. höger??
Var det du som var med igår och försökte göra det i trappan men inte klarade det?
Trappan där är lite extra knepig, men för att göra flatspin enklast så ha så hög fart du klarar utan att tappa kontrollen, och försök komma "rakt" emot hoppet (svårt i trappan), och styr lite höger eller vänster precis innan du skall hoppa, tryck in handbromsen och fortsätt hålla in styrknappen...
Dvs, påbörja styrningen och handbromsen INNAN hoppet, du måste juh snurra runt på din egen fart så att säga
/Jocce
ps. Ett STORT tips är att skaffa ett Bluetooth headset, eller använd ett som du redan har till telefon eller liknande, gör Multiplayer 10 gånger roligare o enklare
Postad 01 March 2008 - 16:06
ps. Ett STORT tips är att skaffa ett Bluetooth headset, eller använd ett som du redan har till telefon eller liknande, gör Multiplayer 10 gånger roligare o enklare
ds.
Håller med! Köpte:
Funkar mycket bra till Burnout Paradise (det enda jag har testat dem till än). Blir som sagt mycket roligare om man kan prata med dem man spelar med, helst om man gör uppdragen.
Adda psn: Natheron om någon vill spela lite
Postad 02 March 2008 - 15:36
kan vi inte "berätta för varandra" hur långt vi alla har kommit i alla delmoment i sp-läge samt online-läge?
t.ex. bästa burnout, flatspin eller barrel-roll? Jag kommer att styrka mina isf med kamerabevis
"jag har si och så mycket" haha... Jag skulle tycka d vore kul
Btw, är det någon som klarat t.ex. alla smashes/jumps/billboards?
Mvh, Philip
Postad 02 March 2008 - 18:22
Så det var signaturen mikado som var med och aldrig lyckades rycka kryckan ordentligt vid trappan härom dagen...
Postad 02 March 2008 - 22:11
Har det där headsetet, lysande till telefon/musiklyssning... Har bara prövat det en gång till Burnout men jag tyckte att jag sände hela tiden så jag gör väl något fel? Någon inställning som ska ändras antagligen, jag körde med ljudet från hemmabiosystemet...ps. Ett STORT tips är att skaffa ett Bluetooth headset, eller använd ett som du redan har till telefon eller liknande, gör Multiplayer 10 gånger roligare o enklare
ds.
Håller med! Köpte:
Funkar mycket bra till Burnout Paradise (det enda jag har testat dem till än). Blir som sagt mycket roligare om man kan prata med dem man spelar med, helst om man gör uppdragen.
Adda psn: Natheron om någon vill spela lite
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
3 bilder
5 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?