Redigerat av hejbabiriba, 15 april 2008 - 20:37.
![]() |
![]() |
![]() |
324:- |
![]() |
15 år sedan |
Postad 15 april 2008 - 20:34
Postad 15 april 2008 - 20:59
Postad 15 april 2008 - 22:29
Det går fint att spela online utan att ha spelat Grand Prix. Dock har du bara tillgång till ett begränsat antal karaktärer, fordon och kan bara rösta på banor som du själv har tillgång till.vaddå, kan man inte lira online innan man låst upp nåt?
Om man turas om att spela så går det brakan man inte köra 2 på grand prix?

Postad 15 april 2008 - 23:06
sedan undrar jag om man får bonus på nått sätt om man kör med ratten?
Redigerat av ESAFESA, 15 april 2008 - 23:24.
Postad 16 april 2008 - 08:29
när man kör grand prix och får guld får man också nått som heter rank :S vad menas med det? ibland får man 1 stjärna ibland 2
sedan undrar jag om man får bonus på nått sätt om man kör med ratten?
Vi svarade på detta tidigare i tråden, kolla på förra sidan.
Postad 16 april 2008 - 08:39
Det går fint att spela online utan att ha spelat Grand Prix. Dock har du bara tillgång till ett begränsat antal karaktärer, fordon och kan bara rösta på banor som du själv har tillgång till.
Om man turas om att spela så går det bra
Okaj, bra!
när man kör grand prix och får guld får man också nått som heter rank :S vad menas med det? ibland får man 1 stjärna ibland 2
de där stjärnorna är hittils bara en myt för mig och sambon. Jag tycker vi kör klockrent men det tycker tydligen inte wiiet!
Postad 16 april 2008 - 08:49
Det avgörs på: Placering (antal poäng i cupen), lopptider, antal använda "items" på banorna och hur många gånger du ramlar av banorna. Det har jag läst iaf. Och för övrigt har jag fått en stjärna som rank fast jag kommit tvåa-trea i ett lopp men vunnit de övriga tre!
Postad 16 april 2008 - 09:19
Det går fint att spela online utan att ha spelat Grand Prix. Dock har du bara tillgång till ett begränsat antal karaktärer, fordon och kan bara rösta på banor som du själv har tillgång till.
Om man turas om att spela så går det bra
Det sög ju, nåt fel på mitt wii då

Postad 16 april 2008 - 09:18
haha, jo det är jag med på, men igår kom vi etta på alla loppen utan några missöden som utåkningar etc, och såg inte röken av nån stjärna.För att citera mig själv:
Postad 16 april 2008 - 09:23
haha, jo det är jag med på, men igår kom vi etta på alla loppen utan några missöden som utåkningar etc, och såg inte röken av nån stjärna.
Då kan det väl ha berott på lopptiden och antal använda items.
Postad 16 april 2008 - 09:27
Då kan det väl ha berott på lopptiden och antal använda items.
Ja jag antar det, gäller väl bara att nöta.
eller kan ranken ta stryk av hur många gånger man blir träffad av skal etc? det har man ju inte riktigt kontroll över, så det borde ju inte spela nån roll. eller?
vart har ni läst om ranken, nån som har nån källa?
Redigerat av sister ray, 16 april 2008 - 09:29.
Postad 16 april 2008 - 09:51
Postad 16 april 2008 - 10:02
vart har ni läst om ranken, nån som har nån källa?
Hittar tyvärr inte "guiden" jag läste. Men hittade lite andra där det står att placering och lopptider har stor inverkan. Så ta "items" och avåkningar med en nypa salt än så länge.
Det är ganska enkelt att undvika röda skal när man ligger etta, bara att hålla ett bananskal eller grönt skal bakom sig, blåa skal däremot...
Blåa skal gör mig galen. Speciellt på 150CC-cuperna... De kommer ju fan tio per bana.

Postad 16 april 2008 - 10:07
Det är ganska enkelt att undvika röda skal när man ligger etta, bara att hålla ett bananskal eller grönt skal bakom sig, blåa skal däremot...
det har du rätt i. men hur håller men enskilda saker bakom sig? när man får tre av nåt så kommer det ju automatiskt bakom eller runt bilen, men enskilda? håller man bara inne knappen utan att släppa den eller?
Postad 16 april 2008 - 10:18
det har du rätt i. men hur håller men enskilda saker bakom sig? när man får tre av nåt så kommer det ju automatiskt bakom eller runt bilen, men enskilda? håller man bara inne knappen utan att släppa den eller?
Håller in styrkorsknappen åt vänster eller höger om du kör med "Wii Wheel".
Postad 16 april 2008 - 10:41
Håller in styrkorsknappen åt vänster eller höger om du kör med "Wii Wheel".
men om jag kör med Nunchuken och remoten?
Postad 16 april 2008 - 10:58
Bara håll inneknappen som du normalt skjuter skalet/bananen med.
aight. tack för tipset.
Postad 21 april 2008 - 19:08
Jag har beställt sådan här för både smash bros och mario kart:
http://www.webhallen...od.php?id=81314
Har dock ej fått ett bestämt leveransdatum på den ännu... Mne den känns som det bästa alternativet för trådlöst klassiskt spelande.
Tack för tipset, ser mycket intressant ut! Ska nog köpe en sådan och en classic controller tror jag. Har nu 2 wiimotes+nunchucks, och 2 GC-kontroller. Tråkigt med kablar.
Postad 21 april 2008 - 19:14
Postad 21 april 2008 - 19:20
men åter igen ger ratten någon bonus eller liknande? om man spelar med wiimoten aså,,, för de står på ett ställe hur många % man spelat med wiimoten och på nätet ibland ser man vita och guldrattar vad innebär dessa rattar? ......
Nej den ger ingen bonus. Vit färg = Personen spelar med Wii Wheel och Guld färg = Personen har spelat mycket med Wii Wheel. Vart gränsen går vet jag inte.
Postad 23 april 2008 - 10:46
Jag har beställt sådan här för både smash bros och mario kart:
http://www.webhallen...od.php?id=81314
Har dock ej fått ett bestämt leveransdatum på den ännu... Mne den känns som det bästa alternativet för trådlöst klassiskt spelande.
Jag har också beställt en sån där. Har du fått din så du kan säga hur den är?

Postad 23 april 2008 - 12:57
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 23 april 2008 - 13:29
Har haft en sån ett tag nu och visst funkar den men den lite för liten tycker jag. Har man små händer så funkar den nog jätte bra, personligen föredrar jag min WaveBird (trots att den saknar rumble)
Väl Mött!
/Skorpan
Okej, att den är liten passar mig bra då jag har små händer.

Men förutom det så funkar den utan problem alltså? Den funkar till alla spel som stödjer GC-kontroller va?
Postad 23 april 2008 - 15:02
hur bra är ni egentligen? jag har skitmkt problem att få stjärnor på grand prix... klarar typ inte 100cc och jag vinner ändå alla banor med vad jag tycker är hyffsad laptime... :S helt förvirrad...
antar att det bara är att spela mer, men just nu ligger saker man unlockar genom att få stjärna på alla 150cc rätt långt bort...

Postad 23 april 2008 - 15:06
Men förutom det så funkar den utan problem alltså? Den funkar till alla spel som stödjer GC-kontroller va?
Jodå det ska den göra har inte stött på nått spel jag inte kan köra med det, som stödjer GC-kontrol.
hur kan konsolen känna skillnad på om man har ratten eller bara en wiimote? de e ju ingenting man kopplar in direkt.. :S
Tror inte att den känner av nått, du får nog "Wheel credit" även om du inte stoppar in moten i plastskalet.
Väl Mött!
/Skorpan
Postad 23 april 2008 - 16:34

Postad 23 april 2008 - 19:56
ja, de verkar ju galet om den skulle känna skillnad, och ännnu konstigare att jag har guldratt på internet fast jag kör utan ratten
Du kör väl bara med Wiimote:n? Då tror Wii:t att du kör med ratten.
Postad 23 april 2008 - 20:38
Du kör väl bara med Wiimote:n? Då tror Wii:t att du kör med ratten.
ja, pluggar man in nunchucken borde den ju däremot fatta att det inte är ratten man kör med.
Postad 23 april 2008 - 20:55
ja, pluggar man in nunchucken borde den ju däremot fatta att det inte är ratten man kör med.
Det gör den. Jag körde med bara Wiimote förut (utan ratten) då fick jag också en guldratt vid mitt nick. Nu kör jag med Wiimote + nunchuk och då har jag ingen guldratt.

Postad 24 april 2008 - 06:35

Postad 24 april 2008 - 10:45
Kör själv med ratten och auto-drift. Har helt enkelt fastnat för känslan och får snabbare varvtider i "time trial" på detta sättet. Dock blir lättare karaktärer väldigt "fladdriga" i styrningen och jag satsar på lite tyngre killar (Wario).
Edit:
Kör just nu 150cc mirror med ratten

Redigerat av Walkir, 25 april 2008 - 07:49.
Postad 24 april 2008 - 10:52

Postad 24 april 2008 - 15:06
Jag har också beställt en sån där. Har du fått din så du kan säga hur den är?
Har inte fått den och Webhallen har ingen aning om när den kommer att komma. Trist att det knappt finns några alternatvi kvar till Classic Controller, den är ju dyr och obekväm. Hoppas bara på orderbekräftelse.
Postad 25 april 2008 - 00:04

http://wiinintendo.n...ock-everything/
är en bra sida om man vill veta hur man låser upp allting, men den innehåller ju spoilers, så vill man ha en överraskning bör man inte kolla!
Postad 25 april 2008 - 19:04
Går det att spela 4 personer och två använder wiimote och 2 gamecube kontroller eller måste alla ha samma sorts konrtoll??
MIn andra fråga är vad det är för funktioner som inte går att använde med game cube kontrollen, läste någonstans att allt inte funkar med alla sorters kontroller.
Postad 25 april 2008 - 19:09
Fråga 2, ingen aning
Redigerat av Andi_One, 25 april 2008 - 19:10.
Postad 26 april 2008 - 08:44
Vet inte om detta har frågats förut, orkade inte läsa igenom tråden.
Går det att spela 4 personer och två använder wiimote och 2 gamecube kontroller eller måste alla ha samma sorts konrtoll??
MIn andra fråga är vad det är för funktioner som inte går att använde med game cube kontrollen, läste någonstans att allt inte funkar med alla sorters kontroller.
Klart alla funktioner fungerar med alla sorters kontroller. I manualen beskrivs knapparna för de olika sorterna.
Postad 26 april 2008 - 09:40
Postad 26 april 2008 - 09:40
Går det att göra wheelies med GC-kontrollen? Det går med Wiimote + nunchuk vet jag.
jo de gör det. du gör det me styrkorset.
Postad 26 april 2008 - 09:45

Mvh
Eric
Postad 26 april 2008 - 13:52

Nu när spelet är "avklarat", så känns det skönt att resten av spelet är 100cc. Har precis plockat ** på ett par 100cc-banor. Vill man köra med manuell drift/sladd, så föredrar jag dock andra kontroller än just ratten.
Postad 29 april 2008 - 10:31
Min är helt klart Mushroom Gorge, älskar att hoppa på svamparna, och att kasta ut bananskal precis efter landningen

Hatbanan måste för min del vara Rainbow Road, den är helt omöjlig. Speciellt häromdagen när Nintendo helt plötsligt hade vänt på hela banan (när man precis hade börjat lära sig alla svängar).
Postad 29 april 2008 - 11:49
Nåja, GBA Bowser Castle 3 är ju en bana ja sällan förlorar på.
Gillar den skarpt då den belönar spelskicklighet och inte grötflyt som alla ######
Circuitbanor t ex gör.
Utav de nya banorna är Mapletree en favorit.
Sen klagar ja inte när Rainbowroad kommer då även den är
en bara där ja sällan kommer sämre 3a iaf.
Postad 06 maj 2008 - 16:39
Postad 19 maj 2008 - 18:00
får en femma av mig.
Postad 22 maj 2008 - 22:51

Men superkul spel. Hundra gånge roligare än double dash till gc.
Postad 23 maj 2008 - 06:42
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar