Bara att adda, behövs inget meddelande. Jag addar andra så fort jag kommer åt.
Postad 25 September 2008 - 18:32
Bara att adda, behövs inget meddelande. Jag addar andra så fort jag kommer åt.
Postad 25 September 2008 - 18:35
I övrigt; f-n vad grymt detta spel är! Grafiken, musiken, designen, grafiken, kontrollen, grafiken. Zone-läget, och grafiken!
Däremot är HUD:en helt kass, hoppas inte det sista man gör i spelet är att låsa upp Wipeout 2097-retro HUD:en, vill ha den nu.
EDIT: Lägger till en röstningsfunktion till tråden.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 September 2008 - 18:37.
Postad 25 September 2008 - 18:51
När det gäller hängningen av spelet så är det PSN-konto relaterat. Om du är inloggad på ett EU-kontro så hänger sig spelet, fungerar om man är inloggat på ett US-konto eller bara att inte är inloggad alls.
Funkade fint för mig att vara inloggad på mitt EU-konto iallafall.
Postad 25 September 2008 - 18:56
Jag är inloggad på mitt EU-konto, samma som jag tankade från, och det funkar för mig. Du kanske tankade det från US shoppen?När det gäller hängningen av spelet så är det PSN-konto relaterat. Om du är inloggad på ett EU-kontro så hänger sig spelet, fungerar om man är inloggat på ett US-konto eller bara att inte är inloggad alls.
I övrigt; f-n vad grymt detta spel är! Grafiken, musiken, designen, grafiken, kontrollen, grafiken. Zone-läget, och grafiken!![]()
Däremot är HUD:en helt kass, hoppas inte det sista man gör i spelet är att låsa upp Wipeout 2097-retro HUD:en, vill ha den nu.
Jag håller med om spelet är sjukt coolt, dock verkar jag suga väldigt, för jag klarar inte ens av första tävlingen i kampanj-läget
Kör ni med sixaxis-funktionen nånting? Har ni ändrat nån sensitivity-grej eller nåt? Vilken vinkel kör ni, 1st/3rd person?
Som sagt, att jag inte klarar första banan på Lätt svårhetsgrad är ju rätt löjligt... det känns som att jag krockar in i väggarna på tok för mkt å saktas ned.
(Föresten, fan vad cool att dom lagt in fotoläge också, där man kan ställa in så mycket grejer!)
Redigerat av Unregistered5f833d6c, 25 September 2008 - 18:58.
Postad 25 September 2008 - 19:15
Jag provade att köra med motion på både pitch och steering samt ställde upp känsligheten till 90% - funkade riktigt bra och körde ett par speedlap med det. Men har nu stängt av det och kör med d-paden istället, funkar bättre för mig på den och just nu orkar jag inte lägga ner den tid det krävs för att bli riktigt vass med motion.
Provade den där trofén där man ska slå en utvecklares tid på anulpha pass, lyckades som bäst komma ner i 33.2, och tiden att slå är 30.8! Haha, lär ta ett tag att knäcka den tiden. Kan max göra en barrellroll två gånger under ett varv, men hittar man ett tredje tillfälle så lär det finns en liten större chans.
Postad 25 September 2008 - 19:21
(Köpt på EU konto, spelas på EU konto, inga tidigare trophies.)
Redigerat av dhanjel, 25 September 2008 - 19:31.
Postad 25 September 2008 - 19:37
Nedladdningshanteraren växlar mellan "Laddar ned" två sekunder senare "Väntar på nedladdning" sen tillbaka till "Laddar ned" ...
Argh!
Postad 25 September 2008 - 19:44
Vilket underbart lir, så snygg grafik, så skön musik! Har inte spelat WipeOut sedan WipeOut 2097 som var mitt favoritspel på PS1:an!
Postad 25 September 2008 - 19:52
Hahaha sköna alternativ.
Postad 25 September 2008 - 19:52
Hoppas på en fix snart, vill testa lite online.
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 September 2008 - 19:53.
Postad 25 September 2008 - 19:56
Postad 25 September 2008 - 19:58
Och det fungerar inte om du är utloggad från PSN eller inte har nätverksladden i?Jag har inte 50 vänner, har tagit bort alla sub-konton och det fungerar fortfarande itne. Kommer heller inte in i "Trophies" menyn
Postad 25 September 2008 - 20:01
Kollar man runt lite på google så verkar en omformatering vara det de rekommenderar.
(Känns som man aldrig skulle sålt sin 360)
Postad 25 September 2008 - 20:04
En formatering lär nog inte lösa några problem. Verkar som sagt vara ett SCEE serverproblem.
Provade precis att logga in på PSN via XMB i Wipeout HD - Instahäng!
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 25 September 2008 - 20:08.
Postad 25 September 2008 - 20:13
Tog ju bara en halvtimme att komma till 99%...
Så synd om mig just nu, får väl bli en film istället.
Postad 25 September 2008 - 21:08
Men nu går det inte att installera, "Ett fel uppstog vid installationsåtgärden (80029564)"
Shit asså, trött ja bli påt...
Postad 25 September 2008 - 21:14
Postad 25 September 2008 - 21:15
Lider med dig, har du tankat ned båda de filerna som man skulle? Det är ju en fil som är på bara 100kb eller nåt, jag installerade den filen innan jag installerade själva spelet så att säga. Bara ett tips, vet inte hur du har gjort :/.Mitt 99% problem löste sig, avbröt nedladdningen och laddade ner det igen, då gick det.
Men nu går det inte att installera, "Ett fel uppstog vid installationsåtgärden (80029564)"
Shit asså, trött ja bli påt...
Postad 25 September 2008 - 21:27
Att äntligen få spela wipeout i hd, kommer aldrig orka upp till jobbet imorrn...
Postad 25 September 2008 - 21:42
Postad 25 September 2008 - 22:03
Postad 25 September 2008 - 22:24
vadå logga ur psn?? loggar man ur är man ju inte inne i ps3 menyerna längre. då går de ju inte att spela
jag vet att jag inte förstår vad ni menar så berätta gärna
Nu har man testat spelet lite. Riktigt snyggt och bra känsla, om det är nån som vill lira lite så är det bara och adda mig psn: vemfantrordu
haha vemfantrordu.. jag har spelat mot dig på COD tror jag, visste inte att du var här inne
Postad 25 September 2008 - 22:29
arJag köpte spelet från EU och var inloggad med EU-konto.
Jag provade att köra med motion på både pitch och steering samt ställde upp känsligheten till 90% - funkade riktigt bra och körde ett par speedlap med det. Men har nu stängt av det och kör med d-paden istället, funkar bättre för mig på den och just nu orkar jag inte lägga ner den tid det krävs för att bli riktigt vass med motion.
Provade den där trofén där man ska slå en utvecklares tid på anulpha pass, lyckades som bäst komma ner i 33.2, och tiden att slå är 30.8! Haha, lär ta ett tag att knäcka den tiden. Kan max göra en barrellroll två gånger under ett varv, men hittar man ett tredje tillfälle så lär det finns en liten större chans.
kommer bara ner till 33.42 men det är dock bara med en barrelroll vet inte var jag ska hinna göra någon mer
Postad 25 September 2008 - 22:33
då beror det kanske på vännerlistan då? sämsta skiten jag har varit med om,, et spel funkar inte bara för att man har över 50 pers på listan,, vilka amatörer
Postad 25 September 2008 - 22:35
skojar ni när ni när ni säger att splet inte funkar om man har mer än 50 vänner? har ingen lust att radera 20 st
![]()
vadå logga ur psn?? loggar man ur är man ju inte inne i ps3 menyerna längre. då går de ju inte att spela
jag vet att jag inte förstår vad ni menar så berätta gärna
haha vemfantrordu.. jag har spelat mot dig på COD tror jag, visste inte att du var här inne
om du går till vänerlistan så trycker du trekant på dig själv så kan du logga ut där
Postad 25 September 2008 - 22:54
Postad 25 September 2008 - 23:03
ja men då kan jag väl inte köra online eller? det är ju hela spelet det nästan som försvinner i s fall
Jo.. men det finns en hel del att göra offline, misstänker att de lär patcha buggen ganska så snabbt!
Postad 25 September 2008 - 23:28
Postad 25 September 2008 - 23:37
Man kan göra en när man använder boosten också, men vet inte om det ger så mycket egentligen förutom att förvirra körningen.ar
kommer bara ner till 33.42 men det är dock bara med en barrelroll vet inte var jag ska hinna göra någon mer
Postad 26 September 2008 - 00:56
Redigerat av Unregistered6fb5a100, 26 September 2008 - 00:56.
Postad 26 September 2008 - 01:15
ifall ni vill spela med mig kan ni lägga till min amerikanska som är "sofusson" men förhoppningsvis fixar dom felet snarast så ja kan spela på min vanliga istället
Postad 26 September 2008 - 02:41
Postad 26 September 2008 - 06:21
Postad 26 September 2008 - 06:27
Vilket ögongodis det är!
Postad 26 September 2008 - 07:06
har spelat på min amerikanska nu,, fan va kul det är,, lätt ett bland dom roligaste spelen,, spelet är precis så bra som jag har föreställt mig. kör ni med den där autopiloten på?? det gör jag,, helt omöjligt utan ju.. har nog vunnit 3 trophies nu
ifall ni vill spela med mig kan ni lägga till min amerikanska som är "sofusson" men förhoppningsvis fixar dom felet snarast så ja kan spela på min vanliga istället
Autopilot, nej tack. jag styr hellre min skuta själv, man har väll lite fördel av alla timmar man nött tidigare wipeout spel oxå.
Postad 26 September 2008 - 07:16
Postad 26 September 2008 - 07:20
Bara så du vet så kommer allt du låst upp och alla troféer du fixat med ditt jänkkonto vara ogjort på ditt vanliga konto.
jo men vad ska ja göra då? jaf vill ju spela spelet.
när jag spelade dom där åtta första banorna då jag fick min första trophey så fanns det en bana som ändrade färg,, obland/ofta var banan och allting helt knallrött,, den banan och grafiken är nog nåt bland det snyggaste jag har sett i hela mitt liv
Postad 26 September 2008 - 07:22
Men det låste hela trådlösa nätverket hemma en gång.
En låsning i race-boxen och en i online-delen.
Men attans va svårt det var.... Har pilothjälp på och kör på lätt, men i tredje turneringen så är det nog stopp verkar det som...
Det svider i mina ögon idag, den där vita skärmen mellan racen stack som knivar i ögonen till slut.
Men allt som allt ett superbt spel
Postad 26 September 2008 - 07:23
Autopilot, nej tack. jag styr hellre min skuta själv, man har väll lite fördel av alla timmar man nött tidigare wipeout spel oxå.
den styr ju inte hela tiden utan hjälper till lite att styra ut på banan igen om man kör in i räcket.
en sak som jag störde mig på när man körde online var att man va tvungen att hålla inne L1 när man skulle prata i headsetet,, sen funka de inte så brai spelet för mig utan bara i menyn
funderar nästan på att radera spelet och och ladda hem det igen för att se om det hjälper mot låsningen. har man redan betalt för spelet ska man väl kunna ladda ner det gratis igen?
Redigerat av andreassofus, 26 September 2008 - 07:27.
Postad 26 September 2008 - 08:29
Jag finner inget på den officiella sidan.
EDIT: Fann sidan, här är den.http://www.wipeout-g...in/Home?lang=sv
Finns ingen ranking över Wipeout-HD än.
Redigerat av JockeJ, 26 September 2008 - 09:07.
Postad 26 September 2008 - 08:41
Lite frågor och funderingar.
Finns det en singelplayerkampanj? I stil med bilspel där man låser upp nya bilar och banor etc?
Hur många banor finns det?
Kommer det komma ett demo?
Postad 26 September 2008 - 08:46
Vad är adressen på nätet där man kan logga in med sitt PSN-id och kolla ranking mm.?
Jag finner inget på den officiella sidan.
EDIT: http://www.wipeout-g...in/Home?lang=sv
Man kan logga in på den sidan. Kanske man kan se ranking då.
Postad 26 September 2008 - 09:20
Japp, det finns 8 "grids" med ett antal diverse race, turnering, speed lap, zone etc. När man fått medalj på alla rutor i en grid låser man upp en ny grid. Efterhand man klarar umaningar låser man upp nya skepp, banor, HUDs m.mFinns det en singelplayerkampanj? I stil med bilspel där man låser upp nya bilar och banor etc?
Varje stall har ett par olika skins, som man kan låsa upp om man är lojal mot stallet.
8st som även finns baklänges, dvs 16st totalt.Hur många banor finns det?
Finns inget utannonserat, men 2-filsnedladdningen av detta spel (spel + upplåsningsfil) tyder på att de planerat för ett sådant.Kommer det komma ett demo?
Postad 26 September 2008 - 09:32
Postad 26 September 2008 - 09:37
Postad 26 September 2008 - 09:45
är felet med att ps3:an låser sig bekräftat från deras sida eller? eller är det hos mig och oss andras konsol det är fel på? vore ju kul o veta vad som orsakar det
Redigerat av andreassofus, 26 September 2008 - 09:46.
Postad 26 September 2008 - 10:21
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
................... :lol:Skoja bara
WipEout HD är utan tvekan årets bästa PSN spel och årets bästa sci-fi glidare! Grafiken är bland det stilrenaste jag sett på länge och äntligen fattar jag varför 1080p är no.1. Att få all denna sköna grafik levererad med en silkeslen framerate är verkligen att skämma bort oss alla.
Riktigt skön kör/fartkänsla när man slungas fram igenom dom olika miljöerna. Har inte hunnit så långt in i spelet än men det jag sett känns bara så rätt!
Ingen vidare Wipeoutförare så jag kör med den däringa hjälp piloten så man inte studsar som en flipper kula (ska testa att koppla bort den när man blivit lite varm i Wipeoutdräkten).
Har bestämt mig för att enbart köra med motion control då jag hatar styrspakar och höga hastigheter. Har dock tvärtemot vad tex morlock gjorde ställt ner känsligheten till 40% då jag upplevde styrning som alltför fladdrig vid högre känslighet. Ska testa mig fram här...kanske går upp i känslighet när man blir bättre på splet men just nu känns 40% perfekt för mig och det skepp jag valt.
Gillar verkligen motion control och om man inte kört så mycket Wipeout innan så kan jag rekommendera att köra i det läget då det ger en riktigt skön känsla av sammankoppling mellan handkontrollen och farkosten på skärmen. Kör enbart med vyn sedd från cockpit då det alltid har funkat bäst för mig i racingspel. Lite synd att inte få se sitt fina skepp men, men..... Största nackdelen med motion control är att efter 3-4 timmar non-stop flygning så blir man lite mör i axelpartierna men va f-n det är ju som lite extra träning bara
Tog en vända online i en 8 race turnering och fick rätt bra med stryk av dom andra, lyckades dock knipa en 1:a plats på en av banorna så helt hopplös är man väl inte. Upplevde ingen som helst lagg i varken stryrning eller framerate utan allt flöt på rätt bra. Hann inte testa att skapa ett race så vet inte om man kan lägga upp privata race. Tror dock inte det då det skulle borga för en del trophy boostande... Craggan is da name om nån känner för ett race... (har ju inte 50 pers på min friendlist direkt).
9 av 10 Zones i betyg av mig
Redigerat av Cragganmorax, 26 September 2008 - 11:19.
Postad 26 September 2008 - 10:34
har bara spelat med spaken än,, men ska testa o spela med sixaxisfunktionen och se hur det är. tyker det verkar svårt men...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2 bilder
14 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?